Ten przetarg został już zakończony. Zobacz wynik tego przetargu
Ogłoszenie z dnia 2012-04-20
Jasień: Budowa ścieżki rowerowej w Gminie Jasień w ramach realizacji projektu pn. Budowa ścieżki rowerowej na odcinku Brody-Lubsko-Jasień
Numer ogłoszenia: 127210 - 2012; data zamieszczenia: 20.04.2012
OGŁOSZENIE O ZAMÓWIENIU - roboty budowlane
Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe.
Ogłoszenie dotyczy: zamówienia publicznego.
SEKCJA I: ZAMAWIAJĄCY
I. 1) NAZWA I ADRES: Gmina Jasień , ul. XX-lecia 20, 68-320 Jasień, woj. lubuskie, tel. 068 4578872, faks 068 4578873.
- Adres strony internetowej zamawiającego: www.jasien.com.pl
I. 2) RODZAJ ZAMAWIAJĄCEGO: Administracja samorządowa.
SEKCJA II: PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA
II.1) OKREŚLENIE PRZEDMIOTU ZAMÓWIENIA
II.1.1) Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego: Budowa ścieżki rowerowej w Gminie Jasień w ramach realizacji projektu pn. Budowa ścieżki rowerowej na odcinku Brody-Lubsko-Jasień.
II.1.2) Rodzaj zamówienia: roboty budowlane.
II.1.3) Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia: 1) Przedmiotem zamówienia jest budowa ścieżki rowerowej w obrębie i na obszarze Gminy Jasień o łącznej długości ścieżki ok. 2100 mb. 2) Projektowana ścieżka rowerowa, ze względu na jej różnorodność przynależności do różnych kategorii dróg została podzielona na odcinki: Odcinek A-A w m. Budziechów wzdłuż drogi woj. nr 287 - długość 306,00 m. Jest to odcinek ścieżki rowerowej o szerokości 1,5 m wraz z ciągiem pieszym o szerokości 1 m. Nawierzchnia projektowana z asfaltobetonu, ciąg pieszy od ścieżki rowerowej oddzielony linią malowaną farbą chlorokauczukową białą o szer. 0,12m. Na tym odcinku występują zjazdy indywidualne Odcinek B-B w m. Budziechów wzdłuż drogi gminnej - długość 420,00 m. Jest to odcinek ścieżki rowerowej o szerokości 1,5 m wraz z ciągiem pieszym o szerokości 1 m. Nawierzchnia projektowana z kostki betonowej typy Polbruk - cegiełka ciąg pieszy - kolor czerwony, ciąg dla rowerów - kolor szary. Na tym odcinku występują jedynie zjazdy indywidualne. Dodatkowo należy poszerzenie drogę wewnętrzną gminną na terenie miejscowości Budziechów o 380,00 m2 oraz ułożyć warstwę ścieralną grubości 4 cm - 1240,00 m2 Odcinek C-C w m. Budziechów wzdłuż drogi woj. nr 287 - długość 596,50 m. Jest to odcinek ścieżki rowerowej o szerokości 1,5 m wraz z ciągiem pieszym o szerokości 1 m. Nawierzchnia projektowana z asfaltobetonu, ciąg pieszy od ścieżki rowerowej oddzielony linią malowaną farbą chlorokauczukową białą o szer. 0,12m. Na tym odcinku występują zjazdy indywidualne i jeden zjazd na drogę gruntową. Pomiędzy odcinkiem C a odcinkiem D występuje teren zamknięty o długości 110 m, na którym nie zaprojektowano ścieżki rowerowej. Natomiast ustawiono znak A-24 informujący kierowców o możliwości znajdowania się rowerzystów na drodze. Odcinek D-D teren niezabudowany wzdłuż drogi woj. nr 287 - długość 95,50 m Jest to odcinek ścieżki rowerowej o szerokości 1,50m. o nawierzchni z asfaltobetonu. Jest to odcinek od granicy terenu zamkniętego do drogi gruntowej, która prowadzi do kamienia oznaczającego 15 południk kuli ziemskiej. W tym miejscu ścieżka przechodzi na lewą stronę drogi wojewódzkiej nr 287. Na tym odcinku występują dwa zjazdy na drogi gruntowe. Odcinek E-E teren niezabudowany wzdłuż drogi woj. nr 287 - długość 180,00 m Jest to odcinek ścieżki rowerowej o szerokości 1,50m. o nawierzchni z asfaltobetonu. Odcinek ten dochodzi do projektowanej obwodnicy m. Jasienia. Budowa ścieżki