Ten przetarg został już zakończony. Zobacz wynik tego przetargu
Ogłoszenie z dnia 2016-02-22
Grodzisk Mazowiecki: Wykonanie projektu remontu drogi powiatowej nr 3833 ul. Królewska Gmina Baranów
Numer ogłoszenia: 38972 - 2016; data zamieszczenia: 22.02.2016
OGŁOSZENIE O ZAMÓWIENIU - usługi
Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe.
Ogłoszenie dotyczy:
V | zamówienia publicznego |
zawarcia umowy ramowej | |
ustanowienia dynamicznego systemu zakupów (DSZ) |
SEKCJA I: ZAMAWIAJĄCY
I. 1) NAZWA I ADRES: Powiatowy Zarząd Dróg w Grodzisku Mazowieckim , ul. Traugutta 41, 05-825 Grodzisk Mazowiecki, woj. mazowieckie, tel. 22 7240570, faks 22 7240570.
- Adres strony internetowej zamawiającego: www.pzdgm.pl
I. 2) RODZAJ ZAMAWIAJĄCEGO: Administracja samorządowa.
SEKCJA II: PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA
II.1) OKREŚLENIE PRZEDMIOTU ZAMÓWIENIA
II.1.1) Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego: Wykonanie projektu remontu drogi powiatowej nr 3833 ul. Królewska Gmina Baranów.
II.1.2) Rodzaj zamówienia: usługi.
II.1.4) Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia: Przedmiotem niniejszego zamówienia jest wykonanie projektu remontu drogi powiatowej nr 3833 ulice Królewska Gmina Baranów. 1. Przedmiot zamówienia obejmuje odcinek o długości 3450 m od drogi powiatowej nr 3832 w kierunku zachodnim w istniejących granicach pasa drogowego. Określona szacunkowa długość drogi jest długością orientacyjną i ma wyłącznie charakter informacyjny. Rzeczywista długość będzie określona przez Wykonawcę na podstawie map geodezyjnych, pomiarów w terenie i projektu budowlanego drogi. Przedmiotowa droga jest drogą powiatową klasy zbiorczej Z. 1. Założenia do projektu: 1.1. Jezdnia. Przy zachowaniu istniejącej geometrii jezdni należy zaprojektować wzmocnienie konstrukcji jezdni dla ruchu KR3. Warstwa ścieralna z SMA na asfalcie modyfikowanym. Do warstw mineralno asfaltowych nie dopuszcza się stosowania skał osadowych, granulatu i dodatków. 1.2. Chodnik. Adaptacja istniejącego chodnika i zaprojektowanie niezbędnych ciągów pieszych w rejonie 2 par przystanków autobusowych. 1.3. Pobocza utwardzone kruszywem łamanym kamiennym gr. 20 cm. 1.4. Zjazdy indywidualne i w drogi boczne. Regulacja wysokościowa zjazdów: o nawierzchni gruntowej kruszywem łamanym naturalnym, o nawierzchni twardej z materiału z jakiego są wykonane w stanie istniejącym. 1.5. Przystanki autobusowe. Zaprojektowanie peronów jako osobne opracowanie. 1.6. Odwodnienie. Odwodnienie powierzchniowe z wykorzystaniem do istniejących rowów przydrożnych wymagających oczyszczenia i wyprofilowania w sposób zapewniający odpływ wody z rowów. Zaprojektowanie przepustu pod koroną drogi w rejonie skrzyżowania z drogą powiatową nr 3832 jako odrębne opracowanie. 1.7.Przepusty pod korona drogi. Na omawianym odcinku pod koroną drogi znajdują się 3 przepusty z rur betonowych, które mogą wymagać przedłużenia lub wymiany. W przypadku wymiany należy zastosować rury betonowe typu VIPRO. 1.8. Opis stanu istniejącego. Droga na wymienionym odcinku posiada jezdnię z asfaltową na podbudowie z gruntu stabilizowanego cementem, pobocza gruntowe, rowy, chodnik po stronie południowej z kostki betonowej czerwonej przy krawędzi jezdni na odc. od drogi nr 3832 do kościoła, zatokę autobusową o nawierzchni z kostki betonowej. Na omawianym odcinku znajdują się 3 przepusty z rur betonowych pod koroną drogi. 