Ogłoszenie nr 560173248-N-2020 z dnia 11-09-2020 r.
Rydułtowy: Rozbudowa ulicy Ofiar Terroru (460076S) wraz z przebudową ulicy Adama Mickiewicza w Rydułtowach realizowanego w ramach zadania inwestycyjnego pod nazwą: "Modernizacja ulicy Ofiar Terroru w Rydułtowach"
OGŁOSZENIE O ZMIANIE UMOWY - Roboty budowlane
Zamieszczanie ogłoszenia:
obowiązkowe.
Ogłoszenie dotyczy:
zamówienia publicznego
Zamówienie dotyczy projektu/programu finansowanego ze środków Unii Europejskiej
nie
Zamówienie było przedmiotem ogłoszenia w Biuletynie Zamówień Publicznych:
tak
Numer ogłoszenia: 609469-N-2019
Zostało opublikowane ogłoszenie o zmianie ogłoszenia:
nie
Zostało opublikowane ogłoszenie o udzieleniu zamówienia:
tak
Numer ogłoszenia: 510264898-N-2019
SEKCJA I: ZAMAWIAJĄCY
I. 1) NAZWA I ADRES:
Miasto Rydułtowy, Krajowy numer identyfikacyjny 27253611000000,
ul. ul. Ofiar Terroru
36,
44-280
Rydułtowy, woj.
śląskie, państwo
Polska, tel.
324 537 411, e-mail
um@rydultowy.pl, faks
324 537 410.
Adres strony internetowej (url): www.rydultowy.pl
I. 2) RODZAJ ZAMAWIAJĄCEGO:
Administracja samorządowa
SEKCJA II: PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA
II.1) Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:
Rozbudowa ulicy Ofiar Terroru (460076S) wraz z przebudową ulicy Adama Mickiewicza w Rydułtowach realizowanego w ramach zadania inwestycyjnego pod nazwą: "Modernizacja ulicy Ofiar Terroru w Rydułtowach"
Numer referencyjny (jeżeli dotyczy):BP. 271.000020.2019
II.2) Rodzaj zamówienia:
Roboty budowlane
II.3) Krótki opis zamówienia (wielkość, zakres, rodzaj i ilość dostaw, usług lub robót budowlanych lub określenie zapotrzebowania i wymagań) - a w przypadku partnerstwa innowacyjnego - określenie zapotrzebowania na innowacyjny produkt, usługę lub roboty budowlane:1. Przedmiotem zamówienia jest wykonanie robót budowlanych obejmujących: 1) rozbudowę odcinka głównego ulicy Ofiar Terroru od skrzyżowania z ulicami Fryderyka Chopina i Jana III Sobieskiego, do skrzyżowania z odcinkiem bocznym ulicy Ofiar Terroru (dojazd do dworca PKP). Zakres obejmuje również przebudowę skrzyżowań występujących na w/w odcinku, długość odcinka głównego ulicy Ofiar Terroru objętego przedmiotem zamówienia wynosi 651,80 m, długość odcinka bocznego ul. Ofiar Terroru wynosi 41,40 m, 2) przebudowę ulicy Adama Mickiewicza na długości 84,34 m, z początkiem przed skrzyżowaniem z ul. Ofiar Terroru przy budynku nr 1A. 2. Zakres robót budowlanych rozbudowy ulicy Ofiar Terroru Parametry techniczne: 1) kategoria drogi - gminna, 2) klasa drogi - L, 3) prędkość projektowa - 30 km/h, 4) długość rozbudowywanego odcinka głównego ul. Ofiar Terroru - 651,80 m, 5) długość rozbudowywanego odcinka bocznego ul. Ofiar Terroru - 41,40 m, 6) szerokość jezdni - od początku opracowania do skrzyżowania z ul. Adama Mickiewicza - 6,20 m, 7) szerokość jezdni = od skrzyżowania z ul. Adama Mickiewicza do końca opracowania - 7,00 m, szerokość chodników - zmienna, minimum 2,2 m, 8) szerokość zatoki autobusowej - 3,00 m, 9) szerokość zatok parkingowych równoległych - 2,5 m, 10) szerokość zatok parkingowych prostopadłych - 4,5 m, 11) przykanaliki -PCV 200, studnie ściekowe i wpusty betonowe prefabrykowane, 12) odwodnienie liniowe klasy min.C250 z korytkami z polimerobetonu. 3. Zestawienie powierzchni realizowanych: 1) jezdnia o nawierzchni bitumicznej 5053 m2, 2) chodniki z kostki betonowej 4 635 m 2, 3) zjazdy z kostki betonowej 976 m2, 4) zatoki parkingowe, kostka betonowa 1 370 m2 , 5) zatoki autobusowe, poszerzenia kostka granitowa 18/20 313 m2, 6) tereny zielone 277 m2. 4. Zakres robót budowlanych ulicy Adama Mickiewicza: 1) przebudowa ulicy Adama Mickiewicza o szerokości 7,00 m o pow. 590,40 m2 2) chodniki z kostki betonowej 380,00 m2, 3) zjazdy z kostki betonowej 145,00 m2., 4) kanalizacja deszczowa Ø 200 mm - 24,50, 5) studzienki ściekowe uliczne Ø 500 mm - 2 szt.
