eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plPrzetargiPrzetargi Siemiatycze › "Dostawa materiałów szewnych na potrzeby Samodzielnego Publicznego Zakładu Opieki Zdrowotnej w Siemiatyczach"



Ogłoszenie z dnia 2024-05-06

Ogłoszenie o zamówieniu
Dostawy
"Dostawa materiałów szewnych na potrzeby Samodzielnego Publicznego Zakładu Opieki Zdrowotnej w Siemiatyczach”

SEKCJA I - ZAMAWIAJĄCY

1.1.) Rola zamawiającego

Postępowanie prowadzone jest samodzielnie przez zamawiającego

1.2.) Nazwa zamawiającego: Samodzielny Publiczny Zakład Opieki Zdrowotnej w Siemiatyczach

1.3.) Oddział zamawiającego: Samodzielny Publiczny Zakład Opieki Zdrowotnej w Siemiatyczach

1.4) Krajowy Numer Identyfikacyjny: REGON 050653482

1.5) Adres zamawiającego

1.5.1.) Ulica: Szpitalna 8

1.5.2.) Miejscowość: Siemiatycze

1.5.3.) Kod pocztowy: 17-300

1.5.4.) Województwo: podlaskie

1.5.5.) Kraj: Polska

1.5.6.) Lokalizacja NUTS 3: PL842 - Łomżyński

1.5.9.) Adres poczty elektronicznej: zamowienia.publiczne@spzozsiemiatycze.pl

1.5.10.) Adres strony internetowej zamawiającego: http://spzozsiemiatycze.pl

1.6.) Rodzaj zamawiającego: Zamawiający publiczny - jednostka sektora finansów publicznych - samodzielny publiczny zakład opieki zdrowotnej

1.7.) Przedmiot działalności zamawiającego: Zdrowie

SEKCJA II – INFORMACJE PODSTAWOWE

2.1.) Ogłoszenie dotyczy:

Zamówienia publicznego

2.2.) Ogłoszenie dotyczy usług społecznych i innych szczególnych usług: Nie

2.3.) Nazwa zamówienia albo umowy ramowej:

"Dostawa materiałów szewnych na potrzeby Samodzielnego Publicznego Zakładu Opieki Zdrowotnej w Siemiatyczach”

2.4.) Identyfikator postępowania: ocds-148610-3b6436b5-0b7f-11ef-9b7e-467806a93518

2.5.) Numer ogłoszenia: 2024/BZP 00310533

2.6.) Wersja ogłoszenia: 01

2.7.) Data ogłoszenia: 2024-05-06

2.8.) Zamówienie albo umowa ramowa zostały ujęte w planie postępowań: Tak

2.9.) Numer planu postępowań w BZP: 2024/BZP 00035303/04/P

2.10.) Identyfikator pozycji planu postępowań:

1.2.6 "Dostawa materiałów szewnych na potrzeby Samodzielnego Publicznego Zakładu Opieki Zdrowotnej w Siemiatyczach”

2.11.) O udzielenie zamówienia mogą ubiegać się wyłącznie wykonawcy, o których mowa w art. 94 ustawy: Nie

2.14.) Czy zamówienie albo umowa ramowa dotyczy projektu lub programu współfinansowanego ze środków Unii Europejskiej: Nie

2.16.) Tryb udzielenia zamówienia wraz z podstawą prawną

Zamówienie udzielane jest w trybie podstawowym na podstawie: art. 275 pkt 1 ustawy

SEKCJA III – UDOSTĘPNIANIE DOKUMENTÓW ZAMÓWIENIA I KOMUNIKACJA

3.1.) Adres strony internetowej prowadzonego postępowania

https://ezamowienia.gov.pl/mp-client/search/list/ocds-148610-3b6436b5-0b7f-11ef-9b7e-467806a93518

3.2.) Zamawiający zastrzega dostęp do dokumentów zamówienia: Nie

3.4.) Wykonawcy zobowiązani są do składania ofert, wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu, oświadczeń oraz innych dokumentów wyłącznie przy użyciu środków komunikacji elektronicznej: Tak

3.5.) Informacje o środkach komunikacji elektronicznej, przy użyciu których zamawiający będzie komunikował się z wykonawcami - adres strony internetowej: 1. Komunikacja pomiędzy Wykonawcą a Zamawiającym w tym składanie ofert odbywa
się przy użyciu platformy http://ezamowienia.gov.pl.
3. Wykonawca dla pełnego korzystania z platformy powinien zweryfikować konto oraz nadać pełne uprawnienia dla
użytkowników/osób uprawnionych po jego stronie do składania ofert.
11. Zamawiający nie dopuszcza telefonicznego udzielania wyjaśnień.
13. Zamawiający dopuszcza zamieszczanie informacji/zawiadomień oraz udzielanie odpowiedzi o wyjaśnienie treści SWZ jeżeli
storna prowadzonego zamówienia tj https://ezamowienia.gov.pl ulegnie awarii lub zamieszczanie informacji za jej pośrednictwem nie
będzie możliwe. W powyższej sytuacji informacje będą publikowane za pomocą strony internetowej Zamawiającego
https://spzozsiemiatycze.pl w zakładce zamówienia publiczne/aktualne postepowania

3.6.) Wymagania techniczne i organizacyjne dotyczące korespondencji elektronicznej: 7. Zamawiający dopuszcza składanie
wniosków o wyjaśnienie treści SWZ za pomocą poczty elektronicznej na adres zamowienia.publiczne@spzozsiemiatycze.pllub
poprzez https://ezamowienia.gov.pl. Odpowiedzi zostaną zamieszczone na stronie internetowej prowadzonego postępowania
https://ezamowienia.gov.plNa stronie tej także m.in. udostępniane będą zmiany treści SWZ oraz inne dokumenty zamówienia
bezpośrednio związane z postępowaniem.
8. Zamawiający dopuszcza przesłanie wezwań do wyjaśnienia treści ofert; wyjaśnień rażąco niskiej ceny, uzupełnień dokumentów
podmiotowych; wezwań odnośnie przedłużenia związania ofertą; informacji z otwarcia ofert i o wyborze oferty; lub wezwań do
poprawy omyłek pisarskich i rachunkowych; zawiadomienia o unieważnieniu postępowania; zawiadomień o odrzuceniu ofert za
pomocą zamowienia.publiczne@spzozsiemiatycze.pl lub poprzez https://ezamowienia.gov.pl
9. Zamawiający dopuszcza aby odpowiedzi Wykonawcy w związku z wezwaniami lub zawiadomieniami opisanymi w pkt 7 odbywały
się za pomocą zamowienia.publiczne@spzozsiemiatycze.pl lub poprzez https://ezamowienia.gov.pl

3.8.) Zamawiający wymaga sporządzenia i przedstawienia ofert przy użyciu narzędzi elektronicznego modelowania danych budowlanych lub innych podobnych narzędzi, które nie są ogólnie dostępne: Nie

3.12.) Oferta - katalog elektroniczny: Nie dotyczy

3.14.) Języki, w jakich mogą być sporządzane dokumenty składane w postępowaniu:

polski

3.15.) RODO (obowiązek informacyjny): 1. Zamawiający informuje, że Administratorem danych osobowych Wykonawcy jest
SPZOZ w Siemiatyczach ,ul. Szpitalna 8, 17-300 Siemiatycze;
2. W sprawach związanych z przetwarzaniem danych osobowych, można kontaktować się z Inspektorem Ochrony Danych, za
pośrednictwem adresu e-mail: Iodo@spzozsiemiatycze.pl;.
3. Dane osobowe takie jak imię, nazwisko, nazwa, adres siedziby/korespondencyjny, telefon, adres mail będą przetwarzane w celu
przeprowadzenia postępowania o udzielenie zamówienia publicznego oraz w celu archiwizacji.
4. Podstawę prawną przetwarzania danych osobowych stanowi ustawa Prawo zamówień publicznych, wydane na jej podstawie akty
wykonawcze, a także ustawa o narodowym zasobie archiwalnym i archiwach.
5. Dane osobowe będą ujawniane wykonawcom oraz wszystkim zainteresowanym z uwzględnieniem przepisów w zakresie
zamówień publicznych, a także podmiotom przetwarzającym dane na podstawie zawartych umów.
6. Dane osobowe Wykonawcy będą przechowywane przez okres obowiązywania umowy a następnie 5 lat, albo 15 lat w przypadku
zamówień współfinansowanych ze środków UE, począwszy od 1 stycznia roku kalendarzowego następującego po zakończeniu
okresu obowiązywania umowy. Okresy te dotyczą również Wykonawców, którzy złożyli oferty i nie zostały one uznane, jako
najkorzystniejsze (nie zawarto z tymi Wykonawcami umowy).
7. Osobie, której dane dotyczą przysługuje prawo:
- dostępu do danych. W przypadku, gdy wykonanie obowiązku związanego z prawem dostępu do danych wymagałoby
niewspółmiernie dużego wysiłku, Zamawiający może żądać od osoby, której dane dotyczą, wskazania dodatkowych informacji
mających na celu sprecyzowanie żądania, w szczególności podania nazwy lub daty postępowania o udzielenie zamówienia
publicznego lub konkursu;
- sprostowania danych, ich usunięcia oraz ograniczenia przetwarzania na warunkach określonych w przepisach Rozporządzenia
Parlamentu i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem
danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE. Wystąpienie z żądaniem
ograniczenia przetwarzania, nie ogranicza przetwarzania danych osobowych do czasu zakończenia postępowania o udzielenie
zamówienia publicznego lub konkursu;
- wniesienia skargi do Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych.
8. Podanie danych jest dobrowolne, jednakże ich niepodanie może uniemożliwić Zamawiającemu dokonanie oceny spełniania
warunków udziału w postępowaniu oraz zdolności Wykonawcy do należytego wykonania zamówienia, co skutkować może
wykluczeniem Wykonawcy z postępowania lub odrzuceniem jego oferty.

