eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plPrzetargiPrzetargi Kraków › Wykonanie robót dodatkowych dla inwestycjip.n. SUKIENNICE - Remont i modernizacja Galerii Sztuki Polskiej XIX wieku w krakowskich Sukiennicach.

Ten przetarg został już zakończony. Zobacz wynik tego przetargu



Ogłoszenie z dnia 2010-05-06

Kraków: Wykonanie robót dodatkowych dla inwestycji: p.n. SUKIENNICE - Remont i modernizacja Galerii Sztuki Polskiej XIX wieku w krakowskich Sukiennicach.
Numer ogłoszenia: 111023 - 2010; data zamieszczenia: 06.05.2010
OGŁOSZENIE O ZAMIARZE ZAWARCIA UMOWY - Roboty budowlane

SEKCJA I: ZAMAWIAJĄCY

I. 1) NAZWA I ADRES: Muzeum Narodowe w Krakowie, Al. 3-go Maja 1, 30-062 Kraków, woj. małopolskie, tel. 012 2955621, faks 012 2955555 , strona internetowa www.muzeum.krakow.pl

I. 2) RODZAJ ZAMAWIAJĄCEGO: Inny: Państwowa Instytucja Kultury.

SEKCJA II: PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA

II.1) Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego: Wykonanie robót dodatkowych dla inwestycji: p.n. SUKIENNICE - Remont i modernizacja Galerii Sztuki Polskiej XIX wieku w krakowskich Sukiennicach..

II.2) Rodzaj zamówienia: Roboty budowlane.

II.3) Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia: Wykonanie robót dodatkowych dla inwestycji: p.n. SUKIENNICE - Remont i modernizacja Galerii Sztuki Polskiej XIX wieku w krakowskich Sukiennicach. Przedmiot zamówienia obejmuje roboty dodatkowe w zakresie: - dostosowania obiektu do wymogów ochrony przeciwpożarowej..

II.4) Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 45.21.23.00 - Roboty budowlane w zakresie budowy artystycznych i kulturalnych obiektów budowlanych .

II.5) Szacunkowa wartość zamówienia (bez VAT): jest mniejsza niż kwoty określone w przepisach wydanych na podstawie art. 11 ust. 8 ustawy.

SEKCJA III: PROCEDURA

Tryb udzielenia zamówienia: Zamówienie z wolnej ręki

  • 1. Podstawa prawna

    Postępowanie wszczęte zostało na podstawie art. 67 ust.1 pkt 5b ustawy z dnia 29 stycznia 2004 r. - Prawo zamówień publicznych.

