eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plPrzetargiPrzetargi Sopot › Przedmiotem postępowania jest wykonanie robót budowlanych polegających na realizacji inwestycji w postaci utworzenia Centrum Opieki Geriatrycznej w Pomorskim Centrum Reumatologicznym im. dr Jadwigi Titz - Kosko w Sopocie Sp. z o.o.

Poręczenia kontraktowe dla firm startujących w przetargach publicznych




Ogłoszenie z dnia 2020-08-28

Ogłoszenie nr 560162406-N-2020 z dnia 28-08-2020 r.

Sopot: Przedmiotem postępowania jest wykonanie robót budowlanych polegających na realizacji inwestycji w postaci utworzenia Centrum Opieki Geriatrycznej w Pomorskim Centrum Reumatologicznym im. dr Jadwigi Titz - Kosko w Sopocie Sp. z o.o.
OGŁOSZENIE O ZMIANIE UMOWY - Roboty budowlane

Zamieszczanie ogłoszenia:

obowiązkowe.

Ogłoszenie dotyczy:

zamówienia publicznego

Zamówienie dotyczy projektu/programu finansowanego ze środków Unii Europejskiej

tak
Należy wskazać projekt/program: Utworzenie Centrum Opieki Geriatrycznej w Wojewódzkim Zespole Reumatologicznym im. dr Jadwigi Titz - Kosko w Sopocie" w ramach Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Pomorskiego na lata 2014-2020, Osi Priorytetowej 7 Zdrowie, Działania 7.1 Zasoby ochrony zdrowia, Poddziałania 7.1.1 Zasoby ochrony zdrowia - mechanizm ZIT współfinansowanego z Europejskiego Funduszu Rozwoju Regionalnego

Zamówienie było przedmiotem ogłoszenia w Biuletynie Zamówień Publicznych:

tak
Numer ogłoszenia: 530469-N-2017

Zostało opublikowane ogłoszenie o zmianie ogłoszenia:

tak
Numer ogłoszenia: 500001288-N2017

Zostało opublikowane ogłoszenie o udzieleniu zamówienia:

tak
Numer ogłoszenia: 500024793-N-2017

SEKCJA I: ZAMAWIAJĄCY



I. 1) NAZWA I ADRES: Pomorskie Centrum Reumatologiczne im. dr Jadwigi Titz-Kosko w Sopocie Spółka z Ograniczoną Odpowiedzialnością, Krajowy numer identyfikacyjny 19258779500000, ul. ul. Grunwaldzka 1-3, 81-759 Sopot, woj. pomorskie, państwo Polska, tel. 585 557 528, e-mail zamowienia@pcrsopot.pl, faks 58 5557528, 58 5511426.
Adres strony internetowej (url): www.wzr.bip.gov.pl

I. 2) RODZAJ ZAMAWIAJĄCEGO:

Podmiot prawa publicznego

SEKCJA II: PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA

II.1) Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:

Przedmiotem postępowania jest wykonanie robót budowlanych polegających na realizacji inwestycji w postaci utworzenia Centrum Opieki Geriatrycznej w Pomorskim Centrum Reumatologicznym im. dr Jadwigi Titz - Kosko w Sopocie Sp. z o.o.

Numer referencyjny (jeżeli dotyczy):

N/1/17

II.2) Rodzaj zamówienia:

Roboty budowlane

II.3) Krótki opis zamówienia (wielkość, zakres, rodzaj i ilość dostaw, usług lub robót budowlanych lub określenie zapotrzebowania i wymagań) - a w przypadku partnerstwa innowacyjnego - określenie zapotrzebowania na innowacyjny produkt, usługę lub roboty budowlane:

Przedmiotem postępowania jest wykonanie robót budowlanych polegających na realizacji inwestycji w postaci utworzenia Centrum Opieki Geriatrycznej w Pomorskim Centrum Reumatologicznym im. dr Jadwigi Titz - Kosko w Sopocie Sp. z o.o.


II.4) Główny kod CPV: 45200000-9
Dodatkowe kody CPV:

45215140-0,

45111300-1,

45233140-2,

77300000-3,

45300000-0,

45400000-1,

45100000-8

II.5) Okres na jaki została zawarta umowa w sprawie zamówienia publicznego/ umowa ramowa/dynamiczny system zakupów:
od dnia 01.09.2017 r. do dnia 30.06.2019 r., zmienione Aneksem do 31.07.2019 r.

SEKCJA III: PROCEDURA

III.1) TRYB W JAKIM UDZIELONO ZAMÓWIENIA

Przetarg nieograniczony


SEKCJA V: ZMIANA UMOWY

V.1) DATA ZMIANY UMOWY:
12/07/2019

V.2) RODZAJ I ZAKRES ZMIAN:

podstawa prawna zmiany określona w art. 144 ust. 1 pkt 1 ustawy Pzp:
zmiany dotyczą zakresu przedmiotu zamówienia i wynagrodzenia Wykonawcy a także terminu wykonania Umowy; szczegóły w informacjach dodatkowych poniżej

podstawa prawna zmiany określona w art. 144 ust. 1 pkt 2 ustawy Pzp:
zmiany dotyczące wykonania robót budowlanych nie przewidzianych w umowie, z uwagi na fakt, iż stały się niezbędne, zaś zmiana wykonawcy nie może zostać dokonana z powodów ekonomicznych lub technicznych oraz spowodowałaby istotną niedogodność lub znaczne zwiększenie kosztów dla Zamawiającego, natomiast wartość każdej kolejnej zmiany nie przekracza 50% wartości zamówienia określonej pierwotnie w Umowie, a także zmiany terminu wykonania Umowy; szczegóły w informacjach dodatkowych poniżej

podstawa prawna zmiany określona w art. 144 ust. 1 pkt 3 ustawy Pzp:
zmianę dotyczącą wykonania robót budowlanych nie przewidzianych w umowie, z uwagi na zaistnienie okoliczności, których zamawiający, działając z należytą starannością, nie mógł przewidzieć, natomiast wartość zmiany nie przekracza 50% wartości zamówienia określonej pierwotnie w Umowie; szczegóły w informacjach dodatkowych poniżej

podstawa prawna zmiany określona w art. 144 ust. 1 pkt 6 ustawy Pzp:
zmiany dotyczące zakresu przedmiotu zamówienia, których łączna wartość jest mniejsza niż kwoty określone w przepisach wydanych na podstawie art. 11 ust. 8 ustawy Prawo zamówień publicznych i jest mniejsza od 15% wartości zamówienia określonej pierwotnie w Umowie, a także zmiany terminu wykonania Umowy; szczegóły w informacjach dodatkowych poniżej