SEKCJA IV – PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA

4.1.) Informacje ogólne odnoszące się do przedmiotu zamówienia.

4.1.1.) Przed wszczęciem postępowania przeprowadzono konsultacje rynkowe: Nie

4.1.2.) Numer referencyjny: SP ZOZ ZP/09/24

4.1.3.) Rodzaj zamówienia: Dostawy

4.1.4.) Zamawiający udziela zamówienia w częściach, z których każda stanowi przedmiot odrębnego postępowania: Nie

4.1.8.) Możliwe jest składanie ofert częściowych: Tak

4.1.9.) Liczba części: 5

4.1.10.) Ofertę można składać na wszystkie części

4.1.11.) Zamawiający ogranicza liczbę części zamówienia, którą można udzielić jednemu wykonawcy: Nie

4.1.13.) Zamawiający uwzględnia aspekty społeczne, środowiskowe lub etykiety w opisie przedmiotu zamówienia: Nie

4.2. Informacje szczegółowe odnoszące się do przedmiotu zamówienia:

Część 1

4.2.2.) Krótki opis przedmiotu zamówienia

1. Przedmiotem zamówienia jest sukcesywna dostawa materiałów szewnych wraz z wyładunkiem/rozładunkiem do magazynu (Apteka Szpiatala) Zmawiającego, zgodnie z opisem przedstawionym w pakiecie nr 1 stanowiących załącznik nr 2 do SIWZ – Formularze asortymentowo – ilościowo – cenowe.
2. . Szczegółowy opis przedmiotu zamówienia, zestawienie wymaganych parametrów granicznych objętych dostawą wymienionych w ust. 1 zawierają formularz asortymentowo ilościowy wraz z opisem, stanowi załączniki nr 2 do SIWZ w szczegółowo opisanych części, pakiet nr 1 oferty, stanowiącym integralną jej część, a następnie integralną część umowy dostawy.
3. W przypadku stwierdzenia braków w załączniku nr 2 do SWZ (formularz asortymentowo ilościowy) m.in. nazwa handlowa produktu, nr katalogowy, załącznik nie będzie podlegał uzupełnieniu na podstawie art. 223 ust.1 i oferta będzie podlegać odrzuceniu na podstawie art. 226 ust. 1 pkt. 5) ustawy Pzp. – jeżeli podanie takowych informacji jest wymagane w załączniku.
4. Wykonawca zobowiązany jest zrealizować zamówienie na zasadach i warunkach opisanych we wzorze umowy dostawy stanowiącym załącznik nr 3 do SIWZ.
5. Ilość towaru określona w SWZ, przewidziana do nabycia w okresie obowiązywania umowy, została określona w sposób szacunkowy. Ilość towaru nabyta przez Zamawiającego w okresie obowiązywania Umowy może być mniejsza i z tego tytułu nie przysługują Wykonawcy względem Zamawiającego żadne roszczenia, o ile Zamawiający nabędzie towary o wartości nie łącznej wartość netto Umowy określonej w § 4 ust. 1. (wzór umowy) W przypadku niższej niż 50% określonym w zdaniu poprzednim, Wykonawcy przysługuje wynagrodzenie wyłącznie za rzeczywiście należycie zrealizowane dostawy zgodne z Umową.
6. Zamawiający wymaga, aby asortyment oferowany w niniejszym postępowaniu o udzielenie zamówienia publicznego, w zakresie składanej oferty spełniał warunki i posiadał niezbędne oznakowanie, certyfikaty, deklaracje zgodności wprowadzające do obrotu i używania na terytorium państwa członkowskiego, o których mowa w ustawie z dnia 7 kwietnia 2022 r. o wyrobach medycznych (Dz.U.2022.poz.974 t.j) – jeżeli dotyczy
7. Zamawiający wymaga, aby produkty oferowane w niniejszym postępowaniu o udzielenie zamówienia publicznego, w zakresie składanej oferty, spełniały określone normy, posiadały aktualne karty charakterystyki oraz aktualne wpisy do Rejestru Środków chemicznych i Materiałów Medycznych dopuszczające do obrotu i używania na terytorium RP, o których mowa w ustawie z dnia 6 września 2001 roku Prawo farmaceutyczne (tj. Dz. U. Dz.U.2022.poz.2301 tj..) – jeżeli dotyczy
8. W celu prawidłowego oznakowania wyrobu medycznego, producent powinien umieścić na opakowaniu/etykiecie wyrobu następujące informacje: nazwę lub nazwę handlową wyrobu, wyrażenie, wyrażenie „wyrób medyczny” [lub symbol zharmonizowany], znak CE z numerem jednostki notyfikowanej (jeżeli dotyczy), nazwę i adres producenta, informacje niezbędne do zidentyfikowania wyrobu, w przypadku gdy nie jest to dla użytkownika oczywiste, należy umieścić przewidziane przez producenta zastosowanie wyrobu, numer serii lub numer seryjny wyrobu poprzedzony wyrazami NUMER SERII lub NUMER SERYJNY, lub też równoważny symbol zharmonizowany, w zależności od przypadku, nośnik kodu UDI, w przypadku gdy nie podano daty, do której można bezpiecznie używać wyrobu – datę produkcji, informacje o wszelkich mających zastosowanie specjalnych warunkach przechowywania lub obsługi, jeżeli wyrób jest przeznaczony do jednorazowego użytku – informację o tym fakcie [lub symbol zharmonizowany], ostrzeżenia lub informacje o koniecznych środkach ostrożności, na które należy natychmiast zwrócić uwagę użytkownika wyrobu lub innej osoby, w przypadku wyrobów składających się z substancji lub mieszanin substancji, które są przeznaczone do wprowadzenia do ciała ludzkiego przez otwór ciała lub do podania na skórę i które są wchłaniane przez organizm ludzki lub miejscowo rozpraszane w organizmie ludzkim – ogólny skład jakościowy wyrobu oraz informacje ilościowe dotyczące głównego składnika lub głównych składników odpowiedzialnych za osiągnięcie zasadniczego przewidzianego działania.
9. W przypadku wyrobów sterylnych: oznaczenie pozwalające na rozpoznanie opakowania jako opakowania sterylnego; informację, że wyrób jest w stanie sterylnym; metodę sterylizacji; opis wyrobu; miesiąc i rok produkcji; zalecenie, by sprawdzić w instrukcji używania, co należy zrobić w przypadku uszkodzenia lub niezamierzonego otwarcia opakowania sterylnego przed użyciem wyrobu
10. Przedmiot zamówienia powinien odpowiadać wymaganiom określonym w niniejszej SIWZ. Zamawiający zastrzega sobie możliwość (w trakcie badania ofert, w określonym przez siebie terminie) zażądania pojedynczych próbek asortymentowych, instrukcji użytkowania wyrobu oraz kart technicznych wyrobów w celu dokonania badania zgodności oferowanego przedmiotu zamówienia z opisem.
11. Okres ważności dostarczonych Towarów nie może być krótszy, niż 12 miesięcy od dnia odbioru dostawy Towarów, dostawy produktów z krótszym terminem ważności mogą być dopuszczone w wyjątkowych sytuacjach, każdorazowo zgodę na nie musi wyrazić upoważniony przedstawiciel Zamawiającego.
12. Wykonawca powinien przedłożyć ofertę zgodnie z formularzem asortymentowo-ilościowo-cenowym - (Załącznik nr 2).
13. Wykonawca zobowiązany jest do wskazania w formularzu ofertowym – Załącznik nr 1 – te pozycje zamówienia, których wykonanie zamierza powierzyć podwykonawcom. (dotyczy/nie dotyczy).
14. Ustalenia i decyzje dotyczące wykonywania zamówienia uzgadniane będą przez Zamawiającego z ustanowionym przedstawicielem Wykonawcy.
15. Zamawiający nie ponosi odpowiedzialności za szkody wyrządzone przez Wykonawcę podczas wykonywania przedmiotu zamówienia.
16. Jeżeli wskazano nazwy towarów pochodzących od konkretnych producentów to określają one minimalne parametry jakościowe i cechy użytkowe, jakimi muszą odpowiadać towary oferowane przez wykonawcę, aby zostały spełnione wymagania stawiane przez Zamawiającego. Towary pochodzące od konkretnych producentów stanowią wyłącznie wzorzec jakościowy przedmiotu zamówienia. Pod pojęciem minimalne parametry jakościowe i cechy użytkowe Zamawiający rozumie wymagania towaru zawarte w ogólnie dostępnych źródłach, katalogach, stornach internetowych producentów. Operowanie przykładowymi nazwami producenta ma jedynie na celu doprecyzowanie poziomu oczekiwań Zamawiającego w stosunku do określonego rozwiązania. Posługiwanie się nazwami producentów /produktów ma wyłącznie charakter przykładowy. Zamawiający, wskazuje oznaczenie konkretnego producenta (dostawcy) lub konkretny produkt przy opisie przedmiotu zamówienia, dopuszcza jednocześnie produkty równoważne o parametrach jakościowych i cechach użytkowych co najmniej na poziomie parametrów wskazanego produktu, uznając tym samym każdy produkt o wskazanych lub lepszych parametrach.
17. Ilekroć w SWZ, w opisie przedmiotu zamówieni jest mowa o normach, europejskich ocenach technicznych, aprobatach, znaku towarowym, patencie lub pochodzeniu to przyjmuje się, że wskazaniom takim towarzyszą wyrazy „lub równoważne”. W takim przypadku podane cechy materiału, produktu należy rozumieć jako wymagania minimalne, nie gorsze niż parametry opisane w SWZ, a ich zastosowanie nie będzie miało negatywnego wpływu na prawidłowe użycie produktu zgodnie z jego przeznaczeniem medycznym. Za rozwiązania równoważne przyjmuje się takie, które spełniają wymagania określone przez Zamawiającego w opisie przedmiotu zamówienia. Obowiązek udowodnienia powyższego leży po stronie Wykonawcy.
18. Wykonawca, który w ofercie powołuje się na rozwiązania równoważne zobowiązany jest wskazać, że oferowane przez niego dostawy spełniają wymagania Zamawiającego określone w SWZ. W takiej sytuacji Wykonawca zobowiązany będzie do dołączenia do oferty zaproponowane pozycje równoważne lub wykazać ich równoważność w stosunku do wymagań Zamawiającego ze wskazaniem nazwy i pozycji opisu przedmiotu zamówienia, których dotyczy.