  • 2. Uzasadnienie wyboru trybu

    Zgodnie z art. 67 ust 1 pkt 5 ustawy p.z.p. Zamawiający może udzielić zamówienia z wolnej ręki m.in. w przypadku udzielania zamówienia dodatkowego dotychczasowemu wykonawcy usług lub robót budowlanych zamówień dodatkowych, nieobjętych zamówieniem podstawowymi nieprzekraczających łącznie 50% wartości realizowanego zamówienia, niezbędnych do jego prawidłowego wykonania, których wykonanie stało się konieczne na skutek sytuacji niemożliwej wcześniej do przewidzenia, jeżeli: a) z przyczyn technicznych lub gospodarczych oddzielenie zamówienia dodatkowego od zamówienia podstawowego wymagałoby poniesienia niewspółmiernie wysokich kosztów lub b) wykonanie zamówienia podstawowego jest uzależnione od wykonania zamówienia dodatkowego. Oceniając dopuszczalność udzielenia zamówienia publicznego w trybie z wolnej ręki, na podstawie stanu faktycznego oraz obowiązujących przepisów prawa dokonano analizy wszystkich wyżej opisanych warunków. Warunek (1) - zamówienie dodatkowe zostanie udzielone dotychczasowemu wykonawcy - warunek spełniony bowiem Muzeum zamierza udzielić przedmiotowego zamówienia dotychczasowemu wykonawcy robót budowlanych - Integer S.A. Warunek (2) - zamówienie dodatkowe dotyczy usług lub robót budowlanych - jest spełniony, przedmiotem zamówienia dodatkowego są roboty budowlane polegające na wykonaniu zabezpieczeń przeciwpożarowych Galerii Sztuki Polskiej XIX wieku w krakowskich Sukiennicach; Warunek (3) - zamówienie dodatkowe nie jest objęte zamówieniem podstawowym, warunek jest spełniony - dokumentacja projektowa zabezpieczeń przeciwpożarowych została nie stanowiła elementu opisu przedmiotu zamówienia w przetargu ograniczonym w wyniku którego dokonano wyboru wykonawcy robót budowlanych - Integer S.A. Warunek (4) - zamówienie dodatkowe nie przekracza łącznie 50 % wartości realizowanego zamówienia podstawowego także jest spełniony, wartość szacunkowa zamówienia dodatkowego stanowi ok. 7 % wartości zamówienia podstawowego. Warunek (5) - wykonanie zamówienia jest niezbędne do prawidłowego wykonania zamówienia podstawowego także został spełniony. Przedmiotem zamówienia podstawowego jest kompleksowy Remont i modernizacja Galerii Sztuki Polskiej XIX wieku w krakowskich Sukiennicach, który nie może zostać zakończony bez realizacji koniecznych zabezpieczeń przeciwpożarowych. Podkreślić należy, że realizacja podstawowego zamówienia, polegającego na remoncie i modernizacji Sukiennic, jest uzależniona od realizacji robót dodatkowych albowiem w przeciwnym razie Zamawiający nie uzyska pozwolenia na użytkowanie. Warunek (6) - wykonanie zamówienia dodatkowego stało się konieczne na skutek sytuacji niemożliwej wcześniej do przewidzenia uznać należy za spełniony. Muzeum wybrało wykonawcę usług architektonicznych - Archecon zgodnie z przepisami ustawy Prawo zamówień publicznych. Wykonawca przedstawił projekt i na podstawie pełnomocnictwa udzielonego przez Muzeum Narodowe w Krakowie uzyskał w imieniu i na rzecz Zamawiającego decyzję o pozwoleniu na budowę. Załącznikiem (a zarazem podstawą) wniosku o wydanie decyzji o pozwoleniu na budowę był sporządzony przez Archecon projekt budowlany, który winien być kompletny oraz powinien odpowiadać obowiązującym przepisom i wymaganiom, w tym przeciwpożarowym. Zamawiający posługuje się w toku przedmiotowego przedsięwzięcia inwestycyjnego także Inwestorem Zastępczym, który dodatkowo potwierdził prawidłowość sporządzonej przez Projektanta dokumentacji dokonując jej odbioru. Dodatkowo podkreślić należy, że dokumentacja projektowa, w oparciu o którą wykonywane jest zamówienie podstawowe, posiada wymagane uzgodnienie z rzeczoznawcą ds. zabezpieczeń przeciwpożarowych oraz oświadczenie o kompletności, w związku z czym - na etapie przygotowania postępowania wyboru wykonawcy robót budowlanych w zakresie rzeczowym zamówienia podstawowego - nie mógł być ujęty wykazywany obecnie zakres robót dodatkowych. Dokumentacja projektowa stanowiąca opis przedmiotu zamówienia w postępowaniu o udzielenie zamówienia podstawowego, tj. zamówienia na Remont i modernizację Galerii Sztuki Polskiej XIX wieku w krakowskich Sukiennicach stanowiła podstawę pozwolenia Małopolskiego Wojewódzkiego Konserwatora Zabytków (decyzja nr 243-05 z dnia 25.05.2005r.), który także nie wnosił zastrzeżeń w zakresie zabezpieczenia przeciwpożarowego obiektu. Zamawiający, działając w dobrej wierze, dokonał określenia przedmiotu zamówienia zgodnie z uzyskaną, jak sądził kompletną, dokumentacją projektową a zaistniała obecnie sytuacja konieczności wykonania robót dodatkowych, mimo dołożenia należytej staranności w działaniu, nie była możliwa do przewidzenia wcześniej. Zamawiający - Muzeum jest instytucją kultury, dla której prowadzenie przedsięwzięć inwestycyjnych ma charakter co najwyżej dodatkowy. Nie jest to podmiot od którego należy oczekiwać dogłębnej znajomości zasad ochrony przeciwpożarowej, w szczególności w sytuacji gdy uprawniony rzeczoznawca przedstawia wymagane uzgodnienia, zaakceptowane zarówno przez Inwestora Zastępczego, Wydział Architektury Urzędu Miasta Krakowa, który wydał na ich podstawie decyzję o pozwoleniu na budowę a także Małopolskiego Wojewódzkiego Konserwatora Zabytków. Zgodnie z obowiązującymi przepisami prawa podmiot sporządzający dokumentację (projekt budowlany z załącznikami) winien posiadać stosowne uprawnienia. Zamawiający dochował należytej staranności upewniając się, że osoby, które uczestniczyły w realizacji zamówienia publicznego, którego przedmiotem było sporządzenie projektu budowlanego, posiadają stosowne uprawnienia. Jako sytuację niemożliwą do przewidzenia zakwalifikować należy okoliczność, w której rzeczoznawca posiadający wymagane odrębnymi przepisami prawa uprawnienia sporządza dokument (projekt, uzgodnienia) nie spełniający norm przeciwpożarowych, tym bardziej, że został on zweryfikowany przez Inwestora Zastępczego i organy wydające wymagane decyzje w sprawie także bez zastrzeżeń. Realizacja zamówienia podstawowego bez zrealizowania zamówienia dodatkowego, jak wskazano powyżej, jest niemożliwa, Wykonawca robót budowlanych nie może zrealizować umowy - uzyskać w imieniu i na rzecz Zamawiającego pozwolenia na użytkowanie, a dla Zamawiającego realizacja przedsięwzięcia podstawowego - remontu, podczas gdy nie będzie on mógł realizować swoich zadań statutowych - prowadzić w obiekcie działalności muzealnej powoduje, że zamówienie podstawowe, którego cel nie zostanie zrealizowany (Zamawiający nie uzyska pozwolenia na użytkowanie) nie tylko nie ma znaczenia ale wręcz jego realizacja jest bezcelowa. Biorąc pod uwagę powyższe uwagi, udzielenie przez Muzeum zamówienia publicznego w trybie z wolnej ręki należy ocenić jako zgodne z przepisami prawa.

