eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plPrzetargiPrzetargi Sopot › Wykonanie robót budowlanych - Rekonstrukcja latarni na wieży Zakładu Rehabilitacji Leczniczej w Sopocie przy Placu Zdrojowym 3 dla Wojewódzkiego Zespołu Reumatologicznego im. dr Jadwigi Titz-Kosko w Sopocie, ul. Grunwaldzka 1/3, 81-759 Sopot.



Ogłoszenie z dnia 2008-06-09

Sopot: Wykonanie robót budowlanych - Rekonstrukcja latarni na wieży Zakładu Rehabilitacji Leczniczej w Sopocie przy Placu Zdrojowym 3 dla Wojewódzkiego Zespołu Reumatologicznego im. dr Jadwigi Titz-Kosko w Sopocie, ul. Grunwaldzka 1/3, 81-759 Sopot.
Numer ogłoszenia: 124159 - 2008; data zamieszczenia: 09.06.2008
OGŁOSZENIE O ZAMÓWIENIU - roboty budowlane

Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe.

Ogłoszenie dotyczy: zamówienia publicznego.

SEKCJA I: ZAMAWIAJĄCY

I. 1) NAZWA I ADRES: Wojewódzki Zespół Reumatologiczny im. dr Jadwigi Titz-Kosko, ul. Grunwaldzka 1-3, 81-759 Sopot, woj. pomorskie, tel. 058 5557528.

  • Adres strony internetowej zamawiającego: www.wzr.com.pl

I. 2) RODZAJ ZAMAWIAJĄCEGO: Samodzielny publiczny zakład opieki zdrowotnej.

SEKCJA II: PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA

II.1) OPIS

II.1.1) Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego: Wykonanie robót budowlanych - Rekonstrukcja latarni na wieży Zakładu Rehabilitacji Leczniczej w Sopocie przy Placu Zdrojowym 3 dla Wojewódzkiego Zespołu Reumatologicznego im. dr Jadwigi Titz-Kosko w Sopocie, ul. Grunwaldzka 1/3, 81-759 Sopot..

II.1.2) Rodzaj zamówienia: roboty budowlane, nie przysługuje odwołanie.

