eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plPrzetargiPrzetargi Częstochowa › Modernizacja systemu komputerowego Suszarni osadów (ob. 44) na terenie Oczyszczalni Ścieków "WARTA" S.A. w Częstochowie.



Ogłoszenie z dnia 2020-11-24



Ogłoszenie nr 613520-N-2020 z dnia 2020-11-24 r.

Oczyszczalnia Ścieków "WARTA" S.A.: Modernizacja systemu komputerowego Suszarni osadów (ob. 44) na terenie Oczyszczalni Ścieków "WARTA" S.A. w Częstochowie.
OGŁOSZENIE O ZAMÓWIENIU - Usługi

Zamieszczanie ogłoszenia: Zamieszczanie obowiązkowe

Ogłoszenie dotyczy: Zamówienia publicznego

Zamówienie dotyczy projektu lub programu współfinansowanego ze środków Unii Europejskiej

Nie


Nazwa projektu lub programu

O zamówienie mogą ubiegać się wyłącznie zakłady pracy chronionej oraz wykonawcy, których działalność, lub działalność ich wyodrębnionych organizacyjnie jednostek, które będą realizowały zamówienie, obejmuje społeczną i zawodową integrację osób będących członkami grup społecznie marginalizowanych

Nie


Należy podać minimalny procentowy wskaźnik zatrudnienia osób należących do jednej lub więcej kategorii, o których mowa w art. 22 ust. 2 ustawy Pzp, nie mniejszy niż 30%, osób zatrudnionych przez zakłady pracy chronionej lub wykonawców albo ich jednostki (w %)

SEKCJA I: ZAMAWIAJĄCY

Postępowanie przeprowadza centralny zamawiający

Nie

Postępowanie przeprowadza podmiot, któremu zamawiający powierzył/powierzyli przeprowadzenie postępowania

Nie

Informacje na temat podmiotu któremu zamawiający powierzył/powierzyli prowadzenie postępowania:
Postępowanie jest przeprowadzane wspólnie przez zamawiających

Nie


Jeżeli tak, należy wymienić zamawiających, którzy wspólnie przeprowadzają postępowanie oraz podać adresy ich siedzib, krajowe numery identyfikacyjne oraz osoby do kontaktów wraz z danymi do kontaktów:

Postępowanie jest przeprowadzane wspólnie z zamawiającymi z innych państw członkowskich Unii Europejskiej

Nie

W przypadku przeprowadzania postępowania wspólnie z zamawiającymi z innych państw członkowskich Unii Europejskiej - mające zastosowanie krajowe prawo zamówień publicznych:
Informacje dodatkowe:

I. 1) NAZWA I ADRES: Oczyszczalnia Ścieków "WARTA" S.A., krajowy numer identyfikacyjny 15208264900000, ul. Srebrna   172/188 , 42-202  Częstochowa, woj. śląskie, państwo Polska, tel. +48343618986, e-mail info@wartasa.eu, faks +48343619070.
Adres strony internetowej (URL): www.wartasa.eu
Adres profilu nabywcy:
Adres strony internetowej pod którym można uzyskać dostęp do narzędzi i urządzeń lub formatów plików, które nie są ogólnie dostępne

I. 2) RODZAJ ZAMAWIAJĄCEGO: Inny (proszę określić):
Spółka Akcyjna

I.3) WSPÓLNE UDZIELANIE ZAMÓWIENIA (jeżeli dotyczy):

Podział obowiązków między zamawiającymi w przypadku wspólnego przeprowadzania postępowania, w tym w przypadku wspólnego przeprowadzania postępowania z zamawiającymi z innych państw członkowskich Unii Europejskiej (który z zamawiających jest odpowiedzialny za przeprowadzenie postępowania, czy i w jakim zakresie za przeprowadzenie postępowania odpowiadają pozostali zamawiający, czy zamówienie będzie udzielane przez każdego z zamawiających indywidualnie, czy zamówienie zostanie udzielone w imieniu i na rzecz pozostałych zamawiających):

I.4) KOMUNIKACJA:
Nieograniczony, pełny i bezpośredni dostęp do dokumentów z postępowania można uzyskać pod adresem (URL)

Nie
www.wartasa.eu/przetargi,biezace


Adres strony internetowej, na której zamieszczona będzie specyfikacja istotnych warunków zamówienia

Nie
www.wartasa.eu/przetargi,biezace


Dostęp do dokumentów z postępowania jest ograniczony - więcej informacji można uzyskać pod adresem

Nie


Oferty lub wnioski o dopuszczenie do udziału w postępowaniu należy przesyłać:
Elektronicznie

Nie
adres


Dopuszczone jest przesłanie ofert lub wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu w inny sposób:
Nie
Inny sposób:

Wymagane jest przesłanie ofert lub wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu w inny sposób:
Tak
Inny sposób:
w formie papierowej
Adres:
Oczyszczalnia Ścieków WARTA S.A., ul. Srebrna 172/188, 42-202 Częstochowa


Komunikacja elektroniczna wymaga korzystania z narzędzi i urządzeń lub formatów plików, które nie są ogólnie dostępne

Nie
Nieograniczony, pełny, bezpośredni i bezpłatny dostęp do tych narzędzi można uzyskać pod adresem: (URL)

SEKCJA II: PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA


II.1) Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego: Modernizacja systemu komputerowego Suszarni osadów (ob. 44) na terenie Oczyszczalni Ścieków "WARTA" S.A. w Częstochowie.
Numer referencyjny: 20/TEN/2020
Przed wszczęciem postępowania o udzielenie zamówienia przeprowadzono dialog techniczny

Nie


II.2) Rodzaj zamówienia: Usługi
II.3) Informacja o możliwości składania ofert częściowych
Zamówienie podzielone jest na części:

Nie
Oferty lub wnioski o dopuszczenie do udziału w postępowaniu można składać w odniesieniu do:

Zamawiający zastrzega sobie prawo do udzielenia łącznie następujących części lub grup części:

Maksymalna liczba części zamówienia, na które może zostać udzielone zamówienie jednemu wykonawcy:



