eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plPrzetargiPrzetargi Bydgoszcz › Świadczenie usług pralniczych wraz z transportem od i do wykonawcy dla Wielospecjalistycznego Szpitala Miejskiego im. dr Emila Warmińskiego SPZOZ w Bydgoszczy

Ten przetarg został już zakończony. Zobacz wynik tego przetargu



Ogłoszenie z dnia 2015-05-11

Bydgoszcz: Świadczenie usług pralniczych wraz z transportem od i do wykonawcy dla Wielospecjalistycznego Szpitala Miejskiego im. dr Emila Warmińskiego SPZOZ w Bydgoszczy
Numer ogłoszenia: 109464 - 2015; data zamieszczenia: 11.05.2015
OGŁOSZENIE O ZAMÓWIENIU - usługi

Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe.

Ogłoszenie dotyczy: zamówienia publicznego.

SEKCJA I: ZAMAWIAJĄCY

I. 1) NAZWA I ADRES: Wielospecjalistyczny Szpital Miejski im. dr Emila Warmińskiego Samodzielny Publiczny Zakład Opieki Zdrowotnej , ul. Szpitalna 19, 85-826 Bydgoszcz, woj. kujawsko-pomorskie, tel. 52 3709124, faks 52 3709125.

  • Adres strony internetowej zamawiającego: www.szpital.bydgoszcz.pl

I. 2) RODZAJ ZAMAWIAJĄCEGO: Inny: Samodzielny Publiczny Zakład Opieki Zdrowotnej.

SEKCJA II: PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA

II.1) OKREŚLENIE PRZEDMIOTU ZAMÓWIENIA

II.1.1) Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego: Świadczenie usług pralniczych wraz z transportem od i do wykonawcy dla Wielospecjalistycznego Szpitala Miejskiego im. dr Emila Warmińskiego SPZOZ w Bydgoszczy.

II.1.2) Rodzaj zamówienia: usługi.

II.1.4) Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia: Przedmiotem zamówienia jest świadczenie usług pralniczych wraz z transportem od i do wykonawcy dla Wielospecjalistycznego Szpitala Miejskiego im. dr Emila Warmińskiego SPZOZ w Bydgoszczy. Przewidywana ilość przedmiotu zamówienia to 57 410,00 kg przez okres 6 miesięcy. Szczegółowe warunki realizacji oraz opis przedmiotu zamówienia znajduje się w Załączniku nr 1 do SIWZ stanowiący Opis przedmiotu zamówienia oraz we Wzorze umowy - Załącznik nr 5 do SIWZ.

II.1.6) Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 98.31.00.00 - Usługi prania i czyszczenia na sucho 98.31.10.00 - Usługi odbierania prania 98.31.50.00 - Usługi prasowania .

II.1.7) Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej: nie.

II.1.8) Czy dopuszcza się złożenie oferty wariantowej: nie.


II.2) CZAS TRWANIA ZAMÓWIENIA LUB TERMIN WYKONANIA: Okres w miesiącach: 6.

SEKCJA III: INFORMACJE O CHARAKTERZE PRAWNYM, EKONOMICZNYM, FINANSOWYM I TECHNICZNYM

III.1) WADIUM

Informacja na temat wadium: Zamawiający nie żąda od Wykonawców składających ofertę wniesienia wadium

III.2) ZALICZKI

III.3) WARUNKI UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ OPIS SPOSOBU DOKONYWANIA OCENY SPEŁNIANIA TYCH WARUNKÓW

  • III. 3.1) Uprawnienia do wykonywania określonej działalności lub czynności, jeżeli przepisy prawa nakładają obowiązek ich posiadania

    Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku

    • Zamawiający nie stawia szczegółowych wymagań dotyczących przedmiotowego warunku.

  • III.3.2) Wiedza i doświadczenie

    Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku

    • Zamawiający uzna warunek za spełniony jeżeli Wykonawca wykaże w okresie ostatnich trzech lat przed upływem terminu składania ofert, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy, w tym okresie, wykonał, a w przypadku świadczeń okresowych lub ciągłych również wykonuje, co najmniej jedną główną usługę prania bielizny w ilości co najmniej 55 000 kg oraz o wartości nie mniejszej niż 120 000,00 zł brutto. (W przypadku składania oferty wspólnej, przedmiotowy warunek Wykonawcy musi spełniać co najmniej jeden z Wykonawców).

