eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plPrzetargiPrzetargi Strzyżów › Przebudowa drogi leśnej nr inw. 242/076 w leśnictwie Godowa - ETAP II i III

Ten przetarg został już zakończony. Zobacz wynik tego przetargu



Ogłoszenie z dnia 2016-04-13

Strzyżów: Przebudowa drogi leśnej nr inw. 242/076 w leśnictwie Godowa - ETAP II i III
Numer ogłoszenia: 87192 - 2016; data zamieszczenia: 13.04.2016
OGŁOSZENIE O ZAMÓWIENIU - roboty budowlane

Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe.

Ogłoszenie dotyczy:

V zamówienia publicznego
zawarcia umowy ramowej
ustanowienia dynamicznego systemu zakupów (DSZ)

SEKCJA I: ZAMAWIAJĄCY

I. 1) NAZWA I ADRES: Nadleśnictwo Strzyżów , ul. Mostowa 9, 38-100 Strzyżów, woj. podkarpackie, tel. 017 2761011.

I. 2) RODZAJ ZAMAWIAJĄCEGO: Inny: Państwowa Jednostka Organizacyjna.

SEKCJA II: PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA

II.1) OKREŚLENIE PRZEDMIOTU ZAMÓWIENIA

II.1.1) Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego: Przebudowa drogi leśnej nr inw. 242/076 w leśnictwie Godowa - ETAP II i III.

II.1.2) Rodzaj zamówienia: roboty budowlane.

