Ogłoszenie z dnia 2010-07-09
Łowicz: Przebudowa kanalizacji sanitarnej, deszczowej, ulicy Ułańskiej wraz z chodnikami na osiedlu Kostka w Łowiczu
Numer ogłoszenia: 183077 - 2010; data zamieszczenia: 09.07.2010
OGŁOSZENIE O UDZIELENIU ZAMÓWIENIA - Roboty budowlane
Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe.
Ogłoszenie dotyczy: zamówienia publicznego.
Czy zamówienie było przedmiotem ogłoszenia w Biuletynie Zamówień Publicznych: nie.
Czy w Biuletynie Zamówień Publicznych zostało zamieszczone ogłoszenie o zmianie ogłoszenia: nie.
SEKCJA I: ZAMAWIAJĄCY
I. 1) NAZWA I ADRES: Urząd Miejski w Łowiczu, Stary Rynek 1, 99-400 Łowicz, woj. łódzkie, tel. 046 830-91-51, faks 046 830-91-60.
I. 2) RODZAJ ZAMAWIAJĄCEGO: Administracja samorządowa.
SEKCJA II: PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA
II.1) Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego: Przebudowa kanalizacji sanitarnej, deszczowej, ulicy Ułańskiej wraz z chodnikami na osiedlu Kostka w Łowiczu.
II.2) Rodzaj zamówienia: Roboty budowlane.
II.3) Określenie przedmiotu zamówienia: Przedmiotem zamówienia jest wykonanie: a) przebudowy ulicy Ułańskiej polegającej na zdjęciu płyt typu YOMB, wykonanie podbudowy z kruszywa kamiennego na całej szerokości i długości ulicy, wymiana krat deszczowych b) przebudowa kanału deszczowego na skrzyżowaniu ulic Ułańska-Starościńska c) przebudowa kanału sanitarnego wraz z studniami przy bloku nr 15 na osiedlu Kostka d) przebudowa kanału sanitarnego i deszczowego w ulicy Ułańskiej na wysokości bloku nr 16 e) przebudowa kanału deszczowego w ulicy Ułańskiej na wysokości wjazdu do szpitala.
II.4) Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 45.00.00.00 - Roboty budowlane .
SEKCJA III: PROCEDURA
III.1) TRYB UDZIELENIA ZAMÓWIENIA: Zamówienie z wolnej ręki
III.2) INFORMACJE ADMINISTRACYJNE
- Zamówienie dotyczy projektu/programu finansowanego ze środków Unii Europejskiej: nie
SEKCJA IV: UDZIELENIE ZAMÓWIENIA
Część NR: 1
Nazwa: Przebudowa kanalizacji sanitarnej, deszczowej, ulicy Ułańskiej wraz z chodnikami na osiedlu Kostka w Łowiczu
IV.1) DATA UDZIELENIA ZAMÓWIENIA: 30.06.2010.
IV.2) LICZBA OTRZYMANYCH OFERT: 1.
IV.3) LICZBA ODRZUCONYCH OFERT: 1.
IV.4) NAZWA I ADRES WYKONAWCY, KTÓREMU UDZIELONO ZAMÓWIENIA:
dane rejestrowe
i kontaktowe firmy
"ZAKŁAD USŁUG BUDOWLANYCH BUDMEL - ZYGUŁA, KAPUSTA" SPÓŁKA JAWNA
jakie przetargi wygrała firma
"ZAKŁAD USŁUG BUDOWLANYCH BUDMEL - ZYGUŁA, KAPUSTA" SPÓŁKA JAWNA
- Zakład Usług Budowlanych BUDMEL Zyguła, Kapusta Spółka Jawna, Tymianka 64, 96-010 Stryków, kraj/woj. łódzkie.
IV.5) Szacunkowa wartość zamówienia (bez VAT): 163934,43 PLN.
IV.6) INFORMACJA O CENIE WYBRANEJ OFERTY ORAZ O OFERTACH Z NAJNIŻSZĄ I NAJWYŻSZĄ CENĄ
Cena wybranej oferty: 196994,99
Oferta z najniższą ceną: 196994,99 / Oferta z najwyższą ceną: 196994,99
Waluta: PLN.
