eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plPrzetargiPrzetargi Smołdzino › Modernizacja systemu melioracyjnego w ramach inwestycji pn. Poprawa stanu siedlisk ptaków wodno-błotnych

Poręczenia kontraktowe dla firm startujących w przetargach publicznych




Ogłoszenie z dnia 2020-11-25

Ogłoszenie nr 560237053-N-2020 z dnia 25-11-2020 r.

Smołdzino: Modernizacja systemu melioracyjnego w ramach inwestycji pn. Poprawa stanu siedlisk ptaków wodno-błotnych
OGŁOSZENIE O ZMIANIE UMOWY - Roboty budowlane

Zamieszczanie ogłoszenia:

obowiązkowe.

Ogłoszenie dotyczy:

zamówienia publicznego

Zamówienie dotyczy projektu/programu finansowanego ze środków Unii Europejskiej

tak
Należy wskazać projekt/program: LIFE13 NAT/PL/000018, o akronimie LIFENaturaSlowinskaPL, pn. Ochrona wybranych siedlisk i gatunków priorytetowych Ostoi Słowińskiej PLH220023 i Pobrzeża Słowińskiego PLB220003 Etap I współfinansowanego ze środków Instrumentu Finansowanego Life+ przez Komisję Europejską oraz Narodowy Fundusz Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej w Warszawie

Zamówienie było przedmiotem ogłoszenia w Biuletynie Zamówień Publicznych:

tak
Numer ogłoszenia: 638929-N-2019

Zostało opublikowane ogłoszenie o zmianie ogłoszenia:

nie

Zostało opublikowane ogłoszenie o udzieleniu zamówienia:

tak
Numer ogłoszenia: 510024559-N-2020

SEKCJA I: ZAMAWIAJĄCY



I. 1) NAZWA I ADRES: Słowiński Park Narodowy, Krajowy numer identyfikacyjny 22157840000000, ul. ul. Bohaterów Warszawy , 76-214 Smołdzino, woj. pomorskie, państwo Polska, tel. 598 117 204, e-mail a.hylarecka@slowinskipn.pl, faks 598 117 509.
Adres strony internetowej (url): www.bip.slowinskipn.pl

I. 2) RODZAJ ZAMAWIAJĄCEGO:

Inny: Państwowa Osoba Prawna

SEKCJA II: PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA

II.1) Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:

Modernizacja systemu melioracyjnego w ramach inwestycji pn. Poprawa stanu siedlisk ptaków wodno-błotnych

Numer referencyjny (jeżeli dotyczy):

SPN.26.16.2019.ah-m

II.2) Rodzaj zamówienia:

Roboty budowlane

II.3) Krótki opis zamówienia (wielkość, zakres, rodzaj i ilość dostaw, usług lub robót budowlanych lub określenie zapotrzebowania i wymagań) - a w przypadku partnerstwa innowacyjnego - określenie zapotrzebowania na innowacyjny produkt, usługę lub roboty budowlane:

1. Przedmiotem zamówienia jest wykonanie modernizacji elementów istniejącego systemu melioracyjnego w ramach inwestycji pn. "Poprawa stanu siedlisk ptaków wodno-błotnych" na obszarze Polderów Gardna IX i X polegających na odbudowie, przebudowie, rozbiórce i remoncie. Szczegółowy opis przedmiotu zamówienia zawiera projekt budowlany - załącznik nr 6 i specyfikacja techniczna wykonania i odbioru robót budowlanych - załącznik nr 7. 2. Zakres prac obejmować będzie: a) odbudowę, przebudowę i remont przepusto-zastawek (42 szt.), b) odbudowę, przebudowę i remont przepustów (49 szt.), c) odmulenie dna rowów i kanałów (8 762 mb), d) wykoszenie dna rowów i kanałów (15 501 mb), e) remont wału przeciwpowodziowego przyjeziornego, prawego jez. Gardno - odtworzenie stanu pierwotnego oraz podwyższenie korony wału (450 mb), f) rozbiórka grobli przyjeziornej (400 mb), g) remont wału przeciwpowodziowego rzeki Łupawy (740 mb), h) oznakowanie infrastruktury poprzez wykonanie i montaż tabliczek informacyjnych - 43 szt., i) przeprowadzenie szkolenie dla wskazanych pracowników Zamawiającego w zakresie niezbędnym do obsługi i prawidłowego użytkowania przepusto-zastawek (maksymalnie 3 osób). 3. Zamawiający wymaga aby prace zasadnicze i pomocnicze (np. roboty ziemne, umocnieniowe, inne wymagające wykonania prac pod kierownictwem oraz w miejscu i czasie wyznaczonym przez pracodawcę) zostały wykonane przez Wykonawcę lub Podwykonawcę lub dalszego Podwykonawcę przy pomocy osób zatrudnionych na podstawie umowy o pracę w rozumieniu art. 22 ust.1 Kodeksu Pracy. 4. Wykonawca lub Podwykonawca lub dalszy Podwykonawca zobowiązany będzie po podpisaniu umowy do złożenia oświadczenia o spełnieniu wymogu, o którym mowa w pkt.3. 5. Zamawiający zastrzega prawo kontroli spełniania przez Wykonawcę lub Podwykonawcę lub dalszego Podwykonawcę wymogu, o którym mowa w pkt.3. poprzez możliwość żądania przedstawienia dokumentów potwierdzających zatrudnienie na umowę o pracę, na warunkach szczegółowo określonych we wzorze umowy. 6. Roboty budowlane realizowane będą na obszarach Natura 2000 i na terenie Słowińskiego Parku Narodowego, na których obowiązują przepisy ustawy o ochronie przyrody. 7. Roboty budowlane realizowane będą na gruntach, w części znajdujących się w użytkowaniu wieczystym Zamawiającego oraz w części należących do: a) osób prywatnych - w tym przypadku Zamawiający posiada zgodę na czasowe zajęcie części działki na podstawie oświadczenia właściciela; b) Gminy Smołdzino - w tym przypadku Zamawiający posiada prawo do dysponowania nieruchomościami (uzgodnienie); c) Powiat Słupski (Zarząd Dróg Powiatowych) - w tym przypadku Zamawiający posiada prawo do dysponowania nieruchomościami (decyzja administracyjna); d) Państwowego Gospodarstwa Wodnego WODY POLSKIE - w tym przypadku Zamawiający uzyskał promesę użyczenia nieruchomości. Część gruntów, jest objęta dopłatami bezpośrednimi i programami rolno środowiskowo klimatycznymi.


II.4) Główny kod CPV: 45.24.00.00 - Budowa obiektów inżynierii wodnej
Dodatkowe kody CPV:

II.5) Okres na jaki została zawarta umowa w sprawie zamówienia publicznego/ umowa ramowa/dynamiczny system zakupów:
Od podpisania umowy tj. od 10.02.2020r. do dnia 15.01.2021r.

SEKCJA III: PROCEDURA

III.1) TRYB W JAKIM UDZIELONO ZAMÓWIENIA

Przetarg nieograniczony


SEKCJA V: ZMIANA UMOWY

V.1) DATA ZMIANY UMOWY:
20/11/2020

V.2) RODZAJ I ZAKRES ZMIAN:

podstawa prawna zmiany określona w art. 144 ust. 1 pkt 2 ustawy Pzp:
Zmiana dotyczy realizacji dodatkowych robót budowlanych od dotychczasowego wykonawcy, nieobjętych zamówieniem podstawowym, a stały się niezbędne i zostały spełnione łącznie następujące warunki: a) zmiana wykonawcy nie może zostać dokonana z powodów technicznych, w szczególności dotyczących powodów ekonomicznych, b) zmiana wykonawcy spowodowałaby istotną niedogodność oraz znaczne zwiększenie kosztów dla zamawiającego, c) wartość zmiany nie przekracza 50% wartości zamówienia określonej pierwotnie w umowie.

