eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plPrzetargiPrzetargi CzęstochowaDostawa odzieży branżowej i obuwia dla Samodzielnego Publicznego Zakładu Opieki Zdrowotnej Stacji Pogotowia Ratunkowego w Częstochowie

Ten przetarg został już zakończony. Zobacz wynik tego przetargu



Ogłoszenie z dnia 2012-05-08

Częstochowa: Dostawa odzieży branżowej i obuwia dla Samodzielnego Publicznego Zakładu Opieki Zdrowotnej Stacji Pogotowia Ratunkowego w Częstochowie
Numer ogłoszenia: 145522 - 2012; data zamieszczenia: 08.05.2012
OGŁOSZENIE O ZAMÓWIENIU - dostawy

Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe.

Ogłoszenie dotyczy: zamówienia publicznego.

SEKCJA I: ZAMAWIAJĄCY

I. 1) NAZWA I ADRES: SP ZOZ Stacja Pogotowia Ratunkowego , ul. Kilińskiego 10, 42-200 Częstochowa, woj. śląskie, tel. 034 3785233, faks 034 3785233.

  • Adres strony internetowej zamawiającego: http;//portal.sprczestochowa.bip-gov.pl

I. 2) RODZAJ ZAMAWIAJĄCEGO: Samodzielny publiczny zakład opieki zdrowotnej.

SEKCJA II: PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA

II.1) OKREŚLENIE PRZEDMIOTU ZAMÓWIENIA

II.1.1) Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego: Dostawa odzieży branżowej i obuwia dla Samodzielnego Publicznego Zakładu Opieki Zdrowotnej Stacji Pogotowia Ratunkowego w Częstochowie.

II.1.2) Rodzaj zamówienia: dostawy.

II.1.3) Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia: 1.Zamawiający dopuszcza możliwość składania ofert częściowych w zakresie wyszczególnionych poniżej zadań od 1 do 7 - poszczególnych części zamówienia. Każdemu z Wykonawców przysługuje możliwość złożenia oferty na wybrane przez siebie zadanie lub zadania. 2.Zamawiający nie dopuszcza możliwości składania ofert wariantowych. 1.Przedmiot zamówienia w zakresie Zadania nr 1 dotyczy ubrań zimowych składających się ze spodni, kurtki ocieplanej, polaru z opisem(bluza-podpinka) i polaru bez oznakowania dla zespołów ratownictwa medycznego. Szczegółowy opis i wymagania Zamawiającego zawarte są w Załączniku nr 2.1 do Specyfikacji. Przedmiot zamówienia w zakresie Zadania nr 2 dotyczy ubrań letnich składających się z bluzy letniej i ze spodni letnich dla zespołów ratownictwa medycznego: Szczegółowy opis i wymagania Zamawiającego zawarte są w Załączniku nr 2.2 do Specyfikacji. Przedmiot zamówienia w zakresie zadania nr 3 dotyczy ubrań dla pracowników dyspozytorni składających się bluz i spodni. Szczegółowy opis i wymagania Zamawiającego zawarte są w Załączniku nr 2.3 do Specyfikacji. Przedmiot zamówienia w zakresie zadania nr 4 dotyczy obuwia całosezonowego dla zespołów ratownictwa medycznego. Szczegółowy opis i wymagania Zamawiającego zawarte są w Załączniku nr 2.4 do Specyfikacji. Przedmiot zamówienia w zakresie zadania nr 5 dotyczy obuwia profilaktycznego dla pracowników dyspozytorni. Szczegółowy opis i wymagania Zamawiającego zawarte są w Załączniku nr 2.5 do Specyfikacji. Przedmiot zamówienia w zakresie zadania nr 6 dotyczy obuwia roboczego dla pracowników bazy transportowej i mechaników. Przedmiot zamówienia w zakresie zadania nr 7 dotyczy odzieży roboczej dla pracowników bazy transportowej i warsztatów. Szczegółowy opis i wymagania Zamawiającego zawarte są w Załączniku nr 2.7 do Specyfikacji. Zamówienie na dostawy odzieży i obuwia, będzie realizowane sukcesywnie zgodnie z terminami dostaw wyznaczonymi przez Zamawiającego, Ubrania należy wykonać wg indywidualnych rozmiarów dla każdego pracownika, które Zamawiający przekaże Wykonawcy, którego oferta zostanie wybrana. Przedmiotem niniejszego postępowania nie jest zawarcie umowy ramowej. Dopuszcza się składanie ofert równoważnych. Pod pojęciem oferty równoważnej Zamawiający rozumie przedmiot zamówienia o parametrach takich samych jak opisane w Załączniku nr 2 lub wyższych. Zamawiający dopuszcza możliwość powierzenia przez Wykonawcę wykonania części lub całości zamówienia podwykonawcom. W takim przypadku Wykonawca zobowiązany jest do wskazania w swojej ofercie części zamówienia (zakresu), których wykonanie zamierza powierzyć podwykonawcom..

