eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plPrzetargiPrzetargi Pabianice › Dostosowanie wybranych peronów przystankowych do potrzeb osób niepełnosprawnych oraz budowa nowych peronów i zatok autobusowych, w tym nowych przystanków - zaprojektuj i wybuduj.



Ogłoszenie z dnia 2020-10-19

Ogłoszenie nr 560205017-N-2020 z dnia 19-10-2020 r.

Pabianice: Dostosowanie wybranych peronów przystankowych do potrzeb osób niepełnosprawnych oraz budowa nowych peronów i zatok autobusowych, w tym nowych przystanków - zaprojektuj i wybuduj.
OGŁOSZENIE O ZMIANIE UMOWY - Roboty budowlane

Zamieszczanie ogłoszenia:

obowiązkowe.

Ogłoszenie dotyczy:

zamówienia publicznego

Zamówienie dotyczy projektu/programu finansowanego ze środków Unii Europejskiej

tak
Należy wskazać projekt/program: "Modernizacja i rozwój komunikacji miejskiej w Pabianicach" współfinansowany z Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Łódzkiego na lata 2014-2020 Działanie III.1 Niskoemisyjny transport miejski, Poddziałanie III.1.1 Niskoemisyjny transport miejski - ZIT.

Zamówienie było przedmiotem ogłoszenia w Biuletynie Zamówień Publicznych:

tak
Numer ogłoszenia: 502562-N-2020

Zostało opublikowane ogłoszenie o zmianie ogłoszenia:

tak
Numer ogłoszenia: 540016904-N-2020

Zostało opublikowane ogłoszenie o udzieleniu zamówienia:

tak
Numer ogłoszenia: 510067039-N-2020

SEKCJA I: ZAMAWIAJĄCY



I. 1) NAZWA I ADRES: Gmina Miejska Pabianice reprezentowana przez Prezydenta Miasta Pabianic Grzegorza Mackiewicza, Krajowy numer identyfikacyjny 51691000000000, ul. ul. Zamkowa 16, 95-200 Pabianice, woj. łódzkie, państwo Polska, tel. 422 254 600, e-mail efila@um.pabianice.pl, faks 422 254 669.
Adres strony internetowej (url): https://bip.um.pabianice.pl/

I. 2) RODZAJ ZAMAWIAJĄCEGO:

Administracja samorządowa

SEKCJA II: PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA

II.1) Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:

Dostosowanie wybranych peronów przystankowych do potrzeb osób niepełnosprawnych oraz budowa nowych peronów i zatok autobusowych, w tym nowych przystanków - zaprojektuj i wybuduj.

Numer referencyjny (jeżeli dotyczy):

ZPK.271.1.2020

II.2) Rodzaj zamówienia:

Roboty budowlane

II.3) Krótki opis zamówienia (wielkość, zakres, rodzaj i ilość dostaw, usług lub robót budowlanych lub określenie zapotrzebowania i wymagań) - a w przypadku partnerstwa innowacyjnego - określenie zapotrzebowania na innowacyjny produkt, usługę lub roboty budowlane:

2.1. Całość zamówienia została podzielona na 4 części: 2.2. Część 1 - budowa zatok autobusowych - 7 sztuk zatok wraz z budową 2 sztuk nowych peronów oraz modernizacją 4 sztuk istniejących peronów z montażem płytek ostrzegawczych z wypustkami: 2.2.1. Część projektowa: o wykonanie projektów koncepcyjnych (schemat rozwiązań w formie rysunków, schematów itp.), o wykonanie prac przedprojektowych, w tym: -wykonanie badań geologicznych i opinii geotechnicznej lub dokumentacji geologiczno inżynierskiej pod wykonanie zatok autobusowych, -wykonanie pomiarów geodezyjnych i uzyskanie na swój koszt aktualnych map do celów projektowych na obszar objęty kontraktem, -uzyskanie wyrysów i wypisów z rejestru gruntów, -inwentaryzacji (decyzja o inwentaryzacji w zakresie wykonawcy), o projekt budowlano - wykonawczy wielobranżowy zatoki przystankowej (wraz z peronem przystankowym), o inne opracowania wymagane dla uzyskania pozwolenia na Budowę: -informacja BIOZ, -zgoda na wycinkę drzew niezbędnych dla realizacji przedmiotowego zadania, -zgoda na wykonanie zadania przez zarządcę drogi o projekty tymczasowej organizacji ruchu, o projekty nowej stałej organizacji ruchu uzgodnione z odpowiednimi organami władzy, o jeśli wymagane, to uzyskanie decyzji pozwolenia na budowę /zgłoszenie (zależnie od warunków przebudowy urządzeń obcych oraz własności gruntów), o specyfikacje techniczne wykonania i odbioru robót. o przedmiary robót i kosztorysy umożliwiające rozliczanie inwestycji. o dokumentacja powykonawcza z naniesionymi w sposób czytelny wszelkimi zmianami wprowadzonymi w trakcie budowy. 2.2.2. Roboty budowlane: o przygotowanie terenu budowy oraz rozbiórki, o budowa zatok autobusowych w zakresie opisanym w PFU i Załączniku Nr 9 do niniejszej SIWZ, o zagospodarowanie terenu bezpośrednio przylegającego do wykonywanych robót, o przebudowa pozostałej infrastruktury technicznej kolidującej z inwestycją - w zakresie określonym w Załączniku Nr 9 do niniejszej SIWZ. 2.3. Część 2 - budowa nowych peronów - 10 sztuk: 2.3.1. Część projektowa: o wykonanie projektów koncepcyjnych (schemat rozwiązań w formie rysunków, schematów itp.). o wykonanie prac przedprojektowych w tym: -wykonanie badań geologicznych i opinii geotechnicznej lub dokumentacji geologiczno inżynierskiej pod wykonanie peronów przystankowych, -wykonanie pomiarów geodezyjnych i uzyskanie na swój koszt aktualnych map do celów projektowych na obszar objęty kontraktem, -uzyskanie wyrysów i wypisów z rejestru gruntów, -inwentaryzacji (decyzja o inwentaryzacji w zakresie wykonawcy), o projekt budowlano - wykonawczy dla budowy nowych peronów. o inne opracowania wymagane dla uzyskania pozwolenia na budowę: -informacja BIOZ, -zgoda na wycinkę drzew niezbędnych dla realizacji przedmiotowego zadania, -zgoda na wykonanie zadania przez zarządcę drogi o projekty tymczasowej organizacji ruchu o projekty nowej stałej organizacji ruchu uzgodnione z odpowiednimi organami władzy o jeśli wymagane, to uzyskanie decyzji pozwolenia na budowę / zgłoszenie (zależnie od warunków przebudowy urządzeń obcych oraz własności gruntów). o specyfikacje techniczne wykonania i odbioru robót. o przedmiary robót i kosztorysy umożliwiające rozliczanie inwestycji. o dokumentacja powykonawcza z naniesionymi w sposób czytelny wszelkimi zmianami wprowadzonymi w trakcie budowy. 2.3.2. Roboty budowlane: o przygotowanie terenu budowy oraz rozbiórki, o budowa peronów przystankowych w zakresie opisanym w PFU i Załączniku Nr 9 do niniejszej SIWZ, o zagospodarowanie terenu bezpośrednio przylegającego do wykonywanych robót. 2.4. Część 3 - modernizacja istniejących peronów z montażem płytek ostrzegawczych z wypustkami - 10 sztuk oraz 2 sztuki bez montażu: 2.4.1. Część projektowa: o wykonanie projektów koncepcyjnych (schemat rozwiązań w formie rysunków, schematów, itp.), o wykonanie prac przedprojektowych w tym: -wykonanie pomiarów geodezyjnych i uzyskanie na swój koszt aktualnych map do celów projektowych na obszar objęty kontraktem, -uzyskanie wyrysów i wypisów z rejestru gruntów, -inwentaryzacji (decyzja o inwentaryzacji w zakresie wykonawcy), o projekt budowlano - wykonawczy dla modernizacji istniejących peronów, o inne opracowania wymagane dla uzyskania pozwolenia na budowę: -informacja BIOZ, -zgoda na wykonanie zadania przez zarządcę drogi, o projekty tymczasowej organizacji ruchu o jeśli wymagane, to uzyskanie decyzji pozwolenia na budowę / zgłoszenie (zależnie od warunków przebudowy urządzeń obcych oraz własności gruntów). o specyfikacje techniczne wykonania i odbioru robót. o przedmiary robót i kosztorysy umożliwiające rozliczanie inwestycji. o dokumentacja powykonawcza z naniesionymi w sposób czytelny wszelkimi zmianami wprowadzonymi w trakcie budowy. 