rowerowej wzdłuż drogi powiatowej nr 1171F, polegać będzie na poszerzeniu już wybudowanego odcinka chodnika. Poszerzenie będzie wykonane na szerokości 1,25 m z kostki betonowej typu Polbruk - kolor czerwony - cegiełka. Istniejący chodnik wówczas będzie stanowił ścieżkę rowerową na tym odcinku dwukierunkową, a poszerzony odcinek będzie ciągiem pieszym. Długość poszerzenia chodnika - 502,00 m. Wszystkie projektowane zjazdy w połączeniu z istniejącymi drogami, należy połączyć krawężnikiem najazdowym o wym. 15 x 22cm na ławie betonowej bez oporu. Istniejącą nawierzchnię drogi wojewódzkiej należy przyciąć do linii prostej i następnie ułożyć krawężnik. Po wykonaniu inwestycji , miejsca zielone, obsiać trawą. Odprowadzenie wód opadowych z istniejącej drogi i projektowanej ścieżki rowerowej wraz z chodnikiem zostaną zebrane wpustami ściekowymi krawężnikowymi montowane na studzienkach ściekowych do kanalizacji deszczowej wykonanej z rur drenażowych PVC poprzez przykanaliki. W miejscu włączenia do kanału deszczowego przykanalików oraz przy zmianie kierunku zaprojektowano studnie kanalizacyjne. Kanały Zaprojektowano kanalizację deszczową z rur drenażowych PVC O 400 w połączeniach kielichowych z uszczelką gumową. Rury kanalizacyjne należy układać w wykopie na podsypce piaskowej o grubości 20 cm i obsypać piaskiem 20 cm na wierzch rury. Kanały pod zjazdami na posesję ułożyć w otulinie betonowej. Przykanaliki Zaprojektowano przykanaliki z rur PVC O 160 ułożonych na podsypce piaskowej grubość 10 cm i obsypać piaskiem 10 cm nad wierzch rury. Studnie kanalizacyjnej Zaprojektowano studnie kanalizacyjne z elementów betonowych O 1000 łączonych na uszczelkę gumową przykryty płytą żelbetową z włazem żeliwnym typu lekkiego. Studzienki ściekowe Zaprojektowano studzienki ściekowe z rur karbowanych PVC O 315 z osadnikami o wysokości 0,5 m. Na studzienkach zamontowane będą żeliwne wpusty ściekowe krawężnikowe z klapą uchylną na zawiasach. Wpusty należy wyposażyć w kratę zabezpieczającą lub kosz. Wlot z istniejącego rowu do kanału deszczowego Przed wlotem istniejącego rowu (odcinek A-A) należy wykonać osadnik z kratą zabezpieczającą. Wyloty kanału do rowu. Wyloty kanałów deszczowych do istniejącego rowu (odcinek A-A) wykonać jako betonowy wylot do rowu prefabrykowany, lub wykonany na budowie. Wyloty do rowu (odcinek C-C) wykonać jako typowe wyloty przepustów. Przed przystąpieniem do robót należy sprawdzić rzędne dna rowu w miejscach wylotów kanału. Montaż kanałów rozpocząć od wylotów do istniejących rowów. Kanał pod zjazdami wykonać z rur pełnych (nie drenażowych). Szczegółowy opis przedmiotu zamówienia przedstawiony został w Części III niniejszej SIWZ. Dodatkowy opis przedmiotu zamówienia znajduje się w załączonej do przetargu dokumentacji projektowej, w specyfikacjach technicznych wykonania i odbioru robót oraz w przedmiarach robót..
II.1.4) Czy przewiduje się udzielenie zamówień uzupełniających: tak.
- Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówień uzupełniających
- Zamawiający przewiduje udzielenie zamówień uzupełniających zgodnie z art. 67 ust. 1 pkt 6 u.p.z.p. w wysokości do 50 % wartości niniejszego zamówienia.
II.1.5) Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 45.23.31.62 - Roboty budowlane w zakresie ścieżek rowerowych 45.23.24.52 - Roboty odwadniające .
II.1.6) Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej: nie.
II.1.7) Czy dopuszcza się złożenie oferty wariantowej: nie.
II.2) CZAS TRWANIA ZAMÓWIENIA LUB TERMIN WYKONANIA: Zakończenie: 31.10.2012.
