eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plPrzetargiPrzetargi Muszyna › "Nowy produkt turystyczny - odcinek transeuropejskiej trasy rowerowej EuroVelo 11 - Preszow - Muszyna-Mniszek nad Popradem - etap II"



Ogłoszenie z dnia 2020-09-03

Ogłoszenie nr 560166995-N-2020 z dnia 03-09-2020 r.

Muszyna: "Nowy produkt turystyczny - odcinek transeuropejskiej trasy rowerowej EuroVelo 11 - Preszow - Muszyna-Mniszek nad Popradem - etap II"
OGŁOSZENIE O ZMIANIE UMOWY - Roboty budowlane

Zamieszczanie ogłoszenia:

obowiązkowe.

Ogłoszenie dotyczy:

zamówienia publicznego

Zamówienie dotyczy projektu/programu finansowanego ze środków Unii Europejskiej

tak
Należy wskazać projekt/program: Nowy produkt turystyczny - odcinek transeuropejskiej trasy rowerowej EuroVelo 11 - Pre-szow-Muszyna-Mniszek nad Popradem - etap II"

Zamówienie było przedmiotem ogłoszenia w Biuletynie Zamówień Publicznych:

tak
Numer ogłoszenia: 520625-N-2019

Zostało opublikowane ogłoszenie o zmianie ogłoszenia:

tak
Numer ogłoszenia: 540049044-N-2019

Zostało opublikowane ogłoszenie o udzieleniu zamówienia:

tak
Numer ogłoszenia: 510099971-N-2019

SEKCJA I: ZAMAWIAJĄCY



I. 1) NAZWA I ADRES: Miasto i Gmina Uzdrowiskowa Muszyna, Krajowy numer identyfikacyjny 49189306100000, ul. Rynek 31, 33-370 Muszyna, woj. małopolskie, państwo Polska, tel. 184 714 009, e-mail przetargi@muszyna.pl, faks 184 777 921.
Adres strony internetowej (url): www.muszyna.pl

I. 2) RODZAJ ZAMAWIAJĄCEGO:

Administracja samorządowa

SEKCJA II: PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA

II.1) Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:

"Nowy produkt turystyczny - odcinek transeuropejskiej trasy rowerowej EuroVelo 11 - Preszow - Muszyna-Mniszek nad Popradem - etap II"

Numer referencyjny (jeżeli dotyczy):

Zp.271.7.2019

II.2) Rodzaj zamówienia:

Roboty budowlane

II.3) Krótki opis zamówienia (wielkość, zakres, rodzaj i ilość dostaw, usług lub robót budowlanych lub określenie zapotrzebowania i wymagań) - a w przypadku partnerstwa innowacyjnego - określenie zapotrzebowania na innowacyjny produkt, usługę lub roboty budowlane:

