Ten przetarg został już zakończony. Zobacz wynik tego przetargu
Ogłoszenie z dnia 2010-09-20
Oleśnica: Zakup wraz z dostawą i wyładunkiem soli drogowej z antyzbrylaczem do zimowego
utrzymania dróg powiatowych i wojewódzkich dla Zarządu Dróg Powiatowych w Oleśnicy w
sezonie zimowym 2010/2011
Numer ogłoszenia: 298542 - 2010; data zamieszczenia: 20.09.2010
OGŁOSZENIE O ZAMÓWIENIU - dostawy
Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe.
Ogłoszenie dotyczy: zamówienia publicznego.
SEKCJA I: ZAMAWIAJĄCY
I. 1) NAZWA I ADRES: Zarząd Dróg Powiatowych w Oleśnicy , ul. Wojska Polskiego 52c, 56-400 Oleśnica, woj. dolnośląskie, tel. 071 3981667, 3993244.
- Adres strony internetowej zamawiającego: www.zdp-olesnica.pl
I. 2) RODZAJ ZAMAWIAJĄCEGO: Administracja samorządowa.
SEKCJA II: PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA
II.1) OKREŚLENIE PRZEDMIOTU ZAMÓWIENIA
II.1.1) Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego: Zakup wraz z dostawą i wyładunkiem soli drogowej z antyzbrylaczem do zimowego utrzymania dróg powiatowych i wojewódzkich dla Zarządu Dróg Powiatowych w Oleśnicy w sezonie zimowym 2010/2011.
II.1.2) Rodzaj zamówienia: dostawy.
II.1.3) Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia: 1. Kupujący nie dopuszcza możliwości składania ofert częściowych. 2. Opis przedmiotu zamówienia. Przedmiotem zamówienia jest zakup wraz z dostawą i wyładunkiem soli drogowej z antyzbrylaczem do zimowego utrzymania dróg powiatowych i wojewódzkich dla Zarządu Dróg Powiatowych w Oleśnicy w sezonie zimowym 2010/2011. Kupujący prowadzi swoją działalność w oparciu o dwie placówki terenowe - obwody drogowe, które mają swoje siedziby jak niżej: Obwód Drogowy Nr 1 - ul. Wojska Polskiego 52c, 56-400 Oleśnica (przy siedzibie Kupującego), Obwód Drogowy Nr 2 - ul. Kolejowa 17, 56-500 Syców. Sprzedający zobowiązany jest, na wezwanie Kupującego, do dostarczenia na wskazany Obwód Drogowy określonej ilości soli, w terminie 7 dni od daty złożenia pisemnego lub telefonicznego zlecenia. Szacunkowa ilość przedmiotu zamówienia wynosi do 1200 ton. Przyjęte ilości są szacunkowe i uzależnione od warunków pogodowych. Kupujący zastrzega sobie prawo zmiany w stosunku do ww. ilości przedmiotu zamówienia. Dostarczona sól z antyzbrylaczem powinna spełniać wymogi do sporządzania mieszanki piaskowo- solnej używanej w piaskarkach i solarkach. Sól drogowa powinna zawierać 96% NaCl - wg PN-86/C-84081/02 + 2,5% CaCl2 +0,2%K4Fe(CN6). Materiał musi odpowiadać parametrom określonym w Rozporządzeniu Ministra Środowiska z dnia 27 października 2005 r. w sprawie rodzajów i warunków stosowania środków, jakie mogą być używane na drogach publicznych oraz ulicach i placach (Dz. U. Nr 230 z 2005 r. Poz. 1960). Sprzedający zobowiązany jest na prośbę Kupującego dostarczyć aktualną opinię Instytutu Badawczego Dróg i Mostów oraz Atest Państwowego Zakładu Higieny potwierdzającego możliwość wykorzystania soli do zimowego utrzymania dróg..
II.1.4) Czy przewiduje się udzielenie zamówień uzupełniających: nie.
II.1.5) Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 14.41.00.00 - Sól kamienna .
II.1.6) Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej: nie.
