Ten przetarg został już zakończony. Zobacz wynik tego przetargu
Ogłoszenie z dnia 2008-12-15
Dobre Miasto: przetarg nieograniczony na dostawę odczynników laboratoryjnych i laboratoryjnego sprzętu jednorazowego użytku
dla Zespołu Zakładów Opieki Zdrowotnej w Dobrym Mieście
Numer ogłoszenia: 363691 - 2008; data zamieszczenia: 15.12.2008
OGŁOSZENIE O ZAMÓWIENIU - dostawy
Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe.
Ogłoszenie dotyczy: zamówienia publicznego.
SEKCJA I: ZAMAWIAJĄCY
I. 1) NAZWA I ADRES: Zespół Zakładów Opieki Zdrowotnej , ul. Grunwaldzka 10b, 11-040 Dobre Miasto, woj. warmińsko-mazurskie, tel. 089 6151216, 6151225, faks 089 6161216.
- Adres strony internetowej, pod którym dostępne są informacje dotyczące dynamicznego systemu zakupów: bip.powiat-olsztynski.pl
I. 2) RODZAJ ZAMAWIAJĄCEGO: Samodzielny publiczny zakład opieki zdrowotnej.
SEKCJA II: PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA
II.1) OKREŚLENIE PRZEDMIOTU ZAMÓWIENIA
II.1.1) Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego: przetarg nieograniczony na dostawę odczynników laboratoryjnych i laboratoryjnego sprzętu jednorazowego użytku dla Zespołu Zakładów Opieki Zdrowotnej w Dobrym Mieście.
II.1.2) Rodzaj zamówienia: dostawy.
II.1.3) Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia: 1. Zamówienie podzielone jest na 10 pakietów, które obejmują: Pakiet Nr 1- odczynniki do badań biochemicznych, CPV 33696500-0 Pakiet Nr 2- odczynniki do badań koagulologicznych, CPV 33696500-0 Pakiet Nr 3- odczynniki do badań serologicznych, CPV 33696500-0 Pakiet Nr 4- testy do analityki ogólnej, CPV 33696500-0 Pakiet Nr 5- odczynniki do hematologii, CPV 33696200-7 Pakiet Nr 6- zestaw do oznaczania hemoglobiny glikowanej, CPV 33696200-7 Pakiet Nr 7- odczynniki do serologii grup krwi, CPV 33696100-6 Pakiet Nr 8- odczynniki do elektrolitów i równowagi kwasowo-zasadowej, CPV 33696500-0 Pakiet Nr 9- laboratoryjny sprzęt jednorazowego użytku, CPV 38000000-5 Pakiet Nr 10 - odczynniki do analityki ogólnej, CPV 33696500-0 i szczegółowo zostały opisane w załączniku Nr 2 do SIWZ - formularzu cenowym..
II.1.4) Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 33.69.65.00 - Odczynniki laboratoryjne .
II.1.5) Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej: tak, liczba części: 10.
II.1.6) Czy dopuszcza się złożenie oferty wariantowej: nie.
II.1.7) Czy przewiduje się udzielenie zamówień uzupełniających: nie.
II.2) CZAS TRWANIA ZAMÓWIENIA LUB TERMIN WYKONANIA: Zakończenie: 31.12.2009.
