Ten przetarg został już zakończony. Zobacz wynik tego przetargu
Ogłoszenie z dnia 2014-04-11
Gdańsk: Przedmiotem zamówienia jest wykonanie badania ewaluacyjnego pn.: Badanie trwałości efektów wsparcia skierowanego na rozwój przedsiębiorczości udzielonego uczestnikom projektów, którzy podjęli działalność gospodarczą w ramach Poddziałania 6.1.3, Działania 6.2 oraz Poddziałania 8.1.2 POKL 2007 - 2013 w województwie pomorskim
Numer ogłoszenia: 125076 - 2014; data zamieszczenia: 11.04.2014
OGŁOSZENIE O ZAMÓWIENIU - usługi
Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe.
Ogłoszenie dotyczy: zamówienia publicznego.
SEKCJA I: ZAMAWIAJĄCY
I. 1) NAZWA I ADRES: Województwo Pomorskie , ul. Okopowa 21/27, 80-810 Gdańsk, woj. pomorskie, tel. 58 3261555, faks 58 3261556.
- Adres strony internetowej zamawiającego: www.pomorskie.eu
I. 2) RODZAJ ZAMAWIAJĄCEGO: Administracja samorządowa.
SEKCJA II: PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA
II.1) OKREŚLENIE PRZEDMIOTU ZAMÓWIENIA
II.1.1) Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego: Przedmiotem zamówienia jest wykonanie badania ewaluacyjnego pn.: Badanie trwałości efektów wsparcia skierowanego na rozwój przedsiębiorczości udzielonego uczestnikom projektów, którzy podjęli działalność gospodarczą w ramach Poddziałania 6.1.3, Działania 6.2 oraz Poddziałania 8.1.2 POKL 2007 - 2013 w województwie pomorskim.
II.1.2) Rodzaj zamówienia: usługi.
II.1.4) Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia: 1. Przedmiotem zamówienia jest wykonanie badania ewaluacyjnego pn. Badanie trwałości efektów wsparcia skierowanego na rozwój przedsiębiorczości udzielonego uczestnikom projektów, którzy podjęli działalność gospodarczą w ramach Poddziałania 6.1.3, Działania 6.2 oraz Poddziałania 8.1.2 POKL 2007 - 2013 w województwie pomorskim Cel badania Dokonanie oceny trwałości funkcjonowania jednoosobowych przedsiębiorstw, utworzonych w ramach projektów obejmujących przyznanie środków na rozpoczęcie działalności gospodarczej oraz identyfikacja determinantów jakości rezultatów osiąganych w tych projektach. Odbiorcy badania Bezpośrednim odbiorcą niniejszego badania jest Samorząd Województwa Pomorskiego, który: w systemie wdrażania Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki 2007 - 2013 (PO KL 2007 - 2013) w województwie pomorskim pełni przez Urząd Marszałkowski Województwa Pomorskiego rolę Instytucji Pośredniczącej oraz funkcję Instytucji Ogłaszającej Konkursy w ramach Priorytetów VI - IX (z wyłączeniem Działania 6.1) PO KL 2007 - 2013, w systemie wdrażania Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki 2007 - 2013 (PO KL 2007 - 2013) w województwie pomorskim pełni przez Wojewódzki Urząd Pracy w Gdańsku rolę Instytucji Pośredniczącej II Stopnia oraz funkcję Instytucji Ogłaszającej Konkursy w ramach Priorytetu VI, Działania 6.1 PO KL 2007 - 2013, w systemie wdrażania Regionalnego Programu Operacyjnego dla Województwa Pomorskiego na lata 2007 - 2013 (RPO WP 2007 - 2013) pełni przez Urząd Marszałkowski Województwa Pomorskiego rolę Instytucji Zarządzającej Programem Operacyjnym, w systemie wdrażania Regionalnego Programu Operacyjnego dla Województwa Pomorskiego na lata 2014 - 2020 (RPO WP 2014 - 2020) pełni przez Urząd Marszałkowski Województwa Pomorskiego funkcję Instytucji Zarządzającej Programem Operacyjnym o charakterze dwufunduszowym obejmującym zarówno wsparcie ze środków EFS jak również EFRR. Pośrednimi odbiorcami wyników badania będą m.in. potencjalni beneficjenci Regionalnego Programu Operacyjnego dla Województwa Pomorskiego na lata 2014 - 2020. Wyniki badania oraz sformułowane wnioski i rekomendacje przedstawione zostaną Podkomitetowi Monitorującemu Program Operacyjny Kapitał Ludzki Województwa Pomorskiego oraz Instytucji Zarządzającej Regionalnym Programem Operacyjnym dla Województwa Pomorskiego na lata 2014 - 2020 w celu podjęcia decyzji o konieczności ich wdrożenia. W ramach Poddziałania 6.1.3, Działania 6.2 oraz Poddziałania 8.1.2 PO KL 2007 - 2013 w województwie pomorskim zrealizowano 132 projekty, w ramach których przyznawane były środki w formie dotacji oraz pożyczek na rozpoczęcie działalności gospodarczej. W projektach tych do dnia 31.12.2013 roku zawarto łącznie 17 273 umowy o przyznanie środków na rozpoczęcie prowadzenia działalności gospodarczej (w tym 35 pożyczek ). Po podpisaniu umowy z wybranym w przetargu Wykonawcą badania, IP przekaże mu aktualne dane z bazy PEFS, w związku z czym wskazane powyżej liczby mogą ulec niewielkim zmianom. Badaniem zostanie objętych 132 zakończone projekty wdrażane w ramach Poddziałania 6.1.3, Działania 6.2 oraz Poddziałania 8.1.2 PO KL w województwie pomorskim, w ramach których przyznawane były środki w formie dotacji oraz pożyczek na rozpoczęcie działalności gospodarczej. W badaniu uwzględnione zostaną następujące kryteria ewaluacyjne: Efektywność - rozumiana jako ocena poziomu nakładów finansowych poniesionych na realizację działań w ramach projektów obejmujących przyznanie środków na rozpoczęcie działalności gospodarczych w komponencie regionalnym POKL 2007 - 2013 dla województwa pomorskiego w stosunku do stopnia w jakim wpłynęły one na osiągnięte efekty projektów. Skuteczność - rozumiana jako ocena stopnia, w jakim wsparcie obejmujące udzielenie jednorazowych dotacji/pożyczek na rozpoczęcie działalności gospodarczych realizowanych w komponencie regionalnym POKL 2007 - 2013 w województwie pomorskim przyczyniło się do osiągnięcia celów tych projektów oraz celów poszczególnych Priorytetów POKL wdrażanych w województwie. Użyteczność - rozumiana jako ocena stopnia, w jakim osiągnięte efekty i rezultaty projektów obejmujących udzielenie jednorazowych dotacj pożyczek na rozpoczęcie działalności gospodarczych w ramach komponentu regionalnego POKL 2007 - 2013 dla województwa pomorskiego odpowiadają potrzebom uczestników tych projektów. Trwałość - rozumiana jako ocena stopnia, w jakim działania podjęte w ramach projektów obejmujących udzielenie jednorazowych dotacji/pożyczek na rozpoczęcie działalności