Ten przetarg został już zakończony. Zobacz wynik tego przetargu
Ogłoszenie z dnia 2009-02-02
Nisko: Przebudowa drogi powiatowej Jeżowe - Wola Raniżowska o dł. 10 121,91 mb.
Numer ogłoszenia: 13952 - 2009; data zamieszczenia: 02.02.2009
OGŁOSZENIE O ZAMÓWIENIU - roboty budowlane
Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe.
Ogłoszenie dotyczy: zamówienia publicznego.
SEKCJA I: ZAMAWIAJĄCY
I. 1) NAZWA I ADRES: Powiat Niżański , Pl. Wolności 2, 37-400 Nisko, woj. podkarpackie, tel. 015 8412057, faks 015 8412700.
- Adres strony internetowej zamawiającego: www.powiat-nisko.pl
I. 2) RODZAJ ZAMAWIAJĄCEGO: Administracja samorządowa.
SEKCJA II: PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA
II.1) OKREŚLENIE PRZEDMIOTU ZAMÓWIENIA
II.1.1) Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego: Przebudowa drogi powiatowej Jeżowe - Wola Raniżowska o dł. 10 121,91 mb..
II.1.2) Rodzaj zamówienia: roboty budowlane.
II.1.3) Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia: Przedmiotem zamówienia jest realizacja projektu pn: Przebudowa drogi powiatowej Jeżowe-Wola Raniżowska o dł. 10 121,91 mb Przebudową objęta jest droga powiatowa Nr 1087R Jeżowe Wola Raniżowska na odcinku od km 0+012,37 do km 10+134,28. Na przedmiotowy zakres przebudowy drogi powiatowej składa się przebudowa nw. odcinków: od km 0 + 012,37 do km 1 + 484,94 budowa chodnika w msc. Jeżowe od km 7 + 176,75 do km 8 + 466,75 budowa chodnika w msc. Nowy Nart od km 0 + 012,37 do km 1 + 895,00 przebudowa drogi w msc. Jeżowe od km 1 + 895,00 do km 3 + 211,00 przebudowa drogi w msc. Jeżowe-Gęsiówka odcinek na terenie Powiatu Rzeszowskiego od km 3 + 211,00 do km 5 + 000,00 przebudowa drogi msc. Cholewiana Góra od km 5 + 000,00 do km 7 + 000,00 przebudowa drogi msc.Cholewiana Góra - Nowy Nart od km 7 + 000,00 do km 10 + 134,28 przebudowa drogi msc.Cholewiana Góra - Nowy Nart Zakres robót objętych projektem obejmuje wykonanie: robót przygotowawczych (roboty pomiarowe, roboty rozbiórkowe nawierzchni, przepustów i ścianek czołowych), robót ziemnych (wykonanie wykopów, nasypów), odwodnienia korpusu drogowego (wykonanie studni chłonnych, przepustów, ścianek czołowych), podbudowy (koryta, podbudowy z kruszywa, podbudowy z betonu asfaltowego), nawierzchni (frezowanie, oczyszczanie pod warstwę wiążącą i ścieralną, skropienie warstw konstrukcyjnych emulsją asfaltową, warstwy wiążąca i ścieralna z betonu asfaltowego), robót wykończeniowych (planowanie skarp i nasypów, humusowanie z obsianiem skarp, wykonanie przepustów z rur betonowych, uzupełnienie poboczy z tłucznia kamiennego, oczyszczanie rowów), elementy ulic (ustawienie krawężników betonowych, ustawienie obrzeży betonowych, wykonanie chodnika z kostki brukowej), oznakowania dróg i urządzenie bezpieczeństwa ruchu (ustawienie barier ochronnych, poręczy mostowych). Zakres robót niezbędnych do wykonania został opisany w dokumentacji projektowej i przedmiarach robót oraz w specyfikacji technicznej wykonania i odbioru robót budowlanych stanowiących załącznik do SIWZ..