SEKCJA III: INFORMACJE O CHARAKTERZE PRAWNYM, EKONOMICZNYM, FINANSOWYM I TECHNICZNYM
III.1) WARUNKI DOTYCZĄCE ZAMÓWIENIA
Informacja na temat wadium: wadium nie jest wymaganeIII.2) WARUNKI UDZIAŁU
- Opis warunków udziału w postępowaniu oraz opis sposobu dokonywania oceny spełniania tych warunków: O zamówienie mogą się ubiegać wykonawcy, którzy: a)posiadają uprawnienia do wykonywania określonej działalności lub czynności, jeżeli ustawy nakładają obowiązek posiadania takich uprawnień, b)posiadają niezbędna wiedzę i doświadczenie oraz dysponują potencjałem technicznym i osobami zdolnymi do wykonania zamówienia lub przedstawią pisemne zobowiązanie innych podmiotów do udostępnienia potencjału technicznego i osób zdolnych do wykonania zamówienia, c)znajdują się w sytuacji ekonomicznej i finansowej zapewniającej wykonanie zamówienia, d)nie podlegają wykluczeniu z postępowania o udzielenie zmówienia na podstawie art. 24 ust. 1 i 2. 2. Ocena spełnienia w/w warunków dokonana zostanie zgodnie z formułą spełnia - nie spełnia , w oparciu o informacje zawarte w dokumentach lub oświadczeniach wyszczególnionych w dziale IX niniejszej SIWZ. Z treści załączonych dokumentów musi wynikać jednoznacznie iż w/w warunki wykonawca spełnił. Zamawiający wezwie wykonawców, którzy w określonym terminie nie złożyli wymaganych przez Zamawiającego oświadczeń lub dokumentów potwierdzających spełnianie warunków udziału w postępowaniu lub złożyli pełnomocnictwo, albo którzy złożyli dokumenty zawierające błędy lub którzy złożyli wadliwe pełnomocnictwa, , do ich złożenia w wyznaczonym terminie chyba że mimo ich uzupełnienia oferta. Wykonawcy podlega odrzuceniu albo konieczne byłoby unieważnienie postępowania.Złożone na wezwanie Zamawiającego oświadczenia i dokumenty powinny potwierdzać spełnianie przez Wykonawcę warunków udziału w postępowaniu oraz spełnianie przez oferowane dostawy wymagań określonych przez Zamawiającego., nie później niż w dniu, w którym upłynął termin składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu albo termin składania ofert (art. 26 ust. 3 ustawy)..
- Informacja o oświadczeniach i dokumentach, jakie mają dostarczyć wykonawcy w celu potwierdzenia spełniania warunków udziału w postępowaniu: Wykonawcy winni dostarczyć następujące oświadczenia i dokumenty: 1. Na potwierdzenie posiadanych uprawnień do wykonywania określonej działalności Wykonawca winien dostarczyć następujące dokumenty: a) Koncesję, zezwolenie lub licencję, jeżeli ustawy nakładają obowiązek posiadania koncesji, zezwolenia lub licencji na podjęcie działalności gospodarczej w zakresie objętym zamówieniem publicznym, b) Aktualny odpis z właściwego rejestru albo aktualne zaświadczenie o wpisie do ewidencji działalności gospodarczej, jeżeli odrębne przepisy wymagają wpisu do rejestru lub zgłoszenia do ewidencji działalności gospodarczej, wystawione nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania ofert; c)Oświadczenie, że Wykonawca nie zalega z opłacaniem podatków, opłat oraz składek na ubezpieczenie zdrowotne i społeczne. W przypadku gdy Wykonawca zalega z płatnościami w ZUS, Urzędzie Skarbowym - zaświadczenie wystawione przez w/w organy, że uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczeni lub Kasy Rolniczego Ubezpieczenia Społecznego lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu- wystawione nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania ofert. 