II.4) Główny kod CPV: 45000000-7
Dodatkowe kody CPV:
45100000-8,
45111200-0,
45112710-5,
45213311-6,
45223300-9,
45232130-2,
45232200-4,
45233000-9,
45233140-2,
45233221-4,
45233222-1,
45233280-5,
45233290-8
II.5) Okres na jaki została zawarta umowa w sprawie zamówienia publicznego/ umowa ramowa/dynamiczny system zakupów:
Termin realizacji umowy podstawowej od 03.12.2019 r. do 30.06.2021 r.
SEKCJA III: PROCEDURA
III.1) TRYB W JAKIM UDZIELONO ZAMÓWIENIA
Przetarg nieograniczony
SEKCJA V: ZMIANA UMOWY
V.1) DATA ZMIANY UMOWY:
15/07/2020
V.2) RODZAJ I ZAKRES ZMIAN:
podstawa prawna zmiany określona w art. 144 ust. 1 pkt 2 ustawy Pzp:
realizacja robót dodatkowych - wykonanie kanalizacji deszczowj z rur PVC o śr. zewnętrznej fi 315 mm i długości 67,75 mb oraz kanalizacji snitarnej z rur kanalizayjnych PVC o średnicy zewnętrznej fi 160 mm i gługości 51,00 mb
V.3) PRZYCZYNY DOKONANIA ZMIAN W UMOWIE:
Uzasadnienie faktyczne: W czasie prowadzenia robót budowlanych poprzedzających ułożenie warstw konstrukcyjnych drogi stwierdzono konieczność wykonania 63,75 mb kanalizacji deszczowej z rur PVC o średnicy zewnętrznej fi 315 mm i kanalizacji sanitarnej o długości 51,00 mb i średnicy zewnętrznej fi 160 mm na tym odcinku, która jest niezbędna do wykonania przed ułożeniem warstw konstrukcyjnych nowo budowanej drogi. Jest to uzasadnione technicznie i ekonomicznie. W celu zapewnienia jednorodnych standardów wykonania robót oraz uniknięcia nieporozumień przy egzekwowaniu gwarancji roboty wykona wyłoniony w postępowaniu przetargowym Wykonawca robót podstawowych tj. Przedsiębiorstwo Handlowo-Usługowe TRANSKOM Robert Białdyga, ul. Zwycięstwa 1, 47-143 Ujazd, a wartość robót dodatkowych nie przekroczy 50% wartości umowy. Ww. okoliczności były całkowicie niezależne od stron umowy w sprawie zamówienia publicznego i miały charakter nieprzewidywalny. Przedmiotowa kanalizacja nie mogła być ujęta w przetargu podstawowym, gdyż jej realizację pierwotnie zakładano w etapie późniejszym, tym bardziej, że obejmujące je realizacyjnie pozwolenie na budowę zostało wydane przez Starostę Wodzisławskiego w dniu 18 grudnia 2019 roku czyli po dacie zawarcia umowy z Wykonawcą. Powyższe roboty są powiązane technologicznie z robotami będącymi przedmiotem zamówienia i kwalifikują się jako jedno przedsięwzięcie. W związku z powyższym oraz w celu prowadzenia robót budowlanych i zakończenia poszczególnych etapów prac z zachowaniem chronologii prowadzenia robót, a także celem zapewnienia jednorodnych standardów wykonania robót oraz uniknięcia nieporozumień przy egzekwowaniu uprawnień wynikających z gwarancji, roboty wykona wyłoniony w postępowaniu przetargowym Wykonawca robót podstawowych, a wartość robót dodatkowych nie przekroczy 50% wartości umowy.
