Ogłoszenie nr 560213844-N-2019 z dnia 08-10-2019 r.
Miedziana Góra: Odbiór i zagospodarowanie odpadów komunalnych z nieruchomości na obszarze gminy Miedziana Góra
OGŁOSZENIE O ZMIANIE UMOWY - Usługi
Zamieszczanie ogłoszenia:
obowiązkowe.
Ogłoszenie dotyczy:
zamówienia publicznego
Zamówienie dotyczy projektu/programu finansowanego ze środków Unii Europejskiej
nie
Zamówienie było przedmiotem ogłoszenia w Biuletynie Zamówień Publicznych:
tak
Numer ogłoszenia: 539855-N-2018
Zostało opublikowane ogłoszenie o zmianie ogłoszenia:
nie
Zostało opublikowane ogłoszenie o udzieleniu zamówienia:
tak
Numer ogłoszenia: 500110032-N-2018
SEKCJA I: ZAMAWIAJĄCY
I. 1) NAZWA I ADRES:
Gmina Miedziana Góra, Krajowy numer identyfikacyjny 29101032300000,
ul. ul. Urzędnicza
18,
26-085
Miedziana Góra, woj.
świętokrzyskie, państwo
Polska, tel.
41 303-16-26, e-mail
anna.zolbach@miedziana-gora.pl, faks
41 303-16-05.
Adres strony internetowej (url): http://www.miedziana-gora.pl
I. 2) RODZAJ ZAMAWIAJĄCEGO:
Administracja samorządowa
SEKCJA II: PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA
II.1) Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:
Odbiór i zagospodarowanie odpadów komunalnych z nieruchomości na obszarze gminy Miedziana Góra
Numer referencyjny (jeżeli dotyczy):IGPOS.271.19.2018
II.2) Rodzaj zamówienia:
Usługi
II.3) Krótki opis zamówienia (wielkość, zakres, rodzaj i ilość dostaw, usług lub robót budowlanych lub określenie zapotrzebowania i wymagań) - a w przypadku partnerstwa innowacyjnego - określenie zapotrzebowania na innowacyjny produkt, usługę lub roboty budowlane:Przedmiotem zamówienia jest usługa polegająca na: ? odbiorze i zagospodarowaniu odpadów komunalnych zbieranych w sposób selektywny i zmieszanych z nieruchomości na obszarze gminy Miedziana Góra oraz nieruchomości, na których znajdują się domki letniskowe i inne nieruchomości wykorzystywane na cele rekreacyjno-wypoczynkowe na obszarze gminy Miedziana Góra (minimum 1raz w miesiącu kalendarzowym), ? wyposażeniu w pojemniki i kontenery oraz odbiorze i zagospodarowaniu odpadów komunalnych z Punktu Selektywnej Zbiórki Odpadów Komunalnych zlokalizowanego przy gminnej oczyszczalni ścieków w Kostomłotach Drugich ul. Ekologiczna 24, ? wyposażeniu nieruchomości, na których zamieszkują mieszkańcy oraz nieruchomości, na których znajdują się domki letniskowe i inne nieruchomości wykorzystywane na cele rekreacyjno-wypoczynkowe w worki do zbierania odpadów w sposób selektywny, ? zorganizowanie i przeprowadzenie obwoźnych zbiórek odpadów wielkogabarytowych oraz zużytego sprzętu elektrycznego i elektronicznego. Wykonawca usług po odebraniu odpadów będzie je zagospodarowywał w sposób zapewniający osiągnięcie odpowiednich poziomów recyklingu, przygotowania odpadów do ponownego użycia i odzysku innymi metodami niektórych frakcji odpadów oraz ograniczenia masy odpadów komunalnych ulegających biodegradacji przekazywanych do składowania. Szczegółowy opis przedmiotu zamówienia zawiera załącznik nr 1do SIWZ.
II.4) Główny kod CPV: 90.51.10.00 - Usługi wywozu odpadów
Dodatkowe kody CPV:
II.5) Okres na jaki została zawarta umowa w sprawie zamówienia publicznego/ umowa ramowa/dynamiczny system zakupów:
01.07.2018 r. - 30.04.2020 r.