V.3) PRZYCZYNY DOKONANIA ZMIAN W UMOWIE:
Podczas dokonania oględzin inwestycji w dniu 29 listopada 2018 roku przez przedstawicieli KW PSP , Generalnego Wykonawcy i Projektantów spisano Protokół w którym wskazano konieczność opracowania Ekspertyzy zamiennej dla całej inwestycji uwzgledniającej cały zakres ochrony przeciwpożarowej. Przedstawiony zakres prac dodatkowych wynika z opracowanej Ekspertyzy zamiennej i uzgodnionej przez KW PSP, czego następstwem było opracowanie Dokumentacji Zamiennej i uzyskania Zamiennego pozwolenia na budowę. Dodatkowo prace konieczne do wykonania, nie były do przewidzenia na etapie tworzenia projektu budowlanego oraz podpisania umowy z Wykonawcą, a ich realizacja była niezbędna do osiągnięcia celu inwestycji

V.4) INFORMACJE DODATKOWE:
dot. art. 144 ust. 1 pkt 1 ustawy Pzp): zmiany dotyczące zakresu przedmiotu zamówienia i zmniejszenia wynagrodzenia Wykonawcy, polegające na: a) zmianach technologicznych na poziomie 0 w budynku B w pomieszczeniach kuchni. Wykonanie w/w prac zmniejszy wynagrodzenie Wykonawcy o kwotę 2.096,89 zł brutto. b) rezygnacji z dostawy i montażu okapów w pomieszczeniach kuchni oddziałów. Wykonanie w/w prac zmniejszy wynagrodzenie Wykonawcy o kwotę 8.937,20 zł brutto. c) rezygnacji z dostawy i montażu okapu Z8 w pomieszczeniu socjalnym dla pracowników. Wykonanie w/w prac zmniejszy wynagrodzenie Wykonawcy o kwotę 4.468,60 zł brutto. d) rezygnacji z kabin prysznicowych w łazienkach dla pacjentów szpitala. Wykonanie w/w prac zmniejszy wynagrodzenie Wykonawcy o kwotę 20.371,35 zł brutto. e) rezygnacji dostawy i montażu reduktora ciśnienia. Wykonanie w/w prac zmniejszy wynagrodzenie Wykonawcy o kwotę 4.516,56 zł brutto. f) rezygnacji z umywalek w pomieszczeniach Apteki. Wykonanie w/w prac zmniejszy wynagrodzenie Wykonawcy o kwotę 7.230,38 zł brutto. Kosztorys Zmiany, o których mowa w punkcie 1 a) - f) zmniejszą wynagrodzenie Wykonawcy o łączną kwotę 47.620,98 zł brutto oraz a) rezygnacji ze ścianki i drzwi D6 z pomieszczenia A0.05 do pomieszczenia A0.06 celem poprawienia funkcjonalności pomieszczenia A0.05 Wykonanie w/w prac zmniejszy wynagrodzenie Wykonawcy o kwotę 7.639,38 zł brutto. b) rezygnacji z drzwi z pomieszczenia A2.15 do pomieszczenia B2.13 celem poprawienia funkcjonalności pomieszczenia na poziomie +1 na poziomie Apteki. Wykonanie w/w prac zmniejszy wynagrodzenie Wykonawcy o kwotę 1.608,64 zł brutto. c) rezygnacji ze ściany i drzwi w pomieszczeniu B1.12 celem poprawienia funkcjonalności pomieszczenia B1.12. Wykonanie w/w prac zmniejszy wynagrodzenie Wykonawcy o kwotę 3.019,28 zł brutto. d) rezygnacji z drzwi w pomieszczeniu B1.10 celem poprawienia funkcjonalności pomieszczenia B1.10. Wykonanie w/w prac zmniejszy wynagrodzenie Wykonawcy o kwotę 1.608,64 zł brutto. e) zmianie lokalizacji brudownika ( z pom. A2.09, A2.10 do pom. A2.17), co znacznie ułatwi komfort użytkowania w/w pomieszczeń. Wykonanie w/w prac zmniejszy wynagrodzenie Wykonawcy o kwotę 2.547,96 zł brutto. f) rezygnacji z 4 sztuk drzwi DS5 w piwnicy co poprawi funkcjonalność pomieszczeń i jakość świadczonych usług medycznych. Wykonanie w/w prac zmniejszy wynagrodzenie Wykonawcy o kwotę 9.131,42 zł brutto. g) rezygnacji z okna podawczego B0.11co poprawi funkcjonalność pomieszczenia. Wykonanie w/w prac zmniejszy wynagrodzenie Wykonawcy o kwotę 1.075,95 zł brutto. Wykonanie robót budowlanych, o których mowa w punkcie 1 a) -g) zmniejszy wynagrodzenie Wykonawcy o łączną kwotę 26.631,27 zł brutto dot. art. 144 ust. 1 pkt 2 ustawy Pzp: zmiany dotyczące wykonania robót budowlanych nie przewidzianych w umowie, z uwagi na fakt, iż stały się niezbędne, zaś zmiana wykonawcy nie może zostać dokonana z powodów ekonomicznych lub technicznych oraz spowodowałaby istotną niedogodność lub znaczne zwiększenie kosztów dla Zamawiającego, natomiast wartość każdej kolejnej zmiany nie przekracza 50% wartości zamówienia określonej pierwotnie w Umowie, polegające na: a) dostawie i montażu klap przeciwpożarowych na kanałach wentylacyjnych oraz wydzieleniu szachtu w osiach C2-C3 w budynku C na całej jego wysokości. Wykonanie w/w prac zwiększy wynagrodzenie Wykonawcy o kwotę 39.669,60 zł brutto. b) wykonaniu odwodnienia wejścia głównego do budynku B. Wykonanie w/w prac zwiększy wynagrodzenie Wykonawcy o kwotę 12.138,13 zł brutto. c) wykonaniu odprowadzenia odwodnienia balkonu znajdującego się w budynku B do kanalizacji deszczowej. Wykonanie w/w prac zwiększy wynagrodzenie Wykonawcy o kwotę 3.938,56 zł brutto. d) wykonaniu przykanalika kanalizacji sanitarnej z zaplecza konserwatora oraz wpięcie go do wewnętrznej instalacji kanalizacji sanitarnej w budynku B. Wykonanie w/w prac zwiększy wynagrodzenie Wykonawcy o kwotę 5.381,87 zł brutto. e) dostawie i montażu rury osłonowej fi PE80 L=7 mb przyłącza gazowego. Wykonanie w/w prac zwiększy wynagrodzenie Wykonawcy o kwotę 1.279,20 zł brutto. f) montażu zaworu MAG DN50 przy