Ogłoszenie z dnia 2024-03-01
Powiązane ogłoszenia:
- 2024/BZP 00038311/01 - Ogłoszenie z dnia 2024-01-15
Ogłoszenie o wyniku postępowania
Roboty budowlane
Budowa sieci kanalizacji sanitarnej z przyłączami
SEKCJA I - ZAMAWIAJĄCY
1.1.) Rola zamawiającego
Postępowanie prowadzone jest samodzielnie przez zamawiającego1.2.) Nazwa zamawiającego: GMINA DUBIENKA
1.4) Krajowy Numer Identyfikacyjny: REGON 110198089
1.5) Adres zamawiającego
1.5.1.) Ulica: ul. 3 Maja 6
1.5.2.) Miejscowość: Dubienka
1.5.3.) Kod pocztowy: 22-145
1.5.4.) Województwo: lubelskie
1.5.5.) Kraj: Polska
1.5.6.) Lokalizacja NUTS 3: PL812 - Chełmsko-zamojski
1.5.9.) Adres poczty elektronicznej: gmina@dubienka.eurzad.eu
1.5.10.) Adres strony internetowej zamawiającego: https://dubienka.eurzad.eu/
1.6.) Adres strony internetowej prowadzonego postępowania:
https://gminadubienka.ezamawiajacy.pl1.7.) Rodzaj zamawiającego: Zamawiający publiczny - jednostka sektora finansów publicznych - jednostka samorządu terytorialnego
1.8.) Przedmiot działalności zamawiającego: Ogólne usługi publiczne
SEKCJA II – INFORMACJE PODSTAWOWE
2.1.) Ogłoszenie dotyczy:
Zamówienia publicznego
2.2.) Ogłoszenie dotyczy usług społecznych i innych szczególnych usług: Nie
2.3.) Nazwa zamówienia albo umowy ramowej:
Budowa sieci kanalizacji sanitarnej z przyłączami2.4.) Identyfikator postępowania: ocds-148610-0bd3960e-aeba-11ee-a06e-7a3efa199397
2.5.) Numer ogłoszenia: 2024/BZP 00228482
2.6.) Wersja ogłoszenia: 01
2.7.) Data ogłoszenia: 2024-03-01
2.8.) Zamówienie albo umowa ramowa zostały ujęte w planie postępowań: Nie
2.11.) Czy zamówienie albo umowa ramowa dotyczy projektu lub programu współfinansowanego ze środków Unii Europejskiej: Nie
2.13.) Zamówienie/umowa ramowa było poprzedzone ogłoszeniem o zamówieniu/ogłoszeniem o zamiarze zawarcia umowy: Tak
2.14.) Numer ogłoszenia: 2024/BZP 00038311
SEKCJA III – TRYB UDZIELENIA ZAMÓWIENIA LUB ZAWARCIA UMOWY RAMOWEJ
3.1.) Tryb udzielenia zamówienia wraz z podstawą prawną Zamówienie udzielane jest w trybie podstawowym na podstawie: art. 275 pkt 2 ustawy
SEKCJA IV – PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA
4.1.) Numer referencyjny: GP.271.1.2024
4.2.) Zamawiający udziela zamówienia w częściach, z których każda stanowi przedmiot odrębnego postępowania: Nie
4.4.) Rodzaj zamówienia: Roboty budowlane
4.5.1.) Krótki opis przedmiotu zamówienia
1. Przedmiotem zamówienia jest wykonanie robót budowlanych polegających na budowie kanalizacji sanitarnej z przyłączami w pasie drogi wojewódzkiej nr 816 relacji Terespol – Dorohuska – Zosin w m. Dubienka, ul. ppor. Bogusława Krawczyka dz. nr 409.
1) Zakres robót obejmuje budowę kanału sanitarnego metodą bezwykopową za pomocą przewiertu kierunkowego wykonanego zgodnie z projektem technicznym.
