Ten przetarg został już zakończony. Zobacz wynik tego przetargu
Ogłoszenie z dnia 2009-12-16
Kudowa-Zdrój: Nasadzenia zieleni parkowej w ramach rewaloryzacji zabytkowego parku zdrojowego w Kudowie-Zdroju - etap III
Numer ogłoszenia: 245811 - 2009; data zamieszczenia: 16.12.2009
OGŁOSZENIE O ZAMÓWIENIU - usługi
Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe.
Ogłoszenie dotyczy: zamówienia publicznego.
SEKCJA I: ZAMAWIAJĄCY
I. 1) NAZWA I ADRES: Gmina Kudowa-Zdrój , ul. Zdrojowa 24, 57-350 Kudowa-Zdrój, woj. dolnośląskie, tel. 074 8661926, faks 074 8661351.
- Adres strony internetowej zamawiającego: www.kudowa.pl
I. 2) RODZAJ ZAMAWIAJĄCEGO: Administracja samorządowa.
SEKCJA II: PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA
II.1) OKREŚLENIE PRZEDMIOTU ZAMÓWIENIA
II.1.1) Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego: Nasadzenia zieleni parkowej w ramach rewaloryzacji zabytkowego parku zdrojowego w Kudowie-Zdroju - etap III.
II.1.2) Rodzaj zamówienia: usługi.
II.1.3) Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia: Przedmiotem zamówienia jest wykonanie prac i robót przy obiekcie zabytkowym tj. prac konserwatorskich i restauratorskich polegającymi na zabezpieczeniu, uzupełnieniu, rekonstrukcji i konserwacji parku zabytkowego, w ramach III etapu rewaloryzacji Parku Zdrojowego w Kudowie-Zdroju, wpisanego do rejestru zabytków pod nr 1165/Wł decyzją z dnia 28.03.1986. Zakres prac i robót obejmuje: - wycinkę istniejących 7 sztuk drzew i krzewów ze względów kompozycyjnych - przesadzenie istniejących 33 sztuk drzew i krzewów oraz 172 mb bukszpanu ze względów kompozycyjnych - realizację w Ogrodzie muzycznym projektu podpór pod pnącza pod projektowanymi nazwami: harfa; kontrabas; pulpit; fortepian; stołek w technice metaloplastyki wraz z stabilizacją ich w podłożu, obsadzeniem pnączami i roślinami ozdobnymi, wykonaniem żwirowej nawierzchni dwóch placyków z instrumentami o średnicach 6,25 m i 5,75 m na dwuwarstwowej podbudowie z kruszywa łamanego na warstwie odsączającej z piasku oraz ograniczającą ją dwurzędową opaską z kostki granitowej szarej i murkami z bloczków granitowych. - realizację, na podstawie opracowanej dokumentacji pn. Rewaloryzacja zabytkowego Parku Zdrojowego w Kudowie-Zdroju etap III - Projekt szaty roślinnej nowych nasadzeń i trawników w tym nasadzenie materiału roślinnego w następujących ilościach: drzewa 21 szt, krzewy iglaste 814 szt, krzewy liściaste 4900 szt, byliny 550 szt, pnącza 6 szt, rośliny cebulowe 12700 szt, rośliny ozdobne kwitnące 7109 szt. Całość prac i robót w ramach świadczonej usługi zostanie wykonane zgodnie z obowiązującymi przepisami prawa, Projektem szaty roślinnej oraz sporządzonym na potrzeby zamówienia opracowaniem pn. Specyfikacja wykonania i odbioru robót, uszczegółowiająca wymogi zamawiającego związane ze świadczeniem usługi będącymi częścią SIWZ, przepisami BHP, wytycznymi Konserwatora zabytków oraz warunkami zawartej Umowy..
II.1.4) Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 77.31.00.00 - Usługi sadzenia roślin oraz utrzymania terenów zielonych 45.11.27.10 - Roboty w zakresie kształtowania terenów zielonych 71.55.00.00 - Usługi kowalskie .