II.1.7) Czy dopuszcza się złożenie oferty wariantowej: nie.
II.2) CZAS TRWANIA ZAMÓWIENIA LUB TERMIN WYKONANIA: Zakończenie: 31.03.2011.
SEKCJA III: INFORMACJE O CHARAKTERZE PRAWNYM, EKONOMICZNYM, FINANSOWYM I TECHNICZNYM
III.1) WADIUM
Informacja na temat wadium: nie dotyczy
III.2) ZALICZKI
- Czy przewiduje się udzielenie zaliczek na poczet wykonania zamówienia: nie
III.3) WARUNKI UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ OPIS SPOSOBU DOKONYWANIA OCENY SPEŁNIANIA TYCH WARUNKÓW
III.3.2) Wiedza i doświadczenie
Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku
Opis sposobu dokonywania oceny: Wykaz wykonanych w okresie ostatnich 3 lat dostaw, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie, min. 1 dostawę soli drogowej przeznaczonej do zimowego utrzymania dróg o wartości min. 150.000,00 zł brutto, z podaniem ich wartości oraz daty i miejsca dostawy wraz z dokumentami (np. referencje) od poprzednich Kupujących potwierdzające, że dostawy zostały wykonane należycie. Sprawdzenie ww. warunku udziału w postępowaniu odbywać się będzie na podstawie przedłożonych przez Sprzedającego dokumentów i oświadczeń wg zasady spełnia - nie spełnia.
III.4) INFORMACJA O OŚWIADCZENIACH LUB DOKUMENTACH, JAKIE MAJĄ DOSTARCZYĆ WYKONAWCY W CELU POTWIERDZENIA SPEŁNIANIA WARUNKÓW UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ NIEPODLEGANIA WYKLUCZENIU NA PODSTAWIE ART. 24 UST. 1 USTAWY
-
III.4.1) W zakresie wykazania spełniania przez wykonawcę warunków, o których mowa w art. 22 ust. 1 ustawy, oprócz oświadczenia o spełnieniu warunków udziału w postępowaniu, należy przedłożyć:
- wykaz wykonanych, a w przypadku świadczeń okresowych lub ciągłych również wykonywanych, dostaw lub usług w zakresie niezbędnym do wykazania spełniania warunku wiedzy i doświadczenia w okresie ostatnich trzech lat przed upływem terminu składania ofert albo wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie, z podaniem ich wartości, przedmiotu, dat wykonania i odbiorców, oraz załączeniem dokumentu potwierdzającego, że te dostawy lub usługi zostały wykonane lub są wykonywane należycie
III.4.2) W zakresie potwierdzenia niepodlegania wykluczeniu na podstawie art. 24 ust. 1 ustawy, należy przedłożyć:
- oświadczenie o braku podstaw do wykluczenia
- aktualny odpis z właściwego rejestru, jeżeli odrębne przepisy wymagają wpisu do rejestru, w celu wykazania braku podstaw do wykluczenia w oparciu o art. 24 ust. 1 pkt 2 ustawy, wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert, a w stosunku do osób fizycznych oświadczenie w zakresie art. 24 ust. 1 pkt 2 ustawy
- wykonawca powołujący się przy wykazywaniu spełniania warunków udziału w postępowaniu na potencjał innych podmiotów, które będą brały udział w realizacji części zamówienia, przedkłada także dokumenty dotyczące tego podmiotu w zakresie wymaganym dla wykonawcy, określonym w pkt III.4.2.
