eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plPrzetargiPrzetargi Rydułtowy › Rozbudowa ulicy Ofiar Terroru (460076S) wraz z przebudową ulicy Adama Mickiewicza w Rydułtowach realizowanego w ramach zadania inwestycyjnego pod nazwą"Modernizacja ulicy Ofiar Terroru w Rydułtowach"

Poręczenia kontraktowe dla firm startujących w przetargach publicznych




Ogłoszenie z dnia 2020-09-11

Ogłoszenie nr 560173248-N-2020 z dnia 11-09-2020 r.

Rydułtowy: Rozbudowa ulicy Ofiar Terroru (460076S) wraz z przebudową ulicy Adama Mickiewicza w Rydułtowach realizowanego w ramach zadania inwestycyjnego pod nazwą: "Modernizacja ulicy Ofiar Terroru w Rydułtowach"
OGŁOSZENIE O ZMIANIE UMOWY - Roboty budowlane

Zamieszczanie ogłoszenia:

obowiązkowe.

Ogłoszenie dotyczy:

zamówienia publicznego

Zamówienie dotyczy projektu/programu finansowanego ze środków Unii Europejskiej

nie

Zamówienie było przedmiotem ogłoszenia w Biuletynie Zamówień Publicznych:

tak
Numer ogłoszenia: 609469-N-2019

Zostało opublikowane ogłoszenie o zmianie ogłoszenia:

nie

Zostało opublikowane ogłoszenie o udzieleniu zamówienia:

tak
Numer ogłoszenia: 510264898-N-2019

SEKCJA I: ZAMAWIAJĄCY



I. 1) NAZWA I ADRES: Miasto Rydułtowy, Krajowy numer identyfikacyjny 27253611000000, ul. ul. Ofiar Terroru 36, 44-280 Rydułtowy, woj. śląskie, państwo Polska, tel. 324 537 411, e-mail um@rydultowy.pl, faks 324 537 410.
Adres strony internetowej (url): www.rydultowy.pl

I. 2) RODZAJ ZAMAWIAJĄCEGO:

Administracja samorządowa

SEKCJA II: PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA

II.1) Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:

Rozbudowa ulicy Ofiar Terroru (460076S) wraz z przebudową ulicy Adama Mickiewicza w Rydułtowach realizowanego w ramach zadania inwestycyjnego pod nazwą: "Modernizacja ulicy Ofiar Terroru w Rydułtowach"

Numer referencyjny (jeżeli dotyczy):

BP. 271.000020.2019

II.2) Rodzaj zamówienia:

Roboty budowlane

II.3) Krótki opis zamówienia (wielkość, zakres, rodzaj i ilość dostaw, usług lub robót budowlanych lub określenie zapotrzebowania i wymagań) - a w przypadku partnerstwa innowacyjnego - określenie zapotrzebowania na innowacyjny produkt, usługę lub roboty budowlane:

1. Przedmiotem zamówienia jest wykonanie robót budowlanych obejmujących: 1) rozbudowę odcinka głównego ulicy Ofiar Terroru od skrzyżowania z ulicami Fryderyka Chopina i Jana III Sobieskiego, do skrzyżowania z odcinkiem bocznym ulicy Ofiar Terroru (dojazd do dworca PKP). Zakres obejmuje również przebudowę skrzyżowań występujących na w/w odcinku, długość odcinka głównego ulicy Ofiar Terroru objętego przedmiotem zamówienia wynosi 651,80 m, długość odcinka bocznego ul. Ofiar Terroru wynosi 41,40 m, 2) przebudowę ulicy Adama Mickiewicza na długości 84,34 m, z początkiem przed skrzyżowaniem z ul. Ofiar Terroru przy budynku nr 1A. 2. Zakres robót budowlanych rozbudowy ulicy Ofiar Terroru Parametry techniczne: 1) kategoria drogi - gminna, 2) klasa drogi - L, 3) prędkość projektowa - 30 km/h, 4) długość rozbudowywanego odcinka głównego ul. Ofiar Terroru - 651,80 m, 5) długość rozbudowywanego odcinka bocznego ul. Ofiar Terroru - 41,40 m, 6) szerokość jezdni - od początku opracowania do skrzyżowania z ul. Adama Mickiewicza - 6,20 m, 7) szerokość jezdni = od skrzyżowania z ul. Adama Mickiewicza do końca opracowania - 7,00 m, szerokość chodników - zmienna, minimum 2,2 m, 8) szerokość zatoki autobusowej - 3,00 m, 9) szerokość zatok parkingowych równoległych - 2,5 m, 10) szerokość zatok parkingowych prostopadłych - 4,5 m, 11) przykanaliki -PCV 200, studnie ściekowe i wpusty betonowe prefabrykowane, 12) odwodnienie liniowe klasy min.C250 z korytkami z polimerobetonu. 3. Zestawienie powierzchni realizowanych: 1) jezdnia o nawierzchni bitumicznej 5053 m2, 2) chodniki z kostki betonowej 4 635 m 2, 3) zjazdy z kostki betonowej 976 m2, 4) zatoki parkingowe, kostka betonowa 1 370 m2 , 5) zatoki autobusowe, poszerzenia kostka granitowa 18/20 313 m2, 6) tereny zielone 277 m2. 4. Zakres robót budowlanych ulicy Adama Mickiewicza: 1) przebudowa ulicy Adama Mickiewicza o szerokości 7,00 m o pow. 590,40 m2 2) chodniki z kostki betonowej 380,00 m2, 3) zjazdy z kostki betonowej 145,00 m2., 4) kanalizacja deszczowa Ø 200 mm - 24,50, 5) studzienki ściekowe uliczne Ø 500 mm - 2 szt.


II.4) Główny kod CPV: 45000000-7
Dodatkowe kody CPV:

45100000-8,

45111200-0,

45112710-5,

45213311-6,

45223300-9,

45232130-2,

45232200-4,

45233000-9,

45233140-2,

45233221-4,

45233222-1,

45233280-5,

45233290-8

II.5) Okres na jaki została zawarta umowa w sprawie zamówienia publicznego/ umowa ramowa/dynamiczny system zakupów:
Termin realizacji umowy podstawowej od 03.12.2019 r. do 30.06.2021 r.

SEKCJA III: PROCEDURA

III.1) TRYB W JAKIM UDZIELONO ZAMÓWIENIA

Przetarg nieograniczony


SEKCJA V: ZMIANA UMOWY

V.1) DATA ZMIANY UMOWY:
15/07/2020

V.2) RODZAJ I ZAKRES ZMIAN:

podstawa prawna zmiany określona w art. 144 ust. 1 pkt 2 ustawy Pzp:
realizacja robót dodatkowych - wykonanie kanalizacji deszczowj z rur PVC o śr. zewnętrznej fi 315 mm i długości 67,75 mb oraz kanalizacji snitarnej z rur kanalizayjnych PVC o średnicy zewnętrznej fi 160 mm i gługości 51,00 mb

