Ogłoszenie nr 560149526-N-2020 z dnia 11-08-2020 r.
Szczecin: "Adaptacja pomieszczeń w budynku przy ul. Unisławy 26 w Szczecinie na pomieszczenia dydaktyczne Zespołu Szkół Ogólnokształcących nr 7 - Część 2"
OGŁOSZENIE O ZMIANIE UMOWY - Roboty budowlane
Zamieszczanie ogłoszenia:
obowiązkowe.
Ogłoszenie dotyczy:
zamówienia publicznego
Zamówienie dotyczy projektu/programu finansowanego ze środków Unii Europejskiej
nie
Zamówienie było przedmiotem ogłoszenia w Biuletynie Zamówień Publicznych:
tak
Numer ogłoszenia: 567962-N-2019
Zostało opublikowane ogłoszenie o zmianie ogłoszenia:
tak
Numer ogłoszenia: 540154265-N-2019, 540170295-N-2019,540173283-N-2019
Zostało opublikowane ogłoszenie o udzieleniu zamówienia:
tak
Numer ogłoszenia: 510225507-N-2019
SEKCJA I: ZAMAWIAJĄCY
I. 1) NAZWA I ADRES:
Gmina Miasto Szczecin, Krajowy numer identyfikacyjny 59982400000000,
ul. pl. Armii Krajowej
1,
70-456
Szczecin, woj.
zachodniopomorskie, państwo
Polska, tel.
914 245 102, e-mail
bzp@um.szczecin.pl, faks
914 245 104.
Adres strony internetowej (url): www.szczecin.pl
I. 2) RODZAJ ZAMAWIAJĄCEGO:
Administracja samorządowa
SEKCJA II: PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA
II.1) Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:
"Adaptacja pomieszczeń w budynku przy ul. Unisławy 26 w Szczecinie na pomieszczenia dydaktyczne Zespołu Szkół Ogólnokształcących nr 7 - Część 2"
Numer referencyjny (jeżeli dotyczy):BZP/49/19
II.2) Rodzaj zamówienia:
Roboty budowlane
II.3) Krótki opis zamówienia (wielkość, zakres, rodzaj i ilość dostaw, usług lub robót budowlanych lub określenie zapotrzebowania i wymagań) - a w przypadku partnerstwa innowacyjnego - określenie zapotrzebowania na innowacyjny produkt, usługę lub roboty budowlane:Przedmiotem zamówienia jest wykonanie robót budowlanych pn. "Adaptacja pomieszczeń w budynku przy ul. Unisławy 26 w Szczecinie na pomieszczenia dydaktyczne Zespołu Szkół Ogólnokształcących nr 7 - Część II".
II.4) Główny kod CPV: 45.00.00.00 - Roboty budowlane
Dodatkowe kody CPV:
II.5) Okres na jaki została zawarta umowa w sprawie zamówienia publicznego/ umowa ramowa/dynamiczny system zakupów:
360 dni
SEKCJA III: PROCEDURA
III.1) TRYB W JAKIM UDZIELONO ZAMÓWIENIA
Przetarg nieograniczony
SEKCJA IV: UDZIELENIE ZAMÓWIENIA
CZĘŚĆ NR: 1 | NAZWA: "Adaptacja pomieszczeń w budynku przy ul. Unisławy 26 w Szczecinie na pomieszczenia dydaktyczne Zespołu Szkół Ogólnokształcących nr 7 - Część 2" |
IV.1) DATA UDZIELENIA ZAMÓWIENIA/ZAWARCIA UMOWY RAMOWEJ/USTANOWIENIA DYNAMICZNEGO SYSTEMU ZAKUPÓW:
22/10/2019
IV.2) NAZWA I ADRES WYKONAWCY, KTÓREMU UDZIELONO ZAMÓWIENIA/Z KTÓRYM ZAWARTO UMOWĘ RAMOWĄ/USTANOWIONO DYNAMICZNY SYSTEM ZAKUPÓW:
FHU Sabpol Sebastian Lityński,
,
okrężna 25A,
74-100,
Wirów, kraj/woj.