2.4.2. Roboty budowlane: o przygotowanie terenu budowy oraz rozbiórki, o budowa peronów przystankowych w zakresie opisanym w PFU i Załączniku Nr 9 do niniejszej SIWZ, o zagospodarowanie terenu bezpośrednio przylegającego do wykonywanych robót. 2.5. Część 4 - montaż płytek ostrzegawczych z wypustkami na 65 peronach, w tym: a) zakres podstawowy: projekt i montaż płytek ostrzegawczych z wypustkami na istniejących 62 peronach b) zakres objęty prawem opcji: projekt i montaż płytek ostrzegawczych z wypustkami na istniejących peronach zlokalizowanych na terenie PKP - 2 sztuki oraz 1 sztuka na nowym stanowisku przyjazdowo-odjazdowym na placu przydworcowym -. Zamawiający skorzysta z prawa opcji w przypadku ostatecznego ustalenia z właścicielem terenu - PKP S.A. warunków realizacji robót. 2.5.1. Część projektowa: o wykonanie projektów koncepcyjnych (schemat rozwiązań w formie rysunków, schematów, itp.), o projekt budowlano - montażowy dla montażu płytek ostrzegawczych z wypustkami na istniejących peronach, o inne opracowania wymagane dla uzyskania Pozwolenia na Budowę: -informacja BIOZ, -zgoda na wykonanie zadania przez zarządcę drogi o projekty tymczasowej organizacji ruchu o projekt nowej organizacji ruchu uzgodniony z odpowiednimi organami władzy o Jeśli wymagane, to uzyskanie decyzji pozwolenia na budowę / zgłoszenie (zależnie od warunków przebudowy urządzeń obcych oraz własności gruntów). o specyfikacje techniczne wykonania i odbioru robót. o przedmiary robót i kosztorysy umożliwiające rozliczanie inwestycji. o dokumentacja powykonawcza z naniesionymi w sposób czytelny wszelkimi zmianami wprowadzonymi w trakcie budowy. 2.5.2. Roboty budowlane: o przygotowanie terenu budowy oraz rozbiórki, o montaż płytek ostrzegawczych z wypustkami na peronach w zakresie opisanym w PFU i Załączniku Nr 9 do niniejszej SIWZ o zagospodarowanie terenu bezpośrednio przylegającego do wykonywanych robót, 2.6. Zamawiający przewiduje możliwość składania ofert częściowych na każdą część. 2.7. Wykonawca może złożyć ofertę na dowolną liczbę części. W ramach obowiązku Wykonawcy znajduje się pozyskanie wszystkich danych niezbędnych do prawidłowego zaprojektowania i wykonania przedmiotu. Powyższy wykaz może nie wyczerpywać wszystkich opracowań branżowych koniecznych do wykonania zamówienia objętego niniejszą dokumentacją, co nie zwalnia Wykonawcy prac projektowych z obowiązku kompletnego wykonania i przekazania Zamawiającemu dokumentacji projektowej. Do zakresu prac projektowych należy również uzyskanie wszelkich wymaganych przepisami prawa uzgodnień i opinii, decyzji administracyjnych, ekspertyz budowlanych i technicznych i innych czynności niezbędnych do zaprojektowania, wykonania robót budowlanych. Całość założenia ma za zadanie dostosowanie wybranych peronów przystankowych do potrzeb osób niepełnosprawnych, przebudowę peronów oraz budowę nowych peronów i zatok autobusowych, w tym nowych przystanków. Uwaga: Każdy z przystanków zawiera inny zakres modernizacji, przed przystąpieniem do prac należy się zapoznać z załączoną dokumentacją określającą ilość prac. 2.8. Szczegółowy opis przedmiotu zamówienia znajduje się w załączniku pn. Program Funkcjonalno- Użytkowy (PFU) jako Zadanie Nr 7 oraz w wykazie robót stanowiącym załącznik nr 9 do niniejszej SIWZ. Oferent winien przygotowując ofertę analizować przedmiot zamówienia i SIWZ mając na uwadze PFU i załączone do dokumenty. UWAGA!!! Ilości robót przedstawione w załącznikach do SIWZ (PFU) należy rozumieć jako orientacyjne. Mają one charakter poglądowy i nie uwzględniają kompletnego asortymentu robót niezbędnych do wykonania przedmiotu zamówienia w związku z czym Oferent winien je interpretować na własne ryzyko. Wszelkie różnice jakie wynikną w trakcie opracowywania projektu budowlanego i wykonawczego nie będą miały wpływu na cenę kontraktową oferty i czas zakończenia robót. 