eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plPrzetargiPrzetargi Przysucha › Pełnienie kompleksowego nadzoru inwestorskiego nad realizacją zadania Rozbudowa budynku warsztatów przyszkolnych w Przysusze

Ten przetarg został już zakończony. Zobacz wynik tego przetargu



Ogłoszenie z dnia 2010-04-28

Przysucha: Pełnienie kompleksowego nadzoru inwestorskiego nad realizacją zadania Rozbudowa budynku warsztatów przyszkolnych w Przysusze
Numer ogłoszenia: 100701 - 2010; data zamieszczenia: 28.04.2010
OGŁOSZENIE O ZAMÓWIENIU - usługi

Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe.

Ogłoszenie dotyczy: zamówienia publicznego.

SEKCJA I: ZAMAWIAJĄCY

I. 1) NAZWA I ADRES: Powiat Przysuski , Aleja Jana Pawła II 10, 26-400 Przysucha, woj. mazowieckie, tel. 048 6752553, faks 048 6753672.

  • Adres strony internetowej zamawiającego: www.przysucha.pl

I. 2) RODZAJ ZAMAWIAJĄCEGO: Administracja samorządowa.

SEKCJA II: PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA

II.1) OKREŚLENIE PRZEDMIOTU ZAMÓWIENIA

II.1.1) Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego: Pełnienie kompleksowego nadzoru inwestorskiego nad realizacją zadania Rozbudowa budynku warsztatów przyszkolnych w Przysusze.

II.1.2) Rodzaj zamówienia: usługi.