2. Zakres i zawartość opracowania. Podstawowy zakres rzeczowy zamówienia. Dokumentacja projektowa musi obejmować: Projekt koncepcyjny drogi, Projekt należy wykonać na aktualnych mapach z zasobu ze składnicy map, Projekt budowlany, Projekt wykonawczy branży drogowej z uwzględnieniem odwodnienia powierzchniowego, Projekt gospodarowania drzewostanem, Projekt stałej organizacji ruchu, Specyfikacje techniczna, Kosztorysy Inwestorskie i Przedmiary robót, Badania geotechniczne oraz nośności konstrukcji istniejącej nawierzchni belką Benkelmana, Materiały, uzgodnienia i opinie niezbędne do złożenia prawidłowego wniosku - zgłoszenia zamiaru wykonania robót drogowych, bądź wniosku o pozwolenie na budowę, zwłaszcza w zakresie projektowanego wg. odrębnego opracowania przepustu pod koroną drogi w rejonie skrzyżowania z drogą powiatową nr 3832, w przypadku uzyskania uzgodnień wskazujących na konieczność wykonania robót po uzyskaniu pozwolenia budowę. Pełnienie nadzoru autorskiego na budowie. 2.1. Zawartość opracowania. 2.1.1. Projekty koncepcyjne. Wykonawca w ciągu 14 dni od daty pozyskania aktualnych map zasadniczych winien przedłożyć Zamawiającemu do zatwierdzenia uproszczone projekt koncepcyjny dla opracowania zawierający, co najmniej: proponowany rodzaj i grubość warstw nawierzchni i podbudowy, sposób odwodnienia, wskazanie drzew zakwalifikowanych do wycinki. Projekt koncepcyjny winien być opracowany w 2 egzemplarzach w formie papierowej. 2.1.2. Projekt budowlany. Projekt drogowy budowlany i projekty branżowe należy wykonać w 4 egz. na aktualnej mapie zasadniczej z zasobu składnicy map w skali 1:500 z naniesionymi granicami własności pasa drogowego w formie papierowej 1 egz. w formie elektronicznej PDF. Projekt budowlany drogi winien być opracowany w stopniu szczegółowości umożliwiającej złożenie wniosku o zamiarze wykonania robót na zgłoszenie z uwzględnieniem zapisów pkt. 2 i spełniać wymagania: ustawy - Prawo budowlane (Dz. U. 2013.1409 z późniejszymi zmianami), rozporządzenia Ministra Transportu, Budownictwa i Gospodarki Morskiej z dnia 25 kwietnia 2012 r. w sprawie szczegółowego zakresu i formy projektu budowlanego (Dz. U. 2012. 462, ze zm.), rozporządzenia Ministra Transportu, Budownictwa i Gospodarki Morskiej z dnia 25 kwietnia 2012 r. w sprawie ustalenia geotechnicznych warunków posadowienia obiektów budowlanych (Dz. U. 2012. 463 ze zm.), Rozporządzenie Ministra Transportu i Gospodarki Morskiej z dnia 2 marca 1999 r w sprawie warunków technicznych, jakim powinny odpowiadać drogi publiczne i ich usytuowanie ( Dz.U. nr 43 poz.430 ze zm. ), Rozporządzeniem Ministra Infrastruktury z dnia 18 maja 2004 r. w sprawie określenia metod i podstaw sporządzania kosztorysu inwestorskiego, obliczania planowanych kosztów prac projektowych oraz planowanych kosztów robót budowlanych określonych w programie funkcjonalno-użytkowym (Dz. U. 2004 Nr 130 poz.1389). 2.1.3. Projekt wykonawczy. Projekt wykonawczy należy wykonać w 4 egz. na mapie aktualnej mapie zasadniczej 1:500 z naniesionymi granicami własności pasa drogowego w formie papierowej i 1 egz. w formie elektronicznej PDF. Projekty wykonawcze winny być opracowane w stopniu szczegółowości umożliwiającej wykonanie robót i zawierać: trwałą stabilizację punktów wierzchołkowych trasy i geodezyjne określenie ich współrzędnych z naniesieniem na plan sytuacyjny oraz opis i zawierać: projekt i inwentaryzację zieleni z wykazem i oznaczeniem na mapie drzew i krzewów do ewentualnego usunięcia, projekt stałej organizacji ruchu z wymaganymi opiniami i zatwierdzony przez organ zarządzający ruchem. 