eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plPrzetargiPrzetargi Sienno › Budowa budynku świetlicy wiejskiej wraz z infrastrukturą techniczną i ogrodzeniem w Olechowie Starym

Ten przetarg został już zakończony. Zobacz wynik tego przetargu



Ogłoszenie z dnia 2011-03-29

Sienno: Budowa budynku świetlicy wiejskiej wraz z infrastrukturą techniczną i ogrodzeniem w Olechowie Starym
Numer ogłoszenia: 100109 - 2011; data zamieszczenia: 29.03.2011
OGŁOSZENIE O ZAMÓWIENIU - roboty budowlane

Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe.

Ogłoszenie dotyczy: zamówienia publicznego.

SEKCJA I: ZAMAWIAJĄCY

I. 1) NAZWA I ADRES: Gmina Sienno , ul. Rynek 36/40, 27-350 Sienno, woj. mazowieckie, tel. 048 378-60-18 w. 22, faks 048 3786134.

  • Adres strony internetowej zamawiającego: www.sienno.pl

I. 2) RODZAJ ZAMAWIAJĄCEGO: Administracja samorządowa.

SEKCJA II: PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA

II.1) OKREŚLENIE PRZEDMIOTU ZAMÓWIENIA

II.1.1) Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego: Budowa budynku świetlicy wiejskiej wraz z infrastrukturą techniczną i ogrodzeniem w Olechowie Starym.

II.1.2) Rodzaj zamówienia: roboty budowlane.