II.1.3) Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia: Przedmiotem zamówienia jest: Pełnienie kompleksowego nadzoru inwestorskiego nad realizacją zadania: Rozbudowa budynku warsztatów przyszkolnych w Przysusze, w zakresie o którym mowa w art. 25 i 26 ustawy z dnia 7 lipca 1994 r Prawo budowlane (Dz. U. 06. 156.1118). kod CPV: 71247000-1 Nadzór nad robotami budowlanymi, 71520000-9 Usługi nadzoru budowlanego Opis robót będących przedmiotem nadzoru: Zestawienie powierzchni Powierzchnia użytkowa: Razem parter segment A- 425,13 m2, Razem parter segment B - 1487,67 m2, Razem I piętro segment B - 796,56 m2, Powierzchnia zabudowy: Powierzchnia zabudowy Segment A - 505,36 m2, Powierzchnia zabudowy Segment B - 1686,04 m2, Kubatura: Kubatura Segment A - 1705,03 m3, Kubatura Segment B - 12062,45 m3, Realizacja nadzorowanego zadania ma na celu przywrócenie wartości użytkowych i funkcjonalnych warsztatów szkolnych oraz dostosowanie obiektu do aktualnych potrzeb i programu nauczania w Zespole Szkół nr 2 w Przysusze. Segment A- zakłada się kapitalny remont polegający na przebudowie istniejących sanitariatów, poszerzeniu otworów drzwiowych, wymianie posadzek, pokrycia dachowego wraz z obróbkami blacharskimi i orynnowaniem oraz dociepleniu ścian i dachu budynku. Obecnie korytarz doświetlony jest pośrednio przez świetliki znajdujące się w ścianach korytarza, które nie spełniają swojej funkcji. W związku z powyższy przewiduje się zamurowanie w/w otworów. W celu zapewnienia właściwego doświetlenia korytarza przewiduje się wykonanie świetlików rurowych. W korytarzu należy wykonać również sufit podwieszany z płyt gipsowokartonowych. W segmencie planowany jest remont polegający na wymianie instalacji wodno-kanalizacyjnych, instalacji elektrycznych, instalacji hydrantów p. poż., instalacji centralnego ogrzewania według nowych opracowań. Dodatkowo projektuje się wykonanie instalacji: wentylacji mechanicznej, sieci komputerowej, telewizji kablowej, radiowęzła, monitoringu, sygnalizacji p. poż.. W segmencie A projektuje się zamontowanie platformy schodowej typu V65 służącej do transportu osób niepełnosprawnych wzdłuż biegu schodów łącznika. Projektowany układ funkcjonalny segmentu A zakłada pozostawienie pomieszczeń administracyjnych w istniejącej części budynku, pozostawieniu istniejącego układu komunikacyjnego. Opracowanie projektowe przewiduje organizację dwóch pracowni gastronomicznych połączonych wspólna szatnią (szczegółowe opracowanie jest przedmiotem projektu technologicznego pracowni gastronomicznych). Przewiduje się przebudowę istniejących sanitariatów oraz dostosowanie ich do obowiązujących przepisów. Dzięki przebudowie węzła sanitarnego wydzielono nowy węzeł sanitarny dla personelu, pomieszczenie porządkowe. W segmencie pozostawiono pomieszczenie rozdzielni elektrycznej. W części północno-zachodniej przewidziano zlokalizowanie pracowni geograficzno-historycznej. Segment B - zakłada się częściową rozbiórkę wyższej części budynku (stropoadach z płyt panwiowych, dźwigary kablobetonowe, słupy do poziomu wskazanego w projekcie konstrukcyjnym). Rozbiórkę ścian zewnętrznych prefabrykowanych, większości ścian działowych oraz pokrycia dachowego nad niższą częścią segmentu. Ponadto przewiduje się całkowity demontaż istniejących posadzek, instalacji. Projekt przewiduje nadbudowę jednej kondygnacji nad częścią segmentu. Wykonanie stropu żelbetowego monolitycznego płytowego. Projektuje się wykonanie dwóch klatek schodowych wewnątrz segmentu oraz dobudowanie jednej klatki schodowej od strony południowo-wschodniej. Przewidziano również windę osobową. W projekcie przewidziano wykorzystanie istniejących słupów konstrukcyjnych oraz wykonanie nowego ustroju konstrukcyjnego w postaci żelbetowych ław, płyt fundamentowych, ścian, ram, belek i podciągów oraz murowanych ścian grubości 25cm wzmocnionych trzpieniami żelbetowymi. Projektuje się wykonanie nowych ścian zewnętrznych z bloczków gazobetonowych, docieplonych styropianem grubości 12cm. Posadowienie ścian na nowo projektowanym fundamencie żelbetowym. Nowo projektowane ściany działowe grubości 12cm z cegły sylikatowej na zaprawie cementowo-wapiennej. Przewidziano wykonanie nowego pokrycia dachowego wraz z dociepleniem nową warstwą spadkową nad niższą częścią budynku. Docieplenie ścian zewnętrznych styropianem. W celu zapewnienia właściwego doświetlenia korytarza na parterze budynku oraz w pomieszczeniach na piętrze przewiduje się wykonanie świetlików rurowych. W pomieszczeniach oznaczonych w części graficznej projektu należy wykonać sufity podwieszane z płyt gipsowo-kartonowych. W segmencie planowany jest wymiana instalacji wodnokanalizacyjnych, instalacji elektrycznych, instalacji hydrantów p. poż., instalacji centralnego ogrzewania, wentylacji mechanicznej według nowych opracowań. Dodatkowo projektuje się wykonanie instalacji: sieci komputerowej, telewizji kablowej, radiowęzła, monitoringu, sygnalizacji p. poż. Projektowany układ funkcjonalny segmentu B zakłada wydzielenie funkcji warsztatowej we wschodniej części parteru budynku. Przewiduje się umiejscowienie pięciu dużych pracowni warsztatowych od strony północnej oraz spawalni, pracowni obróbki cieplnej od strony południowej. Przy pracowniach warsztatowych umieszczono nowe szatnie wraz z węzłami sanitarnymi. Ponadto w części warsztatowej od strony południowej zlokalizowano: pokój nauczycielski, biuro technologiczne, pokój kierownika, szatnię okryć wierzchnich oraz nowo projektowane sanitariaty (ogólne) i pomieszczenie węzła cieplnego. W części szkolnej parteru budynku zlokalizowano sześć sal lekcyjnych z czego dwie sale wyposażono w zaplecza. W holu głównym umieszczono dwie szatnie wydzielone za pomocą murów z cegły klinkierowej o wysokości 2m oraz żelbetowy szyb windowy. Projektuje się nowe sanitariaty ogólne oraz: wc dla osób niepełnosprawnych, pomieszczenie porządkowe, pomieszczenie techniczne. W segmencie B przewidziano dodatkowe trzecie wyjście ewakuacyjne z budynku na zewnątrz. Na piętrze zaprojektowano osiem sal lekcyjnych, sanitariaty ogólne, wc personelu, pomieszczenie porządkowe, pomieszczenie techniczne oraz pokój nauczycielski z aneksem socjalnym. UWAGA: Wykonanie budynku auli - segment C oraz budynku łącznika między budynkiem hali sportowej a segmentem A nie wchodzi w zakres niniejszego zamówienia. (nadzoru) Zakres robót budowlanych będących przedmiotem nadzoru obejmuje: - roboty konstrukcyjno - budowlane, - roboty drogowe, - instalacje elektryczne, - system alarmowy i monitoring wizyjny, - instalacja systemu pożaru, - sieć strukturalna lan, telefonia stacjonarna, - wewnętrzna instalacja wentylacji mechanicznej i ciepła technologicznego, - wewnętrzna instalacje centralnego ogrzewania, - wewnętrzne instalacja wod-kan., c.c.w. i przyłączy wod.-kan,. - instalacja nagłośnieniowa, instalacja radiowęzłowa oraz instalacja telewizji kablowej, Segment A i B powinien zostać tak zrealizowany aby posiadał niezbędną infrastrukturę dla wpięcia w przyszłości budynku C - Aula Roboty budowlane będące przedmiotem nadzoru powinny zostać wykonane zgodnie z dokumentacją projektową oraz specyfikacjami technicznymi wykonania i odbioru robót budowlanych, które są dostępne (w wersji elektronicznej) na stronie internetowej www.bip.przysucha.pl. Przedmiary robót, które stanowią załącznik nr3 do SIWZ są dokumentami pomocniczymi dla wykonawcy robót budowlanych do opisu przedmiotu zamóienia. Zamawiający nie dopuszcza możliwości składania ofert częściowych. Oferta powinna obejmować całość zamówienia..