2.2. Badania geotechniczne oraz ocena stanu istniejącej nawierzchni i gruntów podłoża. Wykonawca we własnym zakresie wykona badania geotechniczne, badania nośności istniejącej konstrukcji nawierzchni belka Benkelmana oraz oceni stan istniejącej nawierzchni i gruntów podłoża w zakresie niezbędnym do prawidłowego zaprojektowania konstrukcji nawierzchni jezdni z wykorzystaniem istniejącej konstrukcji. Projektant własnym staraniem i na swój koszt wykona ewentualne odkrywki istniejącego uzbrojenia w zakresie niezbędnym do opracowania projektu. 2.3. Materiały do wniosku o wydanie pozwolenia na budowę. Wykonawca własnym staraniem i na swój koszt uzyska komplet materiałów niezbędnych do złożenia zawiadomienia o zamiarze wykonania robót budowlanych w tym opinie zarządcy dróg gminnych, powiatowych z uwzględnieniem zapisów pkt. 2. 2.4. Specyfikacje techniczne. Wykonawca opracuje Specyfikacje Techniczne wykonania i odbioru robót budowlanych zgodnie Rozporządzeniem Ministra Infrastruktury z dnia 2 września 2004 r. w sprawie szczegółowego zakresu i formy dokumentacji projektowej, specyfikacji technicznych wykonania i odbioru robót budowlanych oraz programu funkcjonalno-użytkowego (Dz. U. 2004 Nr 202 poz.2072 ze zm.). Specyfikacje Techniczne winny być opracowane w 2 egzemplarzach + 1 egz. w wersji elektronicznej. 2.5. Kosztorysy Inwestorskie i Przedmiary robót. Wykonawca opracuje Kosztorys inwestorski i Przedmiar robót zgodnie Rozporządzeniem Ministra Infrastruktury z dnia 18 maja 2004 r. w sprawie określenia metod i podstaw sporządzania kosztorysu inwestorskiego, obliczania planowanych kosztów prac projektowych oraz planowanych kosztów robót budowlanych określonych w programie funkcjonalno-użytkowym (Dz. U. 2004 Nr 130 poz.1389 ze zm.). Przedmiar robót należy sporządzić w sposób szczegółowy np. obliczenie powierzchni każdego zjazdu z podaniem działań arytmetycznych oraz kilometrażu, obliczenie powierzchni każdego odcinka chodnika między zjazdami z podaniem działań arytmetycznych oraz kilometrażu itp. Kosztorys inwestorski i Przedmiar robót winien być opracowany w 2 egzemplarzach + 1 egz. w wersji elektronicznej w formacie PDF. 2.6. Uzgodnienia i opinie. Wykonawca uzyska na własny koszt wszelkie uzgodnienia i opinie wymagane przepisami prawa, niezbędne do zgłoszenia zamiaru wykonania robót budowlanych: Zarządców Dróg, organem zarządzającym ruchem, gestorów mediów zlokalizowanych w obrębie projektowanej inwestycji, Melioracji, Inwestora, Właścicieli posesji w zakresie uzgodnienia wjazdów do posesji oraz ewentualnie inne uzgodnienia niezbędne do wykonania remontu drogi w ramach zgłoszenia. 2.8. Dokumentacja w formie elektronicznej w podanym niżej układzie: 2.8.1. Dokumentacja projektowa na płycie CD - format pliku PDF. 2.8.2. Opisy techniczne, specyfikacje techniczne, na płycie CD - format pliku MsWord i PDF. 2.8.3. Kosztorysy inwestorskie, przedmiar, na płycie CD - w programie Seko Smart, PDF, Exel. 2.9. Nadzór autorski. 1.Wykonawca w ramach ceny ofertowej zobowiązany będzie do pełnienia nadzoru autorskiego. 2.W ramach pełnienia nadzoru autorskiego w całym czasie trwania budowy obowiązkiem Wykonawcy będzie: Wykonawca zobowiązuje się do należytej współpracy z Zamawiającym oraz podmiotami, którym zostanie powierzone wykonanie inwestycji tak, aby zapewnić prawidłową i terminową realizację, w tym w szczególności do uzgadniania możliwości wprowadzania rozwiązań zamiennych zgłoszonych przez kierownika budowy lub inspektora nadzoru inwestorskiego.