II.4) Krótki opis przedmiotu zamówienia (wielkość, zakres, rodzaj i ilość dostaw, usług lub robót budowlanych lub określenie zapotrzebowania i wymagań ) a w przypadku partnerstwa innowacyjnego - określenie zapotrzebowania na innowacyjny produkt, usługę lub roboty budowlane: 1. Przedmiot zamówienia. Modernizacja systemu komputerowego Suszarni osadów (ob. 44) na terenie Oczyszczalni Ścieków "WARTA" S.A. w Częstochowie. 2. Szczegółowy zakres przedmiotu zamówienia znajduje się w załączniku nr 1 do SIWZ. 1) Zakres przedmiotu zamówienia obejmuje: a) Dostawę, montaż i uruchomienie dwóch kompletnych serwerów wraz z systemem operacyjnym, niezbędnym oprogramowaniem narzędziowym oraz antywirusowym, licencjami oraz okablowaniem. b) Dostawę, montaż i uruchomienie dwóch kompletnych komputerów (stacji operatorskich) wraz z systemem operacyjnym, niezbędnym oprogramowaniem narzędziowym, licencjami oraz okablowaniem. c) Przeniesienie do nowych serwerów oraz aktualizację do najnowszej wersji obecnego oprogramowania PRO-2000 wraz z kompletną aplikacją z zachowaniem dotychczasowej funkcjonalności i danych historycznych. d) Dostawa, montaż i uruchomienie trzech zarządzalnych gigabitowych switch-y. e) Dostawa przełącznika wizji, portów USB. f) Implementację procedury automatycznego tworzenia kopii zapasowych poszczególnych serwerów i zapisywania ich na dyskach w stacji inżynierskiej. g) Integrację nowych serwerów z istniejącym Systemem Komputerowym Centralnej Dyspozytorni. 2) Minimalne parametry techniczne, które musi spełniać każde z poszczególnych dostarczonych urządzeń: a) Minimalne parametry techniczne, które musi spełniać każdy z serwerów: o Obudowa - typu Rack o wysokości max 1U z możliwością instalacji do 4 dysków 3.5" HotPlug wraz z kompletem wysuwanych szyn umożliwiających montaż w szafie typu rack i wysuwanie serwera do celów serwisowych, posiadająca dodatkowy przedni panel zamykany na klucz, chroniący dyski twarde przed nieuprawnionym wyjęciem z serwera, o Procesor - Jeden procesor sześcio-rdzeniowy klasy x86 dedykowany do pracy z zaoferowanym serwerem umożliwiający osiągnięcie wyniku min. 9.93 punktów w teście SPECspeed2017_int_base dostępnym na stronie www.spec.org , o Płyta główna - płyta główna z możliwością zainstalowania minimum jednego procesora. Płyta główna musi być zaprojektowana przez producenta serwera i oznaczona jego znakiem firmowym. Płyta główna powinna obsługiwać do min. 64GB RAM, z minimum 4 slotami przeznaczone dla pamięci RAM, o Chipset - dedykowany przez producenta procesora do pracy w serwerach jednoprocesorowych, o Pamięć RAM - 16 GB pamięci RAM UDIMM o częstotliwości pracy 2666MT/s, o Sloty PCI Express - - minimum jeden slot x8 generacji 3 pełnej wysokości oraz minimum jeden slot x4 generacji 3 w połowie wysokości, o Karta graficzna - zintegrowana karta graficzna umożliwiająca rozdzielczość minimum 1280x1024, o Wbudowane porty - minimum 4 porty USB w tym jeden wewnętrzny USB 3.0 , 2 porty RJ45, 1 port VGA minimum 1 port RS232, o Interfejsy sieciowe/FC/SAS - wbudowana w płytę główną dwuportowa karta Gigabit Ethernet o prędkości 1Gb/s. oraz dodatkowo zainstalowana dwuportowa karta Gigabit Ethernet o prędkości 1Gb/s, o Wewnętrzny moduł SD - możliwość zainstalowania modułu dedykowanego dla hypervisora wirtualizacyjnego, wyposażonego w dwa nośniki typu flash o pojemności minimum 16GB. Rozwiązanie to nie może powodować zmniejszenia ilości wnęk na dyski twarde, o Kontroler dysków - zainstalowany kontroler dyskowy, umożliwiający konfiguracje poziomów RAID: 0,1,5,10,50, o Napęd optyczny - możliwość zainstalowania wbudowanego napędu DVD+/-RW, SATA, o Dyski twarde - możliwość instalacji dysków twardych SATA, SAS, NearLine SAS i SSD. Zainstalowane 2 dyski 10K SAS 12Gbps o pojemności minimum. 1.2TB każdy(skonfigurowane w RAID 1), o Zasilacz - 2 redundantne zasilacze o mocy maks. 550W każdy, o Wentylatory - minimum 4 wentylatory, o Bezpieczeństwo - zintegrowany z płytą główną moduł TPM 1.2. oraz wbudowany czujnik otwarcia obudowy współpracujący z BIOS i kartą zarządzającą, o System operacyjny - Windows Server 2019 Essentials, o Diagnostyka - możliwość wyposażenia w obudowę wyposażoną w panel LCD umieszczony na froncie obudowy, umożliwiający wyświetlenie informacji o stanie procesora, pamięci, dysków, BIOS´u, zasilaniu oraz temperaturze, o Karta zarządzająca - niezależna od zainstalowanego na serwerze systemu operacyjnego posiadająca dedykowane port RJ-45 Gigabit Ethernet umożliwiająca: - zdalny dostęp do graficznego interfejsu Web karty zarządzającej, - szyfrowane połączenie (TLS) oraz autentykacje i autoryzację użytkownika, - możliwość podmontowania zdalnych wirtualnych napędów, - wirtualną konsolę z dostępem do myszy, klawiatury, - wsparcie dla IPv6, - wsparcie dla SNMP; IPMI2.0, VLAN tagging, SSH, - możliwość zdalnego monitorowania w czasie rzeczywistym poboru prądu przez serwer, dane historyczne powinny być dostępne przez minimum 7 dni wstecz, - możliwość zdalnego ustawienia limitu poboru prądu przez konkretny serwer, - integracja z Active Directory, - możliwość obsługi przez ośmiu administratorów jednocześnie, - posiadać szczegółowy status urządzenia/elementu/komponentu, - generowanie alertów przy zmianie stanu urządzenia, - filtry raportów umożliwiające podgląd najważniejszych zdarzeń, - integracja z service desk producenta dostarczonej platformy sprzętowej, - możliwość przejęcia zdalnego pulpitu, - możliwość definiowania ról administratorów, - możliwość zdalnej aktualizacji oprogramowania wewnętrznego serwerów, - aktualizacja oparta o wybranie źródła bibliotek (lokalna, on-line producenta oferowanego rozwiązania), - możliwość instalacji oprogramowania wewnętrznego bez potrzeby instalacji agenta, - możliwość automatycznego generowania i zgłaszania incydentów awarii bezpośrednio do centrum serwisowego producenta serwerów, - moduł raportujący pozwalający na wygenerowanie następujących informacji: nr seryjne sprzętu, konfiguracja poszczególnych urządzeń, wersje oprogramowania wewnętrznego, obsadzenie slotów PCI i gniazd pamięci, informację o maszynach wirtualnych, aktualne informacje o stanie i poziomie gwarancji, adresy IP kart sieciowych, występujących aletrów, MAC adresów kart sieciowych, stanie poszczególnych komponentów serwera, - możliwość tworzenia sprzętowej konfiguracji bazowej i na jej podstawie weryfikacji środowiska w celu wykrycia rozbieżności, - wdrażanie serwerów, rozwiązań modularnych oraz