2.Na potwierdzenie warunku posiadania przez Wykonawcę niezbędnej wiedzy i doświadczenia oraz dysponowania potencjałem technicznym i osobami zdolnymi do wykonania zamówienia lub przedstawienia pisemnego zobowiązania innych podmiotów do udostępnienia potencjału technicznego i osób zdolnych do wykonania zamówienia, Wykonawca dostarczy: Wykaz minimum 3 wykonanych dostaw w okresie ostatnich 3 lat przed dniem wszczęcia postępowania o udzielenie zamówienia, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie, odpowiadających swoim rodzajem i wartością dostawom stanowiącym przedmiot zamówienia , z podaniem ich wartości, przedmiotu, dat wykonania i odbiorców oraz załączenia dokumentów potwierdzających, że dostawy te zostały wykonane należycie; 3. Na potwierdzenie sytuacji ekonomicznej i finansowej zapewniającej wykonanie zamówienia Wykonawca dostarczy: Polisę lub inny dokument ubezpieczenia potwierdzający, że Wykonawca jest ubezpieczony od odpowiedzialności cywilnej w zakresie prowadzonej działalności gospodarczej. 4. Jeżeli Wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania poza terytorium Rzeczypospolitej Polskiej, zamiast dokumentu wymienionego w pkt. 1b i 1c niniejszego działu składa dokument wystawiony w kraju, w którym ma siedzibę lub miejsce zamieszkania, potwierdzający odpowiednio, że: 1)nie otwarto jego likwidacji ani nie ogłoszono upadłości; 2)nie zalega z uiszczaniem podatków, opłat, składek na ubezpieczenie społeczne i zdrowotne albo, że uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu; 3)nie orzeczono wobec niego zakazu ubiegania się o zamówienie; Dokumenty, o których mowa w pkt. 4 ppkt. 1) i 3) powinny być wystawione nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania ofert. Dokument, o którym mowa w pkt. 4 ppkt. 2) powinien być wystawiony nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania ofert. Jeżeli w kraju pochodzenia osoby lub w kraju, w którym Wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania, nie wydaje się dokumentów, o których mowa powyżej, zastępuje się je dokumentem zawierającym oświadczenie złożone przed notariuszem, właściwym organem sądowym, administracyjnym albo organem samorządu zawodowego lub gospodarczego odpowiednio kraju pochodzenia osoby lub kraju, w którym wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania. 5. Wypełniony formularz OFERTA - Załącznik nr 1 do SIWZ. 6. Wypełniony Załącznik Nr 2 - Formularz cenowy do SIWZ. 7. Załącznik Nr 2 - formularz cenowy w wersji elektronicznej - dyskietka 3,5 lub płyta CD 8. Oświadczenie o spełnieniu art. 22 ust.1 ustawy Prawo Zamówień publicznych i nie podleganiu wykluczeniu z art. 24 ustawy - zał. Nr 3 do SIWZ. 9. Dokumenty potwierdzające, że przedstawione w ofercie wyroby medyczne (odczynniki, zestawy, sprzęt jednorazowy) są dopuszczone do obrotu i stosowania na terenie Rzeczpospolitej Polskiej oraz, że spełniają wymogi określone w ustawie z dnia 20 kwietnia 2004 r. o wyrobach medycznych ( Dz. U. z 2004 r. Nr 93, poz. 896 z późn. zm.). ( Na dokumentach należy zaznaczyć Nr pakietu i pozycji, którego dotyczą). 10. Zaparafowany wzór umowy, który jest załącznikiem Nr 4 do SIWZ. 11. Jeżeli Wykonawca przewiduje udzielenie zlecenia podwykonawcom należy załączyć dane podwykonawców. Dokumenty muszą być przedstawione w formie oryginału lub kserokopii poświadczonej za zgodność z oryginałem przez Wykonawcę lub osobę upoważnioną. W przypadku podpisania oferty lub poświadczenia kopii dokumentu za zgodność z oryginałem przez osobę nie wymienioną w dokumencie dopuszczającym do obrotu ( np. odpis KRS), należy dołączyć oryginał pełnomocnictwa. Wykonawca nie może samodzielnie zmieniać treści formularza oferty. Należy wypełnić wszystkie miejsca pozostawione do uzupełnienia przez dokonanie odpowiednich wpisów..
SEKCJA IV: PROCEDURA
IV.1) TRYB UDZIELENIA ZAMÓWIENIA
IV.1.1) Tryb udzielenia zamówienia: przetarg nieograniczony.
IV.2) KRYTERIA OCENY OFERT
IV.2.1) Kryteria oceny ofert: najniższa cena.
IV.2.2) Wykorzystana będzie aukcja elektroniczna: nie.
IV.3) INFORMACJE ADMINISTRACYJNE
IV.3.1) Adres strony internetowej, na której dostępna jest specyfikacja istotnych warunków zamówienia: bip.powiat-olsztynski.pl.