1. Przedmiotem zamówienia jest realizacja inwestycji pn.: "Nowy pro-dukt turystyczny - odcinek transeuropejskiej trasy rowerowej EuroVelo 11 - Preszow-Muszyna-Mniszek nad Popradem - etap II". 2. Oznaczenie przedmiotu zamówienia według kodu Wspólnego Słownika Zamówień CPV: Główny przedmiot 45000000-7 - Roboty bu-dowlane Dodatkowe przedmioty 45111200-0 - Roboty w zakresie przygotowania terenu pod budowę i roboty ziemne 45233140-2 - Roboty drogowe 45220000-5 - Roboty inżynieryjne i budowlane 45221113-7 - Roboty budowlane w zakresie mostowych przejść dla pieszych 45223210-1 - Roboty konstrukcyjne z wykorzystaniem stali 45223500-1 - Roboty z betonu zbrojonego 3. Określenie przedmiotu oraz zakresu zamówienia: 3.1. Opis przedmiotu zamó-wienia stanowią: - projekty budowlane i wykonawcze wraz z załącznikami, - opinie i uzgod-nienia, - Specyfikacja Techniczna Wykonania i Odbioru Robót. 3.2 W ramach realizacji przedmiotu zamówienia Wykonawca zobowiązany jest do wykonania robót budowlanych związanych z budową odcinka trasy rowerowej EuroVelo 11 w gminie Muszyna obejmują-cych następujące zadania: 3.2.1. Zadanie nr 1: Budowa drogi gminnej o długości 670,86 m wraz z kładka rowerową M1 w km 49+580 rzeki Poprad w m. Milik gm. Muszyna. Budowa Miejsca Obsługi Rowerzystów. Zakres zadania obejmuje wykonanie drogi gminnej klasy D o długości 670,86 m. Droga składać się będzie z jezdni o szerokości 3,5 m wraz z obustronnymi poboczami o szerokości 0,75 m. W celu zapewnienia przejezdności droga powinna być wypo-sażona w mijanki o długości 25 m, na których jezdnia będzie miała szerokość 5,0 m. Obsługę działkom sąsiadującym zapewnić muszą zjazdy indywidualne oraz zjazd publiczny. Skarpy nasypów na odcinkach o większym wyniesieniu powinny zostać umocnione materacami ga-bionowymi kotwionymi w nasypie. Na końcu drogi należy wykonać plac do zawracania o nieregularnym kształcie dostosowany do istniejącego terenu. Do kładki rowerowej doprowa-dzona zostanie ścieżka rowerowa o szerokości 2,25 m. Obok ścieżki zlokalizowane zostanie miejsce obsługi rowerzystów (MOR). W ramach zadania należy wykonać: - pale fundamen-towe zwieńczone oczepem, - przyczółki betonowe, - montaż łożysk elastomerowych, - mon-taż stalowej konstrukcji nośnej kładki, - montaż balustrady i nawierzchni z drewna egzotycz-nego, - ukształtowanie stożków nasypowych, - umocnienia wokół podpór z konstrukcji ga-bionowych. Wyposażenie miejsca obsługi rowerzystów należy wykonać w oparciu o założe-nia projektu typowego MOR wariant C mały typ 2, opracowanego przez Zarząd Dróg Woje- wódzkich w Krakowie. 3.2.2. Zadanie nr 2: Budowa kładki rowerowej w km 44+580 rzeki Poprad wraz z wjazdem na nią i remontem drogi gminnej na dz. ewid. nr 164, 165/1 położo-nych w obr. ewid. Andrzejówka w ramach zadania inwestycyjnego pn.: "Budowa I etapu Zin-tegrowanej Sieci Tras Rowerowych w województwie małopolskim EuroVelo 11 pododcinek IIa od Miasta i Gminy Uzdrowiskowej Muszyna do Miasta Nowy Sącz". Planowana kładka po stronie polskiej zlokalizowana jest w m. Andrzejówka, po stronie słowackiej we wsi Maly Lipnik. Kładka o konstrukcji łukowej jedno-przęsłowa, szerokość całkowita 5,72 m długość 81,40 m. Zakres prac obejmuje: - roboty przygotowawcze pomiarowe, roboty ziemne, - fun-damenty: pale dużych średnic, ławy fundamentowe, - korpusy podpór - przyczółki żelbetowe, - ustroje nośne - ustrój nośny stalowy łukowy, - łożyska elastomerowe, - hydroizolacje, - wy-posażenie - balustrady, - okładziny - pomost drewniany, - konstrukcje gabionowe, - umoc-nienie skarp stożków przyczółków, - roboty nawierzchniowe i zabezpieczające, - zabezpie-czenie antykorozyjne konstrukcji stalowych oraz betonowych. Remont drogi gminnej polega-jący na dostosowaniu jej parametrów do wymogów trasy rowerowej EuroVelo 11 w istnieją-cym pasie drogowym na dz. ewid. nr 164 obr. ewid. Andrzejówka. Zadanie obejmuje wyko-nanie remontu istniejącej nawierzchni przy zachowaniu szerokości drogi wynoszącej 3,0 m. W ramach zadania należy wykonać: - frezowanie nawierzchni asfaltowej, - roboty związane z wykonaniem nawierzchni asfaltowej, - opracowanie i wdrożenie czasowej organizacji ruchu dla przedmiotowego odcinka. Przedmiot zamówienia uwzględnia dostosowanie obiektu do potrzeb wszystkich użytkowników, w tym zapewnienia dostępności dla osób niepełnospraw-nych. 4. Rozwiązania równoważne Zamawiający informuje, że ilekroć przedmiot zamówienia określony w postępowaniu opisany jest przez wskazanie znaku towarowego, patentu lub po-chodzenia dopuszcza się rozwiązania równoważne, z zastrzeżeniem, iż proponowane rozwią-zania (materiały, urządzenia) będą posiadały parametry techniczne nie gorsze niż wymagane przez zamawiającego, posiadały wymagane atesty, spełniały normy. Zamawiający dopuszcza możliwość składania ofert równoważnych w zakresie zaproponowanych materiałów i urzą-dzeń przedstawionych w dokumentacji technicznej pod warunkiem, że będą posiadały nie gorsze parametry techniczne i nie będą powodować konieczności zmiany dokumentacji pro-jektowej. Zaoferowane urządzenia i materiały równoważne muszą posiadać stosowne, wyma-gane przepisami prawa atesty lub dopuszczenia do obrotu gospodarczego tak aby zamawiają-cy mógł sprawdzić czy odpowiadają one wymaganiom postawionym w SIWZ. 5. Założenia: 1. Przedmiary robót zostały potraktowane przez Strony jako materiał pomocniczy do skoszto-rysowania prac związanych z realizacją przedmiotu umowy, zaś w złożonej ofercie Wyko-nawca uwzględnił wszystkie koszty związane z realizacją przedmiotu umowy. 