eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plPrzetargiPrzetargi Sabnie › Odbiór i zagospodarowanie odpadów komunalnych od właścicieli nieruchomości zamieszkałych na terenie Gminy Sabnie

Poręczenia kontraktowe dla firm startujących w przetargach publicznych


Ten przetarg został już zakończony. Zobacz wynik tego przetargu



Ogłoszenie z dnia 2020-11-10



Ogłoszenie nr 608812-N-2020 z dnia 2020-11-10 r.

Gmina Sabnie: Odbiór i zagospodarowanie odpadów komunalnych od właścicieli nieruchomości zamieszkałych na terenie Gminy Sabnie
OGŁOSZENIE O ZAMÓWIENIU - Usługi

Zamieszczanie ogłoszenia: Zamieszczanie obowiązkowe

Ogłoszenie dotyczy: Zamówienia publicznego

Zamówienie dotyczy projektu lub programu współfinansowanego ze środków Unii Europejskiej

Nie


Nazwa projektu lub programu

O zamówienie mogą ubiegać się wyłącznie zakłady pracy chronionej oraz wykonawcy, których działalność, lub działalność ich wyodrębnionych organizacyjnie jednostek, które będą realizowały zamówienie, obejmuje społeczną i zawodową integrację osób będących członkami grup społecznie marginalizowanych

Nie


Należy podać minimalny procentowy wskaźnik zatrudnienia osób należących do jednej lub więcej kategorii, o których mowa w art. 22 ust. 2 ustawy Pzp, nie mniejszy niż 30%, osób zatrudnionych przez zakłady pracy chronionej lub wykonawców albo ich jednostki (w %)

SEKCJA I: ZAMAWIAJĄCY

Postępowanie przeprowadza centralny zamawiający

Nie

Postępowanie przeprowadza podmiot, któremu zamawiający powierzył/powierzyli przeprowadzenie postępowania

Nie

Informacje na temat podmiotu któremu zamawiający powierzył/powierzyli prowadzenie postępowania:
Postępowanie jest przeprowadzane wspólnie przez zamawiających

Nie


Jeżeli tak, należy wymienić zamawiających, którzy wspólnie przeprowadzają postępowanie oraz podać adresy ich siedzib, krajowe numery identyfikacyjne oraz osoby do kontaktów wraz z danymi do kontaktów:

Postępowanie jest przeprowadzane wspólnie z zamawiającymi z innych państw członkowskich Unii Europejskiej

Nie

W przypadku przeprowadzania postępowania wspólnie z zamawiającymi z innych państw członkowskich Unii Europejskiej - mające zastosowanie krajowe prawo zamówień publicznych:
Informacje dodatkowe:

I. 1) NAZWA I ADRES: Gmina Sabnie, krajowy numer identyfikacyjny 71158206100000, ul. ul. Główna  73 , 08-331  Sabnie, woj. mazowieckie, państwo Polska, tel. 025 787 41 90, e-mail sabnie@pro.onet.pl, faks 025 787 42 49.
Adres strony internetowej (URL): sabnie.bip.net.pl
Adres profilu nabywcy:
Adres strony internetowej pod którym można uzyskać dostęp do narzędzi i urządzeń lub formatów plików, które nie są ogólnie dostępne

I. 2) RODZAJ ZAMAWIAJĄCEGO: Administracja samorządowa

I.3) WSPÓLNE UDZIELANIE ZAMÓWIENIA (jeżeli dotyczy):

Podział obowiązków między zamawiającymi w przypadku wspólnego przeprowadzania postępowania, w tym w przypadku wspólnego przeprowadzania postępowania z zamawiającymi z innych państw członkowskich Unii Europejskiej (który z zamawiających jest odpowiedzialny za przeprowadzenie postępowania, czy i w jakim zakresie za przeprowadzenie postępowania odpowiadają pozostali zamawiający, czy zamówienie będzie udzielane przez każdego z zamawiających indywidualnie, czy zamówienie zostanie udzielone w imieniu i na rzecz pozostałych zamawiających):

I.4) KOMUNIKACJA:
Nieograniczony, pełny i bezpośredni dostęp do dokumentów z postępowania można uzyskać pod adresem (URL)

Nie


Adres strony internetowej, na której zamieszczona będzie specyfikacja istotnych warunków zamówienia

Nie


Dostęp do dokumentów z postępowania jest ograniczony - więcej informacji można uzyskać pod adresem

Nie


Oferty lub wnioski o dopuszczenie do udziału w postępowaniu należy przesyłać:
Elektronicznie

Nie
adres


Dopuszczone jest przesłanie ofert lub wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu w inny sposób:
Nie
Inny sposób:

Wymagane jest przesłanie ofert lub wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu w inny sposób:
Nie
Inny sposób:

Adres:


Komunikacja elektroniczna wymaga korzystania z narzędzi i urządzeń lub formatów plików, które nie są ogólnie dostępne

Nie
Nieograniczony, pełny, bezpośredni i bezpłatny dostęp do tych narzędzi można uzyskać pod adresem: (URL)

SEKCJA II: PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA


II.1) Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego: Odbiór i zagospodarowanie odpadów komunalnych od właścicieli nieruchomości zamieszkałych na terenie Gminy Sabnie
Numer referencyjny: RIŚ.271.2.5.2020
Przed wszczęciem postępowania o udzielenie zamówienia przeprowadzono dialog techniczny

Nie


II.2) Rodzaj zamówienia: Usługi
II.3) Informacja o możliwości składania ofert częściowych
Zamówienie podzielone jest na części:


Oferty lub wnioski o dopuszczenie do udziału w postępowaniu można składać w odniesieniu do:

Zamawiający zastrzega sobie prawo do udzielenia łącznie następujących części lub grup części:

Maksymalna liczba części zamówienia, na które może zostać udzielone zamówienie jednemu wykonawcy:



II.4) Krótki opis przedmiotu zamówienia (wielkość, zakres, rodzaj i ilość dostaw, usług lub robót budowlanych lub określenie zapotrzebowania i wymagań ) a w przypadku partnerstwa innowacyjnego - określenie zapotrzebowania na innowacyjny produkt, usługę lub roboty budowlane: Przedmiotem zamówienia jest usługa polegająca na odbiorze i zagospodarowaniu odpadów komunalnych pochodzących z nieruchomości zamieszkałych położonych na terenie gminy Sabnie w sposób zapewniający osiągnięcie odpowiednich poziomów recyklingu, przygotowania do ponownego użycia i odzysku innymi metodami oraz ograniczenie masy odpadów komunalnych ulegających biodegradacji przekazywanych do składowania. 2. Rodzaj odpadów komunalnych stanowiące przedmiot zamówienia: 1) niesegregowane ( zmieszane) odpady komunalne, 2) papier 3) szkło 4) tworzywa sztuczne 5) odpady opakowaniowe wielomateriałowe, 6) bioodpady, 7) metale, 8) przeterminowane leki, 9) chemikalia, 10) zużyte baterie i akumulatory inne niż przemysłowe i samochodowe, 11) zużyty sprzęt elektryczny i elektroniczny 12) meble i inne odpady wielkogabarytowe 13) zużyte opony, 14) popiół 3. Na terenie Gminy Sabnie zlokalizowane są dwie nieruchomości o zabudowie wielolokalowej, na których zamieszkują mieszkańcy. Bloki nie stanowią spółdzielni, ani wspólnoty mieszkaniowej, a mieszkańcy deklarują odrębną segregację śmieci dla każdego z lokalu. 4. Usługa odbierania i zagospodarowanie odpadów komunalnych od właścicieli nieruchomości z terenu gminy Sabnie odbywa się w systemie mieszanym pojemnikowo-workowym. 5. Wykonawca ma obowiązek odebrania odpadów komunalnych u ,, źródła" tzn. z każdej nieruchomości zamieszkałej. W dniu zbiórki odpadów wynikającej z Harmonogramu właściciele nieruchomości wystawią worki lub pojemniki z odpadami przy granicy nieruchomości skąd Wykonawca ma obowiązek ich odebrania. 6. Wykonawca obowiązany jest wyposażyć właścicieli nieruchomości zamieszkałych, położonych na terenie Gminy Sabnie w worki do gromadzenia odpadów segregowanych. Dostarczone worki na odpady powinny mieć pojemność 120 dm^3 i być wykonane z folii polietynelowej LDPE o grubości co najmniej 0,06 mm oraz zawierać odpowiednie oznaczenie. - czarny z napisem " ODPADY POZOSTAŁE PO SEGREGACJI", - brązowy z napisem "BIO" - niebieski z napisem "PAPIER" - żółty z napisem "METALE I TWORZYWA SZTUCZNE", - zielony z napisem "SZKŁO", - szary z napisem " POPIÓŁ" 7. Worki muszą być oznaczone nazwą, adresem i nr telefonu Wykonawcy. 8. Worki do selektywnej zbiórki odpadów poza odpowiednim oznaczeniem powinny zawierać informację o rodzaju odpadów, które należy w nich gromadzić oraz informację o rodzaju odpadów, których gromadzić w nich nie wolno. 9. Wykonawca przed pierwszym dniem obowiązywania umowy wyposaży nieruchomości zamieszkałe, w co najmniej 1 komplet worków do gromadzenia odpadów każdego rodzaju (koloru). 10. W trakcie wykonywania umowy wyposażenie nieruchomości w worki odbywać się będzie na zasadzie uzupełniania nowych worków w takiej samej ilości, w jakiej zostały odebrane sprzed posesji tzn. "worek za worek". 11.Przy pierwszym odbiorze odpadów (po podpisaniu umowy) Wykonawca zobowiązany jest do odbioru odpadu w workach z poprzedniej firmy. 12. Wykonawca ma obowiązek porządkowania terenu w miejscu wystawienia pojemników i worków z odpadami komunalnymi w przypadku jego zanieczyszczenia wynikającego z przepełnienia pojemnika lub uszkodzenia worka. 13. Około 75 % gospodarstw domowych z terenu gminy Sabnie wyposażonych jest pojemniki do segregacji odpadów tj. - w pojemnik żółty o pojemności 120 L. - na metale i tworzywa sztuczne, odpady wielomateriałowe - w pojemnik zielony o pojemności 120 L. - na szkło i odpady szklane, - w pojemnik czarny/ ciemno zielony -o pojemności 240L. na odpady zmieszane, pozostałe po segregacji. 14. Wykonawca zapewni odbiór odpadów komunalnych zarówno z pojemników jak i worków w odpowiednich kolorach 15. Wykonawca odpowiada za dystrybucję worków na odbiór odpadów. W celu ułatwienia dystrybucji Wykonawca może współpracować z sołtysami poszczególnych miejscowości. 16. Wykonawca dodatkowo zaopatrzy w worki do segregacji odpadów Urząd Gminy w Sabniach (każdego rodzaju po 25 sztuk) w celu udostępnienie ich mieszkańcom. 17. W przypadku, gdy odpady nie są gromadzone w pojemnikach, w tym workach odpowiadającym wymaganiom Regulaminu utrzymania czystości i porządku na terenie gminy Sabnie, wykonawca zobowiązany jest do ich odebrania oraz poinformowania Zamawiającego o nieruchomości, na której odpady nie są gromadzone zgodnie z Regulaminem. 18. Wykonawca jest zobowiązany do odbierania odpadów komunalnych: a) w sposób nie zakłócający spoczynku nocnego, b) w terminach wynikających z przyjętego harmonogramu odbioru, c) niezależnie od warunków atmosferycznych, d) pojazdami przystosowanymi do odbierania poszczególnych frakcji odpadów, w sposób wykluczający mieszanie odpadów. 19. Wykaz punktów adresowych odbioru odpadów komunalnych z nieruchomości zamieszkałych zostanie przekazany Wykonawcy przed podpisaniem umowy. 20. Wykonawca zobowiązany będzie dostarczyć przed rozpoczęciem wykonywanie umowy do wyznaczonych przez Zamawiającego miejsc: apteki i oraz budynku UG Sabnie pojemników do selektywnego zbierania przeterminowanych leków. Z tych miejsc będzie odbywał się odbiór i zagospodarowanie przeterminowanych leków. 21. Wykonawca zobowiązany będzie dostarczyć przed rozpoczęciem wykonywania umowy pojemniki na zużyte baterie do budynku UG Sabnie oraz placówek oświatowych. Z tych miejsc będzie odbywał się odbiór i zagospodarowanie zużytych baterii i akumulatorów. 22. Zamawiający zastrzega sobie prawo do zważenia samochodu na wskazanej wadze przed zbiórką odpadów i po zakończeniu. III. OBOWIĄZKI WYKONAWCY 1. Wymogi Zamawiającego co do sposobu zagospodarowania odpadów. 1) Wykonawca zobowiązany jest do przekazania: a) niesegregowanych (zmieszanych) odpadów komunalnych i bioodpadów do instalacji komunalnych, znajdujących się na liście Marszałka Województwa Mazowieckiego, prowadzonej na podstawie art. 38b ustawy z dnia 14 grudnia 2012 r. o odpadach, b) selektywnie zebranych odpadów komunalnych do instalacji odzysku i unieszkodliwiania, zgodnie z hierarchią postępowania z odpadami, określoną w obowiązujących przepisach prawa, w szczególności w ustawie o odpadach z dnia 14 grudnia 2012 r., z zastrzeżeniem, że jeżeli przed przekazaniem odebranych selektywnie odpadów do instalacji odzysku i unieszkodliwiania zostały one skierowane przez podmiot odbierający odpady do przesortowania, to powstałe pozostałości z sortowania - odpad o kodzie 19 12 12 -przeznaczone do składowania, muszą zostać przekazane do instalacji komunalnych, znajdujących się na liście Marszałka Województwa Mazowieckiego, prowadzonej na podstawie art. 38b ustawy z dnia 14 grudnia 2012 r. o odpadach. 2) Wykonawca ma obowiązek zagospodarować odebrane odpady komunalne w sposób zapewniający osiągnięcie poziomów, określonych w Rozporządzeniu Ministra Środowiska z dnia 14 grudnia 2016 w sprawie poziomów recyklingu, przygotowania do ponownego użycia i odzysku innymi metodami niektórych frakcji odpadów komunalnych (DZ.U. z 2016 r. poz.2167) zgodnie z którym poziom recyklingu, przygotowania do ponownego użycia i odzysku następujących frakcji odpadów dla papieru, metali, tworzyw sztucznych i szkła wynosi za 2021r. co najmniej 50 % wagowo oraz innych niż niebezpieczne odpadów budowlanych i rozbiórkowych, który za 2021 r. wynosi co najmniej 70% . 3) Wykonawca ma obowiązek zagospodarować odebrane odpady komunalne ulegające biodegradacji w sposób zapewniający osiągnięcie, za okres realizacji zamówienia, określonych w Rozporządzeniu Ministra Środowiska z dnia 15 grudnia 2017 r. w sprawie poziomów ograniczenia składowania masy odpadów komunalnych ulegających biodegradacji (Dz.U z 2017 r. poz. 2412). 4) Osiągnięty przez Wykonawcę poziom ograniczenia masy odpadów komunalnych ulegających biodegradacji przekazywanych do składowania, o których mowa w pkt 3) obliczony będzie na podstawie wzorów zawartych w Rozporządzeniu Ministra Środowiska z dnia 15 grudnia 2017 r. w sprawie poziomów ograniczenia składowania masy odpadów komunalnych ulegających biodegradacji (Dz. U. z 2017 r. poz. 2412) 2. Rodzaj i częstotliwość odbierania odpadów komunalnych od właścicieli nieruchomości. W ramach zamówienia Wykonawca zobowiązany będzie odbierać odpady komunalne z następującymi częstotliwościami: 1. Niesegregowane (zmieszane) odpady komunalne: z obszaru zabudowy jednorodzinnej: - w okresie od 1 kwietnia do 31 października- jeden raz na dwa tygodnie, - w okresie od 1 listopada do 31 marca- jeden raz w miesiącu, 2. Bioodpady: z obszaru zabudowy jednorodzinnej: - w okresie od 1 kwietnia do 31 października- jeden raz na dwa tygodnie, - w okresie od 1 listopada do 31 marca- jeden raz, 3. Odpady segregowane (papier, tworzywa sztuczne, odpady opakowaniowe wielomateriałowe, metale) - jeden raz na miesiąc, 4. Szkło - jeden raz na dwa miesiące, 5. Przeterminowane leki - z pojemników znajdujących się w aptece w Gminnym Ośrodku Zdrowia w Sabniach oraz Urzędzie Gminy, w miarę potrzeb "na zgłoszenie" nie dopuszczając do przepełnienia pojemników i zagrożenia sanitarnego, 6. Zużyte baterie - z pojemników znajdujących się w Urzędzie Gminy oraz szkołach w miarę potrzeb "na zgłoszenie" nie dopuszczając do przepełnienia pojemników i zagrożenia sanitarnego, 7. Zużyty sprzęt elektryczny i elektroniczny, meble i inne odpady wielkogabarytowe, zużyte opony i chemikalia - jeden raz w roku, "wystawka" bezpośrednio sprzed posesji, 8. Popiół - dwa razy w okresie od 1 października do 30 kwietnia, sprzed posesji. 