eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plPrzetargiPrzetargi Poznań › Remont umocnień brzegów i dna rzeki Warty w rejonie istniejącego progu w m. Kamion

Ten przetarg został już zakończony. Zobacz wynik tego przetargu



Ogłoszenie z dnia 2015-07-13

Poznań: Remont umocnień brzegów i dna rzeki Warty w rejonie istniejącego progu w m. Kamion
Numer ogłoszenia: 103831 - 2015; data zamieszczenia: 13.07.2015
OGŁOSZENIE O ZAMÓWIENIU - roboty budowlane

Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe.

Ogłoszenie dotyczy:

V zamówienia publicznego
zawarcia umowy ramowej
ustanowienia dynamicznego systemu zakupów (DSZ)

SEKCJA I: ZAMAWIAJĄCY

I. 1) NAZWA I ADRES: Regionalny Zarząd Gospodarki Wodnej , ul. Szewska 1, 61-760 Poznań, woj. wielkopolskie, tel. 061 8567706, faks 061 8525731.

  • Adres strony internetowej zamawiającego: www.poznan.rzgw.gov.pl

I. 2) RODZAJ ZAMAWIAJĄCEGO: Inny: Administracja Rządowa Niezespolona - Gospodarka Wodna.

SEKCJA II: PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA

II.1) OKREŚLENIE PRZEDMIOTU ZAMÓWIENIA

II.1.1) Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego: Remont umocnień brzegów i dna rzeki Warty w rejonie istniejącego progu w m. Kamion.

II.1.2) Rodzaj zamówienia: roboty budowlane.

