Ogłoszenie nr 560204182-N-2020 z dnia 19-10-2020 r.
Jelenia Góra: Rozbudowa infrastruktury Specjalnego Ośrodka Szkolno - Wychowawczego przy ul. Kruszwickiej w Jeleniej Górze o Zespół Edukacji Przedszkolnej i Podstawowej dla dzieci niepełnosprawnych
OGŁOSZENIE O ZMIANIE UMOWY - Roboty budowlane
Zamieszczanie ogłoszenia:
obowiązkowe.
Ogłoszenie dotyczy:
zamówienia publicznego
Zamówienie dotyczy projektu/programu finansowanego ze środków Unii Europejskiej
tak
Należy wskazać projekt/program: "Rozbudowa infrastruktury Specjalnego Ośrodka Szkolno - Wychowawczego przy ulicy Kruszwickiej 3 w Jeleniej Górze o Zespół Edukacji Przedszkolnej i Podstawowej dla dzieci niepełnosprawnych" (Umowa o dofinansowanie nr RPDS.07.01.03-02-0002/19-00)
Zamówienie było przedmiotem ogłoszenia w Biuletynie Zamówień Publicznych:
tak
Numer ogłoszenia: 557875-N-2019
Zostało opublikowane ogłoszenie o zmianie ogłoszenia:
nie
Zostało opublikowane ogłoszenie o udzieleniu zamówienia:
tak
Numer ogłoszenia: 510152466-N-2019
SEKCJA I: ZAMAWIAJĄCY
I. 1) NAZWA I ADRES:
Miasto Jelenia Góra, Krajowy numer identyfikacyjny 23082152300000,
ul. Pl. Ratuszowy
58,
58-500
Jelenia Góra, woj.
dolnośląskie, państwo
Polska, tel.
075 7546101, 75 46 201, e-mail
ratusz_um@jeleniagora.pl, faks
075 7546159, 7546204.
Adres strony internetowej (url): www.jeleniagora.pl
I. 2) RODZAJ ZAMAWIAJĄCEGO:
Administracja samorządowa
SEKCJA II: PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA
II.1) Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:
Rozbudowa infrastruktury Specjalnego Ośrodka Szkolno - Wychowawczego przy ul. Kruszwickiej w Jeleniej Górze o Zespół Edukacji Przedszkolnej i Podstawowej dla dzieci niepełnosprawnych
Numer referencyjny (jeżeli dotyczy):RZ.271.2.2019
II.2) Rodzaj zamówienia:
Roboty budowlane
II.3) Krótki opis zamówienia (wielkość, zakres, rodzaj i ilość dostaw, usług lub robót budowlanych lub określenie zapotrzebowania i wymagań) - a w przypadku partnerstwa innowacyjnego - określenie zapotrzebowania na innowacyjny produkt, usługę lub roboty budowlane:Przedmiotem zamówienia są roboty budowlane obejmujące budowę placówki przedszkolno-szkolnej dla dzieci niepełnosprawnych, wraz z zagospodarowaniem terenu. Budynek będzie obiektem niepodpiwniczonym, dwukondygnacyjnym, przykrytym dachem płaskim, wyposażonym w instalację wodno-kanalizacyjną, wewnętrzną instalację wodociągową - przeciwpożarową, instalację centralnego ogrzewania i ciepłej wody użytkowej, wentylację mechaniczną nawiewno-wywiewną i wywiewną oraz instalację elektryczną i odgromową. Budynek zawierać będzie strefę wejściową (połączoną z budynkiem istniejącym) wraz z szatnią dla dzieci. Na parterze budynku zlokalizowane zostaną sale zajęć dla dzieci przedszkolnych, a na I piętrze sale dla dzieci szkolnych. W budynku zaprojektowano również sale terapeutyczne, lekcyjne, salę wielofunkcyjną oraz świetlicę. Komunikacja pomiędzy kondygnacjami odbywać będzie się klatką schodową oraz windą przeznaczoną dla osób niepełnosprawnych. Zakres zamówienia