II.1.4) Czy przewiduje się udzielenie zamówień uzupełniających: tak.

  • Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówień uzupełniających
  • Zamawiający dopuszcza możliwości udzielenia zamówień uzupełniających w ramach danego Zadania, stanowiących nie więcej niż 20 % wartości zamówienia podstawowego. Ewentualne zamówienie uzupełniające zostanie udzielone w trybie przewidzianym w art.67 ust.1 pkt.7 Prawa zamówień publicznych, jeżeli zostaną spełnione przesłanki ustawowe.

II.1.5) Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 18.11.10.00-3, 18.22.10.00-4, 18.20.00.00-1, 33.19.90.00-1, 35.11.34.00-3, 18.80.00.00-7, 18.83.00.00-6.

II.1.6) Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej: tak, liczba części: 7.

II.1.7) Czy dopuszcza się złożenie oferty wariantowej: nie.


II.2) CZAS TRWANIA ZAMÓWIENIA LUB TERMIN WYKONANIA: .

SEKCJA III: INFORMACJE O CHARAKTERZE PRAWNYM, EKONOMICZNYM, FINANSOWYM I TECHNICZNYM

III.1) WADIUM

Informacja na temat wadium: Zamawiający nie wymaga wniesienia wadium.

III.2) ZALICZKI

  • Czy przewiduje się udzielenie zaliczek na poczet wykonania zamówienia: nie

III.3) WARUNKI UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ OPIS SPOSOBU DOKONYWANIA OCENY SPEŁNIANIA TYCH WARUNKÓW

  • III. 3.1) Uprawnienia do wykonywania określonej działalności lub czynności, jeżeli przepisy prawa nakładają obowiązek ich posiadania

    Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku

    • Zamawiający nie wyznacza szczegółowego warunku w tym zakresie.

  • III.3.2) Wiedza i doświadczenie

    Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku

    • Wymagane jest wykazanie przez Wykonawcę realizacji co najmniej dwóch dostaw :(w okresie ostatnich trzech lat przed upływem terminu składania ofert, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie z podaniem wartości, odbiorcy, dat wykonania i zakresu) i potwierdzenie tego faktu np. referencjami lub innym dokumentem potwierdzającym, że zostały wykonane należycie: 1.dostawy ubrań zimowych składających się ze spodni, kurtki ocieplanej, polaru z opisem(bluza-podpinka) i polaru bez oznakowania dla zespołów ratownictwa medycznego (dotyczy Zadania nr 1) o wartości równej lub większej niż 30.000,00zł brutto 2.dostawy ubrań letnich składających się z bluzy letniej i ze spodni letnich dla zespołów ratownictwa medycznego ( dotyczy Zadania nr 2) o wartości równej lub większej niż 70.000,00 zł brutto 3.dostawy ubrań dla pracowników dyspozytorni składających się bluz i spodni ( dotyczy Zadania nr 3) o wartości równej lub większej niż 3.600,00 zł brutto 4.dostawy obuwia całosezonowego dla zespołów ratownictwa medycznego (dotyczy Zadania nr 4) o wartości równej lub większej niż 53.700,00 zł brutto

  • III.3.3) Potencjał techniczny

    Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku

    • Zamawiający nie wyznacza szczegółowego warunku w tym zakresie.