II.1.4) Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia: Przedmiotem zamówienia jest: Remont umocnień brzegów i dna rzeki Warty w rejonie istniejącego progu w m. Kamion. Stan istniejący: Próg Kamion-Toporów w km 588+700 rzeki Warty położony jest ok. 150 m poniżej mostu drogowego w ciągu drogi powiatowej nr 4523 Ruda-Kamion. Koryto rzeki ma w tym miejscu charakter naturalny i dzieli się na wysokości przedmiotowego progu na dwie odnogi. Szerokość koryta wynosi ok. 100 - 120 m. Powyżej progu znajdują się pojedyncze wysepki i mielizny. Próg ten istnieje w tym miejscu już od kilkudziesięciu lat. Pełni funkcję regulacyjną - powoduje stabilizację koryta rzeki Warty poprzez redukcję spadku podłużnego oraz hamuje erozję denną koryta. Korpus progu stanowią grodzice stalowe typu G-62 o długości 6 m oraz 4 m w rejonie brzegowym i części środkowej (w rejonie istniejącej wyspy), w rozstawie, co 1,0 m zwieńczone stalowym oczepem, do których przymocowano kartki Mostostal o wysokości 1,0 m oraz konstrukcja korony z materacy faszynowo - kamiennych wyprofilowana narzutem kamiennym o szerokości 4,0 m i nachyleniu skarpy od strony wody górnej 1:3. Poniżej i powyżej korpusu progu koryto rzeki Warty umocnione jest materacami faszynowo - kamiennymi o kracie z kiszek 1,0 x 1,0 m i grubości 60 cm. W ostatnim czasie w umocnieniach brzegach i dna rzeki Warty w rejonie istniejącego progu zaobserwowano lokalne ubytki i deformacje oraz nasilenie zjawisk erozyjnych. Szczególnie dotyczy to umocnienia brzegów rzeki (głownie brzegu prawego) poniżej progu oraz elementów korpusu progu (ubytki w umocnieniach dna poniżej i powyżej progu). Zakres prac do wykonania: Przewiduje się, że podstawowym zakresem przedsięwzięcia będzie wykonanie w istniejącym obiekcie robót remontowych polegających na odtworzeniu stanu pierwotnego poprzez wymianę i naprawę zużytych, zniszczonych lub uszkodzonych elementów progu, zabezpieczenia dna oraz brzegów rzeki przed dalszą erozją, jak również uzupełnienia braków w korpusie progu przy dopuszczeniu stosowania innych wyrobów niż były użyte w stanie pierwotnym. Podstawowy zakres robót będzie obejmował w szczególności: 1. Biotechniczna stabilizację brzegów rzeki Warty (renowacja umocnień) a) brzegu prawego - bezpośrednio poniżej istniejącego korpusu w formie konstrukcji faszynadowo - kamiennej (opaski brzegowej wykonanej w wikliny zdolnej do wegetacji i kamienia naturalnego. b) brzegu lewego - bezpośrednio poniżej i powyżej stalowego korpusu przelewu w części brzegowej (nadwodnej) w formie materaca gabionowego z wypełnieniem przestrzeni pomiędzy kamieniami mieszaniną ziemi urodzajnej z rozdrobnioną darniną oraz nadsypką (nad wieko materaca) warstwa humusu i obsadzeniem żywokołami (tzw. Żywy narzut kamienny). 2. Remont umocnień dna poniżej progu (poszuru) to, jest w szczególności likwidację występujących ubytków i deformacji w istniejących umocnieniach dna poprzez wykonanie uzupełniającego narzutu z kamienia naturalnego. 3. Roboty naprawcze i uzupełnia elementów konstrukcji stalowej przelewu ( szczególności uzupełnienie/wymiana na elementy drewniane brakujących /zniszczonych stalowych wypełnień między grodzicami) wraz z uzupełnieniem ubytków i likwidacji deformacji umocnień dna poniżej (ponuru) w formie narzutu kamiennego na wyściółce faszynowej. 4. Roboty towarzyszące/porządkowe po zakończeniu prac podstawowych. Biotechniczna stabilizacja brzegów rzeki w ramach tego etapu robót przewiduje się wykonać stabilizację brzegów rzeki (renowację umocnień brzegowych bezpośrednio poniżej istniejącego progu na brzegu prawym i lewym). W związku z powyższym przewiduje się: na brzegu prawym wykonać - materac taflowy o dług. 25 m i szer. 6m - 150,0 m2; na brzegu jw. wykonać opaskę brzegową faszynowo-kamienną o długości 25 m i szer. korony 1, 5m - 92,5 m3 z narzutem kamienny na skarpie i koronie - 60,0 m3; na brzegu j.w wykonać bezpośrednio poniżej konstrukcji progu (połączenie istniejącego z projektowana opaską) umocnienie brzegu brzegosłonem o dług. 25 m i szer. 2,5 m - 62,5 m2 z narzutem kamiennym luzem gr. 50 cm - 16 m3; na brzegu jw. wykonać likwidację odsypiska na prawej odnodze (na wysokości projektowanej opaski) sposobem mechanicznym - 82,5 m3; na brzegu lewym wykonać zabezpieczenie brzegu materacem gabionowym gr. 50 cm - 70 m3; na brzegu jw. wykonać roboty ziemne 70,0 m3. Remont umocnień dna poniżej progu (poszur) w ramach tego etapu przewiduje się likwidację występujących ubytków i deformacji w istniejących umocnieniach dna poprzez wykonanie uzupełniającego narzutu kamiennego z głazów o śr. co najmniej 0,6 -1,0 m klinowany kamieniem łamanym o śr. 0,3 - 0,4 m - 321,9 m3. Roboty naprawcze i uzupełniające konstrukcji stalowej przelewu w ramach tego etapu przewiduje się wykonać montaż bali drewnianych gr. 5cm i szerokości ok. 20-25 cm i zmiennej długości w zależności od rzeczywistej rozstawy grodzic - bale drewniane 3,5 m3 plus uzupełnienie narzutu kamiennego z kamienia łamanego gr. 0,3-0,4 m - 129,5 m3. Roboty towarzyszące/porządkowe w ramach tego etapu należy wykonać uporządkować teren w rejonie prowadzonych prac. Teren ten przewiduje się odtworzyć poprzez wyprofilowanie terenu ze spadkiem do rzeki, dowiezienie ziemi urodzajnej i obsianie mieszanką traw - jednostka obmiaru ryczałt. Ochrona przyrody i środowiska: W trakcie realizacji robót, Wykonawca jest zobowiązany znać i stosować się do przepisów zawartych we wszystkich regulacjach prawnych w zakresie ochrony przyrody i środowiska. W okresie realizacji oraz do czasu zakończenia prac, Wykonawca będzie podejmował wszelkie stosowne kroki, żeby stosować się do wszystkich przepisów i normatywów w zakresie ochrony przyrody i środowiska zarówno na terenie prowadzonych robót jak i poza jego terenem. Opłaty za nadzór przyrodniczy, jak i ewentualne kary za przekroczenie przepisów i norm określonych w przepisach o ochronie przyrody i środowiska obciążą Wykonawcę. Informacje o terenie budowy: Inwestor nie zapewnia dróg dojazdowych jak i terenu pod zaplecze budowy i składowania materiałów. Koszty utwardzenia dróg i placów, oraz koszty wszelkich ewentualnych szkód powodziowych, czy pożarowych powstałych na budowie w trakcie realizacji robót będą obciążać Wykonawcę robót - koszty winne być ujęte w zryczałtowanych cenach jednostkowych. Niezbędne jest, aby Wykonawca dokonał wizji w miejscu opisanym w przedmiocie zamówienia oraz uzyskał na swoją odpowiedzialność i ryzyko wszelkie istotne informacje, które mogą być przydatne do przygotowania oferty. Wizja lokalna zostanie wykonana na koszt własny Wykonawcy..