SEKCJA III: INFORMACJE O CHARAKTERZE PRAWNYM, EKONOMICZNYM, FINANSOWYM I TECHNICZNYM
III.1) WADIUM
Informacja na temat wadium: Każdy Wykonawca zobowiązany jest zabezpieczyć swą ofertę wadium w wysokości: 30.000,00 zł słownie: trzydzieści tysięcy złotych
III.2) ZALICZKI
- Czy przewiduje się udzielenie zaliczek na poczet wykonania zamówienia: nie
III.3) WARUNKI UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ OPIS SPOSOBU DOKONYWANIA OCENY SPEŁNIANIA TYCH WARUNKÓW
III. 3.1) Uprawnienia do wykonywania określonej działalności lub czynności, jeżeli przepisy prawa nakładają obowiązek ich posiadania
Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku
1) posiadania uprawnienia do wykonywania działalności lub czynności zgodnej z przedmiotem zamówienia (jeżeli przepisy prawa nakładają obowiązek ich posiadania) - w tym uprawnienia do występowania w obrocie prawnym oraz nie podlegają wykluczeniu z postępowania przetargowego na podstawie art. 24 u.p.z.p. Za spełniającego określony wyżej warunek uznani będą Wykonawcy, którzy przedłożą: a) aktualny odpis z właściwego rejestru, jeżeli odrębne przepisy wymagają wpisu do rejestru w celu wykazania braku podstaw do wykluczenia w oparciu o art. 24 ust.1 pkt 2 u.p.z.p., wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania ofert a w stosunku do osób fizycznych oświadczenie (zgodnie z załącznikiem 2c) w zakresie art. 24 ust. 1 pkt 2 u.p.z.p. (w przypadku wspólnego ubiegania się o udzielenie niniejszego zamówienia przez dwóch lub więcej Wykonawców w ofercie muszą być złożone przedmiotowe dokumenty dla każdego z nich), b) aktualne zaświadczenie właściwego naczelnika urzędu skarbowego potwierdzające, że Wykonawca nie zalega z opłacaniem podatków lub zaświadczenie, że uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu, wystawione nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania ofert (w przypadku wspólnego ubiegania się o udzielenie niniejszego zamówienia przez dwóch lub więcej Wykonawców w ofercie muszą być złożone przedmiotowe dokumenty dla każdego z nich) c) aktualne zaświadczenie właściwego oddziału Zakładu Ubezpieczeń Społecznych lub Kasy Rolniczego Ubezpieczenia Społecznego potwierdzające, że Wykonawca nie zalega z opłacaniem składek na ubezpieczenie zdrowotne i społeczne, lub zaświadczenie, że uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu, wystawione nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania ofert (w przypadku wspólnego ubiegania się o udzielenie niniejszego zamówienia przez dwóch lub więcej Wykonawców w ofercie muszą być złożone przedmiotowe dokumenty dla każdego z nich), d) oświadczenie o braku podstaw do wykluczenia na podstawie art. 24 u.p.z.p. sporządzone według wzoru stanowiącego załącznik nr 2a do niniejszej IDW (w przypadku wspólnego ubiegania się o udzielenie niniejszego zamówienia przez dwóch lub więcej Wykonawców w ofercie muszą być złożone oświadczenia dla każdego z nich lub oświadczenie wspólne). e) oświadczenie o spełnieniu warunków udziału w postępowaniu na podstawie art. 44 u.p.z.p. sporządzone według wzoru stanowiącego załącznik nr 2b do niniejszej IDW (w przypadku wspólnego ubiegania się o udzielenie niniejszego zamówienia przez dwóch lub więcej Wykonawców w ofercie muszą być złożone oświadczenia (lub oświadczenie) łącznie potwierdzające spełnianie przez tych Wykonawców warunków udziału w postępowaniu). W przypadku składania oferty przez podmiot wspólny oświadczenie z pkt. e) składa ten/ci Wykonawca/Wykonawcy, który/którzy wykazuje/wykazują spełnianie warunków natomiast oświadczenie z pkt d) składa każdy z Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia wchodzących w skład podmiotu wspólnego. Oświadczenie z pkt d) złożone wspólnie przez wykonawców powinno być podpisane przez: - każdego Wykonawcę spełniającego warunek lub - upoważnionego przedstawiciela każdego Wykonawcy składającego oświadczenie. Oświadczenie z pkt e) złożone wspólnie przez wykonawców powinno być podpisane przez: - Wykonawcę/Wykonawców, który/którzy spełnia/spełniają warunki lub upoważnionych przedstawicieli każdego z Wykonawców lub - przez Pełnomocnika upoważnionego przez wszystkich Wykonawców wchodzących w skład podmiotu wspólnego do reprezentowania ich w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo reprezentowania ich w postępowaniu i zawarcia umowy w sprawie zamówienia publicznego.
