eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plPrzetargiPrzetargi Szczecin › Utrzymanie czystości pomieszczeń i terenu zewnętrznego komórek organizacyjnych Izby Celnej w Szczecinie

Poręczenia kontraktowe dla firm startujących w przetargach publicznych


Ten przetarg został już zakończony. Zobacz wynik tego przetargu



Ogłoszenie z dnia 2015-05-11

Szczecin: Utrzymanie czystości pomieszczeń i terenu zewnętrznego komórek organizacyjnych Izby Celnej w Szczecinie
Numer ogłoszenia: 108806 - 2015; data zamieszczenia: 11.05.2015
OGŁOSZENIE O ZAMÓWIENIU - usługi

Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe.

Ogłoszenie dotyczy: zamówienia publicznego.

SEKCJA I: ZAMAWIAJĄCY

I. 1) NAZWA I ADRES: Izba Celna w Szczecinie , ul. Energetyków 55, 70-952 Szczecin, woj. zachodniopomorskie, tel. 091 4805500, faks 091 4805801.

  • Adres strony internetowej zamawiającego: www.ic-szczecin.pl

I. 2) RODZAJ ZAMAWIAJĄCEGO: Administracja rządowa terenowa.

SEKCJA II: PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA

II.1) OKREŚLENIE PRZEDMIOTU ZAMÓWIENIA

II.1.1) Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego: Utrzymanie czystości pomieszczeń i terenu zewnętrznego komórek organizacyjnych Izby Celnej w Szczecinie.

II.1.2) Rodzaj zamówienia: usługi.

II.1.4) Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia: 1. Przedmiotem zamówienia jest świadczenie kompleksowej usługi sprzątania i utrzymania czystości pomieszczeń oraz terenu zewnętrznego, jak również usługi porządkowe na zlecenie, w komórkach organizacyjnych Izby Celnej w Szczecinie. 2. Zamawiający wymaga od wykonawcy lub podwykonawcy zatrudniania w trakcie realizacji zamówienia na podstawie umowy o pracę co najmniej 50% osób, w przeliczeniu na pełny etat, wykonujących czynności usługi sprzątania i utrzymania czystości pomieszczeń. 3. Zamawiający informuje, iż będzie oceniał ofertę wykonawcy zgodnie z kryteriami oceny ofert opisanymi w rozdziale XX siwz, m.in. za zaoferowanie wyższego udziału procentowego zatrudnienia osób na podstawie umowy o pracę w przeliczeniu na pełny etat, niż wymagany minimalny tj. 50%. 4. Szczegółowy opis usług określający charakter pomieszczeń i terenu, ich powierzchnię, częstotliwość sprzątania i wymagania odnośnie sposobu świadczenia usług w poszczególnych lokalizacjach, zawiera załącznik nr 1 do siwz - Specyfikacja usług. 5. Zamawiający zwoła zebranie wykonawców połączone z wizją lokalną budynków objętych przedmiotem zamówienia, w terminach: a) 13.05.2015r. - siedziba Oddziału Celnego w Stargardzie Szczecińskim, ul. I Brygady 35 - godz. 10.00, siedziba Sekcji Dozoru w Nowogardzie, ul. Wyszyńskiego 6 - godz. 12.00, b) 14.05.2015r. - siedziba Urzędu Celnego w Koszalinie, ul. Racławicka 3-5 - godz. 10.00, siedziba Sekcji Dozoru w Świdwinie, ul. Kołobrzeska 3 - godz. 12.00. c) 15.05.2015r. - siedziba Izby Celnej w Szczecinie, ul. Energetyków 55 - godz. 9.00, siedziba Urzędu Celnego w Szczecinie, ul. Żołnierska 45 - godz. 10.00, jednostki organizacyjne na terenie byłego przejścia granicznego w Lubieszynie - godz. 12.00. Szczegółowe określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia został zawarty w Załączniku I - Informacje dotyczące ofert częściowych..