  • III.3.4) Osoby zdolne do wykonania zamówienia

    Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku

    • Zamawiający nie wyznacza szczegółowego warunku w tym zakresie.

  • III.3.5) Sytuacja ekonomiczna i finansowa

    Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku

    • Zamawiający dokona oceny spełnienia tego warunku na podstawie złożonej opłaconej polisy lub innego dokumentu potwierdzającego, że Wykonawca jest ubezpieczony od odpowiedzialności cywilnej w zakresie prowadzonej działalności na min 80.000 zł. w zakresie Zadań nr 2 i 4, natomiast w zakresie Zadania nr 1 na min. 50.000 zł.

III.4) INFORMACJA O OŚWIADCZENIACH LUB DOKUMENTACH, JAKIE MAJĄ DOSTARCZYĆ WYKONAWCY W CELU POTWIERDZENIA SPEŁNIANIA WARUNKÓW UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ NIEPODLEGANIA WYKLUCZENIU NA PODSTAWIE ART. 24 UST. 1 USTAWY

  • III.4.1) W zakresie wykazania spełniania przez wykonawcę warunków, o których mowa w art. 22 ust. 1 ustawy, oprócz oświadczenia o spełnieniu warunków udziału w postępowaniu, należy przedłożyć:

    • wykaz wykonanych, a w przypadku świadczeń okresowych lub ciągłych również wykonywanych, dostaw lub usług w zakresie niezbędnym do wykazania spełniania warunku wiedzy i doświadczenia w okresie ostatnich trzech lat przed upływem terminu składania ofert albo wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie, z podaniem ich wartości, przedmiotu, dat wykonania i odbiorców, oraz załączeniem dokumentu potwierdzającego, że te dostawy lub usługi zostały wykonane lub są wykonywane należycie
    • opłaconą polisę, a w przypadku jej braku inny dokument potwierdzający, że wykonawca jest ubezpieczony od odpowiedzialności cywilnej w zakresie prowadzonej działalności związanej z przedmiotem zamówienia
  • III.4.2) W zakresie potwierdzenia niepodlegania wykluczeniu na podstawie art. 24 ust. 1 ustawy, należy przedłożyć:

    • oświadczenie o braku podstaw do wykluczenia
    • aktualną informację z Krajowego Rejestru Karnego w zakresie określonym w art. 24 ust. 1 pkt 4-8 ustawy, wystawioną nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert
    • aktualną informację z Krajowego Rejestru Karnego w zakresie określonym w art. 24 ust. 1 pkt 9 ustawy, wystawioną nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert
  • III.4.3) Dokumenty podmiotów zagranicznych

    Jeżeli wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania poza terytorium Rzeczypospolitej Polskiej, przedkłada:

    III.4.3.1) dokument wystawiony w kraju, w którym ma siedzibę lub miejsce zamieszkania potwierdzający, że:

    • nie otwarto jego likwidacji ani nie ogłoszono upadłości - wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert
    • nie zalega z uiszczaniem podatków, opłat, składek na ubezpieczenie społeczne i zdrowotne albo że uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu - wystawiony nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert
    • nie orzeczono wobec niego zakazu ubiegania się o zamówienie - wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert
  • III.4.3.2) zaświadczenie właściwego organu sądowego lub administracyjnego miejsca zamieszkania albo zamieszkania osoby, której dokumenty dotyczą, w zakresie określonym w art. 24 ust. 1 pkt 4-8 ustawy - wystawione nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert - albo oświadczenie złożone przed notariuszem, właściwym organem sądowym, administracyjnym albo organem samorządu zawodowego lub gospodarczego odpowiednio miejsca zamieszkania osoby lub kraju, w którym wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania, jeżeli w miejscu zamieszkania osoby lub w kraju, w którym wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania, nie wydaje się takiego zaświadczenia