II.1.3) Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia: Przedmiotem zamówienia jest wykonanie robót budowlanych na działce nr 36 o pow. 10 arów w miejscowości Olechów Stary gm. Sienno, polegających na rozbiórce istniejącego drewnianego budynku oraz dokończeniu budowy nowego budynku świetlicy wiejskiej wyposażonego w niezbędną infrastrukturę techniczną i ogrodzenie działki. Budowa budynku została rozpoczęta, wykonano fundamenty i ściany zewnętrzne. A) Należy dokonać rozbiórki istniejącego budynku - budynek parterowy na fundamentach murowanych z cegły na zaprawie z poddaszem nieużytkowym - strychem o konstrukcji tradycyjnej tj. ściany w konstrukcji drewnianej gr. 20cm, dach dwuspadowy, więźba krokwiowa pokryta płytami falistymi, strop drewniany na belkach, okna i drzwi drewniane ościeżnicowe, posadzki oraz schody zewnętrzne betonowe, budynek posiada instalację elektryczną, piec węglowy, komin murowany z cegły ceramicznej pełnej. Długość budynku 15,25m, szerokość 6,70m, wysokość ok. 6,5m. Budynek należy rozebrać zgodnie z dokumentacją oraz w uzgodnieniu z zamawiającym, materiały nadające się do ponownego wykorzystania przewieść w miejsce wskazane przez inwestora, pozostałe wywieść i zutylizować. B) Nowy budynek świetlicy jednokondygnacyjny z poddaszem nieużytkowym o konstrukcji tradycyjnej murowanej. Powierzchnia użytkowa 130,68m2, całkowita 155,30m2, zabudowy 177,50m2. Budynek posadowiony na fundamentach zbrojonych. Ściany budynku murowane z bloczków betonu komórkowego na zaprawie cementowo wapiennej, stropy gęstożebrowe belkowe, nadproża prefabrykowane. Dach dwuspadowy konstrukcji drewnianej zabezpieczonej p.poż. Z oknami dachowymi, kryty blachą dachówkową w kolorze ceglastym. Kominy murowane z cegły ceramicznej na zaprawie, wentylacja grawitacyjna w sanitariatach wspomagana wentylatorkami. Schody zewnętrzne wylewane zbrojone. Izolacje przeciwwilgociowe na ławach, ścianach fundamentowych i podłogach, cieplne na ścianach, podłogach i dachu. Podłogi w pomieszczeniach drewniane z paneli oraz gresów. Tynki wewnętrzne z płyt gipsowo-kartonowych malowane dwukrotnie farbami emulsyjnymi, w sanitariatach obłożone płytkami ceramicznymi, zewnętrzny tynk akrylowy w kolorach pastelowych uzgodnionych z zamawiającym. Stolarka okienna drewniana dwuszybowa z nawiewnikami, drzwi wejściowe antywłamaniowe. Obróbki blacharskie kominów, okapów, koszy i parapetów z blachy w kolorze dachu. Rynny dachowe z PCW śr. 150mm na uszczelki, rury spustowe z PCW śr. 115mm. Opaska z kostki brukowej 0,5m wokół budynku. C) Budynek należy wyposażyć zgodnie z projektem w instalację elektryczną. Istniejące złącze na drewnianym budynku zdemontować a następnie odtworzyć przyłączem napowietrznym 3- fazowym typu AsXSn4x16mm2 z istniejącego słupa za pomocą złącza pomiarowego oraz rozdzielni (zgodnie z wytycznym RZE Zwoleń). Oświetlenie w budynku świetlówkowe, wyposażone dodatkowo w oświetlenie awaryjne. Przewody podtynkowe, w pomieszczeniach łazienek dodatkowo w rurkach lub listwach z osprzętem hermetycznym. Układ pomiarowy 3-fazowy, 1-strefowy w złączu pomiarowym ZP zabudowanym na zewnętrznej ścianie budynku. Instalacja wyposażona w bezpieczniki i wyłączniki TN-S oraz wyłącznik p. poż. Budynek należy wyposażyć w instalację odgromową zgodnie z PN-IEC 61024 i rysunkami projektu. D) Instalację zimnej i ciepłej wody należy wykonać z tworzyw sztucznych PE, zasilaną przyłączem wodociągowym z urządzeniem pomiarowym. Ciepła woda z podgrzewacza elektrycznego. Instalacja kanalizacji sanitarnej z odpływem ścieków poprzez studzienkę rewizyjną na załamaniu, do szczelnego zbiornika wybieralnego dwukomorowego o poj. 10m3 z atestem higienicznym. Przybory sanitarne: umywalki z półpostumentami, miski ustępowe compakt, zlewozmywak stalowy z ociekaczem, pisuar ścienny. E) Ogrzewanie pomieszczeń grzejnikami elektrycznymi, naściennymi, z termostatem, zasilane 230V, mocy 0,5-2kW. - Budynek w pełni dostępny dla niepełnosprawnych poprzez wykonanie pochylni z balustradą przy wejściu oraz dostosowane sanitariaty. F) Ogrodzenie na podmurówce, z elementów ażurowych od strony drogi furtka i brama suwana. Przed wykonaniem należy zdemontować fragmenty istniejącego ogrodzenia. G) Przy ogrodzeniu budynek śmietnika o pow. zabudowy 7,40 m2, na fundamencie, murowany z cegły, kryty blachą dachówkową, obrynnowany, elewacja w kolorze budynku. Wszystkie szczegóły dotyczące kolorystyki jeśli nie zostały określone w projekcie należy uzgodnić z zamawiającym. Szczegółowe dane dotyczące zakresu prac budowlanych do wykonania zawarto w przedmiarach robót, specyfikacji technicznej wykonania i odbioru robót budowlanych oraz dokumentacji projektowej (rysunki, szkice, wyliczenia) stanowiących załączniki do niniejszej SIWZ. Prace towarzyszące i roboty tymczasowe nie objęte dokumentacją projektową i przedmiarem robót konieczne do uwzględnienia : - organizacja i zabezpieczenie placu budowy; - sporządzenie przed rozpoczęciem budowy planu bezpieczeństwa i ochrony zdrowia (art. 21 a ustawy -Prawo budowlane, Dz. U. Z 2003 r. Nr 207, poz. 2016); - uporządkowanie terenu objętego placem budowy po zakończeniu prac, - obsługa geodezyjna - wykonanie inwentaryzacji geodezyjnej powykonawczej - 3 egzemplarze - sporządzenie kosztorysu powykonawczego - 3 egzemplarze.