II.1.5) przewiduje się udzielenie zamówień uzupełniających:

  • Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówień uzupełniających
  • Zamawiający przewiduje udzielenie zamówienia uzupełniającego, o którym mowa w art. 67 ust.1 pkt. 6 p.z.p. do wartości 25% wartości zamówienia podstawowego

II.1.6) Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 90.91.92.00-4, 90.91.13.00-9, 90.91.00.00-9, 77.31.71.00-5.

II.1.7) Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej: tak, liczba części: 2.

II.1.8) Czy dopuszcza się złożenie oferty wariantowej: nie.


II.2) CZAS TRWANIA ZAMÓWIENIA LUB TERMIN WYKONANIA: Zakończenie: 30.06.2016.

SEKCJA III: INFORMACJE O CHARAKTERZE PRAWNYM, EKONOMICZNYM, FINANSOWYM I TECHNICZNYM

III.1) WADIUM

Informacja na temat wadium: Zamawiający nie wymaga wniesienia wadium

III.2) ZALICZKI

III.3) WARUNKI UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ OPIS SPOSOBU DOKONYWANIA OCENY SPEŁNIANIA TYCH WARUNKÓW

  • III. 3.1) Uprawnienia do wykonywania określonej działalności lub czynności, jeżeli przepisy prawa nakładają obowiązek ich posiadania

    Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku

    • Zamawiający nie stawia dodatkowych wymagań w tym zakresie.

  • III.3.2) Wiedza i doświadczenie

    Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku

    • Dla potwierdzenia wiedzy i doświadczenia potrzebnego do wykonania zamówienia wykonawca wykaże, że w okresie 5 lat przed upływem terminu składania ofert, a jeżeli okres działalności jest krótszy - w tym okresie, wykonał bądź wykonuje minimum 2 umowy, każda zrealizowana przynajmniej w okresie 6 kolejnych miesięcy, o świadczenie usługi sprzątania pomieszczeń w budynkach użyteczności publicznej o wartości nie mniejszej niż: w Zadaniu Nr 1: 200 000 zł brutto w ramach jednej umowy, w Zadaniu Nr 2: 30 000 zł brutto w ramach jednej umowy. Budynek użyteczności publicznej w znaczeniu Rozporządzenia Ministra Infrastruktury z dnia 12 kwietnia 2002r. w sprawie warunków technicznych, jaki powinny odpowiadać budynki i ich usytuowanie (Dz. U. Nr 75, poz.690 ze zm.). Uwaga! Zamawiający w niniejszym postępowaniu, z budynków użyteczności publicznej, które Wykonawca może wykazać dla potwierdzenia spełnienia warunku wiedzy i doświadczenia, wyłącza:hale magazynowe, powierzchnie sklepowe. Dla wykazania spełniania warunku udziału w postępowaniu Wykonawca może polegać, na zasadach określonych w art. 26 ust. 2b ustawy p.z.p., na wiedzy i doświadczeniu innych podmiotów. Jednakże z uwagi na to, że zasób wiedzy i doświadczenia jest nierozerwalnie związany z podmiotem go udostępniającym niemożliwy jest jego samodzielny obrót bez zaangażowania się tego podmiotu w realizację zamówienia. Dlatego Wykonawca jest zobowiązany udowodnić Zamawiającemu, że będzie dysponował zasobami tego podmiotu, w szczególności przedstawiając w tym celu pisemne zobowiązanie do dysponowania jego zasobami ze wskazaniem zakresu i okresu udziału innego podmiotu przy wykonywaniu zamówienia. W niniejszym postępowaniu pod pojęciem wiedzy i doświadczenia należy rozumieć wykonanie, a nie tylko wykazanie dwóch umów. Z tych względów nie jest dopuszczalne sumowanie przez wykonawcę, w celu osiągnięcia wymaganego poziomu wiedzy i doświadczenia, świadczeń w zakresie usługi sprzątania pomieszczeń w budynkach użyteczności publicznej różnych podmiotów, nie posiadających wymaganej w niniejszym postępowaniu wiedzy i doświadczenia