SEKCJA IV: UDZIELENIE ZAMÓWIENIA

NAZWA I ADRES WYKONAWCY KTÓREMU ZAMAWIAJĄCY ZAMIERZA UDZIELIĆ ZAMÓWIENIA

  • INTEGER S.A,, ul. Garbary 1, 50-112 Wrocław, kraj/woj. dolnośląskie.

Podziel się

Poleć ten przetarg znajomemu poleć

Wydrukuj przetarg drukuj

Dodaj ten przetarg do obserwowanych obserwuj








Uwaga: podstawą prezentowanych tutaj informacji są dane publikowane przez Urząd Zamówień Publicznych w Biuletynie Zamówień Publicznych. Treść ogłoszenia widoczna na eGospodarka.pl jest zgodna z treścią tegoż ogłoszenia dostępną w BZP w dniu publikacji. Redakcja serwisu eGospodarka.pl dokłada wszelkich starań, aby zamieszczone tutaj informacje były kompletne i zgodne z prawdą. Nie może jednak zagwarantować ich poprawności i nie ponosi żadnej odpowiedzialności za jakiekolwiek szkody powstałe w wyniku korzystania z nich.


Jeśli chcesz dodać ogłoszenie do serwisu, zapoznaj się z naszą ofertą:

chcę zamieszczać ogłoszenia

Dodaj swoje pytanie

Najnowsze orzeczenia

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.