4.2.6.) Główny kod CPV: 33141128-3 - Igły do szycia

4.2.8.) Zamówienie obejmuje opcje: Nie

4.2.10.) Okres realizacji zamówienia albo umowy ramowej: 12 miesiące

4.2.11.) Zamawiający przewiduje wznowienia: Nie

4.2.13.) Zamawiający przewiduje udzielenie dotychczasowemu wykonawcy zamówień na podobne usługi lub roboty budowlane: Nie

4.3.) Kryteria oceny ofert:

4.3.2.) Sposób określania wagi kryteriów oceny ofert: Procentowo

4.3.3.) Stosowane kryteria oceny ofert: Kryterium ceny oraz kryteria jakościowe

Kryterium 1

4.3.5.) Nazwa kryterium: Cena

4.3.6.) Waga: 60

Kryterium 2

4.3.4.) Rodzaj kryterium: inne.

4.3.5.) Nazwa kryterium: Termin płatności

4.3.6.) Waga: 40

4.3.10.) Zamawiający określa aspekty społeczne, środowiskowe lub innowacyjne, żąda etykiet lub stosuje rachunek kosztów cyklu życia w odniesieniu do kryterium oceny ofert: Nie

Część 2

4.2.2.) Krótki opis przedmiotu zamówienia

1. Przedmiotem zamówienia jest sukcesywna dostawa materiałów szewnych wraz z wyładunkiem/rozładunkiem do magazynu (Apteka Szpiatala) Zmawiającego, zgodnie z opisem przedstawionym w pakiecie nr 2 stanowiących załącznik nr 2 do SIWZ – Formularze asortymentowo – ilościowo – cenowe.
2. . Szczegółowy opis przedmiotu zamówienia, zestawienie wymaganych parametrów granicznych objętych dostawą wymienionych w ust. 1 zawierają formularz asortymentowo ilościowy wraz z opisem, stanowi załączniki nr 2 do SIWZ w szczegółowo opisanych części, pakiet nr 2 oferty, stanowiącym integralną jej część, a następnie integralną część umowy dostawy.
3. W przypadku stwierdzenia braków w załączniku nr 2 do SWZ (formularz asortymentowo ilościowy) m.in. nazwa handlowa produktu, nr katalogowy, załącznik nie będzie podlegał uzupełnieniu na podstawie art. 223 ust.1 i oferta będzie podlegać odrzuceniu na podstawie art. 226 ust. 1 pkt. 5) ustawy Pzp. – jeżeli podanie takowych informacji jest wymagane w załączniku.
4. Wykonawca zobowiązany jest zrealizować zamówienie na zasadach i warunkach opisanych we wzorze umowy dostawy stanowiącym załącznik nr 3 do SIWZ.
5. Ilość towaru określona w SWZ, przewidziana do nabycia w okresie obowiązywania umowy, została określona w sposób szacunkowy. Ilość towaru nabyta przez Zamawiającego w okresie obowiązywania Umowy może być mniejsza i z tego tytułu nie przysługują Wykonawcy względem Zamawiającego żadne roszczenia, o ile Zamawiający nabędzie towary o wartości nie łącznej wartość netto Umowy określonej w § 4 ust. 1. (wzór umowy) W przypadku niższej niż 50% określonym w zdaniu poprzednim, Wykonawcy przysługuje wynagrodzenie wyłącznie za rzeczywiście należycie zrealizowane dostawy zgodne z Umową.
6. Zamawiający wymaga, aby asortyment oferowany w niniejszym postępowaniu o udzielenie zamówienia publicznego, w zakresie składanej oferty spełniał warunki i posiadał niezbędne oznakowanie, certyfikaty, deklaracje zgodności wprowadzające do obrotu i używania na terytorium państwa członkowskiego, o których mowa w ustawie z dnia 7 kwietnia 2022 r. o wyrobach medycznych (Dz.U.2022.poz.974 t.j) – jeżeli dotyczy
7. Zamawiający wymaga, aby produkty oferowane w niniejszym postępowaniu o udzielenie zamówienia publicznego, w zakresie składanej oferty, spełniały określone normy, posiadały aktualne karty charakterystyki oraz aktualne wpisy do Rejestru Środków chemicznych i Materiałów Medycznych dopuszczające do obrotu i używania na terytorium RP, o których mowa w ustawie z dnia 6 września 2001 roku Prawo farmaceutyczne (tj. Dz. U. Dz.U.2022.poz.2301 tj..) – jeżeli dotyczy
8. W celu prawidłowego oznakowania wyrobu medycznego, producent powinien umieścić na opakowaniu/etykiecie wyrobu następujące informacje: nazwę lub nazwę handlową wyrobu, wyrażenie, wyrażenie „wyrób medyczny” [lub symbol zharmonizowany], znak CE z numerem jednostki notyfikowanej (jeżeli dotyczy), nazwę i adres producenta, informacje niezbędne do zidentyfikowania wyrobu, w przypadku gdy nie jest to dla użytkownika oczywiste, należy umieścić przewidziane przez producenta zastosowanie wyrobu, numer serii lub numer seryjny wyrobu poprzedzony wyrazami NUMER SERII lub NUMER SERYJNY, lub też równoważny symbol zharmonizowany, w zależności od przypadku, nośnik kodu UDI, w przypadku gdy nie podano daty, do której można bezpiecznie używać wyrobu – datę produkcji, informacje o wszelkich mających zastosowanie specjalnych warunkach przechowywania lub obsługi, jeżeli wyrób jest przeznaczony do jednorazowego użytku – informację o tym fakcie [lub symbol zharmonizowany], ostrzeżenia lub informacje o koniecznych środkach ostrożności, na które należy natychmiast zwrócić uwagę użytkownika wyrobu lub innej osoby, w przypadku wyrobów składających się z substancji lub mieszanin substancji, które są przeznaczone do wprowadzenia do ciała ludzkiego przez otwór ciała lub do podania na skórę i które są wchłaniane przez organizm ludzki lub miejscowo rozpraszane w organizmie ludzkim – ogólny skład jakościowy wyrobu oraz informacje ilościowe dotyczące głównego składnika lub głównych składników odpowiedzialnych za osiągnięcie zasadniczego przewidzianego działania.
9. W przypadku wyrobów sterylnych: oznaczenie pozwalające na rozpoznanie opakowania jako opakowania sterylnego; informację, że wyrób jest w stanie sterylnym; metodę sterylizacji; opis wyrobu; miesiąc i rok produkcji; zalecenie, by sprawdzić w instrukcji używania, co należy zrobić w przypadku uszkodzenia lub niezamierzonego otwarcia opakowania sterylnego przed użyciem wyrobu
10. Przedmiot zamówienia powinien odpowiadać wymaganiom określonym w niniejszej SIWZ. Zamawiający zastrzega sobie możliwość (w trakcie badania ofert, w określonym przez siebie terminie) zażądania pojedynczych próbek asortymentowych, instrukcji użytkowania wyrobu oraz kart technicznych wyrobów w celu dokonania badania zgodności oferowanego przedmiotu zamówienia z opisem.
11. Okres ważności dostarczonych Towarów nie może być krótszy, niż 12 miesięcy od dnia odbioru dostawy Towarów, dostawy produktów z krótszym terminem ważności mogą być dopuszczone w wyjątkowych sytuacjach, każdorazowo zgodę na nie musi wyrazić upoważniony przedstawiciel Zamawiającego.
12. Wykonawca powinien przedłożyć ofertę zgodnie z formularzem asortymentowo-ilościowo-cenowym - (Załącznik nr 2).
13. Wykonawca zobowiązany jest do wskazania w formularzu ofertowym – Załącznik nr 1 – te pozycje zamówienia, których wykonanie zamierza powierzyć podwykonawcom. (dotyczy/nie dotyczy).
14. Ustalenia i decyzje dotyczące wykonywania zamówienia uzgadniane będą przez Zamawiającego z ustanowionym przedstawicielem Wykonawcy.
15. Zamawiający nie ponosi odpowiedzialności za szkody wyrządzone przez Wykonawcę podczas wykonywania przedmiotu zamówienia.
16. Jeżeli wskazano nazwy towarów pochodzących od konkretnych producentów to określają one minimalne parametry jakościowe i cechy użytkowe, jakimi muszą odpowiadać towary oferowane przez wykonawcę, aby zostały spełnione wymagania stawiane przez Zamawiającego. Towary pochodzące od konkretnych producentów stanowią wyłącznie wzorzec jakościowy przedmiotu zamówienia. Pod pojęciem minimalne parametry jakościowe i cechy użytkowe Zamawiający rozumie wymagania towaru zawarte w ogólnie dostępnych źródłach, katalogach, stornach internetowych producentów. Operowanie przykładowymi nazwami producenta ma jedynie na celu doprecyzowanie poziomu oczekiwań Zamawiającego w stosunku do określonego rozwiązania. Posługiwanie się nazwami producentów /produktów ma wyłącznie charakter przykładowy. Zamawiający, wskazuje oznaczenie konkretnego producenta (dostawcy) lub konkretny produkt przy opisie przedmiotu zamówienia, dopuszcza jednocześnie produkty równoważne o parametrach jakościowych i cechach użytkowych co najmniej na poziomie parametrów wskazanego produktu, uznając tym samym każdy produkt o wskazanych lub lepszych parametrach.
17. Ilekroć w SWZ, w opisie przedmiotu zamówieni jest mowa o normach, europejskich ocenach technicznych, aprobatach, znaku towarowym, patencie lub pochodzeniu to przyjmuje się, że wskazaniom takim towarzyszą wyrazy „lub równoważne”. W takim przypadku podane cechy materiału, produktu należy rozumieć jako wymagania minimalne, nie gorsze niż parametry opisane w SWZ, a ich zastosowanie nie będzie miało negatywnego wpływu na prawidłowe użycie produktu zgodnie z jego przeznaczeniem medycznym. Za rozwiązania równoważne przyjmuje się takie, które spełniają wymagania określone przez Zamawiającego w opisie przedmiotu zamówienia. Obowiązek udowodnienia powyższego leży po stronie Wykonawcy.
18. Wykonawca, który w ofercie powołuje się na rozwiązania równoważne zobowiązany jest wskazać, że oferowane przez niego dostawy spełniają wymagania Zamawiającego określone w SWZ. W takiej sytuacji Wykonawca zobowiązany będzie do dołączenia do oferty zaproponowane pozycje równoważne lub wykazać ich równoważność w stosunku do wymagań Zamawiającego ze wskazaniem nazwy i pozycji opisu przedmiotu zamówienia, których dotyczy.