przełączników sieciowych w oparciu o profile, - możliwość migracji ustawień serwera wraz z wirtualnymi adresami sieciowymi (MAC, WWN, IQN) między urządzeniami, - tworzenie gotowych paczek informacji umożliwiających zdiagnozowanie awarii urządzenia przez serwis producenta, - zdalne uruchamianie diagnostyki serwera, o Certyfikaty - serwer musi być wyprodukowany zgodnie z normą ISO-9001:2015 oraz ISO-14001. oraz posiadać deklarację CE. Serwer musi znajdować się na liście Windows Server Catalog i posiadać status "Certified for Windows" dla systemów Microsoft Windows 2012, Microsoft Windows 2012 R2 x64, Microsoft Windows 2016, o Warunki gwarancji - 36 miesięcy gwarancji realizowanej w miejscu instalacji sprzętu, z czasem reakcji do następnego dnia roboczego od przyjęcia zgłoszenia, możliwość zgłaszania awarii w trybie 365x7x24 poprzez ogólnopolską linię telefoniczną producenta. Możliwość rozszerzenia gwarancji przez producenta do siedmiu lat, o Dokumentacja użytkownika - Zamawiający wymaga dokumentacji w języku polskim oraz możliwości telefonicznego sprawdzenia konfiguracji sprzętowej serwera i warunków gwarancji po podaniu numeru seryjnego bezpośrednio u producenta lub jego przedstawiciela. b) Minimalne parametry techniczne, które musi spełniać każda ze stacji operatorskich: o Obudowa - Micro Tower + dedykowany uchwyt VESA 100x100 pozwalający na montaż bezpośrednio z tyłu monitora, o Procesor - minimum Intel Core i5, częstotliwość taktowania 2,2 GHz, 3,7 GHz, pamięć cache [L3] 9MB, o Dysk twardy - minimum 256 GB typu M.2, o Pamięć RAM - minimum 8192 GB typu DDR4, o Karta graficzna - minimum Intel UHD Graphics 630, o Karta dźwiękowa - zintegrowana, o Karta sieciowa - 10/100/1000 Mbit/s, o Dodatkowe sloty PCI na płycie głównej - 1x M.2 (22x30mm), o Interfejsy: - USB 3.1 - 4 szt., - USB 2.0 - 2 szt., - DisplayPort - 1 szt., - RJ-45 (LAN) - 1 szt., - Wyjście słuchawkowe i wejście mikrofonowe (zamiennie) - 1 szt., - Wyjście liniowe - 1 szt., o System operacyjny - MS Windows 10 Pro 64-bit, o Zasilacz - minimum 65 W, o Szerokość - <= 40 mm, o Wysokość - <= 200 mm, o Głębokość - <= 200 mm, o Masa - <= 1,5 kg, o Dodatkowe wyposażenie: - Klawiatura bezprzewodowa, - Mysz bezprzewodowa, o Warunki gwarancji - minimum 36 miesięcy, c) Minimalne parametry techniczne, które musi spełniać monitor każdej ze stacji operatorskich: o Format ekranu - panoramiczny, o Przekątna - 25 cali, o Wielkość plamki - <= 0,216 mm, o Typ panela LCD - TFT IPS, o Technologia podświetlania - LED, o Rozdzielczość ekranu - minimum 2560 x 1440 pikseli, o Czas odświeżania - minimum 60 Hz, o Czas reakcji matrycy - 5 ms, o Jasność - 350 cd/m2, o Kontrast - 1000:1, o Liczba wyświetlanych kolorów - 16,7 mln, o Wbudowane złącza: - DisplayPort, - Mini DisplayPort, - HDMI, - USB 3.0 - 4 szt., - Wejście audio, o Pobór mocy - <= 110 W, o Montaż na ścianie (VESA) - 100 x 100 mm, o Szerokość - <= 570 mm, o Wysokość - <= 335 mm, o Głębokość - <= 50 mm, d) Minimalne parametry techniczne, które musi spełnić zarządzalny switch gigabitowy: o Typ - zarządzalny, o Typ obudowy - rack 19", o Liczba portów RJ-45 1 Gbit - 24, o Liczba portów SFP Combo - 2, o Ilość slotów modułu SFP - 2, o Obsługiwane protokoły - IEEE 802.1D, IEEE 802.1p, IEEE 802.1Q, IEEE 802.1s, IEEE 802.1w, IEEE 802.1x, IEEE 802.3, IEEE 802.3ab, IEEE 802.3ad, IEEE 802.3af, IEEE 802.3at, IEEE 802.3u, IEEE 802.3x flow control, IEEE 802.3z, o Rozmiar tablicy adresów - 16384, o Prędkość magistrali wewnętrznej - 56Gb/s, o Szybkość przekierowań pakietów 41,66 mpps, o Funkcje wirtualnej sieci LAN - Private VLAN,Tagged VLAN,Port-based VLAN, o Liczba kolejek - 8, o Liczba tras statycznych - 512, o Ilość interfejsów IP - 128, o Protokoły zarządzające - SNMP v1/2c/3, HTTP/HTTPS, MIB, RMON, IPv4/IPv6, o Certyfikaty - UL (UL 60950), CSA (CSA 22.2), CE mark, FCC Part 15 (CFR 47) Class A, o Pojemność pamięci wewnętrznej - 256 MB, o Wielkość pamięci flash - 32 MB o Możliwość aktualizacji oprogramowania firmware, e) Minimalne parametry techniczne, które musi spełniać przełącznik wizji, portów USB: o Klasa produktu - przełącznik KVM, o Liczba portów PC - 8, o Porty lokalnej konsoli - 1x( USB, D-Sub-15), o Typ obudowy - rack 19", o Rozdzielczość obrazu - 2048 x 1536 pikseli, o Przełączanie sygnału audio, o Automatyczne skanowanie w celu monitorowania podłączonego komputera, o Możliwość aktualizacji oprogramowania firmware, o Dostęp do urządzenia zabezpieczony hasłem, o Kompatybilność ze wszystkimi platformami operacyjnymi PC, Mac, Sun i Linux, o Port USB na panelu czołowym do podłączenia innych urządzeń peryferyjnych, o Możliwość kaskadowego połączenia do 256 komputerów. 4. UWAGI KOŃCOWE 1) Zamawiający zastrzega konieczność utrzymania pracy dotychczasowych serwerów i stacji operatorskich użytkowanych na terenie COŚ równolegle z urządzeniami dostarczonymi przez Wykonawcę do czasu dokonania odbioru potwierdzonego podpisaniem protokołu odbioru niestwierdzającego usterek i wad. 2) Zamawiający zastrzega iż wszelkie prace programistyczne i obiektowe związane z zadaniem nie mogą zakłócać procesu technologicznego oczyszczania ścieków. 3) Zamawiający zastrzega iż wszelkie prace programistyczne i obiektowe związane z zadaniem nie mogą powodować braku dostępu do bieżącego podglądu procesu technologicznego dla obsługi. 4) Czas reakcji Wykonawcy od zgłoszenia awarii przez Zamawiającego do podjęcia jego naprawy nie może być dłuższy niż 24 godziny w dni robocze i 48 godzin w dni ustawowo wolne od pracy oraz w soboty. 5) W zadaniu nie mogą być stosowane prototypy w zakresie zaproponowanych rozwiązań i doboru urządzeń. Wszelkie dostarczone urządzenia muszą pochodzić od producentów zapewniających serwis fabryczny gwarancyjny i pogwarancyjny oraz będą objęte polską gwarancją. 6) Po pozytywnym przeprowadzeniu uruchomienia, sprawdzenia i testów, należy przeszkolić pracowników Zamawiającego w zakresie obsługi nowo zainstalowanych urządzeń oraz oprogramowania. 7) Urządzenia winny spełniać standardy dotychczas używane na obiektach OŚ "WARTA" S.A. Bezwzględnie należy stosować system oznaczania urządzeń i obiektów według nomenklatury obowiązującej w OŚ "WARTA" S.A. (opis systemu oznaczeń w załączniku nr 12 do SIWZ). 8) Zamawiający, zgodnie z art. 36a ust 2 pkt 1) ustawy Pzp zastrzega obowiązek samodzielnego wykonania przez Wykonawcę kluczowej części zamówienia, którą jest wymiana, montaż i uruchomienie serwerów suszarni osadów w siedzibie Zamawiającego.

