Ogłoszenie nr 560182579-N-2020 z dnia 22-09-2020 r.
Katowice: Zagospodarowanie przestrzeni publicznej w ciągu ulicy Dworcowej (w formie placu) na odcinku od skrzyżowania ulic św. Jana, Dworcowej i Kochanowskiego do skrzyżowania ulic: Mielęckiego, Dworcowej, Mariackiej (wraz ze skrzyżowaniem) w ramach zadania inwestycyjnego pn.: Przebudowa strefy śródmiejskiej - obszar ul. Dworcowej i Tylnej Mariackiej.
OGŁOSZENIE O ZMIANIE UMOWY - Roboty budowlane
Zamieszczanie ogłoszenia:
obowiązkowe.
Ogłoszenie dotyczy:
zamówienia publicznego
Zamówienie dotyczy projektu/programu finansowanego ze środków Unii Europejskiej
nie
Zamówienie było przedmiotem ogłoszenia w Biuletynie Zamówień Publicznych:
tak
Numer ogłoszenia: 565753-N-2019
Zostało opublikowane ogłoszenie o zmianie ogłoszenia:
nie
Zostało opublikowane ogłoszenie o udzieleniu zamówienia:
tak
Numer ogłoszenia: 510199325-N-2019
SEKCJA I: ZAMAWIAJĄCY
I. 1) NAZWA I ADRES:
Miasto Katowice, Krajowy numer identyfikacyjny 00000000000000,
ul. ul. Młyńska
4,
40-098
Katowice, woj.
śląskie, państwo
Polska, tel.
+48 32 2593302, e-mail
bzp@katowice.eu, faks
48 327 054 949.
Adres strony internetowej (url):
I. 2) RODZAJ ZAMAWIAJĄCEGO:
Administracja samorządowa
SEKCJA II: PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA
II.1) Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:
Zagospodarowanie przestrzeni publicznej w ciągu ulicy Dworcowej (w formie placu) na odcinku od skrzyżowania ulic św. Jana, Dworcowej i Kochanowskiego do skrzyżowania ulic: Mielęckiego, Dworcowej, Mariackiej (wraz ze skrzyżowaniem) w ramach zadania inwestycyjnego pn.: Przebudowa strefy śródmiejskiej - obszar ul. Dworcowej i Tylnej Mariackiej.
Numer referencyjny (jeżeli dotyczy):BZP.271.1.76.2019
II.2) Rodzaj zamówienia:
Roboty budowlane
II.3) Krótki opis zamówienia (wielkość, zakres, rodzaj i ilość dostaw, usług lub robót budowlanych lub określenie zapotrzebowania i wymagań) - a w przypadku partnerstwa innowacyjnego - określenie zapotrzebowania na innowacyjny produkt, usługę lub roboty budowlane:Zamówienie polega na zagospodarowaniu przestrzeni publicznej w ciągu ulicy Dworcowej na odcinku od skrzyżowania ul. Św. Jana i ul. Dworcowej do skrzyżowania ul. Mielęckiego i ul. Mariackiej. W ramach zamówienia Wykonawca zobowiązany jest do: rozbiórki istniejącej nawierzchni i przygotowania terenu pod inwestycję, rozbiórki istniejącego budynku podziemnego szaletu publicznego, demontażu istniejącej podziemnej stacji transformatorowej, zabezpieczenia istniejącej infrastruktury technicznej, budowy placu i ciągu pieszo-jezdnego od ul. Św. Jana do ul. Mielęckiego; budowy parkingu dla samochodów osobowych, w tym dla osób niepełnosprawnych, dla autobusu, miejsc postoju taksówek; budowy miejsca postoju rowerów; wykonania schodów terenowych; korekty rozwiązań drogowych na skrzyżowaniu ul. Dworcowej z ul. Św. Jana; korekty przebiegu istniejącej ścieżki rowerowej przy ul. Św. Jana; budowy fontanny wraz z komorą techniczną; budowy nowych ciągów sieci wodno-kanalizacyjnej z hydrantami p.poż. wraz z punktami czerpania wody do podlewania zieleni oraz dla kurtyn wodnych; budowy kanalizacji deszczowej wraz z osadnikiem i zbiornikiem retencyjnym; budowy przyłącza kanalizacji sanitarnej (technologicznej) odwadniającej