3. Standard sanitarny wykonywania usług oraz ochrony środowiska a) Wykonawca zobowiązany jest wykonywać przedmiot zamówienia zgodnie z przepisami prawa ochrony środowiska oraz przepisami sanitarnymi. b) Podczas realizacji przedmiotu zamówienia Wykonawca zobowiązuje się do całkowitego uporządkowania terenu zanieczyszczonego odpadami i innymi zanieczyszczeniami wysypanymi z pojemników, kontenerów i pojazdów w trakcie realizacji usługi wywozu. c) Wykonawca ponosi całkowitą odpowiedzialność za prawidłowe gospodarowanie odebranymi odpadami zgodnie z przepisami obowiązującymi w tym zakresie. Dotyczy to m. in. ewentualnego przeładunku odpadów, transportu odpadów, spraw formalno-prawnych związanych z odbieraniem i dostarczaniem odpadów uprawnionemu przedsiębiorcy prowadzącemu działalność w zakresie odzysku lub unieszkodliwiania odpadów komunalnych. d) Wykonawcę obowiązuje: - zakaz mieszania selektywnie zebranych odpadów komunalnych ze zmieszanymi odpadami komunalnymi odbieranymi od właścicieli nieruchomości, - zakaz mieszania ze sobą poszczególnych frakcji selektywnie zebranych odpadów komunalnych. - zabezpieczenie przewożonych odpadów przed wysypaniem w trakcie transportu; w przypadku wysypania Wykonawca obowiązany jest do natychmiastowego uprzątnięcia odpadów oraz skutków ich wysypania(zabrudzeń, plam). e) Wykonawca ponosi odpowiedzialność za zniszczenie lub uszkodzenie pojemników do gromadzenia odpadów należących do właścicieli nieruchomości lub powstałych w związku z realizacją Przedmiotu Umowy, na zasadach określonych w Kodeksie cywilnym. f) Wykonawca przy opracowywaniu tras przejazdu uwzględni, by odpady były zbierane tylko na terenie gminy i tylko z nieruchomości, na których zamieszkują mieszkańcy. Nie dopuszcza się zbierania (dopełniania pojazdu odpadami) z terenu innej gminy lub z nieruchomości, na których nie zamieszkują mieszkańcy. Pojazdy po zapełnieniu, bez dodatkowego postoju będą dostarczały odpady do zakładu przetwarzania odpadów. g) Wykonawca zobowiązany jest do wykonywania usługi odbioru i transportu odpadów, również w przypadkach, kiedy dojazd do punktów zbiórki odpadów komunalnych będzie utrudniony z powodu prowadzonych remontów dróg, itd. W takich przypadkach, Wykonawcy nie przysługują roszczenia z tytułu wzrostu kosztów realizacji przedmiotu umowy, h) Wykonawca zobowiązany jest do okazania, na żądanie Zamawiającego, wszelkich dokumentów potwierdzających wykonanie przedmiotu umowy zgodnie z określonymi przez Zamawiającego wymaganiami i przepisami prawa. i) Wykonawca ponosi odpowiedzialność wobec Zamawiającego i osób trzecich za szkody na mieniu i zdrowiu osób trzecich, powstałe podczas i w związku z realizacją przedmiotu umowy w zakresie określonym w Kodeksie cywilnym i innych ustawach. 4. Obowiązek prowadzenia dokumentacji związanej z wykonywaniem usług: 1. Wykonawca będzie przedkładał Zamawiającemu raport miesięczny (pisemną informację) z wykonania przedmiotu zamówienia w danym miesiącu, zawierający w szczególności: 1) informacje o masie poszczególnych rodzajów odebranych odpadów komunalnych wraz z podaniem kodów odpadów. 2) raport miesięczny potwierdzający prawidłowe wykonanie umowy w okresie raportowanym jest podstawą do wystawienia faktury za wykonaną usługę. Raport miesięczny należy przedłożyć Zamawiającemu do 7 dnia miesiąca następującego po upływie miesiąca, którego raport dotyczy. 2. Wykonawca jest zobowiązany do bieżącego przekazywania drogą elektroniczną Zamawiającemu o adresach nieruchomości na których zamieszkują mieszkańcy i powstają odpady, a nie ujętych w bazie danych prowadzonej przez Zamawiającego oraz o adresach nieruchomości gdzie odpady wystawiane są w ilości znacznie większej niż to wynika z zadeklarowanej liczby mieszkańców. 3. Wykonawca zobowiązany jest do bieżącego prowadzenia ewidencji odpadów odebranych od właścicieli nieruchomości zamieszkałych w ramach realizacji umowy z Zamawiającym, zgodnie z przepisami prawa. 4. W związku z wymogami w zakresie sprawozdawczości określonymi w Ustawie o utrzymaniu czystości i porządku w gminach, Wykonawca zobowiązany jest do: 1) przekazania Zamawiającemu sprawozdania rocznego, o którym mowa w art. 9n ustawy o utrzymaniu czystości i porządku w gminach. 2) przekazywania Zamawiającemu wszelkich danych i informacji dotyczących realizacji przedmiotu zamówienia, które będą niezbędne do sporządzenia rocznego sprawozdania z realizacji zadań z zakresu gospodarowania odpadami komunalnymi, o którym mowa w art. 9q ustawy o utrzymaniu porządku i czystości w gminach; 3) przekazywania Zamawiającemu kart przekazania odpadów do instalacji komunalnych albo do instalacji odzysku i unieszkodliwiania odpadów, zgodnie z hierarchią postępowania z odpadami, o której mowa w art. 17 ustawy z dnia 14 grudnia 2012 r. o odpadach. 5. Wykonawca zgodnie z dyspozycją art. 9f ustawy o utrzymaniu czystości i porządku w gminach jest zobowiązany do informowania Zamawiającego o niedopełnieniu obowiązku w zakresie selektywnego zbierania odpadów przez właścicieli nieruchomości w szczególności umieszczania frakcji selektywnie zbieranej w workach do zbierania zmieszanych odpadów komunalnych. 6. Wykonawca każdorazowo udokumentuje fotograficznie zakres i sposób naruszenia o którym mowa w pkt. powyżej. 7. W trakcie realizacji usługi Wykonawca jest zobowiązany do kontroli prawidłowej segregacji odbieranych odpadów. w przypadku stwierdzenia umieszczania odpadów zmieszanych w workach do selektywnego zbierania odpadów lub w workach do zbierania odpadów pozostałych odbierze odpady jako zmieszane oraz powiadomi Zamawiającego i właściciela nieruchomości. 8. Powiadomienie gminy nastąpi niezwłocznie, lecz nie później niż w ciągu 5 dni (powiadomienie powinno zawierać wskazanie dnia odbioru odpadów komunalnych oraz adres nieruchomości, z której odebrano odpady). 9. Powiadomienie właściciela nieruchomości o nieprawidłowym segregowaniu odpadów nastąpi poprzez przyklejenie na worku do zbierania odpadów pozostałych naklejki z następującą treścią: "Informuje się właściciela nieruchomości nr ...... w miejscowości ........................................... , że odpady są zbierane niezgodnie z Regulaminem utrzymania czystości i porządku w Gminie Sabnie. W dniu........................................ stwierdzono, że umieszczono odpady selektywnie zbierane w pojemnikach do zbierania zmieszanych odpadów komunalnych. Informację przekazano do Urzędu Gminy w Sabniach. Kolejne następujące po sobie naruszenie Regulaminu, będzie skutkowało utratą uprawnienia do stosowania opłaty obniżonej i naliczenie opłaty jak za odpady komunalne zmieszane" 9. Uchylanie się od obowiązku zgłaszania Zamawiającemu informacji, dotyczących zaistniałych nieprawidłowości w sposobie segregacji odpadów, stanowić będzie naruszenie postanowień umowy. 5. Wymagania Zamawiającego dotyczące posiadanych przez Wykonawcę pojazdów i urządzeń oraz bazy magazynowo transportowej wraz z określeniem stawianych im wymagań. 1) Wykonawca odbierający odpady komunalne od właścicieli nieruchomości jest obowiązany dysponować bazą magazynowo - transportową w odległości do 60 km od granicy administracyjnej gminy, 2) Wyposażenie bazy magazynowo - transportowej, wyposażenie pojazdów, utrzymanie odpowiedniego stanu technicznego i sanitarnego pojazdów i urządzeń powinno spełniać wymagania zawarte w Rozporządzeniu Ministra Środowiska z dnia 11 stycznia 2013 r. w sprawie szczegółowych wymagań w zakresie odbioru odpadów komunalnych od właścicieli nieruchomości (Dz. U. 2013. 122) 3) Wykonawca zobowiązany jest przez cały okres obowiązywania umowy dysponować pojazdami w ilości niezbędnej do prawidłowej realizacji umowy, przystosowanymi do odbierania poszczególnych frakcji odpadów, w sposób wykluczający mieszanie się odpadów. 4) Dysponowanie pojazdami w liczbie niezbędnej do prawidłowej realizacji umowy, przystosowanymi do odbierania poszczególnych frakcji odpadów (co najmniej 5 pojazdów), w sposób wykluczający mieszanie się odpadów, w tym: - przynajmniej dwoma pojazdami przystosowanymi do odbierania selektywnie zebranych odpadów komunalnych, - przynajmniej dwoma pojazdami przystosowanymi do odbierania nieselektywnie zebranych odpadów komunalnych, - przynajmniej jednym pojazdem do odbierania pojazdów bez funkcji kompaktującej, 5) Wykonawca zobowiązany jest do spełniania wymagań określonych w art. 9d ust. 1 ustawy z dnia 13 września 1996 r. o utrzymaniu czystości i porządku w gminach (Dz.U. z 2019 r., poz. 2010) oraz rozporządzenia Ministra Środowiska z dnia 11 stycznia 2013 r. w sprawie szczegółowych wymagań w zakresie odbierania odpadów komunalnych od właścicieli nieruchomości (Dz. U. z 2013, poz. 122). 6) Pojazdy przeznaczone do odbioru odpadów muszą posiadać aktualny przegląd techniczny potwierdzający dopuszczenie pojazdu do ruchu. 7) Wykonawca zobowiązany jest do utrzymywania pojazdów w odpowiednim stanie sanitarnym zgodnie z obowiązującymi przepisami prawa. 8) Samochody winny być trwale i czytelnie oznakowane w widocznym miejscu nazwą firmy oraz danymi teleadresowymi w sposób umożliwiający identyfikację Wykonawcy. 9) Odpady muszą być odbierane i transportowane w sposób uniemożliwiający zmieszanie poszczególnych frakcji odpadów zebranych w sposób selektywny, a zwłaszcza uniemożliwiający zmieszanie odpadów niesegregowanych /zmieszanych/ z odpadami zebranymi w sposób selektywny. 10) W czasie transportu wykonawca zobowiązany jest do bezwzględnego zapobiegania przedostaniu się transportowanych odpadów do środowiska (zapewnienie szczelności pojazdu, uniemożliwienie wypadania śmieci podczas jazdy) oraz niepowodujące nieprzyjemnych zapachów. 11) Pojazdy wyposażone w system monitoringu umożliwiający trwałe zapisywanie, przechowywanie i odczytywanie danych o położeniu pojazdów, miejscach postoju, miejscach wyładunku odpadów - umożliwiający weryfikację tych danych, 12) Zamawiający zastrzega, że podczas zbiórki odpadów komunalnych z nieruchomości objętych wykazem Wykonawca nie może odbierać odpadów z nieruchomości niezamieszkałych i nieobjętych wykazem w Tabeli 1. Naruszenie tego warunku stanowi istotne naruszenie umowy. 