Szczegółowe wymiary sieci:
a) Kanał sanitarny o długości 152,0 z rur PE-HD 100-RC SDR 17 Dn 200 wykonany metodą przewiertu kierunkowego;
b) Budowa trzech przyłączy kanalizacji sanitarnej o długości 21,0m z rur PCV-U DN160 ;
c) rura osłonowa PE-HD DN 250 o długości 12,0m;
d) rura osłonowa PE-HD DN 300 o długości 15,0m;
e) budowie studni dn 1000 z betonu – 3 szt.;
f) budowa studni dn 425 PE – 1 szt.
2) Sieć wykonana będzie metoda przewiertu kierunkowego. Głębokość komór technologicznych w granicach od 3,50 m p.p.t. – 2,0 m p.p.t., szerokość 2,0 m. Głębokość wykopów zgodnie ze spadkiem sieci., szerokość wykopu ok. 0,90 m.
3). Roboty budowlane objęte przedmiotem niniejszego zamówienia winny wykonywać osoby posiadające odpowiednie doświadczenie oraz kwalifikacje i uprawnienia jeśli są wymagane na podstawie przepisów prawa.
2. Szczegółowy opis przedmiotu niniejszego zamówienia określają:
1) Dokumentacja techniczna – zebrane w Załączniku nr 8 do SWZ - zawierająca w szczególności:
a) Przedmiary robót;
b) Projekt zagospodarowania terenu;
c) Rysunki Techniczne;
d) Decyzje i Uzgodnienia;
2) Projektowane postanowienia umowy w sprawie zamówienia publicznego stanowiące Załącznik nr 9 do SWZ;
4.5.3.) Główny kod CPV: 45231300-8 - Roboty budowlane w zakresie budowy wodociągów i rurociągów do odprowadzania ścieków
4.5.4.) Dodatkowy kod CPV:
45111200-0 - Roboty w zakresie przygotowania terenu pod budowę i roboty ziemne
45231110-9 - Roboty budowlane w zakresie kładzenia rurociągów
45255110-3 - Roboty budowlane w zakresie studni
SEKCJA V ZAKOŃCZENIE POSTĘPOWANIA
5.1.) Postępowanie zakończyło się zawarciem umowy albo unieważnieniem postępowania: Postępowanie/cześć postępowania zakończyła się unieważnieniem
5.2.) Podstawa prawna unieważnienia postępowania: art. 255 pkt 6 ustawy
5.2.1.) Przyczyna unieważnienia postępowania:
Zamawiający wszczął postępowanie o udzielenie zmówienia w trybie podstawowym w przedmiocie „Przebudowa sieci kanalizacji sanitarnej z przyłączami”. W ogłoszeniu o zamówieniu oraz w specyfikacji warunków zamówienia (SWZ) Zamawiajacy opisując przedmiot zamówienia określił, że zakres robót obejmuje budowę kanału sanitarnego metodą bezwykopową za pomocą przewiertu kierunkowego wykonanego zgodnie z projektem technicznym, o parametrach: Kanał sanitarny o długości 152,0 z rur PE-HD 100-RC SDR 17 Dn 200 wykonany metodą przewiertu kierunkowego; Budowa trzech przyłączy kanalizacji sanitarnej o długości 21,0m z rur PCV-U DN160: rura osłonowa PE-HD DN 250 o długości 12,0m; rura osłonowa PE-HD DN 300 o długości 15,0m; budowa studni dn 1000 z betonu – 3 szt.; budowa studni dn 425 PE – 1 szt. Sieć wykonana będzie metoda przewiertu kierunkowego. Głębokość komór technologicznych w granicach od 3,50 m p.p.t. – 2,0 m p.p.t., szerokość 2,0 m. Głębokość wykopów zgodnie ze spadkiem sieci., szerokość wykopu ok. 0,90 m.. Jednocześnie Zamawiajacy wskazał, że szczegółowy opis przedmiotu niniejszego zamówienia określają: Dokumentacja techniczna – zebrana w Załączniku nr 8 do SWZ - zawierająca w szczególności: Przedmiary robót, Projekt zagospodarowania terenu; Rysunki Techniczne; Decyzje i Uzgodnienia oraz Projektowane postanowienia umowy