II.1.4) Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia: W roku 2015 przebudowany został odcinek drogi nr 246/076 na długości 960 mb. Droga nr 242/076 w lokalizacjach przewidzianych do przebudowy posiada bardzo utrudniony przejazd ze względu na skoleinowania i odkształcenia spowodowane przełomami wiosennymi. Na odcinku tym droga przebiega w znacznych spadach do 10%, dlatego też występują rozmycia jezdni, poboczy i rowów. Istniejące place składowe gruntowe skoleinowane i trudno dostępne dla sprzętu mechanicznego. Dane techniczne projektowanej drogi: szerokość jezdni - 3,5 m szerokość dróg manewrowych 3,5m szerokość poboczy 2 x 1,0m spadek poprzeczny jezdni 2,5% na drodze manewrowej 3% spadek poprzeczny poboczy 6% Opis robót projektowanych: Przebudowywana droga tak w planie jak również w profilu przebiegać będzie po istniejącej trasie z maksymalnym wykorzystaniem istniejącej konstrukcji. Wzdłuż placów składowych projektuje się place manewrowe szerokości 3,5 m przeznaczone do poruszania się sprzętu do zrywki, które też będą wykorzystane jako mijanki. Zjazdy ze szlaków zrywkowych po stronie lewej do drogi manewrowej i placów składowych wykonać trwałe dla przejazdów ciężkiego sprzętu do zrywki. Takie przejazdy z płyt żelbetowych zaprojektowane zostały w lok 0+825: 1+103: 1+897. W trakcie eksploatacji drogi celem umożliwienia przejezdności do naprawy używano kruszywo naturalne tzw. pospółka a w ostatnim latach kruszywo łamane o uziarnieniu 0-63. Z obserwacji drogi w okresie wiosennym wynika, że są odcinki o dostatecznej podbudowie i odcinki wymagające pełnej konstrukcji. ETAP II - w lok. 0+ 820 - 1+730 i 1+870 - 3+030 o łącznej długości 2,07 km 1. Pełna konstrukcja na drogach manewrowych 25,0 cm - podbudowa z pospółki 0-60 stabilizowana cementem o wytrzymałości 5 MPa 12,0 cm - podbudowa z tłucznia 31,5 - 63 8,0 cm - nawierzchnia z klińca 4-31,5 - podwójne powierzchniowe utrwalanie emulsją modyfikowaną lokalizacja: 0+825 - 0+868 1+102 - 1+165 1+897 - 1+967 2+090 - 2+170 2. Konstrukcja na odcinkach gdzie wymagana jest modernizacja dolnej warstwy podbudowy 20,0 cm - stabilizacja cementem istniejącej podbudowy doziarnionej pospółką 0-60 średnią grubością 10,0 cm. 12,0 cm - podbudowa z tłucznia 31,5 - 63 8,0 cm - podbudowa z klińca 4-31,5 - podwójne powierzchniowe utrwalanie emulsją modyfikowaną lokalizacja: 0+820 - 0+920 1+100 - 1+300 1+450 - 1+490 1+600 - 1+650 1+870 - 1+970 2+940 - 2+980 3. Konstrukcja na odcinkach wymagających górnej warstwy podbudowy - profilowanie kolein tłuczniem 31,5-63 12,0 cm - podbudowa z tłucznia 31,5 - 63 8,0 cm - podbudowa z klińca 4-31,5 - podwójne powierzchniowe utrwalanie emulsją modyfikowaną lokalizacja: 0+920 - 1+155 1+300 - 1+450 1+490 - 1+600 1+650 - 1+730 1+870 - 2+940 2+980 - 3+030 Opis wykonania robót - roboty pomiarowe przed przystąpieniem do robót wykonawca zobowiązany jest wyznaczyć co 25,0 m krawędzie jezdni mając na względzie maksymalne wykorzystanie istniejącej konstrukcji oraz lokalizację poszczególnych konstrukcji. Zniszczone oznakowanie należy na bieżąco uzupełniać. - dolna warstwa podbudowy z pospółki stabilizowanej cementem 5 MPa Wykonaną podbudowę z pospółki grubości 25,0 cm należy stabilizować cementem na głębokość 20,0 cm. Różnica grubości podbudowy z pospółki i stabilizacji ma wykluczyć zmieszanie pospółki z gruntem przez urządzenie do mieszania w trakcie stabilizacji. - dolna warstwa podbudowy z pospółki stabilizowanej cementem 5 MPa W lokalizacjach, gdzie wątpliwa jest nośność podbudowy należy istniejącą drogę oczyścić z błota naniesionego w trakcie eksploatacji i ułożyć warstwę pospółki o uziarnieniu 0-60 jako doziarnienie. Przed dodaniem cementu starą konstrukcję i wykonane doziarnienie na głębokość 20,0 cm należy zmiksować urządzeniem do mieszania, sprawdzić wilgotność i przy wilgotności optymalnej (plus 10% minus 20%) dozować cement odpowiednim urządzeniem. Po wymieszaniu jednorodną mieszankę profilujemy i zagęszczamy do żądanych spadków i wysokości. Wykonana stabilizacja przez okres min 7 dni wymaga pielęgnacji. W tym celu należy stabilizację przykryć piaskiem i dwa razy dziennie polewać wodą w przypadku braku opadów atmosferycznych. Wykonawca zobowiązany jest opracować recepturę laboratoryjną na mieszankę o wytrzymałości 5 MPA z samej pospółki jak również z mieszanki po 50% pospółki i starej podbudowy i na podstawie tych receptur ustalić ilość cementu na 1 m2. Z dziennej działki roboczej należy sporządzić próbki, które poddane zostaną badaniom po 7 i 28 dniach. - Sprzęt do stabilizacji: urządzenie do mieszania na głębokość min 25 cm (recykler) urządzenie do dozowania cementu równiarka cysterna do polewania wodą walec wibracyjny 8-12 ton walec ogumiony - podbudowa z kruszywa łamanego 31,5-63 grubości 12,0 cm i 4 - 31,5 grubości 8,0cm Podbudowę z kruszyw łamanych należy rozścielać przy użyciu rozścielacza. Spadki poprzeczne jednostronne w tolerancji w stosunku do projektu plus/minus 0,5%. Kierunek spadku poprzecznego wynika z układu trasy i został podany w przekroju normalnym. Zmianę spadku ze strony lewej na prawą i odwrotnie wykonać na długości 20-30 m. Wykonana podbudowa musi osiągnąć następujące parametry badane urządzeniem VSS: zagęszczenie E2/E1 mniejsze od 2,2 nośność minimum 80/120 MPa Warstwa z klińca 4-31,5 grubości 8,0 cm na placach składowych stanowić będzie nawierzchnię. - nawierzchnia z grysów powierzchniowo utrwalanych emulsją modyfikowaną. Do powierzchniowego utrwalania należy użyć grysy bazaltowe płukane i emulsję modyfikowaną. - umocnienie poboczy tłuczniem Umocnienie poboczy tylko w lokalizacji spływu wody z jezdni o spadku jednostronnym. Ze względu na duże spadki jako kruszywo należy użyć tłuczeń 31,5-63. Klinowanie wykonać kruszywem 0/25 - odnowienie i umocnienie rowów W przedmiarze robót podana została lokalizacja oczyszczenia i pogłębienia rowów gruntowych i rowów do pogłębienia i umocnienia wyrobami betonowymi. Dno rowów należy umocnić ściekiem betonowym o wymiarach 50x50x15 na podsypce cementowo - piaskowej 1:3, grubości 15,0 cm. Skarpy od strony jezdni o nachyleniu 1;1,5 umocnić kratą betonową o wymiarach 40x60x8 na wysokość 40 cm, od strony lasu o nachyleniu 1;1,5 kratą betonową na wysokość 60 cm. - wodościeki Na dużych spadkach należy wykonać wodościeki z kostki na fundamencie z betonu B-20 w/g rysunku w projekcie. Lokalizacja wodościeków podana została w przedmiarze robót. - Place składowe poza drogami manewrowymi Po wyprofilowaniu umocnić pospółką warstwą grubości 15,0 cm. ETAP III - w lok. km 3+030 - 3+160 o łącznej długości 130 mb Etap III jest to przedłużenie (na istniejącym odcinku) przebudowywanej drogi o 125mb. Oczyszczenie istniejącej nawierzchni tłuczniowej pod górną warstwę podbudowy. Wyprofilowanie kolein tłuczniem 40-63mm. Doziarnienie istniejącej konstrukcji pospółką o uziarnieniu 0-60mm na grubości 6 - 15cm Dolna warstwa podbudowy z kruszywa stabilizowanego cementem o wytrzymałości 5 MPa. Istniejąca konstrukcja zostanie doziarniona pospółką 0-60 średniej grubości 10,0 cm Pierwsza warstwa podbudowy z kruszywa łamanego 40-63 grubości 12,0 cm Druga warstwa podbudowa z kruszywa o uziarnieniu ciągłym 4-31,5 grubości 8,0 cm Nawierzchnia podwójnie powierzchniowo utrwalana emulsją modyfikowaną Umocnienie poboczy tłuczniem o uziarnieniu 0-63 grubości 10,0 cm Pogłębienie rowu ułożenie ścieków betonowych na podsypce cementowo - piaskowej grubości 15,0 cm i umocnienie skarp płytami 40x60x8 typ krata 0,8 m2/mb. Miejsce realizacji robót: leśnictwo Godowa, obręb Bonarówka, gmina Strzyżów, powiat strzyżowski, województwo podkarpackie na działkach ewidencyjnych nr 562, 557/1, 98/2, 557/4, 558/1, 563/3, 559 i 457. Wykonawca zobowiązany jest po wykonaniu całości zakresu zamówienia do podpisania gwarancji jakości wg wzoru stanowiącego załącznik do Umowy. UWAGA. Zamawiający zastrzega, że mogą wystąpić ograniczenia tonażowe - odpowiednie nośności pojazdu pojawiające się na drogach do projektowanej inwestycji. Powyższe należy wziąć pod uwagę przy przygotowywaniu oferty. Utrudnienia w tym zakresie nie będą mogły stanowić podstawy do zmiany ceny..