2.9. Opis przedmiotu zamówienia zgodnie z Rozporządzeniem Komisji (WE) Nr 2195/2002 z 5 listopada 2002 r. w sprawie Wspólnego Słownika Zamówień (CPV): a) dla Części 1: Dział robót: 45000000-7 Roboty budowlane 71000000-8 Usługi architektoniczne, budowlane, inżynieryjne i kontrolne Grupa robót: 45100000-8 Przygotowanie terenu pod budowę 45200000-9 Roboty budowlane w zakresie wznoszenia kompletnych obiektów budowlanych lub ich części oraz roboty w zakresie inżynierii lądowej lub wodnej 71200000-0 Usługi architektoniczne i podobne 71300000-0 Usługi inżynieryjne 77300000-3 Usługi ogrodnicze 45000000-7 Roboty budowlane 71000000-8 Usługi architektoniczne, budowlane, inżynieryjne i kontrolne 71200000-0 Usługi architektoniczne i podobne 71220000-6 Usługi projektowania architektonicznego 71320000-7 Usługi inżynieryjne w zakresie projektowania 71500000-3 Usługi związane z budownictwem b) dla Części 2: Dział robót: 45000000-7 Roboty budowlane 71000000-8 Usługi architektoniczne, budowlane, inżynieryjne i kontrolne Grupa robót: 45100000-8 Przygotowanie terenu pod budowę 45200000-9 Roboty budowlane w zakresie wznoszenia kompletnych obiektów budowlanych lub ich części oraz roboty w zakresie inżynierii lądowej lub wodnej 71200000-0 Usługi architektoniczne i podobne 71300000-0 Usługi inżynieryjne 77300000-3 Usługi ogrodnicze 45000000-7 Roboty budowlane 71000000-8 Usługi architektoniczne, budowlane, inżynieryjne i kontrolne 71200000-0 Usługi architektoniczne i podobne 71220000-6 Usługi projektowania architektonicznego 71320000-7 Usługi inżynieryjne w zakresie projektowania 71500000-3 Usługi związane z budownictwem c) dla Części 3: Dział robót: 45000000-7 Roboty budowlane 71000000-8 Usługi architektoniczne, budowlane, inżynieryjne i kontrolne Grupa robót: 45100000-8 Przygotowanie terenu pod budowę 45200000-9 Roboty budowlane w zakresie wznoszenia kompletnych obiektów budowlanych lub ich części oraz roboty w zakresie inżynierii lądowej lub wodnej 71200000-0 Usługi architektoniczne i podobne 71300000-0 Usługi inżynieryjne 77300000-3 Usługi ogrodnicze 45000000-7 Roboty budowlane 71000000-8 Usługi architektoniczne, budowlane, inżynieryjne i kontrolne 71200000-0 Usługi architektoniczne i podobne 71220000-6 Usługi projektowania architektonicznego 71320000-7 Usługi inżynieryjne w zakresie projektowania 71500000-3 Usługi związane z budownictwem d) dla Części 4: Dział robót: 45000000-7 Roboty budowlane 71000000-8 Usługi architektoniczne, budowlane, inżynieryjne i kontrolne Grupa robót: 45100000-8 Przygotowanie terenu pod budowę 45200000-9 Roboty budowlane w zakresie wznoszenia kompletnych obiektów budowlanych lub ich części oraz roboty w zakresie inżynierii lądowej lub wodnej 71200000-0 Usługi architektoniczne i podobne 71300000-0 Usługi inżynieryjne 77300000-3 Usługi ogrodnicze 45000000-7 Roboty budowlane 71000000-8 Usługi architektoniczne, budowlane, inżynieryjne i kontrolne 71200000-0 Usługi architektoniczne i podobne 71220000-6 Usługi projektowania architektonicznego 71320000-7 Usługi inżynieryjne w zakresie projektowania 71500000-3 Usługi związane z budownictwem 2.10. Rozwiązania równoważne. 1) Program Funkcjonalno- Użytkowy może wskazywać dla niektórych materiałów i urządzeń znaki towarowe lub pochodzenie. Zamawiający zgodnie z art. 29 ust. 3 ustawy dopuszcza składanie ofert równoważnych, a wszelkie towary określone w dokumentacji, pochodzące od konkretnych producentów, określają minimalne parametry jakościowe i cechy użytkowe, jakim muszą odpowiadać towary, aby spełnić wymagania stawiane przez Zamawiającego. Wykonawca analizując PFU powinien założyć, że każdemu odniesieniu, o którym mowa w art. 30 ust. 1 pkt 2 i ust. 3 ustawy Pzp użytemu w dokumentacji projektowej towarzyszy wyraz "lub równoważne". 2) Poprzez zapis dot. minimalnych parametrów jakościowych wymagań Zamawiający rozumie wymagania towarów zawarte w ogólnie dostępnych źródłach, katalogach, stronach internetowych producentów. Operowanie przykładowymi nazwami producenta, ma jedynie na celu doprecyzowanie poziomu oczekiwań Zamawiającego w stosunku do określonego rozwiązania. Zamawiający przy opisie przedmiotu zamówienia wskazując oznaczenie konkretnego producenta (dostawcy) lub konkretny produkt, dopuszcza jednocześnie produkty równoważne o parametrach jakościowych i cechach użytkowych co najmniej na poziomie parametrów wskazanego produktu, uznając tym samym każdy produkt o wskazanych parametrach lub lepszych. Posługiwanie się nazwami producentów / produktów ma wyłącznie charakter przykładowy. 3) Wykonawca, który zastosował produkt równoważny, ma obowiązek wskazać w swojej ofercie, jakie materiały lub urządzenia zostały zamienione, i określić, jakie materiały i urządzenia w ich miejsce proponuje, podając ich parametry techniczne. 4) Zgodnie z art. 30 ust. 4 ustawy Zamawiający dopuszcza zastosowanie przez Wykonawców rozwiązań równoważnych w stosunku do rozwiązań opisanych w niniejszej SIWZ. Wykonawca, który w ofercie powoła się na zastosowanie rozwiązań równoważnych opisywanych w SIWZ, jest obowiązany wykazać, że oferowane przez niego roboty budowlane spełniają wymagania określone przez Zamawiającego. 