V.3) PRZYCZYNY DOKONANIA ZMIAN W UMOWIE:
Po rozpoczęciu robót przy urządzeniu PZ-33, gdzie zaplanowana została do budowy nowa przepusto-zastawka, stwierdzono obecność studni betonowej, jednocześnie proponując przesunięcie projektowanej przespusto-zastawki obok istniejącej studni i jej pozostawienie w istniejącym miejscu. Zgłoszono problem do Projektanta. Jednocześnie podczas narady na budowie, w dniu 13 października 2020 r., Wykonawca zgłosił stwierdzenie uszkodzenia przepustu nr PZ-42 i konieczności jego wymiany w całości na dok typu 2. Wykonanie obu czynności, wraz z koniecznością wykonania prac regeneracyjnych na studni, uzgodniono podczas narady na budowie, w dniu 13 października 2020 r., na której obecny był również Projektant. Wykonanie powyższych czynności wymaga wykonania robót dodatkowych. Wykonanie robót dodatkowych stało się niezbędne do prawidłowego oraz kompleksowego wykonania modernizacji na infrastrukturze znajdującej się na polderach Gardna IX i Gardna X. Fakt, że roboty dodatkowe wystąpiły na obiektach ściśle powiązanych z pozostałą częścią przedmiotowej infrastruktury warunkuje, że nie mogła zostać wykonana zmiana wykonawcy z powodów technicznych. Wprowadzenie na plac budowy nowego wykonawcy mogłoby w sposób istotny zagrozić rzetelnemu i terminowemu wykonaniu całego zamówienia, spowodowało by to wstrzymanie prac przez obecnego Wykonawcę, wprowadzenie nowego sprzętu, a tym samym zwiększenie kosztów realizacji robót. Ze względów przyrodniczych (występowanie gatunków chronionych) niewskazane jest generowanie istotnej niedogodności polegającej na zbyt dużym ruchu na placu budowy tj. wprowadzanie nowego, dodatkowego sprzętu. Wybranie nowego wykonawcy musiało by nastąpić w drodze postępowania przetargowego, co mogłoby w znacznej mierze wydłużyć czas realizacji przedsięwzięcia lub je całkowicie uniemożliwić, gdyż terminy wykonania poszczególnych prac szczegółowo warunkują zapisy decyzji środowiskowej. Taka sytuacja mogłaby zagrozić terminom wynikającym z Projektu. Wartość nie przekracza 50% wartości zamówienia określonej w pierwotnej umowie.

V.4) INFORMACJE DODATKOWE:
Wynagrodzenie za roboty dodatkowe wyniesie - wartość brutto: 18.497,77 zł, słownie: osiemnaście tysięcy czterysta dziewięćdziesiąt siedem zł 77/100.

 

Podziel się

Poleć ten przetarg znajomemu poleć

Wydrukuj przetarg drukuj

Dodaj ten przetarg do obserwowanych obserwuj








Uwaga: podstawą prezentowanych tutaj informacji są dane publikowane przez Urząd Zamówień Publicznych w Biuletynie Zamówień Publicznych. Treść ogłoszenia widoczna na eGospodarka.pl jest zgodna z treścią tegoż ogłoszenia dostępną w BZP w dniu publikacji. Redakcja serwisu eGospodarka.pl dokłada wszelkich starań, aby zamieszczone tutaj informacje były kompletne i zgodne z prawdą. Nie może jednak zagwarantować ich poprawności i nie ponosi żadnej odpowiedzialności za jakiekolwiek szkody powstałe w wyniku korzystania z nich.


Jeśli chcesz dodać ogłoszenie do serwisu, zapoznaj się z naszą ofertą:

chcę zamieszczać ogłoszenia

Dodaj swoje pytanie

Najnowsze orzeczenia

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.