2. Wykonawca zapewni prawidłowe wykonanie wszystkich prac związanych z realizacją przedmiotu umowy zgodnie z zatwierdzoną dokumentacją projektową, zakresem i wytycznymi określonymi w załączonych do postępowania uzgodnieniach, warunkach i decyzjach, sztuką budowlaną oraz z aktualnie obowiązującymi normami, prawem budowlanym wraz z aktami wykonawczymi i innymi obowiązującymi w Rzeczypospolitej Polskiej i Republice Słowackiej przepisami pra-wa powszechnie obowiązującego, a w szczególności Prawa Budowlanego wraz z aktami wy-konawczymi. 3. Wykonawca zapewni należyte wykonywanie robót pod nadzorem osoby uprawnionej i zgodnie z przepisami BHP oraz odpowiednio zabezpieczy teren budowy przed dostępem osób trzecich. 4. W związku z zapisami ustawy z dnia 27 kwietnia 2001 r. Prawo ochrony środowiska Wykonawca zobowiązany jest do uwzględnienia ochrony środowiska na obszarze prowadzenia robót, a w szczególności odnowy gleby, zieleni, naturalnego ukształ-towania terenu i stosunków wodnych. Zamawiający dopuszcza wykorzystanie i przekształce-nie elementów przyrodniczych wyłącznie w zakresie określonym w załączonych do postępo-wania uzgodnieniach, warunkach i decyzjach. 5. Wykonawca zobowiązany jest do zachowa-nia szczególnych warunków zabezpieczenia terenu budowy i prowadzenia robót budowlanych poprzez spełnienie wymagań określonych w załączonych do postępowania opiniach, decy-zjach, pozwoleniach i uzgodnieniach, w tym branżowych. 6. Wykonawca wykona dokumen-tację powykonawczej zgodnie z obowiązującymi w Rzeczypospolitej Polskiej i Republice Słowackiej przepisami prawa, w oprawionych, opisanych i zaopatrzonych w spis treści to-mach, w 3 egzemplarzach (w tym 1 oryginał), w skład której wejdą: - dzienniki budowy, - kopia decyzji, na podstawie której realizowano Roboty budowlane, - oświadczenie Kierowni-ka budowy oraz inspektora nadzoru o zakończeniu budowy, - aktualne uprawnienia do peł-nienia samodzielnych funkcji w budownictwie, - deklaracje zgodności, certyfikaty, atesty higieniczne, aprobaty techniczne na wbudowane materiały, - protokoły badań i prób, - doku-mentacja fotograficzna, - komplet dokumentacji projektowej z naniesionymi ew. zmianami zaakceptowanymi przez nadzór autorski i inspektora nadzoru, - decyzja o pozwoleniu na użytkowanie. 7. Wykonawca zapewni należytą ochronę znaku granicznego II/26/2 przed uszkodzeniem w związku z realizacją robót budowlanych. W przypadku konieczności czaso-wego usunięcia znaku granicznego Wykonawca wystąpi z wnioskiem do inwestora w tym zakresie. Na podstawie uzasadnienia wskazanego we wniosku Zamawiający zwróci się z prośbą o wyrażenie zgody na jego czasowe wyjęcie do delegacji polskiej Komisji Granicznej. Sposób ponownego oznakowania przebiegu granicy państwowej zostanie wówczas ustalony przez Komisję Graniczną, a ponowne oznakowanie przebiegu granicy państwowej zostanie wykonane na koszt Wykonawcy. 8. Ewentualne uszkodzenia innych znaków granicznych spowodowane podczas realizacji inwestycji będą usuwane na koszt Wykonawcy. 9. Wyko-nawca jest zobowiązany przedłożyć pomiarową dokumentację powykonawczą w wersji ana-logowej i elektronicznej, sporządzona zgodnie z Zasadami sporządzania pomiarowej doku-mentacji z pomiaru faktycznego przedsięwzięć budowlanych wykonanych na granicy pań-stwowej i w jej bezpośredniej bliskości. 10. Podczas realizacji prac i robót składających się na przedmiot umowy Wykonawca nie może dopuścić do przesunięcia linii brzegowej. 11. Wszelkie odstępstwa od uzgodnionych projektów, które mogą powstać w trakcie realizacji budowy, w zakresie położenia umocnień brzegowych, kładek, dróg dojazdowych będą wy-magały wcześniejszego uzyskania przez Wykonawcę uzgodnienia z Komisją Graniczną. 12. Jako zrealizowanie przedmiotu umowy rozumie się wykonanie wszelkich prac i robót składa-jących się na przedmiot umowy, dopełnienie wszelkich przewidzianych prawem czynności wymaganych dla dopuszczenia przedmiotu umowy do użytkowania oraz uzyskanie w imieniu Zamawiającego pozwolenia na użytkowanie bądź skutecznego zawiadomienia właściwego organu nadzoru budowlanego o zakończeniu budowy i przekazanie wraz z kompletem doku-mentacji powykonawczej Zamawiającemu. 13. Wykonawca przedkłada Zamawiającemu do akceptacji na 7 dni przed podpisaniem umowy harmonogram rzeczowo-finansowy. 14. Wy-sokość wynagrodzenia przysługującego Wykonawcy za wykonanie przedmiotu umowy usta-lona zostanie na podstawie przedstawionej oferty i ma ona charakter ryczałtowy, nie podlega zmianie ani waloryzacji oraz uwzględnia wszystkie wymagane opłaty i koszty niezbędne do prawidłowego zrealizowania całości przedmiotu umowy, bez względu na okoliczności i źró-dła ich powstania, w tym również koszty usunięcia wad w okresie rękojmi i gwarancji