Specyfikację istotnych warunków zamówienia można uzyskać pod adresem: Zespół Zakładów Opieki Zdrowotnej w Dobrym Mieście
11-040 Dobre Miasto ul. Grunwaldzka 10 B.
IV.3.4) Termin składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu lub ofert: 23.12.2008 godzina 12:00, miejsce: Sekretariat Zespółu Zakładów Opieki Zdrowotnej w Dobrym Mieście 11-040 Dobre Miasto ul. Grunwaldzka 10 B.
IV.3.5) Termin związania ofertą: okres w dniach: 30 (od ostatecznego terminu składania ofert).
IV.3.13) Informacje dodatkowe, w tym dotyczące finansowania projektu/programu ze środków Unii Europejskiej: nie dotyczy.
ZAŁĄCZNIK I - INFORMACJE DOTYCZĄCE OFERT CZĘŚCIOWYCH
CZĘŚĆ Nr: 1 NAZWA: odczynniki do badań biochemicznych,.
- 1) Krótki opis ze wskazaniem wielkości lub zakresu zamówienia: 1.Aminotransferaza alaninowa (ALT) ozn. 1400 2.Aminotransferaza asparaginowa (AST)ozn. 1150 3.Amylaza ozn. 270 4.Bilirubina całkowita ozn. 550***) 5.Cholesterol całkowity z wzorcem ozn. 4100 6.HDL-cholesterol z wzorcem ozn. 1600 7.Fosfataza alkaliczna ozn. 300 8.Gamma- glutamylotransferaza ozn. 100 9.Glukoza z wzorcem ozn. 7200 10.Kreatynina z wzorcem ozn. 3200 11.Kwas moczowy z wzorcem ozn. 400 12.Magnez z wzorcem ozn. 150 13.Mocznik (BUN) UV z wzorcem ozn. 250 14.Trójglicerydy z wzorcem ozn. 1600 15.Wapń z wzorcem ozn. 250 16.Żelazo z wzorcem ozn. 300***) 17.Surowica kontrolna biochem. Poziom I ****) ml. 200 18.Surowica kontrolna biochem. Poziom II****) ml. 200.
- 2) Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 33.69.65.00-0.
- 3) Czas trwania lub termin wykonania: Zakończenie: 31.12.2009.
- 4) Kryteria oceny ofert:najniższa cena.
CZĘŚĆ Nr: 2 NAZWA: odczynniki do badań koagulologicznych.
- 1) Krótki opis ze wskazaniem wielkości lub zakresu zamówienia: 1.Odczynnik do oznaczania wskaźnika protrombinowego PTozn 6200 2.Odczynnik do oznaczania APTT ozn. 350 3.Osocze kontrolne prawidłowe ****) ml. 30 4.Osocze kontrolne patologiczne****) ml. 30 5.D-dimery ozn. 120.
- 2) Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 33.69.65.00-0.
- 3) Czas trwania lub termin wykonania: Zakończenie: 31.12.2009.
- 4) Kryteria oceny ofert:najniższa cena.
CZĘŚĆ Nr: 3 NAZWA: odczynniki do badań serologicznych.
- 1) Krótki opis ze wskazaniem wielkości lub zakresu zamówienia: 1.Anty-streptolizyna O ozn. 50 2.Białko c-reaktywne ozn. 400 3.Ferrytyna ozn. 80 4.Czynnik reumatoidalny RF ozn. 50 5.WR ozn. 600 6.Surowica kontrolna reumatoidalna - poziom I ****) ml. 4 7.Surowica kontrolna reumatoidalna - poziom II ****) ml. 4.
- 2) Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 33.69.65.00-0.
- 3) Czas trwania lub termin wykonania: Zakończenie: 31.12.2009.
- 4) Kryteria oceny ofert:najniższa cena.
CZĘŚĆ Nr: 4 NAZWA: testy do analityki ogólnej.
- 1) Krótki opis ze wskazaniem wielkości lub zakresu zamówienia: 1.Paski do moczu 10 parametrowe ozn 6500 2.Testy ciążowe ozn. 20 3.Testy na krew utajoną ozn. 280.
- 2) Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 33.69.65.00-0.