III.5) INFORMACJA O DOKUMENTACH POTWIERDZAJĄCYCH, ŻE OFEROWANE DOSTAWY , USŁUGI LUB ROBOTY BUDOWLANE ODPOWIADAJĄ OKREŚLONYM WYMAGANIOM

W zakresie potwierdzenia, że oferowane dostawy, usługi lub roboty budowlane odpowiadają określonym wymaganiom należy przedłożyć:

  • próbki, opisy lub fotografie
  • zaświadczenie podmiotu uprawnionego do kontroli jakości potwierdzającego, że dostarczane produkty odpowiadają określonym normom lub specyfikacjom technicznym

III.6) INNE DOKUMENTY

Inne dokumenty niewymienione w pkt III.4) albo w pkt III.5)

1.Formularz ofertowy - wypełniony i podpisany 2.Formularze cenowe zawierające informacje o przedmiocie zamówienia-wypełnione i podpisane 3.Projekt umowy- uzupełniony i parafowany 4. Oświadczenie o spełnieniu warunków 5.Dokumenty potwierdzające spełnienie wymagań określonych w SIWZ, w szczególności certyfikaty, deklaracje CE, świadectwa dopuszczenia 6.instrukcje prania, konserwacji

III.7) Czy ogranicza się możliwość ubiegania się o zamówienie publiczne tylko dla wykonawców, u których ponad 50 % pracowników stanowią osoby niepełnosprawne: nie

SEKCJA IV: PROCEDURA

IV.1) TRYB UDZIELENIA ZAMÓWIENIA

IV.1.1) Tryb udzielenia zamówienia: przetarg nieograniczony.

IV.2) KRYTERIA OCENY OFERT

IV.2.2) Czy przeprowadzona będzie aukcja elektroniczna: nie.

IV.3) ZMIANA UMOWY

Czy przewiduje się istotne zmiany postanowień zawartej umowy w stosunku do treści oferty, na podstawie której dokonano wyboru wykonawcy: tak

Dopuszczalne zmiany postanowień umowy oraz określenie warunków zmian

Zgodnie z art. 144 ust. 1 Pzp Zamawiający przewiduje możliwość dokonania zmiany zawartej umowy w stosunku do treści oferty, na podstawie której dokonano wyboru Wykonawcy, jeżeli są to zmiany: a) korzystne dla Zamawiającego w tym, przewidujące niższą cenę udzielonego zamówienia niż wynikająca z treści oferty, bądź szerszy zakres zobowiązania Wykonawcy lub kształtujące w sposób korzystniejszy, niż wynikało by to z treści oferty sposób zapłaty za udzielone zamówienie, bądź przewidujące dłuższy termin zapłaty. b) przewidujące dłuższy termin wykonania zamówienia na skutek obiektywnych okoliczności których nie można było przewidzieć, w przypadku niezrealizowania całości zamówienia i przy zastosowaniu tych samych cen jednostkowych c) przewidujące dostawy równoważne w nowszej i oczywiście lepszej technologicznie ich wersji, jeżeli nie prowadzi to do zwiększenia ceny, Zmiany nie mogą dotyczyć zobowiązań Wykonawcy zawartych w ofercie, które były oceniane w toku postępowania o udzielenie zamówienia publicznego.