II.1.4) Czy przewiduje się udzielenie zamówień uzupełniających: tak.

  • Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówień uzupełniających
  • Zamawiający przewiduje możliwość udzielenia zamówień uzupełniających stanowiących nie więcej niż 50% wartości zamówienia podstawowego, w szczególności : - układanie kostki brukowej, utwardzania terenu.

II.1.5) Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 45.11.00.00 - Roboty w zakresie burzenia i rozbiórki obiektów budowlanych; roboty ziemne 45.10.00.00 - Przygotowanie terenu pod budowę 45.26.22.10 - Fundamentowanie 45.26.23.11 - Betonowanie konstrukcji 45.26.25.00 - Roboty murarskie i murowe 45.44.21.00 - Roboty malarskie 45.32.40.00 - Roboty w zakresie okładziny tynkowej 45.43.12.00 - Kładzenie glazury 45.43.11.00 - Kładzenie terakoty 45.42.10.00 - Roboty w zakresie stolarki budowlanej 45.26.11.00 - Wykonywanie konstrukcji dachowych 45.26.12.10 - Wykonywanie pokryć dachowych 45.26.13.20 - Kładzenie rynien 45.11.12.20 - Roboty w zakresie usuwania gruzu 45.31.00.00 - Roboty instalacyjne elektryczne 45.31.23.11 - Montaż instalacji piorunochronnej 45.33.00.00 - Roboty instalacyjne wodno-kanalizacyjne i sanitarne 45.34.20.00 - Wznoszenie ogrodzeń 45.21.23.00 - Roboty budowlane w zakresie budowy artystycznych i kulturalnych obiektów budowlanych .

II.1.6) Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej: nie.

II.1.7) Czy dopuszcza się złożenie oferty wariantowej: nie.


II.2) CZAS TRWANIA ZAMÓWIENIA LUB TERMIN WYKONANIA: Zakończenie: 31.08.2011.

SEKCJA III: INFORMACJE O CHARAKTERZE PRAWNYM, EKONOMICZNYM, FINANSOWYM I TECHNICZNYM

III.1) WADIUM

Informacja na temat wadium: Zamawiający nie wymaga wniesienia wadium

III.2) ZALICZKI

  • Czy przewiduje się udzielenie zaliczek na poczet wykonania zamówienia: nie

III.3) WARUNKI UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ OPIS SPOSOBU DOKONYWANIA OCENY SPEŁNIANIA TYCH WARUNKÓW

  • III. 3.1) Uprawnienia do wykonywania określonej działalności lub czynności, jeżeli przepisy prawa nakładają obowiązek ich posiadania

    Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku

    • Zamawiający nie określa szczegółowego wymagania w tym zakresie. Warunek zostanie spełniony, jeżeli wykonawca złoży oświadczenie o spełnieniu warunków udziału w postępowaniu. Ocena spełnienia warunku dokonana zostanie zgodnie z formułą spełnia - nie spełnia, w oparciu o informacje zawarte w oświadczeniu

  • III.3.2) Wiedza i doświadczenie

    Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku

    • Zamawiający uzna za spełnienie tego warunku przez Wykonawców jeśli wykażą, iż w okresie ostatnich 5 lat przed upływem terminu składania ofert, a jeśli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie, wykonali zgodnie z zasadami sztuki budowlanej i prawidłowo ukończyli co najmniej jedną robotę budowlaną o wartości nie mniejszej niż 150 000, zł.( sto pięćdziesiąt tysięcy) w zakresie budowy obiektów użyteczności publicznej (np. obiektów administracji, kultury, oświaty, usług, handlu, sportu, turystyki, opieki zdrowotnej, socjalnej). Ocena spełnienia warunku dokonana zostanie zgodnie z formułą spełnia - nie spełnia, w oparciu o informacje zawarte w wykazie robót oraz załączonych dokumentach potwierdzających ich prawidłowe wykonanie

