eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plPrzetargiPrzetargi Kraków › Komisariat Policji VIII w Krakowie-Nowej Hucie, osiedle Zgody 10 - przebudowa budynku

Poręczenia kontraktowe dla firm startujących w przetargach publicznych




Ogłoszenie z dnia 2020-09-23

Ogłoszenie nr 560183405-N-2020 z dnia 23-09-2020 r.

Kraków: Komisariat Policji VIII w Krakowie-Nowej Hucie, osiedle Zgody 10 - przebudowa budynku
OGŁOSZENIE O ZMIANIE UMOWY - Roboty budowlane

Zamieszczanie ogłoszenia:

obowiązkowe.

Ogłoszenie dotyczy:

zamówienia publicznego

Zamówienie dotyczy projektu/programu finansowanego ze środków Unii Europejskiej

nie

Zamówienie było przedmiotem ogłoszenia w Biuletynie Zamówień Publicznych:

tak
Numer ogłoszenia: 566474-N-2019

Zostało opublikowane ogłoszenie o zmianie ogłoszenia:

tak
Numer ogłoszenia: 540138043-N-2019

Zostało opublikowane ogłoszenie o udzieleniu zamówienia:

tak
Numer ogłoszenia: 510217683-N-2019

SEKCJA I: ZAMAWIAJĄCY



I. 1) NAZWA I ADRES: Komenda Wojewódzka Policji w Krakowie, Krajowy numer identyfikacyjny 35108157000000, ul. Mogilska 109, 31-571 Kraków, woj. małopolskie, państwo Polska, tel. 47 83 54 862, e-mail zamowienia.fundusze@malopolska.policja.gov.pl, faks 47 83 54 887.
Adres strony internetowej (url): http://malopolska.policja.gov.pl/

I. 2) RODZAJ ZAMAWIAJĄCEGO:

Administracja rządowa terenowa

SEKCJA II: PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA

II.1) Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:

Komisariat Policji VIII w Krakowie-Nowej Hucie, osiedle Zgody 10 - przebudowa budynku

Numer referencyjny (jeżeli dotyczy):

ZP.59.2019

II.2) Rodzaj zamówienia:

Roboty budowlane

II.3) Krótki opis zamówienia (wielkość, zakres, rodzaj i ilość dostaw, usług lub robót budowlanych lub określenie zapotrzebowania i wymagań) - a w przypadku partnerstwa innowacyjnego - określenie zapotrzebowania na innowacyjny produkt, usługę lub roboty budowlane:

1. Przedmiotem zamówienia jest przebudowa budynku o powierzchni użytkowej 4409 m2 Komisariatu Policji VIII w Krakowie - Nowej Hucie, osiedle Zgody 10 (w tym m.in.: termomodernizacja budynku z wymianą stolarki, wymiana instalacji wewnętrznych na nowe, przebudowa klatki schodowej, wymiana okładzin ściennych i podłogowych, malowanie ścian wewnętrznych, remont podwórka wraz z wymiana ogrodzenia, montaż 2 szt. urządzeń typu platforma, podnośnik dla niepełnosprawnych) wraz z zaprojektowaniem i budową systemu instalacji antenowej łączności radiotelefonicznej. 2. Szczegółowy opis przedmiotu zamówienia stanowią: dokumentacja projektowa - załącznik 11a do SIWZ, program funkcjonalno-użytkowy zaprojektowania i budowy systemu instalacji antenowej łączności - załącznik 11b do SIWZ oraz specyfikacje techniczne wykonania i odbioru robót budowlanych - załącznik 12 do SIWZ, z zastrzeżeniem zdań następnych. W stosunku do dokumentacji projektowej Zamawiający wymaga, aby zabudowywana stolarka zewnętrzna spełniała warunek: współczynnik przenikania ciepła mniejszy bądź równy odpowiednio: 0,9 W/(m2*K) dla okien, 1,3 W/(m2*K) dla drzwi. W odniesieniu do dokumentacji projektowej (branża teletechniczna) Zamawiający wymaga, aby przy realizacji inwestycji uwzględnić uwarunkowania wskazane w pkt IV Załącznika nr 11b do SIWZ. 3. Przedmiar robót (załącznik nr 13 do SIWZ) służy tylko jako pomoc w określeniu kwoty ryczałtowej na wykonanie w/w roboty budowlanej. Ilości podane w tym opracowaniu są orientacyjne i pomocnicze. 4. Jeśli w dokumentach składających się na opis przedmiotu zamówienia, wskazana jest nazwa handlowa firmy, lub produktu, Zamawiający - w odniesieniu do wskazanych wprost w dokumentacji postępowania parametrów, czy danych (technicznych lub jakichkolwiek innych), identyfikujących produkt - dopuszcza rozwiązania równoważne zgodne z danymi technicznymi i parametrami zawartymi w w/w dokumentacji. Jako rozwiązania równoważne, należy rozumieć rozwiązania charakteryzujące się parametrami nie gorszymi od wymaganych, a znajdującymi się w dokumentacji. 5. Zgodnie z art. 30 ust. 5 ustawy Prawo zamówień publicznych (dalej ustawy PZP), Wykonawca, który powołuje się na rozwiązania równoważne w zakresie opisywanym przez Zamawiającego, jest obowiązany wykazać, że oferowane przez niego dostawy lub roboty budowlane spełniają wymagania określone przez Zamawiającego. 6. W przypadku zaoferowania produktów równoważnych lub techniki wykonania robót budowlanych, Wykonawca musi wraz z ofertą przedstawić oferowane produkty lub techniki wykonania robót budowlanych oraz dołączyć dokumenty potwierdzające parametry techniczne i analizę porównawczą, z której jednoznacznie będzie wynikać, że są one w pełni równoważne do rozwiązań wskazanych w dokumentacji postępowania, a także uzyskać stosowną zgodę projektanta na ich zastosowanie podczas realizacji prac budowlanych i wykończeniowych. 7. Wykonawca udzieli gwarancji: na przedmiot zamówienia nie krótszej niż 36 miesięcy licząc od daty odbioru końcowego. Szczegółowe warunki gwarancji wymagane przez Zamawiającego zawarte są w projekcie umowy. 8. Zamawiający będzie wymagał zawarcia umowy na warunkach określonych w załączniku Nr 5 do niniejszej SIWZ. 9. Uwaga! Zgodnie z art. 93 ust. 1a ustawy Pzp, Zamawiający przewiduje możliwość unieważnienia postępowania o udzielenie zamówienia, jeżeli środki, które zamawiający zamierzał przeznaczyć na sfinansowanie całości lub części zamówienia, nie zostaną mu przyznane. Możliwość unieważnienia postępowania na tej podstawie została przewidziana w ogłoszeniu o zamówieniu. 10. Wymagany termin realizacji umowy: do 25 miesięcy od daty przekazania placu budowy, przy czym przekazanie placu budowy nastąpi w terminie określonym przez Zamawiającego, nie krótszym niż 5 miesięcy i nie dłuższym niż 6 miesięcy od zawarcia umowy