komorę wodomierzową; budowy oświetlenia zewnętrznego wraz z SOU (Szafa Oswietlenia Ulicznego), przebudowy istniejących sieci elektroenergetycznych Sn i nN; wykonania zasilania urządzeń zewnętrznych tj. fontanna, studnie z rozdzielnicami, kamery; wykonania zasilania i instalacji elektrycznej w maszynowni fontanny wraz z rozdzielnicą; budowy nowej stacji transformatorowej w obudowie w kształcie słupa ogłoszeniowego; przebudowy sygnalizacji drogowo-tramwajowej w rejonie skrzyżowania ul. Dworcowej i Św. Jana; budowy ciągów sieci teletechnicznej w tym monitoringu; przebudowy istniejącej sieci teletechnicznej; wymiany pokryw i ram studni kanalizacji własności Orange Polska S.A. wraz z dostawą, montażem i dostosowaniem do nowego układu drogowego; budowy kanału technologicznego; budowy systemu sączków węchowych, umożliwiających kontrolę szczelności istniejącej podziemnej sieci gazowej; przebudowy istniejącej sieci wodociągowej; budowy przyłącza wodociągowego z komorą wodomierzową wentylowaną i odwadnianą; budowy fundamentu pod świąteczną choinkę; wykonania nasadzeń zieleni wysokiej, niskiej, pnączy, trawników; wykonania systemów nawadniania zieleni; dostawy i montażu elementów małej architektury: ławki, kosze, stojaki rowerowe, słupki stalowe; dostawy i montażu elementów bezpieczeństwa ruchu, dostawy i montażu tabliczki informacyjnej; opracowania projektu czasowej organizacji ruchu wraz z wdrożeniem, wdrożenia stałej organizacji ruchu. 2. Szczegółowy zakres prac określają niżej wymienione załączniki do SIWZ: warunki realizacji przedmiotu zamówienia - Załącznik nr 5 wzór umowy - Załącznik nr 6 przedmiary robót - Załącznik nr 7 specyfikacja techniczna wykonania i odbioru robót - Załącznik nr 8 dokumentacja projektowa - Załącznik nr 9 3. Wymagania wynikające z art. 29 ust. 3a ustawy Pzp: Zamawiający wymaga zatrudnienia na podstawie umowy o pracę przez Wykonawcę lub Podwykonawcę osób wykonujących wskazane poniżej czynności w trakcie realizacji zamówienia związanych z wykonywaniem robót tj.: budowy konstrukcji nawierzchni, robót brukarskich, robót z zakresu sieci sanitarnych i elektroenergetycznych. Sposób dokumentowania zatrudnienia tych osób: a. na etapie postępowania Zamawiający wymaga, aby Wykonawca złożył oświadczenie, iż do realizacji zamówienia skieruje osoby wykonujące czynności wskazane powyżej zatrudnione na umowę o pracę z co najmniej minimalnym miesięcznym wynagrodzeniem. W przypadku, gdy Wykonawca nie złoży takiego oświadczenia jego oferta zostanie odrzucona, gdyż nie będzie zgodna z SIWZ. b. na etapie realizacji zamówienia Zamawiający wymaga, aby Wykonawca na żądanie Zamawiającego przedkładał oświadczenia i dokumenty w zakresie potwierdzenia spełnienia ww. wymogu zatrudnienia osób wykonujących czynności wskazane w ppkt powyżej na umowę o pracę z co najmniej minimalnym miesięcznym wynagrodzeniem. Wykaz oświadczeń i dokumentów oraz sankcje za niespełnienie ww. wymogu na etapie wykonywania zamówienia znajdują się we wzorze umowy, stanowiącym załącznik nr 6 do SIWZ. 4. Zamówienie jest przeznaczone dla użytku osób fizycznych. Przestrzeń publiczna jest dostępna dla osób niepełnosprawnych. Projekt uzyskał uzgodnienie Powiatowej Społecznej Rady ds. Osób Niepełnosprawnych - Uchwała nr 1 z dnia 16.05.2018.