  • III.3.3) Potencjał techniczny

    Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku

    • Zamawiający nie stawia dodatkowych wymagań w tym zakresie

  • III.3.4) Osoby zdolne do wykonania zamówienia

    Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku

    • Zamawiający nie stawia dodatkowych wymagań w tym zakresie

  • III.3.5) Sytuacja ekonomiczna i finansowa

    Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku

    • Zamawiający nie stawia dodatkowych wymagań w tym zakresie

III.4) INFORMACJA O OŚWIADCZENIACH LUB DOKUMENTACH, JAKIE MAJĄ DOSTARCZYĆ WYKONAWCY W CELU POTWIERDZENIA SPEŁNIANIA WARUNKÓW UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ NIEPODLEGANIA WYKLUCZENIU NA PODSTAWIE ART. 24 UST. 1 USTAWY

III.4.1) W zakresie wykazania spełniania przez wykonawcę warunków, o których mowa w art. 22 ust. 1 ustawy, oprócz oświadczenia o spełnianiu warunków udziału w postępowaniu należy przedłożyć:

  • wykaz wykonanych, a w przypadku świadczeń okresowych lub ciągłych również wykonywanych, głównych dostaw lub usług, w okresie ostatnich trzech lat przed upływem terminu składania ofert albo wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie, wraz z podaniem ich wartości, przedmiotu, dat wykonania i podmiotów, na rzecz których dostawy lub usługi zostały wykonane, oraz załączeniem dowodów, czy zostały wykonane lub są wykonywane należycie;

III.4.2) W zakresie potwierdzenia niepodlegania wykluczeniu na podstawie art. 24 ust. 1 ustawy, należy przedłożyć:

  • oświadczenie o braku podstaw do wykluczenia;
  • aktualne zaświadczenie właściwego naczelnika urzędu skarbowego potwierdzające, że wykonawca nie zalega z opłacaniem podatków, lub zaświadczenie, że uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu - wystawione nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;
  • aktualne zaświadczenie właściwego oddziału Zakładu Ubezpieczeń Społecznych lub Kasy Rolniczego Ubezpieczenia Społecznego potwierdzające, że wykonawca nie zalega z opłacaniem składek na ubezpieczenia zdrowotne i społeczne, lub potwierdzenie, że uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu - wystawione nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;
  • wykonawca powołujący się przy wykazywaniu spełniania warunków udziału w postępowaniu na zasoby innych podmiotów, które będą brały udział w realizacji części zamówienia, przedkłada także dokumenty dotyczące tego podmiotu w zakresie wymaganym dla wykonawcy, określonym w pkt III.4.2.

III.4.3) Dokumenty podmiotów zagranicznych

Jeżeli wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania poza terytorium Rzeczypospolitej Polskiej, przedkłada:

III.4.3.1) dokument wystawiony w kraju, w którym ma siedzibę lub miejsce zamieszkania potwierdzający, że:

  • nie zalega z uiszczaniem podatków, opłat, składek na ubezpieczenie społeczne i zdrowotne albo że uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu - wystawiony nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;

III.4.4) Dokumenty dotyczące przynależności do tej samej grupy kapitałowej

  • lista podmiotów należących do tej samej grupy kapitałowej w rozumieniu ustawy z dnia 16 lutego 2007 r. o ochronie konkurencji i konsumentów albo informacji o tym, że nie należy do grupy kapitałowej;

III.5) INFORMACJA O DOKUMENTACH POTWIERDZAJĄCYCH, ŻE OFEROWANE DOSTAWY, USŁUGI LUB ROBOTY BUDOWLANE ODPOWIADAJĄ OKREŚLONYM WYMAGANIOM

W zakresie potwierdzenia, że oferowane roboty budowlane, dostawy lub usługi odpowiadają określonym wymaganiom należy przedłożyć:

  • inne dokumenty

    Wykaz pracowników zgodnie z załącznikiem nr 6 do siwz

SEKCJA IV: PROCEDURA

IV.1) TRYB UDZIELENIA ZAMÓWIENIA

IV.1.1) Tryb udzielenia zamówienia: przetarg nieograniczony.