II.1.5)

V przewiduje się udzielenie zamówień uzupełniających:

  • Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówień uzupełniających
  • Zamawiający przewiduje udzielenie zamówień uzupełniających stanowiących nie więcej niż 50% wartości zamówienia podstawowego, o których mowa w art. 67 ust. 1 pkt 6 Ustawy Pzp, w okresie 3 lat od udzielenia zamówienia podstawowego, i polegających na powtórzeniu tego samego rodzaju zamówień.

II.1.6) Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 45.23.31.20 - Roboty w zakresie budowy dróg 45.10.00.00 - Przygotowanie terenu pod budowę 45.11.10.00 - Roboty w zakresie burzenia, roboty ziemne 45.11.20.00 - Roboty w zakresie usuwania gleby 45.20.00.00 - Roboty budowlane w zakresie wznoszenia kompletnych obiektów budowlanych lub ich części oraz roboty w zakresie inżynierii lądowej i wodnej 45.23.00.00 - Roboty budowlane w zakresie budowy rurociągów, linii komunikacyjnych i elektroenergetycznych, autostrad, dróg, lotnisk i kolei; wyrównywanie terenu 45.23.30.00 - Roboty w zakresie konstruowania, fundamentowania oraz wykonywania nawierzchni autostrad, dróg 45.23.10.00 - Roboty budowlane w zakresie budowy rurociągów, ciągów komunikacyjnych i linii energetycznych .

II.1.7) Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej: nie.

II.1.8) Czy dopuszcza się złożenie oferty wariantowej: nie.


II.2) CZAS TRWANIA ZAMÓWIENIA LUB TERMIN WYKONANIA: Zakończenie: 15.09.2016.