II.1.5) Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej: nie.
II.1.6) Czy dopuszcza się złożenie oferty wariantowej: nie.
II.1.7) Czy przewiduje się udzielenie zamówień uzupełniających: nie.
II.2) CZAS TRWANIA ZAMÓWIENIA LUB TERMIN WYKONANIA: Zakończenie: 30.06.2010.
SEKCJA III: INFORMACJE O CHARAKTERZE PRAWNYM, EKONOMICZNYM, FINANSOWYM I TECHNICZNYM
III.1) WARUNKI DOTYCZĄCE ZAMÓWIENIA
Informacja na temat wadium: Zamawiający żąda od wykonawców wniesienia wadium. Wadium wnosi się przed upływem terminu składania ofert. Zamawiający określa kwotę wadium w wysokości 5000,00 zł. Wadium może być wnoszone w jednej lub kilku następujących formach: 1. pieniądzu; 2. poręczeniach bankowych lub poręczeniach spółdzielczej kasy oszczędnościowo-kredytowej, z tym że poręczenie kasy jest zawsze poręczeniem pieniężnym; 3. gwarancjach bankowych; 4. gwarancjach ubezpieczeniowych; 5. poręczeniach udzielanych przez podmioty, o których mowa w art. 6b ust. 5 pkt 2 ustawy z dnia 9 listopada 2000 r. o utworzeniu Polskiej Agencji Rozwoju Przedsiębiorczości (Dz. U. Nr 109, poz. 1158, z późn. zm.).III.2) WARUNKI UDZIAŁU
- Opis warunków udziału w postępowaniu oraz opis sposobu dokonywania oceny spełniania tych warunków: O udzielenie niniejszego zamówienia mogą ubiegać się Wykonawcy, którzy: III.2.1) posiadają uprawnienia do wykonywania określonej działalności lub czynności, jeżeli ustawy nakładają obowiązek posiadania takich uprawnień oraz nie podlegają wykluczeniu z postępowania o udzielenie zamówienia (w przypadku wspólnego ubiegania się o udzielenie niniejszego zamówienia, przez dwóch lub więcej Wykonawców - dotyczy każdego wykonawcy odrębnie). Opis sposobu dokonywania oceny spełniania warunku: Wykonawca spełnia warunek, jeżeli posiada uprawnienia do wykonywania określonej działalności lub czynności: W celu potwierdzenia, że Wykonawca spełnia w/w warunek zobowiązany jest przedłożyć dokumenty wymienione w punkcie dot. informacji o oświadczeniach i dokumentach. III.2.2) posiadają niezbędną wiedzę i doświadczenie oraz dysponują potencjałem technicznym i osobami zdolnymi do wykonania zamówienia lub przedstawią pisemne zobowiązanie innych podmiotów do udostępnienia potencjału technicznego i osób zdolnych do wykonania zamówienia (w przypadku wspólnego ubiegania się o udzielenie niniejszego zamówienia, przez dwóch lub więcej Wykonawców - dotyczy wykonawców wspólnie). Opis sposobu dokonywania oceny spełniania warunku: Wykonawca spełnia niniejszy warunek, jeżeli: a) w okresie ostatnich 3 lat przed dniem wszczęciem postępowania o udzielenie zamówienia, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie wykonał usługi, odpowiadające swoim rodzajem i wartością usługom stanowiącym przedmiot zamówienia tj.: usługi polegające na nasadzeniach zieleni na terenach obiektów wpisanych do rejestru zabytków o łącznej wartości co najmniej 400 tys zł (brutto) w tym jedną o wartości nie mniejszej niż 200 tys zł (brutto). W celu potwierdzenia, że Wykonawca spełnia w/w warunek zobowiązany jest przedłożyć dokumenty wymienione w punkcie dot. informacji o oświadczeniach i dokumentach. b) dysponuje lub będzie dysponował osobami zdolnymi do wykonania niniejszego