To jest wynik przetargu. Zobacz także treść przetargu, którego dotyczy to ogłoszenie
Ogłoszenie z dnia 2017-06-26
Ogłoszenie nr 100776 - 2017 z dnia 2017-06-26 r.
Kraków: Usunięcie uszkodzeń i doraźne zabezpieczenie podpór mostu, kładki oraz dojazdów i potoku Regulanka w m. Alwernia w obrębie DW 780.
OGŁOSZENIE O UDZIELENIU ZAMÓWIENIA -
Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe.
Ogłoszenie dotyczy: zamówienia publicznego
Zamówienie dotyczy projektu lub programu współfinansowanego ze środków Unii Europejskiej
nie
Nazwa projektu lub programuZamówienie było przedmiotem ogłoszenia w Biuletynie Zamówień Publicznych:
tak
Numer ogłoszenia: 97827
Ogłoszenie o zmianie ogłoszenia zostało zamieszczone w Biuletynie Zamówień Publicznych:
SEKCJA I: ZAMAWIAJĄCY
Postępowanie zostało przeprowadzone przez centralnego zamawiającego
nie
Postępowanie zostało przeprowadzone przez podmiot, któremu zamawiający powierzył/powierzyli przeprowadzenie postępowanianie
Postępowanie zostało przeprowadzone wspólnie przez zamawiającychnie
Postępowanie zostało przeprowadzone wspólnie z zamawiającymi z innych państw członkowskich Unii Europejskiejnie
W przypadku przeprowadzania postępowania wspólnie z zamawiającymi z innych państw członkowskich Unii Europejskiej - mające zastosowanie krajowe prawo zamówień publicznych::Informacje dodatkowe:
I. 1) NAZWA I ADRES: Zarząd Dróg Wojewódzkich w Krakowie, krajowy numer identyfikacyjny
58889000000, ul.
ul. B. Głowackiego
56,
30085
Kraków, państwo
Polska, woj.
małopolskie, tel.
12 44 65 700, 44 65 810, faks
12 44 65 702, e-mail
i.gesiarz@zdw.krakow.pl
Adres strony internetowej (URL): www.zdw.krakow.pl
I. 2) RODZAJ ZAMAWIAJĄCEGO:
Jednostki organizacyjne administracji samorządowej
I.3) WSPÓLNE UDZIELANIE ZAMÓWIENIA (jeżeli dotyczy):
Podział obowiązków między zamawiającymi w przypadku wspólnego udzielania zamówienia, w tym w przypadku wspólnego przeprowadzania postępowania z zamawiającymi z innych państw członkowskich Unii Europejskiej (jeżeli zamówienie zostało udzielone przez każdego z zamawiających indywidualnie informacja w sekcji I jest podawana przez każdego z zamawiających, jeżeli zamówienie zostało udzielone w imieniu i na rzecz pozostałych zamawiających w sekcji I należy wskazać który z zamawiających zawarł umowę):
SEKCJA II: PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA
II.1) Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:
Usunięcie uszkodzeń i doraźne zabezpieczenie podpór mostu, kładki oraz dojazdów i potoku Regulanka w m. Alwernia w obrębie DW 780.
Numer referencyjny (jeżeli dotyczy):ZDW-DN-4-271-56/17
II.2) Rodzaj zamówienia:Roboty budowlane
II.3) Krótki opis przedmiotu zamówienia (wielkość, zakres, rodzaj i ilość dostaw, usług lub robót budowlanych lub określenie zapotrzebowania i wymagań ) a w przypadku partnerstwa innowacyjnego - określenie zapotrzebowania na innowacyjny produkt, usługę lub roboty budowlane:Przedmiotem zamówienia jest wykonanie zamówienia polegającego na wykonaniu robót budowlanych określonych w dokumentacji projektowej oraz STWiORB związanych z usunięciem uszkodzeń i doraźnym zabezpieczeniem podpór mostu, kładki oraz dojazdów i potoku Regulanka w m. Alwernia w obrębie DW 780. Szczegółowy zakres i warunki realizacji zamówienia określone są w Opisie Przedmiotu Zamówienia.