gospodarczych w komponencie regionalnym POKL 2007 - 2013 przyczyniły się do trwałej zmiany sytuacji uczestników inicjatyw, w szczególności w kontekście czasu funkcjonowania przedsiębiorstw założonych w ramach tych projektów. Trafność - rozumiana jako ocena stopnia, w jakim przyjęte cele projektów obejmujących udzielenie jednorazowych dotacji pożyczek na rozpoczęcie działalności gospodarczych w ramach komponentu regionalnego POKL 2007 - 2013 w województwie pomorskim odpowiadają problemom i potrzebom regionu oraz realnym potrzebom ich uczestników. Osiągnięciu celu głównego badania posłuży realizacja następujących celów szczegółowych: Cel szczegółowy I - Analiza wsparcia oferowanego w ramach projektów realizowanych w ramach komponentu regionalnego POKL 2007 - 2013 w województwie pomorskim obejmujących udzielenie środków na rozpoczęcie działalności gospodarczych, uwzględniająca rodzaj beneficjentów oferujących wsparcie w ramach projektów, terytorialny zasięg udzielanego wsparcia oraz jego zakres merytoryczny. Cel szczegółowy II - Ocena trafności, skuteczności oraz użyteczności wsparcia (w tym wsparcia szkoleniowo - doradczego) świadczonego w projektach obejmujących udzielenie jednorazowych dotacji na rozpoczęcie działalności gospodarczych w komponencie regionalnym POKL 2007 - 2013 w województwie pomorskim w kontekście trwałości podjętych działalności, ich kondycji finansowej, z uwzględnieniem trwałości uzyskanych efektów. Cel szczegółowy III - Określenie zasad i kierunków działania, zmierzających do zapewnienia jak najwyższej jakości działalności gospodarczej (tj. przedsiębiorstw o silnej kondycji finansowej, wysokiej przeżywalności, zdolnych do generowania wysokiej jakości miejsc pracy oraz o znacznym potencjale innowacyjnym). Dla poszczególnych celów szczegółowych określono podstawowe zagadnienia badawcze i przypisano katalog pytań badawczych. Cel szczegółowy I Analiza wsparcia oferowanego w ramach projektów realizowanych w ramach komponentu regionalnego POKL 2007 - 2013 w województwie pomorskim obejmujących udzielenie środków na rozpoczęcie działalności gospodarczych, uwzględniająca rodzaj beneficjentów oferujących wsparcie w ramach projektów, terytorialny zasięg udzielanego wsparcia oraz jego zakres merytoryczny. 1.Jacy beneficjenci forma organizacyjno prawna, siedziba, terytorialny zakres działania, w przypadku przedsiębiorstw ich wielkość realizowali wsparcie obejmujące przyznanie środków na rozpoczęcie działalności gospodarczej w ramach komponentu regionalnego POKL w województwie pomorskim 2.W jaki sposób przeprowadzane były diagnozy sytuacji problemowej zawarte we wnioskach o dofinansowanie projektów, obejmujących przyznanie środków na rozpoczęcie działalności gospodarczych Jaka jest ich jakość 3.Jakie formy wsparcia - poza jednorazową dotacją na rozpoczęcie działalności gospodarczej oraz wsparciem pomostowym - oferowane były w projektach, obejmujących przyznanie dotacji na rozpoczęcie działalności gospodarczej w ramach komponentu regionalnego POKL w województwie pomorskim (doradztwo, szkolenia, itp)Czy te formy wsparcia opierały się o indywidualne diagnozy potrzeb uczestników projektów 4.Jaki zakres szkoleń i doradztwa oferowany był osobom, którym udzielone zostały dotacje na rozpoczęcie działalności gospodarczej w projektach mających na celu wzmacnianie postaw przedsiębiorczych 5.Czy osoby, które uzyskały środki na rozpoczęcie działalności gospodarczej w projektach realizowanych w komponencie regionalnym POKL w województwie pomorskim, prowadzą działalność gospodarczą w zakresie pokrywającym się z ich dotychczasowym doświadczeniem zawodowym, i lub przedmiotem szkoleń/doradztwa jakie zorganizowane było w projekcie 6.Jak wygląda przestrzenny rozkład w ujęciu gminnym projektów obejmujących przyznanie środków na prowadzenie działalności gospodarczych oraz przestrzenny rozkład siedzib tych działalności w województwie pomorskim? 7.W jaki sposób były rekrutowane osoby do uczestnictwa w projektach obejmujących przyznanie środków na rozpoczęcie działalności gospodarczych 8.Jakie są różnice pomiędzy zainteresowaniem dotyczącym projektów obejmujących jednorazową dotację na rozpoczęcie działalności gospodarczej, a projektów obejmujących przyznanie środków zwrotnych mikropożyczek 9.Jaki jest profil uczestników z uwzględnieniem cech takich jak: sytuacja na rynku pracy poziom wykształcenia płeć wiek przystępujących do projektów obejmujących przyznanie dotacji na rozpoczęcie działalności gospodarczej, a jaki uczestników projektów obejmujących przyznawanie środków zwrotnych mikropożyczek 10.Na podstawie jakich kryteriów oraz przez jakie osoby z jaką wiedzą i doświadczeniem) oceniane były biznesplany w ramach projektów przewidujących udzielenie dotacji na rozpoczęcie działalności Czy kryteria te oraz wiedza i doświadczenie tych osób było wystarczające Jakie różnice można w tym zakresie zaobserwować pomiędzy procedurami stosowanymi w projektach dotacyjnych a pożyczkowych 11.Czy osoby, którym przyznano dotacje na rozpoczęcie działalności gospodarczej w ramach projektów POKL wnioskowały o przyznanie instrumentów finansowych w ramach inicjatywy JEREMIE lub w ramach innych działań wspomaganych środkami publicznymi ? Z jakim skutkie Cel szczegółowy II Ocena trafności, skuteczności oraz użyteczności wsparcia w tym wsparcia szkoleniowo - doradczego świadczonego w projektach obejmujących udzielenie jednorazowych dotacji na rozpoczęcie działalności gospodarczych w komponencie regionalnym POKL 2007 - 2013 w województwie pomorskim w kontekście trwałości podjętych działalności, ich kondycji finansowej, z uwzględnieniem trwałości uzyskanych efektów. 