zamówienia, spełniającymi, co najmniej następujące wymagania: Kierownik prac - osoba do kierowania pracami konserwatorskimi lub pracami restauratorskimi polegającymi na zabezpieczeniu, uzupełnieniu, rekonstrukcji lub konserwacji parków zabytkowych winna posiadać co najmniej tytuł zawodowy magistra uzyskany po ukończeniu wyższych studiów obejmujących wiadomości w tym zakresie oraz posiadać co najmniej 12 miesięczną praktykę zawodową przy konserwacji i pielęgnacji tego rodzaju zabytków zgodnie z wymogami § 8 ust 3 rozporządzenia Ministra Kultury w sprawie prowadzenia prac konserwatorskich, restauratorskich, robót budowlanych, badań konserwatorskich i architektonicznych, a także innych działań przy zabytku wpisanym do rejestru zabytków oraz badań archeologicznych i poszukiwań ukrytych lub porzuconych zabytków ruchomych (Dz.U. nr 150 z 2004r., poz. 1579) z zastrzeżeniem § 13 ww. rozporządzenia dot. zachowania uprawnień na prowadzenie prac konserwatorskich przy zabytkach na podstawie uzyskanych zaświadczeniach o kwalifikacjach. Osoby do prac o charakterze technicznym - osoby posiadające co najmniej średnie wykształcenie w zakresie pielęgnacji zieleni albo posiadać co najmniej 12 miesięczną praktykę zawodową przy pielęgnacji tego rodzaju zabytków zgodnie z wymogami § 8 ust 4 rozporządzenia Ministra Kultury w sprawie prowadzenia prac konserwatorskich, restauratorskich, robót budowlanych, badań konserwatorskich i architektonicznych, a także innych działań przy zabytku wpisanym do rejestru zabytków oraz badań archeologicznych i poszukiwań ukrytych lub porzuconych zabytków ruchomych (Dz.U. nr 150 z 2004r., poz. 1579). W celu potwierdzenia, że Wykonawca spełnia w/w warunek zobowiązany jest przedłożyć dokumenty wymienione w punkcie dot. informacji o oświadczeniach i dokumentach. III.2.3) Znajdują się w sytuacji ekonomicznej i finansowej zapewniającej wykonanie zamówienia (w przypadku wspólnego ubiegania się o udzielenie niniejszego zamówienia, przez dwóch lub więcej Wykonawców - dotyczy wykonawców wspólnie). Opis sposobu dokonywania oceny spełniania warunku: Wykonawca spełnia niniejszy warunek, jeżeli posiada środki finansowe lub zdolność kredytową w wysokości 250 000 PLN. W celu potwierdzenia, że Wykonawca spełnia w/w warunek zobowiązany jest przedłożyć dokumenty wymienione w punkcie dot. informacji o oświadczeniach i dokumentach. III.2.4) W przypadku złożenia przez Wykonawców dokumentów, w których wartość podana będzie w innej walucie niż PLN, to dla potwierdzenia spełnienia warunku Zamawiający dokona przeliczenia tej waluty na PLN wg średniego bieżącego kursu wyliczonego i ogłoszonego przez Narodowy Bank Polski z dnia opublikowania ogłoszenia o zamówieniu w Biuletynie Zamówień Publicznych, tj. z dnia 16.12.2009 r. Kursy walut dostępne są pod następującym adresem internetowym: http://www.nbp.pl/home.aspx?f=/Kursy/kursy.htm III.2.5) Jeżeli liczba Wykonawców, którzy spełniają warunki udziału w postępowaniu będzie mniejsza niż 5, to Zamawiający zaprosi wszystkich, którzy złożyli wnioski i spełniają minimalny poziom wymaganych standardów określonych warunkami udziału w postępowaniu. III.2.6) Zamawiający dokona oceny