IV.4) INFORMACJE ADMINISTRACYJNE

IV.4.1) Adres strony internetowej, na której jest dostępna specyfikacja istotnych warunków zamówienia: http;//portal.spr.czestochowa.bip-gov.pl
Specyfikację istotnych warunków zamówienia można uzyskać pod adresem: Samodzielny Publiczny Zakład Opieki Zdrowotnej Stacja Pogotowia Ratunkowego ul. Kilińskiego 10 42-200 Częstochowa Dział Administracji (III p.).

IV.4.4) Termin składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu lub ofert: 16.05.2012 godzina 10:00, miejsce: Samodzielny Publiczny Zakład Opieki Zdrowotnej Stacja Pogotowia Ratunkowego ul. Kilińskiego 10 42-200 Częstochowa Sekretariat (III p.).

IV.4.5) Termin związania ofertą: okres w dniach: 30 (od ostatecznego terminu składania ofert).

IV.4.17) Czy przewiduje się unieważnienie postępowania o udzielenie zamówienia, w przypadku nieprzyznania środków pochodzących z budżetu Unii Europejskiej oraz niepodlegających zwrotowi środków z pomocy udzielonej przez państwa członkowskie Europejskiego Porozumienia o Wolnym Handlu (EFTA), które miały być przeznaczone na sfinansowanie całości lub części zamówienia: nie

ZAŁĄCZNIK I - INFORMACJE DOTYCZĄCE OFERT CZĘŚCIOWYCH

CZĘŚĆ Nr: 1 NAZWA: Ubrania zimowe dla członków zespołów ratownictwa medycznego.

  • 1) Krótki opis ze wskazaniem wielkości lub zakresu zamówienia: Przedmiot zamówienia w zakresie Zadania nr 1 dotyczy ubrań zimowych składających się ze spodni, kurtki ocieplanej, polaru z opisem(bluza-podpinka) i polaru bez oznakowania dla zespołów ratownictwa medycznego. Szczegółowy opis i wymagania Zamawiającego zawarte są w Załączniku nr 2.1 do Specyfikacji..

  • 2) Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 18.11.10.00-3, 35.11.34.00-3, 18.20.00.00-1.

  • 3) Czas trwania lub termin wykonania: Zakończenie: 30.06.2012.

  • 4) Kryteria oceny ofert: cena oraz dodatkowe kryteria i ich znaczenie:

    • 1. Cena - 80
    • 2. Jakość wykonania - 20

CZĘŚĆ Nr: 2 NAZWA: Ubrania letnie dla członków zespołów ratownictwa medycznego.

  • 1) Krótki opis ze wskazaniem wielkości lub zakresu zamówienia: Przedmiot zamówienia w zakresie Zadania nr 2 dotyczy ubrań letnich składających się z bluzy letniej i ze spodni letnich dla zespołów ratownictwa medycznego: Szczegółowy opis i wymagania Zamawiającego zawarte są w Załączniku nr 2.2 do Specyfikacji..

  • 2) Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 18.11.10.00-3, 18.20.00.00-1, 35.11.34.00-3.

  • 3) Czas trwania lub termin wykonania: Zakończenie: 30.08.2012.

  • 4) Kryteria oceny ofert: cena oraz dodatkowe kryteria i ich znaczenie:

    • 1. Cena - 80
    • 2. Jakość wykonania - 20

CZĘŚĆ Nr: 3 NAZWA: Ubrania dla pracowników dyspozytorni.

  • 1) Krótki opis ze wskazaniem wielkości lub zakresu zamówienia: Przedmiot zamówienia w zakresie zadania nr 3 dotyczy ubrań dla pracowników dyspozytorni składających się bluz i spodni. Szczegółowy opis i wymagania Zamawiającego zawarte są w Załączniku nr 2.3 do Specyfikacji..

  • 2) Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 18.11.10.00-3, 33.19.90.00-1.

  • 3) Czas trwania lub termin wykonania: Zakończenie: 30.07.2012.