5) Wykonawca, który zastosuje urządzenia lub materiały równoważne będzie obowiązany wykazać w trakcie realizacji zamówienia, że zastosowane przez niego urządzenia i materiały spełniają wymagania określone przez Zamawiającego. 6) Użycie w dokumentacji projektowej oznakowania w rozumieniu art. 2 pkt 16 ustawy Pzp oznacza, że Zamawiający akceptuje także wszystkie inne oznakowania potwierdzające, że dane roboty budowlane, dostawy lub usługi spełniają równoważne wymagania. W przypadku, gdy Wykonawca z przyczyn od niego niezależnych nie może uzyskać określonego przez Zamawiającego oznakowania lub oznakowania potwierdzającego, że dane roboty budowlane, dostawy lub usługi spełniają równoważne wymagania, Zamawiający w terminie przez siebie wyznaczonym akceptuje inne odpowiednie środki dowodowe, w szczególności dokumentację techniczną producenta, o ile dany wykonawca udowodni, że roboty budowlane, dostawy lub usługi, które mają zostać przez niego wykonane, spełniają wymagania określonego oznakowania lub określone wymagania wskazane przez Zamawiającego. 7) Użycie w dokumentacji projektowej wymogu posiadania certyfikatu wydanego przez jednostkę oceniającą zgodność lub sprawozdania z badań przeprowadzonych przez tę jednostkę jako środka dowodowego potwierdzającego zgodność z wymaganiami lub cechami określonymi w opisie przedmiotu zamówienia, kryteriach oceny ofert lub warunkach realizacji zamówienia oznacza, że zamawiający akceptuje również certyfikaty wydane przez inne równoważne jednostki oceniające zgodność. Zamawiający akceptuje także inne odpowiednie środki dowodowe, w szczególności dokumentację techniczną producenta, w przypadku, gdy dany Wykonawca nie ma ani dostępu do certyfikatów lub sprawozdań z badań, ani możliwości ich uzyskania w odpowiednim terminie, o ile ten brak dostępu nie może być przypisany danemu Wykonawcy, oraz pod warunkiem że dany Wykonawca udowodni, że wykonywane przez niego roboty budowlane, dostawy lub usługi spełniają wymogi lub kryteria określone w opisie przedmiotu zamówienia, kryteriach oceny ofert lub warunkach realizacji zamówienia. 8) Jeżeli w opisie przedmiotu zamówienia ujęto zapis wynikający z KNR lub KNNR wskazujący na konieczność wykorzystywania przy realizacji zamówienia konkretnego sprzętu o konkretnych parametrach Zamawiający dopuszcza używanie innego sprzętu o ile zapewni to osiągnięcie zakładanych parametrów projektowych i nie spowoduje ryzyka niezgodności wykonanych prac z dokumentacją techniczną. 2.11. Wymagania stawiane Wykonawcy: 1) Wykonawca odpowiedzialny będzie za całokształt zamówienia, w tym za przebieg oraz terminowe wykonanie zamówienia, za jakość, zgodność z warunkami technicznymi i jakościowymi określonymi dla przedmiotu zamówienia; 2) wymagana jest należyta staranność przy realizacji zamówienia, rozumiana jako staranność profesjonalisty w działalności objętej przedmiotem niniejszego zamówienia; 3) spełnienie innych wymagań określonych we wzorze aktu umowy oraz wynikających z obowiązujących przepisów prawa. 2.12. Wykonawca dla wypełnienia swoich zobowiązań powinien zapewnić doświadczone i wykwalifikowane osoby zdolne do prowadzenia wszelkich powierzonych zadań zgodnie z obowiązującymi przepisami prawa i w zgodzie z postanowieniami odpowiednich decyzji, uzgodnieniami i opiniami, warunkującymi prawidłową realizację zamówienia. W szczególności na okres realizacji umowy Wykonawca musi zapewnić dysponowanie co najmniej: 1) Przedstawicielem Wykonawcy 2) Projektantem w branży drogowej, 3) Kierownikiem budowy - kierownikiem robót drogowych, których wymagane kwalifikacje i doświadczenie zostały opisane w Rozdziale IV. Zamawiający dopuszcza łączenie różnych funkcji, określonych w ust 2.12 przez tę samą osobę pod warunkiem spełnienia wszystkich wymagań w zakresie kwalifikacji zawodowych właściwych dla łączonych stanowisk, jakie zostaną im powierzone. 2.13. Wykonawca powinien, o ile uzna to za konieczne, zapewnić swoim specjalistom wsparcie i pomoc techniczną ze strony innych specjalistów, którzy mogą być niezbędni do właściwego wykonania umowy (np. dodatkowi projektanci, kierownicy danej branży, uprawniony geodeta, radca prawny, ekspert hydrogeolog, geolog, specjalista ds. ppoż., inżynier materiałowy, specjalista ochrony placu budowy, administrator, itp.). Wykonawca uwzględni w ofercie każdą konieczność uzupełnienia zespołu specjalistów wynikającą z przepisów prawa, decyzji, uzgodnień i porozumień, które są niezbędne do kompleksowej realizacji zamówienia. Kompletne wynagrodzenie całego personelu oraz wszelkie koszty związane z obsługą muszą być zawarte w cenie oferty Wykonawcy. 