IV.2) KRYTERIA OCENY OFERT

IV.2.1) Kryteria oceny ofert: cena oraz inne kryteria związane z przedmiotem zamówienia:

  • 1 - Cena - 85
  • 2 - zatrudnienie - 15

IV.3) ZMIANA UMOWY

przewiduje się istotne zmiany postanowień zawartej umowy w stosunku do treści oferty, na podstawie której dokonano wyboru wykonawcy:

Dopuszczalne zmiany postanowień umowy oraz określenie warunków zmian

1. Zamawiający zastrzega sobie prawo zmniejszenia zakresu przedmiotu umowy: 1) w odniesieniu do lokalizacji: a) Oddziału Celnego w Stargardzie Szczecińskim przy ul. I Brygady 35, b) Sekcji Dozoru w Nowogardzie przy ul. Wyszyńskiego 6, c) Sekcja Dozoru w Swidwinie w sytuacji, gdy: zmianie ulegnie wielkość powierzchni lokalowej lub powierzchni terenu zewnętrznego, zmianie ulegnie lokalizacja komórki organizacyjnej, nastąpi likwidacja komórki organizacyjnej. 2) w odniesieniu do lokalizacji Izba Celna w Szczecinie, ul. Energetyków 55 w przypadku rozpoczęcia remontu jednego skrzydła (częściowe zawieszenie świadczenia usług w okresie ok. 6 miesięcy). 2. Wykonawcy z tytułu zmiany przedmiotu umowy, określonej w ust. 1, przysługuje wynagrodzenie proporcjonalne do wielkości sprzątanej powierzchni i okresu realizacji przy zachowaniu ceny jednostkowej świadczenia usługi za m2 za miesiąc wyliczonej na podstawie stawki określonej w zł/miesiąc zgodnie z Ofertą cenową stanowiącą załącznik do umowy. 3. Zamawiający zastrzega sobie prawo obciążenia Wykonawcy kosztami odbioru odpadów komunalnych w lokalizacjach, w których Wykonawca świadczy kompleksową usługę sprzątania i stałego utrzymywania czystości pomieszczeń w sytuacji, gdy właściwa miejscowo gmina wyda postanowienie o odbieraniu odpadów komunalnych od właścicieli nieruchomości, na których nie zamieszkują mieszkańcy, a powstają odpady komunalne. Podstawą prawną do wydania takiego postanowienia jest art. 6c ust.2 ustawy z dnia 13 września 1996r. o utrzymaniu czystości i porządku w gminach (j.t. Dz.U. z 2012r., poz.391). 4. Wszelkie zmiany postanowień niniejszej umowy wymagają zgody obu stron wyrażonej na piśmie pod rygorem nieważności, z wyjątkiem zmian: osób wskazanych do realizacji zamówienia, osób do kontaktów pomiędzy stronami, godzin i dni tygodnia osób sprzątających, zmiany podwykonawcy, o której mowa w §2 ust. 6a i 6b - (w sytuacji zawarcia informacji o podwykonawcach w ofercie złożonej przez Wykonawcę).

IV.4) INFORMACJE ADMINISTRACYJNE

IV.4.1) Adres strony internetowej, na której jest dostępna specyfikacja istotnych warunków zamówienia: www.ic-szczecin.pl
Specyfikację istotnych warunków zamówienia można uzyskać pod adresem: Specyfikację można uzyskać w siedzibie Zamawiającego - pokój nr 108, w godzinach urzędowania..

IV.4.4) Termin składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu lub ofert: 20.05.2015 godzina 12:00, miejsce: Ofertę należy złożyć w siedzibie zamawiającego w pokoju nr 1 (kancelaria) albo przesłać za pomocą operatora pocztowego bądź poczty kurierskiej na adres zamawiającego..

IV.4.5) Termin związania ofertą: okres w dniach: 30 (od ostatecznego terminu składania ofert).