II.1.3) Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia: 1.Przedmiotem niniejszego postępowania jest wykonanie robót budowlanych - Rekonstrukcji latarni na wieży Zakładu Rehabilitacji Leczniczej w Sopocie przy Placu Zdrojowym 3 dla Wojewódzkiego Zespołu Reumatologicznego im. dr Jadwigi Titz-Kosko w Sopocie, ul. Grunwaldzka 1/3, 81-759 Sopot. 2.Planowany do remontu obiekt zlokalizowany jest na terenie Wojewódzkiego Zespołu Reumatologicznego im. dr Jadwigi Titz-Kosko w Sopocie, ul. Grunwaldzka 1/3, 81-759 Sopot, w dawnym Zakładzie Balneologicznym w Sopocie, wpisanym do rejestru zabytków pod numerem 865 decyzją Wojewódzkiego Konserwatora Zabytków z dnia 18.05.1982 r. (nowy numer decyzji 1009). 3.Podstawowym celem robót jest rekonstrukcja latarni wieńczącej wieżę do lat 60-tych XX wieku. Rekonstruowana latarnia jest posadowiona na zwieńczeniu Zakładu Balneologicznego. Wysokość posadowienia latarni - około 32,5 m nad poziomem morza. W związku z funkcjonowaniem przewodu spalinowego wewnątrz murowanego komina, latarnia musi zapewnić funkcje wylotu spalin, a temperatura spalin na wylocie zgodnie z danymi technicznymi, nie powinna przekraczać poziomu 95 st. C. Z badań porównawczych zdjęć archiwalnych oraz stanu istniejącego wynika, że trzon latarni powinien posiadać wysokość ok. 480 cm, iglica ok. 370 cm. Stan istniejący: Mury wieży są murowane z cegły ceramicznej, częściowo dziurawki na zaprawie wapiennej , grubość od 2 cegieł do 1 cegły z przewagą murów 1 ½ cegły. Na koronie murów drewniane murłaty ok. 16 x 16 cm. Stan murów zadowalający, brak jest czytelnych uszkodzeń konstrukcji. Więźba dachowa jest drewniana, z drewna sosnowego, oparta na krzyżowym drewnianym stropie z belek ok. 24 x 20 cm. Krokwie podstawowe, stolec oraz przepustnice głównie o wymiarach ok. 13 x 13 do 15 x 15 cm. Brak widocznych uszkodzeń konstrukcji. Konstrukcja deskowana, pokryta blachą ocynkowaną, malowana w kolorze zielonym. Trzon komina: komin murowany z cegły kominowej (klinowej) na zaprawie wapienno/cementowej, tynkowany, usztywniony dodatkowo żelbetowymi spiralnymi schodami, biegnącymi po jego obwodzie. Brak istotnych, widocznych spękań na trzonie komina. 4.Przedmiot zamówienia w ujęciu całościowym określa dokumentacja projektowa z listopada 2007 r. wykonana przez Biuro Badawczo-Projektowe AGENCJA DART Jacek Gzowski składająca się z: a)Kosztorysu nakładczego, stanowiącego załącznik Nr 6 do SIWZ, b)Projektu budowlano-wykonawczego (architektura i konstrukcja), stanowiącego załącznik Nr 7 do SIWZ, c)Projektu konstrukcyjnego - wykonawczego - Obliczeń statycznych - w opracowaniu inż Janusza Wójcika, stanowiącego załącznik Nr 8 do SIWZ, d)Szczegółowej Specyfikacji Technicznej Wykonania i Odbioru Robót Budowlanych, w opracowaniu Marka Skolimowskiego - Usługi Budowlane, stanowiącej załącznik Nr 9 do SIWZ, e)Przedmiaru robót, stanowiącego załącznik Nr 10 do SIWZ, Powyższa dokumentacja dostępna jest również w formie elektronicznej [metapliki] na stronie internetowej Zamawiającego: www.wzr.com.pl 5.Zamawiający udostępni oferentom przeprowadzenie wizji lokalnej obiektu, w którym będą wykonywane roboty budowlane oraz wizji lokalnej przyległego terenu dla oceny warunków dojazdów i dojść oraz możliwości zastosowania sprzętu związanego z wykonywaniem robót, po uprzednim uzgodnieniu telefonicznym z przedstawicielem Zamawiającego - Panem inż. Marianem Olbromskim tel. 691-788- 606 lub Panią inż. Elżbietą Labentz pod nr telefonu (0-58) 555-7-527. 6.Inwestycja winna zostać zrealizowana zgodnie z decyzją zatwierdzającą projekt budowlany i udzielającą pozwolenia na budowę nr UA-III/7353/575/07 z dnia 30.11.2007 r. wydaną przez Prezydenta Miasta Sopotu oraz Decyzją Pomorskiego Wojewódzkiego Konserwatora Zabytków Znak ZN-4151/7884/2007 z dnia 5 listopada 2007 r. 7.Zamawiający wymaga udzielenia 36 miesięcy gwarancji na wykonane roboty. 8.Wykonawca zobowiązany jest do organizacji warunków realizacyjnych robót zgodnie z projektem, przepisami bhp i ppoż.

II.1.4) Wspólny Słownik Zamówień (CPV): Oryginalny kod CPV: 45.00.00.00 - Roboty budowlane Kod CPV wg słownika 2008: 45.00.00.00 - Roboty budowlane .

II.1.5) Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej: Nie.

II.1.6) Czy dopuszcza się złożenie oferty wariantowej: Nie.


II.2) CZAS TRWANIA ZAMÓWIENIA LUB TERMIN WYKONANIA: data zakończenia: 10.10.2008.

SEKCJA III: INFORMACJE O CHARAKTERZE PRAWNYM, EKONOMICZNYM, FINANSOWYM I TECHNICZNYM

III.1) WARUNKI DOTYCZĄCE ZAMÓWIENIA

  • Informacja na temat wadium: Nie jest wymagane.