III.3.2) Wiedza i doświadczenie
Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku
Za spełniającego warunek posiadania wiedzy i doświadczenia Zamawiający uzna Wykonawcę, który spełni warunek przedstawiony poniżej (w przypadku wspólnego ubiegania się dwóch lub więcej Wykonawców o udzielenie niniejszego zamówienia, oceniane będą łączne kwalifikacje i doświadczenia, w tym celu dokumenty ma obowiązek złożyć ten lub ci z Wykonawców, którzy w imieniu wszystkich wskazywać będą spełnienie tego warunku) tzn.: a) w okresie ostatnich pięciu lat przed upływem terminu składania ofert, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy, w tym okresie wykonał: co najmniej: - dwa zadania polegające na budowie i/lub przebudowie dróg i/lub placów i/lub chodników i/lub ścieżek rowerowych oraz prace związane z ich odwodnieniem o wartości inwestycji minimum 500.000,00 zł brutto / każda; W celu potwierdzenia spełniania niniejszego warunku Wykonawcy zobowiązani są przedłożyć wykaz wykonanych robót sporządzony według wzoru stanowiącego załącznik nr 3 do niniejszej IDW oraz dokumenty potwierdzające, że roboty te zostały wykonane należycie i prawidłowo ukończone.
III.3.3) Potencjał techniczny
Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku
a) Za spełniającego warunek dysponowania odpowiednim potencjałem technicznym do wykonania zamówienia Zamawiający uzna Wykonawcę, który (w przypadku wspólnego ubiegania się dwóch lub więcej Wykonawców o udzielenie niniejszego zamówienia, oceniany będzie ich łączny potencjał techniczny): a. przedstawi wykaz niezbędnych do wykonania zamówienia narzędzi, wyposażenia zakładu i urządzeń technicznych, dostępnych Wykonawcy w celu realizacji zamówienia, wraz z informacją o podstawie dysponowania tymi zasobami, to jest minimum: wyszczególnienie ilość samochód dostawczy / ciężarowy - do przewozu materiałów 1 koparko-ładowarka 1 walec do zagęszczania masy bitumicznej 1 układarka do układania mieszanek mineralno-asfaltowych typu zagęszczonego 1 skrapiarka do bitumu 1 W celu potwierdzenia spełniania powyższego warunku Wykonawcy zobowiązani są przedłożyć: wykaz niezbędnych do wykonania zamówienia narzędzi, wyposażenia zakładu i urządzeń technicznych, dostępnych Wykonawcy w celu realizacji zamówienia, wraz z informacją o podstawie dysponowania tymi zasobami, sporządzony według wzoru stanowiącego załącznik nr 4 do niniejszej IDW.
III.3.4) Osoby zdolne do wykonania zamówienia
Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku
b) Za spełniającego warunek dysponowania odpowiednimi osobami zdolnymi do wykonania zamówienia Zamawiający uzna Wykonawcę, który (w przypadku wspólnego ubiegania się dwóch lub więcej Wykonawców o udzielenie niniejszego zamówienia, oceniany będzie ich łączny potencjał kadrowy oraz łączne kwalifikacje i doświadczenie): a. wskaże do uczestniczenia w wykonaniu niniejszego zamówienia następujące osoby/podmioty wraz z informacjami na temat ich kwalifikacji zawodowych, wykształcenia i doświadczenia, niezbędnych do wykonania zamówienia, a także zakresu wykonywania przez nich czynności oraz informacją o podstawie do dysponowania tymi osobami, to jest co najmniej: Kierownika Budowy - kierownika robót budowlanych w specjalności drogowej - posiadającego co najmniej: - uprawnienia budowlane do kierowania robotami w specjalności drogowej lub odpowiadające im ważne uprawnienia budowlane wydane na podstawie wcześniej obowiązujących przepisów, uprawniające do kierowania robotami drogowymi dla zakresu robót objętych niniejszym postępowaniem, - 3 lata doświadczenia zawodowego na stanowisku kierownika budowy (po uzyskaniu uprawnień). Kierownika robót budowlanych w specjalności instalacyjnej - posiadającego co najmniej: - uprawnienia budowlane do kierowania robotami w specjalności instalacyjnej w zakresie sieci, instalacji i urządzeń cieplnych, wentylacyjnych, gazowych, wodociągowych i kanalizacyjnych lub odpowiadające im ważne uprawnienia wydane na podstawie wcześniej obowiązujących przepisów, uprawniające