2.14. Okres rękojmi na wykonane roboty budowlane oraz zamontowane urządzenia i materiały wynosi 60 miesięcy. Minimalny okres gwarancji na wykonane roboty budowlane oraz zamontowane urządzenia i materiały, wynosi 36 miesięcy liczone od dnia podpisania protokołu końcowego. Wydłużenie przez Wykonawcę okresu gwarancji jest jednym z elementów kryteriów oceny ofert, a Zamawiający informuje, że sposób punktacji za proponowany przez Wykonawcę okres gwarancji określony został w Rozdziale XII specyfikacji istotnych warunków zamówienia. Udzielając gwarancji Wykonawca zapewnia bezpłatne czynności przeglądów gwarancyjnych w okresie udzielonej gwarancji na cały przedmiot zamówienia, więc powinien ten koszty uwzględnić w wynagrodzeniu. Przeglądy będą odbywały się minimum raz w roku, chyba, że gwarancja producenta danego materiału wymaga częstszych przeglądów gwarancyjnych. 2.15. Przedmiotowe zamówienie stanowi element realizowanego przez Zamawiającego projektu pn. "Modernizacja i rozwój komunikacji miejskiej w Pabianicach" współfinansowanego z Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Łódzkiego na lata 2014-2020 Działanie III.1 Niskoemisyjny transport miejski, Poddziałanie III.1.1 Niskoemisyjny transport miejski - ZIT. 2.16. Wykonawca, w toku realizacji umowy, zobowiązuje się do stosowania Wytycznych w zakresie realizacji zasady równości szans i niedyskryminacji, w tym dostępności dla osób z niepełnosprawnościami oraz zasady równości szans kobiet i mężczyzn w ramach funduszy unijnych na lata 2014-2020 (dokument dostępny do wglądu na stronie funduszeeuropejskie.gov.pl). 2.17. Podwykonawcy. Zamawiający dopuszcza korzystanie z podwykonawców. Wykonawca: 1) jest zobowiązany wskazać w formularzu ofertowym (Załącznik nr 3a do SIWZ) części zamówienia, których wykonanie zamierza powierzyć podwykonawcom i podać firmy (oznaczenie przedsiębiorstwa) podwykonawców; 2) w przypadku podpisania umowy wykonawca będzie zobowiązany, aby przed przystąpieniem do wykonania zamówienia podał - o ile będą znane - nazwy albo imiona i nazwiska oraz dane kontaktowe podwykonawców i osób do kontaktu z nimi. Wykonawca będzie zawiadamiał podczas realizacji umowy zamawiającego o wszelkich zmianach danych dotyczących podwykonawców, a także przekazywał informacje na temat nowych podwykonawców, którym w późniejszym okresie zamierza powierzyć realizację przedmiotu zamówienia. 3) jeżeli późniejsza zmiana albo rezygnacja z podwykonawcy dotyczy podmiotu, na którego zasoby Wykonawca powoływał się, na zasadach określonych w art. 22a ustawy Pzp, w celu wskazania spełnienia warunków udziału w postępowaniu Wykonawca jest zobowiązany wskazać Zamawiającemu, iż proponowany inny Podwykonawca lub Wykonawca samodzielnie spełniają je w stopniu nie mniejszym niż podwykonawca, na którego zasoby wykonawca powoływał się w trakcie postępowania o udzielenie zamówienia. Kary umowne za nieprawidłowe zgłaszanie podwykonawców oraz realizowanie na ich rzecz płatności określone są w projekcie umowy. 2.18. Klauzula zatrudnienia. Zamawiający stosownie do art. 29 ust. 3a ustawy Pzp, określa obowiązek zatrudnienia na podstawie umowy o pracę osób wykonujących następujące czynności w zakresie realizacji zamówienia: wykonywanie prac fizycznych przy realizacji robót budowlanych (w tym operatorzy sprzętu, kierowcy i prace fizyczne instalacyjno-montażowe objęte zakresem zamówienia, określonym w pkt. 2.2 - 2.5 SIWZ) oraz prac technicznoobsługowych na etapie projektowania. (obowiązek ten nie dotyczy sytuacji, gdy prace te będą wykonywane samodzielnie i osobiście przez osoby fizyczne prowadzące działalność gospodarczą w postaci tzw. samozatrudnienia, jako podwykonawcy). Szczegółowy sposób dokumentowania zatrudnienia ww. osób, uprawnienia zamawiającego w zakresie kontroli spełniania przez wykonawcę wymagań, o których mowa w art. 29 ust. 3a ustawy Pzp oraz sankcji z tytułu niespełnienia tych wymagań, rodzaju czynności niezbędnych do realizacji zamówienia, których dotyczą wymagania zatrudnienia na podstawie umowy o pracę przez wykonawcę lub podwykonawcę osób wykonujących czynności w trakcie realizacji zamówienia zawarte są w projekcie umowy stanowiącym Załącznik Nr 2 do SIWZ. 2.19. Zamawiający nie zastrzega obowiązku osobistego wykonania przez wykonawcę kluczowych części zamówienia w zakresie przedmiotu zamówienia. 2.20. Zamawiający nie przewiduje możliwości udzielenia zamówień podobnych, o których mowa w art. 67 ust. 1 pkt 6 ustawy.