IV.4) INFORMACJE DODATKOWE
|
SEKCJA V: ZMIANA UMOWY
V.1) DATA ZMIANY UMOWY:
21/07/2020
V.2) RODZAJ I ZAKRES ZMIAN:
podstawa prawna zmiany określona w art. 144 ust. 1 pkt 3 ustawy Pzp:
podstawa prawna zmiany określona w art. 144 ust. 1 pkt 6 ustawy Pzp:
V.3) PRZYCZYNY DOKONANIA ZMIAN W UMOWIE:
Zgodnie z protokołem konieczności nr 2/2020 z dnia 1.06.2020r. oraz mając na uwadze postanowienia art. 144 ust. 1 pkt 6 ustawy z dnia 29 stycznia 2004 r. Prawo zamówień publicznych nastąpiła konieczność:
1) ograniczenia zakresu robót polegającego na niewykonaniu robót iniekcyjnych -
w związku ze stwierdzeniem, że ściany piwniczne pom. -1.02 oraz -1.03 wykonane są z betonu i brak jest oznak przenikania przez nie wilgoci, za zgodą Projektanta zrezygnowano z wykonania robót iniekcyjnych. Wykonawca przedłożył kosztorys ofertowy, który został zweryfikowany i zatwierdzony przez Inspektora Nadzoru Inwestorskiego. W związku z powyższym ogranicza się zakres przedmiotu umowy o wykonanie robót iniekcyjnych, zaś wynagrodzenie, zgodnie z § 16 ust. 4 pkt 2 lit f umowy, zostanie zmniejszone o kwotę 13.051,53 zł brutto,
2) wykonania robót dodatkowych polegających na:
a) wymianie parapetów na klatce schodowej: w trakcie prowadzenia robót na klatce schodowej stwierdzono zły stan techniczny parapetów. Parapety posiadają duże, widoczne ubytki kamienia i liczne spękania. Projektant przedłożył rozwiązanie projektowe montażu nowych parapetów. Wykonawca przedłożył kosztorys ofertowy na wykonie ww. robót, który został zweryfikowany i zatwierdzony przez Inspektora Nadzoru Inwestorskiego. W związku z powyższym wynagrodzenie Wykonawcy zostanie zwiększone o kwotę brutto ??9 386,83 zł brutto;
b) zszycie pęknięć ścian betowych w pomieszczeniach piwnicy: z uwagi na liczne zarysowania ścian w pomieszczeniach piwnicy podjęto decyzję o konieczności ich naprawy poprzez zszycie. Wykonawca przedłożył kosztorys ofertowy na wykonie ww. robót, który został zweryfikowany i zatwierdzony przez Inspektora Nadzoru Inwestorskiego. W związku z powyższym wynagrodzenie Wykonawcy zostanie zwiększone o kwotę brutto ?19 468,61 zł brutto;
c) robotach budowlanych związanych z montażem separatora dla pomieszczeń kuchni: dokumentacja projektowa w zakresie kanalizacji ograniczała zakres robót do pomieszczeń parteru i piwnic z wyłączeniem pomieszczeń zespołu pomieszczeń kuchennych. Niemniej niniejsza dokumentacja projektowa przewidywała włączenie istniejących pionów z obszarów pomieszczeń kuchennych do projektowanego układu odbioru ścieków sanitarnych. Po dokonaniu odkrywek i przeprowadzonej wizji lokalnej na budowie stwierdzono brak możliwości wykonania zaprojektowanego układu kanalizacji grawitacyjnej w związku ze stwierdzonymi kolizjami. Wykonawca przedłożył kosztorys ofertowy na wykonie ww. robót, który został zweryfikowany i zatwierdzony przez Inspektora Nadzoru Inwestorskiego. W związku z powyższym wynagrodzenie Wykonawcy zostanie zwiększone o kwotę brutto ?32 522,49 zł brutto.
