Warszawa: Usługi w zakresie reprezentacji prawnej i doradztwa prawnego
Numer ogłoszenia: 78230 - 2016; data zamieszczenia: 06.04.2016
OGŁOSZENIE O UDZIELENIU ZAMÓWIENIA - Usługi
Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe.
Ogłoszenie dotyczy: zamówienia publicznego.
Czy zamówienie było przedmiotem ogłoszenia w Biuletynie Zamówień Publicznych: nie.
Czy w Biuletynie Zamówień Publicznych zostało zamieszczone ogłoszenie o zmianie ogłoszenia: nie.
SEKCJA I: ZAMAWIAJĄCY
I. 1) NAZWA I ADRES: Zakład Inwestycji Organizacji Traktatu Północnoatlantyckiego, ul. Nowowiejska 28a, 02-010 Warszawa, woj. mazowieckie, tel. 261 874 328, faks 261 874 329.
I. 2) RODZAJ ZAMAWIAJĄCEGO: Podmiot prawa publicznego.
SEKCJA II: PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA
II.1) Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego: Usługi w zakresie reprezentacji prawnej i doradztwa prawnego.
II.2) Rodzaj zamówienia: Usługi.
II.3) Określenie przedmiotu zamówienia: Przedmiotem zamówienia są usługi polegające na wykonywaniu czynności w zakresie reprezentacji prawnej Zamawiającego, a także doradztwa prawnego oraz pomocy prawnej świadczonej na jego rzecz, obejmującej w szczególności:1) zastępstwo prawne i procesowe przed organami rozjemczymi, sądami powszechnymi wszystkich instancji, Sądem Najwyższym, organami egzekucyjnymi i sądami administracyjnymi, urzędami i instytucjami, a także prowadzenie spraw w postępowaniu polubownym oraz arbitrażem międzynarodowym; pomoc prawna obejmuje wszystkie etapy postępowania, począwszy od zbierania i oceny materiału dowodowego, udziału w negocjacjach przedsądowych, zastępstwie procesowym oraz reprezentacji w postępowaniu egzekucyjnym; 2) sporządzanie i składanie pism procesowych wraz z niezbędną dokumentacją oraz wszelkiej korespondencji w ramach prowadzonych spraw; 3) udzielanie porad prawnych, konsultacji, interpretacji oraz wyjaśnień w zakresie zgłoszonych zagadnień; 4) sporządzanie opinii prawnych, analiz prawnych i innych opracowań; 5) świadczenie pomocy prawnej prowadzonych postępowań o udzielenie zamówień, w tym m.in. opiniowanie dokumentacji postępowań oraz jej uzgadnianie pod względem formalno-prawnym, a także reprezentowanie Zamawiającego przed Krajową Izbą Odwoławczą; 6) opiniowanie i uzgadnianie projektów: pism, umów, aneksów, porozumień, ugód, aktów prawnych, pełnomocnictw, decyzji administracyjnych itp. oraz ich uzgadnianie pod względem formalno-prawnym, a w przypadkach skomplikowanych pod względem prawnym również ich sporządzanie; 7) udział w wewnętrznych i zewnętrznych negocjacjach, rokowaniach, mediacjach, spotkaniach, posiedzeniach oraz telekonferencjach prowadzonych przez Zamawiającego (w sytuacjach wymagających obecności obsługi prawnej); 8) pomoc i doradztwo prawne w zakresie obrotu nieruchomościami oraz realizacji inwestycji budowlanych; 9) ocenę skutków prawnych zamierzonych lub dokonanych przez Zamawiającego czynności prawnych; 10) inne czynności wynikające z powyższego zakresu, a trudne do przewidzenia w chwili zawarcia umowy..
II.4) Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 79.10.00.00 - Usługi prawnicze .
SEKCJA III: PROCEDURA
III.1) TRYB UDZIELENIA ZAMÓWIENIA: Zamówienie z wolnej ręki
III.2) INFORMACJE ADMINISTRACYJNE
- Zamówienie dotyczy projektu/programu finansowanego ze środków Unii Europejskiej: nie
SEKCJA IV: UDZIELENIE ZAMÓWIENIA
IV.1) DATA UDZIELENIA ZAMÓWIENIA: 31.03.2016.