II.4) Główny kod CPV: 45000000-7
Dodatkowe kody CPV:

71000000-8,

45100000-8,

45200000-9,

71200000-0,

71300000-0,

77300000-3,

71000000-8,

71220000-6,

71320000-7,

71500000-3

II.5) Okres na jaki została zawarta umowa w sprawie zamówienia publicznego/ umowa ramowa/dynamiczny system zakupów:
Umowa została zawarta na okres 8 miesięcy.

SEKCJA III: PROCEDURA

III.1) TRYB W JAKIM UDZIELONO ZAMÓWIENIA

Przetarg nieograniczony

SEKCJA IV: UDZIELENIE ZAMÓWIENIA

CZĘŚĆ NR: 2 NAZWA: Budowa nowych peronów - 10 sztuk
IV.1) DATA UDZIELENIA ZAMÓWIENIA/ZAWARCIA UMOWY RAMOWEJ/USTANOWIENIA DYNAMICZNEGO SYSTEMU ZAKUPÓW: 31/03/2020
IV.2) NAZWA I ADRES WYKONAWCY, KTÓREMU UDZIELONO ZAMÓWIENIA/Z KTÓRYM ZAWARTO UMOWĘ RAMOWĄ/USTANOWIONO DYNAMICZNY SYSTEM ZAKUPÓW:

Lukpol Krzysztof Łuczak, , ul. Dąbska 26, 99-210, Uniejów, kraj/woj. łódzkie

IV.3) Informacja na temat wartości zamówienia w chwili zawarcia umowy (bez VAT): 333693.75 PLN.
IV.4) INFORMACJE DODATKOWE




SEKCJA V: ZMIANA UMOWY

V.1) DATA ZMIANY UMOWY:
07/09/2020

V.2) RODZAJ I ZAKRES ZMIAN:

podstawa prawna zmiany określona w art. 144 ust. 1 pkt 3 ustawy Pzp:
1. Zmianie ulega sposób dokonania przez Zamawiającego płatności określony w § 4 ust. 1 Umowy. 2. § 4 ust. 1 Umowy otrzymuje brzmienie: "1. Zamawiający zapłaci wynagrodzenie Wykonawcy w częściach. Rozliczenia odbywać się będą, comiesięcznie (nie częściej niż 1 raz w miesiącu) wg faktycznego zaawansowania wykonywanych robót, na podstawie Harmonogramu Rzeczowo-Finansowego, do wysokości kwot ujętych w Formularzach cenowych".