budynku D (spawanie podejść oraz montaż MAG). Wykonanie w/w prac zwiększy wynagrodzenie Wykonawcy o kwotę 738,00 zł brutto. g) przesunięciu podejść instalacji c.o. do grzejników z uwagi na konieczność wykonania murka przy fasadzie na kondygnacjach +1, +2, +3 w budynku C. Wykonanie w/w prac zwiększy wynagrodzenie Wykonawcy o kwotę 1.476,00 zł brutto. h) przeniesieniu wpustu ulicznego przy zbiorniku kriogenicznym. Wykonanie w/w prac zwiększy wynagrodzenie Wykonawcy o kwotę 2.408,34 zł brutto. Wykonanie robót budowlanych, o których mowa w punkcie 1 a) - h) zwiększy wynagrodzenie Wykonawcy o łączną kwotę 67.029,70 zł brutto W związku z faktem, iż by wprowadzić zmianę, o której mowa w pkt 1 a) niezbędne jest zamienne pozwolenie na budowę, konieczna jest zmiana terminu wykonania zamówienia do 31 października 2019 r. Oraz a) zmianie odporności drzwi Ds4 z EI30 na EI60 z uwagi na obecnie obowiązujące przepisy p.poż. (drzwi do hydroforu muszą być wydzielone strefą REI 120). Wykonanie w/w prac zwiększy wynagrodzenie Wykonawcy o kwotę 5.212,83 zł brutto. b) wymianie docieplenia na istniejącym Budynku D na docieplenie z wełny mineralnej oraz wymianie 7 szt. okien na aluminiowe o odporności p.poż EI60 z uwagi iż wcześniejsze rozwiązanie nie zapewniało minimalnej odległości pomiędzy budynkami i zapewniało spełnienie wymagań p.poż. zgodnie z § 271 Warunków Technicznych jakim powinny odpowiadać budynki i ich usytuowanie. Wykonanie w/w prac zwiększy wynagrodzenie Wykonawcy o kwotę 137.760,00 zł brutto. c) zwiększeniu odporności ogniowej szachtu w osiach A3-A6/AD-AC do REI 120 z uwagi wymóg przejścia przez stropy: EI 120 pomiędzy strefą ZL a PM zgodnie z § 232 ust.3 Warunków Technicznych jakim powinny odpowiadać budynki i ich usytuowanie. Wykonanie w/w prac zwiększy wynagrodzenie Wykonawcy o kwotę 11.516,05 zł brutto. d) wykonaniu murka przy fasadzie na kondygnacjach +1, +2, +3 w budynku C w celu uzyskania ognioodporności REI 60 dla pasów międzyokiennych. Konieczność wykonania murka wynikła z potrzeby zachowania wysokości pasów między kondygnacyjnych minimum 80cm. Wykonanie w/w prac zwiększy wynagrodzenie Wykonawcy o kwotę 20.535,06 zł brutto. e) dostawie i montażu śluz oraz okien podawczych w pomieszczeniach Apteki. Roboty z dostawą były objęte dokumentacją projektową, ale nie stanowiły przedmiotu umowy, ponieważ śluzy podawcze zostały ujęte w zestawieniu wyposażenia, na które Zamawiający miał ogłosić kolejny przetarg. Wykonanie w/w prac zwiększy wynagrodzenie Wykonawcy o kwotę 79.076,70 zł brutto. f) wykonaniu wzmocnienia otworów pod tranzyt wentylacji na budynku B na parterze i na I piętrze. Wykonanie tych prac okazało się niezbędne z uwagi na konieczność prawidłowego montażu kanałów wentylacyjnych. Wykonanie w/w prac zwiększy wynagrodzenie Wykonawcy o kwotę 8.496,46 zł brutto. g) wzmocnieniu ścian g-k pod drabinki do ćwiczeń, oraz rotory do ćwiczeń kończyn górnych i dolnych w pomieszczeniu A0.14. Wykonanie w/w prac zwiększy wynagrodzenie Wykonawcy o kwotę 9.778,50 zł brutto. h) wzmocnieniu podkonstrukcji pod elewację budynku B w formie kratownicy poprzez dodanie dodatkowych profili w osi attyki (pas dolny i krzyżulce), wykonania wspornika dla podparcia przy klatce oraz podparcia na konstrukcji szybu windowego zgodnie z projektem uzupełniającym stanowiącym załącznik nr A do niniejszego Protokołu konieczności. Wykonanie w/w prac zwiększy wynagrodzenie Wykonawcy o kwotę 7.503,00 zł brutto. i) wykonaniu robót rozbiórkowych w budynku B na kondygnacjach 0, +1, +2 ponad roboty uwzględnione w projekcie wykonawczym. Powodem wykonania powyższych robót był fakt, iż stan techniczny remontowanego budynku okazał się gorszy od zakładanego w pierwotnej dokumentacji technicznej. Wykonanie w/w prac zwiększy wynagrodzenie Wykonawcy o kwotę 5.636,50 zł brutto. j) wykonaniu robót murowych w budynku B na kondygnacjach 0, +1, +2 ponad roboty uwzględnione w projekcie wykonawczym. Powodem wykonania powyższych robót był fakt, iż stan techniczny remontowanego budynku okazał się gorszy od zakładanego w pierwotnej dokumentacji technicznej. Wykonanie w/w prac zwiększy wynagrodzenie Wykonawcy o kwotę 4.972,93 zł brutto. k) wykonaniu słupów pod podparcie nadproża N11 na kondygnacji +1 oś BB/B3-B4 w budynku B. Wykonanie w/w prac zwiększy wynagrodzenie Wykonawcy o kwotę 7.350,47 zł brutto. l) wykonaniu nadproży N16 w oknach łukowych w budynku B. Wykonanie w/w prac zwiększy wynagrodzenie Wykonawcy o kwotę 2.583,85 zł brutto. m) wykonaniu tynku nadproża na parterze w osi B4/CA-BC na budynku B. Powodem wykonania powyższych robót był zły stan elementu konstrukcyjnego wymagający zabezpieczenia i wykończenia. Wykonanie w/w prac zwiększy wynagrodzenie Wykonawcy o kwotę 1.596,79 zł brutto. n) wykonaniu rozbiórki komina wentylacyjnego z cegły na II piętrze w osi B4/CA na budynku B. Powodem wykonania powyższych robót był stan techniczny komina, który uniemożliwiał