  • III.3.3) Potencjał techniczny

    Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku

    • Zamawiający uzna warunek za spełniony, jeżeli Wykonawca wykaże iż dysponuje: a) urządzeniami pralniczymi w tym, 1 urządzeniem wyposażonym w automatyczny system ważenia bielizny, dozowania środków piorących i dezynfekcyjnych z możliwością kontroli ph oraz agregatem do czyszczenia chemicznego dla bielizny i odzieży, która ze względu na skład surowcowy nie może być prana wodnie, przy zachowaniu odpowiednio dobranej technologii z zastosowaniem rozpuszczalników nie zawierających halogenów. Zamawiający nie dopuszcza do czyszczenia chemicznego technologii opartej na czterochloroetylenie. b) pralnią wyposażoną w pralnicę tunelową oraz agregat do czyszczenia chemicznego, c) środkami transportu przystosowanymi do przewozu bielizny szpitalnej tj. samochodami z podzielonymi skrzyniami ładunkowymi na komory do bielizny czystej i brudnej.

  • III.3.4) Osoby zdolne do wykonania zamówienia

    Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku

    • Zamawiający nie stawia szczegółowych wymagań dotyczących przedmiotowego warunku.

  • III.3.5) Sytuacja ekonomiczna i finansowa

    Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku

    • Zamawiający nie stawia szczegółowych wymagań dotyczących przedmiotowego warunku.

III.4) INFORMACJA O OŚWIADCZENIACH LUB DOKUMENTACH, JAKIE MAJĄ DOSTARCZYĆ WYKONAWCY W CELU POTWIERDZENIA SPEŁNIANIA WARUNKÓW UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ NIEPODLEGANIA WYKLUCZENIU NA PODSTAWIE ART. 24 UST. 1 USTAWY

III.4.1) W zakresie wykazania spełniania przez wykonawcę warunków, o których mowa w art. 22 ust. 1 ustawy, oprócz oświadczenia o spełnianiu warunków udziału w postępowaniu należy przedłożyć:

  • wykaz wykonanych, a w przypadku świadczeń okresowych lub ciągłych również wykonywanych, głównych dostaw lub usług, w okresie ostatnich trzech lat przed upływem terminu składania ofert albo wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie, wraz z podaniem ich wartości, przedmiotu, dat wykonania i podmiotów, na rzecz których dostawy lub usługi zostały wykonane, oraz załączeniem dowodów, czy zostały wykonane lub są wykonywane należycie;
  • wykaz narzędzi, wyposażenia zakładu i urządzeń technicznych dostępnych wykonawcy usług lub robót budowlanych w celu wykonania zamówienia wraz z informacją o podstawie do dysponowania tymi zasobami;

III.4.2) W zakresie potwierdzenia niepodlegania wykluczeniu na podstawie art. 24 ust. 1 ustawy, należy przedłożyć:

  • oświadczenie o braku podstaw do wykluczenia;
  • aktualny odpis z właściwego rejestru lub z centralnej ewidencji i informacji o działalności gospodarczej, jeżeli odrębne przepisy wymagają wpisu do rejestru lub ewidencji, w celu wykazania braku podstaw do wykluczenia w oparciu o art. 24 ust. 1 pkt 2 ustawy, wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;
  • wykonawca powołujący się przy wykazywaniu spełniania warunków udziału w postępowaniu na zasoby innych podmiotów, które będą brały udział w realizacji części zamówienia, przedkłada także dokumenty dotyczące tego podmiotu w zakresie wymaganym dla wykonawcy, określonym w pkt III.4.2.