II.1.5)

V przewiduje się udzielenie zamówień uzupełniających:

  • Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówień uzupełniających
  • Zamówienia uzupełniające zostaną udzielone na zasadach przewidzianych w art. 67 ust. 1 pkt 6 ustawy

II.1.6) Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 45.24.00.00 - Budowa obiektów inżynierii wodnej .

II.1.7) Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej: nie.

II.1.8) Czy dopuszcza się złożenie oferty wariantowej: nie.


II.2) CZAS TRWANIA ZAMÓWIENIA LUB TERMIN WYKONANIA: Zakończenie: 30.10.2015.

SEKCJA III: INFORMACJE O CHARAKTERZE PRAWNYM, EKONOMICZNYM, FINANSOWYM I TECHNICZNYM

III.1) WADIUM

Informacja na temat wadium: Zamawiający w niniejszym postępowaniu nie wymaga wniesienia wadium

III.2) ZALICZKI

III.3) WARUNKI UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ OPIS SPOSOBU DOKONYWANIA OCENY SPEŁNIANIA TYCH WARUNKÓW

  • III.3.2) Wiedza i doświadczenie

    Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku

    • Wykonawca winien udokumentować wykonanie w okresie ostatnich 5 lat przed upływem terminu składania ofert, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie, co najmniej 2 robót, których przedmiotem było wykonanie robót budowlanych dotyczących budowli hydrotechnicznych lub robót w zakresie regulacji rzek - budowli regulacyjnych i ubezpieczeń brzegowych na śródlądowych wodach powierzchniowych o wartości każdej z nich nie mniejszej niż 150 000,00 PLN brutto (w przypadku kontraktów zawieranych w walucie obcej wartość robót podlega przeliczeniu z zastosowaniem średniego kursu waluty obcej podawanego przez Narodowy Bank Polski dla dnia zawarcia umowy). Zamawiający dokona oceny spełnienia warunku na podstawie złożonych przez wykonawcę dokumentów, oświadczeń wymaganych postanowieniami SIWZ. Oferty będą oceniane wg zasady spełnia / nie spełnia