SEKCJA III: INFORMACJE O CHARAKTERZE PRAWNYM, EKONOMICZNYM, FINANSOWYM I TECHNICZNYM

III.1) WADIUM

Informacja na temat wadium: Wykonawca składający ofertę jest zobowiązany do wniesienia wadium w wysokości: 21000,00 zł 10.2. Wadium musi być wniesione przed upływem terminu składania ofert. Wniesienie wadium w pieniądzu będzie skuteczne, jeżeli przed upływem terminu składania ofert, tj. w terminie do 27.04.2016 r. do godz. 9:30 znajdzie się na rachunku bankowym Zamawiającego 10.3. Wadium może być wniesione w jednej lub kilku spośród następujących form, w zależności od wyboru Wykonawcy: 1) pieniądzu, przelewem na rachunek bankowy Zamawiającego w Bank PEKAO S.A. I Oddział Strzyżów na numer konta 38 1240 2672 1111 0000 3264 9127 Za termin wniesienia wadium w pieniądzu przelewem bankowym przyjmuje się termin uznania na rachunku bankowym Zamawiającego. 2) poręczeniach bankowych lub poręczeniach spółdzielczej kasy oszczędnościowo-kredytowej, z tym że zobowiązanie kasy jest zawsze zobowiązaniem pieniężnym; 3) gwarancjach bankowych; 4) gwarancjach ubezpieczeniowych; 5) poręczeniach udzielanych przez podmioty, o których mowa w art. 6b ust. 5 pkt 2 ustawy z dnia 9 listopada 2000 r. o utworzeniu Polskiej Agencji Rozwoju Przedsiębiorczości (Dz.U. Nr 109, poz. 1158, z późn. zm.) 10.4. Wadium musi obejmować cały okres związania ofertą, tj. począwszy od dnia, w którym upływa termin składania ofert do co najmniej ostatniego dnia związania ofertą włącznie. 10.5. Wadium wniesione w pieniądzu Zamawiający przechowuje na rachunku bankowym. 10.6. W przypadku, gdy wadium wnoszone jest w innej formie niż pieniądz, Wykonawca powinien oryginał gwarancji lub poręczenia złożyć wraz z ofertą w osobnej wewnętrznej kopercie, natomiast kserokopię dokumentu wadialnego dołączyć do oferty. 10.7. W razie wnoszenia wadium w formie pieniężnej w tytule przelewu należy umieścić następującą informację: Wadium PN - Przebudowa drogi 242/076 10.8. Wykonawca, który nie wniesie wadium w wysokości określonej w pkt 10.1., w formie lub formach, o których mowa w pkt 10.3., zostanie wykluczony z postępowania.

III.2) ZALICZKI

III.3) WARUNKI UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ OPIS SPOSOBU DOKONYWANIA OCENY SPEŁNIANIA TYCH WARUNKÓW

  • III. 3.1) Uprawnienia do wykonywania określonej działalności lub czynności, jeżeli przepisy prawa nakładają obowiązek ich posiadania

    Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku

    • zamawiający nie stawia wymagań co do spełnienia tego warunku.

  • III.3.2) Wiedza i doświadczenie

    Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku

    • posiadania wiedzy i doświadczenia. Warunek ten zostanie uznany za spełniony jeżeli wykonawca wykaże, iż wykonał z należytą starannością w okresie ostatnich pięciu lat przed upływem terminu składania ofert, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie: co najmniej 1 robotę budowlaną obejmującą budowę, przebudowę drogi leśnej o wartości co najmniej 700 000,00 PLN netto (słownie: siedemset tysięcy złotych netto).

  • III.3.3) Potencjał techniczny

    Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku

    • Warunek ten zostanie uznany za spełniony jeżeli wykonawca wykaże, iż dysponuje (lub będzie dysponować) co najmniej następującymi maszynami i pojazdami o następujących parametrach 1) spycharka gąsienicowa min. 100 KM - min. 1 szt. 2) Koparko-ładowarka z łyżką profilowaną - min. 1 szt 3) walec ogumiony 10 t - min 1 szt 4) walec wibracyjny - min. 8-12 ton - min 1 szt 5) rozścielacz do kruszywa warstwy górnej podbudowy - min 1 szt 6) równiarka samojezdna min. 120 KM - min. 1 szt. 7) samochody samowyładowcze min. 8t - min 2 szt 8) recykler do mieszania gruntu na głębokość min.50 cm - min 1 szt 9) cysterna do polewania wodą - min 1 szt 10) urządzenie do dozowania cementu - min 1 szt 11) skrapiarka mechaniczna z listwą do skrapiania emulsji - min 1 szt

  • III.3.4) Osoby zdolne do wykonania zamówienia

    Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku

    • Warunek ten zostanie uznany za spełniony jeżeli wykonawca wykaże, iż dysponuje (lub będzie dysponować) co najmniej: 1 osobą z uprawnieniami do kierowania robotami budowlanymi w specjalności drogowej

  • III.3.5) Sytuacja ekonomiczna i finansowa

    Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku

    • ubezpieczenie odpowiedzialności cywilnej w zakresie prowadzonej działalności związanej z przedmiotem zamówienia, na kwotę nie mniejszą niż: 300 000,00 zł.