II.4) Główny kod CPV: 45.00.00.00 - Roboty budowlane
Dodatkowe kody CPV:

II.5) Okres na jaki została zawarta umowa w sprawie zamówienia publicznego/ umowa ramowa/dynamiczny system zakupów:
25 miesięcy

SEKCJA III: PROCEDURA

III.1) TRYB W JAKIM UDZIELONO ZAMÓWIENIA

Przetarg nieograniczony

SEKCJA IV: UDZIELENIE ZAMÓWIENIA

NAZWA: Komisariat Policji VIII w Krakowie-Nowej Hucie, osiedle Zgody 10 - przebudowa budynku
IV.1) DATA UDZIELENIA ZAMÓWIENIA/ZAWARCIA UMOWY RAMOWEJ/USTANOWIENIA DYNAMICZNEGO SYSTEMU ZAKUPÓW: 26/09/2019
IV.2) NAZWA I ADRES WYKONAWCY, KTÓREMU UDZIELONO ZAMÓWIENIA/Z KTÓRYM ZAWARTO UMOWĘ RAMOWĄ/USTANOWIONO DYNAMICZNY SYSTEM ZAKUPÓW:

Arco System Spółka z ograniczoną odpowiedzialnością , , ul. Unii Europejskiej 24, 32-600, Oświęcim, kraj/woj. małopolskie

IV.3) Informacja na temat wartości zamówienia w chwili zawarcia umowy (bez VAT): 15039837.50 PLN.
IV.4) INFORMACJE DODATKOWE




SEKCJA V: ZMIANA UMOWY

V.1) DATA ZMIANY UMOWY:
11/09/2020

V.2) RODZAJ I ZAKRES ZMIAN:

podstawa prawna zmiany określona w art. 144 ust. 1 pkt 2 ustawy Pzp:
zmiany dotyczą realizacji dodatkowych robót budowlanych od dotychczasowego wykonawcy, nieobjętych zamówieniem podstawowym, o ile stały się niezbędne i zostały spełnione łącznie następujące warunki: a) zmiana wykonawcy nie może zostać dokonana z powodów ekonomicznych lub technicznych, w szczególności dotyczących zamienności lub interoperacyjności sprzętu, usług lub instalacji, zamówionych w ramach zamówienia podstawowego, b) zmiana wykonawcy spowodowałaby istotną niedogodność lub znaczne zwiększenie kosztów dla zamawiającego, c) wartość każdej kolejnej zmiany nie przekracza 50% wartości zamówienia określonej pierwotnie w umowie lub umowie ramowej

podstawa prawna zmiany określona w art. 144 ust. 1 pkt 3 ustawy Pzp:
zostały spełnione łącznie następujące warunki: a) konieczność zmiany umowy lub umowy ramowej spowodowana jest okolicznościami, których zamawiający, działając z należytą starannością, nie mógł przewidzieć, b) wartość zmiany nie przekracza 50% wartości zamówienia określonej pierwotnie w umowie lub umowie ramowej