SEKCJA III: PROCEDURA
III.1) TRYB W JAKIM UDZIELONO ZAMÓWIENIA
Przetarg nieograniczony
SEKCJA IV: UDZIELENIE ZAMÓWIENIA
NAZWA: Odbiór i zagospodarowanie odpadów komunalnych z nieruchomości na obszarze gminy Miedziana Góra | |
IV.1) DATA UDZIELENIA ZAMÓWIENIA/ZAWARCIA UMOWY RAMOWEJ/USTANOWIENIA DYNAMICZNEGO SYSTEMU ZAKUPÓW:
27/04/2018
IV.2) NAZWA I ADRES WYKONAWCY, KTÓREMU UDZIELONO ZAMÓWIENIA/Z KTÓRYM ZAWARTO UMOWĘ RAMOWĄ/USTANOWIONO DYNAMICZNY SYSTEM ZAKUPÓW:
PHU ZIELIŃSKI Zbigniew Zieliński,
,
ul.Klasztorna 27a,
26-035,
Raków, kraj/woj.
świętokrzyskie
IV.4) INFORMACJE DODATKOWE
|
SEKCJA V: ZMIANA UMOWY
V.1) DATA ZMIANY UMOWY:
16/09/2019
V.2) RODZAJ I ZAKRES ZMIAN:
podstawa prawna zmiany określona w art. 144 ust. 1 pkt 3 ustawy Pzp:
V.3) PRZYCZYNY DOKONANIA ZMIAN W UMOWIE:
Firma PHU ZIELIŃSKI pismem z dnia 26.08.2019 r. przedłożyła kalkulację kosztów oraz wystąpiła z wnioskiem o zwiększenie wynagrodzenia ryczałtowego, o którym mowa w §5 ust. 1 w/w umowy o kwotę 430.820,42 zł. Firma podniosła, iż wskutek okoliczności niezależnych od niej doszło do drastycznego wzrostu kosztów świadczonych usług. Jako czynniki wzrostu kosztów firma wskazała:
- znaczny wzrost strumienia odbieranych od mieszkańców odpadów komunalnych zwłaszcza w sezonie letnim przy zwiększonej ilości odbiorów;
- problem z zagospodarowaniem na instalacjach odpadów pochodzących z selektywnej zbiórki, a co za tym idzie znaczny wzrost cen,
- przy zwiększonym strumieniu odpadów wzrasta również koszt odbioru i transportu, który jest związany z większą ilością kursów umożliwiających prawidłowy odbiór wytworzonych przez mieszkańców gminy odpadów
- znaczący wzrost wynagrodzeń pracowników, wynikający ze wzrostu minimalnego wynagrodzenia i sytuacji na rynku pracy
- zmianę przyjmowania odpadów pochodzących z selektywnej zbiórki odpadów przez instalacje.
W podsumowaniu Firma stwierdza, że opisane sytuacje nie były możliwe do przewidzenia na etapie składania ofert i pomimo należytej staranności w szacowaniu ceny firma ponosi większe niż zakładała koszty odbioru i zagospodarowania odpadów wynikające z ciągłych zmian i sytuacji obecnie panującej na rynku odpadowym.
V.4) INFORMACJE DODATKOWE:
Kwota 430.820,42 zł brutto, o zwiększenie której wnosiła Firma stanowiła sporną należność. Odmowa zawarcia ugody, mogła skutkować wystąpieniem Firmy przeciwko Gminie z pozwem, bądź zaprzestaniem realizacji umowy.
Spór sądowy nie był konieczny. Na podstawie art. 54a ust.1 ustawy z dnia 27 sierpnia 2009 r.o finansach publicznych (Dz.U. 2019.869) Gmina może zawrzeć z Firmą ugodę w sprawie spornej należności cywilnoprawnej w przypadku dokonania oceny, że skutki tej ugody są korzystniejsze niż prawdopodobny wynik postępowania sądowego.
Oceny skutków ugody dokonano w formie pisemnej z uwzględnieniem okoliczności sprawy w szczególności zasadności spornych kwot, możliwości ich zaspokojenia i przewidywanego czasu trwania oraz kosztów postępowania sądowego.
Na podstawie art.5 ust.4 ustawy z dnia 17 grudnia 2004 r. o odpowiedzialności za naruszenie dyscypliny finansów publicznych (Dz.U.2019.1440) nie stanowi naruszenia dyscypliny finansów publicznych wykonanie ugody w sprawie spornej należności cywilnoprawnej zawartej zgodnie z przepisami prawa. Ugodą zawartą zgodnie z przepisami prawa jest ugoda zawarta w wyniku dokonania oceny, o której mowa w art.54a ust.2 ustawy o finansach publicznych.