II.4) Główny kod CPV: 45000000-7
Dodatkowe kody CPV:
45100000-8,
45110000-1,
45111200-0,
45111291-0,
45220000-5,
45231000-5,
45231300-8,
45233000-9,
45233200-1,
45332000-3,
45231600-1,
45311200-2,
45315700-5,
45316100-6
II.5) Okres na jaki została zawarta umowa w sprawie zamówienia publicznego/ umowa ramowa/dynamiczny system zakupów:
?10 miesięcy od daty podpisania umowy
SEKCJA III: PROCEDURA
III.1) TRYB W JAKIM UDZIELONO ZAMÓWIENIA
Przetarg nieograniczony
SEKCJA IV: UDZIELENIE ZAMÓWIENIA
NAZWA: Zagospodarowanie przestrzeni publicznej w ciągu ulicy Dworcowej (w formie placu) na odcinku od skrzyżowania ulic św. Jana, Dworcowej i Kochanowskiego do skrzyżowania ulic: Mielęckiego, Dworcowej, Mariackiej (wraz ze skrzyżowaniem) w ramach zadania inwestycyjnego pn.: Przebudowa strefy śródmiejskiej - obszar ul. Dworcowej i Tylnej Mariackiej. | |
IV.1) DATA UDZIELENIA ZAMÓWIENIA/ZAWARCIA UMOWY RAMOWEJ/USTANOWIENIA DYNAMICZNEGO SYSTEMU ZAKUPÓW:
06/09/2019
IV.2) NAZWA I ADRES WYKONAWCY, KTÓREMU UDZIELONO ZAMÓWIENIA/Z KTÓRYM ZAWARTO UMOWĘ RAMOWĄ/USTANOWIONO DYNAMICZNY SYSTEM ZAKUPÓW:
Silesia Invest Sp. z o.o. Sp.k.,
,
ul. o. Jana Siemińskiego 18-20,
44-100,
Gliwice, kraj/woj.
śląskie
IV.4) INFORMACJE DODATKOWE
|
SEKCJA V: ZMIANA UMOWY
V.1) DATA ZMIANY UMOWY:
11/08/2020
V.2) RODZAJ I ZAKRES ZMIAN:
podstawa prawna zmiany określona w art. 144 ust. 1 pkt 1 ustawy Pzp:
Zmiana opisana w sekcji V.3
podstawa prawna zmiany określona w art. 144 ust. 1 pkt 2 ustawy Pzp:
Zmiana opisana w sekcji V.3
V.3) PRZYCZYNY DOKONANIA ZMIAN W UMOWIE:
1.W trakcie realizacji przedmiotu umowy Wykonawca wystapił z wnioskiem nr 268/U/07/2020 z dn. 28.07.2020r. (załączniki nr 2 do aneksu) o zatwierdzenie zmian umowy:
1) na podstawie art. 144 ust. 1 pkt 2) ustawy PZP w zakresie wykonania robót dodatkowych, opisanych w Protokole Konieczności nr 001/T oraz kosztorysie na roboty dodatkowe (załącznik nr 3), obejmujących:
przebudowę 23-otworowej kanalizacji telekomunikacyjnej Orange Polska S.A.;
przebudowę kabli telekomunikacyjnych w powłoce ołowianej własności Orange Polska S.A.