wykorzystanie go do celów instalacyjnych. Wykonanie w/w prac zwiększy wynagrodzenie Wykonawcy o kwotę 543,60 zł brutto. o) domurowaniu węgarków na parterze, oraz podcięcie węgarków na II piętrze w miejscu kolizji z projektowaną witryną w osich A7-B1/AD oraz B1/AD. Powodem wykonania powyższych robót była kolizja projektowa okna z elementami nowoprojektowanej witryny. Wykonanie w/w prac zwiększy wynagrodzenie Wykonawcy o kwotę 1.429,73 zł brutto. p) wzmocnieniu nadproża w osi B1 na kondygnacji + 1 w budynku B. Powodem wykonania powyższych robót było założenie projektanta zakładające możliwość wykonania wyburzenia filara bez uprzedniego wzmocnienia belką nośną konstrukcji stropu. Wykonanie w/w prac zwiększy wynagrodzenie Wykonawcy o kwotę 8.868,89 zł brutto. q) wzmocnienia nadproża w osi B1 na kondygnacji + 2 w budynku B. Powodem wykonania powyższych robót było założenie projektanta zakładające możliwość wykonania wyburzenia filara bez uprzedniego wzmocnienia belką nośną konstrukcji stropu. Wykonanie w/w prac zwiększy wynagrodzenie Wykonawcy o kwotę 8.868,89 zł brutto. r) wyrównaniu dachu budynku B pianobetonem. Powodem wykonania powyższych robót był brak możliwości wykonania warstw spadkowych izolacji termicznej dachu ze względu na nierówną powierzchnię odkrytą po dokonanych rozbiórkach. Wykonanie w/w prac zwiększy wynagrodzenie Wykonawcy o kwotę 14.095,80 zł brutto. s) wykonaniu belki nad nadprożem N15 w budynku B. Ze względu na kolizję belki z istniejącym podciągiem, wymagane było wykonanie dodatkowej żelbetowej belki spinającej. Wykonanie w/w prac zwiększy wynagrodzenie Wykonawcy o kwotę 3.274,57 zł brutto. t) wykonania attyki dachu budynku B. Wykonanie w/w prac zwiększy wynagrodzenie Wykonawcy o kwotę 8.337,71 zł brutto. u) zmianie wysokości nadproży w budynku B poprzez dołożenie belek nadprożowych L19 . Powodem wykonania powyższych robót była błędnie założona w projekcie wysokość nadproży głównych wynikająca z faktu, iż na etapie projektowania nie można było dokonać odkrywek ponieważ w budynku cały czas funkcjonował oddział rehabilitacji dziecięcej. Wykonanie w/w prac zwiększy wynagrodzenie Wykonawcy o kwotę 7.427,48 zł brutto. v) rozbiórce dodatkowych warstw dachu budynku B. Usunięcie warstw jest konieczne w celu poprawnego wykonania pokrycia dachowego. Na etapie projektowania nie można było dokonać odkrywek ponieważ w budynku cały czas funkcjonował oddział rehabilitacji dziecięcej. Wykonanie w/w prac zwiększy wynagrodzenie Wykonawcy o kwotę 15.403,08 zł brutto. w) demontażu i odtworzeniu krawężnika z uwagi na zwiększenie powierzchni i zmianę lokalizacji miejsc postojowych w nawiązaniu do przekazanych przez Zamawiającego w dniu 9.04.2019 roku rysunków do zamiennego pozwolenia na budowę. Zmiana szerokości miejsc postojowych wynikła z zapisów Rozporządzenia Ministra Infrastruktury i Budownictwa z dnia 14 lutego 2017 roku i obowiązujących od 1 stycznia 2018r. Wykonanie w/w prac zwiększy wynagrodzenie Wykonawcy o kwotę 5.423,39 zł brutto. x) przesadzeniu 4 sztuk drzew. Konieczność ich przesadzenia wynikła ze zmiany szerokości miejsc postojowych zgodnie z Rozporządzeniem Ministra Infrastruktury i Budownictwa z dnia 14 lutego 2017r. i obowiązującym od 1 stycznia 2018r, co zostało uwzględnione w zamiennym projekcie zagospodarowania terenu, stanowiącym załącznik nr B do niniejszego Protokołu konieczności. Wykonanie w/w prac zwiększy wynagrodzenie Wykonawcy o kwotę 11.316,00 zł brutto. y) wykonaniu dodatkowej podkonstrukcji sufitowej pod aparat RTG na kondygnacji -1 w budynku C w pom. C-1.08. Zmiany te wynikły z wytycznych przekazanych przez dostawców urządzeń TK i RTG wyłonionych w drodze odrębnego postępowania przetargowego nr N/1/18/B z dnia 04.09.2018r. Wykonanie w/w prac zwiększy wynagrodzenie Wykonawcy o kwotę 10.184,40 zł brutto. z) wykonaniu dodatkowej wzmocnionej zabudowy gipsowo-kartonowej na kondygnacji -1 w budynku C w pom. C-1.08 z uwagi na konieczność montażu aparatu RTG naściennego oraz w związku z kolizją z instalacją sanitarną podstropową. Wykonanie w/w prac zwiększy wynagrodzenie Wykonawcy o kwotę 2.039,00 zł brutto. aa) wykonaniu oporu dla istniejącej nawierzchni z kostki po rozbiórce ogrodzenia i cokołu betonowego. Wykonanie w/w prac zwiększy wynagrodzenie Wykonawcy o kwotę 6.114,48 zł brutto. Wykonanie robót budowlanych, o których mowa w punkcie 1 a) - aa) zwiększy wynagrodzenie Wykonawcy o łączną kwotę 405.346,16 zł brutto W związku z faktem, iż by wprowadzić zmianę, o której mowa w pkt 1 a) - d) niezbędne jest zamienne pozwolenie na budowę, konieczna jest zmiana terminu wykonania zamówienia do 31 października 2019 r. Oraz a) ułożeniu okablowania zasilającego i sterującego dodatkowych 20 sztuk klap przeciwpożarowych, które należało dołożyć w kanałach wentylacyjnych w wyniku nowego podziału obiektu na strefy przeciwpożarowe. Wykonanie w/w prac zwiększy wynagrodzenie Wykonawcy o kwotę 15.375,00 zł