Ogłoszenie z dnia 2021-10-19
Powiązane ogłoszenia:
- 2021/BZP 00175825/01 - Ogłoszenie z dnia 2021-09-09
Ogłoszenie o wyniku postępowania
Roboty budowlane
Przebudowa i remont budynku dla uzyskania zmiany sposobu jego użytkowania z punktu przedszkolnego na przedszkole w Kamionce, gmina Kozłów
SEKCJA I - ZAMAWIAJĄCY
1.1.) Rola zamawiającego
Postępowanie prowadzone jest samodzielnie przez zamawiającego1.2.) Nazwa zamawiającego: ZESPÓŁ SZKOLNO-PRZEDSZKOLNY W KOZŁOWIE
1.4) Krajowy Numer Identyfikacyjny: REGON 386792631
1.5) Adres zamawiającego
1.5.1.) Ulica: 303
1.5.2.) Miejscowość: Kozłów
1.5.3.) Kod pocztowy: 32-241
1.5.4.) Województwo: małopolskie
1.5.5.) Kraj: Polska
1.5.6.) Lokalizacja NUTS 3: PL214 - Krakowski
1.5.7.) Numer telefonu: (41) 38 41 048 wew. 41
1.5.8.) Numer faksu: (41) 384 10 10
1.5.9.) Adres poczty elektronicznej: zspprzetargi@kozlow.pl
1.5.10.) Adres strony internetowej zamawiającego: https://bip.malopolska.pl/zspkozlow
1.6.) Adres strony internetowej prowadzonego postępowania:
https://bip.malopolska.pl/zspkozlow,m,393689,2021.html1.7.) Rodzaj zamawiającego: Zamawiający publiczny - jednostka sektora finansów publicznych - jednostka budżetowa
1.8.) Przedmiot działalności zamawiającego: Edukacja
SEKCJA II – INFORMACJE PODSTAWOWE
2.1.) Ogłoszenie dotyczy:
Zamówienia publicznego
2.2.) Ogłoszenie dotyczy usług społecznych i innych szczególnych usług: Nie
2.3.) Nazwa zamówienia albo umowy ramowej:
Przebudowa i remont budynku dla uzyskania zmiany sposobu jego użytkowania z punktu przedszkolnego na przedszkole w Kamionce, gmina Kozłów2.4.) Identyfikator postępowania: ocds-148610-65c3f24d-1157-11ec-b885-f28f91688073
2.5.) Numer ogłoszenia: 2021/BZP 00236599
2.6.) Wersja ogłoszenia: 01
2.7.) Data ogłoszenia: 2021-10-19
2.8.) Zamówienie albo umowa ramowa zostały ujęte w planie postępowań: Tak
2.9.) Numer planu postępowań w BZP: 2021/BZP 00115081/01/P
2.10.) Identyfikator pozycji planu postępowań:
1.1.1 Przebudowa i remont budynku dla uzyskania zmiany sposobu jego użytkowania z punktu przedszkolnego na przedszkole w Kamionce gm. Kozłów
2.11.) Czy zamówienie albo umowa ramowa dotyczy projektu lub programu współfinansowanego ze środków Unii Europejskiej: Nie
2.13.) Zamówienie/umowa ramowa było poprzedzone ogłoszeniem o zamówieniu/ogłoszeniem o zamiarze zawarcia umowy: Tak
2.14.) Numer ogłoszenia: 2021/BZP 00175825/01
SEKCJA III – TRYB UDZIELENIA ZAMÓWIENIA LUB ZAWARCIA UMOWY RAMOWEJ
3.1.) Tryb udzielenia zamówienia wraz z podstawą prawną Zamówienie udzielane jest w trybie podstawowym na podstawie: art. 275 pkt 2 ustawy
SEKCJA IV – PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA
4.1.) Numer referencyjny: ZSP.271.1.9.2021
4.2.) Zamawiający udziela zamówienia w częściach, z których każda stanowi przedmiot odrębnego postępowania: Nie
4.3.) Wartość zamówienia: 1166334,44 PLN
4.4.) Rodzaj zamówienia: Roboty budowlane
4.5.1.) Krótki opis przedmiotu zamówienia
Przedmiotem zamówienia jest przebudowa i remont budynku punktu przedszkolnego położnego na działce nr 10 w miejscowości Kamionka, gmina Kozłów, dla uzyskania zmiany sposobu jego użytkowania z punktu przedszkolnego na przedszkole.