Dokumentacja projektowa zakładała zabezpieczenie rurami osłonowymi 4 otworową kanalizację Orange Polska S.A. Podczas prac w terenie odkryto istniejącą 23-otworową kanalizację telekomunikacyjną własności OPL przebiegającą wzdłuż ul. Dworcowej, wykonaną z prefabrykatów betonowych, której nie można zabezpieczyć zgodnie z dokumentacją za pomocą dwudzielnych rur osłonowych. Dodatkowo głębokość posadowienia kanalizacji, po uwzględnieniu nowej niwelety nawierzchni ul. Dworcowej, nie daje żadnej możliwości usunięcia kolizji, jak tylko przebudowę poprzez obniżenie kanalizacji na całej długości ul. Dworcowej.
przebudowę kanalizacji telekomunikacyjnej wraz z wiązką 12 szt. kabli własności PKP Telkol.
W trakcie wykonywania kanalizacji deszczowej natrafiono na kanalizację telekomunikacyjną wykonaną w technologii kanału betonowego z wiązką 12 szt. kabli teletechnicznych PKP Telkol, które nie były ujęte w dokumentacji projektowej. Wobec powyższego konieczne jest usunięcie kolizji, zgodnie z wydanymi przez właściciela sieci warunkami technicznymi.
Opisane powyżej roboty dodatkowe wystąpiły po zawarciu Umowy i nie zostały ujęte w podstawowym projekcie wykonawczym. Konieczne prace ujęte w ww. Protokołach konieczności zachowują podmiotową i przedmiotową tożsamość z zamówieniem podstawowym, a ich wykonanie jest niezbędne do zrealizowania celu podstawowego zamówienia. Bez realizacji przedmiotowych robót dodatkowych nie jest możliwa realizacja Umowy, co stanowi istotną niedogodność dla Zamawiającego. Zmiana wykonawcy dla tego zakresu robót nie może zostać dokonana ze względów ekonomicznych (znaczne wydłużenie terminu realizacji umowy podstawowej, wyższe koszty realizacji robót dodatkowych przez innego wykonawcę) technicznych (rozmycie odpowiedzialności poszczególnych wykonawców za realizację cząstkowych prac, za które w całości gwarancji miałby udzielać Wykonawca realizujący główny przedmiot Umowy) i organizacyjnych (konieczność przeprowadzenia procedury przetargowej).
W przypadku powierzenia przedmiotowego zakresu innemu wykonawcy łączny czas wykonania przedmiotu umowy uległby znacznemu wydłużeniu, ze względu na konieczność wprowadzenia procedury wzajemnego protokolarnego przekazywania frontu robót. Zamawiający w takim przypadku musiałby objąć funkcję koordynatora lub też powierzyć ją innemu podmiotowi, co także stanowi istotną niedogodność. Rozwiązanie to, poza wydłużeniem terminu realizacji Projektu, pociągnęłoby za sobą dodatkowe koszty z tym związane. Zasadnym jest, aby przedmiotowe roboty były wykonanie przez Wykonawcę w celu dostosowania ich do dotychczas zastosowanej technologii, jak również zachowania interoperacyjności zastosowanych dotychczas rozwiązań.
Łączna wartość dotychczasowych zmian umowy na podstawie art. 144 ust. 1 pkt 2) ustawy Pzp stanowi 7,36 % wartości zamówienia określonej pierwotnie w umowie.
2). na podstawie art. 144 ust. 1 pkt 1) ustawy PZP w związku z § 18 ust. 1 pkt 2) umowy w zakresie wykonania robót zamiennych, opisanych w Protokole Konieczności nr 002/T oraz kosztorysie na roboty zamienne (załącznik nr 4), które obejmują:
zmiany technologii budowy kanału technologicznego pod ul. Św. Jana z wykopu otwartego na przewiert sterowany, z uwagi na konieczność utrzymania ruchu samochodowego oraz tramwajowego,
zmiany typu ramy i pokrywy studni telekomunikacyjnej z betonowej na żeliwną, z uwagi na konieczność ujednolicenia pokryw w rejonie przebudowywanej ulicy.