II.5) Główny kod CPV: 30310000-4
Dodatkowe kody CPV:
Kod CPV
48800000-6
48820000-2


II.6) Całkowita wartość zamówienia (jeżeli zamawiający podaje informacje o wartości zamówienia):
Wartość bez VAT:
Waluta:


(w przypadku umów ramowych lub dynamicznego systemu zakupów - szacunkowa całkowita maksymalna wartość w całym okresie obowiązywania umowy ramowej lub dynamicznego systemu zakupów)


II.7) Czy przewiduje się udzielenie zamówień, o których mowa w art. 67 ust. 1 pkt 6 i 7 lub w art. 134 ust. 6 pkt 3 ustawy Pzp: Nie
Określenie przedmiotu, wielkości lub zakresu oraz warunków na jakich zostaną udzielone zamówienia, o których mowa w art. 67 ust. 1 pkt 6 lub w art. 134 ust. 6 pkt 3 ustawy Pzp:
II.8) Okres, w którym realizowane będzie zamówienie lub okres, na który została zawarta umowa ramowa lub okres, na który został ustanowiony dynamiczny system zakupów:
miesiącach:    lub dniach:
lub
data rozpoczęcia:   lub zakończenia: 2020-12-31

II.9) Informacje dodatkowe:

SEKCJA III: INFORMACJE O CHARAKTERZE PRAWNYM, EKONOMICZNYM, FINANSOWYM I TECHNICZNYM

III.1) WARUNKI UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU

III.1.1) Kompetencje lub uprawnienia do prowadzenia określonej działalności zawodowej, o ile wynika to z odrębnych przepisów
Określenie warunków: Zamawiający nie określa warunków udziału w postępowaniu.
Informacje dodatkowe
III.1.2) Sytuacja finansowa lub ekonomiczna
Określenie warunków: Zamawiający nie określa warunków udziału w postępowaniu.
Informacje dodatkowe
III.1.3) Zdolność techniczna lub zawodowa
Określenie warunków: Wykonawca spełni warunek udziału w postępowaniu jeżeli wykaże, że: w okresie ostatnich trzech lat przed upływem terminu składania ofert, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie, wykonał lub wykonuje co najmniej: trzy aplikacje systemu SCADA PRO-2000 o ilości minimum 10 000 punktów systemowych każda lub trzy aktualizacje systemu SCADA PRO-2000 o ilości minimum 10 000 punktów systemowych każda wraz z jej przeniesieniem z systemu operacyjnego QNX do systemu operacyjnego MS Windows. Wykonawca musi, wraz z podaniem ilości, przedmiotu, dat wykonania i podmiotów, na rzecz, których zostały wykonane, dostarczyć dowody czy zostały wykonane należycie. Dowodami, o których mowa, są referencje bądź inne dokumenty wystawione przez podmiot, na rzecz którego usługi były wykonywane lub są wykonywane, a jeżeli z uzasadnionej przyczyny o obiektywnym charakterze Wykonawca nie jest w stanie uzyskać tych dokumentów - oświadczenie Wykonawcy. a. Wykonawca spełni warunek udziału w postępowaniu, w zakresie zdolności technicznych jeżeli wykaże, że dysponuje odpowiednimi osobami zdolnymi do wykonania niniejszego zamówienia, jeżeli wskaże do uczestnictwa w wykonaniu zamówienia minimum trzy osoby (programistów, którzy winni posiadać co najmniej 10 letnie doświadczenie zawodowe w uruchamianiu podobnych systemów) wchodzące w skład zespołu wykonawczego wraz z informacjami na temat ich kwalifikacji zawodowych i doświadczenia odpowiedniego do funkcji, jakie zostaną im powierzone oraz informacji o podstawie do dysponowania tymi osobami.
Zamawiający wymaga od wykonawców wskazania w ofercie lub we wniosku o dopuszczenie do udziału w postępowaniu imion i nazwisk osób wykonujących czynności przy realizacji zamówienia wraz z informacją o kwalifikacjach zawodowych lub doświadczeniu tych osób:
Informacje dodatkowe:

III.2) PODSTAWY WYKLUCZENIA

III.2.1) Podstawy wykluczenia określone w art. 24 ust. 1 ustawy Pzp
III.2.2) Zamawiający przewiduje wykluczenie wykonawcy na podstawie art. 24 ust. 5 ustawy Pzp Tak Zamawiający przewiduje następujące fakultatywne podstawy wykluczenia: Tak (podstawa wykluczenia określona w art. 24 ust. 5 pkt 1 ustawy Pzp)
Tak (podstawa wykluczenia określona w art. 24 ust. 5 pkt 2 ustawy Pzp)
Tak (podstawa wykluczenia określona w art. 24 ust. 5 pkt 3 ustawy Pzp)
Tak (podstawa wykluczenia określona w art. 24 ust. 5 pkt 4 ustawy Pzp)
Tak (podstawa wykluczenia określona w art. 24 ust. 5 pkt 5 ustawy Pzp)
Tak (podstawa wykluczenia określona w art. 24 ust. 5 pkt 6 ustawy Pzp)
Tak (podstawa wykluczenia określona w art. 24 ust. 5 pkt 7 ustawy Pzp)
Tak (podstawa wykluczenia określona w art. 24 ust. 5 pkt 8 ustawy Pzp)

III.3) WYKAZ OŚWIADCZEŃ SKŁADANYCH PRZEZ WYKONAWCĘ W CELU WSTĘPNEGO POTWIERDZENIA, ŻE NIE PODLEGA ON WYKLUCZENIU ORAZ SPEŁNIA WARUNKI UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ SPEŁNIA KRYTERIA SELEKCJI

Oświadczenie o niepodleganiu wykluczeniu oraz spełnianiu warunków udziału w postępowaniu
Tak
Oświadczenie o spełnianiu kryteriów selekcji
Nie

III.4) WYKAZ OŚWIADCZEŃ LUB DOKUMENTÓW , SKŁADANYCH PRZEZ WYKONAWCĘ W POSTĘPOWANIU NA WEZWANIE ZAMAWIAJACEGO W CELU POTWIERDZENIA OKOLICZNOŚCI, O KTÓRYCH MOWA W ART. 25 UST. 1 PKT 3 USTAWY PZP:

5. W celu potwierdzenia braku podstaw wykluczenia Wykonawcy z udziału w postępowaniu Zamawiający żąda następujących dokumentów: 1) informacji z Krajowego Rejestru Karnego w zakresie określonym w art. 24 ust. 1 pkt 13, 14 i 21 ustawy Pzp oraz, odnośnie skazania za wykroczenie na karę aresztu, w zakresie określonym przez Zamawiającego na podstawie art. 24 ust. 5 pkt 5 i 6 ustawy Pzp, wystawionej nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania ofert, 2) zaświadczenia właściwego naczelnika urzędu skarbowego potwierdzającego, że Wykonawca nie zalega z opłacaniem podatków, wystawionego nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania ofert, lub innego dokumentu potwierdzającego, że Wykonawca zawarł porozumienie z właściwym organem podatkowym w sprawie spłat tych należności wraz z ewentualnymi odsetkami lub grzywnami, w szczególności uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu, 3) zaświadczenia właściwej terenowej jednostki organizacyjnej Zakładu Ubezpieczeń Społecznych lub Kasy Rolniczego Ubezpieczenia Społecznego albo innego dokumentu potwierdzającego, że Wykonawca nie zalega z opłacaniem składek na ubezpieczenia społeczne lub zdrowotne, wystawionego nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania ofert, lub innego dokumentu potwierdzającego, że Wykonawca zawarł porozumienie z właściwym organem w sprawie spłat tych należności wraz z ewentualnymi odsetkami lub grzywnami, w szczególności uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu. Przedsiębiorcy występujący, jako wspólnicy w spółkach cywilnych zobowiązani są dołączyć do ofert zaświadczenia z Urzędu Skarbowego i ZUS lub KRUS o niezaleganiu z opłacaniem podatków, opłat i składek wystawionych na spółkę. Zamawiający dopuszcza możliwość złożenia przez Wykonawcę oświadczeń własnych o treści jak wyżej pod warunkiem przedstawienia przez niego ww. dokumentów przed zawarciem umowy, 4) odpisu z właściwego rejestru lub z centralnej ewidencji i informacji o działalności gospodarczej, jeżeli odrębne przepisy wymagają wpisu do rejestru lub ewidencji, w celu potwierdzenia braku podstaw wykluczenia na podstawie art. 24 ust. 5 pkt 1 ustawy Pzp, 5) oświadczenia Wykonawcy o braku wydania wobec niego prawomocnego wyroku sądu lub ostatecznej decyzji administracyjnej o zaleganiu z uiszczaniem podatków, opłat lub składek na ubezpieczenia społeczne lub zdrowotne albo - w przypadku wydania takiego wyroku lub decyzji - dokumentów potwierdzających dokonanie płatności tych należności wraz z ewentualnymi odsetkami lub grzywnami lub zawarcie wiążącego porozumienia w sprawie spłat tych należności, 6) oświadczenia Wykonawcy o braku orzeczenia wobec niego tytułem środka zapobiegawczego zakazu ubiegania się o zamówienia publiczne, 7) oświadczenia Wykonawcy o braku wydania prawomocnego wyroku sądu skazującego za wykroczenie na karę ograniczenia wolności lub grzywny w zakresie określonym przez Zamawiającego na podstawie art. 24 ust. 5 pkt 5 i 6 ustawy Pzp, 8) oświadczenia Wykonawcy o braku wydania wobec niego ostatecznej decyzji administracyjnej o naruszeniu obowiązków wynikających z przepisów prawa pracy, prawa ochrony środowiska lub przepisów o zabezpieczeniu społecznym w zakresie określonym przez Zamawiającego na podstawie art. 24 ust. 5 pkt 7 Pzp, 9) oświadczenia Wykonawcy o niezaleganiu z opłacaniem podatków i opłat lokalnych, o których mowa w ustawie z dnia 12 stycznia 1991 r. o podatkach i opłatach lokalnych (Dz. U. z 2019 r. poz. 1170 ze zm.).

