eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plPrzetargiPrzetargi Rydułtowy › "Rewitalizacja Osiedla Karola przy ul. Generała Józefa Bema w Rydułtowach" realizowanego w ramach projektu pod nazwą"Rewitalizacja Osiedla Karola wraz z utworzeniem miejsca usług społecznych przy zbiorniku wodnym Machnikowiec w Rydułtowach"

Poręczenia kontraktowe dla firm startujących w przetargach publicznych




Ogłoszenie z dnia 2020-11-19

Ogłoszenie nr 560231796-N-2020 z dnia 19-11-2020 r.

Rydułtowy: "Rewitalizacja Osiedla Karola przy ul. Generała Józefa Bema w Rydułtowach" realizowanego w ramach projektu pod nazwą: "Rewitalizacja Osiedla Karola wraz z utworzeniem miejsca usług społecznych przy zbiorniku wodnym Machnikowiec w Rydułtowach"
OGŁOSZENIE O ZMIANIE UMOWY - Roboty budowlane

Zamieszczanie ogłoszenia:

obowiązkowe.

Ogłoszenie dotyczy:

zamówienia publicznego

Zamówienie dotyczy projektu/programu finansowanego ze środków Unii Europejskiej

tak
Należy wskazać projekt/program: Zamówienie będzie współfinansowane z Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Śląskiego na lata 2014-2020 Europejskiego Fundusz Rozwoju Regionalnego w ramach poddziałania: 10.3.2. Rewitalizacja obszarów zdegradowanych - RIT.

Zamówienie było przedmiotem ogłoszenia w Biuletynie Zamówień Publicznych:

tak
Numer ogłoszenia: 590553-N-2019

Zostało opublikowane ogłoszenie o zmianie ogłoszenia:

nie

Zostało opublikowane ogłoszenie o udzieleniu zamówienia:

tak
Numer ogłoszenia: 510231141-N-2019

SEKCJA I: ZAMAWIAJĄCY



I. 1) NAZWA I ADRES: Miasto Rydułtowy, Krajowy numer identyfikacyjny 27253611000000, ul. ul. Ofiar Terroru 36, 44-280 Rydułtowy, woj. śląskie, państwo Polska, tel. 324 537 411, e-mail um@rydultowy.pl, faks 324 537 410.
Adres strony internetowej (url): www.rydultowy.pl

I. 2) RODZAJ ZAMAWIAJĄCEGO:

Administracja samorządowa

SEKCJA II: PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA

II.1) Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:

"Rewitalizacja Osiedla Karola przy ul. Generała Józefa Bema w Rydułtowach" realizowanego w ramach projektu pod nazwą: "Rewitalizacja Osiedla Karola wraz z utworzeniem miejsca usług społecznych przy zbiorniku wodnym Machnikowiec w Rydułtowach"

Numer referencyjny (jeżeli dotyczy):

BP.271.000016.2019

II.2) Rodzaj zamówienia:

Roboty budowlane

II.3) Krótki opis zamówienia (wielkość, zakres, rodzaj i ilość dostaw, usług lub robót budowlanych lub określenie zapotrzebowania i wymagań) - a w przypadku partnerstwa innowacyjnego - określenie zapotrzebowania na innowacyjny produkt, usługę lub roboty budowlane:

1. Przedmiotem zamówienia jest wykonanie zagospodarowania terenu wraz z przebudową kanalizacji na terenie zabytkowego "Osiedla Karola" na działce nr 390/24 przy ulicy Generała Józefa Bema w Rydułtowach. 2. Zagospodarowanie terenu określone w ust. 1 obejmuje wykonanie: 1) bram i furtek - (36 kpl. bram i 38 kpl. furtek), 2) odtworzenia dróg wewnętrznych po robotach kanalizacyjnych - wymiana nawierzchni na kostkę betonową - 1731,69 m2, 3) wjazdów na poszczególne posesje - 979,95 m2, 4) chodników na terenach rekreacyjnych - 208,07 m2, 5) placu zabaw z elementami małej architektury - 1 kpl., 6) miejsca integracji społecznej - 1 kpl., 7) terenów zielonych - 1 kpl., 8) obrotowego punktu kamerowego - 1 szt. 3. Przebudowa kanalizacji obejmuje wykonanie: 1) przyłącza kanalizacji deszczowej (od Ø 160:200 mm) - 902 m, 2) zmiany istniejącej kanalizacji ogólnospławnej na kanalizację sanitarną (od Ø 160:200 mm) - 504,00 m, 3) robót drogowych, nawierzchni z płyt drogowych sześciokątnych - 42,375 m2. 4. W ramach zadania należy również wykonać: 1) roboty przygotowawcze, 2) roboty rozbiórkowe - związane z rozbiórką istniejących ogrodzeń, nawierzchni, wjazdów oraz istniejących podbudów, 3) roboty ziemne - związane z wykopami pod budowę kanalizacji, 4) roboty montażowe - związane z budową kanalizacji, placu zabaw, elementów małej architektury, bram i furtek, 5) roboty nawierzchniowe - związane z wykonaniem dróg, chodników, wjazdów do budynków, 6) roboty porządkowe - wykonanie zieleni i sadzenie drzew i krzewów oraz obsadzenie roślinami ozdobnymi. 5. Szczegółowy zakres robót określają: dokumentacja projektowa i specyfikacja techniczna wykonania i odbioru robót budowlanych.