obejmuje w szczególności: ? budowę dwukondygnacyjnego budynku o kubaturze ok. 6130,39 m3, przeznaczonego dla potrzeb dzieci niepełnosprawnych; ---? przebudowę i wykonanie niezbędnej infrastruktury technicznej, tj. przyłącza wodociągowego, instalacji kanalizacji sanitarnej i deszczowej, wewnętrznej linii elektrycznej - zasilającej oraz instalacji elektrycznej zasilającej oświetlenie zewnętrzne; ----? powiększenie placu przed wejściem do budynku; ---? budowę parkingu z 20 miejscami parkingowymi zlokalizowanego przy wjeździe na teren zespołu szkolnego; ---? realizację wzdłuż projektowanego budynku, drogi pożarowej o nośności 100 kN/oś; ---? remont nawierzchni przejścia pieszego przez park; ---? korektę linii ogrodzenia w rejonie projektowanego parkingu wraz z montażem bramy przy wjeździe na parking oraz furtki w ogrodzeniu terenów sportowych; ---? wykonanie elementów małej architektury, murków oporowych oraz placu zabaw.
II.4) Główny kod CPV: 45000000-7
Dodatkowe kody CPV:
45214100-1,
45214210-5,
45111291-4,
45310000-3,
45330000-9
II.5) Okres na jaki została zawarta umowa w sprawie zamówienia publicznego/ umowa ramowa/dynamiczny system zakupów:
I. Termin realizacji umowy:
---1) termin zakończenia robót budowlanych - do dnia 06.11.2020 r. (data zgłoszenia kierownika budowy o zakończeniu robót poprzez wpis do dziennika budowy potwierdzony przez inspektora nadzoru inwestorskiego),
---2) termin zakończenia budowy (data podpisania protokołu końcowego odbioru robót budowlanych) - do 7 dni licząc od daty zakończenia robót, jednak nie później niż do dnia 13.11.2020 r.,
---3) termin zakończenia umowy tj. uzyskania pozwolenia na użytkowanie - do 17.12.2020 r.
SEKCJA III: PROCEDURA
III.1) TRYB W JAKIM UDZIELONO ZAMÓWIENIA
Przetarg nieograniczony
SEKCJA V: ZMIANA UMOWY
V.1) DATA ZMIANY UMOWY:
16/10/2020
V.2) RODZAJ I ZAKRES ZMIAN:
podstawa prawna zmiany określona w art. 144 ust. 1 pkt 3 ustawy Pzp:
Zmiana terminu realizacji umowy
V.3) PRZYCZYNY DOKONANIA ZMIAN W UMOWIE:
Wykonawca w dniu 21.09.2020 r. zwrócił się do Zamawiającego z wnioskiem o dokonanie zmiany zapisów umowy nr RZ.272.2.2019. Okoliczności stanowiące podstawę wystąpienia Wykonawcy, wskazują iż przyczyną mogącą mieć wpływ na należyte wykonanie zamówienia są trudności wywołane COVID-19. Wykonawca poinformował Zamawiającego jednocześnie potwierdzając stosownymi oświadczeniami i dokumentami wskazując na:
---1. problemy z zapewnieniem kadry pracowniczej o składzie i strukturze zakładanej w procedurze ubiegania się o udzielenie zamówienia publicznego (tj. czerwiec 2019 r.), firma opiera się głównie na pracownikach będących obywatelami Ukrainy,
---2. problemy z terminową ( standardową) dostawą materiałów budowlanych.
Wykonawca zwrócił także uwagę na zobowiązanie umowne tj. obowiązek uzyskania decyzji o pozwoleniu na użytkowanie obiektu, które to zobowiązanie w okolicznościach trwającej pandemii i wiążącym się z tym szczególnym stanem brakiem dostępu do urzędów publicznych może stanowić poważne utrudnienie.