4.2.6.) Główny kod CPV: 33141120-7 - Zaciski, szwy, podwiązki naczyniowe

4.2.8.) Zamówienie obejmuje opcje: Nie

4.2.10.) Okres realizacji zamówienia albo umowy ramowej: 12 miesiące

4.2.11.) Zamawiający przewiduje wznowienia: Nie

4.2.13.) Zamawiający przewiduje udzielenie dotychczasowemu wykonawcy zamówień na podobne usługi lub roboty budowlane: Nie

4.3.) Kryteria oceny ofert:

4.3.2.) Sposób określania wagi kryteriów oceny ofert: Procentowo

4.3.3.) Stosowane kryteria oceny ofert: Kryterium ceny oraz kryteria jakościowe

Kryterium 1

4.3.5.) Nazwa kryterium: Cena

4.3.6.) Waga: 60

Kryterium 2

4.3.4.) Rodzaj kryterium: inne.

4.3.5.) Nazwa kryterium: Termin płatności

4.3.6.) Waga: 40

4.3.10.) Zamawiający określa aspekty społeczne, środowiskowe lub innowacyjne, żąda etykiet lub stosuje rachunek kosztów cyklu życia w odniesieniu do kryterium oceny ofert: Nie

Część 3

4.2.2.) Krótki opis przedmiotu zamówienia

1. Przedmiotem zamówienia jest sukcesywna dostawa materiałów szewnych wraz z wyładunkiem/rozładunkiem do magazynu (Apteka Szpiatala) Zmawiającego, zgodnie z opisem przedstawionym w pakiecie nr 3 stanowiących załącznik nr 2 do SIWZ – Formularze asortymentowo – ilościowo – cenowe.
2. . Szczegółowy opis przedmiotu zamówienia, zestawienie wymaganych parametrów granicznych objętych dostawą wymienionych w ust. 1 zawierają formularz asortymentowo ilościowy wraz z opisem, stanowi załączniki nr 2 do SIWZ w szczegółowo opisanych części, pakiet nr 3 oferty, stanowiącym integralną jej część, a następnie integralną część umowy dostawy.
3. W przypadku stwierdzenia braków w załączniku nr 2 do SWZ (formularz asortymentowo ilościowy) m.in. nazwa handlowa produktu, nr katalogowy, załącznik nie będzie podlegał uzupełnieniu na podstawie art. 223 ust.1 i oferta będzie podlegać odrzuceniu na podstawie art. 226 ust. 1 pkt. 5) ustawy Pzp. – jeżeli podanie takowych informacji jest wymagane w załączniku.
4. Wykonawca zobowiązany jest zrealizować zamówienie na zasadach i warunkach opisanych we wzorze umowy dostawy stanowiącym załącznik nr 3 do SIWZ.
5. Ilość towaru określona w SWZ, przewidziana do nabycia w okresie obowiązywania umowy, została określona w sposób szacunkowy. Ilość towaru nabyta przez Zamawiającego w okresie obowiązywania Umowy może być mniejsza i z tego tytułu nie przysługują Wykonawcy względem Zamawiającego żadne roszczenia, o ile Zamawiający nabędzie towary o wartości nie łącznej wartość netto Umowy określonej w § 4 ust. 1. (wzór umowy) W przypadku niższej niż 50% określonym w zdaniu poprzednim, Wykonawcy przysługuje wynagrodzenie wyłącznie za rzeczywiście należycie zrealizowane dostawy zgodne z Umową.
6. Zamawiający wymaga, aby asortyment oferowany w niniejszym postępowaniu o udzielenie zamówienia publicznego, w zakresie składanej oferty spełniał warunki i posiadał niezbędne oznakowanie, certyfikaty, deklaracje zgodności wprowadzające do obrotu i używania na terytorium państwa członkowskiego, o których mowa w ustawie z dnia 7 kwietnia 2022 r. o wyrobach medycznych (Dz.U.2022.poz.974 t.j) – jeżeli dotyczy
7. Zamawiający wymaga, aby produkty oferowane w niniejszym postępowaniu o udzielenie zamówienia publicznego, w zakresie składanej oferty, spełniały określone normy, posiadały aktualne karty charakterystyki oraz aktualne wpisy do Rejestru Środków chemicznych i Materiałów Medycznych dopuszczające do obrotu i używania na terytorium RP, o których mowa w ustawie z dnia 6 września 2001 roku Prawo farmaceutyczne (tj. Dz. U. Dz.U.2022.poz.2301 tj..) – jeżeli dotyczy
8. W celu prawidłowego oznakowania wyrobu medycznego, producent powinien umieścić na opakowaniu/etykiecie wyrobu następujące informacje: nazwę lub nazwę handlową wyrobu, wyrażenie, wyrażenie „wyrób medyczny” [lub symbol zharmonizowany], znak CE z numerem jednostki notyfikowanej (jeżeli dotyczy), nazwę i adres producenta, informacje niezbędne do zidentyfikowania wyrobu, w przypadku gdy nie jest to dla użytkownika oczywiste, należy umieścić przewidziane przez producenta zastosowanie wyrobu, numer serii lub numer seryjny wyrobu poprzedzony wyrazami NUMER SERII lub NUMER SERYJNY, lub też równoważny symbol zharmonizowany, w zależności od przypadku, nośnik kodu UDI, w przypadku gdy nie podano daty, do której można bezpiecznie używać wyrobu – datę produkcji, informacje o wszelkich mających zastosowanie specjalnych warunkach przechowywania lub obsługi, jeżeli wyrób jest przeznaczony do jednorazowego użytku – informację o tym fakcie [lub symbol zharmonizowany], ostrzeżenia lub informacje o koniecznych środkach ostrożności, na które należy natychmiast zwrócić uwagę użytkownika wyrobu lub innej osoby, w przypadku wyrobów składających się z substancji lub mieszanin substancji, które są przeznaczone do wprowadzenia do ciała ludzkiego przez otwór ciała lub do podania na skórę i które są wchłaniane przez organizm ludzki lub miejscowo rozpraszane w organizmie ludzkim – ogólny skład jakościowy wyrobu oraz informacje ilościowe dotyczące głównego składnika lub głównych składników odpowiedzialnych za osiągnięcie zasadniczego przewidzianego działania.
9. W przypadku wyrobów sterylnych: oznaczenie pozwalające na rozpoznanie opakowania jako opakowania sterylnego; informację, że wyrób jest w stanie sterylnym; metodę sterylizacji; opis wyrobu; miesiąc i rok produkcji; zalecenie, by sprawdzić w instrukcji używania, co należy zrobić w przypadku uszkodzenia lub niezamierzonego otwarcia opakowania sterylnego przed użyciem wyrobu
10. Przedmiot zamówienia powinien odpowiadać wymaganiom określonym w niniejszej SIWZ. Zamawiający zastrzega sobie możliwość (w trakcie badania ofert, w określonym przez siebie terminie) zażądania pojedynczych próbek asortymentowych, instrukcji użytkowania wyrobu oraz kart technicznych wyrobów w celu dokonania badania zgodności oferowanego przedmiotu zamówienia z opisem.
11. Okres ważności dostarczonych Towarów nie może być krótszy, niż 12 miesięcy od dnia odbioru dostawy Towarów, dostawy produktów z krótszym terminem ważności mogą być dopuszczone w wyjątkowych sytuacjach, każdorazowo zgodę na nie musi wyrazić upoważniony przedstawiciel Zamawiającego.
12. Wykonawca powinien przedłożyć ofertę zgodnie z formularzem asortymentowo-ilościowo-cenowym - (Załącznik nr 2).
13. Wykonawca zobowiązany jest do wskazania w formularzu ofertowym – Załącznik nr 1 – te pozycje zamówienia, których wykonanie zamierza powierzyć podwykonawcom. (dotyczy/nie dotyczy).
14. Ustalenia i decyzje dotyczące wykonywania zamówienia uzgadniane będą przez Zamawiającego z ustanowionym przedstawicielem Wykonawcy.
15. Zamawiający nie ponosi odpowiedzialności za szkody wyrządzone przez Wykonawcę podczas wykonywania przedmiotu zamówienia.
16. Jeżeli wskazano nazwy towarów pochodzących od konkretnych producentów to określają one minimalne parametry jakościowe i cechy użytkowe, jakimi muszą odpowiadać towary oferowane przez wykonawcę, aby zostały spełnione wymagania stawiane przez Zamawiającego. Towary pochodzące od konkretnych producentów stanowią wyłącznie wzorzec jakościowy przedmiotu zamówienia. Pod pojęciem minimalne parametry jakościowe i cechy użytkowe Zamawiający rozumie wymagania towaru zawarte w ogólnie dostępnych źródłach, katalogach, stornach internetowych producentów. Operowanie przykładowymi nazwami producenta ma jedynie na celu doprecyzowanie poziomu oczekiwań Zamawiającego w stosunku do określonego rozwiązania. Posługiwanie się nazwami producentów /produktów ma wyłącznie charakter przykładowy. Zamawiający, wskazuje oznaczenie konkretnego producenta (dostawcy) lub konkretny produkt przy opisie przedmiotu zamówienia, dopuszcza jednocześnie produkty równoważne o parametrach jakościowych i cechach użytkowych co najmniej na poziomie parametrów wskazanego produktu, uznając tym samym każdy produkt o wskazanych lub lepszych parametrach.
17. Ilekroć w SWZ, w opisie przedmiotu zamówieni jest mowa o normach, europejskich ocenach technicznych, aprobatach, znaku towarowym, patencie lub pochodzeniu to przyjmuje się, że wskazaniom takim towarzyszą wyrazy „lub równoważne”. W takim przypadku podane cechy materiału, produktu należy rozumieć jako wymagania minimalne, nie gorsze niż parametry opisane w SWZ, a ich zastosowanie nie będzie miało negatywnego wpływu na prawidłowe użycie produktu zgodnie z jego przeznaczeniem medycznym. Za rozwiązania równoważne przyjmuje się takie, które spełniają wymagania określone przez Zamawiającego w opisie przedmiotu zamówienia. Obowiązek udowodnienia powyższego leży po stronie Wykonawcy.
18. Wykonawca, który w ofercie powołuje się na rozwiązania równoważne zobowiązany jest wskazać, że oferowane przez niego dostawy spełniają wymagania Zamawiającego określone w SWZ. W takiej sytuacji Wykonawca zobowiązany będzie do dołączenia do oferty zaproponowane pozycje równoważne lub wykazać ich równoważność w stosunku do wymagań Zamawiającego ze wskazaniem nazwy i pozycji opisu przedmiotu zamówienia, których dotyczy.