II.1.5)
przewiduje się udzielenie zamówień uzupełniających
- Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówień uzupełniających
II.1.6) Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 71.32.20.00 - Usługi inżynierii projektowej w zakresie inżynierii lądowej i wodnej .
II.1.7) Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej: nie.
II.1.8) Czy dopuszcza się złożenie oferty wariantowej: nie.
II.2) CZAS TRWANIA ZAMÓWIENIA LUB TERMIN WYKONANIA: Okres w miesiącach: 6.
SEKCJA III: INFORMACJE O CHARAKTERZE PRAWNYM, EKONOMICZNYM, FINANSOWYM I TECHNICZNYM
III.1) WADIUM
Informacja na temat wadium: Zamawiający odstępuje od żądania wnoszenia wadium.
III.2) ZALICZKI
III.3) WARUNKI UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ OPIS SPOSOBU DOKONYWANIA OCENY SPEŁNIANIA TYCH WARUNKÓW
III. 3.1) Uprawnienia do wykonywania określonej działalności lub czynności, jeżeli przepisy prawa nakładają obowiązek ich posiadania
Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku
Działalność stanowiąca przedmiot zamówienia nie wymaga posiadania szczególnych uprawnień wynikających z przepisów prawa.
III.3.2) Wiedza i doświadczenie
Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku
Wykonawca wykaże, że w okresie ostatnich trzech lat przed upływem terminu składania ofert, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie, wykonał minimum dwie usługi inżynierii projektowej w zakresie inżynierii lądowej i wodnej obejmujących wykonanie projektów budowy, przebudowy remontów dróg o wartości minimum 20 000 zł brutto, każda. W celu potwierdzenia spełniania niniejszego warunku Wykonawcy zobowiązani są przedłożyć wykaz wykonanych lub wykonywanych głównych usług z podaniem ich wartości, przedmiotu, dat wykonania i podmiotów, na rzecz których usługi zostały wykonane, oraz załączeniem dowodów, czy zostały wykonane lub są wykonywane należycie, - sporządzony według wzoru stanowiącego załącznik nr 4 do niniejszej SIWZ. Za główne usługi uważa się usługi niezbędne do wykazania spełniania warunku w zakresie posiadania wiedzy i doświadczenia. Dowodami są: a)poświadczenie,; b)oświadczenie wykonawcy - jeżeli z uzasadnionych przyczyn o obiektywnym charakterze wykonawca nie jest w stanie uzyskać poświadczenia. c)jeżeli Zamawiający jest podmiotem, na rzecz którego dostawy wskazane w wykazie zostały wcześniej wykonane, Wykonawca nie ma obowiązku przedkładania dowodów, o których mowa powyżej.Ocena spełniania w/w warunków dokonana zostanie zgodnie z formułą spełnia - nie spełnia, na podstawie złożonych wraz z ofertą oświadczeń i dokumentów
III.3.3) Potencjał techniczny
Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku
Zamawiający nie określa szczególnych wymagań. Ocena spełniania w/w warunków dokonana zostanie zgodnie z formułą spełnia - nie spełnia, na podstawie złożonych wraz z ofertą oświadczeń i dokumentów