  • III.3.3) Potencjał techniczny

    Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku

    • Zamawiający nie określa szczegółowego wymagania w tym zakresie. Warunek zostanie spełniony, jeżeli wykonawca złoży oświadczenie o spełnieniu warunków udziału w postępowaniu. Ocena spełnienia warunku dokonana zostanie zgodnie z formułą spełnia - nie spełnia, w oparciu o informacje zawarte w oświadczeniu

  • III.3.4) Osoby zdolne do wykonania zamówienia

    Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku

    • Zamawiający uzna za spełnienie tego warunku przez Wykonawców jeśli wykażą, iż dysponują osobą posiadającą uprawnienia budowlane do kierowania robotami w specjalności konstrukcyjno- budowlanej, wpisanego na listę członków właściwej izby samorządu zawodowego, posiadającego aktualne zaświadczenie izby. Ocena spełnienia warunku dokonana zostanie zgodnie z formułą spełnia - nie spełnia, w oparciu o informacje zawarte w wykazie osób

  • III.3.5) Sytuacja ekonomiczna i finansowa

    Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku

    • Zamawiający nie określa szczegółowego wymagania w tym zakresie. Warunek zostanie spełniony, jeżeli wykonawca złoży oświadczenie o spełnieniu warunków udziału w postępowaniu. Ocena spełnienia warunku dokonana zostanie zgodnie z formułą spełnia - nie spełnia, w oparciu o informacje zawarte w oświadczeniu

III.4) INFORMACJA O OŚWIADCZENIACH LUB DOKUMENTACH, JAKIE MAJĄ DOSTARCZYĆ WYKONAWCY W CELU POTWIERDZENIA SPEŁNIANIA WARUNKÓW UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ NIEPODLEGANIA WYKLUCZENIU NA PODSTAWIE ART. 24 UST. 1 USTAWY

  • III.4.1) W zakresie wykazania spełniania przez wykonawcę warunków, o których mowa w art. 22 ust. 1 ustawy, oprócz oświadczenia o spełnieniu warunków udziału w postępowaniu, należy przedłożyć:

    • wykaz robót budowlanych w zakresie niezbędnym do wykazania spełniania warunku wiedzy i doświadczenia, wykonanych w okresie ostatnich pięciu lat przed upływem terminu składania ofert albo wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie, z podaniem ich rodzaju i wartości, daty i miejsca wykonania oraz załączeniem dokumentu potwierdzającego, że roboty zostały wykonane zgodnie z zasadami sztuki budowlanej i prawidłowo ukończone
    • wykaz osób, które będą uczestniczyć w wykonywaniu zamówienia, w szczególności odpowiedzialnych za świadczenie usług, kontrolę jakości lub kierowanie robotami budowlanymi, wraz z informacjami na temat ich kwalifikacji zawodowych, doświadczenia i wykształcenia niezbędnych dla wykonania zamówienia, a także zakresu wykonywanych przez nie czynności, oraz informacją o podstawie do dysponowania tymi osobami
  • III.4.2) W zakresie potwierdzenia niepodlegania wykluczeniu na podstawie art. 24 ust. 1 ustawy, należy przedłożyć:

    • oświadczenie o braku podstaw do wykluczenia
    • aktualny odpis z właściwego rejestru, jeżeli odrębne przepisy wymagają wpisu do rejestru, w celu wykazania braku podstaw do wykluczenia w oparciu o art. 24 ust. 1 pkt 2 ustawy, wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert, a w stosunku do osób fizycznych oświadczenie w zakresie art. 24 ust. 1 pkt 2 ustawy
    • aktualne zaświadczenie właściwego naczelnika urzędu skarbowego potwierdzające, że wykonawca nie zalega z opłacaniem podatków lub zaświadczenie, że uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu - wystawione nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert
    • aktualne zaświadczenie właściwego oddziału Zakładu Ubezpieczeń Społecznych lub Kasy Rolniczego Ubezpieczenia Społecznego potwierdzające, że wykonawca nie zalega z opłacaniem składek na ubezpieczenie zdrowotne i społeczne, lub potwierdzenie, że uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu - wystawione nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert
    • wykonawca powołujący się przy wykazywaniu spełniania warunków udziału w postępowaniu na potencjał innych podmiotów, które będą brały udział w realizacji części zamówienia, przedkłada także dokumenty dotyczące tego podmiotu w zakresie wymaganym dla wykonawcy, określonym w pkt III.4.2.
  • III.4.3) Dokumenty podmiotów zagranicznych