Przedmiot zamówienia obejmuje:
1. Roboty w obrębie budynku i w obrębie dojścia, w ramach których Wykonawca zobowiązany jest, w szczególności do:
A. w zakresie robót ogólnobudowlanych:
a. wykonania robót wykończeniowych (m.in. wykonanie ścian działowych w celu uzyskania m.in. pomieszczenia socjalnego i pomieszczenia sanitarnego ogólnodostępnego przystosowanego do potrzeb osób niepełnosprawnych, wykonanie tynków wewnętrznych ścian i sufitów, wykonanie posadzek, malowanie, przebudowa schodów wewnętrznych, remont schodów zewnętrznych, wykonanie robót w celu spełnienia obowiązujących wymagań p.poż, w tym wykonanie elementów doświetlenia pomieszczeń w zakresie bezpieczeństwa pożarowego i doświetlenia pomieszczeń,
b. wykonania termomodernizacji ścian,
c. wykonania termomodernizacji stropodachu,
d. wykonania opaski wokół budynku,
e. wymiany stolarki okiennej i drzwiowej,
B. w zakresie branży sanitarnej:
a. wykonania instalacji centralnego ogrzewania opartego na pompie ciepła typu powietrze – woda poprzez: wymianę źródła ciepła, rurociągów, armatury i grzejników,
b. zmiany źródła ciepłej wody na pojemnościowy zasobnik elektryczny,
c. wykonania instalacji hydrantowej wewnętrznej,
d. wykonanie instalacji wod-kan w łazience przeznaczonej dla osób niepełnosprawnych i pomieszczeniu socjalnym, wyposażenie łazienki i pomieszczenia socjalnego,
C. w zakresie branży elektrycznej:
a. wykonania instalacji elektrycznej wewnętrznej – wymiana opraw oświetleniowych, osprzętu, przewodów, wykonanie połączeń wyrównawczych, przeniesienie układu pomiarowego na słup,
b. wykonania instalacji przyzywowej,
c. wykonania instalacji internetowej,
d. wykonania kompletnej instalacji fotowoltaicznej na dachu budynku,
e. wykonania instalacji odgromowej,
f. wykonania uziomów.
2. Roboty w obrębie zagospodarowania terenu, w ramach których Wykonawcy zobowiązany jest, w szczególności do:
a. wykonania ogrodzenia – wymiana części ogrodzenia od frontu działki oraz wzdłuż granic działki, naprawa pozostałej części ogrodzenia (z wykorzystaniem elementów odzyskanych od strony frontowej i bocznych), montaż nowej bramy wjazdowej i nowej furtki wejściowej,
b. wykonania utwardzonych dojść, w tym wydzielenia drogi pożarowej i placu p.poż do zawracania,
c. wyznaczenia miejsc parkingowych, w tym stanowiska przystosowanego do potrzeb osób niepełnosprawnych.
Szczegółowy opis przedmiotu zamówienia określa:
1. dla Robót w obrębie budynku i w obrębie dojścia:
A. dokumentacja projektowa, na którą składają się: projekt budowlany wraz z decyzją pozwolenia na budowę i specyfikacje techniczne wykonania i odbioru robót (STWiOR), stanowiąca Załącznik nr 8 do SWZ, z zastrzeżeniem, że zakres robót nie obejmuje:
a. wykonania ogrodzenia (realizacja w ramach Robót w obrębie zagospodarowania terenu)
b. wykonania utwardzonych dojść, w tym wydzielenia drogi pożarowej i placu p.poż do zawracania (realizacja w ramach Robót w obrębie zagospodarowania terenu),
c. wyznaczenia miejsc parkingowych, w tym stanowiska przystosowanego do potrzeb osób niepełnosprawnych (realizacja w ramach Robót w obrębie zagospodarowania terenu),
d. wykonania stojaka rowerowego (poza zakresem),
e. wykonania zieleni dekoracyjno-ozdobnej (poza zakresem),
f. wyposażenia w: szafy służące do przechowywania środków czystości; szafki do przechowywania odzieży wierzchniej w szatniach; urządzenia umożliwiające odpoczynek i spożywanie posiłków, w tym blaty i szafki służące do przechowywania naczyń, miejsca siedzące, wieszaki na odzież wierzchnią i inne podobne urządzenia w pomieszczeniu socjalnym (poza zakresem),
a nadto pomocniczo:
B. przedmiary robót stanowiące Załącznik nr 8A do SWZ, z zastrzeżeniem, że ewentualne braki przedmiarów w zakresie robót lub materiałów niezbędnych do ich wykonania wskazanych w dokumentacji projektowej jako roboty do wykonania nie zwalnia Wykonawcy z realizacji tych robót lub zakupu materiałów niezbędnych do ich wykonania, chyba że SWZ stanowi inaczej,
2. dla Robót w obrębie zagospodarowania terenu:
A. dokumentacja projektowa, na którą składają się: projekt budowlany i specyfikacje techniczne wykonania i odbioru robót (STWiOR) stanowiąca Załącznik nr 9 do SWZ, z zastrzeżeniem, że zakres robót nie obejmuje:
a. wykonania linii zasilającej energetycznej,
b. wykonania rury OPTO,
c. wykonania złącza kablowo-pomiarowego,
d. wykonania stojaka na rowery (poza zakresem),
e. demontażu istniejącego słupa energetycznego,
f. wykonania opaski wokół budynku,
g. wykonania zieleni dekoracyjno-ozdobnej (poza zakresem),
a nadto pomocniczo:
B. przedmiar robót stanowiący Załącznik nr 9A do SWZ, z zastrzeżeniem, że ewentualne braki przedmiaru w zakresie robót lub materiałów niezbędnych do ich wykonania wskazanych w dokumentacji projektowej jako roboty do wykonania nie zwalnia Wykonawcy z realizacji tych robót lub zakupu materiałów niezbędnych do ich wykonania, chyba że SWZ stanowi inaczej.