III.4.3) Dokumenty podmiotów zagranicznych

Jeżeli wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania poza terytorium Rzeczypospolitej Polskiej, przedkłada:

III.4.3.1) dokument wystawiony w kraju, w którym ma siedzibę lub miejsce zamieszkania potwierdzający, że:

  • nie otwarto jego likwidacji ani nie ogłoszono upadłości - wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;

III.4.4) Dokumenty dotyczące przynależności do tej samej grupy kapitałowej

  • lista podmiotów należących do tej samej grupy kapitałowej w rozumieniu ustawy z dnia 16 lutego 2007 r. o ochronie konkurencji i konsumentów albo informacji o tym, że nie należy do grupy kapitałowej;

III.6) INNE DOKUMENTY

Inne dokumenty niewymienione w pkt III.4) albo w pkt III.5)

W celu potwierdzenia, że oferowane dostawy odpowiadają wymaganiom określonym przez zmawiającego, zamawiający żąda: 1. Zaświadczenie wydany przez Państwowy Inspektorat Sanitarno - Epidemiologiczny lub dokument równoważny potwierdzający, że pralnia spełnia wymagania w zakresie prania bielizny dla jednostek służby zdrowia. 2.Szczegółowy opis zastosowanej technologii prania oraz opis technologii postępowania w przypadku prania: a) bielizny szpitalnej nie skażonej, b) bielizny szpitalnej skażonej, c) odzieży fasonowej ochronnej, d) bielizny operacyjnej szczególnie zabrudzonej krwią, e) bielizny noworodkowej. 3. Wykaz wszystkich środków używanych podczas wykonywania usługi będącej przedmiotem zamówienia, w tym: a) wykaz środków piorących, które Wykonawca będzie używał przy wykonywaniu usługi, posiadających atesty PZH , wraz z załączeniem do oferty w/w atestów. b) wykaz środków dezynfekujących używanych podczas wykonywania usługi, posiadających certyfikat CE / deklarację zgodności CE lub wpis/zgłoszenie/powiadomienie do Rejestru Produktów Leczniczych, Wyrobów Medycznych i Produktów Biobójczych (zgodnie z ustawą o wyrobach medycznych Dz. U. 2010, nr 107, poz. 679 ze zm.) wraz z załączeniem do oferty certyfikatu CE /deklaracji zgodności CE lub wpisu/zgłoszenia/powiadomienia do Rejestru Produktów Leczniczych, Wyrobów Medycznych i Produktów Biobójczych. c) wykaz środków piorących do prania bielizny noworodkowej, niemowlęcej i dziecięcej wraz z pozytywną opinią Instytutu Matki i Dziecka lub innej instytucji równoważnej np. Centrum Zdrowia Dziecka. 4. Dokument (zaświadczenie, karty - instrukcje obsługi itp.) jednoznacznie potwierdzający, iż urządzenie pralnicze, stosowane do wykonywania usługi, wyposażone jest w automatyczne systemy ważenia bielizny, dozowania środków piorących i dezynfekcyjnych z możliwością kontroli ph oraz agregatem do czyszczenia chemicznego dla bielizny i odzieży, która ze względu na skład surowcowy nie może być prana wodnie, przy zachowaniu odpowiednio dobranej technologii z zastosowaniem rozpuszczalników nie zawierających halogenów. Zamawiający nie dopuszcza do czyszczenia chemicznego technologii opartej na czterochloroetylenie. 5. aktualną opinię lub zaświadczenie Państwowej Inspekcji Sanitarnej potwierdzającą, że Wykonawca dysponuje środkami transportu przystosowanymi do przewozu bielizny szpitalnej. 6. atest PZH na worki foliowe, których Wykonawca zamierza używać do wykonania zamówienia, stwierdzający możliwość stosowania worków foliowych do transportu bielizny szpitalnej. 7. Zaświadczenie/certyfikat niezależnego podmiotu zajmującego się poświadczaniem zgodności działań wykonawcy z normami jakościowymi, potwierdzający, że pralnia, w której wykonywana będzie usługa posiada wdrożony i certyfikowany system zarządzania jakością RABC (Risk anlysis biocontamination control - system kontroli skażenia biologicznego) w zakresie usług prania, czyszczenia chemicznego, dezynfekcji, suszenia i prasowania oraz renowacji i kompletowania wraz z transportem dla placówek służby zdrowia zgodny z polska normą PN-EN 14065 Tekstylia poddawane obróbce w pralni. System kontroli skażenia mikrobiologicznego, umożliwiający pralniom zapewnienie odpowiedniej jakości mikrobiologicznej pranych tekstyliów, certyfikat PN-EN ISO 14065:2005 RABC, zakres certyfikatu kompleksowe usługi prania, czyszczenia chemicznego, dezynfekcji, renowacji i kompletowania wraz z transportem dla placówek służby zdrowia, certyfikat ISO 9001:2008 oraz ISO 14001:2004 obejmujący swym zakresem co najmniej kompleksowe usługi pralnicze, czyszczenie chemiczne, dezynfekcje, suszenie i prasowanie oraz renowację i kompletowanie wraz z transportem dla placówek służby zdrowia lub oświadczenie wykonawcy o realizacji polityki ochrony środowiska z obowiązującymi przepisami prawa oraz ogólną polityką jakości firmy zamiast ISO 14001:2004. 8. Zaświadczenie o posiadaniu barier higienicznych (potwierdzone przez PPIS) polegającej na całkowitym wyeliminowaniu styczności bielizny czystej z brudną oraz pracowników z tych stref wyposażoną w śluzę szatniową.