III.2) WARUNKI UDZIAŁU

  • Opis warunków udziału w postępowaniu oraz opis sposobu dokonywania oceny spełniania tych warunków: Warunki udziału - sytuacja podmiotowa wykonawców : I. O udzielenie zamówienia mogą ubiegać się Wykonawcy spełniający warunki wynikające z niniejszej Specyfikacji Istotnych Warunków Zamówienia oraz warunki wynikające z art. 22 ustawy z 29 stycznia 2004 r. Prawo zamówień publicznych (j.t. Dz.U. z 2007 r. Nr 223, poz. 1655), tj. Wykonawcy, którzy: a/ w zakresie warunku posiadania niezbędnej wiedzy i doświadczenia wskazanego w punkcie I lit.b. wymagane jest od Wykonawcy, aby zrealizował - [tj. rozpoczął i zakończył] należycie - w ciągu ostatnich 5 lat minimum 2 roboty budowlane o wartości jednostkowej powyżej 100.000 zł brutto, zaś w zakresie warunku dysponowania osobami zdolnymi do wykonania niniejszego zamówienia wskazanego w punkcie I lit.b. wymagane jest dysponowanie kierownikiem robót w specjalności konstrukcyjno-budowlanej, który odbył co najmniej 2 letnią praktykę zawodową na budowie przy zabytkach nieruchomych zgodnie z § 8 Rozporządzenia Ministra Kultury z dnia 9 czerwca 2004r. w sprawie prowadzenia prac konserwatorskich, restauratorskich, robót budowlanych, badań konserwatorskich i architektonicznych, a także innych działań przy zabytku wpisanym do rejestru zabytków oraz badań archeologicznych i poszukiwań ukrytych lub porzuconych zabytków ruchomych (Dz.U. nr 150, poz. 1579), bądź posiada zaświadczenie o kwalifikacjach stosownie do § 13 w/w rozporządzenia, b/ posiadają niezbędną wiedzę i doświadczenie oraz dysponują potencjałem technicznym i osobami zdolnymi do wykonania zamówienia,; c/ znajdują się w sytuacji ekonomicznej i finansowej zapewniającej wykonania zamówienia; d/ nie podlegają wykluczeniu z postępowania na podstawie art. 24 ustawy Prawo zamówień publicznych. II. Zamawiający ustala następujące szczegółowe warunki udziału w postępowaniu : a/ w zakresie warunku posiadania niezbędnej wiedzy i doświadczenia wskazanego w punkcie I lit.b. wymagane jest od Wykonawcy, aby zrealizował - [tj. rozpoczął i zakończył] należycie - w ciągu ostatnich 5 lat minimum 2 roboty budowlane o wartości jednostkowej powyżej 100.000 zł brutto, zaś w zakresie warunku dysponowania osobami zdolnymi do wykonania niniejszego zamówienia wskazanego w punkcie I lit.b. wymagane jest dysponowanie kierownikiem robót w specjalności konstrukcyjno-budowlanej, b/ w zakresie warunku znajdowania się w sytuacji ekonomicznej i finansowej zapewniającej wykonania zamówienia wskazanego w punkcie I lit.c. wymagane jest posiadanie ubezpieczenia od odpowiedzialności cywilnej w zakresie prowadzonej działalności gospodarczej o sumie ubezpieczenia minimum 100.000,00 zl, III.Oceny spełnienia warunków Zamawiający przeprowadzi na podstawie złożonych przez Wykonawców oświadczeń i zobowiązań o spełnianiu tych warunków - zgodnie z załączonymi do SIWZ formularzami oświadczeń oraz w oparciu o wymagane niniejszą SIWZ dokumenty: a/ w zakresie warunku wskazanego w pkt.I lit.a - ocena spełniania warunków nastąpi na podstawie przedstawionych przez Wykonawcę dokumentów wskazanych w pkt. 1 i 2 Informacji o oświadczeniach i dokumentach b/ w zakresie warunku wskazanego w pkt.I lit.b oraz warunków szczegółowych wskazanych w pkt.II lit.a - ocena spełniania warunków nastąpi na podstawie przedstawionych przez Wykonawcę dokumentów wskazanych w pkt.3 - 6 informacji o oświadczeniach i dokumentach; ze wskazaniem, że w zakresie warunku szczegółowego określonego w punkcie II a/ w zakresie niezbędnej wiedzy i doświadczenia - ocena spełniania warunków nastąpi na podstawie przedstawionych przez Wykonawcę dokumentów wskazanych w pkt.3 i 4 o oświadczeniach i dokumentach zaś w zakresie warunku szczegółowego określonego w punkcie II a/ w zakresie - dysponowania osobami zdolnymi do wykonania niniejszego zamówienia ocena spełniania warunków nastąpi na podstawie przedstawionych przez Wykonawcę dokumentów wskazanych w pkt 3, 5 i 6 informacji o oświadczeniach i dokumentach; c/ w zakresie warunku wskazanego w pkt.I lit.c oraz warunku szczegółowego wskazanego w pkt.II lit.b - ocena spełniania warunków nastąpi na podstawie przedstawionych przez Wykonawcę dokumentów wskazanych w pkt.7 i 8 informacji o oświadczeniach i dokumentach; d/ w zakresie warunku wskazanego w pkt. I lit.d - ocena spełniania warunków nastąpi na podstawie przedstawionych przez Wykonawcę dokumentów wskazanych w pkt. 9 informacji o oświadczeniach i dokumentach;