4.5.3.) Główny kod CPV: 45453000-7 - Roboty remontowe i renowacyjne
4.5.4.) Dodatkowy kod CPV:
45310000-3 - Roboty instalacyjne elektryczne
SEKCJA V ZAKOŃCZENIE POSTĘPOWANIA
5.1.) Postępowanie zakończyło się zawarciem umowy albo unieważnieniem postępowania: Postępowanie/cześć postępowania zakończyła się unieważnieniem
5.2.) Podstawa prawna unieważnienia postępowania: art. 255 pkt 6 ustawy
5.2.1.) Przyczyna unieważnienia postępowania:
W prowadzonym postępowaniu, Zamawiający określił warunek udziału wykonawców dot. zdolności technicznej lub zawodowej , obligując wykonawców do wykazania, że w okresie ostatnich pięciu lat przed upływem terminu składania ofert, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy – w tym okresie, zrealizowali w sposób należyty co najmniej jedno zamówienie polegające na budowie budynku użyteczności publicznej, którego instalacja CO oparta jest na pompie ciepła oraz wyposażonego w instalację fotowoltaiczną o mocy nie mniejszej niż 10 kW lub nadbudowie, rozbudowie, przebudowie lub remoncie budynku użyteczności publicznej o powierzchni objętej nadbudową, rozbudową, przebudową lub remontem nie mniejszej niż 250 m2 i zakresem nadbudowy, rozbudowy, przebudowy lub remontu obejmującym co najmniej wykonanie instalacji centralnego ogrzewania opartego na pompie ciepła oraz instalacji fotowoltaicznej o mocy nie mniejszej niż 10 kW. Wymaganie posiadania doświadczenia w realizacji roboty budowlanej odpowiadającej najbardziej specjalistycznej części przedmiotu zamówienia miało zapewniać należytą realizację przedmiotu zamówienia. Równocześnie, w celu uniknięcia wątpliwości interpretacyjnych, Zamawiający określił definicję legalną budynku użyteczności publicznej jako budynek zaliczony do kategorii IX załącznika do ustawy z dnia 7 lipca 1994 roku Prawo budowlane , obejmującej: budynki kultury, nauki i oświaty, teatry, opery, kina, muzea, galerie sztuki, biblioteki, archiwa, domy kultury, budynki szkolne i przedszkolne, żłobki, kluby dziecięce, internaty, bursy i domy studenckie, laboratoria i placówki badawcze, stacje meteorologiczne i hydrologiczne, obserwatoria, budynki ogrodów zoologicznych i botanicznych. W postępowaniu została złożona jedna oferta – Jarosława Wawrzyńca, Zakład Remontowo – Budowlany BUDO-TERMz siedzibą w Stopnicy. W dniu 27 września 2021 roku Wykonawca został wezwany do przedstawienia podmiotowych środków dowodowych na potwierdzenie spełniania przez Wykonawcę warunku udziału w Postępowaniu. W dniu 4 października 2021 roku Wykonawca przedstawił wykaz robót budowlanych sporządzony zg. z Załącznikiem nr 6 SWZ mający potwierdzać spełnianie przez Wykonawcę warunku udziału w postępowaniu. Do Wykazu Wykonawca załączył referencje potwierdzające należyte wykonanie robót budowlanych wskazanych w Wykazie. Z treści Wykazu wynikało, że Wykonawca wykonał m.in. montaż centralnego ogrzewania opartego na pompie ciepła i instalacji fotowoltaicznej o mocy 10 kW na obiekcie Hotel Szypkowski w Nowej Dębie. Równocześnie, w wykonaniu wezwania do złożenia wyjaśnień treści przedstawionego Wykazu, Wykonawca wskazał, że budynek hotelu jest uznawany za budynek