IV.4.17) Czy przewiduje się unieważnienie postępowania o udzielenie zamówienia, w przypadku nieprzyznania środków pochodzących z budżetu Unii Europejskiej oraz niepodlegających zwrotowi środków z pomocy udzielonej przez państwa członkowskie Europejskiego Porozumienia o Wolnym Handlu (EFTA), które miały być przeznaczone na sfinansowanie całości lub części zamówienia: nie

ZAŁĄCZNIK I - INFORMACJE DOTYCZĄCE OFERT CZĘŚCIOWYCH

CZĘŚĆ Nr: 1 NAZWA: Jednostki organizacyjne Izby Celnej i Urzędu Celnego w Szczecinie.

  • 1) Krótki opis ze wskazaniem wielkości lub zakresu zamówienia: 1. Izba Celna w Szczecinie przy ul. Energetyków 55: a) kompleksowa usługa sprzątania i stałego utrzymania czystości obejmująca korytarze, klatki schodowe, łazienki - ok. 1.477 m2; b) kompleksowa usługa sprzątania i stałego utrzymania czystości terenu zewnętrznego obejmująca: dziedziniec wewnętrzny oraz chodnik wzdłuż budynku - ok. 1.000 m2; c) usługi na zlecenie: mycie okien i drzwi zewnętrznych, powierzchnia okien - ok. 234 m2, powierzchnia drzwi zewnętrznych (wejściowych) - ok. 35 m2; koszenie trawników - ok. 2.717 m2 Uwaga! W związku z planowanym remontem jednego skrzydła budynku Izby Celnej w Szczecinie, Zamawiający przewiduje okresowe wyłączenie z realizacji określonego w ust. 1 lit. a i b przedmiotu zamówienia, następujących powierzchni: korytarze: ok. 294 m2, klatka schodowa: ok. 114 m2, łazienka: ok. 18 m2, dziedziniec ok. 678 m2 Przewidywany czas trwania prac remontowych ok. 6 miesięcy. W trakcie prowadzonych prac remontowych rozliczanie za wykonywanie przedmiotu zamówienia odbywać się będzie za rzeczywistą powierzchnię podlegającą sprzątaniu (pomniejszoną o powierzchnię wyłączoną). 2. Urząd Celny w Szczecinie przy ul. Żołnierskiej 45 a) kompleksowa usługa sprzątania i stałego utrzymania czystości obejmująca: pomieszczenia biurowe, korytarze, łazienki, pomieszczenia socjalne, sale narad, magazyny - ok. 3.988 m2 b) kompleksowa usługa sprzątania i stałego utrzymania czystości terenu zewnętrznego obejmująca: piesze ciągi komunikacyjne prowadzące do budynku i okalające budynek, fosy wzdłuż budynku oraz podjazd dla niepełnosprawnych - ok. 200 m2, chodnik zewnętrzny przy posesji - ok. 260 m2 c) usługi na zlecenie: mycie okien i drzwi zewnętrznych: powierzchnia okien - ok. 429 m2, powierzchnia drzwi - ok. 9 m2; koszenie trawników - ok. 1.300 m2 3. Jednostki organizacyjne na terenie byłego przejścia granicznego w Lubieszynie: a) kompleksowa usługa sprzątania i stałego utrzymania czystości obejmująca: budynek nr 3: powierzchnia pomieszczeń - ok.1.381 m2, budynek nr 5: powierzchnia pomieszczeń - ok. 639 m2, budynek nr 7: powierzchnia pomieszczeń - ok.191 m2 b) kompleksowa usługa sprzątania i stałego utrzymania czystości terenu zewnętrznego: teren utwardzony - drogi wewnętrzne i parkingi - ok.1.275 m2, rampa przy budynku nr 5 - ok.450 m2 c) usługi na zlecenie: mycie okien i drzwi zewnętrznych (łącznie dla wszystkich budynków): powierzchnia okien - ok. 246 m2, powierzchnia drzwi - ok. 42 m2, koszenie trawników - ok. 2.500 m2, mechaniczne doczyszczanie posadzek - ok.1.894 m2 4. Oddział Celny w Stargardzie Szczecińskim przy ul. I Brygady 35 a) kompleksowa usługa sprzątania i stałego utrzymania czystości: powierzchnia pomieszczeń - ok. 265 m2 b) kompleksowa usługa sprzątania i stałego utrzymania czystości terenu zewnętrznego: schody zewnętrzne i podjazd dla niepełnosprawnych - ok. 85 m2 5. Sekcja Dozoru w Nowogardzie przy ul. Wyszyńskiego 6 kompleksowa usługa sprzątania i stałego utrzymania czystości: powierzchnia pomieszczeń - ok. 257 m2.