1.Czy zakres wsparcia szkoleniowo - doradczego udzielanego w ramach projektów obejmujących przyznanie dotacji na rozpoczęcie działalności gospodarczej odpowiadał potrzebom uczestników tych projektów oraz czy nabyta wiedza była wykorzystywana w praktyce 2.Czy wsparcie dotacyjne oferowane było na obszarach, na których istnieje relatywnie wysokie zapotrzebowanie na te formy wsparcia 3.Jaka była skala rezygnacji z uczestnictwa w projektach obejmujących przyznanie dotacji na rozpoczęcie działalności gospodarczej a jaka w projektach obejmujących przyznanie środków zwrotnych mikropożyczek 4.Jakie były przyczyny rezygnacji z uczestnictwa w projektach obejmujących przyznanie środków na rozpoczęcie działalności gospodarczej Jakie działania były przewidziane i stosowane przez projektodawców, żeby uniknąć rezygnacji z projektów? Czy te działanie były skuteczne 5.Jak przedstawia się przeżywalność przedsiębiorstw powstałych z udziałem środków na rozpoczęcie działalności gospodarczej ze środków POKL 2007 - 2013 z uwzględnieniem podziału na wsparcie dotacyjne oraz pożyczki Jakie są determinanty wysokiej przeżywalności przedsiębiorstw powstałych przy udziale środków EFS Które wynikają z uwarunkowań prawnych krajowych? Które z ulg podatkowych A które bezpośrednio ze wsparcia z UE 6.Jak przedstawia się kondycja finansowa przedsiębiorstw utworzonych w ramach projektów realizowanych w Priorytetach VI i VIII POKL w województwie pomorskim 7.Z perspektywy czasu jaki upłynął od założenia pierwszych przedsiębiorstw w ramach POKL 2007 - 2013 w województwie pomorskim, jakie branże gospodarki można wskazać jako najbardziej perspektywiczne dla tych przedsiębiorstw, a w jakich branżach przedsiębiorstwa są najbardziej zagrożone przerwaniem działalności? 8.Czy dochody uzyskiwane z prowadzonej działalności stanowią wystarczające źródło utrzymania dla przedsiębiorcy oraz ew. jego rodziny 9.Jaki wpływ na pomorski rynek pracy wywarło utworzenie w ramach projektów realizowanych w priorytetach VI i VIII jednoosobowych przedsiębiorstw W ilu spośród nich zatrudnieni zostali pracownicy ilu i na jakiej podstawie 10.Czy przedsiębiorstwa utworzone z udziałem środków dotacji na rozpoczęcie działalności gospodarczej w ramach priorytetów VI i VIII POKL 2007 - 2013 w województwie pomorskim sprzedają lub świadczą produkty lub usługi innowacyjne? Czy stosują innowacyjne rozwiązania zarządcze wewnątrz przedsiębiorstwa Czy prowadzą działalność eksportową? Jaki jest potencjał innowacyjny tych przedsiębiorstw Jakie są największe bariery zidentyfikowane w tym zakresie 11.Czy w zakresie problemu przeżywalności przedsiębiorstw, innowacyjności, kondycji finansowej oraz zatrudniania pracowników występują różnice pomiędzy działalnościami gospodarczymi zakładanymi w ramach Priorytetów VI i VIII Cel szczegółowy III Określenie zasad i kierunków działania, zmierzających do zapewnienia jak najwyższej jakości działalności gospodarczej tj. przedsiębiorstw o silnej kondycji finansowej, wysokiej przeżywalności, zdolnych do generowania wysokiej jakości miejsc pracy oraz o znacznym potencjale innowacyjnym. 1.Jakie formy wsparcia należałoby wprowadzić rozwijać w przyszłej perspektywie finansowania, aby zwiększyć skuteczność, efektywność, użyteczność i trwałość wsparcia, polegającego na przyznaniu środków na rozpoczęcie działalności gospodarczej 2.W jaki sposób można wspierać potencjał innowacyjny nowopowstałych przedsiębiorstw Czy istnieją dobre praktyki identyfikowane w tym zakresie 3.Jaki jest najskuteczniejszy pod kątem trwałości działalności gospodarczych model wdrażania poszczególnych form wsparcia obejmującego środki na rozpoczęcie działalności gospodarczej poza środkami dotacji oraz wsparcia pomostowego przedłużonego wsparcia pomostowego 4.Jakie są możliwości wykorzystania narzędzia typu Crowdfunding jako uzupełnienia wsparcia działalności gospodarczych ze środków unijnych 5.Czy można wskazać obszary, branże lub grupy docelowe, w których należy szczególnie preferować przyznawanie środków dotacji lub środków zwrotnych mikropożyczek 6.Jaka jest optymalna wysokość środków przyznawanych na rozpoczęcie działalności gospodarczej uwzględniając z jednej strony konieczność efektywnego wykorzystania środków, a z drugiej umożliwienie uzyskania maksymalnej przeżywalności tych działalności Ewaluacja powinna dostarczyć wyczerpujących i wiarygodnych odpowiedzi na wymienione w zakresie badania zagadnienia. Wykonawca zobowiązany jest do znalezienia odpowiedzi na postawione przez Zamawiającego pytania. Od Wykonawcy badania oczekuje się przedstawienia spójnej koncepcji realizacji badania ewaluacyjnego. W zależności od przyjętej koncepcji dopuszczalna jest modyfikacja lub uzupełnienie pytań badawczych zaproponowanych przez Zamawiającego. Wykonawca powinien zaproponować również metodologię badania, w tym szczegółowe zestawienie metod technik, które wykorzysta do uzyskania odpowiedzi na pytania badawcze. Ze względu na charakter badania, niezbędne jest zastosowanie starannie przemyślanego zestawu ilościowych oraz jakościowych metod i technik zbierania i analizy danych. Wymagane minimum metodologiczne obejmuje: Dokumentacja minimum 100 projektów obejmujących swym zakresem wsparcie w postaci jednorazowych dotacji/pożyczek na rozpoczęcie działalności gospodarczych. Dokumenty programowe dotyczące perspektywy finansowej 2007-2013 (m.in. PO KL, SzOP PO KL), dokumentacje konkursowe. Strategia Rozwoju Województwa 2020, Regionalny Program Strategiczny w zakresie aktywności zawodowej i społecznej Aktywni Pomorzanie (RPS AZS). Dokumenty programowe dotyczące perspektywy finansowej 2014-2020 (Regionalny Program Operacyjny dla Województwa Pomorskiego na lata 2014-2020). Dostępne statystyki, raporty i opracowania dot. zakładania i funkcjonowania jednoosobowych działalności gospodarczych. Raport z badania ewaluacyjnego Ocena efektów wsparcia Osi Priorytetowej 1 ze szczególnym uwzględnieniem wsparcia przedsiębiorstw w ramach Regionalnego Programu Operacyjnego dla Województwa Pomorskiego na lata 2007-2013 ANKIETA CATI Z uczestnikami projektów obejmujących udzielenie środków na rozpoczęcie działalności gospodarczych. ANKIETA CAWI Z przedstawicielami beneficjentów. WYWIAD POGŁĘBIONY Z przedstawicielami Beneficjentów oferujących wsparcie w postaci jednorazowej dotacji na rozpoczęcie działalności gospodarczej Z przedstawicielem Beneficjenta oferującego wsparcie w postaci pożyczki na rozpoczęcie