-
III.4.3) Dokumenty podmiotów zagranicznych
Jeżeli wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania poza terytorium Rzeczypospolitej Polskiej, przedkłada:
III.4.3.1) dokument wystawiony w kraju, w którym ma siedzibę lub miejsce zamieszkania potwierdzający, że:
- nie otwarto jego likwidacji ani nie ogłoszono upadłości - wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert
- nie orzeczono wobec niego zakazu ubiegania się o zamówienie - wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert
III.6) INNE DOKUMENTY
Inne dokumenty niewymienione w pkt III.4) albo w pkt III.5)
A. Na ofertę składają się następujące dokumenty i załączniki : A.1) Formularz ofertowy - zał. do SIWZ, A.2) Oświadczenie o spełnieniu warunków udziału w postępowaniu z art. 22 ust. 1 Prawazamówień publicznych - zał. do SIWZ, A.3) Oświadczenie o braku podstaw do wykluczenia z postępowania o udzielenie zamówienia z art. 24 ust. 1 Prawa zamówień publicznych - zał. do SIWZ. B. W celu wykazania braku podstaw do wykluczenia z postępowania o udzielenie zamówienia z art. 24 ust 1 Prawa zamówień publicznych Sprzedający składa następujące dokumenty: B.1) Aktualny odpis z właściwego rejestru, jeżeli odrębne przepisy wymagają wpisu do rejestru, w celu wykazania braku podstaw do wykluczenia w oparciu o art. 24 ust. 1 pkt. 2 ustawy, wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania ofert, a w stosunku do osób fizycznych oświadczenia w zakresie art. 24 ust. 1 pkt. 2 Ustawy PZP - wzór oświadczenia dot. osób fizycznych z którego Sprzedający może skorzystać stanowi załącznik do niniejszej SIWZ, B.2) Dokumenty potwierdzające posiadanie uprawnień, pełnomocnictw osób składających ofertę, o ile nie wynikają z przepisów prawa lub z przedstawionych dokumentów rejestrowych. C . W celu wykazania spełnienia przez Sprzedającego warunków, o których mowa w art. 22 ust. 1 pkt. 1) do 3) ustawy PZP, należy złożyć następujące dokumenty: C.1) Wykaz wykonanych, a w przypadku świadczeń okresowych lub ciągłych również wykonywanych, dostaw lub usług w zakresie niezbędnym do wykazania spełniania warunku wiedzy i doświadczenia w okresie ostatnich trzech lat przed upływem terminu składania ofert albo wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - tym okresie, z podaniem ich wartości, przedmiotu, dat wykonania i odbiorców, oraz załączeniem dokumentu potwierdzającego, że te dostawy lub usługi zostały wykonane lub są wykonywane należycie. D . Sprzedający zamieszkały poza terytorium Rzeczypospolitej Polskiej: D.1) Zamiast dokumentów, o których mowa w pkt. B.1), składa dokument lub dokumenty, wystawione w kraju, w którym ma siedzibę lub miejsce zamieszkania, potwierdzające odpowiednio, że: 1) nie otwarto jego likwidacji ani nie ogłoszono upadłości - wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania ofert, 2) nie orzeczono wobec niego zakazu ubiegania się o zamówienie - wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania ofert. D.2) Jeżeli w miejscu zamieszkania osoby lub w kraju, w którym Sprzedający ma siedzibę lub miejsce zamieszkania, nie wydaje się dokumentów wskazanych w niniejszym pkt. D zastępuje się je dokumentem zawierającym oświadczenie złożone przed notariuszem, właściwym organem sądowym, administracyjnym albo organem samorządu zawodowego lub gospodarczego odpowiednio do miejsca zamieszkania osoby lub kraju, w którym Sprzedający ma siedzibę lub miejsce zamieszkania - wystawionych