spełnienia przez Wykonawców warunków udziału w postępowaniu na podstawie załączonych dokumentów i oświadczeń, zgodnie z formułą spełnia - nie spełnia. Z treści załączonych do wniosku o dopuszczenie do udziału w przetargu oświadczeń i dokumentów musi wynikać jednoznacznie, że w/w warunki Wykonawca spełnił. III.2.7) Jeżeli liczba Wykonawców, którzy spełniają warunki udziału w postępowaniu będzie wyższa niż 5 (pięć), to Zamawiający zaprosi do składania ofert tylko tych Wykonawców, którzy otrzymają najwyższe oceny spełniania warunków według poniższej zasady: 1) Jeżeli Wykonawca wśród wykonanych usług wykonał należycie przynamniej jedną usługę polegającą na nasadzeniach zieleni na terenach obiektów wpisanych do rejestru zabytków o wartości nie mniejszej niż 200 000 PLN brutto otrzyma 0 pkt. Za każdą kolejną podobną usługę Wykonawca otrzyma 5 punktów - znaczenie (waga) - 70%; 2) za sumaryczne posiadanie środków finansowych i zdolności kredytowej co najmniej 250 000 PLN. Wykonawca otrzyma po 1 punkcie za każdy rozpoczęte 50 000 PLN powyżej 250 000 PLN, jednak nie więcej niż 5 - znaczenie (waga) - 30%. Ocena punktowa wniosku = (liczba otrzymanych punktów za warunek 1 x 70%) + (liczba otrzymanych punktów za warunek 2 (nie więcej niż 5) x 30%). III.2.8) W przypadku gdy na podstawie dokonanej oceny punktowej na miejscu 5, 6 i dalszych uplasuje się więcej wykonawców z taką samą liczbą punktów to Zamawiający zaprosi do składania ofert wszystkich ww. Wykonawców..
- Informacja o oświadczeniach i dokumentach, jakie mają dostarczyć wykonawcy w celu potwierdzenia spełniania warunków udziału w postępowaniu: 1. Oświadczenie o spełnieniu warunków udziału w postępowaniu na podstawie art. 22 ust. 1oraz o niepodleganiu wykluczeniu z postępowania na podstawie art. 24 według załącznika nr 1 do wniosku. (w przypadku wspólnego ubiegania się o udzielenie niniejszego zamówienia przez dwóch lub więcej Wykonawców w/w dokument musi dotyczyć każdego z Wykonawców i winien być złożony przez każdego z nich odrębnie jedynie w sytuacji, jeśli każdy z nich spełnia wszystkie warunki samodzielnie, bądź przez Pełnomocnika występującego w imieniu wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie niniejszego zamówienia, na podstawie udzielonego pełnomocnictwa); 2. Aktualny odpis z właściwego rejestru albo aktualne zaświadczenia o wpisie do ewidencji działalności gospodarczej, jeżeli odrębne przepisy wymagają wpisu do rejestru lub zgłoszenia do ewidencji działalności gospodarczej, wystawione nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania ofert (w przypadku wspólnego ubiegania się o udzielenie niniejszego zamówienia przez dwóch lub więcej Wykonawców w ofercie muszą być złożone przedmiotowe dokumenty dla każdego z nich). Jeżeli wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania poza terytorium Rzeczypospolitej Polskiej, zamiast aktualnego odpisu z właściwego rejestru albo aktualnego zaświadczenia o wpisie do ewidencji działalności gospodarczej, jeżeli odrębne przepisy wymagają wpisu do rejestru lub zgłoszenia do ewidencji działalności gospodarcze - składa dokument lub dokumenty, wystawione w kraju, w którym ma siedzibę lub miejsce