II.1.4) Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 45.23.30.00 - Roboty w zakresie konstruowania, fundamentowania oraz wykonywania nawierzchni autostrad, dróg 45.23.10.00 - Roboty budowlane w zakresie budowy rurociągów, ciągów komunikacyjnych i linii energetycznych 45.11.10.00 - Roboty w zakresie burzenia, roboty ziemne 45.11.20.00 - Roboty w zakresie usuwania gleby .
II.1.5) Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej: nie.
II.1.6) Czy dopuszcza się złożenie oferty wariantowej: nie.
II.1.7) Czy przewiduje się udzielenie zamówień uzupełniających: nie.
II.2) CZAS TRWANIA ZAMÓWIENIA LUB TERMIN WYKONANIA: Zakończenie: 31.03.2010.
SEKCJA III: INFORMACJE O CHARAKTERZE PRAWNYM, EKONOMICZNYM, FINANSOWYM I TECHNICZNYM
III.1) WARUNKI DOTYCZĄCE ZAMÓWIENIA
Informacja na temat wadium: Oferta winna być zabezpieczona wadium na kwotę 50.000,00 zł (sł: pięćdziesiąt tysięcy zł) Wadium może być wnoszone w jednej lub kilku następujących formach: w pieniądzu, przelewem na rachunek bankowy Zamawiającego - Bank PKO BP S.A. Nr konta 42 1020 4939 0000 0102 0004 3869 w poręczeniach bankowych lub poręczeniach spółdzielczej kasy oszczędnościowo-kredytowej, z tym że poręczenie kasy jest zawsze poręczeniem pieniężnym, w gwarancjach bankowych, w gwarancjach ubezpieczeniowych, w poręczeniach udzielanych przez podmioty, o których mowa w art. 6 b ust.5 pkt. 2 ustawy z dnia 9 listopada 2000r. o utworzeniu Polskiej Agencji Rozwoju Przedsiębiorczości (Dz. U. Nr 109, poz. 1158 z późn. zm). Termin wniesienia wadium upływa w dniu 24.02.2009 r. o godz. 10,45. Nie wniesienie wadium lub wniesienia wadium po terminie składania ofert spowoduje wykluczenie Wykonawcy z postępowania. 2. Jeżeli wadium zostanie wniesione w pieniądzu, przelewem, Wykonawca dołącza do oferty kserokopię wpłaty wadium z potwierdzeniem dokonanego przelewu. Na poleceniu przelewu należy wpisać: Wadium - przetarg pn: Przebudowa drogi powiatowej Jeżowe-Wola Raniżowska o dł. 10.121,91 mb. W pozostałych przypadkach wymagane jest dołączenie oryginału dokumentu wystawionego na rzecz Zamawiającego. Dokumenty, o których mowa muszą zachowywać ważność przez cały okres, w którym Wykonawca jest związany ofertą tj. do 26.03.2009 - włącznie. 3. W przypadku wnoszenia wadium przelewem na rachunek bankowy, o jego wniesieniu w terminie decydować będzie data wpływu środków na rachunek bankowy Zamawiającego. 4. Zamawiający zwraca niezwłocznie wadium jeżeli: - upłynął termin związania ofertą, - zawarto umowę w sprawie zamówienia publicznego i wniesiono zabezpieczenie należytego wykonania umowy, -Zamawiający unieważnił postępowanie o udzielenie zamówienia, a protesty zostały ostatecznie rozstrzygnięte lub upłynął termin do ich wnoszenia. 5. Zamawiający zwraca niezwłocznie wadium na wniosek Wykonawcy z zastrzeżeniem art. 46 ust. 4a ustawy: - który wycofał ofertę przed upływem terminu składania ofert, - który został wykluczony z postępowania, - którego oferta została odrzucona. 6. Zamawiający żąda ponownego wniesienia wadium przez Wykonawców, którym zwrócono wadium jeżeli w wyniku ostatecznego rozstrzygnięcia protestu unieważniono czynności wykluczenia wykonawcy lub odrzucenia oferty. Wykonawcy wnoszą wadium w terminie określonym przez Zamawiającego. 7. Jeżeli wadium wniesiono w pieniądzu Zamawiający zwraca je wraz z odsetkami wynikającymi z umowy rachunku bankowego, na którym było ono przechowywane, pomniejszone o koszty prowadzenia rachunku bankowego oraz prowizji bankowej za przelew pieniędzy na rachunek bankowy wskazany przez wykonawcę. 