III.3.4) Osoby zdolne do wykonania zamówienia
Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku
Zamawiający nie określa szczególnych wymagań. Ocena spełniania w/w warunków dokonana zostanie zgodnie z formułą spełnia - nie spełnia, na podstawie złożonych wraz z ofertą oświadczeń i dokumentów
III.3.5) Sytuacja ekonomiczna i finansowa
Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku
Zamawiający nie określa szczególnych wymagań. Ocena spełniania w/w warunków dokonana zostanie zgodnie z formułą spełnia - nie spełnia, na podstawie złożonych wraz z ofertą oświadczeń i dokumentów
III.4) INFORMACJA O OŚWIADCZENIACH LUB DOKUMENTACH, JAKIE MAJĄ DOSTARCZYĆ WYKONAWCY W CELU POTWIERDZENIA SPEŁNIANIA WARUNKÓW UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ NIEPODLEGANIA WYKLUCZENIU NA PODSTAWIE ART. 24 UST. 1 USTAWY
III.4.1) W zakresie wykazania spełniania przez wykonawcę warunków, o których mowa w art. 22 ust. 1 ustawy, oprócz oświadczenia o spełnianiu warunków udziału w postępowaniu należy przedłożyć:
- wykaz wykonanych, a w przypadku świadczeń okresowych lub ciągłych również wykonywanych, głównych dostaw lub usług, w okresie ostatnich trzech lat przed upływem terminu składania ofert albo wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie, wraz z podaniem ich wartości, przedmiotu, dat wykonania i podmiotów, na rzecz których dostawy lub usługi zostały wykonane, oraz załączeniem dowodów, czy zostały wykonane lub są wykonywane należycie;
III.4.2) W zakresie potwierdzenia niepodlegania wykluczeniu na podstawie art. 24 ust. 1 ustawy, należy przedłożyć:
- oświadczenie o braku podstaw do wykluczenia;
- aktualny odpis z właściwego rejestru lub z centralnej ewidencji i informacji o działalności gospodarczej, jeżeli odrębne przepisy wymagają wpisu do rejestru lub ewidencji, w celu wykazania braku podstaw do wykluczenia w oparciu o art. 24 ust. 1 pkt 2 ustawy, wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;
- aktualne zaświadczenie właściwego naczelnika urzędu skarbowego potwierdzające, że wykonawca nie zalega z opłacaniem podatków, lub zaświadczenie, że uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu - wystawione nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;
- aktualne zaświadczenie właściwego oddziału Zakładu Ubezpieczeń Społecznych lub Kasy Rolniczego Ubezpieczenia Społecznego potwierdzające, że wykonawca nie zalega z opłacaniem składek na ubezpieczenia zdrowotne i społeczne, lub potwierdzenie, że uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu - wystawione nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;
- wykonawca powołujący się przy wykazywaniu spełniania warunków udziału w postępowaniu na zasoby innych podmiotów, które będą brały udział w realizacji części zamówienia, przedkłada także dokumenty dotyczące tego podmiotu w zakresie wymaganym dla wykonawcy, określonym w pkt III.4.2.