  • III.3.4) Osoby zdolne do wykonania zamówienia

    Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku

    • Wykonawca winien wskazać do uczestniczenia w wykonaniu niniejszego zamówienia następujące osoby: 1 osobę osobę posiadającą uprawnienia budowlane do kierowania budową i robotami w specjalności konstrukcyjno-budowlanej uprawniającej do kierowania robotami budowlanymi bez ograniczeń lub zakresie budowli hydrotechnicznych z mocy ustawy z dnia 7 lipca 1994 r. prawo budowlane (tekst jednolity Dz. U. z 2010 r., Nr 243 poz. 1623) lub odpowiadające im równoważne uprawnienia nadane na podstawie przepisów wcześniejszych oraz należącą do właściwej izby samorządu zawodowego. Zamawiający dokona oceny spełnienia warunku na podstawie złożonych przez wykonawcę dokumentów, oświadczeń wymaganych postanowieniami SIWZ. Oferty będą oceniane wg zasady spełnia / nie spełnia

III.4) INFORMACJA O OŚWIADCZENIACH LUB DOKUMENTACH, JAKIE MAJĄ DOSTARCZYĆ WYKONAWCY W CELU POTWIERDZENIA SPEŁNIANIA WARUNKÓW UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ NIEPODLEGANIA WYKLUCZENIU NA PODSTAWIE ART. 24 UST. 1 USTAWY

III.4.1) W zakresie wykazania spełniania przez wykonawcę warunków, o których mowa w art. 22 ust. 1 ustawy, oprócz oświadczenia o spełnianiu warunków udziału w postępowaniu należy przedłożyć:

  • wykaz robót budowlanych wykonanych w okresie ostatnich pięciu lat przed upływem terminu składania ofert albo wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie, wraz z podaniem ich rodzaju i wartości, daty i miejsca wykonania oraz z załączeniem dowodów dotyczących najważniejszych robót, określających, czy roboty te zostały wykonane w sposób należyty oraz wskazujących, czy zostały wykonane zgodnie z zasadami sztuki budowlanej i prawidłowo ukończone;
  • określenie robót budowlanych, których dotyczy obowiązek wskazania przez wykonawcę w wykazie lub złożenia poświadczeń, w tym informacja o robotach budowlanych niewykonanych lub wykonanych nienależycie
    2 roboty, których przedmiotem było wykonanie robót budowlanych dotyczących budowli hydrotechnicznych lub robót w zakresie regulacji rzek - budowli regulacyjnych i ubezpieczeń brzegowych na śródlądowych wodach powierzchniowych o wartości każdej z nich nie mniejszej niż 150 000,00 PLN brutto (w przypadku kontraktów zawieranych w walucie obcej wartość robót podlega przeliczeniu z zastosowaniem średniego kursu waluty obcej podawanego przez Narodowy Bank Polski dla dnia zawarcia umowy);;
  • wykaz osób, które będą uczestniczyć w wykonywaniu zamówienia, w szczególności odpowiedzialnych za świadczenie usług, kontrolę jakości lub kierowanie robotami budowlanymi, wraz z informacjami na temat ich kwalifikacji zawodowych, doświadczenia i wykształcenia niezbędnych do wykonania zamówienia, a także zakresu wykonywanych przez nie czynności, oraz informacją o podstawie do dysponowania tymi osobami;
  • oświadczenie, że osoby, które będą uczestniczyć w wykonywaniu zamówienia, posiadają wymagane uprawnienia, jeżeli ustawy nakładają obowiązek posiadania takich uprawnień;

III.4.2) W zakresie potwierdzenia niepodlegania wykluczeniu na podstawie art. 24 ust. 1 ustawy, należy przedłożyć:

  • oświadczenie o braku podstaw do wykluczenia;
  • aktualny odpis z właściwego rejestru lub z centralnej ewidencji i informacji o działalności gospodarczej, jeżeli odrębne przepisy wymagają wpisu do rejestru lub ewidencji, w celu wykazania braku podstaw do wykluczenia w oparciu o art. 24 ust. 1 pkt 2 ustawy, wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;
  • wykonawca powołujący się przy wykazywaniu spełniania warunków udziału w postępowaniu na zasoby innych podmiotów, które będą brały udział w realizacji części zamówienia, przedkłada także dokumenty dotyczące tego podmiotu w zakresie wymaganym dla wykonawcy, określonym w pkt III.4.2.