brutto. b) wykonaniu dodatkowych obwodów zasilających wentylatory bytowe, klapy p.poż nie ujęte w projekcie podstawowym zgodnie z dokumentacją projektową do zamiennego pozwolenia na budowę stanowiącą Załącznik nr A do niniejszego Protokołu konieczności. Wykonanie w/w prac zwiększy wynagrodzenie Wykonawcy o kwotę 57.810,00 zł brutto. c) wykonaniu dodatkowych obwodów zasilających urządzenia sprężarkowni w konsekwencji zmiany w instalacji gazów medycznych. Wykonanie w/w prac zwiększy wynagrodzenie Wykonawcy o kwotę 5.043,00 zł brutto. d) zmianie przekroju pierwotnie zaprojektowanych WLZ oraz dostawie i montażu dodatkowych wewnętrznych linii zasilających (WLZ) niezbędnych do zasilenia rozdzielnic oddziałowych zgodnie z rewizją projektu elektrycznego stanowiącą Załącznik nr B do niniejszego Protokołu konieczności. Wykonanie w/w prac zwiększy wynagrodzenie Wykonawcy o kwotę 50.696,91 zł brutto. e) dostawie i montażu zmienionej rozdzielnicy głównej (RG) niezbędnej ze względu na zmianę sposobu zasilania części odbiorów na rezerwowe, uzupełnienie zasilania brakujących odbiorów zgodnie z rewizją projektu elektrycznego stanowiącą Załącznik nr B do niniejszego Protokołu konieczności. Wykonanie w/w prac zwiększy wynagrodzenie Wykonawcy o kwotę 47.355,00 zł brutto. f) dostawie i montażu zmienionych rozdzielnic oddziałowych w budynkach A, B, C, w tym wykonanie dodatkowych pól odpływowych w rozdzielnicach, wykonanie dodatkowej rozdzielnicy TEN-32/TER-32/TEK-32 (podział rozdzielnicy TEN-31/TER-31/TEK-31), wykonanie dodatkowych obwodów zasilających klapy p.poż w rozdzielnicy TEN-W, niezbędnych ze względu na brak rozwiązania w projekcie pierwotnym. Wykonanie w/w prac zwiększy wynagrodzenie Wykonawcy o kwotę 88.560,00 zł brutto. g) wykonaniu obwodów elektrycznych i strukturalnych w pomieszczeniach TK, RTG w budynku C poziom -1,na podstawie dokumentacji producentów urządzeń którą Zamawiający dostarczył po wyłonieniu dostawców sprzętu w wyniku odrębnego postępowania przetargowego. Wykonanie w/w prac zwiększy wynagrodzenie Wykonawcy o kwotę 23.370,00 zł brutto. h) przeniesieniu układu pomiarowego z pomieszczenia Rozdzielni Głównej RG do zewnętrznej szafki pomiarowej w wyniku uzgodnień przyłącza energetycznego z właścicielem sieci energetycznej ENERGA Operator S.A. oraz zgodnie z projektem przyłącza energetycznego budynku stanowiącym Załącznik nr C do niniejszego Protokołu konieczności. Wykonanie w/w prac zwiększy wynagrodzenie Wykonawcy o kwotę 9.594,00 zł brutto. i) wykonania dodatkowych obwodów elektrycznych w pomieszczeniu ochrony, w którym została usytułowana centrala SSP zgodnie z projektem zmian - branża elektryczna z dnia 10.03.2019r. budynku stanowiącym Załącznik nr D do niniejszego Protokołu konieczności. Wykonanie w/w prac zwiększy wynagrodzenie Wykonawcy o kwotę 861,00 zł brutto. j) dostawie i montażu dodatkowych lamp oświetleniowych oświetlenia awaryjno - ewakuacyjnego. Wykonanie w/w prac zwiększy wynagrodzenie Wykonawcy o kwotę 41.907,51 zł brutto. Wykonanie robót budowlanych, o których mowa w punkcie 1 a) - j) zwiększy wynagrodzenie Wykonawcy o łączną kwotę 340.572,42 zł brutto W związku z faktem, iż by wprowadzić zmianę, o której mowa w pkt 1 a) -b) niezbędne jest zamienne pozwolenie na budowę, konieczna jest zmiana terminu wykonania zamówienia do 31 października 2019 r. Oraz - w związku z koniecznością weryfikacji rozwiązań projektowych w zakresie ochrony przeciwpożarowej w stosunku do przyjętych w Projekcie budowlanym i wykonawczym Centrum Opieki Geriatrycznej, co zostało stwierdzone Protokołem z oględzin ws. ekspertyz w zakresie Ochrony przeciwpożarowej z dnia 29.11.2018 r., - a także w związku z wydaniem przez Pomorskiego Komendanta Wojewódzkiego Państwowej Straży Pożarnej Postanowienia z dnia 18 stycznia 2019 r. (WZ.5595.256.8.2018.PW), w którym wyrażono zgodę na odstępstwa od przepisów rozporządzenia Ministra Infrastruktury z dnia 12 kwietnia 2002 r. w sprawie warunków technicznych, jakim powinny odpowiadać budynki i ich usytuowanie, z uwzględnieniem wskazań ekspertyzy technicznej zamiennej oraz w którym założono nowy podział na strefy pożarowe realizowanej inwestycji, w tym dodatkowej strefy ZL II o pow. ok. 123 m2, co w konsekwencji skutkowało koniecznością wykonania projektu budowlanego zamiennego oraz zmiany decyzji o pozwoleniu na budowę, - oraz w związku z przedłużającym się postępowaniem administracyjnym w przedmiocie uzyskania zmiany decyzji o pozwoleniu na budowę, co zostało spowodowane koniecznością wystąpienia z wnioskiem o udzielenie odstępstwa od przepisów techniczno-budowlanych do organu administracji architektoniczno-budowlanej, który może go udzielić dopiero po uzyskaniu upoważnienia właściwego ministra, - co z kolei spowodowało - na skutek działania organów administracji upoważnionych do wydania decyzji i innych aktów władczych, związanych z realizacją umowy - niemożliwość wykonania części robót