V.3) PRZYCZYNY DOKONANIA ZMIAN W UMOWIE:
[1] Zamawiający i Wykonawca, zwani dalej również Stronami, w dniu 31 marca 2020 roku podpisali Kontrakt nr ITK.272.12.2020 którego przedmiotem jest wykonanie zadania pn.: "Dostosowanie wybranych peronów przystankowych do potrzeb osób niepełnosprawnych oraz budowa nowych peronów i zatok autobusowych, w tym nowych przystanków - zaprojektuj i wybuduj, Część 2 - obejmująca budowę nowych peronów", zwanym dalej "Umową"; [2] W okresie zawierania niniejszej Umowy jak i toku realizacji robót, doszło do wystąpienia okoliczności siły wyższej w postaci zagrożenia epidemią, a następnie epidemii wirusa COVID-19; [3] Pismem z dnia 10 kwietnia 2020 roku, Wykonawca po raz pierwszy poinformował Zamawiającego o sytuacji spowodowanej rozprzestrzenianiem się koronawirusa oraz o wprowadzeniu stanu epidemicznego w Polsce i możliwych do wystąpienia, negatywnych skutkach dla realizacji niniejszego zamówienia publicznego; [4] Pismem z dnia 13 lipca 2020 roku, Wykonawca poinformował Zamawiającego o wpływie okoliczności związanych z wystąpieniem stanu epidemii wirusa COVID-19 na należyte wykonanie robót poprzez żądania dostawców oraz podwykonawców zapłaty przedpłat za zamówione towary i usługi; do pisma z dnia 13 lipca 2020 roku Wykonawca załączył stosowne dowody; [5] Pismem z dnia 24 lipca 2020 roku, Wykonawca ponownie poinformował Zamawiającego o wpływie okoliczności związanych z wystąpieniem stanu epidemii wirusa COVID-19 na należyte wykonanie robót w zakresie obowiązku dokonywania bieżących płatności podwykonawcom i dostawcom; Wykonawca wskazał ponadto, na żądania podwykonawców, którzy ze względu na epidemie nie mogą sobie pozwolić na otrzymywanie płatności w wydłużonym terminie oczekiwania; [6] Stosownie do treści § 18 ust. 2 pkt 1 lit. a) okoliczności siły wyższej mogą być podstawą zmiany terminu wykonania Umowy; [7] Ponadto stosownie do treści art. 15r ust. 4 ustawy z dnia 2 marca 2020 roku, Zamawiający, po stwierdzeniu, że okoliczności związane z wystąpieniem COVID-19, o których mowa w ust. 1, wpływają na należyte wykonanie umowy, o której mowa w ust. 1, może w uzgodnieniu z wykonawcą dokonać zmiany umowy, o której mowa w art. 144 ust. 1 pkt 3 ustawy z dnia 29 stycznia 2004 r. - Prawo zamówień publicznych, w szczególności przez: 1) zmianę terminu wykonania umowy lub jej części, lub czasowe zawieszenie wykonywania umowy lub jej części, 2) zmianę sposobu wykonywania dostaw, usług lub robót budowlanych, 3) zmianę zakresu świadczenia wykonawcy i odpowiadającą jej zmianę wynagrodzenia lub sposobu rozliczenia wynagrodzenia wykonawcy, - o ile wzrost wynagrodzenia spowodowany każdą kolejną zmianą nie przekroczy 50% wartości pierwotnej umowy. Strony postanowiłu zawrzeć aneks o treści jak niżej. § 1. Zmiany do Umowy 1. Zmianie ulega sposób dokonania przez Zamawiającego płatności określony w § 4 ust. 1 Umowy. 2. § 4 ust. 1 Umowy otrzymuje brzmienie: "1. Zamawiający zapłaci wynagrodzenie Wykonawcy w częściach. Rozliczenia odbywać się będą, comiesięcznie (nie częściej niż 1 raz w miesiącu) wg faktycznego zaawansowania wykonywanych robót, na podstawie Harmonogramu Rzeczowo-Finansowego, do wysokości kwot ujętych w Formularzach cenowych".

V.4) INFORMACJE DODATKOWE:

 

Podziel się

Poleć ten przetarg znajomemu poleć

Wydrukuj przetarg drukuj

Dodaj ten przetarg do obserwowanych obserwuj








Uwaga: podstawą prezentowanych tutaj informacji są dane publikowane przez Urząd Zamówień Publicznych w Biuletynie Zamówień Publicznych. Treść ogłoszenia widoczna na eGospodarka.pl jest zgodna z treścią tegoż ogłoszenia dostępną w BZP w dniu publikacji. Redakcja serwisu eGospodarka.pl dokłada wszelkich starań, aby zamieszczone tutaj informacje były kompletne i zgodne z prawdą. Nie może jednak zagwarantować ich poprawności i nie ponosi żadnej odpowiedzialności za jakiekolwiek szkody powstałe w wyniku korzystania z nich.


Jeśli chcesz dodać ogłoszenie do serwisu, zapoznaj się z naszą ofertą:

chcę zamieszczać ogłoszenia

Dodaj swoje pytanie

Najnowsze orzeczenia

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.