eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plPrzetargiPrzetargi Jelenia Góra › Rozbudowa infrastruktury Specjalnego Ośrodka Szkolno - Wychowawczego przy ul. Kruszwickiej w Jeleniej Górze o Zespół Edukacji Przedszkolnej i Podstawowej dla dzieci niepełnosprawnych

Poręczenia kontraktowe dla firm startujących w przetargach publicznych




Ogłoszenie z dnia 2020-10-19

Ogłoszenie nr 560204182-N-2020 z dnia 19-10-2020 r.

Jelenia Góra: Rozbudowa infrastruktury Specjalnego Ośrodka Szkolno - Wychowawczego przy ul. Kruszwickiej w Jeleniej Górze o Zespół Edukacji Przedszkolnej i Podstawowej dla dzieci niepełnosprawnych
OGŁOSZENIE O ZMIANIE UMOWY - Roboty budowlane

Zamieszczanie ogłoszenia:

obowiązkowe.

Ogłoszenie dotyczy:

zamówienia publicznego

Zamówienie dotyczy projektu/programu finansowanego ze środków Unii Europejskiej

tak
Należy wskazać projekt/program: "Rozbudowa infrastruktury Specjalnego Ośrodka Szkolno - Wychowawczego przy ulicy Kruszwickiej 3 w Jeleniej Górze o Zespół Edukacji Przedszkolnej i Podstawowej dla dzieci niepełnosprawnych" (Umowa o dofinansowanie nr RPDS.07.01.03-02-0002/19-00)

Zamówienie było przedmiotem ogłoszenia w Biuletynie Zamówień Publicznych:

tak
Numer ogłoszenia: 557875-N-2019

Zostało opublikowane ogłoszenie o zmianie ogłoszenia:

nie

Zostało opublikowane ogłoszenie o udzieleniu zamówienia:

tak
Numer ogłoszenia: 510152466-N-2019

SEKCJA I: ZAMAWIAJĄCY



I. 1) NAZWA I ADRES: Miasto Jelenia Góra, Krajowy numer identyfikacyjny 23082152300000, ul. Pl. Ratuszowy 58, 58-500 Jelenia Góra, woj. dolnośląskie, państwo Polska, tel. 075 7546101, 75 46 201, e-mail ratusz_um@jeleniagora.pl, faks 075 7546159, 7546204.
Adres strony internetowej (url): www.jeleniagora.pl

I. 2) RODZAJ ZAMAWIAJĄCEGO:

Administracja samorządowa

SEKCJA II: PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA

II.1) Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:

Rozbudowa infrastruktury Specjalnego Ośrodka Szkolno - Wychowawczego przy ul. Kruszwickiej w Jeleniej Górze o Zespół Edukacji Przedszkolnej i Podstawowej dla dzieci niepełnosprawnych

Numer referencyjny (jeżeli dotyczy):

RZ.271.2.2019

II.2) Rodzaj zamówienia:

Roboty budowlane

II.3) Krótki opis zamówienia (wielkość, zakres, rodzaj i ilość dostaw, usług lub robót budowlanych lub określenie zapotrzebowania i wymagań) - a w przypadku partnerstwa innowacyjnego - określenie zapotrzebowania na innowacyjny produkt, usługę lub roboty budowlane:

Przedmiotem zamówienia są roboty budowlane obejmujące budowę placówki przedszkolno-szkolnej dla dzieci niepełnosprawnych, wraz z zagospodarowaniem terenu. Budynek będzie obiektem niepodpiwniczonym, dwukondygnacyjnym, przykrytym dachem płaskim, wyposażonym w instalację wodno-kanalizacyjną, wewnętrzną instalację wodociągową - przeciwpożarową, instalację centralnego ogrzewania i ciepłej wody użytkowej, wentylację mechaniczną nawiewno-wywiewną i wywiewną oraz instalację elektryczną i odgromową. Budynek zawierać będzie strefę wejściową (połączoną z budynkiem istniejącym) wraz z szatnią dla dzieci. Na parterze budynku zlokalizowane zostaną sale zajęć dla dzieci przedszkolnych, a na I piętrze sale dla dzieci szkolnych. W budynku zaprojektowano również sale terapeutyczne, lekcyjne, salę wielofunkcyjną oraz świetlicę. Komunikacja pomiędzy kondygnacjami odbywać będzie się klatką schodową oraz windą przeznaczoną dla osób niepełnosprawnych. Zakres zamówienia obejmuje w szczególności: ? budowę dwukondygnacyjnego budynku o kubaturze ok. 6130,39 m3, przeznaczonego dla potrzeb dzieci niepełnosprawnych; ---? przebudowę i wykonanie niezbędnej infrastruktury technicznej, tj. przyłącza wodociągowego, instalacji kanalizacji sanitarnej i deszczowej, wewnętrznej linii elektrycznej - zasilającej oraz instalacji elektrycznej zasilającej oświetlenie zewnętrzne; ----? powiększenie placu przed wejściem do budynku; ---? budowę parkingu z 20 miejscami parkingowymi zlokalizowanego przy wjeździe na teren zespołu szkolnego; ---? realizację wzdłuż projektowanego budynku, drogi pożarowej o nośności 100 kN/oś; ---? remont nawierzchni przejścia pieszego przez park; ---? korektę linii ogrodzenia w rejonie projektowanego parkingu wraz z montażem bramy przy wjeździe na parking oraz furtki w ogrodzeniu terenów sportowych; ---? wykonanie elementów małej architektury, murków oporowych oraz placu zabaw.