II.4) Główny kod CPV: 45000000-7
Dodatkowe kody CPV:

45111200-0,

45233140-2,

45220000-5,

45221113-7,

45223210-1,

45223500-1

II.5) Okres na jaki została zawarta umowa w sprawie zamówienia publicznego/ umowa ramowa/dynamiczny system zakupów:
1. Strony przyjmują, iż: a. do dnia 30.06.2020 r.. Wykonawca zakończy wykonanie Robót budowlanych, b. do dnia 31.08.2020 r. Wykonawca przekaże Zamawiającemu dokumenty pozyskane w ramach usługi Zastępstwa Zamawiającego. 2. Rozpoczęcie realizacji Przedmiotu umowy przez Wykonawcę nastąpi w dniu zawarcia niniejszej umowy.

SEKCJA III: PROCEDURA

III.1) TRYB W JAKIM UDZIELONO ZAMÓWIENIA

Przetarg nieograniczony

SEKCJA IV: UDZIELENIE ZAMÓWIENIA

CZĘŚĆ NR: 1 NAZWA: Zadanie nr 1
IV.1) DATA UDZIELENIA ZAMÓWIENIA/ZAWARCIA UMOWY RAMOWEJ/USTANOWIENIA DYNAMICZNEGO SYSTEMU ZAKUPÓW: 17/05/2019
IV.2) NAZWA I ADRES WYKONAWCY, KTÓREMU UDZIELONO ZAMÓWIENIA/Z KTÓRYM ZAWARTO UMOWĘ RAMOWĄ/USTANOWIONO DYNAMICZNY SYSTEM ZAKUPÓW:

Przedsiębiorstwo Wielobranżowe BANIMEX Sp. z o.o, , ul. Energetyczna 10, 42-504, Będzin , kraj/woj. śląskie

IV.3) Informacja na temat wartości zamówienia w chwili zawarcia umowy (bez VAT): 4376871.36 PLN.
IV.4) INFORMACJE DODATKOWE



CZĘŚĆ NR: 2 NAZWA: Zadanie nr 2
IV.1) DATA UDZIELENIA ZAMÓWIENIA/ZAWARCIA UMOWY RAMOWEJ/USTANOWIENIA DYNAMICZNEGO SYSTEMU ZAKUPÓW: 17/05/2019
IV.2) NAZWA I ADRES WYKONAWCY, KTÓREMU UDZIELONO ZAMÓWIENIA/Z KTÓRYM ZAWARTO UMOWĘ RAMOWĄ/USTANOWIONO DYNAMICZNY SYSTEM ZAKUPÓW:

Przedsiębiorstwem Wielobranżowym "BANIMEX" Sp. z o.o, , ul. Energetyczna 10, 42-504, Będzin, kraj/woj. śląskie

IV.3) Informacja na temat wartości zamówienia w chwili zawarcia umowy (bez VAT): 3284350.16 PLN.
IV.4) INFORMACJE DODATKOWE




SEKCJA V: ZMIANA UMOWY

V.1) DATA ZMIANY UMOWY:
31/08/2020

V.2) RODZAJ I ZAKRES ZMIAN:

podstawa prawna zmiany określona w art. 144 ust. 1 pkt 1 ustawy Pzp:
Na podstawie art. 144 ust. 1 pkt 1 ustawy z dnia 29 stycznia 2004 roku- Prawo Zamówień Publicznych (Dz. U z 2019, poz. 1843 z późn. zm.) oraz na podstawie § 19 ust. 2 lit. f oraz h w zw. z § 19 ust. 3 Umowy