do kierowania robotami w zakresie sieci, instalacji i urządzeń cieplnych, wentylacyjnych, gazowych, wodociągowych i kanalizacyjnych dla zakresu robót objętych niniejszym postępowaniem (lub posiadać odpowiednie do opisanych powyżej kwalifikacje zawodowe uznawane na zasadach określonych w odrębnych przepisach). - 3 lata doświadczenia zawodowego na stanowisku kierownika robót budowlanych w specjalności instalacyjnej (po uzyskaniu uprawnień). W celu potwierdzenia spełniania powyższych warunków Wykonawcy zobowiązani są przedłożyć: 1. Wykaz osób, które będą uczestniczyć w wykonywaniu zamówienia wraz z informacją o podstawie do dysponowania osobami wskazanymi do wykonywania niniejszego zamówienia, sporządzony według wzoru stanowiącego załącznik nr 5 a do niniejszej IDW. 2. Informacje na temat, niezbędnych do wykonania zamówienia, kwalifikacji zawodowych, doświadczenia i wykształcenia osób wskazanych do wykonywania niniejszego zamówienia, a także zakresu wykonywanych przez nie czynności - rozumiane jako informacja o której mowa w § 1 ust. 1 pkt 6) rozporządzenia Prezesa Rady Ministrów z dnia 30 grudnia 2009 r. w sprawie rodzajów dokumentów, jakich może żądać zamawiający od wykonawcy, oraz form, w jakich te dokumenty mogą być składane (Dz. U. z 2009 r. nr 226, poz. 1817 z późn. zm.). Zalecany przez Zamawiającego wzór stanowi załącznik nr 5 b do niniejszej IDW. 3. Do w/w dokumentów należy załączyć oświadczenie, że osoby które będą uczestniczyć w wykonywaniu zamówienia posiadają wymagane uprawnienia, jeżeli ustawy nakładają obowiązek posiadania takich uprawnień. Uprawnienia budowlane winny być zgodne z rozporządzeniem Ministra Transportu i Budownictwa z dnia 28.04.2006 r. w sprawie samodzielnych funkcji technicznych w budownictwie (Dz. U. nr 83 poz. 578) lub z wcześniej wydanymi przepisami. Zalecany przez Zamawiającego wzór stanowi załącznik nr 5 a do niniejszej IDW.
III.3.5) Sytuacja ekonomiczna i finansowa
Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku
Zamawiający nie precyzuje opisu sposobu dokonywania oceny spełnienia tego warunku
III.4) INFORMACJA O OŚWIADCZENIACH LUB DOKUMENTACH, JAKIE MAJĄ DOSTARCZYĆ WYKONAWCY W CELU POTWIERDZENIA SPEŁNIANIA WARUNKÓW UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ NIEPODLEGANIA WYKLUCZENIU NA PODSTAWIE ART. 24 UST. 1 USTAWY
-
III.4.1) W zakresie wykazania spełniania przez wykonawcę warunków, o których mowa w art. 22 ust. 1 ustawy, oprócz oświadczenia o spełnieniu warunków udziału w postępowaniu, należy przedłożyć:
- wykaz robót budowlanych w zakresie niezbędnym do wykazania spełniania warunku wiedzy i doświadczenia, wykonanych w okresie ostatnich pięciu lat przed upływem terminu składania ofert albo wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie, z podaniem ich rodzaju i wartości, daty i miejsca wykonania oraz załączeniem dokumentu potwierdzającego, że roboty zostały wykonane zgodnie z zasadami sztuki budowlanej i prawidłowo ukończone
- wykaz narządzi, wyposażenia zakładu i urządzeń technicznych dostępnych wykonawcy usług lub robót budowlanych w celu realizacji zamówienia wraz z informacją o podstawie dysponowania tymi zasobami
- wykaz osób, które będą uczestniczyć w wykonywaniu zamówienia, w szczególności odpowiedzialnych za świadczenie usług, kontrolę jakości lub kierowanie robotami budowlanymi, wraz z informacjami na temat ich kwalifikacji zawodowych, doświadczenia i wykształcenia niezbędnych dla wykonania zamówienia, a także zakresu wykonywanych przez nie czynności, oraz informacją o podstawie do dysponowania tymi osobami
- oświadczenie, że osoby, które będą uczestniczyć w wykonywaniu zamówienia, posiadają wymagane uprawnienia, jeżeli ustawy nakładają obowiązek posiadania takich uprawnień
III.4.2) W zakresie potwierdzenia niepodlegania wykluczeniu na podstawie art. 24 ust. 1 ustawy, należy przedłożyć:
- oświadczenie o braku podstaw do wykluczenia