8. Zamawiający zatrzymuje wadium wraz z odsetkami, jeżeli wykonawca w odpowiedzi na wezwanie, o którym mowa w art. 26 ust. 3 ustawy Prawo zamówień publicznych nie złożył dokumentów lub oświadczeń, o których mowa w art. 25 ust.1 ustawy, lub pełnomocnictw, chyba że udowodni, że wynika to z przyczyn nieleżących po jego stronie. 9. Zamawiający zatrzymuje wadium wraz z odsetkami, jeżeli Wykonawca, którego oferta została wybrana: -odmówił podpisania umowy w sprawie zamówienia publicznego na warunkach określonych w ofercie, - nie wniósł wymaganego zabezpieczenia należytego wykonania umowy, - zawarcie umowy w sprawie zamówienia publicznego stało się niemożliwe z przyczyn leżących po stronie WykonawcyIII.2) WARUNKI UDZIAŁU
- Opis warunków udziału w postępowaniu oraz opis sposobu dokonywania oceny spełniania tych warunków: warunki określone w art. 22 ust. 1 w.w ustawy tj. 1.1 posiadają uprawnienia do wykonywania określonej działalności lub czynności, jeżeli ustawy nakładają obowiązek posiadania takich uprawnień, 1.2 posiadają niezbędną wiedzę i doświadczenie oraz dysponują potencjałem technicznym i osobami zdolnymi do wykonania zamówienia lub przedstawią pisemne zobowiązanie innych podmiotów do udostępnienia potencjału technicznego i osób zdolnych do wykonania zamówienia, 1.3 znajdują się w sytuacji ekonomicznej i finansowej zapewniającej wykonanie zamówienia, 1.4 nie podlegają wykluczeniu z postępowania o udzielenie zamówienia publicznego na podstawie art. 24 ust. 1 i 2 ustawy z dnia 29 stycznia 2004 r. Prawo zamówień publicznych 2. Wykonawcy muszą spełniać następujące szczegółowe warunki: 2.1 winni być uprawnieni do występowania w obrocie prawnym, 2.2 muszą posiadać niezbędną wiedzę i doświadczenie - charakteryzujące się wykonaniem w ciągu ostatnich 5 lat przed dniem wszczęcia postępowania (lub w okresie prowadzenia działalności jeżeli jest on krótszy niż ostatnie pięć lat) co najmniej dwóch robót odpowiadających swoim rodzajem robotom budowlanym stanowiącym przedmiot zamówienia o łącznej wartości co najmniej 5000.000 zł (sł.pięć milionów zł) oraz załączyć dokumenty potwierdzające, że w.w roboty zostały wykonane z należytą starannością. 2.3 dysponują następującym potencjałem technicznym do wykonania zamówienia: -wytwórnia mas bitumicznych -układarka mas bitumicznych -walec statyczny -walec ogumiony -walec wibracyjny -samochód samowyładowczy -samochód do przewozu mieszanki betonu asfaltowego -płyta wibracyjna oraz posiadają możliwość przeprowadzenia badań laboratoryjnych -posiadają dostęp do pozostałego sprzętu niezbędnego do wykonania zamówienia Jeżeli Wykonawca nie dysponuje ww. potencjałem technicznym, to przedstawi pisemne zobowiązanie innych podmiotów do udostępnienia ww. sprzętu niezbędnego do realizacji zamówienia. 2.4 dysponują co najmniej 2 pracownikami (kierownik budowy i kierownik robót), którzy zgodnie z wymogami art. 12 ustawy z 7 lipca 1994 r. Prawo Budowlane (t.j. Dz. U. z 2006 r. Nr 156 poz. 1118 z późn. zm.) mogą pełnić samodzielną funkcję techniczną w budownictwie obejmującą kierowanie przedmiotowymi robotami budowlanymi, tj. posiadają uprawnienia budowlane do kierowania robotami budowlanymi w specjalności drogowej oraz są członkami właściwej izby samorządu zawodowego oraz legitymują się minimum 3 letnim doświadczeniem zawodowym (3 lata od daty otrzymania uprawnień). Jeżeli Wykonawca nie dysponuje ww. osobami, to przedstawi pisemne zobowiązanie innych podmiotów, do udostępnienia ww. osób, które będą uczestniczyć w realizacji zamówienia. 