eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plPrzetargiPrzetargi Włoszczowa › Obsługa bankowa budżetu Gminy Włoszczowa wraz z jednostkami organizacyjnymi w latach 2010 - 2014

Ten przetarg został już zakończony. Zobacz wynik tego przetargu



Ogłoszenie z dnia 2010-05-07

Włoszczowa: Obsługa bankowa budżetu Gminy Włoszczowa wraz z jednostkami organizacyjnymi w latach 2010 - 2014
Numer ogłoszenia: 112549 - 2010; data zamieszczenia: 07.05.2010
OGŁOSZENIE O ZAMÓWIENIU - usługi

Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe.

Ogłoszenie dotyczy: zamówienia publicznego.

SEKCJA I: ZAMAWIAJĄCY

I. 1) NAZWA I ADRES: Gmina Włoszczowa , ul. Partyzantów 14, 29-100 Włoszczowa, woj. świętokrzyskie, tel. 041 3942669 w. 104, faks 041 3942339.

  • Adres strony internetowej zamawiającego: www.gmina-wloszczowa.pl

I. 2) RODZAJ ZAMAWIAJĄCEGO: Administracja samorządowa.

SEKCJA II: PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA

II.1) OKREŚLENIE PRZEDMIOTU ZAMÓWIENIA

II.1.1) Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego: Obsługa bankowa budżetu Gminy Włoszczowa wraz z jednostkami organizacyjnymi w latach 2010 - 2014.

II.1.2) Rodzaj zamówienia: usługi.