działalności gospodarczej Z przedstawicielami Departamentów Urzędu Marszałkowskiego Województwa Pomorskiego: Europejskiego Funduszu Społecznego, pełniącymi rolę opiekunów projektów Rozwoju Regionalnego i Przestrzennego oraz Agencji Rozwoju Pomorza S.A. i Wojewódzkiego Urzędu Pracy w Gdańsku Z przedstawicielami Powiatowych Urzędów Pracy CASE STUDY 9 projektów finansowanych ze środków PO KL 2007-2013, których lista zaakceptowana zostanie przez Zamawiającego. WYWIAD ZOGNISKOWANY Z przedstawicielami samorządu gospodarczego w województwie pomorskim. Z przedstawicielami beneficjentów POKL 2007 - 2013 w województwie pomorskim. Z przedstawicielami uczestników projektów obejmujących swym zakresem wsparcie w postaci jednorazowych dotacji/pożyczek na rozpoczęcie działalności gospodarczych. Z przedstawicielami Powiatowych Urzędów Pracy z terenu województwa pomorskiego. Z przedstawicielami Departamentów Urzędu Marszałkowskiego Województwa Pomorskiego: Rozwoju Regionalnego i Przestrzennego, Rozwoju Gospodarczego, Regionalnego Ośrodka Polityki Społecznej oraz Agencji Rozwoju Pomorza S.A. Podana powyżej propozycja narzędzi badawczych nie jest listą wyczerpującą, stanowi minimum metodologiczne proponowane przez Zamawiającego i może podlegać modyfikacjom lub/i uzupełnieniom. Oczekuje się, iż Wykonawca, w oparciu o swoją wiedzę i dotychczasowe doświadczenie zaproponuje w ofercie w Metodologii realizacji zamówienia, właściwy z punktu widzenia celów ewaluacji, pełny katalog metod, technik, narzędzi badawczych wraz z określeniem liczebności i struktury badanych grup. Ponadto, w ofercie w Metodologii realizacji zamówienia powinna znaleźć się propozycja uszczegółowienia opisu i sposobu doboru próby badawczej, wielkości próby i opis jej struktury (do poszczególnych narzędzi z uzasadnieniem przyjętego podejścia metodologicznego), wskazanie konkretnej liczby pogłębionych wywiadów indywidualnych, ankiet oraz innych narzędzi zaproponowanych przez Wykonawcę, jak również sposoby zagwarantowania rzetelności oraz trafności zastosowanych narzędzi. Po podpisaniu umowy, na etapie przedłożenia i uzgodnienia raportu metodologicznego Wykonawca w porozumieniu z Zamawiającym, dokona uszczegółowienia narzędzi badawczych zaproponowanych przez Wykonawcę w ofercie. W celu prawidłowej realizacji badania należy zapoznać się m.in. z poniżej wymienionymi dokumentami: 1. Strategiczne dokumenty krajowe dotyczące PO KL 2007 - 2013: a) Program Operacyjny Kapitał Ludzki 2007 - 2013, b) Szczegółowy Opis Priorytetów Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki 2007 - 2013, c) System Realizacji Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki 2007 - 2013, d) Wytyczne w zakresie kwalifikowania wydatków w ramach Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki 2007 - 2013, e) Wytyczne w sprawie wdrażania projektów innowacyjnych i współpracy ponadnarodowej w ramach Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki, f) Wytyczne w zakresie udzielania pomocy publicznej w ramach Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki g) Podręcznik przygotowywania wniosków o dofinansowanie projektów w ramach Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki h) Zakres realizacji projektów partnerskich określony przez Instytucję Zarządzającą Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki. 2. Strategiczne dokumenty regionalne: a) Strategia Rozwoju Województwa Pomorskiego do roku 2020, b) Regionalny Program Operacyjny dla Województwa Pomorskiego na lata 2007 - 2013 c) Projekt Regionalnego Programu Operacyjnego dla województwa pomorskiego na lata 2014 - 2020 przyjęty uchwałą nr 107 325 14 Zarządu Województwa Pomorskiego z dnia 07.02.2014 r. 3. Dokumenty wewnętrzne IP dotyczące PO KL: a) Plany Działania dla województwa pomorskiego na lata 2007-2008, 2009, 2010, 2011, 2012 dla Priorytetów VI, i VIII PO KL. 4. Dokumentacja projektów realizowanych w Poddziałania 6.1.3, Działania 6.2 oraz Poddziałania 8.1.2 POKL, obejmujących udzielenie środków na rozpoczęcie działalności gospodarczych, 5. Dane Beneficjentów z Podsystemu Monitorowania EFS niezbędne do realizacji badania. 6. Dane dotyczące projektów z KSI SIMIK 07 - 13 niezbędne do realizacji badania. Wykonawca jest zobowiązany do sprawnej i terminowej realizacji badania oraz współpracy z Zamawiającym, wtym: konsultowania na etapie sporządzania raportu metodologicznego, szczegółów narzędzi badawczych zaproponowanych uprzednio przez Wykonawcę w złożonej ofercie, przygotowania kwestionariuszy scenariuszy materiałów do badania, realizacji prac terenowych, zapewnienia respondentom pełnej anonimowości w celu uzyskania jak najbardziej wiarygodnych danych, zachowania pełnej poufności danych dotyczących udostępnionej dokumentacji analizowanych projektów oraz danych ich Beneficjentów. pozostawania w stałym kontakcie z Zamawiającym spotkania odpowiednio do potrzeb, kontakt telefoniczny i e-mail, wyznaczenie osoby do kontaktów roboczych - minimum 4 spotkania robocze w siedzibie Zamawiającego w zależności od jego decyzji, informowania o stanie prac, pojawiających się problemach i innych zagadnieniach istotnych dla realizacji badania na bieżąco. Wykonawca obowiązany jest co dwa tygodnie przedstawić Zamawiającemu informację na temat bieżących czynności badawczych podejmowanych w ramach badania. Na żądanie Zamawiającego Wykonawca przedstawi szczegółowe informacje w obszarze wskazanym przez Zamawiającego, zastosowania się do uwag Zamawiającego w przypadku stwierdzenia przez niego nieprawidłowości w realizacji badania i skorygowania stwierdzonych uchybień, umieszczenia na wszystkich materiałach m.in. scenariuszach, kwestionariuszu, raportach logo Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki oraz godła UE wraz ze słowami: Badanie ewaluacyjne współfinansowane ze środków Europejskiego Funduszu Społecznego oraz środków budżetu województwa pomorskiego w ramach Pomocy Technicznej Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki na lata 2007-2013. Po wyborze oferty a przed podpisaniem umowy Wykonawca uzgodni