  • Informacja o oświadczeniach i dokumentach, jakie mają dostarczyć wykonawcy w celu potwierdzenia spełniania warunków udziału w postępowaniu: 1. aktualny odpis z właściwego rejestru albo aktualne zaświadczenie o wpisie do ewidencji działalności gospodarczej - wystawione nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania ofert W przypadku Wykonawców ubiegających się wspólnie o udzielenie zamówienia - każdy z Wykonawców jest zobowiązany złożyć ten dokument . 2. złożenie oświadczenia - stanowiącego załącznik numer 2 do SIWZ W przypadku Wykonawców ubiegających się wspólnie o udzielenie zamówienia - każdy z Wykonawców jest zobowiązany złożyć ten dokument 3. złożenie oświadczenia - stanowiącego załącznik numer 2 do SIWZ 4. oświadczenie - wykaz wykonanych przez Wykonawcę, w okresie pięciu lat przed dniem wszczęcia postępowania o zamówienie oraz dat i miejsc wykonania robót budowlanych odpowiadających swoim rodzajem i wartością robotom stanowiącym przedmiot zamówienia, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie z podaniem ich wartości przedmiotu, dat i miejsca wykonania i odbiorców oraz załączenia dokumentów potwierdzających, że zostały wykonane należycie /np. referencje/ - stanowiącego załącznik numer 3 do SIWZ, 5. wykaz osób i podmiotów, które będą uczestniczyć w wykonywaniu zamówienia, wraz z informacjami na temat ich kwalifikacji zawodowych, doświadczenia i wykształcenia niezbędnych do wykonania zamówienia, a także zakres wykonywanych przez nich czynności, zgodnie z załącznikiem Nr 4 do SIWZ, tu w przypadku, gdy Wykonawca zamierza podzlecić roboty - wypełnia oświadczenia według wzoru - Załącznik nr 5 6. dokumenty stwierdzające, że osoby, które będą uczestniczyć w wykonywaniu zamówienia, posiadają wymagane uprawnienia, jeżeli ustawy nakładają obowiązek posiadania takich uprawnień - wymagane łącznie: - dokumenty potwierdzające uprawnienia kierownika budowy w specjalności konstrukcyjno-budowlanej, - zaświadczenie o przynależności tego kierownika do właściwej izby samorządu zawodowego, - oświadczenie tego kierownika o posiadaniu co najmniej 2-letniej praktyki zawodowej na budowie przy zabytkach nieruchomych bądź kopia zaświadczenia stosownie do § 13 rozporządzenia Rozporządzenia Ministra Kultury z dnia 9 czerwca 2004r. w sprawie prowadzenia prac konserwatorskich, restauratorskich, robót budowlanych, badań konserwatorskich i architektonicznych, a także innych działań przy zabytku wpisanym do rejestru zabytków oraz badań archeologicznych i poszukiwań ukrytych lub porzuconych zabytków ruchomych (Dz.U.nr150, poz.1579) 6.złożenie oświadczenia - stanowiącego załącznik numer 2 do SIWZ 7.polisa lub inny dokument ubezpieczenia potwierdzający, że Wykonawca jest ubezpieczony od odpowiedzialności cywilnej w zakresie prowadzonej działalności gospodarczej 9. złożenie oświadczenia - stanowiącego załącznik numer 2 do SIWZ 10. wypełnionego FORMULARZA OFERTY- stanowiącego załącznik nr 1 do SIWZ. 11.kosztorys ofertowy w postaci wypełnionego, wyliczonego i podpisanego przez Wykonawcę kosztorysu nakładczego - zgodny z Załącznikiem nr 6 do SIWZ, przy czym wypełnić należy: na stronach od 2 do 11 - kolumny: koszt jedn., R, M i S, podsumować na stronie 11 wartości R, M, S i powiększyć o narzuty kosztów pośrednich, zysku, kosztów zakupu, na stronie 5 i 11 - dokonać podsumowań w tabelkach, na stronie 12, 13 i 14 - kolumny: cena jedn., wartość i podsumować, na stronie tytułowej - wpisać podstawowe stawki i narzuty zastosowane w kosztorysie ofertowym