II.1.3) Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia: Przedmiotem zamówienia jest Obsługa bankowa budżetu Gminy Włoszczowa wraz z jednostkami organizacyjnymi w latach 2010 - 2014 obejmująca swym zasięgiem następujące jednostki organizacyjne: - Zespół Obsługi Ekonomiczno - Administracyjnej Szkół i Przedszkoli we Włoszczowie (ZOEASiP), - Ośrodek Pomocy Społecznej we Włoszczowie (OPS), - Ośrodek Sportu i Rekreacji we Włoszczowie (OSIR), - Urząd Gminy we Włoszczowie (UG). Zamawiający zastrzega, że liczba jednostek organizacyjnych może się zmienić w trakcie obowiązywania umowy. Umowy na obsługę bankową w zakresie wymienionych usług bankowych zawierać będą: -ze strony Urzędu Gminy we Włoszczowie - Burmistrz przy kontrasygnacie Skarbnika Gminy Włoszczowa , -ze strony wymienionych jednostek organizacyjnych - kierownicy jednostek organizacyjnych. 1. Obsługa bankowa obejmować będzie (uwzględniając potrzeby wszystkich jednostek): 1.1 Otwarcie i prowadzenie rachunków podstawowych - 4 szt., w tym: - ZOEASiP - 1 szt. - OPS - 1 szt. - OSIR - 1 szt. - UG - 1 szt. 1.2 Otwarcie i prowadzenie rachunków pomocniczych - 26 szt., w tym: - ZOEASiP - 12 szt. - OPS - 3 szt. - OSIR - 1 szt. - UG - 10 szt. 1.3 Otwarcie i prowadzenie płatności masowych poprzez system bezpłatnych wirtualnych rachunków klienta podpiętych do ewidencji podatkowej i otwieranych na wniosek Zamawiającego - ok. 8 000 szt. 1.4 Otwarcie i prowadzenie przez Urząd Gminy Włoszczowa rachunku bankowego na potrzeby wadiów - nieoprocentowany i bezpłatny - 1 szt. 2. Bezpłatne przyjmowanie wpłat gotówkowych na rzecz wszystkich jednostek organizacyjnych: Za wpłaty własne uważa się wpłaty dokonywane we własnej placówce banku (oddziale, filii), lub w kasie na terenie Urzędu Gminy we Włoszczowie, pod pieczęcią Zamawiającego i jego jednostek organizacyjnych oraz wpłaty inkasentów podatków i opłat Zamawiającego, a także wpłaty od interesantów. 3. Bezpłatne dokonywanie wypłat gotówkowych przez wszystkie jednostki organizacyjne: Dokonywanie wypłat gotówkowych na podstawie zleceń wypłat elektronicznych lub na podstawie wystawionych czeków gotówkowych (na bezpłatnie wydanych blankietach, jeżeli bank nie posiada odpowiedniego produktu). 4. Realizacja poleceń przelewów na rachunki w banku obsługującym i rachunki w innych bankach: 4.1 Planowana liczba przelewów papierowych w skali roku - ok. 3 szt., w tym: - ZOEASiP - 1 szt. - OPS - 1 szt. - OSIR - 0 szt. - UG - 1 szt. 4.2 Planowana liczba przelewów elektronicznych w skali roku - ok. 36 960 szt., w tym: - ZOEASiP - 9 400 szt. - OPS - 20 000 szt. - OSIR - 360 szt. - UG - 7 200 szt. 4.3 Realizacja przelewów wewnętrznych między rachunkami budżetu Gminy i jednostek podległych - bezpłatna. 5. Wykonawca ubiegający się o zamówienie zapewni: 5.1 Objęcie systemem bankowości elektronicznej wszystkie obsługiwane jednostki. System ma obejmować dostawę i instalację urządzeń niezbędnych do obsługi systemu, szkolenie pracowników oraz zapewnienie prawidłowej pracy zainstalowanego systemu. Bank udostępni usługi typu home banking na co najmniej 5 stanowiskach Urzędzie Gminy we Włoszczowie oraz co najmniej po 2 stanowiska we wskazanych jednostkach organizacyjnych. Zamawiający zastrzega sobie prawo zmian w ilości tworzonych stanowisk do usługi bankowości elektronicznej. Usługa typu bankowość elektroniczna winna być zainstalowana w terminie 7 dni od dnia podpisania umowy. Bank zapewni bezpłatną pomoc techniczną w okresie wdrożeniowym i powdrożeniowym pracownikom Urzędu Gminy i jednostek organizacyjnych pracujących w systemie bankowości elektronicznej. System bankowości