nie wcześniej niż w terminach określonych w niniejszym pkt. D. E . Dokumenty wymagane w przypadku składania oferty wspólnej: E.1) Sprzedający mogą wspólnie ubiegać się o udzielenie zamówienia, w takim przypadku dla ustanowionego pełnomocnika do oferty należy załączyć pełnomocnictwo do reprezentowania w postępowaniu lub do reprezentowania w postępowaniu i zawarcia umowy. E.2) Oferta winna zawierać: oświadczenia i dokumenty opisane w pkt. A2, A3, B1, B2 dla każdego partnera z osobna, pozostałe dokumenty składane są wspólnie. Sprzedający wspólnie ubiegający się o udzielenie zamówienia (konsorcjum, spółka cywilna) muszą ustanowić pełnomocnika do reprezentowania ich w postępowaniu o udzielenie przedmiotowego zamówienia lub do reprezentowania ich w niniejszym postępowaniu oraz zawarcia umowy w sprawie niniejszego zamówienia. Pełnomocnictwo, z którego powinien wynikać zakres umocowania dla pełnomocnika ustanowionego przez Sprzedających wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia, należy dołączyć do oferty. - Jeżeli pełnomocnik w imieniu mocodawców podpisuje także oświadczenie wiedzy o spełnieniu przez Sprzedającego warunków udziału w postępowaniu, w tym określone w art. 22 ust. 1 Ustawy PZP oraz oświadczenie o braku podstaw do wykluczenia z postępowania o udzielenie zamówienia publicznego z powodu niespełnienia warunków, o których mowa w art. 24 ust. 1 Ustawy PZP, udzielone pełnomocnictwo ma zawierać wyraźnie wyartykułowane umocowanie do złożenia oświadczeń w tym zakresie. F. Postanowienia dotyczące składanych dokumentów : F.1) Jeżeli Sprzedający wykazując spełnienie warunków, o których mowa w pkt. C, D polega na zasobach innych podmiotów zobowiązany jest wykazać, że w stosunku do tych podmiotów brak jest podstaw wykluczenia z postępowania o udzielenie zamówienia poprzez złożenie razem z ofertą dokumentów wymienionych w pkt. od B.1) do B.2) dotyczących każdego z tych podmiotów, o ile podmioty te będą brały udział w realizacji części zamówienia. F.2) Dokumenty w niniejszym postępowaniu mogą być składane w oryginale lub kopii poświadczonej za zgodność z oryginałem przez Sprzedającego lub osobę, osoby uprawnione do podpisania oferty z dopiskiem za zgodność z oryginałem. F.3) W przypadku Sprzedających wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia oraz w przypadku podmiotów, o których mowa w pkt. F.1), kopie dokumentów dotyczących każdego z tych podmiotów winny być poświadczane za zgodność z oryginałem przez te podmioty. F.4) Oferta, składane dokumenty oraz oświadczenia podpisane przez upoważnionego przedstawiciela Sprzedającego wymagają załączenia właściwego pełnomocnictwa lub umocowania prawnego. F.5) Dokumenty sporządzone w języku obcym są składane wraz z tłumaczeniem na język polski, poświadczonym przez Sprzedającego. F.6) Kupujący może żądać przedstawienia oryginału lub notarialnie poświadczonej kopii dokumentu wyłącznie wtedy, gdy złożona przez Sprzedającego kopia dokumentu jest nieczytelna lub budzi wątpliwości, co do jej prawdziwości.
III.7) Czy ogranicza się możliwość ubiegania się o zamówienie publiczne tylko dla wykonawców, u których ponad 50 % pracowników stanowią osoby niepełnosprawne: nie
SEKCJA IV: PROCEDURA
IV.1) TRYB UDZIELENIA ZAMÓWIENIA
IV.1.1) Tryb udzielenia zamówienia: przetarg nieograniczony.
IV.2) KRYTERIA OCENY OFERT
IV.2.1) Kryteria oceny ofert: najniższa cena.
IV.2.2) Czy przeprowadzona będzie aukcja elektroniczna: nie.