4.2.6.) Główny kod CPV: 33141121-4 - Szwy chirurgiczne

4.2.8.) Zamówienie obejmuje opcje: Nie

4.2.10.) Okres realizacji zamówienia albo umowy ramowej: 12 miesiące

4.2.11.) Zamawiający przewiduje wznowienia: Nie

4.2.13.) Zamawiający przewiduje udzielenie dotychczasowemu wykonawcy zamówień na podobne usługi lub roboty budowlane: Nie

4.3.) Kryteria oceny ofert:

4.3.2.) Sposób określania wagi kryteriów oceny ofert: Procentowo

4.3.3.) Stosowane kryteria oceny ofert: Kryterium ceny oraz kryteria jakościowe

Kryterium 1

4.3.5.) Nazwa kryterium: Cena

4.3.6.) Waga: 60

Kryterium 2

4.3.4.) Rodzaj kryterium: inne.

4.3.5.) Nazwa kryterium: Termin płatności

4.3.6.) Waga: 40

4.3.10.) Zamawiający określa aspekty społeczne, środowiskowe lub innowacyjne, żąda etykiet lub stosuje rachunek kosztów cyklu życia w odniesieniu do kryterium oceny ofert: Nie

Część 4

4.2.2.) Krótki opis przedmiotu zamówienia

1. Przedmiotem zamówienia jest sukcesywna dostawa materiałów szewnych wraz z wyładunkiem/rozładunkiem do magazynu (Apteka Szpiatala) Zmawiającego, zgodnie z opisem przedstawionym w pakiecie nr 4 stanowiących załącznik nr 2 do SIWZ – Formularze asortymentowo – ilościowo – cenowe.
2. . Szczegółowy opis przedmiotu zamówienia, zestawienie wymaganych parametrów granicznych objętych dostawą wymienionych w ust. 1 zawierają formularz asortymentowo ilościowy wraz z opisem, stanowi załączniki nr 2 do SIWZ w szczegółowo opisanych części, pakiet nr 4 oferty, stanowiącym integralną jej część, a następnie integralną część umowy dostawy.
3. W przypadku stwierdzenia braków w załączniku nr 2 do SWZ (formularz asortymentowo ilościowy) m.in. nazwa handlowa produktu, nr katalogowy, załącznik nie będzie podlegał uzupełnieniu na podstawie art. 223 ust.1 i oferta będzie podlegać odrzuceniu na podstawie art. 226 ust. 1 pkt. 5) ustawy Pzp. – jeżeli podanie takowych informacji jest wymagane w załączniku.
4. Wykonawca zobowiązany jest zrealizować zamówienie na zasadach i warunkach opisanych we wzorze umowy dostawy stanowiącym załącznik nr 3 do SIWZ.
5. Ilość towaru określona w SWZ, przewidziana do nabycia w okresie obowiązywania umowy, została określona w sposób szacunkowy. Ilość towaru nabyta przez Zamawiającego w okresie obowiązywania Umowy może być mniejsza i z tego tytułu nie przysługują Wykonawcy względem Zamawiającego żadne roszczenia, o ile Zamawiający nabędzie towary o wartości nie łącznej wartość netto Umowy określonej w § 4 ust. 1. (wzór umowy) W przypadku niższej niż 50% określonym w zdaniu poprzednim, Wykonawcy przysługuje wynagrodzenie wyłącznie za rzeczywiście należycie zrealizowane dostawy zgodne z Umową.
6. Zamawiający wymaga, aby asortyment oferowany w niniejszym postępowaniu o udzielenie zamówienia publicznego, w zakresie składanej oferty spełniał warunki i posiadał niezbędne oznakowanie, certyfikaty, deklaracje zgodności wprowadzające do obrotu i używania na terytorium państwa członkowskiego, o których mowa w ustawie z dnia 7 kwietnia 2022 r. o wyrobach medycznych (Dz.U.2022.poz.974 t.j) – jeżeli dotyczy
7. Zamawiający wymaga, aby produkty oferowane w niniejszym postępowaniu o udzielenie zamówienia publicznego, w zakresie składanej oferty, spełniały określone normy, posiadały aktualne karty charakterystyki oraz aktualne wpisy do Rejestru Środków chemicznych i Materiałów Medycznych dopuszczające do obrotu i używania na terytorium RP, o których mowa w ustawie z dnia 6 września 2001 roku Prawo farmaceutyczne (tj. Dz. U. Dz.U.2022.poz.2301 tj..) – jeżeli dotyczy
8. W celu prawidłowego oznakowania wyrobu medycznego, producent powinien umieścić na opakowaniu/etykiecie wyrobu następujące informacje: nazwę lub nazwę handlową wyrobu, wyrażenie, wyrażenie „wyrób medyczny” [lub symbol zharmonizowany], znak CE z numerem jednostki notyfikowanej (jeżeli dotyczy), nazwę i adres producenta, informacje niezbędne do zidentyfikowania wyrobu, w przypadku gdy nie jest to dla użytkownika oczywiste, należy umieścić przewidziane przez producenta zastosowanie wyrobu, numer serii lub numer seryjny wyrobu poprzedzony wyrazami NUMER SERII lub NUMER SERYJNY, lub też równoważny symbol zharmonizowany, w zależności od przypadku, nośnik kodu UDI, w przypadku gdy nie podano daty, do której można bezpiecznie używać wyrobu – datę produkcji, informacje o wszelkich mających zastosowanie specjalnych warunkach przechowywania lub obsługi, jeżeli wyrób jest przeznaczony do jednorazowego użytku – informację o tym fakcie [lub symbol zharmonizowany], ostrzeżenia lub informacje o koniecznych środkach ostrożności, na które należy natychmiast zwrócić uwagę użytkownika wyrobu lub innej osoby, w przypadku wyrobów składających się z substancji lub mieszanin substancji, które są przeznaczone do wprowadzenia do ciała ludzkiego przez otwór ciała lub do podania na skórę i które są wchłaniane przez organizm ludzki lub miejscowo rozpraszane w organizmie ludzkim – ogólny skład jakościowy wyrobu oraz informacje ilościowe dotyczące głównego składnika lub głównych składników odpowiedzialnych za osiągnięcie zasadniczego przewidzianego działania.
9. W przypadku wyrobów sterylnych: oznaczenie pozwalające na rozpoznanie opakowania jako opakowania sterylnego; informację, że wyrób jest w stanie sterylnym; metodę sterylizacji; opis wyrobu; miesiąc i rok produkcji; zalecenie, by sprawdzić w instrukcji używania, co należy zrobić w przypadku uszkodzenia lub niezamierzonego otwarcia opakowania sterylnego przed użyciem wyrobu
10. Przedmiot zamówienia powinien odpowiadać wymaganiom określonym w niniejszej SIWZ. Zamawiający zastrzega sobie możliwość (w trakcie badania ofert, w określonym przez siebie terminie) zażądania pojedynczych próbek asortymentowych, instrukcji użytkowania wyrobu oraz kart technicznych wyrobów w celu dokonania badania zgodności oferowanego przedmiotu zamówienia z opisem.
11. Okres ważności dostarczonych Towarów nie może być krótszy, niż 12 miesięcy od dnia odbioru dostawy Towarów, dostawy produktów z krótszym terminem ważności mogą być dopuszczone w wyjątkowych sytuacjach, każdorazowo zgodę na nie musi wyrazić upoważniony przedstawiciel Zamawiającego.
12. Wykonawca powinien przedłożyć ofertę zgodnie z formularzem asortymentowo-ilościowo-cenowym - (Załącznik nr 2).
13. Wykonawca zobowiązany jest do wskazania w formularzu ofertowym – Załącznik nr 1 – te pozycje zamówienia, których wykonanie zamierza powierzyć podwykonawcom. (dotyczy/nie dotyczy).
14. Ustalenia i decyzje dotyczące wykonywania zamówienia uzgadniane będą przez Zamawiającego z ustanowionym przedstawicielem Wykonawcy.
15. Zamawiający nie ponosi odpowiedzialności za szkody wyrządzone przez Wykonawcę podczas wykonywania przedmiotu zamówienia.
16. Jeżeli wskazano nazwy towarów pochodzących od konkretnych producentów to określają one minimalne parametry jakościowe i cechy użytkowe, jakimi muszą odpowiadać towary oferowane przez wykonawcę, aby zostały spełnione wymagania stawiane przez Zamawiającego. Towary pochodzące od konkretnych producentów stanowią wyłącznie wzorzec jakościowy przedmiotu zamówienia. Pod pojęciem minimalne parametry jakościowe i cechy użytkowe Zamawiający rozumie wymagania towaru zawarte w ogólnie dostępnych źródłach, katalogach, stornach internetowych producentów. Operowanie przykładowymi nazwami producenta ma jedynie na celu doprecyzowanie poziomu oczekiwań Zamawiającego w stosunku do określonego rozwiązania. Posługiwanie się nazwami producentów /produktów ma wyłącznie charakter przykładowy. Zamawiający, wskazuje oznaczenie konkretnego producenta (dostawcy) lub konkretny produkt przy opisie przedmiotu zamówienia, dopuszcza jednocześnie produkty równoważne o parametrach jakościowych i cechach użytkowych co najmniej na poziomie parametrów wskazanego produktu, uznając tym samym każdy produkt o wskazanych lub lepszych parametrach.
17. Ilekroć w SWZ, w opisie przedmiotu zamówieni jest mowa o normach, europejskich ocenach technicznych, aprobatach, znaku towarowym, patencie lub pochodzeniu to przyjmuje się, że wskazaniom takim towarzyszą wyrazy „lub równoważne”. W takim przypadku podane cechy materiału, produktu należy rozumieć jako wymagania minimalne, nie gorsze niż parametry opisane w SWZ, a ich zastosowanie nie będzie miało negatywnego wpływu na prawidłowe użycie produktu zgodnie z jego przeznaczeniem medycznym. Za rozwiązania równoważne przyjmuje się takie, które spełniają wymagania określone przez Zamawiającego w opisie przedmiotu zamówienia. Obowiązek udowodnienia powyższego leży po stronie Wykonawcy.
18. Wykonawca, który w ofercie powołuje się na rozwiązania równoważne zobowiązany jest wskazać, że oferowane przez niego dostawy spełniają wymagania Zamawiającego określone w SWZ. W takiej sytuacji Wykonawca zobowiązany będzie do dołączenia do oferty zaproponowane pozycje równoważne lub wykazać ich równoważność w stosunku do wymagań Zamawiającego ze wskazaniem nazwy i pozycji opisu przedmiotu zamówienia, których dotyczy.