z Zamawiającym Szczegółowy plan prac zespołu badawczego określający zadania jakie będą realizowane w trakcie badania, członków zespołu badawczego odpowiedzialnych za te zadania oraz terminy ich wykonania zgodne z Harmonogramem wskazanym w SIWZ. W przypadku trudności, Zamawiający będzie udzielał pomocy Wykonawcy w kontakcie z badanymi instytucjami i w pozyskaniu dokumentów do badania. Wykonawca będzie współpracować ze Zlecającym ewaluację i innymi podmiotami zainteresowanymi na każdym etapie ewaluacji. Zarazem zachowa swoją niezależność i będzie miał na uwadze jak najpełniejszą realizację celów ewaluacji oraz dążenie do poprawnych metodologicznie, prawdziwych i uzasadnionych odpowiedzi na pytania, zgodnie ze standardami naukowymi i potrzebami informacyjnymi odbiorców. Zamawiający oceni po zakończeniu badania raport i współpracę zgodnie z Karta Oceny Badania stanowiącą załącznik do Zintegrowanego Systemu Zarządzania Wnioskami i Rekomendacjami. Realizacja zamówienia zakończona zostanie w terminie 21 tygodni od daty podpisania umowy i będzie przebiegać zgodnie z następującym harmonogramem: 1) w terminie do 2 tygodni od dnia zawarcia umowy - Wykonawca przekaże i uzgodni propozycję raportu metodologicznego Zamawiającemu, jak również na wniosek Zamawiającego przedstawi ją na spotkaniu którego dokładny termin i miejsce wskaże Zamawiający w formie prezentacji multimedialnej. 2) w terminie do 4 tygodni od dnia zawarcia umowy - Wykonawca przekaże ostateczną wersję raportu metodologicznego Zamawiającemu z uwzględnieniem zgłoszonych uwag, 3) w terminie do 16 tygodni od dnia zawarcia umowy Wykonawca uzgodni i przekaże propozycję raportu końcowego Zamawiającemu, 4) w terminie do 18 tygodni od dnia zawarcia umowy Wykonawca przekaże Zamawiającemu raport końcowy wraz z całą dokumentacją badania ewaluacyjnego m.in. ankiety ewaluacyjne, wywiady, bazy danych, itp., 5) po przekazaniu Zamawiającemu raportu końcowego wraz całą dokumentacją badania ewaluacyjnego o którym mowa w pkt 4, w terminie do 21 tygodni od dnia zawarcia umowy - Wykonawca na wniosek Zamawiającego zaprezentuje na dwóch spotkaniach których dokładny termin i miejsce wskaże Zamawiający, wyniki raportu końcowego w formie prezentacji multimedialnej oraz przekaże ją Zamawiającemu w wersji elektronicznej na wskazany przez Zamawiającego adres e-mail), 6) Zamawiający wskaże Wykonawcy ewentualne uwagi do propozycji raportu metodologicznego w terminie do 3 dni od jego otrzymania lub jego prezentacji, 7) Zamawiający wskaże Wykonawcy ewentualne uwagi do propozycji raportu końcowego w terminie do 7 dni od jego otrzymania, 8) Zamawiający wskaże ewentualne uwagi do raportu końcowego w terminie 7 dni od dnia przekazania Zamawiającemu raportu końcowego wraz z całą dokumentacją badania ewaluacyjnego. W przypadku zgłoszenia przez Zamawiającego, w terminie o którym mowa w zdaniu pierwszym uwag, Wykonawca przekaże Zamawiającemu poprawiony raport końcowy w terminie do 21 tygodni od dnia zawarcia umowy. Zakłada się, że na podstawie badania sporządzony zostanie raport udzielający wyczerpujących odpowiedzi na postawione pytania ewaluacyjne. Wykonawca dostarczy propozycję raportu metodologicznego, raport metodologiczny, propozycję raportu końcowego, raport końcowy oraz ewentualny poprawiony raport końcowy w wersji elektronicznej na wskazany przez Zamawiającego adres e-mail w wersji doc., pdf., dodatkowo raport końcowy oraz ewentualny poprawiony raport końcowy w formie składu komputerowego do druku: w przestrzeni barwnej CMYK, 300 dpi A4. Wykonawca jednocześnie zobowiązany jest do dostarczenia Zamawiającemu nie później niż do dnia odbioru zamówienia wydrukowanych w kolorze i oprawionych wersji zaakceptowanych uprzednio przez Zamawiającego raportów: metodologicznego i końcowego, każdy w 6 egzemplarzach. Tekst główny raportu końcowego nie powinien liczyć więcej niż 110 stron z wyłączeniem streszczenia i załączników, przyjmując średnio 2 300 znaków na stronę. Raport metodologiczny powinien zawierać koncepcję badania, opis metodologii i projekt zaproponowanych narzędzi badawczych, przy czym raport metodologiczny nie musi zawierać ostatecznych wersji narzędzi badawczych, jeżeli będzie to uzasadnione metodologią i harmonogramem badania (np. zaplanowano przygotowanie dyspozycji do wywiadu po uzyskaniu wiedzy z analizy danych zastanych). Raport końcowy z badania powinien mieć następującą strukturę: 1. streszczenie najważniejsze wyniki całego badania, wypunktowanie wniosków wraz z rekomendacjami o 15 stron A4; 2. spis treści; 3. wprowadzenie opis przedmiotu, głównych założeń i celów badania, opis okoliczności towarzyszących badaniu; 4. opis zastosowanej metodologii oraz źródła informacji wykorzystywane w badaniu; 5. opis wyników badania, ich analizę i interpretację; rozdziały analityczne powinny zawierać podsumowania i wnioski cząstkowe; 6. wnioski podsumowanie badania z uwzględnieniem specyfiki badanego obszaru i powiązane z nimi rekomendacje, wraz z proponowanym sposobem ich wdrożenia oraz wskazaną instytucją odpowiedzialną za wdrożenie danej rekomendacji; 7. aneksy, w tym aneksy przedstawiające zestawienia danych oraz narzędzia badawcze opis użytych danych, załączniki z formularzami użytych ankiet, wykorzystane źródła; 8. tabelę rekomendacji zwierającą wnioski, rekomendacje do wniosków, adresatów rekomendacji oraz sugerowany termin i sposób wdrożenia rekomendacji, która zostanie sporządzona w oparciu o wzór stanowiący załącznik nr 2 Zintegrowanego Systemu Zarządzania Wnioskami i Rekomendacjami. Szczegółowe uregulowania dotyczące sposobu wykonania zamówienia zostały wskazane w projekcie umowy, który stanowi załącznik nr 6 do SIWZ oraz SIWZ.
II.1.6) Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 71.24.00.00 - Usługi architektoniczne, inżynieryjne i planowania 71.62.00.00 - Usługi analizy .
II.1.7) Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej: nie.
II.1.8) Czy dopuszcza się złożenie oferty wariantowej: nie.
II.2) CZAS TRWANIA ZAMÓWIENIA LUB TERMIN WYKONANIA: Okres w dniach: 147.