2.5 znajdują sę w sytuacji finansowej zapewniającej wykonanie zamówienia tj. posiadają własne środki obrotowe lub zdolność kredytową zapewniającą realizację zamówienia w wysokości minimum 2.000.000,00 zł (sł. dwa miliony zł.) 2.posiadać ubezpieczenie od odpowiedzialności cywilnej w zakresie prowadzonej działalności. Ponadto od wykonawcy wymagane jest: - wniesienie wadium (zg. z pkt IX SIWZ) -zobowiązanie się do wniesienia przed podpisaniem umowy zabezpieczenia należytego wykonania umowy w wysokości 2% ceny brutto oferty (zapis w formularzu oferty) -udzielenie na wykonane przez siebie roboty gwarancji na okres 36 miesięcy (zapis w formularzu oferty). Ocena spełnienia warunków udziału w postępowaniu nastąpi poprzez analizę dokumentów określonych w pkt. VIII SIWZ złożonych przez Wykonawców na potwierdzenie spełnienia warunków metodą spełnia - nie spełnia. Nie spełnienie któregokolwiek ze wskazanych wyżej warunków i wymogów skutkować będzie wykluczeniem Wykonawcy z postępowania z zastrzeżeniem art. 26 ust. 3..
- Informacja o oświadczeniach i dokumentach, jakie mają dostarczyć wykonawcy w celu potwierdzenia spełniania warunków udziału w postępowaniu: 1. Na ofertę składają się następujące dokumenty i załączniki: 1.1 -wypełniony formularz ofertowy na druku przekazanym w materiałach przetargowych -załącznik nr 1, 1.2 -oświadczenie o spełnieniu warunków udziału w postępowaniu, o których mowa w art.22 ust.1 ustawy Prawo zamówień publicznych -załącznik nr 2, 1.3 -oświadczenie o nie podleganiu wykluczeniu z postępowania na podstawie art.24 ust.1 i 2 w/w ustawy -załącznik nr 2a, 1.4 kosztorysy ofertowe, 1.5 dowód wniesienia wadium. 2. W celu potwierdzenia, że Wykonawca posiada uprawnienia do wykonywania określonej działalności lub czynności oraz nie podlega wykluczeniu na podstawie art. 24 ust 1 i 2 ustawy składa następujące dokumenty: 2.1 -aktualny odpis z właściwego rejestru albo aktualne zaświadczenie o wpisie do ewidencji działalności gospodarczej, jeżeli odrębne przepisy wymagają wpisu do rejestru lub zgłoszenia do ewidencji działalności gospodarczej W przypadku osób fizycznych prowadzących działalność gospodarczą oraz dotyczących spółek cywilnych zaświadczenie o wpisie każdego ze wspólników do ewidencji działalności gospodarczej - wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania ofert. 2.2 -aktualną informację z Krajowego Rejestru Karnego, albo równoważne zaświadczenie właściwego organu sądowego lub administracyjnego kraju pochodzenia osoby w zakresie określonym w art. 24 ust. 1 pkt 4-8 ustawy Prawo zamówień publicznych, wystawioną nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania ofert, 2.3 aktualną informację z Krajowego Rejestru Karnego w zakresie określonym w art. 24 ust. 1 pkt 9 ustawy Prawo zamówień publicznych, wystawioną nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania ofert, 2.4 -aktualne zaświadczenie właściwego naczelnika Urzędu Skarbowego potwierdzające, że Wykonawca nie zalega z opłacaniem podatków i opłat bądź w przypadku kiedy Wykonawca uzyskał na to przewidzianą prawem zgodę, właściwy dokument stwierdzający o zwolnieniu, odroczeniu lub rozłożeniu na raty zaległych płatności. Za ważne będzie uznane zaświadczenie wystawione przez US nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania ofert. 2.5 Aktualne zaświadczenie z Zakładu Ubezpieczeń Społecznych lub Kasy Rolniczego Ubezpieczenia Społecznego potwierdzające, że Wykonawca nie zalega z opłatą składek na ubezpieczenie zdrowotne i społeczne bądź w przypadku kiedy Wykonawca uzyskał na to przewidzianą prawem zgodę, właściwy dokument stwierdzający o zwolnieniu, odroczeniu lub rozłożeniu na raty zaległych płatności. Za ważne będzie uznane zaświadczenie wystawione przez ZUS lub KRUS nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania ofert. 