III.5) WYKAZ OŚWIADCZEŃ LUB DOKUMENTÓW SKŁADANYCH PRZEZ WYKONAWCĘ W POSTĘPOWANIU NA WEZWANIE ZAMAWIAJACEGO W CELU POTWIERDZENIA OKOLICZNOŚCI, O KTÓRYCH MOWA W ART. 25 UST. 1 PKT 1 USTAWY PZP

III.5.1) W ZAKRESIE SPEŁNIANIA WARUNKÓW UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU:
1. W celu potwierdzenia spełniania warunku dotyczącego kompetencji lub uprawnień do prowadzenia określonej działalności zawodowej, o ile wynika to z odrębnych przepisów - Zamawiający wymaga dokumentów. 2. W celu potwierdzenia spełniania warunku dotyczącego sytuacji ekonomicznej lub finansowej - Zamawiający nie wymaga dokumentów. 3. W celu potwierdzenia spełniania warunku dotyczącego zdolności technicznej lub zawodowej Zamawiający wymaga od wykonawcy: wykazu dostaw wykonanych w okresie ostatnich 3 lat przed upływem terminu składania ofert, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie zgodnie z działem VI pkt 2 ppkt 1) c) SIWZ, wraz z podaniem ich ilości, przedmiotu, dat wykonania i podmiotów, na rzecz których prace zostały wykonane (zgodnie z załącznikiem nr 4 do SIWZ) oraz załączeniem dowodów określających czy te prace zostały wykonane należycie. Dowodami, o których mowa, są referencje bądź inne dokumenty wystawione przez podmiot, na rzecz którego prace były wykonywane, a jeżeli z uzasadnionej przyczyny o obiektywnym charakterze Wykonawca nie jest w stanie uzyskać tych dokumentów - oświadczenie Wykonawcy. Jednocześnie Zamawiający wymaga wykazania, ze Wykonawca dysponuje odpowiednim potencjałem technicznym zdolnym do wykonania zamówienia zgodnie z działem VI pkt 2 ppkt 1) c) SIWZ wraz z podaniem podstawy do dysponowania tymi osobami (zgodnie z załącznikiem nr 5 do SIWZ).
III.5.2) W ZAKRESIE KRYTERIÓW SELEKCJI:

III.6) WYKAZ OŚWIADCZEŃ LUB DOKUMENTÓW SKŁADANYCH PRZEZ WYKONAWCĘ W POSTĘPOWANIU NA WEZWANIE ZAMAWIAJACEGO W CELU POTWIERDZENIA OKOLICZNOŚCI, O KTÓRYCH MOWA W ART. 25 UST. 1 PKT 2 USTAWY PZP

III.7) INNE DOKUMENTY NIE WYMIENIONE W pkt III.3) - III.6)

10. Kompletna oferta powinna zawierać następujące dokumenty: 1) wypełniony i podpisany druk Oferty - załącznik nr 2 do SIWZ 2) oświadczenie o spełnieniu warunków udziału w postępowaniu i braku podstaw do wykluczenia - załącznik nr 3 do SIWZ 3) aktualny odpis z właściwego rejestru (KRS) lub z Centralnej Ewidencji i Informacji o Działalności Gospodarczej, jeżeli odrębne przepisy wymagają wpisu do rejestru lub ewidencji, w celu potwierdzenia braku podstaw wykluczenia na podstawie art. 24 ust. 5 pkt 1 ustawy Pzp, 4) aktualne zaświadczenie z właściwego Urzędu Skarbowego, 5) aktualne zaświadczenie z właściwego Zakładu Ubezpieczeń Społecznych lub Kasy Rolniczego Ubezpieczenia Społecznego, 6) informacja z Krajowego Rejestru Karnego 7) wykaz wykonanych lub wykonywanych usług - załącznik nr 4 do SIWZ, 8) wykaz osób uczestniczących w wykonaniu zamówienia - załącznik nr 5 do SIWZ, 9) oświadczenie o stanie prawnym - załącznik nr 6 do SIWZ, 10) oświadczenie Wykonawcy o braku podstaw do wykluczenia na podstawie art. 24 ust. 5 - załącznik nr 7 do SIWZ, 11) parafowany wzór umowy - załącznik nr 8 do SIWZ, 12) pisemne zobowiązanie podmiotu do oddania Wykonawcy do dyspozycji niezbędnych zasobów - załącznik nr 9 do SIWZ 13) oświadczenie dotyczące zastrzeżenia tajemnicy przedsiębiorstwa - załącznik nr 10 do SIWZ, 14) parafowany przedmiot zamówienia - załącznik nr 1 do SIWZ, 15) dokument potwierdzający wpłatę wadium.