- aktualny odpis z właściwego rejestru, jeżeli odrębne przepisy wymagają wpisu do rejestru, w celu wykazania braku podstaw do wykluczenia w oparciu o art. 24 ust. 1 pkt 2 ustawy, wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert, a w stosunku do osób fizycznych oświadczenie w zakresie art. 24 ust. 1 pkt 2 ustawy
- aktualne zaświadczenie właściwego naczelnika urzędu skarbowego potwierdzające, że wykonawca nie zalega z opłacaniem podatków lub zaświadczenie, że uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu - wystawione nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert
- aktualne zaświadczenie właściwego oddziału Zakładu Ubezpieczeń Społecznych lub Kasy Rolniczego Ubezpieczenia Społecznego potwierdzające, że wykonawca nie zalega z opłacaniem składek na ubezpieczenie zdrowotne i społeczne, lub potwierdzenie, że uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu - wystawione nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert
- wykonawca powołujący się przy wykazywaniu spełniania warunków udziału w postępowaniu na potencjał innych podmiotów, które będą brały udział w realizacji części zamówienia, przedkłada także dokumenty dotyczące tego podmiotu w zakresie wymaganym dla wykonawcy, określonym w pkt III.4.2.
-
III.4.3) Dokumenty podmiotów zagranicznych
Jeżeli wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania poza terytorium Rzeczypospolitej Polskiej, przedkłada:
III.4.3.1) dokument wystawiony w kraju, w którym ma siedzibę lub miejsce zamieszkania potwierdzający, że:
- nie otwarto jego likwidacji ani nie ogłoszono upadłości - wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert
- nie zalega z uiszczaniem podatków, opłat, składek na ubezpieczenie społeczne i zdrowotne albo że uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu - wystawiony nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert
III.7) Czy ogranicza się możliwość ubiegania się o zamówienie publiczne tylko dla wykonawców, u których ponad 50 % pracowników stanowią osoby niepełnosprawne: nie
SEKCJA IV: PROCEDURA
IV.1) TRYB UDZIELENIA ZAMÓWIENIA
IV.1.1) Tryb udzielenia zamówienia: przetarg nieograniczony.
IV.2) KRYTERIA OCENY OFERT
IV.2.1) Kryteria oceny ofert: najniższa cena.
IV.2.2) Czy przeprowadzona będzie aukcja elektroniczna: nie.
IV.3) ZMIANA UMOWY
Czy przewiduje się istotne zmiany postanowień zawartej umowy w stosunku do treści oferty, na podstawie której dokonano wyboru wykonawcy: tak
Dopuszczalne zmiany postanowień umowy oraz określenie warunków zmian
W przypadku konieczności wprowadzenia zmian do umowy na skutek zaistnienia ww. okoliczności Strona, która poweźmie o nich wiadomość zobowiązana jest niezwłocznie, nie później niż w terminie 7 dni poinformować o tym pisemnie drugą Stronę. W przypadku zaistnienia sytuacji opisanych powyżej, obie strony muszą wyrazić zgodę na wniesienie zmian w zapisie umowy. Zmiana umowy wymaga formy pisemnej w postaci aneksu pod rygorem jej nieważności. 6. W razie zaistnienia istotnej zmiany okoliczności powodującej, że wykonanie umowy nie leży w interesie publicznym, czego nie można było przewidzieć w chwili zawarcia umowy, Zamawiający może odstąpić od umowy w terminie 30 dni od powzięcia wiadomości o tych okolicznościach. W przypadku, o którym mowa w poprzednim zdaniu, wykonawca może żądać wyłącznie wynagrodzenia należnego z tytułu wykonania części umowy. Zamawiający dopuszcza możliwość dokonania zmian postanowień zawartej umowy w stosunku do treści oferty, na podstawie której dokonano wyboru wykonawcy. Może mieć to miejsce w sytuacji zaistnienia niżej podanych okoliczności powodujących konieczność dokonania takich zmian, których nie można było przewidzieć w chwili przygotowania niniejszego postępowania przetargowego. Zamawiający dopuszcza możliwość zmian w zakresie: 1) Po spisaniu umowy cena może być zmieniona gdy: a) nastąpi urzędowa zmiana stawki podatku VAT (w przypadku zmiany powszechnie obowiązujących przepisów w zakresie wysokości stawki podatku od towarów i usług na przedmiot umowy) z konsekwencjami takiej zmiany, z tym, że wynagrodzenie netto pozostanie niezmienione. 