Strony zgodnie z § 16 ust. 2 umowy zawierają aneks o następującej treści:
§ 1.
WYNAGRODZENIE
Zamawiający podwyższa wynagrodzenie kosztorysowe Wykonawcy o kwotę 931.441,64 PLN netto (słownie: dziewięćset trzydzieści jeden tysięcy czterysta czterdzieści jeden zł, 64/100), które powiększa się o podatek VAT w wysokości 23%.
W wyniku podwyższenia wynagrodzenia Wykonawcy zmienia się § 10 ust. 1 umowy, który otrzymuje brzmienie:
"1. Z tytułu należytego wykonania przedmiotu umowy Zamawiający zapłaci Wykonawcy wynagrodzenie umowne w wysokości brutto 16.816.424,52 PLN (słownie: szesnaście milionów osiemset szesnaście tysięcy czterysta dwadzieścia cztery PLN, 52/100 ), w tym:
wartość kosztorysowa robót - 13.671.889,85 PLN netto
podatek VAT w wysokości 23% ."
V.4) INFORMACJE DODATKOWE:
Pozostałe kody CPV; 4531400000-1,45400000-1?, 45231220-3,45112710-5
INNE PRZETARGI Z KATOWIC
- Usługa ochrony fizycznej osób i mienia Biblioteki Śląskiej w Katowicach.
- Remont ogrodzenia w Zespole Szkół i Placówek nr 1 w Katowicach
- Dostawa materiałów laboratoryjnych oraz odczynników i wzorców
- ŚWIADCZENIE USŁUGI INSPEKTORA NADZORU INWESTORSKIEGO DLA INWESTYCJI: "BUDOWA CIĄGÓW PIESZYCH I PIESZO-ROWEROWYCH W CIĄGU DROGI WOJEWÓDZKIEJ NR 794 W MIEJSCOWOŚCI SMOLEŃ".
- Zakup pojazdów samochodowych osobowych typu furgon
- Sukcesywna dostawa artykułów spożywczych oraz napojów wraz z rozładunkiem do wskazanego miejsca.
więcej: przetargi w Katowicach »
PRZETARGI Z PODOBNEJ KATEGORII
- Budowa Punktu Selektywnej Zbiórki Odpadów Komunalnych w Chlebowie oraz Modernizacja PSZOK w Polanowicach w Gminie Wiejskiej Gubin
- Wykonanie zakątka pod mądrą sową - budowa strefy wyciszenia i odpoczynku dla uczniów oraz mieszkańców (numer postępowania UD-IX-ZP-13-2024)
- Rozbudowa i przebudowa budynku użyteczności publicznej przy ul. Dzieci Polskich 1 o pomieszczenia przeznaczone dla Klubu dziecięcego "Pszczółki" w Myszyńcu
- Modernizacja i przebudowa Pracowni Endoskopii Szpitala Grochowskiego im. dr med. Rafała Masztaka Sp. z o.o. w Warszawie
- Modernizacja infrastruktury kulturalnej w Gminie Chocz - Gminny Ośrodek Kultury w Choczu
- Budowa budynku mieszkalnego przy ul. Kasprowicza w Zakopanem
więcej: Roboty budowlane »
Uwaga: podstawą prezentowanych tutaj informacji są dane publikowane przez Urząd Zamówień Publicznych w Biuletynie Zamówień Publicznych. Treść ogłoszenia widoczna na eGospodarka.pl jest zgodna z treścią tegoż ogłoszenia dostępną w BZP w dniu publikacji. Redakcja serwisu eGospodarka.pl dokłada wszelkich starań, aby zamieszczone tutaj informacje były kompletne i zgodne z prawdą. Nie może jednak zagwarantować ich poprawności i nie ponosi żadnej odpowiedzialności za jakiekolwiek szkody powstałe w wyniku korzystania z nich.