II.4) Główny kod CPV: 45000000-7
Dodatkowe kody CPV:

45112700-2,

45112710-5,

45112723-9,

45231100-6,

45233200-1

II.5) Okres na jaki została zawarta umowa w sprawie zamówienia publicznego/ umowa ramowa/dynamiczny system zakupów:
od 25 października 2019 r. do 30 listopada 2020 r

SEKCJA III: PROCEDURA

III.1) TRYB W JAKIM UDZIELONO ZAMÓWIENIA

Przetarg nieograniczony


SEKCJA V: ZMIANA UMOWY

V.1) DATA ZMIANY UMOWY:
13/11/2020

V.2) RODZAJ I ZAKRES ZMIAN:

podstawa prawna zmiany określona w art. 144 ust. 1 pkt 2 ustawy Pzp:
Realizacja robót dodatkowych obejmujących: 1) wyrównanie i ukształtowanie terenu pod ogrodzenie wraz z wywozem ziemi, 2) poszerzenie bram przesuwnych, 3) wykonanie dodatkowych słupków ogrodzeniowych, 4) przełożenie nawierzchni z trylinki, 5) wykonanie koniecznych wpustów ściekowych, 6) regulację studni kanalizacyjnych oraz studzienek teletechnicznych.

V.3) PRZYCZYNY DOKONANIA ZMIAN W UMOWIE:
Uzasadnienie faktyczne: 1)W trakcie prowadzenia robót związanych z wykonywaniem ogrodzeń ze względu na zróżnicowania wysokościowe ukształtowania terenu zachodzi konieczność dokonania niwelacji terenu stwarzającej możliwość realizacji wyżej wymienionych ogrodzeń, wywiezienie nadmiaru ziemi wraz z jej utylizacją. 2) W trakcie realizacji wykonania bram przesuwnych stwierdzono, że zachodzi konieczność poszerzenia prześwitu bram przesuwnych ( wjazdowych) do posesji, aby umożliwić bezpieczny wjazd. 3)Ze względu na zróżnicowania wysokościowe terenu oraz przyjętą technologię wykonania bram, jako bramy przesuwne, zachodzi konieczność wykonania dodatkowych elementów uchylnych.Podczas realizacji ogrodzeń, ze względu na zróżnicowania wysokościowe terenu, natrafiono na problem zachowania ciągłości linii górnej krawędzi ogrodzeń. Jedynym rozwiązaniem jest zastosowanie uskoków. W miejscach zaproponowanych uskoków konieczne jest zastosowanie dodatkowych słupków ogrodzeniowych, co pozwoli na płynną regulację ogrodzenia i dostosowanie linii przęseł do nachylenia terenu i zamknięcia przebiegu całości ogrodzeń. Konieczność wykonania robót określonych w punkcie 1) do 3) jest konsekwencją różnic wysokościowych w terenie. W celu poprawy bezpieczeństwa oraz prawidłowego funkcjonowania elementów związanych z ogrodzeniami koniecznym jest wykonanie robót określonych w punktach od 1) do 3). 4)W celu zamknięcia zakresu realizacyjnego dróg wewnętrznych na łukach i prostej należy ułożyć krawężnik drogowy o wymiarach 15 x 30 cm na odcinku drogi biegnącej wzdłuż istniejących ogródków działkowych. W związku z powyższym należy przełożyć istniejącą nawierzchnie z trylinki przylegającą do krawężnika. Ułożenie nowego krawężnika wymaga rozbiórki i ponownego ułożenia nawierzchni z trylinki w zakresie niezbędnym technologicznie.5)W zakresie odpowiedniego odprowadzenia wód powierzchniowych z dróg wewnętrznych należy wykonać dodatkowo 3 wpusty uliczne betonowe o średnicy Ø 500 mm z osadnikiem pozwalające na prawidłowe odprowadzenie powierzchniowych wód opadowych z wewnętrznych dróg osiedla. Konieczność zastosowania powyższego rozwiązania wynikła w trakcie budowy ze względu na istniejące ukształtowanie terenu i zastosowane spadki i ukształtowania nawierzchni dróg wewnętrznych. 6) Podczas realizacji robót budowlanych okazuje się niezbędnym wykonanie regulacji 2 studni teletechnicznych zlokalizowanych w rejonie budynku nr 21 aby móc ułożyć prawidłowo nawierzchnię z kostki betonowej oraz koniecznym do wykonania jest regulacja 2 studni kanalizacyjnych przy budynku nr 14 i 20 w związku ze zmianą niwelacyjną terenu. Uzasadnienie prawne: zgodnie z przepisem art. 144 ust. 1 pkt 2 ustawy Prawo zamówień publicznych zakazuje się zmian postanowień zawartej umowy lub umowy ramowej w stosunku do treści oferty, na podstawie której dokonano wyboru wykonawcy, chyba że zachodzi co najmniej jedna z następujących okoliczności: zmiany dotyczą realizacji dodatkowych dostaw, usług lub robót budowlanych od dotychczasowego wykonawcy, nieobjętych