- 3) Czas trwania lub termin wykonania: Zakończenie: 31.12.2009.
- 4) Kryteria oceny ofert:najniższa cena.
CZĘŚĆ Nr: 5 NAZWA: odczynniki do hematologii.
- 1) Krótki opis ze wskazaniem wielkości lub zakresu zamówienia: 1.Diluent l. 160 Lysing Reagent l. 6 Cleaner l. 12 Flush l. 2 2.Krew kontrolna 18-o parametrowa poziom normalny ml. 10 3.Krew kontrolna 18-o parametrowa poziom niski ml. 5 4.Krew kontrolna 18-o parametrowa poziom wysoki ml. 5.
- 2) Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 33.69.62.00-7.
- 3) Czas trwania lub termin wykonania: Zakończenie: 31.12.2009.
- 4) Kryteria oceny ofert:najniższa cena.
CZĘŚĆ Nr: 6 NAZWA: zestaw do oznaczania hemoglobiny glikowanej.
- 1) Krótki opis ze wskazaniem wielkości lub zakresu zamówienia: 1.Hemoglobina glikowana HbA1/HbA1C ozn.140.
- 2) Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 33.69.62.00-7.
- 3) Czas trwania lub termin wykonania: Zakończenie: 31.12.2009.
- 4) Kryteria oceny ofert:najniższa cena.
CZĘŚĆ Nr: 7 NAZWA: odczynniki do serologii grup krwi.
- 1) Krótki opis ze wskazaniem wielkości lub zakresu zamówienia: 1.Odczynnik monoklonalny anty A klon I 1 amp= 5ml 4 amp. 2.Odczynnik monoklonalny anty A klon II 1 amp= 5ml 4 amp. 3.Odczynnik monoklonalny anty B klon I 1 amp= 5ml 4 amp. 4.Odczynnik monoklonalny anty B klon II 1 amp= 5ml 4 amp. 5.Odczynnik monoklonalny anty D BLEND 1 amp= 5ml 4 amp. 6.Odczynnik monoklonalny anty D RUM 1 amp= 5ml 4 amp. 7.Surowica antyglobulinowa poliwalentna płynna 1 amp= 5ml 40 amp. 8.Papaina STL 1 amp =3ml 70 amp. 9.Standard anty-D 1 amp= 2ml 80 amp. 10.LISS-L/płynny op =100 ml 45 op. 11.PBS buforowany roztwór soli fizjologicznej op =500 ml 110 op. 12.Konserwowane krwinki wzorcowe do układu ABO Zestaw 3 x 4ml 12 zestawów 13.Konserwowane krwinki wzorcowe do wykrywania przeciwciał Zestaw 3 x 4ml 24 zestawów.
- 2) Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 33.69.61.00-6.
- 3) Czas trwania lub termin wykonania: Zakończenie: 31.12.2009.
- 4) Kryteria oceny ofert:najniższa cena.
CZĘŚĆ Nr: 8 NAZWA: odczynniki do elektrolitów i równowagi kwasowo-zasadowej.
- 1) Krótki opis ze wskazaniem wielkości lub zakresu zamówienia: 1.Cal Pack Na/K opak.= 4 zestawy 13 op. 2.Cal Pack gazometria opak.= 4 zestawy 5 op. 3.Slope amp.= 2ml 100 amp..
- 2) Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 33.69.65.00-0.
- 3) Czas trwania lub termin wykonania: Zakończenie: 31.12.2009.
- 4) Kryteria oceny ofert:najniższa cena.
CZĘŚĆ Nr: 9 NAZWA: laboratoryjny sprzęt jednorazowego użytku.