Również zgodnie z art. 144 ust. 1 pkt. 3 Ustawy z dnia 29 stycznia 2004r. Prawo zamówień publicznych (Dz.U.2018.1986 t.j. ze zm.) zakazuje się istotnych zmian umowy w stosunku do treści oferty, na podstawie której dokonano wyboru wykonawcy chyba że konieczność zmiany umowy spowodowana jest okolicznościami, których zamawiający, działając z należytą starannością, nie mógł przewidzieć oraz wartość zmiany nie przekracza 50 % wartości zamówienia określonej pierwotnie w umowie.
W interesie Gminy było kontynuowanie umowy zawartej z Firmą, która nawet w przypadku podwyższenia wynagrodzenia na rzecz Firmy, była korzystniejsza od umów zawieranych w istniejącej wówczas presji cenowej. W związku z tym celowe było podjęcie rokowań w sprawie ugody. Drugim czynnikiem uzasadniającym rokowania była konieczność zapewnienia przez Gminę ciągłości usług. Poszukiwanie innego wykonawcy na skutek zerwania umowy przez Firmę (czego nie można wykluczyć) niosła ryzyko zaniechania odbioru odpadów od mieszkańców.
Gmina nie mogła kwestionować obiektywnie istniejącego zjawiska wzrostu cen na rynku gospodarki odpadami. Problem dotyczy całego kraju i jest faktem powszechnie znanym. Wskazuje się, iż wzrost cen jest rezultatem trzech głównych przyczyn:
- zmian legislacyjnych związanych z gospodarowaniem odpadami,
- wzrostu opłat za gospodarowanie odpadami, a w szczególności wzrostu cen na składowiskach odpadów,
- wzrostu płacy minimalnej.
W świetle powyższego, nie można było roszczeń Firmy uznać za bezzasadne.
Fakt, iż roszczenia Firmy były co do zasady słuszne nie oznacza, iż uzasadniona była żądana przez Firmę kwota. Kwota 430.820,42 zł brutto, której żądała Firma stanowiła sporną należność.
Zaakceptowano zwiększenie wynagrodzenia dla firmy PHU ZIELIŃSKI maksymalnie o 50% wartości umowy dotychczas niezrealizowanej. W związku z tym zwiększeniu podlega łącznie kwota: 176 297,76 zł brutto (słownie: sto siedemdziesiąt sześć tysięcy dwieście dziewięćdziesiąt siedem 76/100).
Pełna opinia prawna i uzasadnienie stanowią załącznik do prowadzonych negocjacji z Wykonawcą.
PRZETARGI Z PODOBNEJ KATEGORII
- Odbiór, transport i zagospodarowanie odpadów wytworzonych na oczyszczalni ścieków w Mogielnicy
- Prowadzenie i organizacja Punktu Selektywnego Zbierania Odpadów Komunalnych (PSZOK) dla mieszkańców Gminy Wejherowo w Części 1 - PSZOK północny.
- Sukcesywny wywóz odpadów dla Narodowego Instytutu Onkologii im. Marii Skłodowskiej-Curie - Państwowego Instytutu Badawczego Oddziału w Gliwicach
- "Odbiór i transport odpadów wielkogabarytowych, zużytych opon oraz zużytych urządzeń elektrycznych i elektronicznych z terenu Miasta i Gminy Torzym."
- "Odbiór i zagospodarowanie odpadów komunalnych z terenu gminy Aleksandrów"
- Odbiór, transport i zagospodarowanie odpadów komunalnych od właścicieli nieruchomości zamieszkałych na terenie gminy Wielopole Skrzyńskie oraz z Punktu Selektywnej Zbiórki Odpadów Komunalnych
więcej: Usługi wywozu odpadów »
Uwaga: podstawą prezentowanych tutaj informacji są dane publikowane przez Urząd Zamówień Publicznych w Biuletynie Zamówień Publicznych. Treść ogłoszenia widoczna na eGospodarka.pl jest zgodna z treścią tegoż ogłoszenia dostępną w BZP w dniu publikacji. Redakcja serwisu eGospodarka.pl dokłada wszelkich starań, aby zamieszczone tutaj informacje były kompletne i zgodne z prawdą. Nie może jednak zagwarantować ich poprawności i nie ponosi żadnej odpowiedzialności za jakiekolwiek szkody powstałe w wyniku korzystania z nich.