    Jeżeli wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania poza terytorium Rzeczypospolitej Polskiej, przedkłada:

    III.4.3.1) dokument wystawiony w kraju, w którym ma siedzibę lub miejsce zamieszkania potwierdzający, że:

    • nie otwarto jego likwidacji ani nie ogłoszono upadłości - wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert
    • nie zalega z uiszczaniem podatków, opłat, składek na ubezpieczenie społeczne i zdrowotne albo że uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu - wystawiony nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert
    • nie orzeczono wobec niego zakazu ubiegania się o zamówienie - wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert

III.6) INNE DOKUMENTY

Inne dokumenty niewymienione w pkt III.4) albo w pkt III.5)

Oświadczenie o spełnieniu warunków udziału w postępowaniu, kosztorys ofertowy, projekt umowy.

III.7) Czy ogranicza się możliwość ubiegania się o zamówienie publiczne tylko dla wykonawców, u których ponad 50 % pracowników stanowią osoby niepełnosprawne: nie

SEKCJA IV: PROCEDURA

IV.1) TRYB UDZIELENIA ZAMÓWIENIA

IV.1.1) Tryb udzielenia zamówienia: przetarg nieograniczony.

IV.2) KRYTERIA OCENY OFERT

IV.2.1) Kryteria oceny ofert: najniższa cena.

IV.2.2) Czy przeprowadzona będzie aukcja elektroniczna: nie.

IV.3) ZMIANA UMOWY

Czy przewiduje się istotne zmiany postanowień zawartej umowy w stosunku do treści oferty, na podstawie której dokonano wyboru wykonawcy: tak