2) Po spisaniu umowy możliwe jest przedłużenie terminu zakończenia umowy o czas opóźnienia jeżeli takie opóźnienie jest lub będzie miało wpływ na wykonanie przedmiotu umowy: a) w razie zakłócenia toku robót budowlanych przez protesty społeczne i ingerencję osób trzecich oraz / lub wstrzymanie budowy przez organ nadzoru budowlanego i / lub inne organy nadzoru, ale tylko po stwierdzeniu zaniedbań niezawinionych przez Wykonawcę, b) przestojów i opóźnień zawinionych przez Zamawiającego (np. opóźnienia w przekazaniu przez Zamawiającego placu budowy), c) działania siły wyższej, mającej bezpośredni wpływ na terminowość wykonania robót, d) wstrzymania robót przez Zamawiającego lub z przyczyn od niego zależnych, e) wystąpienia warunków atmosferycznych uniemożliwiających prowadzenie robót z zachowaniem względów technologicznych lub bhp (zgodnie z wymaganiami producentów materiałów); zaistnienie ww warunków musi być każdorazowo odnotowane w dzienniku budowy i potwierdzone przez Inspektora Nadzoru, f) wprowadzenia przez projektanta (i za zgodą Zamawiającego) w trybie nadzoru autorskiego istotnych zmian w projekcie budowlanym (wraz ze skutkami wprowadzenia takiej zmiany), na podstawie którego Wykonawca realizuje roboty budowlane, uniemożliwiające wykonanie umowy zgodnie z założonym harmonogramem, 1) zapisów umownych wymagających zmiany na skutek: a) wystąpienia zmian regulacji prawnych wprowadzonych w życie po dacie podpisania umowy, wraz ze skutkami wprowadzenia takiej zmiany, b) istotnych zmian norm mających zastosowanie do przedmiotu umowy, c) wystąpienia okoliczności siły wyższej - przy czym, jako siłę wyższą należy rozumieć zdarzenia niezależne od żadnej ze Stron, zewnętrzne, niemożliwe do zapobieżenia, które nastąpiło po dniu wejścia w życie umowy, w szczególności: wojny, aktu terroryzmu, klęski żywiołowej, strajku oraz aktu władzy i administracji publicznej. 2) formy zabezpieczenia należytego wykonania umowy, 3) zmiana sposobu spełnienia świadczenia w stosunku do sposobu określonego przed zawarciem umowy, (dopuszczalna jest w szczególnie uzasadnionych przypadkach na skutek okoliczności, których nie można było przewidzieć w chwili wyboru najkorzystniejszej oferty lub zmiany te są korzystne dla Zamawiającego, a Wykonawca wyrazi na nią zgodę, np. zaistnienie warunków faktycznych na terenie budowy, wpływających na zakres lub sposób wykonywania przedmiotu umowy, w szczególności: warunki atmosferyczne, archeologiczne, geologiczne, hydrologiczne, kolizje z sieciami infrastruktury. Zmiana sposobu spełnienia świadczenia nie może powodować zwiększenia ceny (wynagrodzenia Wykonawcy). 4) zmiany zakresu zamówienia, którego wykonanie Wykonawca powierzy Podwykonawcom, 5) oznaczenia danych dotyczących Zamawiającego i/lub Wykonawcy bez zmian samego Wykonawcy (np. zmiana siedziby, adresu, nazwy), 6) zmiany kluczowego personelu Zamawiającego (w tym zmiana inspektorów nadzoru) i Wykonawcy - odpowiedzialnego za nadzorowanie wykonania przedmiotu umowy, 7) konieczności zmiany osób odpowiedzialnych za wykonanie umowy: Wykonawca może dokonywać zmiany Kirownika robót budowlanych w specjalności drogowej i Kierownika robót budowlanych w specjalności instalacyjnej, przedstawionych w Załączniku nr 5a do SIWZ, jedynie za uprzednią pisemną zgodą Zamawiającego. - Wykonawca z własnej inicjatywy proponuje zmianę Kierownika w następujących przypadkach: - śmierci, choroby lub innych zdarzeń losowych; - nie wywiązania się z obowiązków wynikających z Umowy; - jeżeli zmiana taka stanie się konieczna z jakichkolwiek innych przyczyn niezależnych od Wykonawcy (np. rezygnacji, itp.). - Zamawiający może zażądać od Wykonawcy zmiany Kierownika, jeżeli uzna, że nie wykonuje on swoich obowiązków wynikających z Umowy; - W przypadku zmiany Kierownika, nowy Kierownik musi posiadać kompetencje i umiejętności niezbędne dla prawidłowej realizacji zadań będących przedmiotem niniejszej Umowy, określone dla danego kierownika robót w Załączniku nr 5a do SIWZ.