---Przeanalizowano wskazane przez Wykonawcę okoliczności w kontekście przepisów prawa w tym;
---1. Ustawy z dnia 2 marca 2020 r. o szczególnych rozwiązaniach związanych z zapobieganiem, przeciwdziałaniem i zwalczaniem COVID-19, innych chorób zakaźnych oraz wywołanych nimi sytuacji kryzysowych (Dz.U. z 2020 r. poz. 374 z późn. zm.),
---2. Ustawy z dnia 31 marca 2020 r. o zmianie ustawy o szczególnych rozwiązaniach związanych z zapobieganiem i zwalczaniem COVID-19, innych chorób zakaźnych oraz wywołanych nimi sytuacji kryzysowych oraz niektórych innych ustaw ( Dz.U. z 2020 r. poz.568), i uznano, iż wystąpienie Wykonawcy znajduje swoje uzasadnienie w okresie obowiązywania stanu pandemii i szczególnych uregulowań prawnych dotyczących tego stanu.
Okoliczność związana z koniecznością odbywania kwarantanny przez pracowników wpisuje się w przesłankę art. 15.r. ust.1. pkt.1) natomiast problem z terminową realizacją dostaw zamówionych materiałów w przesłankę wynikająca z art. 15r.ust1. pkt.4) przywołanej wyżej ustawy.
Przesłanki te, zgodnie z intencją ustawodawcy wyrażoną zapisem art. 15.r ust.4 ustawy stanowią podstawę do zmiany terminu wykonania umowy (art.15r.ust.4 pkt.1) oraz zmiany zakresu świadczenia wykonawcy (art. 15.r. ust.4 pkt.3).
---W przedmiotowym przypadku, zmiana zakresu świadczenia Wykonawcy dotyczy zwolnienia go z obowiązku uzyskania decyzji pozwolenia na użytkowanie obiektu, którą to czynność Zamawiający wykona we własnym zakresie.
Zapis art. 15.r. ust.4 pkt.3) brzmi cyt.:
---"zmianę zakresu świadczenia wykonawcy i odpowiadającą jej zmianę wynagrodzenia wykonawcy", ustawodawca wskazuje iż zmiana świadczenia wiąże się ze zmianą wynagrodzenia, jednakże w przedmiotowym przypadku czynności związane z uzyskaniem decyzji o pozwolenia na użytkowanie są czynnościami formalnymi tj. nie mają odzwierciedlenia w ponoszeniu kosztów przez Wykonawcę np. opłat skarbowych, zakupu materiałów czy nakładu pracy mającego odzwierciedlenie w oferowanej w postępowaniu cenie. Zgodnie z zapisami umowy, obowiązek uzyskania przedmiotowej decyzji, przesuwa wypłacenie faktury końcowej oraz stanowi potwierdzenie wykonania przedmiotu umowy.
---Uzasadnionym jest więc w istniejących okolicznościach faktycznych i prawnych, zwolnienie Wykonawcy z obowiązku uzyskania przedmiotowej decyzji, gdyż działania prowadzone przez stosowne organy w procedurze postępowania administracyjnego nie zależą od Wykonawcy lecz wynikają z możliwości kadrowych i organizacyjnych, determinowanych ograniczeniami wynikającymi ze stanu pandemii, pracy organów.
---Mając na uwadze występujące obiektywne okoliczności i związane z nimi ograniczenia oraz dynamiczne zmiany sytuacji faktycznej i prawnej tj. skokowy wzrost ilości dobowych zachorowań i wprowadzane nowe zaostrzenia dotyczące życia społecznego np. ograniczające możliwość przemieszczania, zgromadzeń dodatkowe obostrzenia w zachowywaniu dystansu społecznego itp. , należało uwzględnić wniosek Wykonawcy.