elektronicznej powinien umożliwić Zamawiającemu w szczególności: - uzyskanie w czasie rzeczywistym informacji o wszystkich operacjach i saldach na wszystkich rachunkach, - przeszukiwanie zbioru wszystkich operacji wg rodzaju operacji, nazwy kontrahenta, rachunku kontrahenta, daty, okresu, kwoty i innych kryteriów możliwych do wyodrębnienia w zbiorze operacji, - składania poleceń przelewu ze wszystkich rachunków, - składania poleceń przelewu na lokaty terminowe, - monitorowanie operacji i sporządzanie z wybranego okresu obsługi szczegółowych wyciągów dla wszystkich operacji, - import danych z programów księgowo płacowych Gminy Włoszczowa do systemu bankowości elektronicznej. System bankowości elektronicznej będzie umożliwiał równoczesną pracę kilku użytkowników, przy czym każdy użytkownik winien posiadać swój indywidualny identyfikator i hasło dostępu do systemu. 5.2 Sporządzanie przez bank i przekazywanie osobom upoważnionym przez zamawiającego wyciągów w następnym dniu roboczym. 5.3 Zagospodarowanie i lokowanie wolnych środków finansowych na lokatach krótkoterminowych i długoterminowych (lokaty jednodniowe, weekendowe, tygodniowe, miesięczne i inne dostępne w ofercie Banku). 5.4 Bank zapewni możliwość automatycznego (telefonicznie lub on - line) przenoszenia nadwyżki środków pozostających na koniec dnia na rachunkach bankowych na rachunki lokat overnight w przypadku, gdy stawka oprocentowania będzie wyższa niż oprocentowanie środków na rachunkach bankowych (lokata O/N lub lokata weekendowa). 5.5 Bank będzie dokonywał miesięcznej kapitalizacji odsetek od środków zgromadzonych na rachunkach bankowych Zamawiającego. 5.6 Wykonawca udzieli Gminie Włoszczowa na jej wniosek kredytu (bez wymogu innych zabezpieczeń poza wekslem) w rachunku bieżącym o zmiennym oprocentowaniu na pokrycie występującego w trakcie roku deficytu budżetu. Wysokość kredytu będzie określana w każdym roku budżetowym przez Radę Miejską we Włoszczowie. Uruchomienie kredytu w rachunku bieżącym nastąpi w terminie 7 dni od daty dostarczenia wniosku o uruchomienie kredytu. Bank nie będzie pobierał prowizji za udzielenie kredytu krótkoterminowego oraz innych opłat związanych z jego uruchomieniem. Oprocentowanie o stawkę % WIBOR dla 1 miesięcznych złotowych depozytów międzybankowych. Stopa procentowa ustalana będzie na miesięczne okresy obowiązywania oprocentowania. 5.7 Wydawanie opinii bankowych i zaświadczeń bez pobierania opłat. 5.8 Wydawanie czeków bankowych bez pobierania opłat. 5.9 Wydawanie promesy kredytowej lub listu intencyjnego na wniosek Gminy Włoszczowa. 5.10 Zamawiający zastrzega sobie prawo otwarcia dodatkowych oprocentowanych rachunków bankowych dla Gminy Włoszczowa lub jednostek podległych, które mogą powstać w okresie obowiązywania umowy, na warunkach określonych w ofercie Banku wybranego w niniejszym postępowaniu przetargowym. 5.11 Zastosowanie taryf opłat i prowizji bankowych w odrębnych umowach rachunku bankowego dla jednostek Gminy według taryf podanych w ofercie banku na obsługę budżetu Gminy Włoszczowa. 6. Wymagania dotyczące realizacji przedmiotu zamówienia: Przy wykonywaniu czynności związanych z obsługą bankową Zamawiający wymaga od Wykonawcy, aby: 6.1 Wszystkie rachunki Gminy oraz jej jednostek organizacyjnych były obsługiwane na tych samych warunkach. 