V.3) PRZYCZYNY DOKONANIA ZMIAN W UMOWIE:
Ograniczenie zakresu robót na 2020 rok wynika z ograniczenia finansowania z KGP na rok 2020. Powyższe ograniczenie wymaga zatem zmiany harmonogramu rzeczowo-finansowego do Umowy. Roboty dodatkowe w zakresie okien wynikają z faktu, że pierwotna dokumentacja wykonana była w 2008r. a w 2015 została ona jedynie została zaktualizowana do obowiązują-cych w owym czasie przepisów, aby uzyskać pozwolenie na roboty budowlane. Roboty do-datkowe wynikają zatem z upływającego czasu i postępującego w czasie pogorszenia się stanu stolarki okiennej nie przewidzianej w projekcie do wymiany. Okna zamontowane kilkanaście lat temu mają wysoki współczynnik przenikania ciepła (nie spełniają obecnych wymagań), są pożółkłe, ciężko się otwierają i zamykają. Wymiana wszystkich okien (zarówno tych objętych jak i nieobjętych dokumentacją projektową) pozwoli zapewnić wymagane zgodnie z obowią-zującymi przepisami ("Warunki techniczne)" współczynniki przenikania ciepła dla całych okien mniejsze lub równe 0,9 W/m2*K, uzyskać wymierne oszczędności w zużyciu ciepła, ujednolicić estetykę całości stolarki a tym samym całego budynku. Jednocześnie dla dwóch sztuk okien (zaprojektowanych do wymiany na aluminiowe EI60) proponuje się wykonanie ich jako plastikowe, co obniży koszt ich wykonania (zachowanie klasy EI60 nie jest wymaga-ne). W ramach ograniczenia zakresu robót proponuje się również rezygnację z wykratowa-nia i wysiatkowania części okien parteru. Dokumentacja projektowa przewiduje wykratowanie i wysiatkowanie tych okien, lecz ze względu na charakter pomieszczeń, wykratowanie i wy-siatkowanie jest zbędne. Garaż przyległy do budynku głównego jest poza zakresem opracowania dokumentacji projektowej i nie jest objęty zakresem robót podstawowych. Jest brudny, zniszczony, ma bra-my z widoczną rdzą. Wymagana jest modernizacja elewacji garażu, wymiana pokrycia dachu na nową, wymiana bram na nowe, wymiana obróbek blacharskich na gzymsach. Są to roboty dodatkowe i zasadnym jest wykonanie ich na obecnym etapie prac, co poprawi i zabezpieczy na przyszłość stan techniczny garażu oraz ujednolici wygląd przyległych budynków z budyn-kiem głównym. Płyty suprema, które obecnie stanowią strop podwieszany w części budynku należy usunąć, gdyż ich pozostawienie mogłoby stanowić zagrożenie dla użytkowników budynku. W dniu 31 stycznia 2020 roku doszło do zdarzenia gdzie w jednym z pokoi biurowych budynku oberwał się sufit wykonany właśnie z supremy. Przeprowadzana wówczas przez biegłego eks-pertyza wyłączyła z użytkowania cześć budynku z uwagi na fakt, iż stropy te były popękane, co groziło zerwaniem płyt i było niebezpieczne dla użytkowników tych pomieszczeń. Uszko-dzeniu (skorodowaniu) uległ też system kotwienia stropu, brak jest również możliwości wery-fikacji poprawności jego zamontowania w pozostałych pomieszczeniach. Dlatego też z uwagi na duże ryzyko wystąpienia podobnych zdarzeń z pozostałych pomieszczeniach koniecznym jest usunięcie supremy we wskazanej części budynku (pomieszczenia biurowe oraz korytarze). W miejsce płyt suprema zostanie wykonany sufit systemowy, kasetonowy. Przewidywane do wykonania roboty były poza zakresem opracowania dokumentacji projektowej i nie są objęte zakresem robót podstawowych, ujętych w trakcie postepowania przetargowego. W związku z powyższym ww. roboty należy ocenić jako dodatkowe. Poniżej podano wartości poszczególnych robót dodatkowych oraz robót z których proponuje się zrezygnować: o 626.274,98 zł brutto - wymiana dodatkowej stolarki okiennej (wraz z parapetami) oraz zamiana dwóch okien z aluminiowych EI60 na plastikowe, o -75.271,79 zł brutto - rezygnacja z części wykratowania i wysiatkowania okien wraz z rezygnacją malowania części sufitów (w miejscu wymiany supremy na sufity kaseto-nowe), o 85.478,04 zł brutto - modernizacja garażu, o 135.661,05 zł brutto - wymiana sufitów z płyt suprema, RAZEM: 772.142,28 zł brutto. Jednocześnie pismem z dnia 08.04.2020 r. Wykonawca, w odpowiedzi na decyzję Za-mawiającego o ograniczeniu zakresu robót i środków na 2020 r., zawnioskował o wydłużenie końcowego realizacji Umowy o 5 miesięcy. Biorąc pod uwagę: o faktyczne ograniczenie zakresu robót i środków na 2020 rok, powodujące konieczność późniejszej (w kolejnych latach) realizacji tych robót, o konieczność wykonania ww. robót dodatkowych, zasadnym jest i proponuje się wyrażenie zgody na wydłużenie terminu realizacji umowy o 5 miesięcy, tj. z 25 miesięcy od daty przekazania placu budowy do 30 miesięcy od daty przeka-zania placu budowy. Przekazanie placu budowy nastąpiło 04.05.2020 r., co powoduje, że no-wy termin realizacji umowy określony byłby do dnia 04.11.2022 r.