Dopuszczalne zmiany postanowień umowy oraz określenie warunków zmian

Zgodnie z art. 144 ust. 1 ustawy Prawo zamówień publicznych Zamawiający przewiduje możliwość dokonania zmian postanowień zawartej umowy w stosunku do treści oferty, na podstawie której dokonano wyboru wykonawcy, w przypadku wystąpienia co najmniej jednej z okoliczności wymienionych poniżej, z uwzględnianiem warunków ich wprowadzenia: I. Zmiana terminu przewidzianego na zakończenie robót: 1. zmiany spowodowane warunkami atmosferycznymi w szczególności: a. klęski żywiołowe; b. warunki atmosferyczne odbiegające od typowych, (nadmierne opady, nietypowe temperatury) uniemożliwiające prowadzenie robót budowlanych, przeprowadzanie prób i sprawdzeń, dokonywanie odbiorów. Wstrzymanie robót z tego powodu musi być potwierdzone w dzienniku budowy i zaakceptowane przez inspektora nadzoru. Wstrzymanie robót budowlanych ze względu na warunki atmosferyczne typowe (właściwe) dla danej pory roku i miesiąca, lub zła organizacja robót nie uzasadnia zmiany umowy. 2. zmiany spowodowane nieprzewidzianymi w SIWZ warunkami geologicznymi, archeologicznymi lub terenowymi, w szczególności: niewypały i niewybuchy; wykopaliska archeologiczne, przeszkody podziemne; 3. odmienne od przyjętych w dokumentacji projektowej warunki geologiczne; wysokościowe; 4. odmienne od przyjętych w dokumentacji projektowej warunki terenowe, w szczególności istnienie nie zinwentaryzowanych lub błędnie zinwentaryzowanych obiektów budowlanych; 5. zmiany będące następstwem okoliczności leżących po stronie Zamawiającego w szczególności: a. konieczność usunięcia błędów lub wprowadzenia zmian w dokumentacji projektowej lub specyfikacji technicznej wykonania i odbioru robót; wykonania dodatkowej dokumentacji; b. zmiany będące następstwem działania organów administracji i innych podmiotów o kompetencjach zbliżonych do organów administracji w szczególności eksploatatorów infrastruktury oraz właścicieli gruntów pod inwestycję, w szczególności: - przekroczenie zakreślonych przez prawo lub regulaminy, a jeśli takich regulacji nie ma - typowych w danych okolicznościach, terminów wydawania przez organy administracji lub inne podmioty decyzji, zezwoleń, uzgodnień itp.; - odmowa wydania przez organy administracji lub inne podmioty wymaganych decyzji, zezwoleń, uzgodnień z przyczyn niezawinionych przez wykonawcę, w tym odmowa udostępnienia terenu przez właścicieli nieruchomości do celów realizacji inwestycji; 6. na skutek okoliczności wynikających z tzw. siły wyższej. 7. inne przyczyny zewnętrzne niezależne od Zamawiającego oraz Wykonawcy skutkujące niemożliwością prowadzenia prac lub wykonywania innych czynności przewidzianych umową, w szczególności na skutek zlecenia Wykonawcy zamówień dodatkowych zgodnie z przepisami odrębnymi; W przypadku wystąpienia którejkolwiek z okoliczności wymienionych wyżej, termin przewidziany na ukończenie robót może ulec odpowiedniemu przedłużeniu, o czas niezbędny do zakończenia wykonywania jej przedmiotu w sposób należyty, nie dłużej jednak niż o okres trwania tych okoliczności. W przypadku przedłużenia terminu zakończenia przedmiotu umowy zostanie zawarty aneks do umowy. II. Zmiany dotyczące zakresu oraz sposobu świadczenia na wskutek zmian technologicznych spowodowanych w szczególności następującymi okolicznościami: 1. Zamawiający dopuszcza wystąpienie w trakcie realizacji zadania wykonanie robót dodatkowych koniecznych, na skutek zaistnienia okoliczności, których nie można było przewidzieć na etapie przygotowywania inwestycji do realizacji. Wystąpienie powyższych okoliczności wymaga zawarcia z wykonawcą dodatkowej umowy, na skutek ich wystąpienia może ulec zmianie termin wykonania umowy. Za roboty dodatkowe konieczne uznaje się roboty nie przewidziane w projekcie budowlanym, i nie uwzględnione w przedmiarze robót. Roboty dodatkowe konieczne oraz roboty zamienne mogą być wykonywane wyłącznie na podstawie protokołu konieczności podpisanego, co najmniej przez wykonawcę, w tym kierownika budowy, zamawiającego, inspektora nadzoru oraz w razie potrzeby zmian w dokumentacji projektowej zawierać stanowisko projektanta o zasadności dokonania zmian w dokumentacji. Wycena robót dodatkowych koniecznych oraz zamiennych zostanie dokonana w oparciu o założenia: a) jeżeli roboty odpowiadać będą opisowi pozycji w kosztorysie ofertowym cena jednostkowa tych robót przyjęta zostanie z kosztorysu ofertowego, b) jeżeli roboty nie będą odpowiadać opisowi pozycji w kosztorysie ofertowym, kalkulacja ceny jednostkowej tych robót nastąpi w oparciu o ceny materiałów i sprzętu nie wyższe niż średnie ceny kwartalne publikowane w wydawnictwach SEKOCENBUD za kwartał poprzedzający kwartał, w którym dokonano zamówienia, przy uwzględnieniu stawek: roboczogodziny, kosztów pośrednich, kosztów zakupu i zysku wskazanych w ofercie Wykonawcy. 