V.3) PRZYCZYNY DOKONANIA ZMIAN W UMOWIE:
Uzasadnienie faktyczne: W czasie prowadzenia robót budowlanych poprzedzających ułożenie warstw konstrukcyjnych drogi stwierdzono konieczność wykonania 63,75 mb kanalizacji deszczowej z rur PVC o średnicy zewnętrznej fi 315 mm i kanalizacji sanitarnej o długości 51,00 mb i średnicy zewnętrznej fi 160 mm na tym odcinku, która jest niezbędna do wykonania przed ułożeniem warstw konstrukcyjnych nowo budowanej drogi. Jest to uzasadnione technicznie i ekonomicznie. W celu zapewnienia jednorodnych standardów wykonania robót oraz uniknięcia nieporozumień przy egzekwowaniu gwarancji roboty wykona wyłoniony w postępowaniu przetargowym Wykonawca robót podstawowych tj. Przedsiębiorstwo Handlowo-Usługowe TRANSKOM Robert Białdyga, ul. Zwycięstwa 1, 47-143 Ujazd, a wartość robót dodatkowych nie przekroczy 50% wartości umowy. Ww. okoliczności były całkowicie niezależne od stron umowy w sprawie zamówienia publicznego i miały charakter nieprzewidywalny. Przedmiotowa kanalizacja nie mogła być ujęta w przetargu podstawowym, gdyż jej realizację pierwotnie zakładano w etapie późniejszym, tym bardziej, że obejmujące je realizacyjnie pozwolenie na budowę zostało wydane przez Starostę Wodzisławskiego w dniu 18 grudnia 2019 roku czyli po dacie zawarcia umowy z Wykonawcą. Powyższe roboty są powiązane technologicznie z robotami będącymi przedmiotem zamówienia i kwalifikują się jako jedno przedsięwzięcie. W związku z powyższym oraz w celu prowadzenia robót budowlanych i zakończenia poszczególnych etapów prac z zachowaniem chronologii prowadzenia robót, a także celem zapewnienia jednorodnych standardów wykonania robót oraz uniknięcia nieporozumień przy egzekwowaniu uprawnień wynikających z gwarancji, roboty wykona wyłoniony w postępowaniu przetargowym Wykonawca robót podstawowych, a wartość robót dodatkowych nie przekroczy 50% wartości umowy. Uzasadnienie prawne: Zgodnie z przepisem art. 144 ust. 1 pkt 2 ustawy Pzp zakazuje się zmian postanowień zawartej umowy lub umowy ramowej w stosunku do treści oferty, na podstawie której dokonano wyboru wykonawcy, chyba że zachodzi co najmniej jedna z następujących okoliczności: zmiany dotyczą realizacji dodatkowych dostaw, usług lub robót budowlanych od dotychczasowego wykonawcy, nieobjętych zamówieniem podstawowym, o ile stały się niezbędne i zostały spełnione łącznie następujące warunki: a) zmiana wykonawcy nie może zostać dokonana z powodów ekonomicznych lub technicznych, w szczególności dotyczących zamienności lub interoperacyjności sprzętu, usług lub instalacji, zamówionych w ramach zamówienia podstawowego, b) zmiana wykonawcy spowodowałaby istotną niedogodność lub znaczne zwiększenie kosztów dla zamawiającego, c) wartość każdej kolejnej zmiany nie przekracza 50% wartości zamówienia określonej pierwotnie w umowie lub umowie ramowej. Ponieważ na terenie budowy jest zgromadzony stanowiący własność dotychczasowego Wykonawcy robót budowlanych sprzęt budowlany ustawiony w ciągu technologicznym, zgodnie z harmonogramem wykonywania robót budowlanych, zaplecze budowy, materiały budowlane i powierzenie wykonania robót dodatkowych innemu Wykonawcy spowodowałaby poniesienie przez Zamawiającego znacznych kosztów w związku z ich usunięciem przez dotychczasowego Wykonawcę na czas realizacji dodatkowych robót budowlanych przez innego Wykonawcę. Powierzenie wykonania robót dodatkowych innemu Wykonawcy spowodowałoby poniesienie znacznych kosztów lub utrudnienia w związku z koniecznością zapewnienia dotychczasowemu Wykonawcy miejsca na składowanie jego materiałów budowlanych, sprzętu budowlanego, rodzi trudność w koordynacji działań wielu Wykonawców, ewentualne rozstrzyganie sporów stanowi swoistą niedogodność dla Zamawiającego. Zakres robót określa protokół konieczności, a ich wartość kosztorys. Wartość robót dodatkowych wynosi 105 988,33 zł netto, odpowiednio 130 365,49 zł brutto.

V.4) INFORMACJE DODATKOWE:

 

Podziel się

Poleć ten przetarg znajomemu poleć

Wydrukuj przetarg drukuj

Dodaj ten przetarg do obserwowanych obserwuj








Uwaga: podstawą prezentowanych tutaj informacji są dane publikowane przez Urząd Zamówień Publicznych w Biuletynie Zamówień Publicznych. Treść ogłoszenia widoczna na eGospodarka.pl jest zgodna z treścią tegoż ogłoszenia dostępną w BZP w dniu publikacji. Redakcja serwisu eGospodarka.pl dokłada wszelkich starań, aby zamieszczone tutaj informacje były kompletne i zgodne z prawdą. Nie może jednak zagwarantować ich poprawności i nie ponosi żadnej odpowiedzialności za jakiekolwiek szkody powstałe w wyniku korzystania z nich.


Jeśli chcesz dodać ogłoszenie do serwisu, zapoznaj się z naszą ofertą:

chcę zamieszczać ogłoszenia

Dodaj swoje pytanie

Najnowsze orzeczenia

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.