IV.3) ZMIANA UMOWY
Czy przewiduje się istotne zmiany postanowień zawartej umowy w stosunku do treści oferty, na podstawie której dokonano wyboru wykonawcy: tak
Dopuszczalne zmiany postanowień umowy oraz określenie warunków zmian
1. Istotne postanowienia do umowy zawiera projekt umowy stanowiący załącznik do SIWZ. 2. Kupujący przewiduje możliwość zmian postanowień zawartej umowy w stosunku do treści oferty, na podstawie, której dokonano wyboru Sprzedającego, w przypadku wystąpienia co najmniej jednej z okoliczności wymienionych poniżej, z uwzględnieniem podawanych warunków ich wprowadzenia. 2.1 Zmiana terminu realizacji przedmiotu umowy: a) zmiany spowodowane warunkami atmosferycznymi, b) inne przyczyny zewnętrzne niezależne od Kupującego oraz Sprzedającego skutkujące niemożliwością dostawy soli z uwagi na brak możliwości dojazdu oraz transportu materiałów na teren obwodów drogowych spowodowany awariami, remontami, przebudową dróg dojazdowych oraz protestami mieszkańców z blokadą dróg. 2.2 Zmiana sposobu spełnienia świadczenia, zmiany technologiczne, w szczególności: a) niedostępność na rynku materiałów wskazanych w SIWZ spowodowana zaprzestaniem produkcji lub wycofaniem z rynku tych materiałów, b) pojawienie się na rynku materiałów nowszej generacji pozwalających na zaoszczędzenie kosztów realizacji przedmiotu umowy. 2.3 Zmiany osobowe: a) zmiany osób reprezentujących Kupującego lub Sprzedającego. 2.4 Pozostałe zmiany: a) zmiany stawki podatku VAT wynikającej z odrębnych przepisów, b) rezygnacja przez Kupującego z realizacji części przedmiotu umowy - w takim przypadku wynagrodzenie przysługujące Sprzedającemu zostanie pomniejszone, przy czym Kupujący zapłaci za wszystkie spełnione świadczenia oraz udokumentowane koszty, które Sprzedający poniósł w związku z wynikającymi z umowy planowanymi świadczeniami, c) inna niż wymieniona siła wyższa (zdarzenia zewnętrzne, niemożliwe do przewidzenia i do zapobieżenia) uniemożliwiające wykonanie przedmiotu umowy zgodnie z SIWZ.
IV.4) INFORMACJE ADMINISTRACYJNE
IV.4.1) Adres strony internetowej, na której jest dostępna specyfikacja istotnych warunków zamówienia: www.zdp-olesnica.pl
Specyfikację istotnych warunków zamówienia można uzyskać pod adresem: Zarząd Dróg Powiatowych ul. Wojska Polskiego 52c, 56-400 Oleśnica Pokój nr 7 - I piętro..
IV.4.4) Termin składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu lub ofert: 29.09.2010 godzina 10:00, miejsce: Zarząd Dróg Powiatowych ul. Wojska Polskiego 52c, 56-400 Oleśnica I piętro - Sekretariat.
IV.4.5) Termin związania ofertą: okres w dniach: 30 (od ostatecznego terminu składania ofert).
IV.4.17) Czy przewiduje się unieważnienie postępowania o udzielenie zamówienia, w przypadku nieprzyznania środków pochodzących z budżetu Unii Europejskiej oraz niepodlegających zwrotowi środków z pomocy udzielonej przez państwa członkowskie Europejskiego Porozumienia o Wolnym Handlu (EFTA), które miały być przeznaczone na sfinansowanie całości lub części zamówienia: nie
INNE PRZETARGI Z OLEŚNICY
- Dostawa płynów infuzyjnych IV dla Powiatowego Zespołu Szpitali
- Budowa i modernizacja infrastruktury drogowej na terenie Gminy Oleśnica
- Sukcesywna dostawa środków czystości do Powiatowego Domu Pomocy Społecznej w Ostrowinie i filii Jemielna
- Budowa drogi o nawierzchni utwardzonej wraz z kanalizacją deszczową w ul. Modrej w Oleśnicy
- Zimowe utrzymanie dróg na terenie Gminy Oleśnica
więcej: przetargi w Oleśnicy »
Uwaga: podstawą prezentowanych tutaj informacji są dane publikowane przez Urząd Zamówień Publicznych w Biuletynie Zamówień Publicznych. Treść ogłoszenia widoczna na eGospodarka.pl jest zgodna z treścią tegoż ogłoszenia dostępną w BZP w dniu publikacji. Redakcja serwisu eGospodarka.pl dokłada wszelkich starań, aby zamieszczone tutaj informacje były kompletne i zgodne z prawdą. Nie może jednak zagwarantować ich poprawności i nie ponosi żadnej odpowiedzialności za jakiekolwiek szkody powstałe w wyniku korzystania z nich.