zamieszkania, potwierdzająco odpowiednio, że nie otwarto jego likwidacji ani nie ogłoszono upadłości. Dokumenty, o których mowa, winny być wystawione nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania ofert. Jeżeli w kraju pochodzenia osoby lub w kraju, w którym wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania, nie wydaje się dokumentów, o których mowa zastępuje się je dokumentem zawierającym oświadczenie złożone przed notariuszem, właściwym organem sądowym, administracyjnym albo organem samorządu zawodowego lub gospodarczego odpowiednio kraju pochodzenia osoby lub kraju, w którym wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania. 3. Wykaz wykonanych usług w okresie ostatnich trzech lat przed dniem wszczęcia postępowania o udzielenie zamówienia, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy- w tym okresie, odpowiadających swoim rodzajem i wartością usługom stanowiącym przedmiot zamówienia, z podaniem ich wartości oraz daty i miejsca wykonania oraz załączeniem dokumentów potwierdzających, że usługi te zostały wykonane należycie, sporządzone według załącznika nr 2 do wzoru wniosku; (w przypadku wspólnego ubiegania się dwóch lub więcej Wykonawców o udzielenie niniejszego zamówienia, wykaz składa wykonawca spełniający ten warunek udziału w postępowaniu). 4. Wykaz osób, które będą uczestniczyć w wykonywaniu zamówienia wraz z informacjami na temat ich kwalifikacji zawodowych i doświadczenia niezbędnych do wykonania zamówienia, a także zakresu wykonywanych przez nich czynności, sporządzone według załącznika nr 3 do wzoru wniosku; W przypadku, gdy Wykonawca będzie dysponował osobami, które będą uczestniczyć w wykonywaniu zamówienia przedłoży wraz z ofertą pisemne zobowiązanie innego podmiotu do udostępnienia osób zdolnych do wykonania zamówienia; (w przypadku wspólnego ubiegania się dwóch lub więcej Wykonawców o udzielenie niniejszego zamówienia, wykaz składa wykonawca spełniający ten warunek udziału w postępowaniu); 5. Informacja banku lub spółdzielczej kasy oszczędnościowo - kredytowej, w których wykonawca posiada rachunek, potwierdzająca wysokość (nie mniejszą niż 250 000 PLN) posiadanych środków finansowych lub zdolność kredytową wykonawcy, wystawiona nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia..
SEKCJA IV: PROCEDURA
IV.1) TRYB UDZIELENIA ZAMÓWIENIA
IV.1.1) Tryb udzielenia zamówienia: przetarg ograniczony.
IV.1.2) Przewidywana liczba wykonawców, którzy zostaną zaproszeni do udziału w postępowaniu: 5.
IV.2) KRYTERIA OCENY OFERT
IV.2.1) Kryteria oceny ofert: najniższa cena.
IV.2.2) Wykorzystana będzie aukcja elektroniczna: nie.
IV.3) INFORMACJE ADMINISTRACYJNE
IV.3.1) Adres strony internetowej, na której dostępna jest specyfikacja istotnych warunków zamówienia: nie dotyczy.
Specyfikację istotnych warunków zamówienia można uzyskać pod adresem: nie dotyczy.
IV.3.4) Termin składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu lub ofert: 29.12.2009 godzina 14:00, miejsce: Urząd Miasta w Kudowie Zdroju, ul. Zdrojowa 24, 57-350 Kudowa-Zdrój, (Biuro Obsługi Klienta pok. Nr 5).
IV.3.5) Termin związania ofertą: okres w dniach: 30 (od ostatecznego terminu składania ofert).