- 1) Krótki opis ze wskazaniem wielkości lub zakresu zamówienia: 1.Probówki do badań biochemicznych w surowicy z granulatem o poj. 10 ml z polipropylenu z korkiem szt. 11000 2.Probówki do badań hematologicznych na 1 ml krwi z korkiem i roztworem EDTA-K2/EDTA-K3 szt. 8500 3.Probówki do oznaczania glukozy na 1 ml krwi z korkiem i z fluorkiem sodu szt.1700 4.Probówki do badań koagulologicznych na 1,8 ml krwi z korkiem i z cytrynianem sodowym szt. 3300 5.Probówki z polistyrenu przejrzyste optycznie o poj. 7 ml ( 13x100 ) okrągłodenne szt. 3300 6.Szkiełka podstawowe z ciętymi krawędziami gładkie szt. 2500 7.Szkiełka nakrywkowe o wym. 24mm x 24mm szt. 2200 8.Probówki Eppendorfa o poj. 1,5 ml szt. 3200 9.Zestaw do oznaczania OB na 1 ml krwi z cytrynianem sodu i rurkami do oznaczania OB. szt. 3700 10.Probówki do koagulometrów optycznych szt. 7000 11.Kuwety mikro z dwiema ściankami optycznie gładkimi o poj. 0,5-2 ml szt. 28000 12.Końcówki żółte od 5-200 ?l typ Eppendorf szt. 25000 13.Końcówki niebieskie od 100-1000 ?l typ Eppendorf szt. 14000 14.Koncówki bezbarwne od 1000-5000 ?l typ Eppendorf szt. 600 15.Probówki z polistyrenu o poj. 3ml okrągłodennez PS z korkiem szt. 600 16.Jednorazowe płyty do oznaczania grup krwi z 5-cioma wgłębieniami szt. 100 17.Kapilary do pobrań krwi do badań gazometrycznych o poj. 180?l lub 200 ?l lub 220 ?l z heparyną litową bez wyposażenia szt. 50 18.Probówki z kapilarą na 200 ?l krwi z EDTA-K2 do badań hematologicznych szt. 20 19.Probówki z kapilarą do oznaczenia glukozy szt. 1800 20.Pipety Pasteura z PE pojemność 3,0 ml., jednorazowego użytku z podziałką 3/0,5 ml szt. 500.
- 2) Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 38.00.00.00-5.
- 3) Czas trwania lub termin wykonania: Zakończenie: 31.12.2009.
- 4) Kryteria oceny ofert:najniższa cena.
CZĘŚĆ Nr: 10 NAZWA: odczynniki do analityki ogólnej.
- 1) Krótki opis ze wskazaniem wielkości lub zakresu zamówienia: 1.Odczynnik sulfosalicylowy do ilościowego oznaczania białka moczu 1500 2.Barwnik May- Grunwalda ml 1000.
- 2) Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 33.69.65.00-0.
- 3) Czas trwania lub termin wykonania: Zakończenie: 31.12.2009.
- 4) Kryteria oceny ofert:najniższa cena.
PRZETARGI Z PODOBNEJ KATEGORII
- "Dzierżawa aparatu do immunochemii i dostawa odczynników do immunochemii na potrzeby Polkowickiego Centrum Usług Zdrowotnych ZOZ S.A. w Polkowicach"
- RZP=47/IM/2024 "Testy panelowe PCR do analizatora BIOFIBRE"
- Dostawa odczynników chemicznych
- Dostawa odczynników, kontroli, płynów systemowych i części zużywalnych wraz z dzierżawą analizatora do elektroforezy kapilarnej do wykonywania badań proteinogramów oraz immunotypowania - 99/TP/2024
- Sprzedaż i dostawa odczynników do prowadzenia zajęć dydaktycznych
- Dostawa odczynników laboratoryjnych
więcej: Odczynniki laboratoryjne »
Uwaga: podstawą prezentowanych tutaj informacji są dane publikowane przez Urząd Zamówień Publicznych w Biuletynie Zamówień Publicznych. Treść ogłoszenia widoczna na eGospodarka.pl jest zgodna z treścią tegoż ogłoszenia dostępną w BZP w dniu publikacji. Redakcja serwisu eGospodarka.pl dokłada wszelkich starań, aby zamieszczone tutaj informacje były kompletne i zgodne z prawdą. Nie może jednak zagwarantować ich poprawności i nie ponosi żadnej odpowiedzialności za jakiekolwiek szkody powstałe w wyniku korzystania z nich.