II.1.4) Czy przewiduje się udzielenie zamówień uzupełniających: nie.

II.1.5) Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 71.52.00.00-9, 71.24.70.00-1.

II.1.6) Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej: nie.

II.1.7) Czy dopuszcza się złożenie oferty wariantowej: nie.


II.2) CZAS TRWANIA ZAMÓWIENIA LUB TERMIN WYKONANIA: Zakończenie: 02.09.2013.

SEKCJA III: INFORMACJE O CHARAKTERZE PRAWNYM, EKONOMICZNYM, FINANSOWYM I TECHNICZNYM

III.1) WADIUM

Informacja na temat wadium: Zamawiający nie wymaga wniesienia wadium.

III.2) ZALICZKI

  • Czy przewiduje się udzielenie zaliczek na poczet wykonania zamówienia: nie

III.3) WARUNKI UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ OPIS SPOSOBU DOKONYWANIA OCENY SPEŁNIANIA TYCH WARUNKÓW

  • III. 3.1) Uprawnienia do wykonywania określonej działalności lub czynności, jeżeli przepisy prawa nakładają obowiązek ich posiadania

    Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku

    • Zamawiający nie precyzuje w tym zakresie żadnych wymagań, których spełnianie Wykonawca zobowiązany jest wykazać w sposób szczególny. Zamawiający uzna, że warunek jest spełniony, jeżeli wykonawca złoży wraz z ofertą podpisany załącznik nr1 do formularza oferty - oświadczenie o spełnianiu warunków udziału w postępowaniu.

  • III.3.2) Wiedza i doświadczenie

    Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku

    • Zamawiający nie precyzuje w tym zakresie żadnych wymagań, których spełnianie Wykonawca zobowiązany jest wykazać w sposób szczególny. Zamawiający uzna, że warunek jest spełniony, jeżeli wykonawca złoży wraz z ofertą podpisany załącznik nr1 do formularza oferty - oświadczenie o spełnianiu warunków udziału w postępowaniu.