SEKCJA IV: PROCEDURA

IV.1) TRYB UDZIELENIA ZAMÓWIENIA

IV.1.1) Tryb udzielenia zamówienia: przetarg nieograniczony.

IV.2) KRYTERIA OCENY OFERT

IV.2.1) Kryteria oceny ofert: cena oraz inne kryteria związane z przedmiotem zamówienia:

  • 1 - Cena - 95
  • 2 - Termin płatności - 5

IV.3) ZMIANA UMOWY

przewiduje się istotne zmiany postanowień zawartej umowy w stosunku do treści oferty, na podstawie której dokonano wyboru wykonawcy:

Dopuszczalne zmiany postanowień umowy oraz określenie warunków zmian

Zamawiający, zgodnie z art. 144 ustawy Prawo Zamówień Publicznych przewiduje możliwość zmiany postanowień niniejszej umowy w stosunku do treści oferty, na podstawie której dokonano wyboru Wykonawcy w następującym zakresie: a) zmiany wartości umowy brutto na skutek zmiany ustawowej stawki podatku VAT, b) zmiany wartości umowy brutto na skutek obniżenia ceny jednostkowej za 1 kg wypranej bielizny określonej w Zał. nr 2, w przypadkach, których nie można było przewidzieć w chwili zawierania umowy, c) osób upoważnionych, o których mowa w § 7 umowy w przypadku rozwiązania stosunku pracy z osobą upoważnioną do współpracy na podstawie niniejszej umowy, a także zmian organizacyjnych w strukturze kadrowej Zamawiającego lub Wykonawcy; d) terminu obowiązywania umowy - w przypadku nie wykonania przez Zamawiającego usługi w ilości podanej w ofercie w okresie obowiązywania umowy.

IV.4) INFORMACJE ADMINISTRACYJNE

IV.4.1) Adres strony internetowej, na której jest dostępna specyfikacja istotnych warunków zamówienia: www.szpital.bydgoszcz.pl
Specyfikację istotnych warunków zamówienia można uzyskać pod adresem: Wielospecjalistyczny Szpital Miejski im. dr E. Warmińskiego SPZOZ, ul. Szpitalna 19, 85-826 Bydgoszcz, Administracja, Sekcja Logistyki i Zamówień Publicznych, pok. nr 9.

IV.4.4) Termin składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu lub ofert: 19.05.2015 godzina 11:00, miejsce: Wielospecjalistyczny Szpital Miejski im. dr E. Warmińskiego SPZOZ ul. Szpitalna 19, 85-826 Bydgoszcz, Administracja, Sekretariat.

IV.4.5) Termin związania ofertą: okres w dniach: 30 (od ostatecznego terminu składania ofert).