III.4) INFORMACJA O OŚWIADCZENIACH LUB DOKUMENTACH, JAKIE MAJĄ DOSTARCZYĆ WYKONAWCY W CELU POTWIERDZENIA SPEŁNIANIA WARUNKÓW UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ NIEPODLEGANIA WYKLUCZENIU NA PODSTAWIE ART. 24 UST. 1 USTAWY

III.4.1) W zakresie wykazania spełniania przez wykonawcę warunków, o których mowa w art. 22 ust. 1 ustawy, oprócz oświadczenia o spełnianiu warunków udziału w postępowaniu należy przedłożyć:

  • wykaz robót budowlanych wykonanych w okresie ostatnich pięciu lat przed upływem terminu składania ofert albo wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie, wraz z podaniem ich rodzaju i wartości, daty i miejsca wykonania oraz z załączeniem dowodów dotyczących najważniejszych robót, określających, czy roboty te zostały wykonane w sposób należyty oraz wskazujących, czy zostały wykonane zgodnie z zasadami sztuki budowlanej i prawidłowo ukończone;
  • wykaz narzędzi, wyposażenia zakładu i urządzeń technicznych dostępnych wykonawcy usług lub robót budowlanych w celu wykonania zamówienia wraz z informacją o podstawie do dysponowania tymi zasobami;
  • wykaz osób, które będą uczestniczyć w wykonywaniu zamówienia, w szczególności odpowiedzialnych za świadczenie usług, kontrolę jakości lub kierowanie robotami budowlanymi, wraz z informacjami na temat ich kwalifikacji zawodowych, doświadczenia i wykształcenia niezbędnych do wykonania zamówienia, a także zakresu wykonywanych przez nie czynności, oraz informacją o podstawie do dysponowania tymi osobami;
  • oświadczenie, że osoby, które będą uczestniczyć w wykonywaniu zamówienia, posiadają wymagane uprawnienia, jeżeli ustawy nakładają obowiązek posiadania takich uprawnień;
  • opłaconą polisę, a w przypadku jej braku, inny dokument potwierdzający, że wykonawca jest ubezpieczony od odpowiedzialności cywilnej w zakresie prowadzonej działalności związanej z przedmiotem zamówienia.

Wykonawca powołujący się przy wykazywaniu spełnienia warunków udziału w postępowaniu, o których mowa w art. 22 ust. 1 pkt 4 ustawy, na zasoby innych podmiotów przedkłada następujące dokumenty dotyczące podmiotów, zasobami których będzie dysponował wykonawca:

  • opłaconą polisę, a w przypadku jej braku, inny dokument potwierdzający, że inny podmiot jest ubezpieczony od odpowiedzialności cywilnej w zakresie prowadzonej działalności związanej z przedmiotem zamówienia;

III.4.2) W zakresie potwierdzenia niepodlegania wykluczeniu na podstawie art. 24 ust. 1 ustawy, należy przedłożyć:

  • oświadczenie o braku podstaw do wykluczenia;
  • aktualne zaświadczenie właściwego naczelnika urzędu skarbowego potwierdzające, że wykonawca nie zalega z opłacaniem podatków, lub zaświadczenie, że uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu - wystawione nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;
  • aktualne zaświadczenie właściwego oddziału Zakładu Ubezpieczeń Społecznych lub Kasy Rolniczego Ubezpieczenia Społecznego potwierdzające, że wykonawca nie zalega z opłacaniem składek na ubezpieczenia zdrowotne i społeczne, lub potwierdzenie, że uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu - wystawione nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;
  • wykonawca powołujący się przy wykazywaniu spełniania warunków udziału w postępowaniu na zasoby innych podmiotów, które będą brały udział w realizacji części zamówienia, przedkłada także dokumenty dotyczące tego podmiotu w zakresie wymaganym dla wykonawcy, określonym w pkt III.4.2.