---Zmiana umowy zostanie dokonana na podstawie art. 144.ust.1 pkt.3) ustawy pzp oraz art.15r ust.4 pkt.1) i 3) Ustawy z dnia 2 marca 2020 r. o szczególnych rozwiązaniach związanych z zapobieganiem, przeciwdziałaniem i zwalczaniem COVID-19, innych chorób zakaźnych oraz wywołanych nimi sytuacji kryzysowych (Dz.U. z 2020 r. poz. 374).
V.4) INFORMACJE DODATKOWE:
Termin realizacji umowy:
---1) Termin zakończenia robót budowlanych - do dnia 14.12.2020 r. (data zgłoszenia kierownika budowy o zakończenia robót poprzez wpis do dziennika budowy potwierdzony przez inspektora nadzoru inwestorskiego),
---2) Termin zakończenia umowy do 3 dni licząc od daty zakończenia robót, jednak nie później niż do dnia 17.12.2020 r. (tj data podpisania protokołu końcowego odbioru robót budowlanych).
INNE PRZETARGI Z JELENIEJ GÓRY
- Sukcesywna dostawa części zamiennych, materiałów eksploatacyjnych oraz opon samochodowych
- Dozór i ochrona mienia w Osiedlowym Domu Kultury w Jeleniej Górze przy Al. Jana Pawła II 18
- Usługi sprzątania nieruchomości będących w zarządzie Sądu Okręgowego w Jeleniej Górze oraz pomieszczeń wynajmowanych przez Sąd Okręgowy w Jeleniej Górze.
- KPN/8/2024 "Usługa prowadzenia administracyjnej obsługi ruchu turystycznego w Karkonoskim Parku Narodowym (KPN)"
- Dostawa i finansowanie w formie leasingu operacyjnego fabrycznie nowego pojazdu specjalistycznego typu karawan
- KPN/7/2024 Wykonanie zabezpieczeń przeciwśnieżnych na budynkach będących własnością Karkonoskiego Parku Narodowego z siedzibą w Jeleniej Górze przy ulicach Karkonoska 3 i 4 oraz Cieplicka 196A.
więcej: przetargi w Jeleniej Górze »
PRZETARGI Z PODOBNEJ KATEGORII
- Przebudowa istniejącej infrastruktury sportowej (bieżnia okólna, skocznia oraz rzutnia) przy szkole Podstawowej w Szczytnikach Duchownych - etap II
- Remont części ogrodzenia na warsztatach szkolnych w Zespole Szkół Centrum Kształcenia Rolniczego im. Stanisława Szumca w Bielsku-Białej
- Poprawa efektywności energetycznej Domu Pomocy Społecznej w Tolkmicku.
- Budowa nowego boiska wielofunkcyjnego wraz z zadaszeniem o stałej konstrukcji przy Publicznej Szkole Podstawowej w Polskiej Nowej Wsi
- Budowa nowego boiska wielofunkcyjnego wraz z zadaszeniem o stałej konstrukcji przy Publicznej Szkole Podstawowej w Wawelnie
- "PRZEBUDOWA ORAZ ZMIANA SPOSOBU UŻYTKOWANIA CZĘŚCI BUDYNKU SZKOŁY PODSTAWOWEJ NA PRZEDSZKOLE - ETAP I",
więcej: Roboty budowlane »
Uwaga: podstawą prezentowanych tutaj informacji są dane publikowane przez Urząd Zamówień Publicznych w Biuletynie Zamówień Publicznych. Treść ogłoszenia widoczna na eGospodarka.pl jest zgodna z treścią tegoż ogłoszenia dostępną w BZP w dniu publikacji. Redakcja serwisu eGospodarka.pl dokłada wszelkich starań, aby zamieszczone tutaj informacje były kompletne i zgodne z prawdą. Nie może jednak zagwarantować ich poprawności i nie ponosi żadnej odpowiedzialności za jakiekolwiek szkody powstałe w wyniku korzystania z nich.