III.4.3) Dokumenty podmiotów zagranicznych

Jeżeli wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania poza terytorium Rzeczypospolitej Polskiej, przedkłada:

III.4.3.1) dokument wystawiony w kraju, w którym ma siedzibę lub miejsce zamieszkania potwierdzający, że:

  • nie otwarto jego likwidacji ani nie ogłoszono upadłości - wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;

III.4.4) Dokumenty dotyczące przynależności do tej samej grupy kapitałowej

  • lista podmiotów należących do tej samej grupy kapitałowej w rozumieniu ustawy z dnia 16 lutego 2007 r. o ochronie konkurencji i konsumentów albo informacji o tym, że nie należy do grupy kapitałowej;

III.6) INNE DOKUMENTY

Inne dokumenty niewymienione w pkt III.4) albo w pkt III.5)

1. Formularz Oferty, sporządzony na podstawie wzoru stanowiącego załącznik nr 1 do SIWZ. 2. Pełnomocnictwa osób podpisujących ofertę do reprezentowania firmy składającej ofertę, o ile nie wynikają z przepisów prawa lub innych dokumentów. 3. W przypadku Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia, dokument ustanawiający Pełnomocnika do reprezentowania ich w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo reprezentowania w postępowaniu i zawarcia umowy w sprawie niniejszego zamówienia publicznego. 4. Oświadczenie o posiadaniu aktualnego zaświadczenia o przynależności do właściwej izby samorządu zawodowego. 5. Kosztorys ofertowy uproszczony. 6. Oświadczenie dotyczące przynależności do grupy kapitałowej, zgodnie z wzorem stanowiącym załącznik nr 6 do SIWZ. 7. Pozostałe dokumenty wymienione w pkt 10-12 SIWZ

SEKCJA IV: PROCEDURA

IV.1) TRYB UDZIELENIA ZAMÓWIENIA

IV.1.1) Tryb udzielenia zamówienia: przetarg nieograniczony.

IV.2) KRYTERIA OCENY OFERT

IV.2.1) Kryteria oceny ofert: cena oraz inne kryteria związane z przedmiotem zamówienia:

  • 1 - Cena - 93
  • 2 - Okres gwarancji - 7

IV.2.2)

  przeprowadzona będzie aukcja elektroniczna, adres strony, na której będzie prowadzona:

IV.3) ZMIANA UMOWY

przewiduje się istotne zmiany postanowień zawartej umowy w stosunku do treści oferty, na podstawie której dokonano wyboru wykonawcy:

Dopuszczalne zmiany postanowień umowy oraz określenie warunków zmian

Zamawiający dopuszcza możliwość dokonania zmiany postanowień zawartej umowy: - z powodu działania siły wyższej, np. wystąpienia zdarzenia losowego wywołanego przez czynniki zewnętrzne, którego nie można było przewidzieć z pewnością, w szczególności zagrażającego bezpośrednio życiu lub zdrowiu ludzi lub grożącego powstaniem szkody w znacznych rozmiarach, - z powodu wystąpienia warunków hydrologiczno - meteorologicznych uniemożliwiających wykonywanie prac, - z powodu istotnych braków lub błędów w dokumentacji projektowej, również tych polegających na niezgodności dokumentacji z przepisami prawa, które nie spowodują zwiększenia zakresu zamówienia, - z powodu uzasadnionych zmian w zakresie sposobu wykonania umowy proponowanych przez Zamawiającego lub Wykonawcę, jeżeli te zmiany są korzystne dla Zamawiającego, - z powodu rezygnacji przez Zamawiającego z realizacji części przedmiotu umowy np. wyniku limitowania posiadanych środków finansowych i konieczności dostosowania wartości wykonywanych zadań do planu wydatków budżetowych. W takim przypadku wynagrodzenie przysługujące Wykonawcy zostanie pomniejszone, przy czym Zamawiający zapłaci za wszystkie spełnione świadczenia oraz udokumentowane koszty, które Wykonawca poniósł w związku z wykonaniem umowy, - z powodu zmiany terminów realizacji przedmiotu umowy np. w wyniku limitowania posiadanych środków finansowych i konieczności dostosowania wartości wykonywanych zadań do planu wydatków budżetowych, - z powodu zmiany obowiązującej stawki VAT, jeżeli zmiana stawki VAT będzie powodowała zwiększenie kosztów wykonania umowy po stronie Wykonawcy, Zamawiający dopuszcza możliwość zwiększenia o kwotę równą różnicy w kwocie podatku zapłaconego przez Wykonawcę, - w przypadku wystąpienia innych okoliczności nieingerujących w treść przedmiotu umowy, których nie można przewidzieć w momencie zawarcia umowy