V.3) PRZYCZYNY DOKONANIA ZMIAN W UMOWIE:
Zadanie nr 1: Zapisy zawarte w §19 umowy, poza możliwością zmiany zawartej umowy na podstawie art. 144 ust. 1 pkt 2, 3, 4, 5, 6 ustawy prawo zamówień publicznych przewidują możliwość dokonywania zmian postanowień zawartej umowy, także w stosunku do treści oferty, na podstawie której dokonano wyboru Wykonawcy. Zapisy zawarte w §19 ust. 2 przewidują zmianę umowy w zakresie zmiany terminu jej wykonania w przypadkach określonych m.in. §19 ust. 2 lit. f tj. w przypadku odmowy wydania przez organy administracji lub inne podmioty wymaganych decyzji, zezwoleń, uzgodnień z przyczyn niezawinionych przez Wykonawcę oraz w przypadku określonym w §19 ust. 2 lit. h tj. innych przyczyn zewnętrznych niezależnych od Zamawiającego oraz Wykonawcy skutkujących brakiem możliwości prowadzenia robót lub prac lub wykonania innych czynności przewidzianych umowa, które spowodowały niezawinione i niemożliwe do uniknięcia przez Wykonawcę opóźnienie. Przez należyte wykonanie przedmiotu umowy nr Zp.272.12.2019 rozumie się zakończenie czynności odbioru końcowego poprzez sporządzenie protokołu odbioru końcowego na zasadach określonych w § 12 i w terminie określonym w § 5 ust. 1. pkt a, nadto przekazanie Zamawiającemu kompletu prawomocnych decyzji zezwalających na użytkowanie na terenie Rzeczpospolitej Polskiej i Republiki Słowacji (w tym pozwolenia na użytkowanie obiektu, jeśli jest wymagane, lub zawiadomienia o zakończeniu budowy) w terminie określonym w § 5 ust. 1 pkt b. W dniu 02 czerwca 2020r. zostały protokolarnie odebrane ostatnie zakończone asortymenty robót budowlanych. W dniu 05.06.2020r. w ramach usługi zastępstwa Zamawiającego Wykonawca złożył wnioski o wydanie pozwolenia na użytkowanie po stronie polskiej do Powiatowego Nadzoru Budowlanego w Nowym Sączu, jednakże z uwagi na brak wykonania najazdu do kładki po stronie słowackiej nie było możliwe rozpoczęcie procedury uzyskania pozwolenia na użytkowanie, zgodnie z obowiązującymi przepisami i normami w Republice Słowackiej określonymi w ustawie pn.: "Zákon č. 50/1976 Zb. Zákon o územnom plánovaní a stavebnom poriadku". Zgodnie z art. 81 ust. b ustawy "Zákon č. 50/1976 Zb. Zákon o územnom plánovaní a stavebnom poriadku" cyt.: Kolaudačné rozhodnutie sa nevydá, ak nie je zaistená bezpečnosť a ochrana zdravia ľudí a životného prostredia, ako aj riadne užívanie stavby na určený účel, najmä ak (...) c) nie je zaistený bezpečný prístup a príchod k stavbám," tłumaczenie: "Decyzje o uruchomieniu nie wydaje się, jeżeli nie zostanie zapewnione bezpieczeństwo i ochrona zdrowia ludzi i środowiska, a także właściwe użytkowanie budynku zgodnie z jego przeznaczeniem, w szczególności jeżeli: (...) c) nie jest zapewniony bezpieczny dostęp i dojazd do obiektu". Podmiotem odpowiedzialnym za wykonanie podjazdów jest Lubovnianske regionalne zdruzenie miest a obci Stara Lubovna. Roboty budowlane realizowane z ramienia Lubovnianske regionalne zdruzenie miest a obci Stara Lubovna a związane z wykonaniem najazdu do kładki M1 od strony słowackiej rozpoczęły się w maju 2020r. i zostały zakończone 23 lipca 2020r. W tym miejscu zaznaczyć należy, że wykonanie przez Wykonawcę robót związanych z wykonaniem fundamentu i przyczółku po stronie słowackiej realizowane było w listopadzie i w grudniu 2019r. Zakończone roboty budowlane protokolarnie zostały odebrane w dniu 29 listopada 2019r. oraz 18 grudnia 2019r. tym samym otwierając front robót do wykonania najazdu przez Lubovnianske regionalne zdruzenie miest a obci Stara Lubovna. 