SEKCJA IV: PROCEDURA

IV.1) OPIS
IV.1.1) Tryb udzielenia zamówienia: Przetarg nieograniczony
IV.1.2) Zamawiający żąda wniesienia wadium:

Tak
Informacja na temat wadium
1. Obowiązek wpłaty wadium. Przystępując do przetargu nieograniczonego Wykonawca jest obowiązany wnieść wadium w wysokości: 2 500,00 zł (słownie: dwa tysiące pięćset złotych i zero gorszy). 2. Forma wniesienia wadium: 1) pieniądz, 2) poręczenia bankowe lub poręczenia spółdzielczej kasy oszczędnościowo - kredytowej, z tym że poręczenie kasy jest zawsze poręczeniem pieniężnym, 3) gwarancja ubezpieczeniowa, 4) gwarancja bankowa, 5) poręczenie udzielane przez podmioty o których mowa w art. 6b ust. 5 pkt 2 ustawy z dnia 9 listopada 2000 r. o utworzeniu Polskiej Agencji Rozwoju Przedsiębiorczości. 3. Wadium w pieniądzu wnosi się przed upływem terminu składania ofert, z tym jednak, że za datę wniesienia wadium uważa się datę wpływu na konto Zamawiającego. 4. Inne dokumenty potwierdzające wniesienie wadium w formach określonych w art. 45 ust. 6 pkt od 2) do 5) ustawy Pzp powinny być dołączone do oferty jednak nie trwale związane z ofertą. 5. Wadium wnoszone w pieniądzu wpłaca się przelewem na rachunek bankowy Zamawiającego na konto: Bank Handlowy w Warszawie S.A., ul. Senatorska 16, 00-923 Warszawa Nr rachunku: 92 1030 1508 0000 0008 1829 7009. 6. Wadium wniesione w pieniądzu Zamawiający przechowuje na rachunku bankowym. 7. Przedłużenie terminu składania ofert spowoduje, że wszelkie prawa i zobowiązania Zamawiającego i Wykonawcy odnośnie ww. ustaleń będą podlegały odpowiednio nowym terminom. 8. Zamawiający odrzuca ofertę jeżeli wadium nie zostało wniesione lub w tym również na przedłużony okres związania ofertą. 9. Zwrot wadium. 1) Zamawiający zwraca wadium wszystkim Wykonawcom niezwłocznie po wyborze najkorzystniejszej oferty lub unieważnieniu postępowania, z wyjątkiem Wykonawcy, którego oferta zostanie wybrana. Wykonawcy, którego oferta zostanie wybrana jako najkorzystniejsza, Zamawiający zwraca wadium niezwłocznie po zawarciu umowy w sprawie zamówienia publicznego oraz wniesieniu zabezpieczenia należytego wykonania umowy, jeżeli jego wniesienia żądano. 2) Zamawiający zwraca niezwłocznie wadium na wniosek Wykonawcy, który wycofał ofertę przed upływem terminu składania ofert. 10. Zamawiający zatrzymuje wadium wraz z odsetkami, jeżeli Wykonawca w odpowiedzi na wezwanie, o których mowa w art. 26 ust. 3 i 3a ustawy Pzp, z przyczyn leżących po jego stronie, nie złożył oświadczeń lub dokumentów potwierdzających okoliczności, o których mowa w art. 25 ust. 1 ustawy Pzp, oświadczenia, o którym mowa w art. 25a ust. 1 ustawy Pzp, pełnomocnictw lub nie wyraził zgody na poprawienie omyłki, o której mowa w art. 87 ust. 2 pkt 3 ustawy Pzp, co spowodowało brak możliwości wybrania oferty złożonej przez Wykonawcę jako najkorzystniejszej. 11. Zamawiający zatrzymuje wadium wraz z odsetkami jeżeli Wykonawca, którego oferta została wybrana: 1) odmówi podpisania umowy w sprawie zamówienia publicznego na warunkach określonych w ofercie, 2) nie wniósł wymaganego zabezpieczenia należytego wykonania umowy (jeżeli wniesienie należytego wykonania umowy było wymagane), 3) zawarcie umowy w sprawie zamówienia publicznego stało się niemożliwe z przyczyn leżących po stronie Wykonawcy


IV.1.3) Przewiduje się udzielenie zaliczek na poczet wykonania zamówienia:

Nie
Należy podać informacje na temat udzielania zaliczek:


IV.1.4) Wymaga się złożenia ofert w postaci katalogów elektronicznych lub dołączenia do ofert katalogów elektronicznych:

Nie
Dopuszcza się złożenie ofert w postaci katalogów elektronicznych lub dołączenia do ofert katalogów elektronicznych:
Nie
Informacje dodatkowe:


IV.1.5.) Wymaga się złożenia oferty wariantowej:

Nie
Dopuszcza się złożenie oferty wariantowej

Złożenie oferty wariantowej dopuszcza się tylko z jednoczesnym złożeniem oferty zasadniczej:


IV.1.6) Przewidywana liczba wykonawców, którzy zostaną zaproszeni do udziału w postępowaniu
(przetarg ograniczony, negocjacje z ogłoszeniem, dialog konkurencyjny, partnerstwo innowacyjne)

Liczba wykonawców  
Przewidywana minimalna liczba wykonawców
Maksymalna liczba wykonawców  
Kryteria selekcji wykonawców:


IV.1.7) Informacje na temat umowy ramowej lub dynamicznego systemu zakupów:

Umowa ramowa będzie zawarta:

Czy przewiduje się ograniczenie liczby uczestników umowy ramowej:

Przewidziana maksymalna liczba uczestników umowy ramowej:

Informacje dodatkowe:

Zamówienie obejmuje ustanowienie dynamicznego systemu zakupów:

Adres strony internetowej, na której będą zamieszczone dodatkowe informacje dotyczące dynamicznego systemu zakupów:

Informacje dodatkowe:

W ramach umowy ramowej/dynamicznego systemu zakupów dopuszcza się złożenie ofert w formie katalogów elektronicznych:

Przewiduje się pobranie ze złożonych katalogów elektronicznych informacji potrzebnych do sporządzenia ofert w ramach umowy ramowej/dynamicznego systemu zakupów:


IV.1.8) Aukcja elektroniczna
Przewidziane jest przeprowadzenie aukcji elektronicznej (przetarg nieograniczony, przetarg ograniczony, negocjacje z ogłoszeniem)
Należy podać adres strony internetowej, na której aukcja będzie prowadzona:

Należy wskazać elementy, których wartości będą przedmiotem aukcji elektronicznej:
Przewiduje się ograniczenia co do przedstawionych wartości, wynikające z opisu przedmiotu zamówienia:

Należy podać, które informacje zostaną udostępnione wykonawcom w trakcie aukcji elektronicznej oraz jaki będzie termin ich udostępnienia:
Informacje dotyczące przebiegu aukcji elektronicznej:
Jaki jest przewidziany sposób postępowania w toku aukcji elektronicznej i jakie będą warunki, na jakich wykonawcy będą mogli licytować (minimalne wysokości postąpień):
Informacje dotyczące wykorzystywanego sprzętu elektronicznego, rozwiązań i specyfikacji technicznych w zakresie połączeń:
Wymagania dotyczące rejestracji i identyfikacji wykonawców w aukcji elektronicznej:
Informacje o liczbie etapów aukcji elektronicznej i czasie ich trwania:


Czas trwania:

Czy wykonawcy, którzy nie złożyli nowych postąpień, zostaną zakwalifikowani do następnego etapu:
Warunki zamknięcia aukcji elektronicznej:


IV.2) KRYTERIA OCENY OFERT
IV.2.1) Kryteria oceny ofert:
IV.2.2) Kryteria
KryteriaZnaczenie
cena95,00
termin płatności za fakturę5,00

IV.2.3) Zastosowanie procedury, o której mowa w art. 24aa ust. 1 ustawy Pzp (przetarg nieograniczony)
Nie
IV.3) Negocjacje z ogłoszeniem, dialog konkurencyjny, partnerstwo innowacyjne
IV.3.1) Informacje na temat negocjacji z ogłoszeniem
Minimalne wymagania, które muszą spełniać wszystkie oferty:

Przewidziane jest zastrzeżenie prawa do udzielenia zamówienia na podstawie ofert wstępnych bez przeprowadzenia negocjacji
Przewidziany jest podział negocjacji na etapy w celu ograniczenia liczby ofert:
Należy podać informacje na temat etapów negocjacji (w tym liczbę etapów):

Informacje dodatkowe


IV.3.2) Informacje na temat dialogu konkurencyjnego
Opis potrzeb i wymagań zamawiającego lub informacja o sposobie uzyskania tego opisu:

Informacja o wysokości nagród dla wykonawców, którzy podczas dialogu konkurencyjnego przedstawili rozwiązania stanowiące podstawę do składania ofert, jeżeli zamawiający przewiduje nagrody:

Wstępny harmonogram postępowania:

Podział dialogu na etapy w celu ograniczenia liczby rozwiązań:
Należy podać informacje na temat etapów dialogu:


Informacje dodatkowe:

IV.3.3) Informacje na temat partnerstwa innowacyjnego
Elementy opisu przedmiotu zamówienia definiujące minimalne wymagania, którym muszą odpowiadać wszystkie oferty:

Podział negocjacji na etapy w celu ograniczeniu liczby ofert podlegających negocjacjom poprzez zastosowanie kryteriów oceny ofert wskazanych w specyfikacji istotnych warunków zamówienia:

Informacje dodatkowe:

IV.4) Licytacja elektroniczna
Adres strony internetowej, na której będzie prowadzona licytacja elektroniczna:

Adres strony internetowej, na której jest dostępny opis przedmiotu zamówienia w licytacji elektronicznej:

Wymagania dotyczące rejestracji i identyfikacji wykonawców w licytacji elektronicznej, w tym wymagania techniczne urządzeń informatycznych:

Sposób postępowania w toku licytacji elektronicznej, w tym określenie minimalnych wysokości postąpień:

Informacje o liczbie etapów licytacji elektronicznej i czasie ich trwania:

Czas trwania:

Wykonawcy, którzy nie złożyli nowych postąpień, zostaną zakwalifikowani do następnego etapu:

Termin składania wniosków o dopuszczenie do udziału w licytacji elektronicznej:
Data: godzina:
Termin otwarcia licytacji elektronicznej:

Termin i warunki zamknięcia licytacji elektronicznej:


Istotne dla stron postanowienia, które zostaną wprowadzone do treści zawieranej umowy w sprawie zamówienia publicznego, albo ogólne warunki umowy, albo wzór umowy:


Wymagania dotyczące zabezpieczenia należytego wykonania umowy:


Informacje dodatkowe:

IV.5) ZMIANA UMOWY
Przewiduje się istotne zmiany postanowień zawartej umowy w stosunku do treści oferty, na podstawie której dokonano wyboru wykonawcy:
Należy wskazać zakres, charakter zmian oraz warunki wprowadzenia zmian:

IV.6) INFORMACJE ADMINISTRACYJNE

IV.6.1) Sposób udostępniania informacji o charakterze poufnym (jeżeli dotyczy):

Środki służące ochronie informacji o charakterze poufnym

IV.6.2) Termin składania ofert lub wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu:
Data: 2020-12-02, godzina: 09:30,
Skrócenie terminu składania wniosków, ze względu na pilną potrzebę udzielenia zamówienia (przetarg nieograniczony, przetarg ograniczony, negocjacje z ogłoszeniem):

Wskazać powody:

Język lub języki, w jakich mogą być sporządzane oferty lub wnioski o dopuszczenie do udziału w postępowaniu
>
IV.6.3) Termin związania ofertą: do: okres w dniach: 30 (od ostatecznego terminu składania ofert)
IV.6.4) Przewiduje się unieważnienie postępowania o udzielenie zamówienia, w przypadku nieprzyznania środków, które miały być przeznaczone na sfinansowanie całości lub części zamówienia:
IV.6.5) Informacje dodatkowe:

ZAŁĄCZNIK I - INFORMACJE DOTYCZĄCE OFERT CZĘŚCIOWYCH







Podziel się

Poleć ten przetarg znajomemu poleć

Wydrukuj przetarg drukuj

Dodaj ten przetarg do obserwowanych obserwuj








Uwaga: podstawą prezentowanych tutaj informacji są dane publikowane przez Urząd Zamówień Publicznych w Biuletynie Zamówień Publicznych. Treść ogłoszenia widoczna na eGospodarka.pl jest zgodna z treścią tegoż ogłoszenia dostępną w BZP w dniu publikacji. Redakcja serwisu eGospodarka.pl dokłada wszelkich starań, aby zamieszczone tutaj informacje były kompletne i zgodne z prawdą. Nie może jednak zagwarantować ich poprawności i nie ponosi żadnej odpowiedzialności za jakiekolwiek szkody powstałe w wyniku korzystania z nich.


Jeśli chcesz dodać ogłoszenie do serwisu, zapoznaj się z naszą ofertą:

chcę zamieszczać ogłoszenia

Dodaj swoje pytanie

Najnowsze orzeczenia

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.