  • 2) Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 90.91.92.00-4, 90.91.13.00-9, 90.91.00.00-9, 77.31.71.00-5.

  • 3) Czas trwania lub termin wykonania: Zakończenie: 30.06.2016.
  • 4) Kryteria oceny ofert: cena oraz inne kryteria związane z przedmiotem zamówienia:

    • 1. Cena - 85
    • 2. zatrudnienie - 15

CZĘŚĆ Nr: 2 NAZWA: Jednostki organizacyjne Urzędu Celnego w Koszalinie.

  • 1) Krótki opis ze wskazaniem wielkości lub zakresu zamówienia: 1. Urząd Celny w Koszalinie przy ul. Racławickiej 3-5 a) kompleksowa usługa sprzątania i stałego utrzymania czystości obejmująca: pomieszczenia biurowe, korytarze, łazienki, pomieszczenia socjalne, sale narad, magazyny - ok. 976 m2 b) kompleksowa usługa sprzątania i stałego utrzymania czystości terenu zewnętrznego: miejsca parkingowe, chodniki, schody zewnętrzne, podjazd dla niepełnosprawnych - ok. 650 m2, tereny zielone - nasadzenia (krzewy, drzewa) - ok. 400 m2, chodnik zewnętrzny przy posesji - ok. 120 m2 c) usługi na zlecenie: mycie okien i drzwi zewnętrznych: powierzchnia okien - ok.95 m2, powierzchnia drzwi zewnętrznych (wejściowych) - ok.4 m2 2. Sekcja Dozoru w Świdwinie przy ul. Kołobrzeskiej 3 kompleksowa usługa sprzątania i stałego utrzymania czystości: pomieszczenia biurowe, korytarze, łazienka, pomieszczenie socjalne - ok. 151 m2.

  • 2) Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 90.91.92.00-4, 90.91.13.00-9, 90.91.00.00-9, 77.31.71.00-5.

  • 3) Czas trwania lub termin wykonania: Zakończenie: 30.06.2016.
  • 4) Kryteria oceny ofert: cena oraz inne kryteria związane z przedmiotem zamówienia:

    • 1. Cena - 85
    • 2. zatrudnienie - 15

Podziel się

Poleć ten przetarg znajomemu poleć

Wydrukuj przetarg drukuj

Dodaj ten przetarg do obserwowanych obserwuj








Uwaga: podstawą prezentowanych tutaj informacji są dane publikowane przez Urząd Zamówień Publicznych w Biuletynie Zamówień Publicznych. Treść ogłoszenia widoczna na eGospodarka.pl jest zgodna z treścią tegoż ogłoszenia dostępną w BZP w dniu publikacji. Redakcja serwisu eGospodarka.pl dokłada wszelkich starań, aby zamieszczone tutaj informacje były kompletne i zgodne z prawdą. Nie może jednak zagwarantować ich poprawności i nie ponosi żadnej odpowiedzialności za jakiekolwiek szkody powstałe w wyniku korzystania z nich.


Jeśli chcesz dodać ogłoszenie do serwisu, zapoznaj się z naszą ofertą:

chcę zamieszczać ogłoszenia

Dodaj swoje pytanie

Najnowsze orzeczenia

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.