użyteczności publicznej. Zamawiający wprowadzając definicję legalną budynku użyteczności publicznej z Załącznika do Prawa budowalnego w sposób nieuzasadniony zawęził konkurencję w postępowaniu, co obliguje do uznania, że warunek został określony w sposób nieproporcjonalny. Wyjaśnienia Wykonawcy pozwoliły na uznanie, że wykonawca daje rękojmię należytego wykonania przedmiotu zamówienia w przypadku realizacji instalacji centralnego ogrzewania opartego na pompie ciepła i wyposażonego w fotowoltaikę także na budynku zamieszkania zbiorowego czy innych budynkach uznawanych za budynki użyteczności publicznej w rozumieniu § 3 pkt. 6 Rozporządzenia Ministra Infrastruktury z dnia 12 kwietnia 2002 roku w sprawie warunków technicznych, jakim powinny odpowiadać budynki i ich usytuowanie. Brak jest bowiem istotnych różnic w wykonawstwie instalacji centralnego ogrzewania opartego na pompie ciepła w budynku zamieszkania zbiorowego i w budynku użyteczności publicznej. Pewne różnice dotyczą kwestii konstrukcyjnych, które są istotne dla wykonania instalacji fotowoltaicznej. Należy jednak uznać, że zdobycie doświadczenia w wykonawstwie instalacji fotowoltaicznej na budynku zamieszkania zbiorowego pozwoli wykonawcy na należyte wykonanie instalacji fotowoltaicznej na budynku przedszkolnym.SEKCJA VI OFERTY
6.1.) Liczba otrzymanych ofert lub wniosków: 1
6.1.1.) Liczba otrzymanych ofert wariantowych: 0
6.1.2.) Liczba ofert dodatkowych: 0
6.1.3.) Liczba otrzymanych od MŚP: 1
6.1.4.) Liczba ofert wykonawców z siedzibą w państwach EOG innych niż państwo zamawiającego: 0
6.1.5.) Liczba ofert wykonawców z siedzibą w państwie spoza EOG: 0
6.1.6.) Liczba ofert odrzuconych, w tym liczba ofert zawierających rażąco niską cenę lub koszt: 0
6.1.7.) Liczba ofert zawierających rażąco niską cenę lub koszt: 0
6.2.) Cena lub koszt oferty z najniższą ceną lub kosztem: 1660500,00 PLN
6.3.) Cena lub koszt oferty z najwyższą ceną lub kosztem: 1660500,00 PLN
6.5.) Do wyboru najkorzystniejszej oferty zastosowano aukcję elektroniczną: Nie
6.6.) Oferta wybranego wykonawcy jest ofertą wariantową: Nie
PRZETARGI Z PODOBNEJ KATEGORII
- Przebudowa drogi w zakresie oświetlenia drogowego na ul. Orlika w Rogoźnie
- Przebudowa drogi w zakresie oświetlenia drogowego na ul. Harcerskiej w Owczegłowach
- Przebudowa drogi w zakresie oświetlenia drogowego na ul. Kwarcowej w Rogoźnie
- Remont pracowni dydaktycznych w warsztatach szkolnych oraz pokoi mieszkalnych z łazienkami w internacie.
- Roboty budowlane dotyczące elewacji i dachu.
- Remont pomieszczeń w budynku Ochotniczej Straży Pożarnej Świdry Małe w Józefowie
Uwaga: podstawą prezentowanych tutaj informacji są dane publikowane przez Urząd Zamówień Publicznych w Biuletynie Zamówień Publicznych. Treść ogłoszenia widoczna na eGospodarka.pl jest zgodna z treścią tegoż ogłoszenia dostępną w BZP w dniu publikacji. Redakcja serwisu eGospodarka.pl dokłada wszelkich starań, aby zamieszczone tutaj informacje były kompletne i zgodne z prawdą. Nie może jednak zagwarantować ich poprawności i nie ponosi żadnej odpowiedzialności za jakiekolwiek szkody powstałe w wyniku korzystania z nich.