6. Wymagania stawiane przedsiębiorcom odbierającym odpady komunalne od właścicieli nieruchomości. 1. Wykonawca zobowiązany jest do posiadania: 1) wpisu do rejestru działalności regulowanej w zakresie odbierania odpadów komunalnych od właścicieli nieruchomości z terenu Gminy Sabnie, o którym mowa w art. 9b i następnych ustawy z dnia 13 września 1996 r. o utrzymaniu czystości i porządku w gminach; 2) aktualne zezwolenie właściwego organu na zbieranie i transport odpadów komunalnych z uwzględnieniem odpadów niebezpiecznych lub wpis do rejestru o którym mowa w art. 49 ust. 1 ustawy z dnia 14 grudnia 2012 r. o odpadach (Dz. U z 2019 r. poz. 701). 3) umowy z instalacją komunalną na przyjmowanie odbieranych od właścicieli nieruchomości zmieszanych odpadów komunalnych, odpadów zielonych oraz pozostałości z sortowania odpadów komunalnych. 2. Wykonawca zobowiązany jest: 1) realizować przedmiot zamówienia zgodnie z obowiązującymi przepisami prawa, w szczególności z ustawą Prawo ochrony środowiska oraz ustawą o utrzymaniu czystości i porządku w gminach oraz spełniać wymogi określone obowiązującymi przepisami prawa, w tym w Rozporządzeniu Ministra Środowiska z dnia 11 stycznia 2013 r. w sprawie szczegółowych wymagań w zakresie odbierania odpadów komunalnych od właścicieli nieruchomości (Dz.U. z 2013 r., poz.122) oraz Rozporządzeniu Ministra Środowiska z dnia 16 czerwca 2009 r. w sprawie bezpieczeństwa i higieny pracy przy gospodarowaniu odpadami komunalnymi (Dz. U. 2009 nr 104, poz. 868) i ich zmianami, 2) dysponować środkami transportu, bazą magazynowo - transportową i potencjałem osobowym gwarantującym stałe, ciągłe i bezawaryjne świadczenie usług odbioru i zagospodarowania odpadów, 3) dysponować narzędziami do stałego prowadzenia elektronicznej ewidencji usług odbioru z nieruchomości zamieszkałych odpadów komunalnych zmieszanych i odpadów gromadzonych selektywnie, 4) prowadzić działalność w sposób nie powodujący zagrożenia dla życia i zdrowia mieszkańców, zanieczyszczenia tras wywozu, hałasu i zapylenia oraz uszkodzeń infrastruktury technicznej, 5) zapewnić osiągnięcie odpowiednich poziomów recyklingu, przygotowania do ponownego użycia i odzysku innymi metodami oraz ograniczenia masy odpadów komunalnych ulegających biodegradacji przekazywanych do składowania, zgodnie z zapisami ustawy z dnia 13 września 1996 r. o utrzymaniu czystości i porządku w gminach (Dz. U. z 2019 r. poz. 2010 z późn.zm.) określonych w Rozporządzeniu Ministra Środowiska z dnia 14 grudnia 2016 r. w sprawie poziomów recyklingu, przygotowania do ponownego użycia i odzysku innymi metodami niektórych frakcji odpadów komunalnych (Dz.U. z 2016 r. poz. 2167) oraz osiągnięcia poziomów określonych w Rozporządzeniu Ministra Środowiska z dnia 15 grudnia 2017 r. w sprawie poziomów ograniczenia składowania masy odpadów komunalnych ulegających biodegradacji (Dz.U. z 2017 r. poz. 2412). 7. Warunki świadczenia usługi 1. Odbiór odpadów przez Wykonawcę musi odbywać się w dni robocze od poniedziałku do piątku w godzinach 7:00- 18:00. W przypadku gdy dzień odbioru przypada na dzień świąteczny, odpady należy odebrać dzień później. 2. Wykonawca na podstawie otrzymanego od Zamawiającego wykazu adresów nieruchomości objętych odbiorem odpadów opracuje Harmonogram odbioru odpadów dla Gminy Sabnie na 2021 rok. Podstawą opracowania harmonogramu są: - opis przedmiotu zamówienia, - uchwała Nr XVII/78/2016 z dnia Rady Gminy Sabnie z dnia 29 stycznia 2016 r. w sprawie Regulaminu utrzymania czystości i porządku na terenie Gminy Sabnie, (Dz. Urz. Woj. Maz. z 2016r., poz. 2002 ze zm.), - uchwała Nr XVII /79/2016 Rady Gminy Sabnie z dnia 29 stycznia 2016 r. w sprawie szczegółowego sposobu i zakresu świadczenia usług w zakresie odbierania odpadów komunalnych od właścicieli nieruchomości i zagospodarowania tych odpadów, w zamian za uiszczoną przez właściciela nieruchomości opłatę za gospodarowanie odpadami komunalnymi (Dz. Urz. Woj. Maz. z 2016r., poz.2003 ze zm.). 3. W ciągu 7 dni od podpisania umowy Wykonawca przedłoży do akceptacji Zamawiającemu harmonogram odbioru odpadów. Zamawiający akceptuje harmonogram lub przedstawi uwagi do niego w terminie 2 dni od jego otrzymania. Wykonawca w terminie 2 dni wprowadzi uwagi Zamawiającego oraz przedstawi go do ponownej akceptacji. Ostateczną wersję harmonogramu Wykonawca wydrukuje na własny koszt i przekaże każdemu gospodarstwu domowemu w wersji papierowej na co najmniej 10 dni przed rozpoczęciem wykonywania usługi. Każdorazowa zmiana harmonogramu wymaga akceptacji Zamawiającego. 4. Harmonogram powinien być sporządzony zgodnie z następującymi wytycznymi: a) Odbiór odpadów nie może następować w dni ustawowo wolne od pracy, b) Odbiór odpadów, które odbierane są raz w miesiącu powinien zostać ustalony dla danej nieruchomości w ten sam dzień miesiąca (np. każdy pierwszy poniedziałek miesiąca)przez cały okres trwania umowy, c) winien być opracowany w sposób przejrzysty, jasny i pozwalający na szybkie zorientowanie się co do konkretnych dat odbierania odpadów, jak również regularności i powtarzalności odbioru odpadów poszczególnych rodzajów, d) winien wskazywać daty odbierania poszczególnych rodzajów odpadów z nieruchomości, e) posiadać oznaczenie Wykonawcy (nazwa, adres, telefon kontaktowy dla mieszkańców, f) Wykonawca sporządzając harmonogram zobowiązany jest do odbierania odpadów w odrębne dni tj. odpady komunalne niesegregowane (zmieszane) i bioodpady w jednym dniu, w innym dniu :metale, tworzywa sztuczne i papier, w innym dniu szkło, itd. 5. Zamawiający w terminie do 14 dni licząc od daty złożenia deklaracji będzie przekazywał Wykonawcy drogą elektroniczną informacje na temat zmian w bazie nieruchomości i liczbie osób objętych systemem gospodarowania odpadami. 6. Wykonawca przy opracowywaniu tras przejazdu uwzględni, by odpady były zbierane tylko na terenie gminy i tylko z nieruchomości, na których zamieszkują mieszkańcy. Nie dopuszcza się zbierania (dopełnianie pojazdu odpadami) z terenu innej gminy lub z nieruchomości, na których nie zamieszkują mieszkańcy. Pojazdy po zapełnieniu, bez dodatkowego postoju będą dostarczały odpady do zakładu przetwarzania odpadów. 6. Ze względu na to, że odbiór i transport odpadów odbywać się będzie również z nieruchomości zlokalizowanych w zabudowie kolonijnej, do których prowadzą drogi o nawierzchni nieutwardzonej, koniecznym będzie dostosowanie pojazdów do warunków terenowych. Kalkulując tabor samochodowy przeznaczony do wykonywania usługi odbioru i zagospodarowania należy uwzględnić powyższe warunki. 7. Wykonawca jest zobowiązany do realizacji reklamacji ( nieodebranie odpadów zgodnie z harmonogramem, niedostarczenie worków na odpady itp.) nie później niż w ciągu 5 dni roboczych od dnia otrzymania zawiadomienia e-mailem lub telefonicznie od Zamawiającego. Wykonanie reklamacji należy niezwłocznie potwierdzić e- mailem lub telefonicznie na adres Zamawiającego. 9. Pozostałe informacje dotyczące realizacji przedmiotu zamówienia 1)W celu oszacowania ilości odpadów jakie mogą być odbierane w ramach przedmiotowego zamówienia Zamawiający udostępnia Wykonawcy szacunkowe dane uzyskane ze sprawozdań rocznych podmiotów odbierających odpady komunalne na terenie gminy Sabnie za 2018 i 2019 rok o ilości zebranych odpadów. Zostały one udostępnione w Tabeli Nr 2. Dane te mogą być wykorzystane pomocniczo. Szacowania ilości odpadów jakie mogą być wytworzone w nieruchomościach zamieszkałych w czasie trwania realizacji zamówienia, których odbiór i zagospodarowanie są przedmiotem zamówienia Wykonawca dokonuje zgodnie ze swoją wiedzą i doświadczeniem. 2)Zamawiający informuje, że na wszystkich drogach publicznych na terenie Gminy Sabnie dopuszczony jest ruch pojazdów dokonujących zbiórki odpadów. Ograniczenia i utrudnienia mogą wystąpić jedynie na niektórych drogach dojazdowych, na których z uwagi na parametry techniczne nie będzie możliwy ruch pojazdów o dużej ładowności lub kubaturze. 3)Zamawiający zaleca Wykonawcom zapoznanie się w sposób dla siebie dogodny z topografią terenu gminy(Internet np. Geoportal, objazd terenu). 10. Przepisy prawa powszechnego oraz akty prawa lokalnego mające wpływ na realizację przedmiotu zamówienia 1) Dyrektywa Parlamentu Europejskiego i Rady 2008/98/WE z dnia 19 listopada 2008 r. w sprawie odpadów oraz uchylającej niektóre dyrektywy (Dz. U. UE. L 312/3), 2) Ustawa z dnia 13 września 1996 r. o utrzymaniu czystości i porządku w gminach (Dz.U. z 2020 r., poz. 1439) 3) Rozporządzenie Ministra Środowiska z 29 grudnia 2016 r. w sprawie szczegółowego sposobu selektywnego zbierania wybranych frakcji odpadów (Dz.U. z 2019 r. poz. 2028) 4) Ustawa z 14 grudnia 2012 r. o odpadach (Dz.U z 2020 r. poz. 797) 5) Rozporządzenie Ministra Środowiska z dnia 14 grudnia 2016 r. w sprawie poziomów recyklingu, przygotowania do ponownego użycia i odzysku innymi metodami niektórych frakcji odpadów komunalnych (Dz. U. z 2016 poz. 2167), 6) Rozporządzenie Ministra Środowiska z dnia 15 grudnia 2017 r. w sprawie poziomów ograniczenia składowania masy odpadów komunalnych ulegających biodegradacji (Dz.U z 2017 r. poz. 2412) 7) Rozporządzenie Ministra Środowiska z dnia 11 stycznia 2013 r. w sprawie szczegółowych wymagań w zakresie odbierania odpadów komunalnych od właścicieli nieruchomości (Dz. U. z 2013 r., poz. 122), 8) Uchwałą nr XVII/78/2016 Rady Gminy Sabnie dnia 29 stycznia 2016 r. w sprawie uchwalenia Regulaminu utrzymania czystości i porządku na terenie gminy Sabnie, wraz z późniejszymi zmianami, 9) Uchwałą nr XVII/79/2016 Rady Gminy Sabnie z dnia 29 stycznia 2016 r. w sprawie szczegółowego sposobu i zakresu świadczenia usług w zakresie odbierania odpadów komunalnych od właścicieli nieruchomości i zagospodarowania tych odpadów w zamian za uiszczoną przez właściciela nieruchomości opłaty za gospodarowanie odpadami komunalnymi z późniejszymi zmianami 10) Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych).