6 marca 2020r. zanotowano pierwszy przypadek zarażenia koronawirusem na Słowacji. Mając na celu ograniczenie rozprzestrzeniania się pandemii, rząd Petera Pellegriniego 13 marca 2020r wprowadził szereg restrykcji za nieprzestrzeganie których władze słowackie wprowadziły wysokie kary pieniężne. Powyższe wpłynęło na rozpoczęcie robót z wykonaniem najazdu po stronie słowackiej. Zaistniałe okoliczności skutkowały brakiem możliwości wykonania przez Wykonawcę czynności przewidzianych umową Zp.272.12.2019 z dnia 17 maja 2019r., związanych z uzyskaniem w imieniu Zamawiającego Kolaudačné rozhodnutie tj. w dosłownym tłumaczeniu decyzji o uruchomieniu zrealizowanego obiektu. Powstałe okoliczności spowodowały niezawinione i niemożliwe do uniknięcia przez Wykonawcę opóźnienie w uzyskaniu decyzji o pozwoleniu na użytkowanie. Zgodnie z zapisami zawartymi w § 19 ust. 3, w przypadku wystąpienia którejkolwiek z okoliczności wymienionych w ust. 2 termin wykonania umowy może ulec odpowiedniemu przedłużeniu o czas niezbędny do zakończenia wykonywania jej przedmiotu w sposób należyty, nie dłużej jednak niż o okres trwania tych okoliczności. Biorąc pod uwagę powyższe oraz mając na uwadze datę złożenia wniosku o wydanie pozwolenia na użytkowanie po stronie polskiej do Powiatowego Nadzoru Budowlanego w Nowym Sączu tj. 05.06.2020r. okoliczności uniemożliwiające rozpoczęcie procedury uzyskania pozwolenia na użytkowanie, zgodnie z obowiązującymi przepisami i normami w Republice Słowackiej trwały do dnia 23 lipca 2020r. tj. 48 dni. W ocenie Zamawiającego w/w okoliczności, jako że nie mogły zostać przewidziane na etapie podpisywania umowy, w przedmiotowej sprawie uzasadniają konieczność zmiany terminu realizacji umowy. Podkreśleniu wymaga, iż w/w zmiana terminu realizacji umowy nie wpłynęłaby wynik postępowania, gdyż wydłużenie terminu realizacji zadania dotyczyłoby wszystkich Wykonawców. Dlatego ma ona charakter przesłanki obiektywnej i jej wprowadzenie uzasadnione byłoby w przypadku każdego wykonawcy składającego ofertę w ramach postępowania przetargowego. Zadanie nr 2: Zapisy zawarte w §19 umowy, poza możliwością zmiany zawartej umowy na podstawie art. 144 ust. 1 pkt 2, 3, 4, 5, 6 ustawy prawo zamówień publicznych przewidują możliwość dokonywania zmian postanowień zawartej umowy, także w stosunku do treści oferty, na podstawie której dokonano wyboru Wykonawcy. Zapisy zawarte w §19 ust. 2 przewidują zmianę umowy w zakresie zmiany terminu jej wykonania w przypadkach określonych m.in. §19 ust. 2 lit. f tj. w przypadku odmowy wydania przez organy administracji lub inne podmioty wymaganych decyzji, zezwoleń, uzgodnień z przyczyn niezawinionych przez Wykonawcę oraz w przypadku określonym w §19 ust. 2 lit. h tj. innych przyczyn zewnętrznych niezależnych od Zamawiającego oraz Wykonawcy skutkujących brakiem możliwości prowadzenia robót lub prac lub wykonania innych czynności przewidzianych umowa, które spowodowały niezawinione i niemożliwe do uniknięcia przez Wykonawcę opóźnienie. Przez należyte wykonanie przedmiotu umowy nr Zp.272.13.2019 rozumie się zakończenie czynności odbioru końcowego poprzez sporządzenie protokołu odbioru końcowego na zasadach określonych w § 12 i w terminie określonym w § 5 ust. 1. pkt a, nadto przekazanie Zamawiającemu kompletu prawomocnych decyzji zezwalających na użytkowanie na terenie Rzeczpospolitej Polskiej i Republiki Słowacji (w tym pozwolenia na użytkowanie obiektu, jeśli jest wymagane, lub zawiadomienia o zakończeniu budowy) w terminie określonym w § 5 ust. 1 pkt b. W dniu 02 czerwca 2020r. zostały protokolarnie odebrane ostatnie zakończone asortymenty robót budowlanych. W dniu 05.06.2020r. w ramach usługi zastępstwa Zamawiającego Wykonawca złożył wnioski o wydanie pozwolenia na użytkowanie po stronie polskiej do Powiatowego Nadzoru Budowlanego w Nowym Sączu, jednakże z uwagi na brak wykonania najazdu do kładki po stronie słowackiej