Uzasadnienie prawne: Zgodnie z przepisem art. 144 ust. 1 pkt 2 ustawy Pzp zakazuje się zmian postanowień zawartej umowy lub umowy ramowej w stosunku do treści oferty, na podstawie której dokonano wyboru wykonawcy, chyba że zachodzi co najmniej jedna z następujących okoliczności: zmiany dotyczą realizacji dodatkowych dostaw, usług lub robót budowlanych od dotychczasowego wykonawcy, nieobjętych zamówieniem podstawowym, o ile stały się niezbędne i zostały spełnione łącznie następujące warunki: a) zmiana wykonawcy nie może zostać dokonana z powodów ekonomicznych lub technicznych, w szczególności dotyczących zamienności lub interoperacyjności sprzętu, usług lub instalacji, zamówionych w ramach zamówienia podstawowego, b) zmiana wykonawcy spowodowałaby istotną niedogodność lub znaczne zwiększenie kosztów dla zamawiającego, c) wartość każdej kolejnej zmiany nie przekracza 50% wartości zamówienia określonej pierwotnie w umowie lub umowie ramowej. Ponieważ na terenie budowy jest zgromadzony stanowiący własność dotychczasowego Wykonawcy robót budowlanych sprzęt budowlany ustawiony w ciągu technologicznym, zgodnie z harmonogramem wykonywania robót budowlanych, zaplecze budowy, materiały budowlane i powierzenie wykonania robót dodatkowych innemu Wykonawcy spowodowałaby poniesienie przez Zamawiającego znacznych kosztów w związku z ich usunięciem przez dotychczasowego Wykonawcę na czas realizacji dodatkowych robót budowlanych przez innego Wykonawcę. Powierzenie wykonania robót dodatkowych innemu Wykonawcy spowodowałoby poniesienie znacznych kosztów lub utrudnienia w związku z koniecznością zapewnienia dotychczasowemu Wykonawcy miejsca na składowanie jego materiałów budowlanych, sprzętu budowlanego, rodzi trudność w koordynacji działań wielu Wykonawców, ewentualne rozstrzyganie sporów stanowi swoistą niedogodność dla Zamawiającego. Zakres robót określa protokół konieczności, a ich wartość kosztorys. Wartość robót dodatkowych wynosi 105 988,33 zł netto, odpowiednio 130 365,49 zł brutto.
V.4) INFORMACJE DODATKOWE:
INNE PRZETARGI Z RYDUŁTÓW
więcej: przetargi w Rydułtowach »
PRZETARGI Z PODOBNEJ KATEGORII
- Budowa dróg na terenie gminy Gniewoszów
- Przebudowa budynku Samorządowej Szkoły Podstawowej w Topoli Królewskiej w celu dostosowania do warunków ochrony przeciwpożarowej
- Przebudowa budynku Szkoły Podstawowej w Leźnicy Małej w celu dostosowania do warunków ochrony przeciwpożarowej
- Zaprojektowanie i wykonanie Laboratorium Pomiarów Akustycznych SGGW w pom. 0/23 bud. nr 37
- Modernizacja kompleksów sportowych "Moje Boisko ORLIK 2012" w Jazowsku i Łącku - MODERNIZACJA OGRODZENIA BOISKA ORLIK W JAZOWSKU
- Przebudowa wraz ze zmianą sposobu użytkowania prawej części III piętra budynku internatu. Adaptacja pomieszczeń na pokoje mieszkalno-hotelowe. Etap 4. Roboty budowlane, remontowe na rok 2024.
więcej: Roboty budowlane »
Uwaga: podstawą prezentowanych tutaj informacji są dane publikowane przez Urząd Zamówień Publicznych w Biuletynie Zamówień Publicznych. Treść ogłoszenia widoczna na eGospodarka.pl jest zgodna z treścią tegoż ogłoszenia dostępną w BZP w dniu publikacji. Redakcja serwisu eGospodarka.pl dokłada wszelkich starań, aby zamieszczone tutaj informacje były kompletne i zgodne z prawdą. Nie może jednak zagwarantować ich poprawności i nie ponosi żadnej odpowiedzialności za jakiekolwiek szkody powstałe w wyniku korzystania z nich.