IV.4) INFORMACJE ADMINISTRACYJNE

IV.4.1) Adres strony internetowej, na której jest dostępna specyfikacja istotnych warunków zamówienia: www.poznan.rzgw.gov.pl
Specyfikację istotnych warunków zamówienia można uzyskać pod adresem: Regionalny Zarząd Gospodarki Wodnej w Poznaniu, ul. Szewska 1, pok. 308, od poniedziałku do piątku, w godz. 8:00 - 14:00 lub pocztą.

IV.4.4) Termin składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu lub ofert: 28.07.2015 godzina 10:00, miejsce: Regionalny Zarząd Gospodarki Wodnej w Poznaniu; ul. Szewska 1, pokój nr 103.

IV.4.5) Termin związania ofertą: okres w dniach: 30 (od ostatecznego terminu składania ofert).

IV.4.16) Informacje dodatkowe, w tym dotyczące finansowania projektu/programu ze środków Unii Europejskiej: 1. Przez BUDOWLE HYDROTECHNICZNE, o których mowa w punkcie III.3.2) Wiedza i doświadczenie, należy rozumieć: Budowle hydrotechniczne w rozumieniu § 3 pkt 1 Rozporządzenia Ministra Środowiska w sprawie warunków technicznych, jakim powinny odpowiadać budowle hydrotechniczne i ich usytuowanie z dnia 20 kwietnia 2007 r. (Dz. U. Nr 86, poz. 579). 2. Z udziału w niniejszym postępowaniu wyklucza się wykonawców, którzy podlegają wykluczeniu na podstawie art. 24 ust. 1, 2 i 2a Prawa zamówień publicznych.

IV.4.17) Czy przewiduje się unieważnienie postępowania o udzielenie zamówienia, w przypadku nieprzyznania środków pochodzących z budżetu Unii Europejskiej oraz niepodlegających zwrotowi środków z pomocy udzielonej przez państwa członkowskie Europejskiego Porozumienia o Wolnym Handlu (EFTA), które miały być przeznaczone na sfinansowanie całości lub części zamówienia: nie

Podziel się

Poleć ten przetarg znajomemu poleć

Wydrukuj przetarg drukuj

Dodaj ten przetarg do obserwowanych obserwuj








Uwaga: podstawą prezentowanych tutaj informacji są dane publikowane przez Urząd Zamówień Publicznych w Biuletynie Zamówień Publicznych. Treść ogłoszenia widoczna na eGospodarka.pl jest zgodna z treścią tegoż ogłoszenia dostępną w BZP w dniu publikacji. Redakcja serwisu eGospodarka.pl dokłada wszelkich starań, aby zamieszczone tutaj informacje były kompletne i zgodne z prawdą. Nie może jednak zagwarantować ich poprawności i nie ponosi żadnej odpowiedzialności za jakiekolwiek szkody powstałe w wyniku korzystania z nich.


Jeśli chcesz dodać ogłoszenie do serwisu, zapoznaj się z naszą ofertą:

chcę zamieszczać ogłoszenia

Dodaj swoje pytanie

Najnowsze orzeczenia

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.