4.2.6.) Główny kod CPV: 33141120-7 - Zaciski, szwy, podwiązki naczyniowe

4.2.8.) Zamówienie obejmuje opcje: Nie

4.2.10.) Okres realizacji zamówienia albo umowy ramowej: 12 miesiące

4.2.11.) Zamawiający przewiduje wznowienia: Nie

4.2.13.) Zamawiający przewiduje udzielenie dotychczasowemu wykonawcy zamówień na podobne usługi lub roboty budowlane: Nie

4.3.) Kryteria oceny ofert:

4.3.2.) Sposób określania wagi kryteriów oceny ofert: Procentowo

4.3.3.) Stosowane kryteria oceny ofert: Kryterium ceny oraz kryteria jakościowe

Kryterium 1

4.3.5.) Nazwa kryterium: Cena

4.3.6.) Waga: 60

Kryterium 2

4.3.4.) Rodzaj kryterium: inne.

4.3.5.) Nazwa kryterium: Termin płatności

4.3.6.) Waga: 40

4.3.10.) Zamawiający określa aspekty społeczne, środowiskowe lub innowacyjne, żąda etykiet lub stosuje rachunek kosztów cyklu życia w odniesieniu do kryterium oceny ofert: Nie

Część 5

4.2.2.) Krótki opis przedmiotu zamówienia

1. Przedmiotem zamówienia jest sukcesywna dostawa materiałów szewnych wraz z wyładunkiem/rozładunkiem do magazynu (Apteka Szpiatala) Zmawiającego, zgodnie z opisem przedstawionym w pakiecie nr 5 stanowiących załącznik nr 2 do SIWZ – Formularze asortymentowo – ilościowo – cenowe.
2. . Szczegółowy opis przedmiotu zamówienia, zestawienie wymaganych parametrów granicznych objętych dostawą wymienionych w ust. 1 zawierają formularz asortymentowo ilościowy wraz z opisem, stanowi załączniki nr 2 do SIWZ w szczegółowo opisanych części, pakiet nr 5 oferty, stanowiącym integralną jej część, a następnie integralną część umowy dostawy.
3. W przypadku stwierdzenia braków w załączniku nr 2 do SWZ (formularz asortymentowo ilościowy) m.in. nazwa handlowa produktu, nr katalogowy, załącznik nie będzie podlegał uzupełnieniu na podstawie art. 223 ust.1 i oferta będzie podlegać odrzuceniu na podstawie art. 226 ust. 1 pkt. 5) ustawy Pzp. – jeżeli podanie takowych informacji jest wymagane w załączniku.
4. Wykonawca zobowiązany jest zrealizować zamówienie na zasadach i warunkach opisanych we wzorze umowy dostawy stanowiącym załącznik nr 3 do SIWZ.
5. Ilość towaru określona w SWZ, przewidziana do nabycia w okresie obowiązywania umowy, została określona w sposób szacunkowy. Ilość towaru nabyta przez Zamawiającego w okresie obowiązywania Umowy może być mniejsza i z tego tytułu nie przysługują Wykonawcy względem Zamawiającego żadne roszczenia, o ile Zamawiający nabędzie towary o wartości nie łącznej wartość netto Umowy określonej w § 4 ust. 1. (wzór umowy) W przypadku niższej niż 50% określonym w zdaniu poprzednim, Wykonawcy przysługuje wynagrodzenie wyłącznie za rzeczywiście należycie zrealizowane dostawy zgodne z Umową.
6. Zamawiający wymaga, aby asortyment oferowany w niniejszym postępowaniu o udzielenie zamówienia publicznego, w zakresie składanej oferty spełniał warunki i posiadał niezbędne oznakowanie, certyfikaty, deklaracje zgodności wprowadzające do obrotu i używania na terytorium państwa członkowskiego, o których mowa w ustawie z dnia 7 kwietnia 2022 r. o wyrobach medycznych (Dz.U.2022.poz.974 t.j) – jeżeli dotyczy
7. Zamawiający wymaga, aby produkty oferowane w niniejszym postępowaniu o udzielenie zamówienia publicznego, w zakresie składanej oferty, spełniały określone normy, posiadały aktualne karty charakterystyki oraz aktualne wpisy do Rejestru Środków chemicznych i Materiałów Medycznych dopuszczające do obrotu i używania na terytorium RP, o których mowa w ustawie z dnia 6 września 2001 roku Prawo farmaceutyczne (tj. Dz. U. Dz.U.2022.poz.2301 tj..) – jeżeli dotyczy
8. W celu prawidłowego oznakowania wyrobu medycznego, producent powinien umieścić na opakowaniu/etykiecie wyrobu następujące informacje: nazwę lub nazwę handlową wyrobu, wyrażenie, wyrażenie „wyrób medyczny” [lub symbol zharmonizowany], znak CE z numerem jednostki notyfikowanej (jeżeli dotyczy), nazwę i adres producenta, informacje niezbędne do zidentyfikowania wyrobu, w przypadku gdy nie jest to dla użytkownika oczywiste, należy umieścić przewidziane przez producenta zastosowanie wyrobu, numer serii lub numer seryjny wyrobu poprzedzony wyrazami NUMER SERII lub NUMER SERYJNY, lub też równoważny symbol zharmonizowany, w zależności od przypadku, nośnik kodu UDI, w przypadku gdy nie podano daty, do której można bezpiecznie używać wyrobu – datę produkcji, informacje o wszelkich mających zastosowanie specjalnych warunkach przechowywania lub obsługi, jeżeli wyrób jest przeznaczony do jednorazowego użytku – informację o tym fakcie [lub symbol zharmonizowany], ostrzeżenia lub informacje o koniecznych środkach ostrożności, na które należy natychmiast zwrócić uwagę użytkownika wyrobu lub innej osoby, w przypadku wyrobów składających się z substancji lub mieszanin substancji, które są przeznaczone do wprowadzenia do ciała ludzkiego przez otwór ciała lub do podania na skórę i które są wchłaniane przez organizm ludzki lub miejscowo rozpraszane w organizmie ludzkim – ogólny skład jakościowy wyrobu oraz informacje ilościowe dotyczące głównego składnika lub głównych składników odpowiedzialnych za osiągnięcie zasadniczego przewidzianego działania.
9. W przypadku wyrobów sterylnych: oznaczenie pozwalające na rozpoznanie opakowania jako opakowania sterylnego; informację, że wyrób jest w stanie sterylnym; metodę sterylizacji; opis wyrobu; miesiąc i rok produkcji; zalecenie, by sprawdzić w instrukcji używania, co należy zrobić w przypadku uszkodzenia lub niezamierzonego otwarcia opakowania sterylnego przed użyciem wyrobu
10. Przedmiot zamówienia powinien odpowiadać wymaganiom określonym w niniejszej SIWZ. Zamawiający zastrzega sobie możliwość (w trakcie badania ofert, w określonym przez siebie terminie) zażądania pojedynczych próbek asortymentowych, instrukcji użytkowania wyrobu oraz kart technicznych wyrobów w celu dokonania badania zgodności oferowanego przedmiotu zamówienia z opisem.
11. Okres ważności dostarczonych Towarów nie może być krótszy, niż 12 miesięcy od dnia odbioru dostawy Towarów, dostawy produktów z krótszym terminem ważności mogą być dopuszczone w wyjątkowych sytuacjach, każdorazowo zgodę na nie musi wyrazić upoważniony przedstawiciel Zamawiającego.
12. Wykonawca powinien przedłożyć ofertę zgodnie z formularzem asortymentowo-ilościowo-cenowym - (Załącznik nr 2).
13. Wykonawca zobowiązany jest do wskazania w formularzu ofertowym – Załącznik nr 1 – te pozycje zamówienia, których wykonanie zamierza powierzyć podwykonawcom. (dotyczy/nie dotyczy).