w sprawie zamówienia publicznego stanowiące Załącznik nr 9 do SWZ;Po upływie terminu składania ofert, w czasie negocjacji prowadzonych z wykonawcą, który złożył jedyną ofertę w postępowaniu, okazało się, że przedmiary robót stanowiące istotny element opisu przedmiotu zamówienia określają inny, znacznie szerszy zakres robót aniżeli SWZ i dokumentacja techniczna. W szczególności w dokumentacji technicznej nie został zawarty cały zakres prac określony w przedmiarach robót – został pominięty odcinek prac na odcinku ul. 3 Maja-Zatylna-Rynek- k.ppor. B. Krawczyka. Powyższe wprowadziło w błąd wykonawcę składającego ofertę, jak również mogło w sposób istotny wpłynąć na krąg potencjalnych wykonawców zainteresowanych złożeniem oferty. Opis przedmiotu zamówienia określony dokumentami zamówienia został sporządzony w sposób wadliwy, niejednoznaczny i niewyczerpujący. W szczególności poszczególne dokumenty nie były ze sobą spójne, nie tyle nie uzupełniały się wzajemnie, a wzajemnie wykluczały powodując znaczące rozbieżności i różnice w zakresie zamówienia, co miało lub mogło mieć istotne znaczenie na zrozumienie wymagań i okoliczności mogących mieć wpływ na sporządzenie oferty.
Mając zatem na uwadze wskazane wyżej okoliczności, w szczególności niepodlegające konwalidacji na tym etapie postępowania błędy popełnione przez Zamawiajacego przy konstruowaniu opisu przedmiotu zamówienia, Zamawiający uznaje, iż stanowią one niewątpliwie niemożliwą do usunięcia wadę postępowania, której wystąpienie ma istotny wpływ na wynik prowadzonego postępowania.
A w związku z tym, że wybór oferty w opisanych okolicznościach mógłby doprowadzić do unieważnienia umowy na skutek realizacji wynikającego z art. 611 pkt 2 ustawy Pzp uprawnienia Prezesa UZP, zasadne jest unieważnienie postępowania w trybie art. 255 pkt 6 ustawy Pzp, co niniejszym Zamawiający czyni.
PRZETARGI Z PODOBNEJ KATEGORII
- Budowa i przebudowa gm. dróg publicznych oraz wew., położonych w miejscowości Żeszczynka w ramach operacji: "Scalanie gruntów obrębu Żeszczynka, gm. Sosnówka, pow. bialski, woj. lubelskie" (II post.)
- Roboty budowlane polegające na zagospodarowaniu terenu Zespołu Szkolno-Przedszkolnego nr 12 w Poznaniu
- "Modernizacja Szkoły Podstawowej im. Fryderyka Chopina w Sannikach"
- ,,Przebudowa drogi wewnętrznej na działce nr 259/1 w miejscowości Włóki"
- Bezpieczne przejścia na terenie miasta Łodzi w ramach realizacji projektów Łódzkiego Budżetu Obywatelskiego, Edycja 2023/2024, w systemie zaprojektuj i wybuduj - 2 części
- Przebudowa drogi gminnej w m. Nieborów, ul. Północna
więcej: Roboty w zakresie przygotowania terenu pod budowę i roboty ziemne »
Uwaga: podstawą prezentowanych tutaj informacji są dane publikowane przez Urząd Zamówień Publicznych w Biuletynie Zamówień Publicznych. Treść ogłoszenia widoczna na eGospodarka.pl jest zgodna z treścią tegoż ogłoszenia dostępną w BZP w dniu publikacji. Redakcja serwisu eGospodarka.pl dokłada wszelkich starań, aby zamieszczone tutaj informacje były kompletne i zgodne z prawdą. Nie może jednak zagwarantować ich poprawności i nie ponosi żadnej odpowiedzialności za jakiekolwiek szkody powstałe w wyniku korzystania z nich.