II.4) Główny kod CPV: 45000000-7
Dodatkowe kody CPV:

45214100-1,

45214210-5,

45111291-4,

45310000-3,

45330000-9

II.5) Okres na jaki została zawarta umowa w sprawie zamówienia publicznego/ umowa ramowa/dynamiczny system zakupów:
I. Termin realizacji umowy: ---1) termin zakończenia robót budowlanych - do dnia 06.11.2020 r. (data zgłoszenia kierownika budowy o zakończeniu robót poprzez wpis do dziennika budowy potwierdzony przez inspektora nadzoru inwestorskiego), ---2) termin zakończenia budowy (data podpisania protokołu końcowego odbioru robót budowlanych) - do 7 dni licząc od daty zakończenia robót, jednak nie później niż do dnia 13.11.2020 r., ---3) termin zakończenia umowy tj. uzyskania pozwolenia na użytkowanie - do 17.12.2020 r.

SEKCJA III: PROCEDURA

III.1) TRYB W JAKIM UDZIELONO ZAMÓWIENIA

Przetarg nieograniczony


SEKCJA V: ZMIANA UMOWY

V.1) DATA ZMIANY UMOWY:
16/10/2020

V.2) RODZAJ I ZAKRES ZMIAN:

podstawa prawna zmiany określona w art. 144 ust. 1 pkt 3 ustawy Pzp:
Zmiana terminu realizacji umowy