nie było możliwe rozpoczęcie procedury uzyskania pozwolenia na użytkowanie, zgodnie z obowiązującymi przepisami i normami w Republice Słowackiej określonymi w ustawie pn.: "Zákon č. 50/1976 Zb. Zákon o územnom plánovaní a stavebnom poriadku". Zgodnie z art. 81 ust. b ustawy "Zákon č. 50/1976 Zb. Zákon o územnom plánovaní a stavebnom poriadku" cyt.: Kolaudačné rozhodnutie sa nevydá, ak nie je zaistená bezpečnosť a ochrana zdravia ľudí a životného prostredia, ako aj riadne užívanie stavby na určený účel, najmä ak (...) c) nie je zaistený bezpečný prístup a príchod k stavbám," tłumaczenie: "Decyzje o uruchomieniu nie wydaje się, jeżeli nie zostanie zapewnione bezpieczeństwo i ochrona zdrowia ludzi i środowiska, a także właściwe użytkowanie budynku zgodnie z jego przeznaczeniem, w szczególności jeżeli: (...) c) nie jest zapewniony bezpieczny dostęp i dojazd do obiektu". Podmiotem odpowiedzialnym za wykonanie podjazdów jest Lubovnianske regionalne zdruzenie miest a obci Stara Lubovna. Roboty budowlane realizowane z ramienia Lubovnianske regionalne zdruzenie miest a obci Stara Lubovna a związane z wykonaniem najazdu do kładki M1 od strony słowackiej rozpoczęły się w maju 2020r. i zostały zakończone 23 lipca 2020r. W tym miejscu zaznaczyć należy, że wykonanie przez Wykonawcę robót związanych z wykonaniem fundamentu i przyczółku po stronie słowackiej realizowane było w listopadzie i w grudniu 2019r. Zakończone roboty budowlane protokolarnie zostały odebrane w dniu 29 listopada 2019r. oraz 18 grudnia 2019r. tym samym otwierając front robót do wykonania najazdu przez Lubovnianske regionalne zdruzenie miest a obci Stara Lubovna. 6 marca 2020r. zanotowano pierwszy przypadek zarażenia koronawirusem na Słowacji. Mając na celu ograniczenie rozprzestrzeniania się pandemii, rząd Petera Pellegriniego 13 marca 2020r wprowadził szereg restrykcji za nieprzestrzeganie których władze słowackie wprowadziły wysokie kary pieniężne. Powyższe wpłynęło na rozpoczęcie robót z wykonaniem najazdu po stronie słowackiej. Zaistniałe okoliczności skutkowały brakiem możliwości wykonania przez Wykonawcę czynności przewidzianych umową Zp.272.13.2019 z dnia 17 maja 2019r., związanych z uzyskaniem w imieniu Zamawiającego Kolaudačné rozhodnutie tj. w dosłownym tłumaczeniu decyzji o uruchomieniu zrealizowanego obiektu. Powstałe okoliczności spowodowały niezawinione i niemożliwe do uniknięcia przez Wykonawcę opóźnienie w uzyskaniu decyzji o pozwoleniu na użytkowanie. Zgodnie z zapisami zawartymi w § 19 ust. 3, w przypadku wystąpienia którejkolwiek z okoliczności wymienionych w ust. 2 termin wykonania umowy może ulec odpowiedniemu przedłużeniu o czas niezbędny do zakończenia wykonywania jej przedmiotu w sposób należyty, nie dłużej jednak niż o okres trwania tych okoliczności. Biorąc pod uwagę powyższe oraz mając na uwadze datę złożenia wniosku o wydanie pozwolenia na użytkowanie po stronie polskiej do Powiatowego Nadzoru Budowlanego w Nowym Sączu tj. 05.06.2020r. okoliczności uniemożliwiające rozpoczęcie procedury uzyskania pozwolenia na użytkowanie, zgodnie z obowiązującymi przepisami i normami w Republice Słowackiej trwały do dnia 23 lipca 2020r. tj. 48 dni. W ocenie Zamawiającego w/w okoliczności, jako że nie mogły zostać przewidziane na etapie podpisywania umowy, w przedmiotowej sprawie uzasadniają konieczność zmiany terminu realizacji umowy. Podkreśleniu wymaga, iż w/w zmiana terminu realizacji umowy nie wpłynęłaby wynik postępowania, gdyż wydłużenie terminu realizacji zadania dotyczyłoby wszystkich Wykonawców. Dlatego ma ona charakter przesłanki obiektywnej i jej wprowadzenie uzasadnione byłoby w przypadku każdego wykonawcy składającego ofertę w ramach postępowania przetargowego.