SEKCJA III: INFORMACJE O CHARAKTERZE PRAWNYM, EKONOMICZNYM, FINANSOWYM I TECHNICZNYM
III.1) WADIUM
Informacja na temat wadium: Zamawiający w niniejszym postępowaniu nie wymaga wniesienia wadium
III.2) ZALICZKI
III.3) WARUNKI UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ OPIS SPOSOBU DOKONYWANIA OCENY SPEŁNIANIA TYCH WARUNKÓW
III. 3.1) Uprawnienia do wykonywania określonej działalności lub czynności, jeżeli przepisy prawa nakładają obowiązek ich posiadania
Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku
Zamawiający nie wyznacza szczegółowego warunku w tym zakresie. Ocena spełnienia wyżej wskazanego warunku nastąpi na podstawie przedstawionego przez Wykonawcę oświadczenia, o którym mowa w rozdz. VI ust.1 pkt. 1 SIWZ (wzór oświadczenia stanowi załącznik nr 2 do SIWZ)
III.3.2) Wiedza i doświadczenie
Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku
Na dowód posiadania wiedzy i doświadczenia Wykonawca udokumentuje należyte wykonanie w okresie ostatnich trzech lat przed upływem terminu składania ofert lub w okresie prowadzenia działalności, jeśli okres ten jest krótszy niż trzy lata, należycie wykonał co najmniej cztery usługi, polegające na ewaluacji i lub analizie i lub badaniach społecznych (z wykluczeniem usług audytowych) o łącznej wartości nie mniejszej niż 200 000,00 zł brutto Ocena wykazania spełnienia warunku nastąpi na podstawie przedstawionych przez Wykonawcę dokumentów, o których mowa w rozdz. VI ust.1 pkt 2 SIWZ (wzór wykazu usług stanowi załącznik nr 5 do SIWZ) oraz oświadczenia, o którym mowa w rozdz. VI ust.1 pkt 1 SIWZ (wzór stanowi załącznik nr 2 do SIWZ)
III.3.3) Potencjał techniczny
Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku
Zamawiający nie wyznacza szczegółowego warunku w tym zakresie. Ocena spełnienia wyżej wskazanego warunku nastąpi na podstawie przedstawionego przez Wykonawcę oświadczenia, o którym mowa w rozdz. VI ust.1 pkt. 1 SIWZ (wzór oświadczenia stanowi załącznik nr 2 do SIWZ)
III.3.4) Osoby zdolne do wykonania zamówienia
Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku
Zamawiający uzna za spełniony, jeżeli Wykonawca wykaże, że dysponuje (lub przedstawi pisemne zobowiązanie innych podmiotów o udostępnieniu mu) zespołem badawczym, składającym się z co najmniej 3 osób, w tym: 3.1) kierownika Zespołu - posiadającego doświadczenie w kierowaniu zespołem ewaluacyjnym tj. kierował zespołami ewaluacyjnymi w trakcie realizacji przynajmniej dwóch badań ewaluacyjnych o wartości nie mniejszej niż 100 000,00 zł brutto każde, 3.2.) członka zespołu ds. metodologii - posiadającego doświadczenie w stosowaniu metod i technik przeprowadzania badań ewaluacyjnych, tj. brał udział w opracowaniu metodologii oraz realizacji przynajmniej dwóch badań ewaluacyjnych, 3.3.) członka zespołu ds. badań i ewaluacji posiadającego doświadczenie w opracowaniu i realizacji przynajmniej dwóch badań/analiz dotyczących podejmowania jednoosobowych działalności gospodarczych. Zamawiający zastrzega, że wyżej wskazane funkcje poszczególnych osób nie mogą być łączone. Ocena wykazania spełnienia warunku nastąpi na podstawie przedstawionych przez Wykonawcę dokumentów, o których mowa w rozdz. VI ust.1 pkt 3 SIWZ (wzór wykazu osób stanowi załącznik nr 4 do SIWZ) oraz oświadczenia, o którym mowa w rozdz. VI ust.1 pkt 1 SIWZ (wzór stanowi załącznik nr 2 do SIWZ).
III.3.5) Sytuacja ekonomiczna i finansowa
Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku
Zamawiający nie wyznacza szczegółowego warunku w tym zakresie. Ocena spełnienia wyżej wskazanego warunku nastąpi na podstawie przedstawionego przez Wykonawcę oświadczenia, o którym mowa w rozdz. VI ust.1 pkt. 1 SIWZ (wzór oświadczenia stanowi załącznik nr 2 do SIWZ)
III.4) INFORMACJA O OŚWIADCZENIACH LUB DOKUMENTACH, JAKIE MAJĄ DOSTARCZYĆ WYKONAWCY W CELU POTWIERDZENIA SPEŁNIANIA WARUNKÓW UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ NIEPODLEGANIA WYKLUCZENIU NA PODSTAWIE ART. 24 UST. 1 USTAWY
III.4.1) W zakresie wykazania spełniania przez wykonawcę warunków, o których mowa w art. 22 ust. 1 ustawy, oprócz oświadczenia o spełnianiu warunków udziału w postępowaniu należy przedłożyć:
- wykaz wykonanych, a w przypadku świadczeń okresowych lub ciągłych również wykonywanych, głównych dostaw lub usług, w okresie ostatnich trzech lat przed upływem terminu składania ofert albo wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie, wraz z podaniem ich wartości, przedmiotu, dat wykonania i podmiotów, na rzecz których dostawy lub usługi zostały wykonane, oraz załączeniem dowodów, czy zostały wykonane lub są wykonywane należycie;
- wykaz osób, które będą uczestniczyć w wykonywaniu zamówienia, w szczególności odpowiedzialnych za świadczenie usług, kontrolę jakości lub kierowanie robotami budowlanymi, wraz z informacjami na temat ich kwalifikacji zawodowych, doświadczenia i wykształcenia niezbędnych do wykonania zamówienia, a także zakresu wykonywanych przez nie czynności, oraz informacją o podstawie do dysponowania tymi osobami;
III.4.2) W zakresie potwierdzenia niepodlegania wykluczeniu na podstawie art. 24 ust. 1 ustawy, należy przedłożyć:
- oświadczenie o braku podstaw do wykluczenia;
- aktualny odpis z właściwego rejestru lub z centralnej ewidencji i informacji o działalności gospodarczej, jeżeli odrębne przepisy wymagają wpisu do rejestru lub ewidencji, w celu wykazania braku podstaw do wykluczenia w oparciu o art. 24 ust. 1 pkt 2 ustawy, wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;
III.4.3) Dokumenty podmiotów zagranicznych
Jeżeli wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania poza terytorium Rzeczypospolitej Polskiej, przedkłada:
III.4.3.1) dokument wystawiony w kraju, w którym ma siedzibę lub miejsce zamieszkania potwierdzający, że:
- nie otwarto jego likwidacji ani nie ogłoszono upadłości - wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;
III.4.4) Dokumenty dotyczące przynależności do tej samej grupy kapitałowej
- lista podmiotów należących do tej samej grupy kapitałowej w rozumieniu ustawy z dnia 16 lutego 2007 r. o ochronie konkurencji i konsumentów albo informacji o tym, że nie należy do grupy kapitałowej;
III.6) INNE DOKUMENTY