III.4.3) Dokumenty podmiotów zagranicznych
Jeżeli wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania poza terytorium Rzeczypospolitej Polskiej, przedkłada:
III.4.3.1) dokument wystawiony w kraju, w którym ma siedzibę lub miejsce zamieszkania potwierdzający, że:
- nie otwarto jego likwidacji ani nie ogłoszono upadłości - wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;
- nie zalega z uiszczaniem podatków, opłat, składek na ubezpieczenie społeczne i zdrowotne albo że uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu - wystawiony nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;
III.4.4) Dokumenty dotyczące przynależności do tej samej grupy kapitałowej
- lista podmiotów należących do tej samej grupy kapitałowej w rozumieniu ustawy z dnia 16 lutego 2007 r. o ochronie konkurencji i konsumentów albo informacji o tym, że nie należy do grupy kapitałowej;
III.6) INNE DOKUMENTY
Inne dokumenty niewymienione w pkt III.4) albo w pkt III.5)
Wykonawca może polegać na wiedzy i doświadczeniu, potencjale technicznym, osobach zdolnych do wykonania zamówienia lub zdolnościach finansowych innych podmiotów niezależnie od charakteru prawnego łączących go z nimi stosunków. W takiej sytuacji Wykonawca jest zobowiązany udowodnić Zamawiającemu, że będzie dysponował zasobami niezbędnymi do realizacji zamówienia, przedstawiając w tym celu pisemne zobowiązanie tych podmiotów do oddania mu do dyspozycji niezbędnych zasobów na okres korzystania z nich przy wykonywaniu zamówienia. Jeżeli Wykonawca, wykazując spełnianie warunków udziału w postępowaniu, polega na zasobach innych podmiotów na zasadach określonych w art. 26 ust.2b ustawy, Zamawiający, w celu oceny, czy Wykonawca będzie dysponował zasobami innych podmiotów w stopniu niezbędnym dla należytego wykonania zamówienia oraz oceny, czy stosunek łączący Wykonawcę z tymi podmiotami gwarantuje rzeczywisty dostęp do ich zasobów, może żądać dokumentów, w szczególności: a)zakresu dostępnych Wykonawcy zasobów innego podmiotu, b)sposobu wykorzystania zasobów innego podmiotu, przez Wykonawcę, przy wykonywaniu zamówienia, c)charakteru stosunku, jaki będzie łączył Wykonawcę z innym podmiotem, d)zakresu i okresu udziału innego podmiotu przy wykonywaniu zamówienia.
SEKCJA IV: PROCEDURA
IV.1) TRYB UDZIELENIA ZAMÓWIENIA
IV.1.1) Tryb udzielenia zamówienia: przetarg nieograniczony.
IV.2) KRYTERIA OCENY OFERT
IV.2.1) Kryteria oceny ofert: cena oraz inne kryteria związane z przedmiotem zamówienia:
- 1 - Cena - 95
- 2 - Termin wykonania dokumentacji - 5
IV.2.2)
przeprowadzona będzie aukcja elektroniczna, adres strony, na której będzie prowadzona: |
IV.3) ZMIANA UMOWY
przewiduje się istotne zmiany postanowień zawartej umowy w stosunku do treści oferty, na podstawie której dokonano wyboru wykonawcy:
Dopuszczalne zmiany postanowień umowy oraz określenie warunków zmian
4.Zgodnie z art. 144 ustawy Prawo zamówień publicznych Zamawiający przewiduje możliwość wprowadzenia istotnej zmiany umowy w stosunku do treści oferty, na podstawie której dokonano wyboru Wykonawcy, w następujących okolicznościach: 1)zmiany wysokości podatku VAT, jeżeli w okresie obowiązywania umowy nastąpi zmiana przepisów podatkowych, 2)zmiana terminu wykonania zamówienia, w uzasadnionych przypadkach wynikających z przedłużającego się terminu uzyskania opinii i uzgodnień niezbędnych do złożenia zawiadomienia o zamiarze wykonania robót budowlanych w tym opinie zarządcy dróg gminnych, powiatowych, spowodowanymi w szczególności następującymi okolicznościami: a)Złożenie skargi lub wniosku do właściwych organów administracyjnych lub sądowych lub odwołania od ich rozstrzygnięcia, o ile będą miały wpływ na zmianę terminu realizacji, b)Ograniczenie w dostępie do terenu objętego projektem, c)Zmiany w uzbrojeniu i naniesieniach terenu w stosunku do danych w zasobach geodezyjnych, d)Udokumentowane, dłuższe niż określone w odpowiednich przepisach oczekiwanie na dokumenty formalne i uzgodnienia niezbędne do wykonania projektów, mimo złożenia prawidłowego wniosku, e)Zmiana przepisów związanych z przedmiotem umowy dokonana po zawarciu umowy. 3)zmiany lub rezygnacji z podwykonawcy dotyczącej podmiotu, na którego zasoby Wykonawca powoływał się na zasadach określonych w art. 26 ust. 2b, w celu wykazania spełniania warunków udziału w postępowaniu, o których mowa w art. 22 ust. 1, Wykonawca jest obowiązany wykazać, iż proponowany inny podwykonawca lub Wykonawca samodzielnie spełnia warunki w stopniu nie mniejszym niż wymagany w trakcie postępowania o udzielenie zamówienia publicznego. 4)zmiany podwykonawców lub zakresu usług wykonywanych przez podwykonawców. 5)wystąpienie siły wyższej. 6)zmiany uzasadnione okolicznościami o których mowa w art. 357 (1)Kodeksu Cywilnego. 7)jeżeli konieczność wprowadzenia takiej zmiany wynika z okoliczności, których nie można było przewidzieć w ogłoszeniu o zamówieniu lub SIWZ, mimo zachowania należytej staranności przez Zamawiający.