IV.4) INFORMACJE ADMINISTRACYJNE
IV.4.1) Adres strony internetowej, na której jest dostępna specyfikacja istotnych warunków zamówienia: www.bip.jasien.pl
Specyfikację istotnych warunków zamówienia można uzyskać pod adresem: Urząd Miejski w Jasieniu
ul. XX- lecia 20
68-320 Jasień
pok.202.
IV.4.4) Termin składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu lub ofert: 07.05.2012 godzina 13:30, miejsce: Urząd Miejski w Jasieniu ul. XX- lecia 20 68-320 Jasień Sekretariat.
IV.4.5) Termin związania ofertą: okres w dniach: 30 (od ostatecznego terminu składania ofert).
IV.4.16) Informacje dodatkowe, w tym dotyczące finansowania projektu/programu ze środków Unii Europejskiej: zadanie będące przedmiotem zamówienia realizowane jest w ramach wspólnego projektu pod nazwą:Rozwój polsko-niemieckiego systemu infrastruktury i turystyki w Euroregionie Sprewa-Nysa-Bóbr - szczególnie: polepszenie, uzupełnienie i połączenie w sieć infrastruktury komunikacyjnej w obrębie Forst (Lausitz)-Brody-Lubsko- Jasień Projekt po stronie niemieckiej: Rozbudowa ulic Gubener Str., Inselstrasse i Heinrich- Heine-Strasse w Forst (Lausitz), Projekt po stronie polskiej: Budowa ścieSki rowerowej na odcinku Brody-Lubsko-Jasień. Projekt po stronie polskiej jest realizowany wspólnie przez Gminę Lubsko, Gminę Jasień oraz Gminę Brody. Projekt dofinansowany jest ze środków Europejskiego Funduszu Rozwoju Regionalnego w ramach Programu Operacyjnego Współpracy Transgranicznej Polska (Województwo Lubuskie)-Brandenburgia 2007-2013..
IV.4.17) Czy przewiduje się unieważnienie postępowania o udzielenie zamówienia, w przypadku nieprzyznania środków pochodzących z budżetu Unii Europejskiej oraz niepodlegających zwrotowi środków z pomocy udzielonej przez państwa członkowskie Europejskiego Porozumienia o Wolnym Handlu (EFTA), które miały być przeznaczone na sfinansowanie całości lub części zamówienia: tak
PRZETARGI Z PODOBNEJ KATEGORII
- "Rozbudowa drogi gminnej nr 410405W we wsi Powązki"
- Rozbudowa ul. Malinowa Góra w Krośnie
- Cyklostrada Dolnośląska - odcinek na terenie Gminy Złotoryja
- Przebudowa z rozbudową drogi powiatowej nr 1388C Łasin - Mędrzyce -Lisnowo w km 2+300 do 3+070 o długości 0,770 km w miejscowości Bogdanki
- "Budowa obiektów turystycznych i sportowych na terenie gminy Zakliczyn"
- Przebudowa z rozbudową drogi powiatowej nr 1388C Łasin - Mędrzyce -Lisnowo w km 2+300 do 3+070 o długości 0,770 km w miejscowości Bogdanki
więcej: Roboty odwadniające »
Uwaga: podstawą prezentowanych tutaj informacji są dane publikowane przez Urząd Zamówień Publicznych w Biuletynie Zamówień Publicznych. Treść ogłoszenia widoczna na eGospodarka.pl jest zgodna z treścią tegoż ogłoszenia dostępną w BZP w dniu publikacji. Redakcja serwisu eGospodarka.pl dokłada wszelkich starań, aby zamieszczone tutaj informacje były kompletne i zgodne z prawdą. Nie może jednak zagwarantować ich poprawności i nie ponosi żadnej odpowiedzialności za jakiekolwiek szkody powstałe w wyniku korzystania z nich.