ZAŁĄCZNIK I
Uzasadnienie udzielenia zamówienia w trybie negocjacji bez ogłoszenia, zamówienia z wolnej ręki albo zapytania o cenę
1. Podstawa prawna
Postępowanie prowadzone jest w trybie zamówienie z wolnej ręki na podstawie art. 67 ust. 1 pkt 5 ustawy z dnia 29 stycznia 2004r. - Prawo zamówień publicznych.
2. Uzasadnienia wyboru trybu
Należy podać uzasadnienie faktyczne i prawne wyboru trybu oraz wyjaśnić, dlaczego udzielenie zamówienia jest zgodne z przepisami.
1. W czasie rozbiórki ulicy Ułańskiej stwierdzono, iż nawierzchnia asfaltowa położona była na płytach drogowych typu YOMB. Miejscowa odkrywka przy studni kanalizacyjnej, podczas prac projektowych stwierdziła iż cała nawierzchnia nie jest wykonana na podbudowie z tłucznia kamiennego. W rzeczywistości jest ona wykonana na płytach typu YOMB, co okazało się dopiero podczas realizacji prac kanalizacyjnych. Pozostawienie tak zróżnicowanych podbudów drogi tj. płyty YOMB i tłuczeń kamienny spowoduje nierównomierną pracę podbudowy drogi, co doprowadzić może do spękań nowo wykonanej drogi asfaltowej. Aby zapobiec takiej sytuacji zasadnym jest wymiana płyt drogowych typu YOMB na podbudowę z tłucznia kamiennego na całej szerokości i długości ulicy Ułańskiej w wykonywanym zakresie. Ponadto w trakcie trwania prac przy budowie drogi zaszła konieczność innego niż dotychczas jej wyprofilowania tj. zmiany spadków podłużnych i poprzecznych. W związku z powyższym zaistniała konieczność wymiany studni z kratami deszczowymi w celu płynnego odprowadzania wody do nowo budowanego kolektora deszczowego. Przebudowa krat deszczowych spowoduje iż na skrzyżowaniu ulic Ułańskiej, Topolowej i Starościńskiej oraz przy szpitalu nie będą powstawały zastoiska wód deszczowych. 2. W czasie trwania prac przy budowie kanalizacji sanitarnej do Inwestora zwrócili się mieszkańcy bloku nr 15 na osiedlu Kostka z prośbą o wykonanie przebudowy studni i odcinka przykanalika sanitarnego odprowadzającego ścieki sanitarne z bloku. W trakcie oględzin w terenie dokonanych przez kierownika budowy i inspektora nadzoru branży sanitarnej stwierdzono iż istnieje konieczność wymiany odcinka kanalizacji sanitarnej i przebudowy studni. Stara studnia jest w bardzo złym stanie technicznym, nie posiada kinety, jej ściany są spękane i nie nadają się do remontu, podobna sytuacja jest z odcinkiem kanalizacji sanitarnej który też jest w złym stanie technicznym i należy go wymienić na nowy. 3. W czasie trwania prac przy budowie kanalizacji sanitarnej i deszczowej na skrzyżowaniu ulicy Ułańskiej i Starościńskiej stwierdzono niezgodności pomiędzy naniesieniami na mapach a stanem faktycznym w terenie. W terenie część kanalizacji sanitarnej jest podłączona do kanalizacji deszczowej, włączenia dokonane są za pomocą trójników i rurami małych średnic co powoduje częste zapchania kanalizacji. Należy dokonać przebudowy kolektora w wyżej wymienionym miejscu. 4. W czasie trwania prac przy budowie kanalizacji sanitarnej i deszczowej w ulicy Ułańskiej na wysokości bloku nr 16, stwierdzono iż kanalizacja sanitarna jest miejscami wpięta do kanalizacji deszczowej co jest niezgodne z prawem i sztuką budowlaną. W celu wyeliminowania mieszania się ścieków sanitarnych z deszczowymi zachodzi konieczność rozdziału w/w kanalizacji. 