14. Ustalenia i decyzje dotyczące wykonywania zamówienia uzgadniane będą przez Zamawiającego z ustanowionym przedstawicielem Wykonawcy.
15. Zamawiający nie ponosi odpowiedzialności za szkody wyrządzone przez Wykonawcę podczas wykonywania przedmiotu zamówienia.
16. Jeżeli wskazano nazwy towarów pochodzących od konkretnych producentów to określają one minimalne parametry jakościowe i cechy użytkowe, jakimi muszą odpowiadać towary oferowane przez wykonawcę, aby zostały spełnione wymagania stawiane przez Zamawiającego. Towary pochodzące od konkretnych producentów stanowią wyłącznie wzorzec jakościowy przedmiotu zamówienia. Pod pojęciem minimalne parametry jakościowe i cechy użytkowe Zamawiający rozumie wymagania towaru zawarte w ogólnie dostępnych źródłach, katalogach, stornach internetowych producentów. Operowanie przykładowymi nazwami producenta ma jedynie na celu doprecyzowanie poziomu oczekiwań Zamawiającego w stosunku do określonego rozwiązania. Posługiwanie się nazwami producentów /produktów ma wyłącznie charakter przykładowy. Zamawiający, wskazuje oznaczenie konkretnego producenta (dostawcy) lub konkretny produkt przy opisie przedmiotu zamówienia, dopuszcza jednocześnie produkty równoważne o parametrach jakościowych i cechach użytkowych co najmniej na poziomie parametrów wskazanego produktu, uznając tym samym każdy produkt o wskazanych lub lepszych parametrach.
17. Ilekroć w SWZ, w opisie przedmiotu zamówieni jest mowa o normach, europejskich ocenach technicznych, aprobatach, znaku towarowym, patencie lub pochodzeniu to przyjmuje się, że wskazaniom takim towarzyszą wyrazy „lub równoważne”. W takim przypadku podane cechy materiału, produktu należy rozumieć jako wymagania minimalne, nie gorsze niż parametry opisane w SWZ, a ich zastosowanie nie będzie miało negatywnego wpływu na prawidłowe użycie produktu zgodnie z jego przeznaczeniem medycznym. Za rozwiązania równoważne przyjmuje się takie, które spełniają wymagania określone przez Zamawiającego w opisie przedmiotu zamówienia. Obowiązek udowodnienia powyższego leży po stronie Wykonawcy.
18. Wykonawca, który w ofercie powołuje się na rozwiązania równoważne zobowiązany jest wskazać, że oferowane przez niego dostawy spełniają wymagania Zamawiającego określone w SWZ. W takiej sytuacji Wykonawca zobowiązany będzie do dołączenia do oferty zaproponowane pozycje równoważne lub wykazać ich równoważność w stosunku do wymagań Zamawiającego ze wskazaniem nazwy i pozycji opisu przedmiotu zamówienia, których dotyczy.

4.2.6.) Główny kod CPV: 33141120-7 - Zaciski, szwy, podwiązki naczyniowe

4.2.8.) Zamówienie obejmuje opcje: Nie

4.2.10.) Okres realizacji zamówienia albo umowy ramowej: 12 miesiące

4.2.11.) Zamawiający przewiduje wznowienia: Nie

4.2.13.) Zamawiający przewiduje udzielenie dotychczasowemu wykonawcy zamówień na podobne usługi lub roboty budowlane: Nie

4.3.) Kryteria oceny ofert:

4.3.2.) Sposób określania wagi kryteriów oceny ofert: Procentowo

4.3.3.) Stosowane kryteria oceny ofert: Kryterium ceny oraz kryteria jakościowe

Kryterium 1

4.3.5.) Nazwa kryterium: Cena

4.3.6.) Waga: 60

Kryterium 2

4.3.4.) Rodzaj kryterium: inne.

4.3.5.) Nazwa kryterium: Termin płatności

4.3.6.) Waga: 40

4.3.10.) Zamawiający określa aspekty społeczne, środowiskowe lub innowacyjne, żąda etykiet lub stosuje rachunek kosztów cyklu życia w odniesieniu do kryterium oceny ofert: Nie

SEKCJA V - KWALIFIKACJA WYKONAWCÓW

5.1.) Zamawiający przewiduje fakultatywne podstawy wykluczenia: Nie

5.3.) Warunki udziału w postępowaniu: Tak

5.4.) Nazwa i opis warunków udziału w postępowaniu.

1. O udzielenie zamówienia mogą ubiegać się Wykonawcy, którzy nie podlegają wykluczeniu i spełniają niżej określone
przez Zamawiającego warunki udziału w postępowaniu:
a) zdolności do występowania w obrocie gospodarczym:
Zamawiający nie określa warunku w ww. zakresie.
b) dotyczące kompetencji lub uprawnień do prowadzenia określonej działalności zawodowej, o ile wynika to z odrębnych
przepisów:
Zamawiający nie określa warunku w ww. zakresie.
c) dotyczące sytuacji ekonomicznej lub finansowej:
Zamawiający nie określa warunku w ww. zakresie.
d) Zdolność techniczna i zawodowo
Zamawiający nie określa warunku w ww. zakresie.
2. Z postępowania o udzielenie zamówienia wyklucza się Wykonawcę, w stosunku do którego zachodzi którakolwiek z
okoliczności, o których mowa w art. 108 ust. 1 lit od a-h ustawy PZP,
Wykonawca zobowiązany jest wykazać brak podstaw do wykluczenia w oparciu o przesłanki określone w art. 108 ust 1
ustawy PZP
3. Zamawiający nie przewiduje wykluczenia na podstawie przesłanek fakultatywnych
4. Wykonawca może zostać wykluczony przez zamawiającego na każdym etapie postępowania o udzielenie zamówienia.
5. Na podstawie art. 7 ust. 1 ustawy z dnia 13.04.2022 r. o szczególnych rozwiązaniach w zakresie przeciwdziałania
wspieraniu agresji na Ukrainę oraz służących ochronie bezpieczeństwa narodowego (Dz. U. z 2022, poz. 835 z późn. zm.)
Zamawiający wyklucza z postępowania o udzielenie zamówienia publicznego:
1) Wykonawcę, którego wymienia wykaz z Rozporządzenia Rady (WE) nr 765/2006 z dnia 18.05.2006 r. dotyczącego
środków ograniczających w związku z sytuacją na Białorusi i udziałem Białorusi w agresji Rosji wobec Ukrainy (Dz. Urz. UE.
L z 2006, nr 134, str. 1 z późn. zm.) i Rozporządzenia Rady (UE) nr 269/2014 z dnia 17.03.2014 r. w sprawie środków
ograniczających w odniesieniu do działań podważających integralność terytorialną, suwerenność i niezależność Ukrainy lub
im zagrażających (Dz. Urz. UE. L z 2014, nr 78, str. 6 z późn. zm.)albo lista, na której znalazł się on na podstawie decyzji w
sprawie wpisu na listę rozstrzygającej o zastosowaniu środka, o którym mowa w art. 1 pkt 3 tej ustawy;
2) Wykonawcę, którego beneficjentem rzeczywistym w rozumieniu ustawy z 01.03.2018 r. o przeciwdziałaniu praniu
pieniędzy oraz finansowaniu terroryzmu (t. j. Dz. U. z 2022 r., poz. 593 z późn. zm.) jest osoba wymieniona w wykazach z
rozporządzenia nr 765/2006 i 269/2014 albo wpisana na liście lub będąca takim beneficjentem rzeczywistym od 24.02.2022
r., o ile została wpisana na listę;
3) Wykonawcę, którego jednostką dominującą w rozumieniu art. 3 ust. 1 pkt 37 ustawy z 29.09.1994 r. o rachunkowości, jest
podmiot wymieniony w powyższych wykazach albo wpisany na listę lub będący taką jednostką dominującą od 24 .02.2022
r., o ile został wpisany na listę.