IV.4) INFORMACJE ADMINISTRACYJNE
IV.4.1) Adres strony internetowej, na której jest dostępna specyfikacja istotnych warunków zamówienia: www.pzdgm.pl
Specyfikację istotnych warunków zamówienia można uzyskać pod adresem: Powiatowy Zarząd Dróg w Grodzisku Mazowieckim, 05 -825 Grodzisk Mazowiecki ul. Traugutta 41.
IV.4.4) Termin składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu lub ofert: 02.03.2016 godzina 09:50, miejsce: sekretariat Powiatowego Zarządu Dróg w Grodzisku Mazowieckim, 05-825 Grodzisk Maz. ul. Traugutta 41, I piętro, pokój nr 2..
IV.4.5) Termin związania ofertą: okres w dniach: 30 (od ostatecznego terminu składania ofert).
IV.4.17) Czy przewiduje się unieważnienie postępowania o udzielenie zamówienia, w przypadku nieprzyznania środków pochodzących z budżetu Unii Europejskiej oraz niepodlegających zwrotowi środków z pomocy udzielonej przez państwa członkowskie Europejskiego Porozumienia o Wolnym Handlu (EFTA), które miały być przeznaczone na sfinansowanie całości lub części zamówienia: nie
INNE PRZETARGI Z GRODZISKA MAZOWIECKIEGO
- Dostawa, montaż i demontaż oraz obsługa, kompletnego lodowiska dla Gminy Grodzisk Mazowiecki
- Całodobowa usługa transportu sanitarnego z podziałem na zespoły transportowe
- Remont drogi powiatowej nr 1502W Podkowa Leśna ul. Jana Pawła II na odcinku o dł. ok. 933mb
- Rozbudowa drogi powiatowej nr 2855W Zaręby ul. Kasztanowa - w zakresie wykonania jezdni na odcinku ok. 480 mb.
PRZETARGI Z PODOBNEJ KATEGORII
- Modernizacja infrastruktury wodno-kanalizacyjnej
- Remont i przebudowa dróg gminnych na terenie Gminy Czeremcha zniszczonych w wyniku działań związanych z ochroną granicy państwa
- Budowa zbiornika retencyjnego w miejscowości Bilska Wola - Kolonia
- Opracowanie dokumentacji projektowej na budowę oświetlenia ulicznego w ramach zadania pn.: "Wykonanie projektu oświetlenia ulicy bocznej (bez nazwy) od ul. Źródlanej"
- Opracowanie dokumentacji projektowych w ramach zadania pn.: "Budowa hydroforni w Lubyczy Królewskiej"
- Prace projektowe w zakresie Budowy/Rozbudowy/Przebudowy dróg gminnych oraz dróg wewnętrznych na terenie Gminy Twardogóra
więcej: Usługi inżynierii projektowej w zakresie inżynierii lądowej i wodnej »
Uwaga: podstawą prezentowanych tutaj informacji są dane publikowane przez Urząd Zamówień Publicznych w Biuletynie Zamówień Publicznych. Treść ogłoszenia widoczna na eGospodarka.pl jest zgodna z treścią tegoż ogłoszenia dostępną w BZP w dniu publikacji. Redakcja serwisu eGospodarka.pl dokłada wszelkich starań, aby zamieszczone tutaj informacje były kompletne i zgodne z prawdą. Nie może jednak zagwarantować ich poprawności i nie ponosi żadnej odpowiedzialności za jakiekolwiek szkody powstałe w wyniku korzystania z nich.