5. W czasie budowy kanału deszczowego w ulicy Ułańskiej na wysokości wjazdu do Szpitala, okazało się że odcinek kanalizacji nie ujęty w dokumentacji znajduje się w złym stanie technicznym, rury są spękane, występują duże nieszczelności co powoduje wypłukiwanie ziemi spod drogi, co wiąże się z powstawanie zapadlisk w drodze. dlatego zasadnym jest wykonanie remontu tego odcinka poprzez ułożenie nowych rur w czasie trwania prac budowlanych. Powyższe okoliczności stwierdzone zostały w zatwierdzonym protokole konieczności z dnia 07.06.2010 roku. 6. Wykonawca prac zwrócił się do Inwestora z pismem o przesunięcie terminu zakończenia prac. Z powodu długotrwałej zimy która nie umożliwiała rozpoczęcie prac oraz trudnych warunków gruntowych tj. wysokiego stanu wód gruntowych które zmuszają Wykonawcę prac do stosowania igłofiltrów i budowania studni głębinowych w celu osuszenia terenu po którym będzie można prowadzić prace przy budowie kanalizacji, oraz wykonać roboty dodatkowe. Proponuje się przesunięcie terminu zakończenia prac zostanie na 16 sierpnia 2010 roku. Wymienione powyżej okoliczności są okolicznościami zewnętrznymi w stosunku do Wykonawcy i niemożliwymi do przewidzenia w chwili rozpoczynania inwestycji. Udzielono zamówienia na powyższe roboty dodatkowe na podstawie art. 67 ust. 1 pkt 5 Ustawy Prawo zamówień publicznych (Dz. U. 2007 r. Nr 223 poz. 1655 z późn zm) z uwagi na to, iż: - zamówienie ma charakter zamówienia dodatkowego w stosunku do udzielonego wcześniej zamówienia podstawowego, - wartość zamówienia dodatkowego nie przekracza 50% wartości zamówienia podstawowego, - zamówienie podstawowe jest w trakcie realizacji, a zamówienie dodatkowe jest niezbędne dla prawidłowego wykonania zamówienia podstawowego, - konieczność wykonania zamówień dodatkowych nie była wcześniej możliwa do przewidzenia..
INNE PRZETARGI Z ŁOWICZA
- Dostawy warzyw świeżych oraz ziemniaków jadalnych do Zakładu Karnego w Łowiczu
- Dostawa Polielektrolitu płynnego 2024/2025
- Dostawy artykułów spożywczych do Zakładu Karnego w Łowiczu
- Remont dróg powiatowych na terenie Gminy Zduny i Gminy Chąśno
- Przeprowadzenie szkoleń dla uczniów i uczennic oraz nauczycieli i nauczycielek w ramach realizacji projektu "Poszerzamy horyzonty" - z podziałem na II części
- Dostawa materiałów wodociągowo-kanalizacyjnych 2025
więcej: przetargi w Łowiczu »
PRZETARGI Z PODOBNEJ KATEGORII
- Remont klatki schodowej Komendy Powiatowej Państwowej Straży Pożarnej w Szydłowcu
- Remont nawierzchni asfaltowej
- Modernizacja infrastruktury wodno-kanalizacyjnej
- Wykonanie dokumentacji projektowej oraz robót budowlanych w zakresie przebudowy instalacji wentylacji mechanicznej hamowni atmosferycznej w budynku "N"
- Wymiana kotłów na paliwo stałe 5 klasy spełniające wymagania Dyrektywy Parlamentu Europejskiego "Ecodesign" w budynkach na terenie gminy Bytów
- Budowa budynku garażowego z częścią gospodarczo-magazynową
więcej: Roboty budowlane »
Uwaga: podstawą prezentowanych tutaj informacji są dane publikowane przez Urząd Zamówień Publicznych w Biuletynie Zamówień Publicznych. Treść ogłoszenia widoczna na eGospodarka.pl jest zgodna z treścią tegoż ogłoszenia dostępną w BZP w dniu publikacji. Redakcja serwisu eGospodarka.pl dokłada wszelkich starań, aby zamieszczone tutaj informacje były kompletne i zgodne z prawdą. Nie może jednak zagwarantować ich poprawności i nie ponosi żadnej odpowiedzialności za jakiekolwiek szkody powstałe w wyniku korzystania z nich.