IV.4.16) Informacje dodatkowe, w tym dotyczące finansowania projektu/programu ze środków Unii Europejskiej: 1. Wykonawcy mogą wspólnie ubiegać się o udzielenie zamówienia w rozumieniu art. 23 ust. 1 ustawy PZP. Wykonawcy występujący wspólnie zobowiązani są dołączyć do oferty dokument (pismo, oświadczenie) wskazujący ustanowionego pełnomocnika do reprezentowania Wykonawcy w postępowaniu o udzielenie zamówienia publicznego albo reprezentowania w postępowaniu i zawarcia umowy w sprawie zamówienia publicznego (dotyczy również spółek cywilnych utworzonych przez osoby fizyczne). Dokument ten musi być wystawiony zgodnie z wymogami ustawowymi, podpisany przez prawnie upoważnionych przedstawicieli wszystkich Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia. Do dnia podpisania umowy z Zamawiającym podmioty występujące wspólnie, których oferta została wybrana, jako najkorzystniejsza, muszą podpisać umowę o współdziałaniu podmiotu wspólnego (dla spółek cywilnych utworzonych przez osoby fizyczne może to być umowa spółki cywilnej). Umowa nie może być zawarta na czas krótszy, niż okres realizacji umowy z Zamawiającym. Wszelka korespondencja dokonywana będzie wyłącznie z pełnomocnikiem. Wypełniając formularz ofertowy, jak również inne dokumenty powołujące się na Wykonawcę w miejscu nazwa i adres Wykonawcy należy wpisać dane wszystkich podmiotów wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia, a nie tylko dane pełnomocnika. Zgodnie z art. 141 ustawy Pzp Wykonawcy wspólnie ubiegający się o udzielenie zamówienia ponoszą solidarną odpowiedzialność za wykonanie umowy. 2. Dokonując wyboru oferty najkorzystniejszej Zamawiający będzie kierować się następującym kryteriami i ich wagą: cena C- 95 %, termin płatności P- 5%. Ocena punktowa oferty będzie dokonana według następującego wzoru: W kryterium cena: C = oferowana cena najniższa/cena badanej oferty x 100 x 95%. W kryterium terminu płatności: Wykonawca, który zaoferuje termin płatności faktury VAT przez Zamawiającego w ciągu: 60 dni uzyska 5 pkt, 45 - 59 dni, uzyska 3 pkt, 30 - 44 dni, uzyska 1 pkt. Wykonawca winien w treści formularza ofertowego wpisać deklarowany termin płatności. W przypadku, gdy wykonawca nie wskaże terminu płatności, lub wskaże inny niż spośród zakresu proponowanego powyżej, Zamawiający uzna, iż Wykonawca zaoferuje minimalny termin płatności (30 dni) i przyzna Wykonawcy 1 pkt. Za najkorzystniejszą zostanie uznana oferta, która uzyska największą ilość punktów po zsumowaniu obu kryteriów tj: Ocena oferty X = C+P Ocena oferty X wyrażona zostanie w punktach, przy czym 1 pkt oznacza 1 %.

IV.4.17) Czy przewiduje się unieważnienie postępowania o udzielenie zamówienia, w przypadku nieprzyznania środków pochodzących z budżetu Unii Europejskiej oraz niepodlegających zwrotowi środków z pomocy udzielonej przez państwa członkowskie Europejskiego Porozumienia o Wolnym Handlu (EFTA), które miały być przeznaczone na sfinansowanie całości lub części zamówienia: nie

Podziel się

Poleć ten przetarg znajomemu poleć

Wydrukuj przetarg drukuj

Dodaj ten przetarg do obserwowanych obserwuj








Uwaga: podstawą prezentowanych tutaj informacji są dane publikowane przez Urząd Zamówień Publicznych w Biuletynie Zamówień Publicznych. Treść ogłoszenia widoczna na eGospodarka.pl jest zgodna z treścią tegoż ogłoszenia dostępną w BZP w dniu publikacji. Redakcja serwisu eGospodarka.pl dokłada wszelkich starań, aby zamieszczone tutaj informacje były kompletne i zgodne z prawdą. Nie może jednak zagwarantować ich poprawności i nie ponosi żadnej odpowiedzialności za jakiekolwiek szkody powstałe w wyniku korzystania z nich.


Jeśli chcesz dodać ogłoszenie do serwisu, zapoznaj się z naszą ofertą:

chcę zamieszczać ogłoszenia

Dodaj swoje pytanie

Najnowsze orzeczenia

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.