II.4) Informacja o częściach zamówienia:Zamówienie podzielone jest na części:
Nie
II.5) Główny Kod CPV:
45233140-2
Dodatkowe kody CPV:
45220000-5
SEKCJA III: PROCEDURA
III.1) TRYB UDZIELENIA ZAMÓWIENIA
Zamówienie z wolnej ręki
III.2) Ogłoszenie dotyczy zakończenia dynamicznego systemu zakupów
III.3) Informacje dodatkowe:
SEKCJA IV: UDZIELENIE ZAMÓWIENIA
Postępowanie/część zostało unieważnione
nie
Należy podać podstawę i przyczynę unieważnienia postępowania: | |
IV.1) DATA UDZIELENIA ZAMÓWIENIA: 22/06/2017 IV.2 Całkowita wartość zamówienia Wartość bez VAT406121.95 IV.3) INFORMACJE O OFERTACH Liczba otrzymanych ofert1 IV.4) LICZBA ODRZUCONYCH OFERT: 0 IV.5) NAZWA I ADRES WYKONAWCY, KTÓREMU UDZIELONO ZAMÓWIENIA
Zamówienie zostało udzielone wykonawcom wspólnie ubiegającym się o udzielenie:
Sprawdź tą firmę: IV.6) INFORMACJA O CENIE WYBRANEJ OFERTY/ WARTOŚCI ZAWARTEJ UMOWY ORAZ O OFERTACH Z NAJNIŻSZĄ I NAJWYŻSZĄ CENĄ/KOSZTEM dane rejestrowe jakie przetargi wygrała firma Cena wybranej oferty/wartość umowy 569404.17 IV.7) Informacje na temat podwykonawstwa |
IV.9) UZASADNIENIE UDZIELENIA ZAMÓWIENIA W TRYBIE NEGOCJACJI BEZ OGŁOSZENIA, ZAMÓWIENIA Z WOLNEJ RĘKI ALBO ZAPYTANIA O CENĘ
IV.9.1) Podstawa prawna
Postępowanie prowadzone jest w trybie Zaamówienia z wolnej ręki
na podstawie art. 67 ust. 1 pkt 3
ustawy Pzp.
IV.9.2) Uzasadnienia wyboru trybu
Należy podać uzasadnienie faktyczne i prawne wyboru trybu oraz wyjaśnić, dlaczego udzielenie zamówienia jest zgodne z przepisami.
W wyniku gwałtownych opadów deszczu w dniach 30/31 maja 2017 r. doszło do uszkodzenia obiektu mostowego, kładki i drogi 780 odc. 130 km 1+830, co spowodowało konieczność zamknięcia i wyłączenia całkowitego obiektu mostowego z ruchu kołowego. Uszkodzone zostały podpory mostu, nawierzchnia jezdni, skarpy, chodniki, odwodnienie, kanalizacja oraz podpory kładki dla pieszych. Rozmyty został nasyp od strony Krakowa i dno koryta obniżyło się o 2,0 do 3,5 m. Zamawiający w celu określenia zakresu wyrządzonych szkód i sposobu ich usuwania zlecił wykonanie oceny stanu technicznego.
Następnie Zamawiający po przeprowadzeniu wizji w terenie i zapoznaniu się z wynikami sporządzonej ekspertyzy stanu technicznego obiektu stwierdził, że zachodzą następujące okolicznoci:
1. Zachodzi wyjątkowa sytuacja, której Zamawiający nie mógł przewidzieć - w wyniku wystąpienia nadzwyczajnych warunków atmosferycznych (gwałtowana ulewa i burza) doszło do uszkodzenia mostu w ciągu DW nr 780 w m. Alwernia, a uszkodzenia te były na tyle poważne, że konieczne było całkowite zamknięcie dla ruchu tego obiektu.
2. Wymagane jest natychmiastowe wykonanie wymaganych i niezbędnych robót naprawczych z uwagi na następujące okoliczności:
o wymaga tego aktualny stan techniczny obiektu - po przejściu nawałnicy zostały uszkodzone podpory mostu i kładki dla pieszych poprzez obniżenie dna koryta potoku na głębokość 2 - 3,5 m (załącznik nr 1 - zdjęcia i protokół z wizji),
o brak natychmiastowego przystąpienia do robót może spowodować dalsze obniżenia dna potoku (w przypadku wystąpienia opadów), a tym samym doprowadzić do katastrofy budowlanej,
- kładka jest oparta na 4 studniach, w tym jedna jest odsłonięta w całości, a grunt wokół niej nie jest nośny,
- podpora mostu od strony Krakowa odsłonięta jest na głębokość ponad 3,5 m i każde dalsze pogłębienie może powodować utratę stateczności,
o konieczność zapewnienia poszkodowanym w trakcie tej ulewy mieszkańcom dostępu pojazdów specjalnych tj. pogotowia, straży pożarnej, jak również dostaw zaopatrzenia żywności i materiałów umożliwiających usunięcie szkód powstałych podczas nawałnicy (zał. nr 2 - Pismo Starosty Chrzanowskiego znak ZKO.5536.43.2017.PJI z dnia 14.06.2017, oraz Burmistrza Gminy Alwernia
znak DZIP.7011.1.27.17 z dnia 14.06.2017),
o w dalszym ciągu bardzo zmienne warunki atmosferyczne od końca maja 2017 tj. po przejściu nawałnic pogoda nie ustabilizowała się i przewidywane jest występowanie kolejnych nagłych i gwałtownych ulew i burz (zał. nr 3 - ostrzeżenia meteorologiczne WCZK Małopolska), co może spowodować dalsze uszkodzenia i degradację uszkodzonego obiektu mostowego.