V.4) INFORMACJE DODATKOWE:
W umowie Nr AQ.RU.2380.325.2019 z dnia 26.09.2019 r. wprowadza się następujące zmiany: 1. § 3 ust. 2 umowy otrzymuje brzmienie: "Termin realizacji zamówienia: do 30 miesięcy od daty przekazania placu budowy." 2. § 4 umowy otrzymuje brzmienie: "W przypadku nie pozyskania pełnej planowanej kwoty środków finansowych, Zamawiający zastrzega sobie możliwość ograniczenia zakresu rzeczowego robót do wysokości środków zabezpieczonych na dany rok, o czym Zamawiający niezwłocznie poinformuje Wykonawcę. Z tego tytułu Wykonawcy nie przysługują żadne roszczenia finansowe. Środki finansowe na 2020 rok ograniczone są do wysokości 4.119.250,36 zł brutto". 3. § 22 ust. 1 umowy, w związku z wprowadzeniem robót dodatkowych i ograniczeniem zakresu robót w zakresie: 1) 626.274,98 zł brutto - wymiana dodatkowej stolarki okiennej (wraz z parapetami) oraz zamiana dwóch okien z aluminiowych EI60 na plastikowe, 2) 85.478,04 zł brutto - modernizacja garażu, 3) 135.661,05 zł brutto - wymiana sufitów z płyt suprema, 4) 75.271,79 zł brutto - rezygnacja z części wykratowania i wysiatkowania okien wraz z rezygnacją malowania części sufitów (w miejscu wymiany supremy na sufity kasetonowe), otrzymuje brzmienie: "Strony ustalają, że za wykonanie przedmiotu umowy Wykonawca otrzyma wynagrodzenie ryczałtowe w łącznej wysokości: 19.271.142,41 PLN, słownie: dziewiętnaście milionów dwieście siedemdziesiąt jeden tysięcy sto czterdzieści dwa złotych, 41/100 groszy". 4. § 22 ust.5 umowy otrzymuje brzmienie: "Finansowanie robót nastąpi fakturami częściowymi elementów robót, według opracowanego przez Wykonawcę Harmonogramu Rzeczowo - Finansowego Robót będącego załącznikiem nr 5 do niniejszej umowy, przy założeniu faktu, że finansowanie robót wynosić będzie maksymalnie: w 2020 r. do kwoty 4 119 250,36 zł brutto." 5. harmonogram rzeczowo-finansowy - Załącznik Nr 5 do umowy, otrzymuje brzmienie jak załącznik do aneksu.

 

Podziel się

Poleć ten przetarg znajomemu poleć

Wydrukuj przetarg drukuj

Dodaj ten przetarg do obserwowanych obserwuj








Uwaga: podstawą prezentowanych tutaj informacji są dane publikowane przez Urząd Zamówień Publicznych w Biuletynie Zamówień Publicznych. Treść ogłoszenia widoczna na eGospodarka.pl jest zgodna z treścią tegoż ogłoszenia dostępną w BZP w dniu publikacji. Redakcja serwisu eGospodarka.pl dokłada wszelkich starań, aby zamieszczone tutaj informacje były kompletne i zgodne z prawdą. Nie może jednak zagwarantować ich poprawności i nie ponosi żadnej odpowiedzialności za jakiekolwiek szkody powstałe w wyniku korzystania z nich.


Jeśli chcesz dodać ogłoszenie do serwisu, zapoznaj się z naszą ofertą:

chcę zamieszczać ogłoszenia

Dodaj swoje pytanie

Najnowsze orzeczenia

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.