budowlanych przez wykonawcę, do czasu przeprowadzenia prawomocnych procedur uzyskania pozwolenia zamiennego oraz wykonania na jego podstawie zgodnie z prawem budowlanym prac budowlanych, oraz zważywszy na wprowadzenie zmian przedmiotu zamówienia określonych w § 1, 2, 3, 4 niezbędne jest przesunięcie terminu wykonania Umowy, w konsekwencji zmienia się treść § 8 ust. 1 Umowy w następujący sposób: "1. Termin realizacji całości przedmiotu zamówienia (wraz z uzyskaniem pozwolenia na użytkowanie) obejmuje okres od dnia 01.09.2017 r. do dnia 31.10.2019 r." dot. art. 144 ust. 1 pkt 3 ustawy Pzp: zmianę dotyczącą wykonania robót budowlanych nie przewidzianych w umowie, z uwagi na zaistnienie okoliczności, których zamawiający, działając z należytą starannością, nie mógł przewidzieć, natomiast wartość zmiany nie przekracza 50% wartości zamówienia określonej pierwotnie w Umowie, polegająca na: a) przełożeniu niezinwentaryzowanego kabla zasilającego budynek szpitala będącego w kolizji z nowoprojektowanym budynkiem. Wykonanie w/w prac zwiększy wynagrodzenie Wykonawcy o kwotę 9.225,00 zł brutto. Wykonanie robót budowlanych, o których mowa w punkcie 1 a) zwiększy wynagrodzenie Wykonawcy o łączną kwotę 9.225,00 zł brutto dot. art. 144 ust. 1 pkt 6 ustawy Pzp: zmiany dotyczące zakresu przedmiotu zamówienia, których łączna wartość jest mniejsza niż kwoty określone w przepisach wydanych na podstawie art. 11 ust. 8 ustawy Prawo zamówień publicznych i jest mniejsza od 15% wartości zamówienia określonej pierwotnie w Umowie, polegające na: a) zmianie systemu oddymiania klatek schodowych z systemu nadciśnieniowego na system grawitacyjny. Wykonanie w/w prac zmniejszy wynagrodzenie Wykonawcy o kwotę 29.574,80 zł brutto. b) wykonaniu wentylacji w pomieszczeniach magazynowych w budynku B w postaci kanału typu Z. Wykonanie w/w prac zwiększy wynagrodzenie Wykonawcy o kwotę 2.715,78 zł brutto. c) wykonaniu dodatkowego obejścia wraz ze studnią odwadniającą zbiornik wody pitnej zgodnie dokumentacją projektową wykonaną przez Pracownię Budownictwa Inżynieryjnego "PROKAN" Piotr Siekierkowski z siedzibą w Bydgoszczy przy ul. Przemysłowej 8C na wybudowanie bay-passu wody pitnej na czas czyszczenia zbiornika wody pitnej, stanowiącą Załącznik nr 2 do niniejszego Protokołu konieczności. Wykonanie w/w prac zwiększy wynagrodzenie Wykonawcy o kwotę 31.655,37 zł brutto. d) przeniesieniu brudownika z pomieszczenia A2.09, A2.10 do pomieszczenia A2.17. Wykonanie w/w prac zwiększy wynagrodzenie Wykonawcy o kwotę 3.996,15 zł brutto. e) zmianie rozkładu pom. C1.06 oraz podziale pomieszczeń C1.04 i C1.06 na gabinety fizykoterapii w zakresie instalacji sanitarnych. Zmiany te zakładają dostawę i montaż dodatkowych grzejników wraz z podejściami instalacji c.o. oraz dostawę i montaż dodatkowych umywalek wraz z podejściami instalacji wod.-kan. dla nowoprojektowanych przestrzeni. Wykonanie w/w prac zwiększy wynagrodzenie Wykonawcy o kwotę 13.375,01 zł brutto. f) zmianie aranżacji w zakresie instalacji sanitarnych w pomieszczeniach C-1.08 i C-1.09: dostawa i wykonanie dodatkowych 2 szt. umywalek wraz z podejściami wod.-kan. i odpowietrzeniem oraz wykonanie instalacji dla grzejnika. Wykonanie w/w prac zwiększy wynagrodzenie Wykonawcy o kwotę 3.905,42 zł brutto. g) wykonaniu dodatkowego zasilenia zestawu hydroforowego (dwustronnego). Wykonanie w/w prac zwiększy wynagrodzenie Wykonawcy o kwotę 1.180,80 zł brutto. h) wykonaniu odprowadzenia skroplin z centrali NW4. Wykonanie w/w prac zwiększy wynagrodzenie Wykonawcy o kwotę 1.817,57 zł brutto. i) zmianie rozkładu pom. C1.06 oraz podziale pomieszczeń C1.04 i C1.06 na gabinety fizykoterapii w zakresie instalacji sanitarnych. Zmiany te zakładają dostawę i montaż przewodów wentylacyjnych oraz przepustnic i nawiewników dla nowoprojektowanych przestrzeni. Wykonanie w/w prac zwiększy wynagrodzenie Wykonawcy o kwotę 19.545,77 zł brutto. j) wykonaniu dodatkowego podejścia instalacji wodno-kanalizacyjnej pod umywalkę w pomieszczeniu B1.25. Wykonanie w/w prac zwiększy wynagrodzenie Wykonawcy o kwotę 1.352,94 zł brutto. k) wykonaniu systemu nawadniania zgodnie z zamiennym projektem zagospodarowania terenu Wykonanie w/w prac zwiększy wynagrodzenie Wykonawcy o kwotę 36.900,00 zł brutto. l) przeniesienia 3 sztuk grzejników w pomieszczeniach A1.13,A2.13 i A1.15 co znacznie poprawi funkcjonalność w/w pomieszczeń. Wykonanie w/w prac zwiększy wynagrodzenie Wykonawcy o kwotę 7.002,35 zł brutto. m) rezygnacji z dostawy i montażu dozowników na płyny, uchwytów i pojemników na ręczniki, wieszaków na papier toaletowy, szczotek do wc, koszy na śmieci. Nie wykonanie w/w prac zmniejszy wynagrodzenie Wykonawcy o kwotę 39.469,48 zł brutto. Wykonanie robót budowlanych, o których mowa w punkcie 1 a) - m) zwiększy wynagrodzenie Wykonawcy o łączną kwotę 54.402,88 zł brutto W związku z faktem, iż by wprowadzić zmianę, o której mowa w pkt 1 a) niezbędne