III.4.3) Dokumenty podmiotów zagranicznych

Jeżeli wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania poza terytorium Rzeczypospolitej Polskiej, przedkłada:

III.4.3.1) dokument wystawiony w kraju, w którym ma siedzibę lub miejsce zamieszkania potwierdzający, że:

  • nie zalega z uiszczaniem podatków, opłat, składek na ubezpieczenie społeczne i zdrowotne albo że uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu - wystawiony nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;

III.4.4) Dokumenty dotyczące przynależności do tej samej grupy kapitałowej

  • lista podmiotów należących do tej samej grupy kapitałowej w rozumieniu ustawy z dnia 16 lutego 2007 r. o ochronie konkurencji i konsumentów albo informacji o tym, że nie należy do grupy kapitałowej;

III.6) INNE DOKUMENTY

Inne dokumenty niewymienione w pkt III.4) albo w pkt III.5)

Zabezpieczenie należytego wykonania umowy. 18.1. Wykonawca, przed podpisaniem umowy, zobowiązany będzie do wniesienia zabezpieczenia należytego wykonania umowy na kwotę stanowiącą 5% podanej w ofercie ceny całkowitej brutto (z VAT) za wykonanie robót budowlanych. 18.2. Zabezpieczenie może być wniesione w jednej lub kilku spośród następujących form: 1) pieniądzu, przelewem na wskazany przez Zamawiającego rachunek bankowy; 2) poręczeniach bankowych lub poręczeniach spółdzielczej kasy oszczędnościowo-kredytowej, z tym że zobowiązanie kasy jest zawsze zobowiązaniem pieniężnym; 3) gwarancjach bankowych; 4) gwarancjach ubezpieczeniowych; 5) poręczeniach udzielanych przez podmioty, o których mowa w art. 6b ust. 5 pkt 2 ustawy z dnia 9 listopada 2000 r. o utworzeniu Agencji Rozwoju Przedsiębiorczości. 18.3. Jeżeli zabezpieczenie zostanie wniesione w pieniądzu, Zamawiający przechowuje je na oprocentowanym rachunku bankowym oraz zwróci je wraz z odsetkami wynikającymi z umowy rachunku bankowego, na którym było ono przechowywane, pomniejszone o koszty prowadzenia tego rachunku oraz prowizji bankowej za przelew pieniędzy na rachunek bankowy wskazany przez Wykonawcę. 18.4. W przypadku wniesienia zabezpieczenia w formie gwarancji lub poręczenia powinno ono zawierać wskazanie Zamawiającego i nazwy zadania oraz musi być, co najmniej nieodwołalne, bezwarunkowe, płatne na każde pisemne żądanie Zamawiającego oraz bez prawa protestu. 18.5. Zabezpieczenie należytego wykonania umowy służy do pokrycia roszczeń Zamawiającego wobec Wykonawcy z tytułu nienależytego wykonania lub niewykonania zamówienia. 18.6. W przypadku wniesienia wadium w pieniądzu Wykonawca może wyrazić zgodę na zaliczenie kwoty wadium na poczet zabezpieczenia należytego wykonania umowy. 18.7. Zabezpieczenie wnoszone w innych formach niż pieniądz, Wykonawca wnosi poprzez złożenie oryginału dokumentu w siedzibie Zamawiającego. 18.8. a). Zamawiający zwraca zabezpieczenie w terminie 30 dni od dnia wykonania zamówienia i uznania przez zamawiającego za należycie wykonane. b) Kwota pozostawiona na zabezpieczenie roszczeń z tytułu rękojmi za wady wynosi 30 % wysokości zabezpieczenia. c. Kwota, o której mowa w pkt 18.8. b) będzie zwrócona nie później niż w 15. dniu po upływie okresu rękojmi za wady. 18.9. W trakcie realizacji umowy wykonawca może dokonać zmiany formy zabezpieczenia na jedną lub kilka form, o których mowa w pkt 18.2.

SEKCJA IV: PROCEDURA

IV.1) TRYB UDZIELENIA ZAMÓWIENIA

IV.1.1) Tryb udzielenia zamówienia: przetarg nieograniczony.