zamówieniem podstawowym, o ile stały się niezbędne i zostały spełnione łącznie następujące warunki: a) zmiana wykonawcy nie może zostać dokonana z powodów ekonomicznych lub technicznych, w szczególności dotyczących zamienności lub interoperacyjności sprzętu, usług lub instalacji, zamówionych w ramach zamówienia podstawowego, b) zmiana wykonawcy spowodowałaby istotną niedogodność lub znaczne zwiększenie kosztów dla zamawiającego, c) wartość każdej kolejnej zmiany nie przekracza 50% wartości zamówienia określonej pierwotnie w umowie lub umowie ramowej. Wszystkie roboty określone w aneksie nie zostały opisane w dokumentacji projektowej ani specyfikacji technicznej wykonania i odbioru robót budowlanych, a więc wykraczają poza zakres zamówienia podstawowego, a jednocześnie warunkują jego wykonanie. Niezbędność ich wykonania spowodowana jest względami technicznymi, o których mowa powyżej oraz w protokole konieczności. Wszystkie roboty kwalifikują się jako jedno przedsięwzięcie. Udzielenie zamówienia innemu wykonawcy niż dotychczasowy jest również nieuzasadnione ekonomicznie, gdyż spowoduje znaczny wzrost kosztów dla Zamawiającego. Dotychczasowy Wykonawca zapewnia nie tylko ciągłość pod względem technicznym wykonywanych robót, jak również dysponuje na budowie odpowiednim potencjałem technicznym i osobowym, stąd Zamawiający nie będzie ponosił dodatkowych kosztów związanych z organizacją terenu budowy przez innego wykonawcę rozumianych jako koszty demobilizacji i ponownej mobilizacji dotychczasowego wykonawcy, koszty zabezpieczenia miejsca realizacji zamówienia. Ponadto niniejsze zamówienie realizowane jest w dwóch etapach. Obecnie na terenie budowy funkcjonuje aż trzech Wykonawców, a dodatkowo pierwszy etap odbywa się również przy udziale podwykonawcy. Dopuszczenie do realizacji kolejnego wykonawcy może generować konflikty na budowie oraz przestoje w związku z koniecznością dostosowania harmonogramów prowadzenia robót, a także może prowadzić do trudności w egzekwowaniu uprawień z tytułu gwarancji, gdyż rezultat prac jednego wykonawcy ma wpływ na rezultat prac drugiego, która to sytuacja przy stwierdzeniu wady w wykonaniu robót może powodować konieczność powoływania biegłego do ustalenia, który z tych wykonawców poniesie koszty ich usunięcia. Inne aspekty ekonomiczne powodujące możliwy wzrost kosztów po stronie Zamawiającego to koszty dodatkowej koordynacji kolejno zatrudnianych wykonawców, jak również różnice pomiędzy aktualnymi cenami rynkowymi a cenami z oferty Wykonawcy z roku 2019 realizującego zamówienie pierwotne. Wszystkie ww. okoliczności zarówno technologiczne jak i ekonomiczne świadczą o możliwości wystąpienia istotnej niedogodności i mogą spowodować znaczne zwiększenie kosztów dla Zamawiającego. W związku z powyższym celowym i niezbędnym jest powierzenie wykonania ww. robót Wykonawcy zamówienia podstawowego tj. CELMAR Sp. z o.o., ul. Św. Cyryla i Metodego 50, 41-909 Bytom. Wartość robót dodatkowych nie przekroczy 50% wartości umowy i wynosi 136 717,64 zł . Spełnione zatem zostały przesłanki z art. 144 ust. 1 pkt 2 ustawy Pzp.

V.4) INFORMACJE DODATKOWE:

 

Podziel się

Poleć ten przetarg znajomemu poleć

Wydrukuj przetarg drukuj

Dodaj ten przetarg do obserwowanych obserwuj








Uwaga: podstawą prezentowanych tutaj informacji są dane publikowane przez Urząd Zamówień Publicznych w Biuletynie Zamówień Publicznych. Treść ogłoszenia widoczna na eGospodarka.pl jest zgodna z treścią tegoż ogłoszenia dostępną w BZP w dniu publikacji. Redakcja serwisu eGospodarka.pl dokłada wszelkich starań, aby zamieszczone tutaj informacje były kompletne i zgodne z prawdą. Nie może jednak zagwarantować ich poprawności i nie ponosi żadnej odpowiedzialności za jakiekolwiek szkody powstałe w wyniku korzystania z nich.


Jeśli chcesz dodać ogłoszenie do serwisu, zapoznaj się z naszą ofertą:

chcę zamieszczać ogłoszenia

Dodaj swoje pytanie

Najnowsze orzeczenia

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.