2. niedostępność na rynku materiałów lub urządzeń wskazanych w dokumentacji projektowej lub specyfikacji technicznej wykonania i odbioru robót spowodowana zaprzestaniem produkcji lub wycofaniem z rynku tych materiałów lub urządzeń; 3. pojawienie się na rynku materiałów lub urządzeń nowszej generacji pozwalających na zaoszczędzenie kosztów realizacji przedmiotu umowy lub kosztów eksploatacji wykonanego przedmiotu umowy, lub umożliwiające uzyskanie lepszej jakości robót; 4. pojawienie się nowszej technologii wykonania zaprojektowanych robót pozwalającej na zaoszczędzenie czasu realizacji inwestycji lub kosztów wykonywanych prac, jak również kosztów eksploatacji wykonanego przedmiotu umowy; 5. konieczność zrealizowania projektu przy zastosowaniu innych rozwiązań technicznych technologicznych niż wskazane w dokumentacji projektowej lub specyfikacji technicznej wykonania i odbioru robót, w sytuacji, gdyby zastosowanie przewidzianych rozwiązań groziło niewykonaniem lub wadliwym wykonaniem przedmiotu umowy, 6. odmienne od przyjętych w dokumentacji projektowej lub specyfikacji technicznej wykonania i odbioru robót warunki geologiczne skutkujące niemożliwością zrealizowania przedmiotu umowy przy dotychczasowych założeniach technologicznych; 7. odmienne od przyjętych w dokumentacji projektowej lub specyfikacji technicznej wykonania i odbioru robót warunki terenowe, w szczególności istnienie nie zinwentaryzowanych lub błędnie zinwentaryzowanych obiektów budowlanych, przebiegu granic lub pasa drogowego; 8. konieczność zrealizowania przedmiotu umowy przy zastosowaniu innych rozwiązań technicznych lub materiałowych ze względu na zmiany obowiązującego prawa; W przypadku wystąpienia którejkolwiek z okoliczności wymienionych w pkt II możliwa jest w szczególności zmiana sposobu wykonania, materiałów i technologii robót, jak również zmiany lokalizacji budowanych urządzeń. Ponadto wszystkie zmiany opisane w pkt II wymagają uzgodnienia z projektantem. III. Pozostałe rodzaje zmian spowodowane następującymi okolicznościami: 1) zmiana osób, przy pomocy których Wykonawca i Zamawiający realizuje przedmiot umowy na inne spełniające warunki określone w SIWZ np. osób z uprawnieniami budowlanymi; Zmiana tych osób podanych w ofercie wykonawcy, przy pomocy których Wykonawca realizuje przedmiot umowy nie wymaga aneksu do umowy (zmiana jest możliwa na osoby spełniające wymogi SIWZ, a dla skutecznej zmiany niezbędne jest uzyskanie zgody Zamawiającego na zaproponowaną osobę); 2) siła wyższa uniemożliwiająca wykonanie przedmiotu umowy zgodnie z SIWZ; 3) zmiana obowiązującej ustawowej stawki podatku VAT; 4) zmiana sposobu rozliczania umowy lub dokonywania płatności na rzecz Wykonawcy na skutek zmian zawartej przez Zamawiającego umowy o dofinansowanie projektu lub wytycznych dotyczących realizacji projektu; 5) rezygnacja przez Zamawiającego z realizacji części przedmiotu umowy; 6) kolizja z planowanymi lub równolegle prowadzonymi przez inne podmioty inwestycjami (W takim przypadku zmiany w umowie zostaną ograniczone do zmian koniecznych powodujących uniknięcie lub usunięcie kolizji.); 7) gdy zaistnieje inna okoliczność prawna, ekonomiczna lub techniczna, skutkująca niemożliwością wykonania lub należytego wykonania umowy zgodnie z SIWZ. 8) W przypadku wystąpienia okoliczności wymienionych wyżej, możliwa jest w szczególności zmiana sposobu wykonania, materiałów i technologii robót, jak również zmiana lokalizacji budowanych urządzeń; W przypadku pkt. 3, zmiana stawki VAT dotyczyć będzie ceny umownej, w części jakiej dotyczą te zmiany przepisów. W przypadku pkt. 4 zmiany dostosują sposób rozliczeń lub płatności do zmienionej umowy o dofinansowanie projektu lub nowych wytycznych dotyczących realizacji projektu. W przypadku pkt. 5 zmiany mogą dotyczyć zakresu wykonywanych prac, zmian dokumentacji i zmniejszenia wynagrodzenia o kwoty odpowiadające cenie robót, z których Zamawiający rezygnuje. Zmiana wynagrodzenia Wykonawcy jest możliwa w przypadkach wskazanych wyżej, na zasadach określonych w warunkach umowy. Wszystkie powyższe postanowienia stanowią katalog zmian, na które Zamawiający może wyrazić zgodę. Nie stanowią jednocześnie zobowiązania do wyrażenia takiej zgody. Nie stanowi zmiany umowy w rozumieniu art. 144 ustawy Prawo zamówień publicznych: 1) zmiany danych teleadresowych, 2) zmiana danych związanych z obsługą administracyjno-organizacyjną Umowy (np. zmiana nr rachunku bankowego); 3) udzielenie zamówień dodatkowych określonych w przepisach o zamówieniach publicznych; Strona, która występuje z propozycją zmiany umowy, w oparciu o przedstawiony powyżej katalog zmian umowy zobowiązana jest do sporządzenia i uzasadnienia wniosku o taką zmianę. Wszelkie zmiany umowy dla swej ważności wymagają formy pisemnej w postaci aneksu do umowy.