6.2 Nie pobierał opłat za: - realizację przelewów przychodzących, - dokonywanie otwartych wpłat własnych na rachunki Zamawiającego przez upoważnionych pracowników Zamawiającego oraz inkasentów podatków, opłat, a także od upoważnionych pracowników jednostek organizacyjnych dokonujących wpłat w imieniu jednostki, - dokonywanie wpłat z tytułu podatków lub innych opłat przez interesantów Urzędu Gminy Włoszczowa oraz jednostek organizacyjnych, - dokonywanie wypłat gotówkowych na podstawie zleceń wypłat elektronicznych lub czeków gotówkowych, - przelewy papierowe w przypadku przerw technicznych i awarii systemu, przejściowej blokady użytkownika. Zamawiający oczekuje od Banku obsługi elektronicznych przelewów, a forma papierowa będzie mogła mieć zastosowanie sporadycznie, w szczególności w przypadkach wskazanych w zdaniu poprzednim, - otwarcie i zamykanie rachunków bankowych, - dyspozycje przelewu SORBNET i sporadycznie dewizowe (forma zapłaty dotychczas nie zastosowana przez Zamawiającego), 6.3 Ze względu na charakter zamówienia Wykonawca zobowiązany będzie do świadczenia usługi obsługi bankowej budżetu Gminy Włoszczowa przez własną placówkę (oddział filię) mającą siedzibę na terenie m. Włoszczowa. 6.4 Zapewnił realizację czynności bankowych objętych zamówieniem, co najmniej w zakresie kompleksowej obsługi wpłat i wypłat gotówkowych oraz przyjęcia do realizacji polecenia przelewu w sytuacjach awaryjnych określonych powyżej w pkt 6.2. w oddziale, placówce znajdującej się na terenie miasta Włoszczowa. 6.5 Dołożył wszelkiej staranności w zakresie bezpieczeństwa przechowywania środków pieniężnych Zamawiającego. 6.6 Wykonywał obsługę bankową Zamawiającego samodzielnie, tj. Zamawiający zastrzega, że całość przedmiotu zamówienia nie może być powierzona podwykonawcom. 6.7 Zamawiający zastrzega sobie swobodę lokowania wolnych środków pieniężnych w innych bankach, zgodnie z art. 264 ust. 1 pkt 3 ustawy z dnia 27 sierpnia 2009 roku o finansach publicznych (Dz. U. Nr 157, poz. 1240, z późn. zm.). 6.8 Wykonawca udzieli osobom upoważnionym przez Zamawiającego, a także skarbnikowi informacji telefonicznych o stanie na rachunkach i wszystkich operacjach poprzedniego dnia do czasu wdrożenia przez jednostkę systemu elektronicznego lub w przypadku utrudnień technicznych w systemie wdrożeniowym. 6.9 Zamawiający wymaga od Wykonawcy zagwarantowania niezmienności warunków umowy na niekorzyść Zamawiającego w stosunku do złożonej oferty (np. wysokość opłat, prowizji, stałych współczynników odnoszących się do oprocentowania środków na rachunkach bieżących i innych warunków umowy, dokonywanie niekorzystnych dla Zamawiającego zmian wynikających np. ze wzrostu kosztów własnych banku i innych przyczyn zależnych od niego). Zamawiający zastrzega, iż w czasie zmieniającej się sytuacji ekonomicznej banku działającego w warunkach wolnorynkowych, wartości w tabeli opłat, prowizji, oprocentowania rachunków bankowych mogą ulegać zmianie. Jednak zmiany opłat i prowizji nie mogą przewyższać stawek opłat i prowizji zaproponowanych w ofercie przetargowej. Niedopuszczalne jest wprowadzanie niekorzystnych zmian wyłącznie na podstawie powiadomień o decyzji zarządu Wykonawcy lub innego organu Wykonawcy. W przypadku wzrostu stopy oprocentowania rachunków lub lokat w banku, Wykonawca uwzględni zmiany zmieniając tym samym warunki umowy na korzyść Zamawiającego, sporządzając w tym celu aneks do umowy. 6.10 Dla innych ewentualnych czynności, nieprzewidzianych w SIWZ, będących przedmiotem doraźnego zlecenia Zamawiającego, Wykonawca będzie stosował opłaty i prowizje w wysokości nie wyższej niż określone w obowiązującej w banku oficjalnej tabeli, stanowiącej załącznik do umowy. Z tytułu wykonywania czynności obsługi bankowej opisanych w przedmiocie zamówienia, bank nie będzie pobierał żadnych innych opłat i prowizji niż te, które zostały określone w ofercie Wykonawcy..