IV.2) LICZBA OTRZYMANYCH OFERT: 1.
IV.3) LICZBA ODRZUCONYCH OFERT: 0.
IV.4) NAZWA I ADRES WYKONAWCY, KTÓREMU UDZIELONO ZAMÓWIENIA:
dane rejestrowe
i kontaktowe firmy
KANCELARIA ADWOKACKA DARIUSZ GOLIŃSKI ADWOKAT
jakie przetargi wygrała firma
KANCELARIA ADWOKACKA DARIUSZ GOLIŃSKI ADWOKAT
- Kancelaria Adwokacka - Adwokat Piotr Witaszek, ul. Wrzeciono 12B lok. 19, 01-096 Warszawa, kraj/woj. mazowieckie.
IV.5) Szacunkowa wartość zamówienia (bez VAT): 336000,00 PLN.
IV.6) INFORMACJA O CENIE WYBRANEJ OFERTY ORAZ O OFERTACH Z NAJNIŻSZĄ I NAJWYŻSZĄ CENĄ
Cena wybranej oferty: 418446,00
Oferta z najniższą ceną: 418446,00 / Oferta z najwyższą ceną: 418446,00
Waluta: PLN .
ZAŁĄCZNIK I
Uzasadnienie udzielenia zamówienia w trybie negocjacji bez ogłoszenia, zamówienia z wolnej ręki albo zapytania o cenę
1. Podstawa prawna
Postępowanie prowadzone jest w trybie zamówienie z wolnej ręki na podstawie art. 5 ust. 1b ustawy z dnia 29 stycznia 2004r. - Prawo zamówień publicznych.
2. Uzasadnienia wyboru trybu
Należy podać uzasadnienie faktyczne i prawne wyboru trybu oraz wyjaśnić, dlaczego udzielenie zamówienia jest zgodne z przepisami.
Potrzeba udzielenia zamówienia wynika ze specyfiki działania Zamawiającego, który realizuje w Polsce inwestycje w dziedzinie bezpieczeństwa Państwa objęte Programem NATO, co wymaga zarówno wszechstronnego doradztwa prawnego w zakresie zastępstwa procesowego, jak też wykonywania zastępstwa procesowego przed sądami i innymi organami orzekającymi oraz świadczenia pozostałych usług prawnych. Uwzględniając wymienione okoliczności opisane powyżej zastosowanie może mieć wybór wykonawcy w trybie zamówienia z wolnej ręki na podstawie treści art. 5 ust. 1b ustawy z dnia 29 stycznia 2004r. Prawo zamówień publicznych (Dz. U. z 2015 r., poz. 2164). Zgodnie z powołanymi przepisami, w sytuacji udzielania zamówień na usługi prawnicze polegające na: wykonywaniu zastępstwa procesowego przed sądami, trybunałami lub innymi organami orzekającymi; na doradztwie prawnym w zakresie zastępstwa procesowego oraz na świadczeniu pozostałych usług prawniczych wymaganych ze względu na ochronę ważnych interesów Skarbu Państwa możliwe jest zastosowanie trybu zamówienia z wolnej ręki bez ogłoszenia, które to usługi korzystają z uprzywilejowanego traktowania przez ustawodawcę. Zważyć należy, że dla usług prawniczych tryb z wolnej ręki jest najbardziej odpowiedni, ponieważ pozwala wybrać rzeczywiście dobrego usługodawcę. Zastosowanie innego trybu udzielenia zamówienia celem wyłonienia wykonawcy kontynuującego obsługę prawniczą Zamawiającego, doprowadzi do naruszenia zasad celowego, efektywnego i oszczędnego dokonywania wydatków, a jednocześnie uniemożliwi realizowanie założonych wcześniej celów procesowych, zakłóci przebieg dotychczasowych postępowań przetargowych, w tym przetargowych postępowań międzynarodowych, spowoduje ryzyko utraty pamięci instytucjonalnej zbudowanej wokół dotychczasowego Wykonawcy obsługi prawnej Zamawiającego, który nie tylko zna organizację i zasady funkcjonowania Zakładu Inwestycji Organizacji Traktatu Północnoatlantyckiego, ale również jest zaznajomiony z relacjami Zamawiającego ze zleceniobiorcami, organami kontroli i nadzoru oraz innymi instytucjami zewnętrznymi. Ostatnia