V.3) PRZYCZYNY DOKONANIA ZMIAN W UMOWIE:
Wykonawca w dniu 21.09.2020 r. zwrócił się do Zamawiającego z wnioskiem o dokonanie zmiany zapisów umowy nr RZ.272.2.2019. Okoliczności stanowiące podstawę wystąpienia Wykonawcy, wskazują iż przyczyną mogącą mieć wpływ na należyte wykonanie zamówienia są trudności wywołane COVID-19. Wykonawca poinformował Zamawiającego jednocześnie potwierdzając stosownymi oświadczeniami i dokumentami wskazując na: ---1. problemy z zapewnieniem kadry pracowniczej o składzie i strukturze zakładanej w procedurze ubiegania się o udzielenie zamówienia publicznego (tj. czerwiec 2019 r.), firma opiera się głównie na pracownikach będących obywatelami Ukrainy, ---2. problemy z terminową ( standardową) dostawą materiałów budowlanych. Wykonawca zwrócił także uwagę na zobowiązanie umowne tj. obowiązek uzyskania decyzji o pozwoleniu na użytkowanie obiektu, które to zobowiązanie w okolicznościach trwającej pandemii i wiążącym się z tym szczególnym stanem brakiem dostępu do urzędów publicznych może stanowić poważne utrudnienie. ---Przeanalizowano wskazane przez Wykonawcę okoliczności w kontekście przepisów prawa w tym; ---1. Ustawy z dnia 2 marca 2020 r. o szczególnych rozwiązaniach związanych z zapobieganiem, przeciwdziałaniem i zwalczaniem COVID-19, innych chorób zakaźnych oraz wywołanych nimi sytuacji kryzysowych (Dz.U. z 2020 r. poz. 374 z późn. zm.), ---2. Ustawy z dnia 31 marca 2020 r. o zmianie ustawy o szczególnych rozwiązaniach związanych z zapobieganiem i zwalczaniem COVID-19, innych chorób zakaźnych oraz wywołanych nimi sytuacji kryzysowych oraz niektórych innych ustaw ( Dz.U. z 2020 r. poz.568), i uznano, iż wystąpienie Wykonawcy znajduje swoje uzasadnienie w okresie obowiązywania stanu pandemii i szczególnych uregulowań prawnych dotyczących tego stanu. Okoliczność związana z koniecznością odbywania kwarantanny przez pracowników wpisuje się w przesłankę art. 15.r. ust.1. pkt.1) natomiast problem z terminową realizacją dostaw zamówionych materiałów w przesłankę wynikająca z art. 15r.ust1. pkt.4) przywołanej wyżej ustawy. Przesłanki te, zgodnie z intencją ustawodawcy wyrażoną zapisem art. 15.r ust.4 ustawy stanowią podstawę do zmiany terminu wykonania umowy (art.15r.ust.4 pkt.1) oraz zmiany zakresu świadczenia wykonawcy (art. 15.r. ust.4 pkt.3). ---W przedmiotowym przypadku, zmiana zakresu świadczenia Wykonawcy dotyczy zwolnienia go z obowiązku uzyskania decyzji pozwolenia na użytkowanie obiektu, którą to czynność Zamawiający wykona we własnym zakresie. Zapis art. 15.r. ust.4 pkt.3) brzmi cyt.: ---"zmianę zakresu świadczenia wykonawcy i odpowiadającą jej zmianę wynagrodzenia wykonawcy", ustawodawca wskazuje iż zmiana świadczenia wiąże się ze zmianą wynagrodzenia, jednakże w przedmiotowym przypadku czynności związane z uzyskaniem decyzji o pozwolenia na użytkowanie są czynnościami formalnymi tj. nie mają odzwierciedlenia w ponoszeniu kosztów przez Wykonawcę np. opłat skarbowych, zakupu materiałów czy nakładu pracy mającego odzwierciedlenie w oferowanej w postępowaniu cenie. Zgodnie z zapisami umowy, obowiązek uzyskania przedmiotowej decyzji, przesuwa wypłacenie faktury końcowej oraz stanowi potwierdzenie wykonania przedmiotu umowy. ---Uzasadnionym jest więc w istniejących okolicznościach faktycznych i prawnych, zwolnienie Wykonawcy z obowiązku uzyskania przedmiotowej decyzji, gdyż działania prowadzone przez stosowne organy w procedurze postępowania administracyjnego nie zależą od Wykonawcy lecz wynikają z możliwości kadrowych i organizacyjnych, determinowanych ograniczeniami wynikającymi ze stanu pandemii, pracy organów. ---Mając na uwadze występujące obiektywne okoliczności i związane z nimi ograniczenia oraz dynamiczne zmiany sytuacji faktycznej i prawnej tj. skokowy wzrost ilości dobowych zachorowań i wprowadzane nowe zaostrzenia dotyczące życia społecznego np. ograniczające możliwość przemieszczania, zgromadzeń dodatkowe obostrzenia w zachowywaniu dystansu społecznego itp. , należało uwzględnić wniosek Wykonawcy. ---Zmiana umowy zostanie dokonana na podstawie art. 144.ust.1 pkt.3) ustawy pzp oraz art.15r ust.4 pkt.1) i 3) Ustawy z dnia 2 marca 2020 r. o szczególnych rozwiązaniach związanych z zapobieganiem, przeciwdziałaniem i zwalczaniem COVID-19, innych chorób zakaźnych oraz wywołanych nimi sytuacji kryzysowych (Dz.U. z 2020 r. poz. 374).

V.4) INFORMACJE DODATKOWE:
Termin realizacji umowy: ---1) Termin zakończenia robót budowlanych - do dnia 14.12.2020 r. (data zgłoszenia kierownika budowy o zakończenia robót poprzez wpis do dziennika budowy potwierdzony przez inspektora nadzoru inwestorskiego), ---2) Termin zakończenia umowy do 3 dni licząc od daty zakończenia robót, jednak nie później niż do dnia 17.12.2020 r. (tj data podpisania protokołu końcowego odbioru robót budowlanych).

 

Podziel się

Poleć ten przetarg znajomemu poleć

Wydrukuj przetarg drukuj

Dodaj ten przetarg do obserwowanych obserwuj








Uwaga: podstawą prezentowanych tutaj informacji są dane publikowane przez Urząd Zamówień Publicznych w Biuletynie Zamówień Publicznych. Treść ogłoszenia widoczna na eGospodarka.pl jest zgodna z treścią tegoż ogłoszenia dostępną w BZP w dniu publikacji. Redakcja serwisu eGospodarka.pl dokłada wszelkich starań, aby zamieszczone tutaj informacje były kompletne i zgodne z prawdą. Nie może jednak zagwarantować ich poprawności i nie ponosi żadnej odpowiedzialności za jakiekolwiek szkody powstałe w wyniku korzystania z nich.


Jeśli chcesz dodać ogłoszenie do serwisu, zapoznaj się z naszą ofertą:

chcę zamieszczać ogłoszenia

Dodaj swoje pytanie

Najnowsze orzeczenia

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.