IV.2) KRYTERIA OCENY OFERT

IV.2.1) Kryteria oceny ofert: cena oraz inne kryteria związane z przedmiotem zamówienia:

  • 1 - Cena - 90
  • 2 - okres gwarancji - 10

IV.2.2)

  przeprowadzona będzie aukcja elektroniczna, adres strony, na której będzie prowadzona:

IV.3) ZMIANA UMOWY

przewiduje się istotne zmiany postanowień zawartej umowy w stosunku do treści oferty, na podstawie której dokonano wyboru wykonawcy:

Dopuszczalne zmiany postanowień umowy oraz określenie warunków zmian

Wszelkie postanowienia umowy zawiera wzór umowy. Dopuszczalne zmiany postanowień umowy oraz określenie warunków zmian. Na podstawie art. 144 PZP Zamawiający przewiduje możliwość zmian postanowień zawartej umowy w stosunku do treści oferty, na podstawie której dokonano wyboru wykonawcy, w przypadku wystąpienia co najmniej jednej z okoliczności wymienionych poniżej z uwzględnieniem podanych warunków ich wprowadzenia. A. W zakresie zmiany terminu realizacji. 1. Zmiany spowodowanej niekorzystnymi warunkami atmosferycznymi uniemożliwiającymi wykonywanie robót, w szczególności: a) klęski żywiołowe, b) wysoki stan wód powierzchniowych spowodowany opadami atmosferycznymi c) utrzymujące się niskie temperatury i pokrywa śnieżna d) rozmiękczenie gruntu uniemożliwiające poruszanie się sprzętu e) wystąpienie innych zagrożeń uszkodzenia dróg dojazdowych w wyniku transportu materiałów 2. Zmiany spowodowane warunkami geologicznymi, archeologicznymi lub terenowymi, w szczególności: a) niewypały i niewybuchy, b) wykopaliska archeologiczne 3. Zmiany będące następstwem okoliczności leżących po stronie Zamawiającego, w szczególności: a) wstrzymanie robót przez Zamawiającego na jego wyraźne żądanie, b) konieczność usunięcia błędów lub wprowadzenia zmian w dokumentacji projektowej. 4. Inne przyczyny zewnętrzne niezależne od Zamawiającego oraz wykonawcy skutkujące niemożliwością prowadzenia prac. 5. Inne okoliczności związane z przedłużającą się procedurą przetargową mające wpływ na termin podpisania umowy i przystąpienie do realizacji prac. B. Warunki dokonania zmiany: 1. W przypadku wystąpienia którejkolwiek z okoliczności wymienionych w pkt. A1 - A5 termin wykonania umowy może ulec odpowiedniemu przedłużeniu, o czas niezbędny do zakończenia wykonywania jej przedmiotu w sposób należyty, nie dłużej jednak niż o okres trwania tych okoliczności. 2. Zmiana sposobu spełnienia świadczenia co może spowodować zmianę terminu realizacji zamówienia lub zmianę wynagrodzenia Wykonawcy - Zmiany technologiczne, w szczególności: a) konieczność zrealizowania projektu przy zastosowaniu innych rozwiązań technicznych/technologicznych niż wskazane w dokumentacji projektowej, w sytuacji, gdyby zastosowanie przewidzianych rozwiązań groziło niewykonaniem lub wadliwym wykonaniem projektu, b) konieczność zrealizowania projektu przy zastosowaniu innych rozwiązań technicznych lub materiałowych ze względu na zmiany obowiązującego prawa. c) powyższe zmiany będą wprowadzane wyłącznie w zakresie umożliwiającym oddanie przedmiotu umowy do użytkowania, a Zamawiający może ponieść ryzyko zwiększenia wynagrodzenia z tytułu takich zmian wyłącznie w kwocie równej zwiększonym z tego powodu kosztom. 3. Zmiany osobowe - zmiana osób, przy pomocy których Wykonawca realizuje przedmiot umowy na inne legitymujące się co najmniej równoważnymi uprawnieniami i kwalifikacjami, o których mowa w ustawie Prawo budowlane lub innych ustawach, a także SIWZ. Zmiana taka wymagała będzie akceptacji przez Zamawiającego. 4. Pozostałe zmiany: - zmiany wynagrodzenia a) zmiana obowiązującej stawki VAT: - ceny netto określone w umowie/ofercie pozostają niezmienne przez cały okres obowiązywania umowy. Jeżeli w okresie obowiązywania umowy nastąpi zmiana stawki podatku od towarów i usług (VAT), w stosunku do stawki obowiązującej w dniu składania ofert, od chwili zmiany podatek VAT w nowej stawce będzie doliczany do dotychczasowych cen netto, bez konieczności zmiany umowy. b) rezygnacja przez Zamawiającego z realizacji części przedmiotu umowy. W takim przypadku wynagrodzenie przysługujące wykonawcy zostanie pomniejszone, przy czym Zamawiający zapłaci za wszystkie spełnione świadczenia oraz udokumentowane koszty, które wykonawca poniósł w związku z wynikającymi z umowy planowanymi świadczeniami. c) Wystąpienie konieczności zmiany podwykonawcy, rezygnacji z podwykonawcy, powierzenia wykonania części zakresu umowy podwykonawcy lub zmiana zakresu wykonania części zamówienia przez podwykonawcę; d) Wystąpienie okoliczności powodujących konieczność zmiany terminu/terminów wykonania umowy (także z innych powodów niż wymienione powyżej e) Zamawiający dopuszcza wprowadzenie zmiany materiałów urządzeń przedstawionych w ofercie przetargowej, pod warunkiem że zmiany te będą korzystne dla zamawiającego. Będą to, przykładowo okoliczności: - powodujące obniżenie kosztu ponoszonego przez zamawiającego na eksploatację i konserwację wykonanego przedmiotu umowy, - powodujące poprawienie parametrów technicznych, - wynikające z aktualizacji rozwiązań z uwagi na postęp technologiczny lub zmiany obowiązujących przepisów. Wszystkie powyższe postanowienia stanowią katalog zmian na które Zamawiający może wyrazić zgodę. Nie stanowią jednocześnie zobowiązania do wyrażenia takiej zgody. 5. Nie stanowi zmiany umowy w rozumieniu art. 144 ustawy z dnia 29 stycznia 2004 r. - Prawo zamówień publicznych: A) zmiana danych związanych z obsługą administracyjno-organizacyjną ,np.: zmiana nr rachunku bankowego), B) zmiany danych teleadresowych, zmiany osób wskazanych do kontaktów miedzy Stronami, Określa się następujący tryb dokonywania zmian postanowień umowy: 1) Sposób inicjowania zmian a) Zamawiający: wnioskuje do Wykonawcy w sprawie możliwości dokonania wskazanej zmiany. b) Wykonawca: wnioskuje do Zamawiającego w sprawie możliwości dokonania wskazanej zmiany. 2) Przyczyny dokonania zmian postanowień umowy oraz uzasadnienie takich zmian należy opisać w stosownych dokumentach (notatka służbowa, pismo Wykonawcy, protokół konieczności, itp.). 3). Protokół konieczności wymaga potwierdzenia przez projektanta i zatwierdzenia przez Zamawiającego.