IV.3.13) Informacje dodatkowe, w tym dotyczące finansowania projektu/programu ze środków Unii Europejskiej: Zamówienie realizowane w ramach projektu pn.: Rewaloryzacja Zabytkowego Parku Zdrojowego w Kudowie-Zdroju - etap III , finansowane ze środków Europejskiego Funduszu Rozwoju Regionalnego w ramach Regionalnego Programu Operacyjnego dla Województwa Dolnośląskiego na lata 2007-2013. Wniosek musi być sporządzony pisemnie w języku polskim, pismem czytelnym i podpisany przez osoby upoważnione do reprezentowania Wykonawcy (Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia). Upoważnienie osób podpisujących Wniosek do jego podpisania musi bezpośrednio wynikać z dokumentów dołączonych do wniosku. Jeżeli upoważnienie takie nie wynika wprost z dokumentu stwierdzającego status prawny Wykonawcy to do wniosku należy dołączyć stosowne pełnomocnictwo. Jeżeli z dokumentu(ów) określającego status prawny Wykonawcy lub pełnomocnictwa (pełnomocnictw) wynika, iż do reprezentowania Wykonawcy upoważnionych jest łącznie kilka osób dokumenty wchodzące w skład Wniosku muszą być podpisane przez wszystkie te osoby. Załączane do wniosku dokumenty powinny być oryginałami albo kopiami potwierdzonymi za zgodność z oryginałem przez upoważnionych przedstawicieli Wykonawcy. We wszystkich przypadkach, gdzie jest mowa o pieczątkach, Zamawiający dopuszcza złożenie czytelnego zapisu o treści pieczątki zawierającego, co najmniej oznaczenie nazwy (firmy) i siedziby oraz numer NIP. Zamawiający zamieści na stronie internetowej: http://bip.ug-kudowazdroj.dolnyslask.pl wzór wniosku o dopuszczenie do udziału w postępowaniu wraz z załącznikami. Zamawiający zaleca wykorzystanie załączonych formularzy. Dopuszcza się we wniosku złożenie załączników opracowanych przez Wykonawcę, pod warunkiem, że będą one identyczne co do treści z formularzami opracowanymi przez Zamawiającego. Wniosek należy złożyć w zamkniętej kopercie w siedzibie zamawiającego tj.: Urząd Miasta w Kudowie Zdroju, ul. Zdrojowa 24, 57-350 Kudowa-Zdrój, (Biuro Obsługi Klienta pok. Nr 5) do 29-12-2009 r. do godz. 14:00 oznakowanej w następujący sposób: NAZWA I ADRES WYKONAWCY; NAZWA I ADRES ZAMAWIAJĄCEGO - Gmina Kudowa-Zdrój, ul. Zdrojowa 24, 57-350 Kudowa-Zdrój wraz z dopiskiem: Wniosek o dopuszczenie do udziału w postępowaniu w przetargu ograniczonym na zadanie PN.: Nasadzenia zieleni parkowej w ramach rewaloryzacji zabytkowego parku zdrojowego w Kudowie-Zdroju - etap III..
PRZETARGI Z PODOBNEJ KATEGORII
- Naukowy plac zabaw nad Krępicą (ul. Korczak)
- Świadczenie usługi polegającej na sprzątaniu filii Centrum Promocji Kultury, tj. Terminal Kultury Gocław wraz z terenami przyległymi, przy ul. Jana Nowaka Jeziorańskiego 24 w Warszawie w 2025 roku
- Remont i przebudowa dróg gminnych na terenie Gminy Czeremcha zniszczonych w wyniku działań związanych z ochroną granicy państwa
- Kompleksowe utrzymanie terenu IPN
- "Bieżące utrzymanie dróg powiatowych Powiatu Strzeleckiego w 2025 roku wraz z usuwaniem awarii i pogotowiem awaryjnym" z podziałem na część I i II"
- Modernizacja budynku sali ćwiczeń na terenie Twierdzy Boyen w Giżycku
Uwaga: podstawą prezentowanych tutaj informacji są dane publikowane przez Urząd Zamówień Publicznych w Biuletynie Zamówień Publicznych. Treść ogłoszenia widoczna na eGospodarka.pl jest zgodna z treścią tegoż ogłoszenia dostępną w BZP w dniu publikacji. Redakcja serwisu eGospodarka.pl dokłada wszelkich starań, aby zamieszczone tutaj informacje były kompletne i zgodne z prawdą. Nie może jednak zagwarantować ich poprawności i nie ponosi żadnej odpowiedzialności za jakiekolwiek szkody powstałe w wyniku korzystania z nich.