Inne dokumenty niewymienione w pkt III.4) albo w pkt III.5)
Udział w postępowaniu wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia: 1) Wykonawcy mogą wspólnie ubiegać się o udzielenie zamówienia. W przypadku spółki cywilnej Zamawiający przyjmuje, że uczestnikami postępowania o udzielenie zamówienia publicznego, w rozumieniu art. 2 pkt 11 ustawy Prawo zamówień publicznych, Wykonawcami są wspólnicy spółki cywilnej, których udział w postępowaniu traktowany jest jako wspólne ubieganie się o udzielenie zamówienia w rozumieniu art. 23 ust. 1 ustawy Prawo zamówień publicznych. 2) Wykonawcy wspólnie ubiegający się o udzielenie zamówienia ustanawiają pełnomocnika do reprezentowania ich w niniejszym postępowaniu albo reprezentowania w postępowaniu i zawarcia umowy w sprawie niniejszego zamówienia publicznego. 3) Wykonawcy, o których mowa w pkt. 1, ponoszą solidarną odpowiedzialność za wykonanie zamówienia. 4) Każdy z Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia musi złożyć dokumenty, o których mowa rozdziale VI ust. 2 pkt 1-2 oraz w ust. 3 SIWZ tj. oświadczenie o braku podstaw do wykluczenia (wzór formularza oświadczenia stanowi załącznik nr 3 do SIWZ), aktualnego odpisu z właściwego rejestru lub z centralnej ewidencji i informacji o działalności gospodarczej, jeżeli odrębne przepisy wymagają wpisu do rejestru lub ewidencji, w celu wykazania braku podstaw do wykluczenia w oparciu o art. 24 ust. 1 pkt 2 ustawy Prawo zamówień publicznych, wystawionego nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania ofert, listę podmiotów należących do tej samej grupy kapitałowej, o której mowa w art. 24 ust. 2 pkt 5 ustawy Prawo zamówień publicznych, albo informacje o tym, że nie należy do grupy kapitałowej (wzór załącznik nr 3a do SIWZ) 5) Wykonawcy wspólnie ubiegający się o udzielenie zamówienia złożą łącznie Formularz oferty oraz jeden komplet dokumentów, o których mowa w rozdziale VI ust. 1 pkt 1-3 SIWZ, tj. oświadczenia Wykonawcy o spełnianiu warunków określonych w art. 22 ust. 1 ustawy Prawo zamówień publicznych (wzór oświadczenia stanowi załącznik nr 2 do SIWZ), wykaz wykonanych głównych usług w zakresie niezbędnym do wykazania spełnienia warunku wiedzy i doświadczenia w okresie ostatnich (3) trzech lat przed upływem terminu składania ofert, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie wraz z podaniem ich wartości, przedmiotu, dat wykonania i podmiotów, na rzecz których usługi zostały wykonane, oraz załączeniem dowodów, czy zostały wykonane należycie (wzór formularza wykazu wykonanych usług stanowi załącznik nr 5 do SIWZ), wykaz osób, które będą uczestniczyć w wykonywaniu zamówienia, wraz z informacjami na temat ich kwalifikacji zawodowych, doświadczenia i wykształcenia niezbędnych do wykonania zamówienia, a także zakresu wykonywanych przez nie czynności oraz informację o podstawie do dysponowania tymi osobami (wzór formularza wykazu osób stanowi załącznik nr 4 do SIWZ) 6) Wskazane dokumenty powinny być przygotowane w taki sposób, aby Zamawiający mógł dowiedzieć się, jaki udział w wykonaniu zamówienia będzie miał każdy z Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia. 7) Jeżeli wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania poza terytorium Rzeczypospolitej Polskiej, zamiast dokumentów, o których mowa w ust. 2 pkt 2 SIWZ, tj. aktualnego odpisu z właściwego rejestru lub z centralnej ewidencji i informacji o działalności gospodarczej, jeżeli odrębne przepisy wymagają wpisu do rejestru lub ewidencji, w celu wykazania braku podstaw do wykluczenia w oparciu o art. 24 ust. 1 pkt 2 ustawy Prawo zamówień publicznych, wystawionego nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania ofert, - składa dokument lub dokumenty wystawione w kraju, w którym ma siedzibę lub miejsce zamieszkania, potwierdzające, że nie otwarto jego likwidacji ani nie ogłoszono upadłości. 8) Dokumenty, o których mowa w pkt 7 powinny być wystawione nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania ofert; 9) Jeżeli w miejscu zamieszkania osoby lub w kraju, w którym wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania, nie wydaje się dokumentów, o których mowa w pkt 7, zastępuje się je dokumentem zawierającym oświadczenie, w którym określa się także osoby uprawnione do reprezentacji wykonawcy, złożone przed właściwym organem sądowym, administracyjnym albo organem samorządu zawodowego lub gospodarczego odpowiednio kraju miejsca zamieszkania osoby lub kraju, w którym wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania, lub przed notariuszem. Do aktualności tego dokumentu mają odpowiednie zastosowanie zapisy pkt 8. 10) Dokumenty należy składać w oryginale lub kopii poświadczonej za zgodność z oryginałem przez wykonawcę - z wyjątkiem dokumentów wskazanych w pkt 11 niniejszego rozdziału. W przypadku wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia oraz w przypadku innych podmiotów, na zasobach których wykonawca polega za zasadach określonych w art. 26 ust. 2b ustawy Prawo zamówień publicznych, kopie dokumentów dotyczących odpowiednio wykonawcy lub tych podmiotów - poświadczone za zgodność z oryginałem odpowiednio przez wykonawcę lub te podmioty. Dokumenty sporządzone w języku obcym należy składać wraz z tłumaczeniem na język polski. 11) Dokumenty, o których mowa w rozdział VI ust. 1 pkt 1 oraz ust. 3 SIWZ a także wskazane w pkt 7 muszą być złożone w oryginale lub kserokopii poświadczonej notarialnie. 12) Zgodnie z art. 26 ust. 2b ustawy Prawo zamówień publicznych Wykonawca może polegać na wiedzy i doświadczeniu, potencjale technicznym, osobach zdolnych do wykonania zamówienia lub zdolnościach finansowych innych podmiotów, niezależnie od charakteru prawnego łączących go i nimi stosunków. Wykonawca w takiej sytuacji zobowiązany jest udowodnić zamawiającemu, iż będzie dysponował zasobami niezbędnymi do realizacji zamówienia, w szczególności przedstawiając w tym celu pisemne zobowiązanie tych podmiotów do oddania mu do dyspozycji niezbędnych zasobów na okres korzystania z nich przy wykonaniu zamówienia.
SEKCJA IV: PROCEDURA
IV.1) TRYB UDZIELENIA ZAMÓWIENIA
IV.1.1) Tryb udzielenia zamówienia: przetarg nieograniczony.