IV.4) INFORMACJE ADMINISTRACYJNE

IV.4.1) Adres strony internetowej, na której jest dostępna specyfikacja istotnych warunków zamówienia: www.bip.sienno.pl
Specyfikację istotnych warunków zamówienia można uzyskać pod adresem: Urząd Gminy Sienno ul. Rynek 36:40 27-350 Sienno pok. 13.

IV.4.4) Termin składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu lub ofert: 15.04.2011 godzina 12:00, miejsce: Urząd Gminy Sienno ul. Rynek 36:40 27-350 Sienno pok. nr 6 - sekretariat.

IV.4.5) Termin związania ofertą: okres w dniach: 30 (od ostatecznego terminu składania ofert).

IV.4.16) Informacje dodatkowe, w tym dotyczące finansowania projektu/programu ze środków Unii Europejskiej: Inwestycja współfinansowana w ramach działania Odnowa i rozwój wsi objętego PROW 2007-2013..

IV.4.17) Czy przewiduje się unieważnienie postępowania o udzielenie zamówienia, w przypadku nieprzyznania środków pochodzących z budżetu Unii Europejskiej oraz niepodlegających zwrotowi środków z pomocy udzielonej przez państwa członkowskie Europejskiego Porozumienia o Wolnym Handlu (EFTA), które miały być przeznaczone na sfinansowanie całości lub części zamówienia: nie

Podziel się

Poleć ten przetarg znajomemu poleć

Wydrukuj przetarg drukuj

Dodaj ten przetarg do obserwowanych obserwuj








Uwaga: podstawą prezentowanych tutaj informacji są dane publikowane przez Urząd Zamówień Publicznych w Biuletynie Zamówień Publicznych. Treść ogłoszenia widoczna na eGospodarka.pl jest zgodna z treścią tegoż ogłoszenia dostępną w BZP w dniu publikacji. Redakcja serwisu eGospodarka.pl dokłada wszelkich starań, aby zamieszczone tutaj informacje były kompletne i zgodne z prawdą. Nie może jednak zagwarantować ich poprawności i nie ponosi żadnej odpowiedzialności za jakiekolwiek szkody powstałe w wyniku korzystania z nich.


Jeśli chcesz dodać ogłoszenie do serwisu, zapoznaj się z naszą ofertą:

chcę zamieszczać ogłoszenia

Dodaj swoje pytanie

Najnowsze orzeczenia

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.