V.4) INFORMACJE DODATKOWE:
Zadanie nr 1 Zważywszy, że: 1. na podstawie umowy nr Zp.272.12.2019 z dnia 17 maja 2019 roku na wykonanie zadania inwestycyjnego pn. "Nowy produkt turystyczny - odcinek transeuropejskiej trasy rowerowej EuroVelo 11 - Preszów - Muszyna - Mniszek nad Popradem - etap II - zadanie nr 1", dalej jako "Umowa", Wykonawca, oprócz wykonania robót budowlanych, zobowiązany jest do przekazania Zamawiającemu dokumentów pozyskanych w ramach usług Zastępstwa Zamawiającego w terminie do dnia 31.08.2020r., 2. w ramach realizacji obowiązków określonych w pkt 1, w dniu 05 czerwca 2020r. Wykonawca złożył do Powiatowego Nadzoru Budowlanego w Nowym Sączu wniosek o wydanie pozwolenia na użytkowanie dla zamierzenia inwestycyjnego pn.: " Budowa drogi gminnej o długości 670,86 m wraz z kładką rowerowa M1 w km 49 + 580 rzeki Poprad w miejscowości Milik, gm. Muszyna realizowanej w ramach zadania: Budowa I etapu Zintegrowanej Sieci Tras Rowerowych w województwie małopolskim EuroVelo11 - pododcinek IIa od Miasta i Gminy Uzdrowiskowej Muszyna do Miasta Nowy Sącz". 3. z uwagi na wprowadzone w Republice Słowackiej ograniczenia w możliwości prowadzenia robót budowlanych oraz uzyskiwania zezwoleń administracyjnych, nie było możliwe rozpoczęcie procedury uzyskania przez Wykonawcę pozwolenia na użytkowanie i przekazanie Zamawiającemu dokumentów w terminie określonym w § 5 ust. 1 lit b) Umowy, 4. okoliczności uniemożliwiające rozpoczęcie procedury uzyskania pozwolenia na użytkowanie na skutek złożonego w dniu 05 czerwca 2020 r. wniosku Wykonawcy, zgodnie z obowiązującymi przepisami i normami w Republice Słowackiej trwały, do dnia 23 lipca 2020r. tj. 48 dni, Strony zgodnie postanawiają zmienić Umowę w ten sposób, że: Na podstawie art. 144 ust. 1 pkt 1 ustawy z dnia 29 stycznia 2004 roku- Prawo Zamówień Publicznych (Dz. U z 2019, poz. 1843 z późn. zm.) oraz na podstawie § 19 ust. 2 lit. f oraz h w zw. z § 19 ust. 3 Umowy Strony postanawiają zmienić Umowę w ten sposób, że: 1. W § 5 ust. 1 lib Umowy wprowadza się zmianę terminy wykonania Umowy poprzez jego wydłużenie do dnia 19 października 2020 roku. 2. § 5 ust. 1 Umowy otrzymuje brzmienie: "1. Strony przyjmują, iż: a) do dnia 30.06.2020 r. Wykonawca zakończy wykonywanie Robót budowlanych, b) do dnia 19.10.2020 r. Wykonawca przekaże Zamawiającemu dokumenty pozyskane w ramach usług Zastępstwa Zamawiającego". Zadanie nr 2: Zważywszy, że: 1. na podstawie umowy nr Zp.272.13.2019 z dnia 17 maja 2019 roku na wykonanie zadania inwestycyjnego pn. "Nowy produkt turystyczny - odcinek transeuropejskiej trasy rowerowej EuroVelo 11 - Preszów - Muszyna - Mniszek nad Popradem - etap II - zadanie nr 2", dalej jako "Umowa", Wykonawca, oprócz wykonania robót budowlanych, zobowiązany jest do przekazania Zamawiającemu dokumentów pozyskanych w ramach usług Zastępstwa Zamawiającego w terminie do dnia 31.08.2020r., 2. w ramach realizacji obowiązków określonych w pkt 1, w dniu 05 czerwca 2020r. Wykonawca złożył do Powiatowego Nadzoru Budowlanego w Nowym Sączu wniosek o wydanie pozwolenia na użytkowanie dla zamierzenia inwestycyjnego pn.: "Budowa kładki rowerowej M2 w km 44+580 rzeki Poprad wraz z wjazdem na nią i remontem drogi gminnej na dz. ewid. nr 164, 165/1 położonych w obr. ew. Andrzejówka, gm. Muszyna w ramach zadania inwestycyjnego pn.: Budowa I etapu Zintegrowanej Sieci Tras Rowerowych w województwie małopolskim EuroVelo11 pododcinek IIa od Miasta i Gminy Uzdrowiskowej Muszyna do Miasta Nowy Sącz". 3. z uwagi na wprowadzone w Republice Słowackiej ograniczenia w możliwości prowadzenia robót budowlanych oraz uzyskiwania zezwoleń administracyjnych, nie było możliwe rozpoczęcie procedury uzyskania przez Wykonawcę pozwolenia na użytkowanie i przekazanie Zamawiającemu dokumentów w terminie określonym w § 5 ust. 1 lit b) Umowy, 4. okoliczności uniemożliwiające rozpoczęcie procedury uzyskania pozwolenia na użytkowanie na skutek złożonego w dniu 05 czerwca 2020 r. wniosku Wykonawcy, zgodnie z obowiązującymi przepisami i normami w Republice Słowackiej trwały, do dnia 23 lipca 2020r. tj. 48 dni, Na podstawie art. 144 ust. 1 pkt 1 ustawy z dnia 29 stycznia 2004 roku- Prawo Zamówień Publicznych (Dz. U z 2019, poz. 1843 z późn. zm.) oraz na podstawie § 19 ust. 2 lit. f oraz h w zw. z § 19 ust. 3 Umowy Strony postanawiają zmienić Umowę w ten sposób, że: 1. W § 5 ust. 1 lib Umowy wprowadza się zmianę terminy wykonania Umowy poprzez jego wydłużenie do dnia 19 października 2020 roku. 2. § 5 ust. 1 Umowy otrzymuje brzmienie: "1. Strony przyjmują, iż: a) do dnia 30.06.2020 r. Wykonawca zakończy wykonywanie Robót budowlanych, b) do dnia 19.10.2020 r. Wykonawca przekaże Zamawiającemu dokumenty pozyskane w ramach usług Zastępstwa Zamawiającego".

 

Podziel się

Poleć ten przetarg znajomemu poleć

Wydrukuj przetarg drukuj

Dodaj ten przetarg do obserwowanych obserwuj








Uwaga: podstawą prezentowanych tutaj informacji są dane publikowane przez Urząd Zamówień Publicznych w Biuletynie Zamówień Publicznych. Treść ogłoszenia widoczna na eGospodarka.pl jest zgodna z treścią tegoż ogłoszenia dostępną w BZP w dniu publikacji. Redakcja serwisu eGospodarka.pl dokłada wszelkich starań, aby zamieszczone tutaj informacje były kompletne i zgodne z prawdą. Nie może jednak zagwarantować ich poprawności i nie ponosi żadnej odpowiedzialności za jakiekolwiek szkody powstałe w wyniku korzystania z nich.


Jeśli chcesz dodać ogłoszenie do serwisu, zapoznaj się z naszą ofertą:

chcę zamieszczać ogłoszenia

Dodaj swoje pytanie

Najnowsze orzeczenia

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.