II.1.4) Czy przewiduje się udzielenie zamówień uzupełniających: tak.

  • Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówień uzupełniających
  • Zamawiający przewiduje udzielenie zamówień uzupełniających, o których mowa w art. 67 ust. 1 pkt 6 ustawy Prawo zamówień publicznych, w wysokości 30 % wartości zamówienia podstawowego

II.1.5) Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 66.11.00.00 - (3) Usługi bankowe .

II.1.6) Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej: nie.

II.1.7) Czy dopuszcza się złożenie oferty wariantowej: nie.


II.2) CZAS TRWANIA ZAMÓWIENIA LUB TERMIN WYKONANIA: Okres w miesiącach: 48.

SEKCJA III: INFORMACJE O CHARAKTERZE PRAWNYM, EKONOMICZNYM, FINANSOWYM I TECHNICZNYM

III.1) WADIUM

Informacja na temat wadium: nie przewiduje się

III.2) ZALICZKI

  • Czy przewiduje się udzielenie zaliczek na poczet wykonania zamówienia: nie

III.3) WARUNKI UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ OPIS SPOSOBU DOKONYWANIA OCENY SPEŁNIANIA TYCH WARUNKÓW

  • III. 3.1) Uprawnienia do wykonywania określonej działalności lub czynności, jeżeli przepisy prawa nakładają obowiązek ich posiadania

    Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku

    • Warunek ten pozostaje spełniony, jeżeli Wykonawca wykaże, że jest uprawniony do wykonywania czynności bankowych w rozumieniu ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. Prawo bankowe (tekst jednolity ustawy: Dz. U. z 2002 r. Nr 72, poz. 665 z późn. zm.) lub w oparciu o przepisy ustawy z dnia 7 grudnia 2000 r. o funkcjonowaniu banków spółdzielczych ich zrzeszaniu i bakach zrzeszających;

  • III.3.3) Potencjał techniczny

    Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku

    • Wykonawca winien wykazać, że dysponuje oddziałem lub filią na terenie Włoszczowy lub złoży oświadczenie o uruchomieniu w terminie do 1 miesiąca od daty podpisania umowy oddziału lub filii na terenie miejscowości Włoszczowa zapewniającym obsługę od poniedziałku do piątku w godzinach minimum od 7.30 do 15.30. Warunek dysponowania na terenie miejscowości Włoszczowa odpowiednim oddziałem, filią wynika z dbałości o bankową obsługę budżetu w sposób funkcjonalny

III.4) INFORMACJA O OŚWIADCZENIACH LUB DOKUMENTACH, JAKIE MAJĄ DOSTARCZYĆ WYKONAWCY W CELU POTWIERDZENIA SPEŁNIANIA WARUNKÓW UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ NIEPODLEGANIA WYKLUCZENIU NA PODSTAWIE ART. 24 UST. 1 USTAWY

  • III.4.1) W zakresie wykazania spełniania przez wykonawcę warunków, o których mowa w art. 22 ust. 1 ustawy, oprócz oświadczenia o spełnieniu warunków udziału w postępowaniu, należy przedłożyć:

    • koncesję, zezwolenie lub licencję
  • III.4.2) W zakresie potwierdzenia niepodlegania wykluczeniu na podstawie art. 24 ust. 1 ustawy, należy przedłożyć:

    • oświadczenie o braku podstaw do wykluczenia
    • wykonawca powołujący się przy wykazywaniu spełniania warunków udziału w postępowaniu na potencjał innych podmiotów, które będą brały udział w realizacji części zamówienia, przedkłada także dokumenty dotyczące tego podmiotu w zakresie wymaganym dla wykonawcy, określonym w pkt III.4.2.
  • III.4.3) Dokumenty podmiotów zagranicznych

    Jeżeli wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania poza terytorium Rzeczypospolitej Polskiej, przedkłada:

    III.4.3.1) dokument wystawiony w kraju, w którym ma siedzibę lub miejsce zamieszkania potwierdzający, że:

    • nie otwarto jego likwidacji ani nie ogłoszono upadłości - wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert

III.6) INNE DOKUMENTY

Inne dokumenty niewymienione w pkt III.4) albo w pkt III.5)

Wzory umów sporządzone przez Wykonawcę, zawierające istotne postanowienia do umowy, stanowiące załącznik nr 2 do SIWZ, zgodne z zakresami zawartymi w SIWZ i sporządzone dla każdej jednostki organizacyjnej Gminy Włoszczowa (załącznik nr 4 do wzoru oferty).

III.7) Czy ogranicza się możliwość ubiegania się o zamówienie publiczne tylko dla wykonawców, u których ponad 50 % pracowników stanowią osoby niepełnosprawne: nie

SEKCJA IV: PROCEDURA

IV.1) TRYB UDZIELENIA ZAMÓWIENIA

IV.1.1) Tryb udzielenia zamówienia: przetarg nieograniczony.

IV.2) KRYTERIA OCENY OFERT

IV.2.1) Kryteria oceny ofert: cena oraz dodatkowe kryteria i ich znaczenie:

  • 1 - Cena - 70
  • 2 - oprocentowanie środków na rachunkach bieżących i pomocniczych - 25
  • 3 - oprocentowanie kredytu w rachunku bieżącym - 5

IV.2.2) Czy przeprowadzona będzie aukcja elektroniczna: nie.