3. W celu potwierdzenia opisanego przez Zamawiającego warunku posiadania przez Wykonawcę niezbędnej wiedzy i doświadczenia oraz dysponowania potencjałem technicznym i osobami zdolnymi do wykonania zamówienia, Zamawiający żąda następujących dokumentów: 3.1 Wykaz wykonanych w ciągu ostatnich 5 lat przed dniem wszczęcia postępowania (lub w okresie prowadzenia działalności jeżeli jest on krótszy niż ostatnie pięć lat) robót - opracowany wg załącznika nr 3 wraz z dokumentami potwierdzającymi, że roboty zostały wykonane z należytą starannością (referencje lub protokoły końcowego odbioru robót). 3.2 Wykaz osób, które będą realizować przedmiot zamówienia, wraz z informacjami na temat ich kwalifikacji, a także zakres wykonywanych przez nich czynności. Dla kierownika budowy i i kierownika robót należy dołączyć stosowne uprawnienia zawodowe oraz zaświadczenia o przynależności do właściwej Izby Inżynierów Budownictwa - załącznik nr 4 3.3 Wykaz sprzętu wymaganego przez Zamawiającego oraz przewidzianego przez Wykonawcę do realizacji przedmiotu zamówienia oraz oświadczenie o możliwości wykonania badań laboratoryjnych zgodnie z załącznikiem nr 5. 4. W celu potwierdzenia opisanego przez Zamawiającego warunku znajdowania się przez Wykonawcę w sytuacji ekonomicznej i finansowej zapewniającej wykonanie zamówienia, Zamawiający żąda następujących dokumentów; 4.1 informacji banku lub spółdzielczej kasy oszczędnościowo-kredytowej, w których Wykonawca posiada rachunek, potwierdzającej wysokość posiadanych środków finansowych lub zdolność kredytową Wykonawcy, wystawionej nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania ofert, 4.2 Plisę lub inny dokument ubezpieczenia potwierdzający, że Wykonawca jest ubezpieczony od odpowiedzialności cywilnej w zakresie prowadzonej działalności gospodarczej, 5. Wykonawcy muszą wskazać w ofercie te części zamówienia, których wykonanie zamierzają powierzyć podwykonawcom w takim przypadku załączą do oferty odpowiednie oświadczenie -załącznik nr 6 - w przypadku braku oświadczenia uznaje się, że Wykonawca samodzielnie wykona zamówienie. Zamawiający nie wyraża zgody na powierzenie podwykonawcom wykonania robót w zakresie podbudowy i nawierzchni z mieszanki mineralno-asfaltowej (beton asfaltowy). 6. Pełnomocnictwo (jeśli dotyczy) w oryginale dla reprezentanta wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia (dotyczy również spółek cywilnych). 7. Jeżeli Wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania poza terytorium Rzeczpospolitej Polskiej zamiast dokumentów o których mowa w pkt VIII ppkt 2.1, 2.3, 2.4, 2.5 składa dokumenty wystawione w kraju, w którym ma siedzibę lub miejsce zamieszkania, potwierdzające odpowiednio, że: 1)nie otwarto likwidacji ani nie ogłoszono upadłości, 2)nie orzeczono wobec niego zakazu ubiegania się o zamówienie, 3)nie zalega z uiszczaniem podatków, opłat składek na ubezpieczenie społeczne i zdrowotne albo, że uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu, Jeżeli w kraju pochodzenia osoby lub w kraju, w którym wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania nie wydaje się dokumentów, o których mowa w pkt VIII ppkt 2.1, 2.2, 2.3, 2.4, 2.5 SIWZ zastępuje się je dokumentem zawierającym oświadczenie złożone przed notariuszem, właściwym organem sądowym, administracyjnym albo organem samorządu zawodowego lub gospodarczego odpowiednio kraju pochodzenia osoby lub kraju, w którym wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania..