jest zamienne pozwolenie na budowę, konieczna jest zmiana terminu wykonania zamówienia do 31 października 2019 r. Oraz a) wykonaniu podstawy pod klapę p.poż na dachu budynku B wynikającą z projektu zamiennego instalacji oddymiania klatek schodowych zgodnie z dokumentacją projektową. Wykonanie w/w prac zwiększy wynagrodzenie Wykonawcy o kwotę 6.888,00 zł brutto. b) zmniejszeniu podstawy pod klapę p.poż na dachu budynku C z uwagi na zmianę wymiarów klapy wynikającą z projektu zamiennego na wykonanie instalacji oddymiania klatek schodowych. Wykonanie w/w prac zwiększy wynagrodzenie Wykonawcy o kwotę 9.963,00 zł brutto. c) wykonania otworu do systemu napowietrzania klatki schodowej budynku A wraz z zabudową szachtu na wszystkich kondygnacjach. Wykonanie w/w prac zwiększy wynagrodzenie Wykonawcy o kwotę 14.278,92 zł brutto. d) zamianie misek ustępowych kompaktowych na miski ustępowe wiszące typu rimless oraz wykonanie zabudów stelaży wc do tych misek. Zamawiający zdecydował się na wprowadzenie w/w rozwiązania ze względu na poprawę funkcjonalności oraz poprawę warunków higieniczno-sanitarnych w łazienkach szpitalnych. Wykonanie w/w prac zwiększy wynagrodzenie Wykonawcy o kwotę 58.521,19 zł brutto. e) dostawie i montażu dodatkowych drzwi DS1 w pomieszczeniu A-1.20. Zamawiający uznał, że dodatkowe drzwi poprawią funkcjonowanie pomieszczenia A-1.20. Wykonanie w/w prac zwiększy wynagrodzenie Wykonawcy o kwotę 5.446,44 zł brutto. f) zmianie funkcjonalności pomieszczeń C1.06 oraz podziale pom. C1.04 i C1.04 na gabinety fizykoterapii w zakresie robót budowlanych. Wykonanie w/w prac zwiększy wynagrodzenie Wykonawcy o kwotę 33.570,11 zł brutto. g) zmianach aranżacyjnych pomieszczeń, które były konieczne ze względów na poprawę bezpieczeństwa i pełną kontrolę nad obiektem, co za tym idzie konieczne było wykonanie robót zgodnie zamienną dokumentacją projektową polegających na: zmianie lokalizacji ścianki gipsowo-kartonowej, dostawie i montażu drzwi Dd2a oraz dostawie i montażu okna aluminiowego w pomieszczeniu A0.22. Wykonanie w/w prac zwiększy wynagrodzenie Wykonawcy o kwotę 10.233,60 zł brutto. h) wykonaniu schodów terenowych między budynkami A i B. Schody te znacznie ułatwią komunikację między poszczególnymi skrzydłami szpitala zarówno personelowi medycznemu, administracyjnemu jak i pacjentom. Wykonanie w/w prac zwiększy wynagrodzenie Wykonawcy o kwotę 4.526,40 zł brutto. i) dostawie i montażu dodatkowych drzwi Dd2 w pomieszczeniu B0.13. Zmiana ta ma na celu zwiększenie efektywności oraz funkcjonalności pomieszczenia B0.13. Wykonanie w/w prac zwiększy wynagrodzenie Wykonawcy o kwotę 3.026,24 zł brutto. j) wykonaniu zmywalnych okładzin ściennych w pomieszczeniu pro morte (pomieszczenie do przechowywania zwłok), celem spełnienia wymogów higieniczno - sanitarnych. Wykonanie w/w prac zwiększy wynagrodzenie Wykonawcy o kwotę 7.476,43 zł brutto. k) wykonaniu robót budowlanych związanych z koniecznością zainstalowania umywalki w gabinecie lekarskim wynikającą z przepisów prawnych. Wykonanie w/w prac zwiększy wynagrodzenie Wykonawcy o kwotę 3.010,43 zł brutto. l) wykonaniu sufitów podwieszanych i zabudów sufitowych celem spełnienia wymagań higieniczno - sanitarnych. Wykonanie w/w prac zwiększy wynagrodzenie Wykonawcy o kwotę 42.030,77 zł brutto. m) wykonaniu zabudów pionów instalacyjnych celem spełnienia wymagań higieniczno - sanitarnych. Wykonanie w/w prac zwiększy wynagrodzenie Wykonawcy o kwotę 27.489,39 zł brutto. Wykonanie robót budowlanych, o których mowa w punkcie 1 a) - m) zwiększy wynagrodzenie Wykonawcy o łączną kwotę 226.460,92 zł brutto. W związku z faktem, iż by wprowadzić zmianę, o której mowa w pkt 1 a) - c) niezbędne jest zamienne pozwolenie na budowę, konieczna jest zmiana terminu wykonania zamówienia do 31 października 2019 r. Oraz a) wykonaniu systemu sterowania systemem oddymiania klatek schodowych w związku ze zmianą tego systemu z nadciśnieniowego na grawitacyjny zgodnie z dokumentacją projektową do zamiennego pozwolenia na budowę. Wykonanie w/w prac zwiększy wynagrodzenie Wykonawcy o kwotę 45.510,00 zł brutto. b) wykonaniu zasilania elektrycznego wentylatorów napowietrzających klatki schodowe w związku ze zmianą systemu oddymiania klatek schodowych zgodnie z dokumentacją projektową do zamiennego pozwolenia na budowę. Wykonanie w/w prac zwiększy wynagrodzenie Wykonawcy o kwotę 15.343,02 zł brutto. c) zmianie systemu sygnalizacji pożarowej zgodnie z rewizją dokumentacji projektowej, która zmienia zakres systemu SAP na obiekcie z nadciśnieniowego na grawitacyjny. Wykonanie w/w prac zwiększy wynagrodzenie Wykonawcy o kwotę 245.275,07 zł brutto. d) wykonaniu dodatkowych obwodów elektrycznych oraz gniazd do zasilania łóżek w pomieszczeniach na parterze (bud. A,C), I piętrze (bud. A) oraz II piętrze (bud. A, B, C). Wykonanie w/w prac zwiększy wynagrodzenie Wykonawcy o kwotę 24.600,00 zł brutto. e) wykonaniu dodatkowych