Powyższe po uwzględnieniu w/w czynników oraz m.in. następujących okoliczności:
- dostępnych aktualnych prognoz pogody, które przewidują w najbliższych dniach wystąpienie nawałnic i burz, co może spowodować podniesienie wody w potoku i zagrożenie dla obiektów budowlanych,
- DW 780 jest ważnym łącznikiem Kraków - Chełm Śląski o dużym natężeniu ruchu (ŚDR - 8942 umowne pojazdy na dobę w tym 11% pojazdów ciężkich),
- konieczność zapewnienia poszkodowanym w trakcie tej ulewy mieszkańcom dostępu pojazdów specjalnych tj. pogotowia, straży pożarnej, jak również dostaw zaopatrzenia żywności i materiałów umożliwiających usunięcie szkód powstałych podczas nawałnicy,
uzasadnia zastosowanie przez Zamawiającego trybu zamówienia z wolnej ręki określonego w art. 67 ust. 1 pkt 3 ustawy Prawo Zamówień Publicznych celem udzielenia zamówienia obejmującego wykonanie niezbędnych robót naprawczych w zakresie usunięcia najbardziej newralgicznych uszkodzeń obiektu mostowego, co pozwoli na przywrócenie ruchu na obiekcie, ponieważ zachodzi wyjątkowa sytuacja niewynikająca z przyczyn leżących po stronie Zamawiającego, której nie mógł on przewidzieć, i w której zachodzi konieczność natychmiastowego udzielenia i wykonania zamówienia, skutkiem czego nie można zachować terminów określonych dla innych trybów udzielenia zamówienia.
Zamawiający zamierza powierzyć wykonanie przedmiotowego zamówienia Wykonawcy Adam Kruszyna FHU Adim Pomoc Drogowa, 32-020 Biskupice k. Wieliczki, Biskupice 134, który faktyczne wykonuje obecnie roboty związane z kompleksowym utrzymaniem w ciągu DW 780 (w ramach umowy zawartej w wyniku przetargu nieograniczonego), w związku z czym ma już zorganizowany plac budowy, dysponuje na miejscu odpowiednią ilością sprzętu i ludzi, posiada odpowiednią kadrę pracowników oraz wiedzę i doświadczenie w wykonywaniu robót drogowych i mostowych, w tym polegających na usuwaniu awarii i szkód powodziowych.
Zlecenie temu Wykonawcy wykonania wymaganych robót naprawczych pozwoli na bardzo szybkie podjęcie stosownych działań, w celu zapobieżenia pogłębiania się uszkodzeń i przywrócenia ciągłości ruchu na DW 780, przy równoczesnej minimalizacji nakładów finansowych ponoszonych na wykonanie tych robót, w związku z czym jest to w tej sytuacji najbardziej optymalne rozwiązanie spełniające jednocześnie wszelkie wymagania formalne wynikające z ustawy Pzp.
Wszystkie roboty związane z przywróceniem ruchu i zabezpieczeniem przyczółków będą dodatkowo na bieżąco oceniane i nadzorowane przez Eksperta.
INNE PRZETARGI Z KRAKOWA
- Pośrednictwo w wynajmie lokali biurowych oraz usługowych wraz z powierzchniami przynależnymi i miejscami postojowymi w budynku w Warszawie, Al. Jana Pawła II 70, wraz z zawarciem umowy z Najemcami
- DOSTARCZANIE PREPARATÓW WISKOELASTYCZNYCH
- Dostawa zestawów komputerowych z monitorami dla Katedry Automatyki i Informatyki E-1 Politechniki Krakowskiej.
- Dostawa komputera stacjonarnego dla Sano
- Dom Pomocy Społecznej w Krakowie, ul. Krakowska 55 - świadczenie usług pralniczych w III kwartale 2024 r.
- Najem 2 pojazdów typu BUS
więcej: przetargi w Krakowie »
PRZETARGI Z PODOBNEJ KATEGORII
więcej: »
Uwaga: podstawą prezentowanych tutaj informacji są dane publikowane przez Urząd Zamówień Publicznych w Biuletynie Zamówień Publicznych. Treść ogłoszenia widoczna na eGospodarka.pl jest zgodna z treścią tegoż ogłoszenia dostępną w BZP w dniu publikacji. Redakcja serwisu eGospodarka.pl dokłada wszelkich starań, aby zamieszczone tutaj informacje były kompletne i zgodne z prawdą. Nie może jednak zagwarantować ich poprawności i nie ponosi żadnej odpowiedzialności za jakiekolwiek szkody powstałe w wyniku korzystania z nich.