SEKCJA IV: PROCEDURA
IV.1) TRYB UDZIELENIA ZAMÓWIENIA
IV.1.1) Tryb udzielenia zamówienia: przetarg nieograniczony.
IV.2) KRYTERIA OCENY OFERT
IV.2.1) Kryteria oceny ofert: najniższa cena.
IV.2.2) Wykorzystana będzie aukcja elektroniczna: nie.
IV.3) INFORMACJE ADMINISTRACYJNE
IV.3.1) Adres strony internetowej, na której dostępna jest specyfikacja istotnych warunków zamówienia: www.bip.powiat-nisko.pl.
Specyfikację istotnych warunków zamówienia można uzyskać pod adresem: Starostwo Powiatowe w Nisku
Pl. Wolności 2, 37-400 Nisko
pok. nr 15..
IV.3.4) Termin składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu lub ofert: 24.02.2009 godzina 10:45, miejsce: Starostwo Powiatowe w Nisku Pl. Wolności 2, 37-400 Nisko Biuro Obsługi Interesanta pok. nr 1..
IV.3.5) Termin związania ofertą: okres w dniach: 30 (od ostatecznego terminu składania ofert).
IV.3.13) Informacje dodatkowe, w tym dotyczące finansowania projektu/programu ze środków Unii Europejskiej: Projekt pn: Przebudowa drogi powiatowej Jeżowe - Wola Raniżowska o dł. 10.121,91 mb współfinansowany jest przez Unię Europejską z Europejskiego Funduszu Rozwoju Regionalnego w ramach działania 2.1 Infrastruktura komunikacyjna - Schemat B Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Podkarpackiego na lata 2007-2013..
INNE PRZETARGI Z NISKA
- Wykonywanie bankowej obsługi budżetu Gminy i Miasta Nisko.
- Poprawa dostępności budynków użyteczności publicznej w Powiecie Niżańskim
więcej: przetargi w Nisku »
PRZETARGI Z PODOBNEJ KATEGORII
- Kuźnia kultury. Przebudowa budynku po byłej kuźni na siedzibę Gminnej Biblioteki Publicznej w Mściwojowie z/s w Targoszynie"
- Budowa kompleksu dystrybucji ruchu i obsługi przyjęć w Areszcie Śledczym w Krasnymstawie
- Przebudowa drogi wewnętrznej nr 05W ul. Polna w Gołyminie-Ośrodku
- Budowa sieci wodociągowej w miejscowości Mory, gmina Ożarów Mazowiecki
- Budowa ścieżki pieszo-rowerowej z Bolechowa do granicy z Murowaną Gośliną oraz chodnika w Bolechowie wzdłuż drogi powiatowej nr 2029P
- Remont i przebudowa dróg gminnych na terenie Gminy Czeremcha zniszczonych w wyniku działań związanych z ochroną granicy państwa
Uwaga: podstawą prezentowanych tutaj informacji są dane publikowane przez Urząd Zamówień Publicznych w Biuletynie Zamówień Publicznych. Treść ogłoszenia widoczna na eGospodarka.pl jest zgodna z treścią tegoż ogłoszenia dostępną w BZP w dniu publikacji. Redakcja serwisu eGospodarka.pl dokłada wszelkich starań, aby zamieszczone tutaj informacje były kompletne i zgodne z prawdą. Nie może jednak zagwarantować ich poprawności i nie ponosi żadnej odpowiedzialności za jakiekolwiek szkody powstałe w wyniku korzystania z nich.