IV.2) KRYTERIA OCENY OFERT
IV.2.1) Kryteria oceny ofert: cena oraz inne kryteria związane z przedmiotem zamówienia:
- 1 - Cena - 40
- 2 - Metodologia i sposób realizacji zamówienia - 60
IV.3) ZMIANA UMOWY
przewiduje się istotne zmiany postanowień zawartej umowy w stosunku do treści oferty, na podstawie której dokonano wyboru wykonawcy:
Dopuszczalne zmiany postanowień umowy oraz określenie warunków zmian
1.Wszelkie istotne zmiany zawartej umowy będą wymagały pisemnego aneksu pod rygorem nieważności. 2. Istotne zmiany postanowień Umowy w stosunku do treści oferty, na podstawie której dokonano wyboru Wykonawcy mogą dotyczyć: 1) terminu realizacji zamówienia o którym mowa w rozdziale IV ust. 1 SIWZ. 2) warunków i terminów płatności, 3) zmiany składu zespołu badawczego, w tym jego kierownika. 9. Zmiany, o których mowa w ust. 2: 1) w zakresie ust. 2 pkt. 1, 2 w przypadku wystąpienia siły wyższej. Pod pojęciem siły wyższej Zamawiający rozumie okoliczności, które pomimo zachowania należytej staranności są nieprzewidywalne oraz, którym nie można zapobiec lub przeciwstawić się skutecznie. O braku możliwości dotrzymania terminu Wykonawca obowiązany jest niezwłocznie powiadomić Zamawiającego, określając jednocześnie nowy termin realizacji zamówienia, 2) w zakresie ust. 2 pkt. 2 w przypadku: zmian powszechnie obowiązujących przepisów prawa w trakcie realizacji umowy, lub regulacji dot. wykorzystania środków budżetowych, 3) w zakresie ust. 2 pkt. 1 w przypadku przedłużenia terminu zakończenia postępowania o udzielenie zamówienia, 4) w zakresie ust. 2 pkt 3 w przypadku wystąpienia innych niż siła wyższa, o której mowa w pkt. 1 niezawinionych przez Wykonawcę szczególnych okoliczności uniemożliwiających realizację zamówienia zgodnie z ofertą i jedynie za zgodą Zamawiającego wyrażoną na piśmie. Zgoda, na dokonanie zmiany składu zespołu badawczego może zostać udzielona pod warunkiem zapewnienia przez Wykonawcę nowego-ych członka-ów i który-rzy posiadać będą doświadczenie i kwalifikacje zawodowe co najmniej równorzędne jak osoby wskazane w ofercie. 10. Wykonawca wnioskujący o zmianę umowy, przedkłada zamawiającemu pisemne uzasadnienie konieczności wprowadzenia zmian do umowy
IV.4) INFORMACJE ADMINISTRACYJNE
IV.4.1) Adres strony internetowej, na której jest dostępna specyfikacja istotnych warunków zamówienia: www.pomorskie.eu
Specyfikację istotnych warunków zamówienia można uzyskać pod adresem: Urząd Marszałkowskie Województwa Pomorskiego
ul. Okopowa 21/27
80-810 Gdańsk.
IV.4.4) Termin składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu lub ofert: 30.04.2014 godzina 09:00, miejsce: Kancelaria Ogólna Urzędu Marszałkowskiego Województwa Pomorskiego ul. Okopowa 21/27, 80-810 Gdańsk, pokój nr 4a czynna w dni robocze: od poniedziałku do piątku od godz. 7.45 do godz. 15.45.
IV.4.5) Termin związania ofertą: okres w dniach: 30 (od ostatecznego terminu składania ofert).
IV.4.16) Informacje dodatkowe, w tym dotyczące finansowania projektu/programu ze środków Unii Europejskiej: w ramach Poddziałania 6.1.3, Działania 6.2 oraz Poddziałania 8.1.2 POKL 2007 - 2013 w województwie pomorskim.
IV.4.17) Czy przewiduje się unieważnienie postępowania o udzielenie zamówienia, w przypadku nieprzyznania środków pochodzących z budżetu Unii Europejskiej oraz niepodlegających zwrotowi środków z pomocy udzielonej przez państwa członkowskie Europejskiego Porozumienia o Wolnym Handlu (EFTA), które miały być przeznaczone na sfinansowanie całości lub części zamówienia: nie
INNE PRZETARGI Z GDAŃSKA
- Wymiana opraw oświetleniowych w budynkach UG: część I - wymiana opraw oświetl. w WOiGw Gdyni przy al. M. Piłsudskiego 46, część II - wymiana opraw oświetl. w BG w Gdańsku przy ul. Wita Stwosza 53.
- Wykonanie robót budowlanych polegających na remoncie w budynku Biblioteki Głównej Uniwersytetu Gdańskiego w Gdańsku przy ul. Wita Stwosza 53.
- Aktualizacja projektów stałej organizacji ruchu dla odcinków dróg zarządzanych przez Zarząd Dróg Wojewódzkich w Gdańsku na terenie Rejonu Dróg Wojewódzkich w Pucku
- Świadczenie usług transportu zamrożonego materiału biologicznego wymagającego kontrolowanych warunków przewozu w ramach realizacji projektów finansowanych przez Agencję Badań Medycznych
- Dostawa narzędzi bipolarnych do diatermii z dzierżawą oraz zestaw do usuwania przeszkód w naczyniach z dzierżawą dla UCK
- Dostawa sprzętu komputerowego dla Wydziału Elektroniki, Telekomunikacji i Informatyki Politechniki Gdańskiej.
więcej: przetargi w Gdańsku »
PRZETARGI Z PODOBNEJ KATEGORII
- TPm-107/24 Remont i przebudowa Collegium Anatomicum wraz z dostosowaniem obiektu do przepisów o ochronie ppoż. Etap 2 w formule 'zaprojektuj i wybuduj'.
- ZP/1/MZGO/2024 Wywóz nieczystości ciekłych - ścieków przemysłowych składowisk odpadów zlokalizowanych przy ul. Koksowniczej 4 i ul. Głównej 144 A w Dąbrowie Górniczej
- Kompleksowa modernizacja budynków Szkoły Podstawowej nr 1 w Gryfowie Śląskim w formule "zaprojektuj i wybuduj"
- Przebudowa infrastruktury drogowej i pieszo-rowerowej w ramach projektu pn. "Inwestycje w infrastrukturę pieszo-rowerową w Zduńskiej Woli wspólną ofertą turystyczną MOF" - wykonanie dokumentacji
- Świadczenie usługi merytorycznej oceny wniosków w ramach IV naboru do Programu grantowego - zamówienie z podziałem na trzy części
- "Wykonanie projektu budowlano - wykonawczego remontu/modernizacji boiska piłkarskiego oraz wielofunkcyjnego przy Zespole Szkół Ogólnokształcących nr 5 w Olsztynie"
więcej: Usługi architektoniczne, inżynieryjne i planowania »
Uwaga: podstawą prezentowanych tutaj informacji są dane publikowane przez Urząd Zamówień Publicznych w Biuletynie Zamówień Publicznych. Treść ogłoszenia widoczna na eGospodarka.pl jest zgodna z treścią tegoż ogłoszenia dostępną w BZP w dniu publikacji. Redakcja serwisu eGospodarka.pl dokłada wszelkich starań, aby zamieszczone tutaj informacje były kompletne i zgodne z prawdą. Nie może jednak zagwarantować ich poprawności i nie ponosi żadnej odpowiedzialności za jakiekolwiek szkody powstałe w wyniku korzystania z nich.