okoliczność ma istotne znaczenie w kontekście intencji Zamawiającego polegających na zabezpieczaniu przez zlecane usługi prawnicze ważnych interesów Skarbu Państwa, które sprowadzają się do konieczności zapewnienia stabilnego i niezakłóconego realizowania Programu Inwestycji NATO w Dziedzinie Bezpieczeństwa (NSIP), który jest zobowiązaniem sojuszniczym Polska - NATO, czemu służy budowanie prawnie niezagrożonych relacji z kontrahentami. Dotychczasowy Wykonawca obsługi prawnej Zamawiającego zapewnia wsparcie opisanego interesu Skarbu Państwa, a nadto w sposób konsekwentny chroni interesy ekonomiczne Skarbu Państwa na etapie naliczania kontrahentom kar umownych, wyprzedzającego wypowiadania umów zagrażających nieterminowemu realizowaniu zadań, czy w toku rozpoznawania roszczeń kontrahentów głównie zmierzających do podwyższenia wynagrodzeń umownych. Obowiązki te realizowane w drodze stałego monitoringu zadań inwestycyjnych Zamawiającego w celu ograniczenia negatywnych skutków prawnych, równolegle u Zamawiającego uzupełniane są czynnościami zastępstwa procesowego. W tak opisanej sytuacji faktycznej i prawnej rekomendowanym jest, aby Zamawiający udzielił zamówienia Wykonawcy, który prowadził wsparcie prawne Zamawiającego. Niniejsze uzasadnienie udzielenia zamówienia na usługi prawnicze - obsługę prawną ZIOTP przez wyspecjalizowaną kancelarię, pozostaje w zgodzie z przepisami ustawy z dnia 29 stycznia 2004 r. - Prawo zamówień publicznych.
INNE PRZETARGI Z WARSZAWY
- Obsługa obiektów hydrotechnicznych RZGW Gliwice w zakresie automatyki (diagnostyka oraz usuwanie bieżących usterek automatyki i elektryki), w podziałem na 2 części
- Sukcesywna dostawa oraz montaż foteli biurowych obrotowych na potrzeby wyposażenia pomieszczeń biurowych Ministerstwa Klimatu i Środowiska.
- Dostawa elektrod, papierów EKG, USG, żeli, akcesorii RTG, w podziale na 4 pakiety (II postępowanie)
- Zakup usługi polegającej na zapewnieniu dostępu do obiektów sportowo-rekreacyjnych dla pracowników SGGW oraz ich osób towarzyszących
- Dostawa materiałów medycznych jednorazowych, w podziale na 5 (pięć) pakietów, w tym prześcieradła, szpatułki, lusterka, wzierniki ginekologiczne, pojemniki na odpady
- "Przebudowa i dostosowanie budynku służbowego, Sieniawa, ul. Słoneczna 28/30".
więcej: przetargi w Warszawie »
PRZETARGI Z PODOBNEJ KATEGORII
- Wsparcie prawnika w punkcie informacyjnym w Centrum Integracji Cudzoziemców w Pile
- Opracowanie analizy prawnej stanowiącej podstawę do złożenia wniosku o rejestrację EUWT we właściwym rejestrze
- Obsługa prawna Biura Planowania Budżetowego
- Usługi doradcze przy prywatyzacji.
- modernizacja ewidencji gruntów i założenie ewidencji budynków.
więcej: Usługi prawnicze »
Uwaga: podstawą prezentowanych tutaj informacji są dane publikowane przez Urząd Zamówień Publicznych w Biuletynie Zamówień Publicznych. Treść ogłoszenia widoczna na eGospodarka.pl jest zgodna z treścią tegoż ogłoszenia dostępną w BZP w dniu publikacji. Redakcja serwisu eGospodarka.pl dokłada wszelkich starań, aby zamieszczone tutaj informacje były kompletne i zgodne z prawdą. Nie może jednak zagwarantować ich poprawności i nie ponosi żadnej odpowiedzialności za jakiekolwiek szkody powstałe w wyniku korzystania z nich.