SEKCJA IV: PROCEDURA

IV.1) TRYB UDZIELENIA ZAMÓWIENIA

IV.1.1) Tryb udzielenia zamówienia: przetarg nieograniczony.

IV.2) KRYTERIA OCENY OFERT

IV.2.1) Kryteria oceny ofert: najniższa cena.

IV.2.2) Wykorzystana będzie aukcja elektroniczna: Nie.


IV.3) INFORMACJE ADMINISTRACYJNE

IV.3.1) Adres strony internetowej, na której dostępna jest specyfikacja istotnych warunków zamówienia: www.wzr.com.pl

Specyfikację istotnych warunków zamówienia można uzyskać pod adresem: Wojewódzki Zespół Reumatologiczny im. Jadwigi Titz - Kosko ul. Grunwaldzka 1/3 81-759 Sopot Sekretariat, II piętro.

IV.3.4) Termin składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu lub ofert: 30.06.2008 godzina 11:00, miejsce: Wojewódzki Zespół Reumatologiczny im. Jadwigi Titz - Kosko ul. Grunwaldzka 1/3 81-759 Sopot Sekretariat, II piętro.

IV.3.5) Termin związania ofertą: okres w dniach: 30 (od ostatecznego terminu składania ofert).

IV.3.6) Informacje dodatkowe, w tym dotyczące finansowania projektu/programu ze środków Unii Europejskiej: 1. Nie jest to zamówienie o charakterze powtarzającym się. 2. Zamówienie nie dotyczy projektu/programu finansowanego ze środków wspólnotowych . 3. Procedury odwoławcze : W niniejszym postępowaniu odwołanie nie przysługuje. 1. DODATKOWA INFORMACJA DLA WYKONAWCÓW : MAJĄCYCH SIEDZIBĘ LUB MIEJSCE ZAMIESZKANIA ZA GRANICĄ : Jeżeli Wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania poza terytorium Rzeczypospolitej Polskiej : - zamiast dokumentów wskazanych w pkt.III ppkt.1- składa dokument lub dokumenty wystawione w kraju, w którym ma siedzibę lub miejsce zamieszkania, potwierdzające odpowiednio, że nie otwarto jego likwidacji ani nie ogłoszono upadłości ( wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania ofert); Jeżeli w kraju pochodzenia osoby lub w kraju, w którym Wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania, nie wydaje się w/w dokumentów wskazanych w pkt. III ppkt.1 SIWZ - Wykonawca winien je zastąpić dokumentem zawierającym oświadczenie złożone przed notariuszem, właściwym organem sądowym, administracyjnym albo organem samorządu zawodowego lub gospodarczego odpowiednio kraju pochodzenia osoby lub kraju, w którym Wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania. - WSPÓLNIE UBIEGAJĄCYCH SIĘ O UDZIELENIE ZAMÓWIENIA: W przypadku Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia - Wykonawcy są zobowiązani dołączyć dodatkowo dokument ustanawiający pełnomocnika do reprezentowania ich w niniejszym postępowaniu o udzielenie zamówienia publicznego albo reprezentowania w postępowaniu i zawarcia umowy w sprawie zamówienia . Pełnomocnictwo musi być złożone w formie oryginału lub poświadczonej notarialnie kopii, sporządzonego przez notariusza odpisu lub wyciągu z dokumentu. Treść pełnomocnictwa musi jednoznacznie określać czynności, do wykonywania których pełnomocnik jest upoważniony. UWAGA: jeżeli oferta Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia zostanie wybrana - Zamawiający zażąda - przed podpisaniem umowy - umowy regulującej współpracę tych podmiotów. 