punktów logicznych w pomieszczeniach A2.22, A2.35, A2,15. w celu umożliwienia prawidłowej pracy kardiomonitorów w sieci w sali intensywnego nadzoru oraz centrali w punkcie pielęgniarskim. Wykonanie w/w prac zwiększy wynagrodzenie Wykonawcy o kwotę 6.273,00 zł brutto. f) montażu dodatkowych 13 szt. gniazd pojedynczych, montażu dodatkowych 3 szt. gniazd siłowych z wyłącznikiem, montażu gniazda logicznego 2xRJ45, montażu przewodów zasilających poszczególne gniazda w związku ze zmianą technologii gastronomicznej części kuchennej. Wykonanie w/w prac zwiększy wynagrodzenie Wykonawcy o kwotę 9.840,00 zł brutto. g) wykonaniu dodatkowych obwodów elektrycznych oraz gniazd do zasilania negatoskopów w pomieszczeniach A0.11 oraz A0.12. Wykonanie w/w prac zwiększy wynagrodzenie Wykonawcy o kwotę 738,00 zł brutto. h) zmianie instalacji elektrycznej w wyniku zmiany rozkładu pom. C1.06 oraz podziale pomieszczeń C1.04 i C1.06 na gabinety fizykoterapii. Zmiany te zakładają dostawę i montaż dodatkowych obwodów elektrycznych wynikających z nowego podziału pomieszczeń C1.04 i C1.06. Wykonanie w/w prac zwiększy wynagrodzenie Wykonawcy o kwotę 12.300,00 zł brutto. i) wykonaniu dodatkowych punktów kontroli dostępu w przejściach do pomieszczenia A-1.13 oraz A-1.11. Wykonanie w/w prac zwiększy wynagrodzenie Wykonawcy o kwotę 12.300,00 zł brutto. j) dostawie i montażu agregatu prądotwórczego o zwiększonej mocy z 80 kVA do 160 kVA niezbędnego ze względu na zmianę sposobu zasilania na rezerwowane, części odbiorów zgodnie z rewizją projektu elektrycznego. Wykonanie w/w prac zwiększy wynagrodzenie Wykonawcy o kwotę 84.255,00 zł brutto. k) dostawie UPS o zwiększonej mocy z 30Kva na 40 Kva. W związku ze zwiększeniem ilości obwodów wymagających bezprzerwowego zasilania, niezbędne okazało się zwiększenie mocy UPS zgodnie z przekazaną dokumentacją projektową stanowiącą Załącznik nr B do niniejszego Protokołu konieczności. Wykonanie w/w prac zwiększy wynagrodzenie Wykonawcy o kwotę 22.755,00 zł brutto. l) dostawie i montażu 5szt. dodatkowych słupów oświetleniowych wraz z oprawami za terenie zewnętrznym za budynkiem D i wykonaniem nowej linii kablowej YKY 5x6mm2. Wykonanie w/w prac zwiększy wynagrodzenie Wykonawcy o kwotę 43.665,00 zł brutto. m) dostawie centrali telefonicznej. Z uwagi na zaprzestanie rozwijania i możliwości rozbudowy istniejącej centrali telefonicznej. Wykonanie w/w prac zwiększy wynagrodzenie Wykonawcy o kwotę 47.970,00 zł brutto. n) wykonaniu dodatkowego PPD - punktu dystrybucyjnego dla pomieszczeń TK/RTG w budynku C na poziomie -1. Wykonanie w/w prac zwiększy wynagrodzenie Wykonawcy o kwotę 12.546,00 zł brutto. o) wykonaniu dodatkowego okablowania strukturalnego pod dodatkowe Acces Pointy. Wykonanie w/w prac zwiększy wynagrodzenie Wykonawcy o kwotę 11.070,00 zł brutto. p) wykonaniu zabezpieczenia trasy kablowej w klasie odporności ogniowej EI120 kabla zasilającego od agregatu zgodnie z Rozporządzeniem Ministra Infrastruktury z 12.04.2002r. w sprawie warunków technicznych jakim powinny odpowiadać budynki i ich usytuowanie. Wykonanie w/w prac zwiększy wynagrodzenie Wykonawcy o kwotę 19.747,65 zł brutto. q) wykonania dodatkowych obwodów logicznych do sterowników central wentylacyjnych umożliwiających zdalne monitorowanie parametrów pracy central. Wykonanie w/w prac zwiększy wynagrodzenie Wykonawcy o kwotę 12.177,00 zł brutto. r) wykonania dodatkowych tras kablowych w pomieszczeniu RTG C-1.08 na podstawie uzupełnienia wytycznych dostawcy sprzętu. Wykonanie w/w prac zwiększy wynagrodzenie Wykonawcy o kwotę 9.485,76 zł brutto. s) rezygnacji z dostawy i montażu 27 sztuk monitorów TV. Wykonanie w/w prac zmniejszy wynagrodzenie Wykonawcy o kwotę 38.679,35 zł brutto. Wykonanie robót budowlanych, o których mowa w punkcie 1 a) - s) zwiększy wynagrodzenie Wykonawcy o łączną kwotę 597.171,15 zł brutto W związku z faktem, iż by wprowadzić zmianę, o której mowa w pkt 1 a) - c) niezbędne jest zamienne pozwolenie na budowę, konieczna jest zmiana terminu wykonania zamówienia do 31 października 2019 r.

 

Podziel się

Poleć ten przetarg znajomemu poleć

Wydrukuj przetarg drukuj

Dodaj ten przetarg do obserwowanych obserwuj








Uwaga: podstawą prezentowanych tutaj informacji są dane publikowane przez Urząd Zamówień Publicznych w Biuletynie Zamówień Publicznych. Treść ogłoszenia widoczna na eGospodarka.pl jest zgodna z treścią tegoż ogłoszenia dostępną w BZP w dniu publikacji. Redakcja serwisu eGospodarka.pl dokłada wszelkich starań, aby zamieszczone tutaj informacje były kompletne i zgodne z prawdą. Nie może jednak zagwarantować ich poprawności i nie ponosi żadnej odpowiedzialności za jakiekolwiek szkody powstałe w wyniku korzystania z nich.


Jeśli chcesz dodać ogłoszenie do serwisu, zapoznaj się z naszą ofertą:

chcę zamieszczać ogłoszenia

Dodaj swoje pytanie

Najnowsze orzeczenia

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.