5.5.) Zamawiający wymaga złożenia oświadczenia, o którym mowa w art.125 ust. 1 ustawy: Tak

5.6.) Wykaz podmiotowych środków dowodowych na potwierdzenie niepodlegania wykluczeniu: 1. Oświadczenie wykonawcy w zakresie art. 108 ust. 1 pkt 5 p.z.p., o braku przynależności do tej samej grupy kapitałowej, w rozumieniu ustawy z dnia 16.02.2007 r. o ochronie konkurencji i konsumentów (Dz. U. z 2021 r. poz. 275), z innym wykonawcą, który złożył odrębną ofertę, ofertę częściową lub wniosek o dopuszczenie do udziału w postępowaniu, albo oświadczenia o przynależności do tej samej grupy kapitałowej wraz z dokumentami lub informacjami potwierdzającymi przygotowanie oferty, oferty częściowej lub wniosku o dopuszczenie do udziału w postępowaniu niezależnie od innego wykonawcy należącego do tej samej grupy kapitałowej - załącznik nr 6 do SWZ;
2. Oświadczenia wykonawcy o aktualności informacji zawartych w oświadczeniu, o którym
mowa w art. 125 ust. 1 ustawy (załącznik nr 4 i 4a), w zakresie podstaw wykluczenia z postępowania wskazanych przez zamawiającego, o których mowa w:
a) art. 108 ust. 1 pkt 3 ustawy,
b) art. 108 ust. 1 pkt 4 ustawy, dotyczących orzeczenia zakazu ubiegania się o zamówienie publiczne tytułem środka zapobiegawczego,
c) art. 108 ust. 1 pkt 5 ustawy, dotyczących zawarcia z innymi wykonawcami porozumienia mającego na celu zakłócenie konkurencji,
d) art. 108 ust. 1 pkt 6 ustawy –
załącznik nr 8 do SWZ
3. Informacja z Krajowego Rejestru Karnego w zakresie dotyczącym podstaw wykluczenia wskazanych w art. 108 ust. 1 pkt 1,2 i 4 p.z.p. sporządzona nie wcześniej niż 6 miesięcy przed jej złożeniem.
4. Zamawiający samodzielne podejmie weryfikację braku przesłanek o których mowa w rozdziale VII pkt 3 SWZ w stosunku do konkretnego podmiotu. Zamawiający może dokonać tego za pomocą wszelkich dostępnych środków. Jako przykład takich metod weryfikacji można wskazać chociażby ogólnodostępne rejestry takie jak: Krajowy Rejestr Sądowy, Centralna Ewidencja i Informacja o Działalności Gospodarczej czy Centralny Rejestr Beneficjentów Rzeczywistych, lista czy wykaz osób i podmiotów objętych sankcjami.

5.7.) Wykaz podmiotowych środków dowodowych na potwierdzenie spełniania warunków udziału w postępowaniu: ocena spełnienia warunku udziału w postępowaniu zostanie dokonana na podstawie przedłożenia oświadczenia – załącznik nr 4 do SWZ

5.8.) Wykaz przedmiotowych środków dowodowych:

Zamawiający na potwierdzenie, że oferowane dostawy, spełniają określone przez Zamawiającego wymagania, żąda następujących przedmiotowych środków dowodowych:
a. dokumenty (potwierdzające opis przedmiotu zamówienia pochodzący od producenta/wytwórcy/ autoryzowanego przedstawiciela lub informacja wygenerowana elektronicznie z oficjalnego portalu /strony producenta. Należy dołączyć kartę katalogową / dokument informacyjny dotyczący przedmiotu zamówienia, który Wykonawca zamierza zaoferować, umożliwiający weryfikację zgodności oferowanego przedmiotu zamówienia z wymaganiami zamawiającego określonymi w SWZ.) zawierające parametry jakościowe oferowanego towaru, w szczególności parametry określone w Załączniku nr 1 do SWZ art. 106 ustawy Pzp.

1. Dokumenty sporządzone w języku obcym należy złożyć wraz z tłumaczeniem na język polski, poświadczonym przez Wykonawcę złożone elektronicznie i oparzone kwalifikowanym podpisem elektronicznym, podpisem zaufanym lub podpisem osobistym mocodawcy.
2. Przedmiotowe środki dowodowe Wykonawca składa wraz z ofertą.

5.9.) Zamawiający przewiduje uzupełnienie przedmiotowych środków dowodowych: Tak

5.10.) Przedmiotowe środki dowodowe podlegające uzupełnieniu po złożeniu oferty:

3. Zamawiający wezwie Wykonawcę, który nie złożył przedmiotowych środków dowodowych lub złożone przedmiotowe środki dowodowe są niekompletne, do ich złożenia lub uzupełnienia w wyznaczonym przez siebie terminie, chyba, że przedmiotowy środek dowodowy służy potwierdzeniu zgodności z cechami lub kryteriami określonymi w opisie kryteriów oceny ofert lub, pomimo złożenia przedmiotowego środka dowodowego, oferta podlega odrzuceniu albo zachodzą przesłanki unieważnienia postępowania.
4. Zamawiający może żądać od Wykonawców wyjaśnień dotyczących treści przedmiotowych środków dowodowych.
5. Przedmiotowe środki dowodowe sporządzone w języku obcym przekazuje się wraz z tłumaczeniem na język polski.
6. W przypadku, gdy przedmiotowe środki dowodowe zostały wystawione przez upoważnione podmioty jako dokument w postaci papierowej, Wykonawca przekazuje cyfrowe odwzorowanie tego dokumentu opatrzone kwalifikowanym podpisem elektronicznym. Potwierdzenia zgodności odwzorowania cyfrowego z dokumentem w postaci papierowej dokonuje notariusz lub Wykonawca. podpisem zaufanym lub podpisem osobistym mocodawcy.
7. Zapisy art. 107 ustawy PZP mają zastosowanie.

SEKCJA VI - WARUNKI ZAMÓWIENIA

6.1.) Zamawiający wymaga albo dopuszcza oferty wariantowe: Nie

6.3.) Zamawiający przewiduje aukcję elektroniczną: Nie

6.4.) Zamawiający wymaga wadium: Nie

6.5.) Zamawiający wymaga zabezpieczenia należytego wykonania umowy: Nie

6.7.) Zamawiający przewiduje unieważnienie postępowania, jeśli środki publiczne, które zamierzał przeznaczyć na sfinansowanie całości lub części zamówienia nie zostały przyznane: Nie

SEKCJA VII - PROJEKTOWANE POSTANOWIENIA UMOWY

7.1.) Zamawiający przewiduje udzielenia zaliczek: Nie

7.3.) Zamawiający przewiduje zmiany umowy: Tak

7.4.) Rodzaj i zakres zmian umowy oraz warunki ich wprowadzenia:

Zmiany umowy co do treści wybranej oferty przewiduje załącznik nr 3 do SWZ.

7.5.) Zamawiający uwzględnił aspekty społeczne, środowiskowe, innowacyjne lub etykiety związane z realizacją zamówienia: Nie

SEKCJA VIII – PROCEDURA

8.1.) Termin składania ofert: 2024-05-16 10:00

8.2.) Miejsce składania ofert: Platforma e-Zamówienia, która jest dostępna pod adresem https://ezamowienia.gov.pl

8.3.) Termin otwarcia ofert: 2024-05-16 10:10

8.4.) Termin związania ofertą: do 2024-06-14

Podziel się

Poleć ten przetarg znajomemu poleć

Wydrukuj przetarg drukuj

Dodaj ten przetarg do obserwowanych obserwuj








Uwaga: podstawą prezentowanych tutaj informacji są dane publikowane przez Urząd Zamówień Publicznych w Biuletynie Zamówień Publicznych. Treść ogłoszenia widoczna na eGospodarka.pl jest zgodna z treścią tegoż ogłoszenia dostępną w BZP w dniu publikacji. Redakcja serwisu eGospodarka.pl dokłada wszelkich starań, aby zamieszczone tutaj informacje były kompletne i zgodne z prawdą. Nie może jednak zagwarantować ich poprawności i nie ponosi żadnej odpowiedzialności za jakiekolwiek szkody powstałe w wyniku korzystania z nich.


Jeśli chcesz dodać ogłoszenie do serwisu, zapoznaj się z naszą ofertą:

chcę zamieszczać ogłoszenia

Dodaj swoje pytanie

Najnowsze orzeczenia

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.