1. Warunki dotyczące zamówienia - wymagane wadia i gwarancje : Wniesienie wadium - nie jest wymagane 2. Główne warunki finansowania i płatności: Finansowanie wykonania robót budowlanych - Rekonstrukcji latarni na wieży Zakładu Rehabilitacji Leczniczej w Sopocie przy Placu Zdrojowym 3 realizowana będzie w formie dotacji Samorządu Województwa Pomorskiego - nr 91/UM/DMW/2008 z dnia 26.02.2008 r. oraz dotacji Miasta Sopot. Płatność do 21 dni od doręczenia faktury po wykonaniu prac w dwóch etapach - 30% i 70% zakresu robót. 3. Forma prawna, jaką musi przyjąć grupa wykonawców, której zostanie udzielone zamówienie : W przypadku Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia - Wykonawcy są zobowiązani dołączyć dodatkowo : - listę Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie niniejszego zamówienia oraz - dokument ustanawiający pełnomocnika do reprezentowania ich w niniejszym postępowaniu o udzielenie zamówienia publicznego albo reprezentowania w postępowaniu i zawarcia umowy w sprawie zamówienia . Pełnomocnictwo musi być złożone w formie oryginału, poświadczonej notarialnie lub przez Wykonawcę kopii, sporządzonego przez notariusza odpisu lub wyciągu z dokumentu. Treść pełnomocnictwa musi jednoznacznie określać czynności, do wykonywania których pełnomocnik jest upoważniony . Jeżeli oferta Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia zostanie wybrana - Zamawiający zażąda -przed podpisaniem umowy - umowy regulującej współpracę tych podmiotów. Wykonawcy występujący wspólnie ponoszą solidarną odpowiedzialność za niewykonanie lub nienależyte wykonanie zobowiązania . W przypadku Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia - każdy z Wykonawców poświadcza także własne dokumenty. 10. Termin realizacji zamówienia : Termin realizacji zamówienia: w okresie od dnia zawarcia umowy do dnia 10 października 2008 r. Całkowity ostateczny termin realizacji robót ustala się do dnia 10 października 2008 r., z tym, że na Wykonawcy ciąży obowiązek zrealizowania i zafakturowania następującego stopnia zawansowania robót, w następujących terminach: a)Wykonanie 30% całkowitego zakresu robót budowlanych w terminie do 10 sierpnia 2008 r., - płatność do 31 sierpnia 2008 r. b)następne wykonanie 70% (łącznie 100%) całkowitego zakresu robót budowlanych w terminie do dnia 10 października 2008 r. - płatność do 31 października 2008 r. 11. Zamawiający nie dopuszcza składania ofert wariantowych ani częściowych. 12. Zamawiający nie przewiduje udzielania zamówień uzupełniających.

Podziel się

Poleć ten przetarg znajomemu poleć

Wydrukuj przetarg drukuj

Dodaj ten przetarg do obserwowanych obserwuj








Uwaga: podstawą prezentowanych tutaj informacji są dane publikowane przez Urząd Zamówień Publicznych w Biuletynie Zamówień Publicznych. Treść ogłoszenia widoczna na eGospodarka.pl jest zgodna z treścią tegoż ogłoszenia dostępną w BZP w dniu publikacji. Redakcja serwisu eGospodarka.pl dokłada wszelkich starań, aby zamieszczone tutaj informacje były kompletne i zgodne z prawdą. Nie może jednak zagwarantować ich poprawności i nie ponosi żadnej odpowiedzialności za jakiekolwiek szkody powstałe w wyniku korzystania z nich.


Jeśli chcesz dodać ogłoszenie do serwisu, zapoznaj się z naszą ofertą:

chcę zamieszczać ogłoszenia

Dodaj swoje pytanie

Najnowsze orzeczenia

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.