IV.3) ZMIANA UMOWY

Czy przewiduje się istotne zmiany postanowień zawartej umowy w stosunku do treści oferty, na podstawie której dokonano wyboru wykonawcy: tak

Dopuszczalne zmiany postanowień umowy oraz określenie warunków zmian

Zamawiający wymaga od Wykonawcy zagwarantowania niezmienności warunków umowy na niekorzyść Zamawiającego w stosunku do złożonej oferty (np. wysokość opłat, prowizji, stałych współczynników odnoszących się do oprocentowania środków na rachunkach bieżących i innych warunków umowy, dokonywanie niekorzystnych dla Zamawiającego zmian wynikających np. ze wzrostu kosztów własnych banku i innych przyczyn zależnych od niego). Zamawiający zastrzega, iż w czasie zmieniającej się sytuacji ekonomicznej banku działającego w warunkach wolnorynkowych, wartości w tabeli opłat, prowizji, oprocentowania rachunków bankowych mogą ulegać zmianie. Jednak zmiany opłat i prowizji nie mogą przewyższać stawek opłat i prowizji zaproponowanych w ofercie przetargowej. Niedopuszczalne jest wprowadzanie niekorzystnych zmian wyłącznie na podstawie powiadomień o decyzji zarządu Wykonawcy lub innego organu Wykonawcy. W przypadku wzrostu stopy oprocentowania rachunków lub lokat w banku, Wykonawca uwzględni zmiany zmieniając tym samym warunki umowy na korzyść Zamawiającego, sporządzając w tym celu aneks do umowy.

IV.4) INFORMACJE ADMINISTRACYJNE

IV.4.1) Adres strony internetowej, na której jest dostępna specyfikacja istotnych warunków zamówienia: www.wloszczowa.eobip.pl
Specyfikację istotnych warunków zamówienia można uzyskać pod adresem: Urząd Gminy Włoszczowa ul. Partyzantów 14 29-100 Włoszczowa - pok. 33.

IV.4.4) Termin składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu lub ofert: 24.05.2010 godzina 11:00, miejsce: Urząd Gminy Włoszczowa ul. Partyzantów 14, 29-100 Włoszczowa- pok. 17(sekretariat).

IV.4.5) Termin związania ofertą: okres w dniach: 30 (od ostatecznego terminu składania ofert).

IV.4.17) Czy przewiduje się unieważnienie postępowania o udzielenie zamówienia, w przypadku nieprzyznania środków pochodzących z budżetu Unii Europejskiej oraz niepodlegających zwrotowi środków z pomocy udzielonej przez państwa członkowskie Europejskiego Porozumienia o Wolnym Handlu (EFTA), które miały być przeznaczone na sfinansowanie całości lub części zamówienia: nie

Podziel się

Poleć ten przetarg znajomemu poleć

Wydrukuj przetarg drukuj

Dodaj ten przetarg do obserwowanych obserwuj








Uwaga: podstawą prezentowanych tutaj informacji są dane publikowane przez Urząd Zamówień Publicznych w Biuletynie Zamówień Publicznych. Treść ogłoszenia widoczna na eGospodarka.pl jest zgodna z treścią tegoż ogłoszenia dostępną w BZP w dniu publikacji. Redakcja serwisu eGospodarka.pl dokłada wszelkich starań, aby zamieszczone tutaj informacje były kompletne i zgodne z prawdą. Nie może jednak zagwarantować ich poprawności i nie ponosi żadnej odpowiedzialności za jakiekolwiek szkody powstałe w wyniku korzystania z nich.


Jeśli chcesz dodać ogłoszenie do serwisu, zapoznaj się z naszą ofertą:

chcę zamieszczać ogłoszenia

Dodaj swoje pytanie

Najnowsze orzeczenia

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.