II.5) Główny kod CPV: 90500000-2
Dodatkowe kody CPV:
Kod CPV
90511000-2
90511200-4
90511300-5
90512000-9
90513000-6
90513100-7
90533000-2
90514000-3


II.6) Całkowita wartość zamówienia (jeżeli zamawiający podaje informacje o wartości zamówienia):
Wartość bez VAT:
Waluta:


(w przypadku umów ramowych lub dynamicznego systemu zakupów - szacunkowa całkowita maksymalna wartość w całym okresie obowiązywania umowy ramowej lub dynamicznego systemu zakupów)


II.7) Czy przewiduje się udzielenie zamówień, o których mowa w art. 67 ust. 1 pkt 6 i 7 lub w art. 134 ust. 6 pkt 3 ustawy Pzp: Nie
Określenie przedmiotu, wielkości lub zakresu oraz warunków na jakich zostaną udzielone zamówienia, o których mowa w art. 67 ust. 1 pkt 6 lub w art. 134 ust. 6 pkt 3 ustawy Pzp:
II.8) Okres, w którym realizowane będzie zamówienie lub okres, na który została zawarta umowa ramowa lub okres, na który został ustanowiony dynamiczny system zakupów:
miesiącach:    lub dniach:
lub
data rozpoczęcia:   lub zakończenia:
Okres w miesiącachOkres w dniachData rozpoczęciaData zakończenia
2021-01-01
2021-12-31

II.9) Informacje dodatkowe:

SEKCJA III: INFORMACJE O CHARAKTERZE PRAWNYM, EKONOMICZNYM, FINANSOWYM I TECHNICZNYM

III.1) WARUNKI UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU

III.1.1) Kompetencje lub uprawnienia do prowadzenia określonej działalności zawodowej, o ile wynika to z odrębnych przepisów
Określenie warunków: Zamawiający uzna, że Wykonawca posiada kompetencje do prowadzenia działalności umożliwiającej realizację przedmiotu zamówienia jeżeli : -Wykonawca posiada aktualny wpis do rejestru działalności regulowanej w zakresie odbierania odpadów komunalnych objętych przedmiotem zamówienia od właścicieli nieruchomości z terenu Gminy Sabnie zgodnie z wymogami ustawy z dnia 13 września 1996 r. o utrzymaniu czystości i porządku w gminach (Dz.U. z 2020 r., poz. 1439)
Informacje dodatkowe
III.1.2) Sytuacja finansowa lub ekonomiczna
Określenie warunków: Zamawiający uzna, że Wykonawca jest w sytuacji ekonomicznej lub finansowej umożliwiającej realizację przedmiotu zamówienia jeżeli Wykonawca, posiada ubezpieczenie od odpowiedzialności cywilnej w zakresie związanym z przedmiotem zamówienia sumę gwarancyjną nie mniejszą niż 50 000 zł
Informacje dodatkowe
III.1.3) Zdolność techniczna lub zawodowa
Określenie warunków: Zamawiający uzna, że Wykonawca posiada zdolność techniczną lub zawodową do realizacji przedmiotu zamówienia jeśli: - dysponuje przynajmniej dwoma pojazdami przystosowanymi do odbierania selektywnie zebranych odpadów komunalnych, - dysponuje przynajmniej jednym pojazdem do odbierania pojazdów bez funkcji kompaktującej. - w okresie ostatnich 3 lat przed upływem terminu składania ofert, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie wykonał lub wykonuje przynajmniej 1 usługę polegającą na odbiorze i zagospodarowaniu odpadów komunalnych z nieruchomości zamieszkałych z terenu liczącego co najmniej 800 nieruchomości zamieszkałych. - spełnia wymagania określone w Rozporządzeniu Ministra Środowiska z dnia 11 stycznia 2013 r. w sprawie szczegółowych wymagań w zakresie odbierania odpadów komunalnych od właścicieli nieruchomości (Dz. U. z 2013, poz. 122) na co złoży oświadczenie zgodnie z załącznikiem nr 9 do SIWZ oraz wskaże w ofercie adres bazy magazynowo - transportowej spełniającej warunki opisane w powyższym rozporządzeniu (lokalizacja na terenie do którego Wykonawca posiada tytuł prawny w gminie Sabnie lub w odległości nie większej niż 60 km od granicy gminy Sabnie).
Zamawiający wymaga od wykonawców wskazania w ofercie lub we wniosku o dopuszczenie do udziału w postępowaniu imion i nazwisk osób wykonujących czynności przy realizacji zamówienia wraz z informacją o kwalifikacjach zawodowych lub doświadczeniu tych osób: Nie
Informacje dodatkowe:

III.2) PODSTAWY WYKLUCZENIA

III.2.1) Podstawy wykluczenia określone w art. 24 ust. 1 ustawy Pzp
III.2.2) Zamawiający przewiduje wykluczenie wykonawcy na podstawie art. 24 ust. 5 ustawy Pzp Tak Zamawiający przewiduje następujące fakultatywne podstawy wykluczenia: Tak (podstawa wykluczenia określona w art. 24 ust. 5 pkt 1 ustawy Pzp)
Tak (podstawa wykluczenia określona w art. 24 ust. 5 pkt 2 ustawy Pzp)

Tak (podstawa wykluczenia określona w art. 24 ust. 5 pkt 4 ustawy Pzp)



Tak (podstawa wykluczenia określona w art. 24 ust. 5 pkt 8 ustawy Pzp)

III.3) WYKAZ OŚWIADCZEŃ SKŁADANYCH PRZEZ WYKONAWCĘ W CELU WSTĘPNEGO POTWIERDZENIA, ŻE NIE PODLEGA ON WYKLUCZENIU ORAZ SPEŁNIA WARUNKI UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ SPEŁNIA KRYTERIA SELEKCJI

Oświadczenie o niepodleganiu wykluczeniu oraz spełnianiu warunków udziału w postępowaniu
Tak
Oświadczenie o spełnianiu kryteriów selekcji
Nie

III.4) WYKAZ OŚWIADCZEŃ LUB DOKUMENTÓW , SKŁADANYCH PRZEZ WYKONAWCĘ W POSTĘPOWANIU NA WEZWANIE ZAMAWIAJACEGO W CELU POTWIERDZENIA OKOLICZNOŚCI, O KTÓRYCH MOWA W ART. 25 UST. 1 PKT 3 USTAWY PZP:

1) kopii aktualnego zaświadczenia o wpisie do rejestru działalności regulowanej w zakresie odbierania odpadów komunalnych od właścicieli nieruchomości prowadzonego przez Wójta Gminy Sabnie; 2) wykazu pojazdów jakimi Wykonawca dysponował będzie do realizacji przedmiotu zamówienia z podaniem nr rejestracyjnego pojazdu, rodzaju pojazdu, podstawy dysponowania pojazdem. Do wykazu należy dołączyć kserokopie dokumentów potwierdzających dopuszczenie każdego z wymienionych pojazdów do ruchu (aktualny na dzień składania przegląd techniczny); 3) oświadczenia o spełnianiu wymagań określonych w Rozporządzeniu Ministra Środowiska z dnia 11 stycznia 2013 r. (Dz. U z 2013 r. poz.122) w sprawie szczegółowych wymagań w zakresie odbierania odpadów komunalnych od właścicieli nieruchomości; 4) kopii opłaconej polisy, a w przypadku jej braku innego dokumentu potwierdzającego, że wykonawca jest ubezpieczony od odpowiedzialności cywilnej w zakresie prowadzonej działalności związanej z przedmiotem zamówienia na sumę gwarancyjną nie mniejszą niż 50 000 zł z dokumentem potwierdzającym dokonanie wpłaty; 5) zaświadczenia właściwego naczelnika urzędu skarbowego potwierdzającego, że wykonawca nie zalega z opłacaniem podatków, wystawionego nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania ofert lub innego dokumentu potwierdzającego, że wykonawca zawarł porozumienie z właściwym organem podatkowym w sprawie spłat tych należności wraz z ewentualnymi odsetkami lub grzywnami, w szczególności uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu; 6) zaświadczenia właściwej terenowej jednostki organizacyjnej Zakładu Ubezpieczeń Społecznych lub Kasy Rolniczego Ubezpieczenia Społecznego albo innego dokumentu potwierdzającego, że wykonawca nie zalega z opłacaniem składek na ubezpieczenia społeczne lub zdrowotne, wystawionego nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania ofert lub innego dokumentu potwierdzającego, że wykonawca zawarł porozumienie z właściwym organem w sprawie spłat tych należności wraz z ewentualnymi odsetkami lub grzywnami, w szczególności uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu; 7) odpisu z właściwego rejestru lub z centralnej ewidencji i informacji o działalności gospodarczej, jeżeli odrębne przepisy wymagają wpisu do rejestru lub ewidencji, w celu potwierdzenia braku podstaw wykluczenia na podstawie art. 24 ust. 5 pkt 1 ustawy. 8) dokumentów dotyczących podmiotu trzeciego, w celu wykazania braku istnienia wobec nich podstaw wykluczenia oraz spełnienia warunków udziału w postępowaniu, w zakresie, w jakim Wykonawca powołuje się na jego zasoby - jeżeli wykonawca polega na zasobach podmiotu trzeciego. 2. Postanowienia dotyczące wykonawców zagranicznych: Jeśli wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania poza terytorium Rzeczypospolitej Polskiej, zamiast dokumentów, o których mowa w ust. 1 pkt 4 - 6 składa dokument lub dokumenty wystawione w kraju, w którym wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania, potwierdzające że: 1) nie zalega z opłacaniem podatków, opłat i składek na ubezpieczenie społeczne lub zdrowotne, albo że zawarł porozumienie z właściwym organem w sprawie spłat tych należności wraz z ewentualnymi odsetkami lub grzywnami, w szczególności uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu - dokument ten winien być wystawiony nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania ofert; 2) nie otwarto jego likwidacji ani nie ogłoszono upadłości - dokument wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania ofert. Jeżeli w kraju, w którym Wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania ma osoba, której dokument dotyczy, nie wydaje się dokumentów, o których mowa w pkt 3, zastępuje się je dokumentem zawierającym odpowiednio oświadczenie Wykonawcy, ze wskazaniem osoby albo osób uprawnionych do jego reprezentacji lub oświadczenie osoby, której dokument miał dotyczyć, złożone przed notariuszem lub przed organem sądowym, administracyjnym albo organem samorządu zawodowego lub gospodarczego właściwym ze względu na siedzibę lub miejsce zamieszkania Wykonawcy lub miejsce zamieszkania tej osoby. 3. Wszystkie dokumenty składane są w oryginale lub kopii poświadczonej za zgodność z oryginałem. Poświadczenia za zgodność z oryginałem dokonuje odpowiednio wykonawca, podmiot, na którego zdolnościach lub sytuacji polega wykonawca, wykonawcy wspólnie ubiegający się o udzielenie zamówienia publicznego albo podwykonawca, w zakresie dokumentów, które każdego z nich dotyczą. Poświadczenie za zgodność z oryginałem następuje w formie pisemnej lub w formie elektronicznej. Jeżeli jest to niezbędne do zapewnienia odpowiedniego przebiegu postępowania o udzielenie zamówienia, Zamawiający może na każdym etapie postępowania wezwać Wykonawców do złożenia wszystkich lub niektórych oświadczeń lub dokumentów potwierdzających, że nie podlegają wykluczeniu lub niektórych oświadczeń lub dokumentów potwierdzających, że nie podlegają wykluczeniu, spełniają warunki udziału w postępowaniu, a jeżeli zachodzą uzasadnione podstawy do uznania, że złożone uprzednio oświadczenia lub dokumenty nie są już aktualne, do złożenia aktualnych oświadczeń lub dokumentów. Wykonawca nie jest zobowiązany do złożenia oświadczeń lub dokumentów potwierdzających okoliczności, o których mowa w art. 25 ust. 1 pkt 1 i 3 ustawy Pzp, jeżeli Zamawiający posiada oświadczenia lub dokumenty dotyczące tego wykonawcy lub może je uzyskać za pomocą bezpłatnych i ogólnodostępnych baz danych, w szczególności rejestrów publicznych w rozumieniu ustawy z dnia 17 lutego 2005 r. o informatyzacji działalności podmiotów realizujących zadania publiczne (Dz. U. z 2019 r. poz.700 ze zm.). 4. Zgodnie z art. 24 ust. 11 ustawy Wykonawca, w terminie 3 dni od dnia zamieszczenia na stronie internetowej informacji, o której mowa w art. 86 ust. 5 (tj. informacji z otwarcia ofert), przekaże Zamawiającemu oświadczenie o przynależności lub braku przynależności do tej samej grupy kapitałowej, o której mowa w ust. 1 pkt 23 ustawy. Wraz ze złożeniem oświadczenia, wykonawca może przedstawić dowody, że powiązania z innym wykonawcą nie prowadzą do zakłócenia konkurencji w postępowaniu o udzielenie zamówienia. Wzór załącznik nr 6 do SIWZ.