  • III.3.3) Potencjał techniczny

    Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku

    • Zamawiający nie precyzuje w tym zakresie żadnych wymagań, których spełnianie Wykonawca zobowiązany jest wykazać w sposób szczególny. Zamawiający uzna, że warunek jest spełniony, jeżeli wykonawca złoży wraz z ofertą podpisany załącznik nr1 do formularza oferty - oświadczenie o spełnianiu warunków udziału w postępowaniu.

  • III.3.4) Osoby zdolne do wykonania zamówienia

    Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku

    • Wykonawca winien dysponować podstawową kadrą do pełnienia samodzielnych funkcji w zakresie nadzoru robót budowlanych będących przedmiotem niniejszego zamówienia posiadającą uprawnienia budowlane (wymagane przez prawo budowlane): Wymagane jest dysponowanie: - co najmniej jedną osobą posiadającą uprawnienia do nadzorowania robót w specjalności konstrukcyjno-budowlanej i potwierdzoną przynależność do właściwej Izby Samorządu Zawodowego Inżynierów Budownictwa (jeżeli jest ona wymagana obowiązującymi przepisami) w rozumieniu ustawy z dnia 15 grudnia 2000 r. o Samorządach Zawodowych Architektów, Inżynierów Budownictwa oraz Urbanistów (tekst jednolity - Dz. U. z 2001 r. Nr 5, poz. 42 z późn. zm.); - co najmniej jedną osobą posiadającą uprawnienia do nadzorowania robót w specjalności drogowej i potwierdzoną przynależność do właściwej Izby Samorządu Zawodowego Inżynierów Budownictwa (jeżeli jest ona wymagana obowiązującymi przepisami) w rozumieniu ustawy z dnia 15 grudnia 2000 r. o Samorządach Zawodowych Architektów, Inżynierów Budownictwa oraz Urbanistów (tekst jednolity - Dz. U. z 2001 r. Nr 5, poz. 42 z późn. zm.); - co najmniej jedną osobą posiadającą uprawnienia do nadzorowania robót w specjalności sieci i instalacji sanitarnych i potwierdzoną przynależność do właściwej Izby Samorządu Zawodowego Inżynierów Budownictwa (jeżeli jest ona wymagana obowiązującymi przepisami) w rozumieniu ustawy z dnia 15 grudnia 2000 r. o Samorządach Zawodowych Architektów, Inżynierów Budownictwa oraz Urbanistów (tekst jednolity - Dz. U. z 2001 r. Nr 5, poz. 42 z późn. zm.); - co najmniej jedną osobą posiadającą uprawnienia do nadzorowania robót w specjalności instalacyjnej w zakresie instalacji elektrycznych i potwierdzoną przynależność do właściwej Izby Samorządu Zawodowego Inżynierów Budownictwa (jeżeli jest ona wymagana obowiązującymi przepisami) w rozumieniu ustawy z dnia 15 grudnia 2000 r. o Samorządach Zawodowych Architektów, Inżynierów Budownictwa oraz Urbanistów (tekst jednolity - Dz. U. z 2001 r. Nr 5, poz. 42 z późn. zm.);

  • III.3.5) Sytuacja ekonomiczna i finansowa

    Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku

    • Zamawiający nie precyzuje w tym zakresie żadnych wymagań, których spełnianie Wykonawca zobowiązany jest wykazać w sposób szczególny. Zamawiający uzna, że warunek jest spełniony, jeżeli wykonawca złoży wraz z ofertą podpisany załącznik nr1 do formularza oferty - oświadczenie o spełnianiu warunków udziału w postępowaniu.

III.4) INFORMACJA O OŚWIADCZENIACH LUB DOKUMENTACH, JAKIE MAJĄ DOSTARCZYĆ WYKONAWCY W CELU POTWIERDZENIA SPEŁNIANIA WARUNKÓW UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ NIEPODLEGANIA WYKLUCZENIU NA PODSTAWIE ART. 24 UST. 1 USTAWY

  • III.4.1) W zakresie wykazania spełniania przez wykonawcę warunków, o których mowa w art. 22 ust. 1 ustawy, oprócz oświadczenia o spełnieniu warunków udziału w postępowaniu, należy przedłożyć:

    • wykaz osób, które będą uczestniczyć w wykonywaniu zamówienia, w szczególności odpowiedzialnych za świadczenie usług, kontrolę jakości lub kierowanie robotami budowlanymi, wraz z informacjami na temat ich kwalifikacji zawodowych, doświadczenia i wykształcenia niezbędnych dla wykonania zamówienia, a także zakresu wykonywanych przez nie czynności, oraz informacją o podstawie do dysponowania tymi osobami
    • oświadczenie, że osoby, które będą uczestniczyć w wykonywaniu zamówienia, posiadają wymagane uprawnienia, jeżeli ustawy nakładają obowiązek posiadania takich uprawnień
  • III.4.2) W zakresie potwierdzenia niepodlegania wykluczeniu na podstawie art. 24 ust. 1 ustawy, należy przedłożyć:

    • oświadczenie o braku podstaw do wykluczenia
    • aktualny odpis z właściwego rejestru, jeżeli odrębne przepisy wymagają wpisu do rejestru, w celu wykazania braku podstaw do wykluczenia w oparciu o art. 24 ust. 1 pkt 2 ustawy, wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert, a w stosunku do osób fizycznych oświadczenie w zakresie art. 24 ust. 1 pkt 2 ustawy
  • III.4.3) Dokumenty podmiotów zagranicznych

    Jeżeli wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania poza terytorium Rzeczypospolitej Polskiej, przedkłada:

    III.4.3.1) dokument wystawiony w kraju, w którym ma siedzibę lub miejsce zamieszkania potwierdzający, że:

    • nie otwarto jego likwidacji ani nie ogłoszono upadłości - wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert

III.6) INNE DOKUMENTY

Inne dokumenty niewymienione w pkt III.4) albo w pkt III.5)

Poza dokumentami potwierdzającymi spełniania warunków udziału w postępowaniu oferta powinna również zawierać: a) Wypełniony formularz oferty (załącznik nr1 do SIWZ), b) W przypadku, gdy wykonawcę w przetargu reprezentuje pełnomocnik oryginał pełnomocnictwa do działania w imieniu wykonawcy lub notarialnie potwierdzony odpis takiego pełnomocnictwa, c) wykonawcy wspólnie ubiegający się o zamówienie zobowiązani są załączyć oryginał pełnomocnictwa do reprezentowania ich w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo reprezentowania w postępowaniu i zawarcia umowy w sprawie zamówienia publicznego. Dokument pełnomocnictwa powinien być dołączony do oferty i zawierać w szczególności wskazanie postępowania o zamówienie publiczne, którego dotyczy, Wykonawców ubiegających się wspólnie o udzielenie zamówienia, ustanowionego Pełnomocnika oraz zakres jego umocowania. Dokument pełnomocnictwa musi być podpisany w imieniu wszystkich Wykonawców ubiegających się wspólnie o udzielenie zamówienia, w tym Wykonawcę ustanowionego jako Pełnomocnika przez osoby uprawnione do składania oświadczeń woli wymienione we właściwym rejestrze danego Wykonawcy. Stosowne odpisy z rejestru powinny zostać dołączone do oferty. W celu potwierdzenia, że oferowane usługi spełniają wymagania określone przez zamawiającego wykonawca powinien złożyć oświadczenie zawarte w formularzu oferty stanowiącym załącznik nr1 do specyfikacji istotnych warunków zamówienia. Zamawiający żąda, aby w formularzu oferty Wykonawca wskazał części zamówienia, których wykonanie powierzy podwykonawcom.

III.7) Czy ogranicza się możliwość ubiegania się o zamówienie publiczne tylko dla wykonawców, u których ponad 50 % pracowników stanowią osoby niepełnosprawne: nie

SEKCJA IV: PROCEDURA

IV.1) TRYB UDZIELENIA ZAMÓWIENIA

IV.1.1) Tryb udzielenia zamówienia: przetarg nieograniczony.

IV.2) KRYTERIA OCENY OFERT

IV.2.1) Kryteria oceny ofert: najniższa cena.

IV.2.2) Czy przeprowadzona będzie aukcja elektroniczna: nie.