  • 4) Kryteria oceny ofert: cena oraz dodatkowe kryteria i ich znaczenie:

    • 1. Cena - 80
    • 2. Jakośc wykonania - 20

CZĘŚĆ Nr: 4 NAZWA: Obuwie dla członków zespołów ratownictwa medycznego.

  • 1) Krótki opis ze wskazaniem wielkości lub zakresu zamówienia: Przedmiot zamówienia w zakresie zadania nr 4 dotyczy obuwia całosezonowego dla zespołów ratownictwa medycznego. Szczegółowy opis i wymagania Zamawiającego zawarte są w Załączniku nr 2.4 do Specyfikacji..

  • 2) Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 18.80.00.00-7, 18.83.00.00-6.

  • 3) Czas trwania lub termin wykonania: Zakończenie: 30.06.2012.

  • 4) Kryteria oceny ofert: najniższa cena.


CZĘŚĆ Nr: 5 NAZWA: Obuwie profilaktyczne dla pracowników dyspozytorni..

  • 1) Krótki opis ze wskazaniem wielkości lub zakresu zamówienia: Przedmiot zamówienia w zakresie zadania nr 5 dotyczy obuwia profilaktycznego dla pracowników dyspozytorni. Szczegółowy opis i wymagania Zamawiającego zawarte są w Załączniku nr 2.5 do Specyfikacji..

  • 2) Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 18.80.00.00-7.

  • 3) Czas trwania lub termin wykonania: Zakończenie: 30.07.2012.

  • 4) Kryteria oceny ofert: najniższa cena.


CZĘŚĆ Nr: 6 NAZWA: Obuwie robocze dla pracowników bazy transportowej i mechaników.

  • 1) Krótki opis ze wskazaniem wielkości lub zakresu zamówienia: Przedmiot zamówienia w zakresie zadania nr 6 dotyczy obuwia roboczego dla pracowników bazy transportowej i mechaników. Szczegółowy opis i wymagania Zamawiającego zawarte są w Załączniku nr 2.6 do Specyfikacji..

  • 2) Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 18.80.00.00-7, 18.83.00.00-6.

  • 3) Czas trwania lub termin wykonania: Zakończenie: 30.08.2012.

  • 4) Kryteria oceny ofert: najniższa cena.


CZĘŚĆ Nr: 7 NAZWA: Odzież robocza dla pracowników warsztatów bazy transportowej.

  • 1) Krótki opis ze wskazaniem wielkości lub zakresu zamówienia: Przedmiot zamówienia w zakresie zadania nr 7 dotyczy odzieży roboczej dla pracowników bazy transportowej i warsztatów. Szczegółowy opis i wymagania Zamawiającego zawarte są w Załączniku nr 2.7 do Specyfikacji..

  • 2) Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 35.11.34.00-3, 18.20.00.00-1.

  • 3) Czas trwania lub termin wykonania: Zakończenie: 30.07.2012.

  • 4) Kryteria oceny ofert: najniższa cena.


Podziel się

Poleć ten przetarg znajomemu poleć

Wydrukuj przetarg drukuj

Dodaj ten przetarg do obserwowanych obserwuj








Uwaga: podstawą prezentowanych tutaj informacji są dane publikowane przez Urząd Zamówień Publicznych w Biuletynie Zamówień Publicznych. Treść ogłoszenia widoczna na eGospodarka.pl jest zgodna z treścią tegoż ogłoszenia dostępną w BZP w dniu publikacji. Redakcja serwisu eGospodarka.pl dokłada wszelkich starań, aby zamieszczone tutaj informacje były kompletne i zgodne z prawdą. Nie może jednak zagwarantować ich poprawności i nie ponosi żadnej odpowiedzialności za jakiekolwiek szkody powstałe w wyniku korzystania z nich.


Jeśli chcesz dodać ogłoszenie do serwisu, zapoznaj się z naszą ofertą:

chcę zamieszczać ogłoszenia

Dodaj swoje pytanie

Najnowsze orzeczenia

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.