III.5) WYKAZ OŚWIADCZEŃ LUB DOKUMENTÓW SKŁADANYCH PRZEZ WYKONAWCĘ W POSTĘPOWANIU NA WEZWANIE ZAMAWIAJACEGO W CELU POTWIERDZENIA OKOLICZNOŚCI, O KTÓRYCH MOWA W ART. 25 UST. 1 PKT 1 USTAWY PZP

III.5.1) W ZAKRESIE SPEŁNIANIA WARUNKÓW UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU:
wykaz usług wykonanych, a w przypadku świadczeń okresowych lub ciągłych również wykonywanych, w okresie ostatnich 3 lat przed upływem terminu składania ofert, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie ze wskazaniem realizacji przynajmniej 1 usługi polegającej na odbiorze i zagospodarowaniu odpadów komunalnych z nieruchomości zamieszkałych z terenu liczącego co najmniej 800 nieruchomości zamieszkałych. Wykaz powinien zawierać nazwy przedmiotu zamówienia wraz z podaniem liczby nieruchomości z których odbierane są odpady, ich wartości, dat wykonania i podmiotów, na rzecz których usługi zostały wykonane, oraz załączeniem dowodów określających czy te usługi zostały wykonane lub są wykonywane należycie, przy czym dowodami, o których mowa, są referencje bądź inne dokumenty wystawione przez podmiot, na rzecz którego usługi były wykonywane, a w przypadku świadczeń okresowych lub ciągłych są wykonywane, a jeżeli z uzasadnionej przyczyny o obiektywnym charakterze wykonawca nie jest w stanie uzyskać tych dokumentów -oświadczenie wykonawcy; w przypadku świadczeń okresowych lub ciągłych nadal wykonywanych referencje bądź inne dokumenty potwierdzające ich należyte wykonywanie powinny być wydane nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania ofert. Wykonawca, który na potwierdzenie spełniania warunku wskaże usługę świadczoną na rzecz Zamawiającego nie musi załączać dowodów potwierdzających należyte wykonanie tej usługi.
III.5.2) W ZAKRESIE KRYTERIÓW SELEKCJI:

III.6) WYKAZ OŚWIADCZEŃ LUB DOKUMENTÓW SKŁADANYCH PRZEZ WYKONAWCĘ W POSTĘPOWANIU NA WEZWANIE ZAMAWIAJACEGO W CELU POTWIERDZENIA OKOLICZNOŚCI, O KTÓRYCH MOWA W ART. 25 UST. 1 PKT 2 USTAWY PZP

III.7) INNE DOKUMENTY NIE WYMIENIONE W pkt III.3) - III.6)

SEKCJA IV: PROCEDURA

IV.1) OPIS
IV.1.1) Tryb udzielenia zamówienia: Przetarg nieograniczony
IV.1.2) Zamawiający żąda wniesienia wadium:

Tak
Informacja na temat wadium
Przed upływem terminu składania ofert Wykonawca zobowiązany jest do wniesienia wadium w wysokości 4.000 zł (słownie: cztery tysiące złotych 00/100).


IV.1.3) Przewiduje się udzielenie zaliczek na poczet wykonania zamówienia:

Nie
Należy podać informacje na temat udzielania zaliczek:


IV.1.4) Wymaga się złożenia ofert w postaci katalogów elektronicznych lub dołączenia do ofert katalogów elektronicznych:

Nie
Dopuszcza się złożenie ofert w postaci katalogów elektronicznych lub dołączenia do ofert katalogów elektronicznych:
Nie
Informacje dodatkowe:


IV.1.5.) Wymaga się złożenia oferty wariantowej:

Nie
Dopuszcza się złożenie oferty wariantowej
Nie
Złożenie oferty wariantowej dopuszcza się tylko z jednoczesnym złożeniem oferty zasadniczej:
Nie


IV.1.6) Przewidywana liczba wykonawców, którzy zostaną zaproszeni do udziału w postępowaniu
(przetarg ograniczony, negocjacje z ogłoszeniem, dialog konkurencyjny, partnerstwo innowacyjne)

Liczba wykonawców  
Przewidywana minimalna liczba wykonawców
Maksymalna liczba wykonawców  
Kryteria selekcji wykonawców:


IV.1.7) Informacje na temat umowy ramowej lub dynamicznego systemu zakupów:

Umowa ramowa będzie zawarta:

Czy przewiduje się ograniczenie liczby uczestników umowy ramowej:

Przewidziana maksymalna liczba uczestników umowy ramowej:

Informacje dodatkowe:

Zamówienie obejmuje ustanowienie dynamicznego systemu zakupów:

Adres strony internetowej, na której będą zamieszczone dodatkowe informacje dotyczące dynamicznego systemu zakupów:

Informacje dodatkowe:

W ramach umowy ramowej/dynamicznego systemu zakupów dopuszcza się złożenie ofert w formie katalogów elektronicznych:

Przewiduje się pobranie ze złożonych katalogów elektronicznych informacji potrzebnych do sporządzenia ofert w ramach umowy ramowej/dynamicznego systemu zakupów:


IV.1.8) Aukcja elektroniczna
Przewidziane jest przeprowadzenie aukcji elektronicznej (przetarg nieograniczony, przetarg ograniczony, negocjacje z ogłoszeniem) Nie
Należy podać adres strony internetowej, na której aukcja będzie prowadzona:

Należy wskazać elementy, których wartości będą przedmiotem aukcji elektronicznej:
Przewiduje się ograniczenia co do przedstawionych wartości, wynikające z opisu przedmiotu zamówienia:

Należy podać, które informacje zostaną udostępnione wykonawcom w trakcie aukcji elektronicznej oraz jaki będzie termin ich udostępnienia:
Informacje dotyczące przebiegu aukcji elektronicznej:
Jaki jest przewidziany sposób postępowania w toku aukcji elektronicznej i jakie będą warunki, na jakich wykonawcy będą mogli licytować (minimalne wysokości postąpień):
Informacje dotyczące wykorzystywanego sprzętu elektronicznego, rozwiązań i specyfikacji technicznych w zakresie połączeń:
Wymagania dotyczące rejestracji i identyfikacji wykonawców w aukcji elektronicznej:
Informacje o liczbie etapów aukcji elektronicznej i czasie ich trwania:


Czas trwania:

Czy wykonawcy, którzy nie złożyli nowych postąpień, zostaną zakwalifikowani do następnego etapu:
Warunki zamknięcia aukcji elektronicznej:


IV.2) KRYTERIA OCENY OFERT
IV.2.1) Kryteria oceny ofert:
IV.2.2) Kryteria
KryteriaZnaczenie
Cena60,00
Kryterium środowiskowe20,00
Termin płatności faktur20,00

IV.2.3) Zastosowanie procedury, o której mowa w art. 24aa ust. 1 ustawy Pzp (przetarg nieograniczony)
Tak
IV.3) Negocjacje z ogłoszeniem, dialog konkurencyjny, partnerstwo innowacyjne
IV.3.1) Informacje na temat negocjacji z ogłoszeniem
Minimalne wymagania, które muszą spełniać wszystkie oferty:

Przewidziane jest zastrzeżenie prawa do udzielenia zamówienia na podstawie ofert wstępnych bez przeprowadzenia negocjacji
Przewidziany jest podział negocjacji na etapy w celu ograniczenia liczby ofert:
Należy podać informacje na temat etapów negocjacji (w tym liczbę etapów):

Informacje dodatkowe


IV.3.2) Informacje na temat dialogu konkurencyjnego
Opis potrzeb i wymagań zamawiającego lub informacja o sposobie uzyskania tego opisu:

Informacja o wysokości nagród dla wykonawców, którzy podczas dialogu konkurencyjnego przedstawili rozwiązania stanowiące podstawę do składania ofert, jeżeli zamawiający przewiduje nagrody:

Wstępny harmonogram postępowania:

Podział dialogu na etapy w celu ograniczenia liczby rozwiązań:
Należy podać informacje na temat etapów dialogu:


Informacje dodatkowe:

IV.3.3) Informacje na temat partnerstwa innowacyjnego
Elementy opisu przedmiotu zamówienia definiujące minimalne wymagania, którym muszą odpowiadać wszystkie oferty:

Podział negocjacji na etapy w celu ograniczeniu liczby ofert podlegających negocjacjom poprzez zastosowanie kryteriów oceny ofert wskazanych w specyfikacji istotnych warunków zamówienia:

Informacje dodatkowe:

IV.4) Licytacja elektroniczna
Adres strony internetowej, na której będzie prowadzona licytacja elektroniczna:

Adres strony internetowej, na której jest dostępny opis przedmiotu zamówienia w licytacji elektronicznej:

Wymagania dotyczące rejestracji i identyfikacji wykonawców w licytacji elektronicznej, w tym wymagania techniczne urządzeń informatycznych:

Sposób postępowania w toku licytacji elektronicznej, w tym określenie minimalnych wysokości postąpień:

Informacje o liczbie etapów licytacji elektronicznej i czasie ich trwania:

Czas trwania:

Wykonawcy, którzy nie złożyli nowych postąpień, zostaną zakwalifikowani do następnego etapu:

Termin składania wniosków o dopuszczenie do udziału w licytacji elektronicznej:
Data: godzina:
Termin otwarcia licytacji elektronicznej:

Termin i warunki zamknięcia licytacji elektronicznej:


Istotne dla stron postanowienia, które zostaną wprowadzone do treści zawieranej umowy w sprawie zamówienia publicznego, albo ogólne warunki umowy, albo wzór umowy:


Wymagania dotyczące zabezpieczenia należytego wykonania umowy:


Informacje dodatkowe:

IV.5) ZMIANA UMOWY
Przewiduje się istotne zmiany postanowień zawartej umowy w stosunku do treści oferty, na podstawie której dokonano wyboru wykonawcy: Tak
Należy wskazać zakres, charakter zmian oraz warunki wprowadzenia zmian:
Istotne postanowienia umowy zostały zawarte we wzorze umowy stanowiącym załącznik Nr 7 do SIWZ.
IV.6) INFORMACJE ADMINISTRACYJNE

IV.6.1) Sposób udostępniania informacji o charakterze poufnym (jeżeli dotyczy):

Środki służące ochronie informacji o charakterze poufnym

IV.6.2) Termin składania ofert lub wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu:
Data: 2020-11-19, godzina: 10:00,
Skrócenie terminu składania wniosków, ze względu na pilną potrzebę udzielenia zamówienia (przetarg nieograniczony, przetarg ograniczony, negocjacje z ogłoszeniem):

Wskazać powody:

Język lub języki, w jakich mogą być sporządzane oferty lub wnioski o dopuszczenie do udziału w postępowaniu
> polski
IV.6.3) Termin związania ofertą: do: okres w dniach: 30 (od ostatecznego terminu składania ofert)
IV.6.4) Przewiduje się unieważnienie postępowania o udzielenie zamówienia, w przypadku nieprzyznania środków, które miały być przeznaczone na sfinansowanie całości lub części zamówienia: Nie
IV.6.5) Informacje dodatkowe:
Zgodnie z art. 13 ust. 1 i 2 rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych) (Dz. Urz. UE L 119 z 04.05.2016, str. 1), dalej "RODO", informuję, że: ? administratorem Pani/Pana danych osobowych jest Urząd Gminy Sabnie, ? jeśli ma Pani/Pan pytania dotyczące sposobu i zakresu przetwarzania Pani/Pana danych osobowych w zakresie działania Urzędu Gminy, a także przysługujących Pani/Panu uprawnień, może się Pani/Pan skontaktować się z Inspektorem Ochrony Danych Osobowych w Urzędzie Gminy za pomocą adresu iod-sk@tbdsiedlce.pl; ? Pani/Pana dane osobowe przetwarzane będą na podstawie art. 6 ust. 1 lit. c RODO w celu związanym z postępowaniem o udzielenie zamówienia publicznego pn. "Odbiór i zagospodarowanie odpadów komunalnych od właścicieli nieruchomości zamieszkałych na terenie Gminy Sabnie". Znak sprawy: RIŚ.271.2.5.2020 prowadzonym w trybie przetargu nieograniczonego; ? odbiorcami Pani/Pana danych osobowych będą osoby lub podmioty, którym udostępniona zostanie dokumentacja postępowania w oparciu o art. 8 oraz art. 96 ust. 3 ustawy z dnia 29 stycznia 2004 r. - Prawo zamówień publicznych (Dz. U. z 2019 r. poz. 1843 ze zm.), dalej "ustawa Pzp"; ? Pani/Pana dane osobowe będą przechowywane, zgodnie z art. 12 Rozporządzenia Komisji (UE) Nr 651/2014 z dnia 17 czerwca 2014 r. przez okres 10 lat od dnia przyznania pomocy ad hoc lub dnia przyznania ostatniej pomocy w ramach programu; ? obowiązek podania przez Panią/Pana danych osobowych bezpośrednio Pani/Pana dotyczących jest wymogiem ustawowym określonym w przepisach ustawy Pzp, związanym z udziałem w postępowaniu o udzielenie zamówienia publicznego; konsekwencje niepodania określonych danych wynikają z ustawy Pzp; ? w odniesieniu do Pani/Pana danych osobowych decyzje nie będą podejmowane w sposób zautomatyzowany, stosowanie do art. 22 RODO; ? posiada Pani/Pan: - na podstawie art. 15 RODO prawo dostępu do danych osobowych Pani/Pana dotyczących; - na podstawie art. 16 RODO prawo do sprostowania Pani/Pana danych osobowych **; - na podstawie art. 18 RODO prawo żądania od administratora ograniczenia przetwarzania danych osobowych z zastrzeżeniem przypadków, o których mowa w art. 18 ust. 2 RODO ***; - prawo do wniesienia skargi do Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych, gdy uzna Pani/Pan, że przetwarzanie danych osobowych Pani/Pana dotyczących narusza przepisy RODO; ? nie przysługuje Pani/Panu: - w związku z art. 17 ust. 3 lit. b, d lub e RODO prawo do usunięcia danych osobowych; - prawo do przenoszenia danych osobowych, o którym mowa w art. 20 RODO; - na podstawie art. 21 RODO prawo sprzeciwu, wobec przetwarzania danych osobowych, gdyż podstawą prawną przetwarzania Pani/Pana danych osobowych jest art. 6 ust. 1 lit. c RODO. * Wyjaśnienie: informacja w tym zakresie jest wymagana, jeżeli w odniesieniu do danego administratora lub podmiotu przetwarzającego istnieje obowiązek wyznaczenia inspektora ochrony danych osobowych. ** Wyjaśnienie: skorzystanie z prawa do sprostowania nie może skutkować zmianą wyniku postępowania o udzielenie zamówienia publicznego ani zmianą postanowień umowy w zakresie niezgodnym z ustawą Pzp oraz nie może naruszać integralności protokołu oraz jego załączników. *** Wyjaśnienie: prawo do ograniczenia przetwarzania nie ma zastosowania w odniesieniu do przechowywania, w celu zapewnienia korzystania ze środków ochrony prawnej lub w celu ochrony praw innej osoby fizycznej lub prawnej, lub z uwagi na ważne względy interesu publicznego Unii Europejskiej lub państwa członkowskiego.

ZAŁĄCZNIK I - INFORMACJE DOTYCZĄCE OFERT CZĘŚCIOWYCH







Podziel się

Poleć ten przetarg znajomemu poleć

Wydrukuj przetarg drukuj

Dodaj ten przetarg do obserwowanych obserwuj








Uwaga: podstawą prezentowanych tutaj informacji są dane publikowane przez Urząd Zamówień Publicznych w Biuletynie Zamówień Publicznych. Treść ogłoszenia widoczna na eGospodarka.pl jest zgodna z treścią tegoż ogłoszenia dostępną w BZP w dniu publikacji. Redakcja serwisu eGospodarka.pl dokłada wszelkich starań, aby zamieszczone tutaj informacje były kompletne i zgodne z prawdą. Nie może jednak zagwarantować ich poprawności i nie ponosi żadnej odpowiedzialności za jakiekolwiek szkody powstałe w wyniku korzystania z nich.


Jeśli chcesz dodać ogłoszenie do serwisu, zapoznaj się z naszą ofertą:

chcę zamieszczać ogłoszenia

Dodaj swoje pytanie

Najnowsze orzeczenia

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.