IV.4) INFORMACJE ADMINISTRACYJNE

IV.4.1) Adres strony internetowej, na której jest dostępna specyfikacja istotnych warunków zamówienia: http://bip.lasy.gov.pl/pl/bip/dg/rdlp_krosno/nadl_strzyzow/zamowienia_publiczne
Specyfikację istotnych warunków zamówienia można uzyskać pod adresem: Nadleśnictwo Strzyżów, ul. Mostowa 9, 38-100 Strzyżów.

IV.4.4) Termin składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu lub ofert: 27.04.2016 godzina 09:30, miejsce: Nadleśnictwo Strzyżów, ul. Mostowa 9, 38-100 Strzyżów (sekretariat) pok.nr2.

IV.4.5) Termin związania ofertą: okres w dniach: 30 (od ostatecznego terminu składania ofert).

IV.4.17) Czy przewiduje się unieważnienie postępowania o udzielenie zamówienia, w przypadku nieprzyznania środków pochodzących z budżetu Unii Europejskiej oraz niepodlegających zwrotowi środków z pomocy udzielonej przez państwa członkowskie Europejskiego Porozumienia o Wolnym Handlu (EFTA), które miały być przeznaczone na sfinansowanie całości lub części zamówienia: nie

Podziel się

Poleć ten przetarg znajomemu poleć

Wydrukuj przetarg drukuj

Dodaj ten przetarg do obserwowanych obserwuj








Uwaga: podstawą prezentowanych tutaj informacji są dane publikowane przez Urząd Zamówień Publicznych w Biuletynie Zamówień Publicznych. Treść ogłoszenia widoczna na eGospodarka.pl jest zgodna z treścią tegoż ogłoszenia dostępną w BZP w dniu publikacji. Redakcja serwisu eGospodarka.pl dokłada wszelkich starań, aby zamieszczone tutaj informacje były kompletne i zgodne z prawdą. Nie może jednak zagwarantować ich poprawności i nie ponosi żadnej odpowiedzialności za jakiekolwiek szkody powstałe w wyniku korzystania z nich.


Jeśli chcesz dodać ogłoszenie do serwisu, zapoznaj się z naszą ofertą:

chcę zamieszczać ogłoszenia

Dodaj swoje pytanie

Najnowsze orzeczenia

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.