IV.3) ZMIANA UMOWY

Czy przewiduje się istotne zmiany postanowień zawartej umowy w stosunku do treści oferty, na podstawie której dokonano wyboru wykonawcy: tak

Dopuszczalne zmiany postanowień umowy oraz określenie warunków zmian

Zamawiający dopuszcza możliwość dokonania w umowie następujących zmian: a) Zmiany osobowej inspektorów nadzoru w przypadku gdyby wskazani w umowie stracili uprawnienia lub z innych przyczyn nie mogli wykonywać zadań (choroba, śmierć, inne zdarzenia losowe) b) danych teleadresowych w przypadku ich zmiany, c) wynagrodzenia w przypadku ustawowej zmiany podatku VAT d) termin zakończenia usługi może być przedłużony w formie aneksu wskutek: 1) Zmiany terminu wykonania robót budowlanych, 2) wystąpienia zdarzeń siły wyższej; 3) wstrzymania robót przez Zamawiającego albo przerw w wykonywaniu robót powstałych na skutek okoliczności, za które ponosi odpowiedzialność Zamawiający, 4) zaistnienia działań wojennych, aktów terroryzmu, rewolucji, przewrotu wojskowego lub cywilnego, wojny domowej, skażeń radioaktywnych, z wyjątkiem tych które mogą być spowodowane użyciem ich przez wykonawcę, 5) zaistnienia klęski żywiołowej, jak huragany, powodzie, trzęsienie ziemi, bunty, niepokoje, strajki, okupacje budowy przez osoby inne niż pracownicy wykonawcy i jego podwykonawców, - przy zastrzeżeniu, że powyższe okoliczności wymagają udokumentowania w dzienniku budowy pod rygorem utraty prawa powoływania się na nie przez Wykonawcę. Warunki dokonania zmian: A. Zmiana postanowień zawartej umowy może nastąpić wyłącznie za zgodą obu stron, wyrażoną na piśmie, pod rygorem nieważności, B. Strona występująca o zmianę postanowień zawartej umowy: - opisze zaistniałe okoliczności, - uzasadni, udokumentuje zaistnienie powyższych okoliczności, C. Wniosek o zmianę postanowień zawartej umowy musi być sporządzony na piśmie

IV.4) INFORMACJE ADMINISTRACYJNE

IV.4.1) Adres strony internetowej, na której jest dostępna specyfikacja istotnych warunków zamówienia: www.bip.przysucha.pl
Specyfikację istotnych warunków zamówienia można uzyskać pod adresem: 26-400 Przysucha, Aleja Jana Pawła II 10, pokój nr 27, cena formularza: 61,37 zł brutto..

IV.4.4) Termin składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu lub ofert: 11.05.2010 godzina 09:30, miejsce: 26-400 Przysucha, Aleja Jana Pawła II 10, pokój nr 32 (sekretariat).

IV.4.5) Termin związania ofertą: okres w dniach: 30 (od ostatecznego terminu składania ofert).

IV.4.17) Czy przewiduje się unieważnienie postępowania o udzielenie zamówienia, w przypadku nieprzyznania środków pochodzących z budżetu Unii Europejskiej oraz niepodlegających zwrotowi środków z pomocy udzielonej przez państwa członkowskie Europejskiego Porozumienia o Wolnym Handlu (EFTA), które miały być przeznaczone na sfinansowanie całości lub części zamówienia: nie

Podziel się

Poleć ten przetarg znajomemu poleć

Wydrukuj przetarg drukuj

Dodaj ten przetarg do obserwowanych obserwuj








Uwaga: podstawą prezentowanych tutaj informacji są dane publikowane przez Urząd Zamówień Publicznych w Biuletynie Zamówień Publicznych. Treść ogłoszenia widoczna na eGospodarka.pl jest zgodna z treścią tegoż ogłoszenia dostępną w BZP w dniu publikacji. Redakcja serwisu eGospodarka.pl dokłada wszelkich starań, aby zamieszczone tutaj informacje były kompletne i zgodne z prawdą. Nie może jednak zagwarantować ich poprawności i nie ponosi żadnej odpowiedzialności za jakiekolwiek szkody powstałe w wyniku korzystania z nich.


Jeśli chcesz dodać ogłoszenie do serwisu, zapoznaj się z naszą ofertą:

chcę zamieszczać ogłoszenia

Dodaj swoje pytanie

Najnowsze orzeczenia

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.