W związku z powyższym nastąpiła zmiana wynagrodzenia polegająca na zwiększeniu wysokości wynagrodzenia o kwotę brutto 236 852,50 zł (aneks nr 1 i 2), co stanowi mniej niż 15% wartości wynagrodzenia umownego.
Zgodnie z protokołem konieczności nr 2/2020 z dnia 1.06.2020r. oraz mając na uwadze postanowienia art. 144 ust. 1 pkt 3 ustawy z dnia 29 stycznia 2004 r. Prawo zamówień publicznych nastąpiła konieczność wprowadzenia zmiany umowy spowodowana okolicznościami, których Zamawiający działając z należytą starannością, nie mógł przewidzieć, zaś wartość tych zmian nie przekracza 50% wartości wynagrodzenia w pierwotnej umowie. Przedmiotowe zmiany polegają na:
1) wzmocnieniu stropów nad pomieszczeniem 4.03 i 4.04 sali komputerowej: w trakcie robót rozbiórkowych i demontażowych po dokonaniu pełnej odkrywki stropu stwierdzono brak docieplenia stropu drewnianego, ugięcie i zły stan belek drewnianych. Projektant w ramach nadzoru autorskiego przedstawił rozwiązanie projektowe zawierające: odpowiednie warstwy sufitu uzgodnione z rzeczoznawcą p.poż., odciążenie istniejących belek drewnianych (które nie przeniosą założonych obciążeń - centrali wentylacyjnej) poprzez wzmocnienie ich ceownikami ekonomicznymi CE200, skręcanymi z obu stron do belki. Wykonawca przedłożył kosztorys ofertowy na wykonie ww. robót, który został zweryfikowany i zatwierdzony przez Inspektora Nadzoru Inwestorskiego. W związku z powyższym wynagrodzenie Wykonawcy zostanie zwiększone o kwotę brutto ?80 287,92 zł brutto;
2) wykonaniu wymiany istniejących podkładów pod posadzki: po zdemontowaniu istniejących okładzin z terakoty i PCV, stwierdzono iż istniejące posadzki magnezjowe są słabej jakości i wątpliwej nośności (wykruszenia, spękania, ubytki). W związku z zaistniałą sytuacją Projektant dokonał oceny przyczepności wszystkich podkładów pod posadzki i podjął decyzję o skuciu osłabionych podkładów i wykonaniu nowych o pożądanych parametrach wytrzymałościowych. Projektant nie był w stanie na etapie projektowania ocenić przyczepności podkładów pod istniejącymi posadzkami. Wykonawca przedłożył kosztorys ofertowy na wykonie ww. robót, który został zweryfikowany i zatwierdzony przez Inspektora Nadzoru Inwestorskiego. W związku z powyższym wynagrodzenie Wykonawcy zostanie zwiększone o kwotę brutto ?28 236,65 zł brutto;
3) demontażu i wykonaniu nowej ścianki w pomieszczeniu 2.06: po skuciu tynków ze ściany działowej w pomieszczeniu Nr 2.06 stwierdzono brak jej stabilności. Ściana nie jest zakotwiona w ścianach nośnych i grozi zawaleniem. Projektant w ramach pełnionego nadzoru dokonał oceny technicznej ścianki i podjął decyzję o konieczności jej rozbiórki i wykonaniu nowej ściany działowej w systemie GK. Wykonawca przedłożył kosztorys ofertowy na wykonie ww. robót, który został zweryfikowany i zatwierdzony przez Inspektora Nadzoru Inwestorskiego. W związku z powyższym wynagrodzenie Wykonawcy zostanie zwiększone o kwotę brutto ?10 789,99 zł brutto;
4) demontażu przedścianek wykonanych z desek i wykończonych tynkiem na trzcinie w pomieszczeniach 3.02; 4.04; 3.04: po dokonaniu prac rozbiórkowych i demontażowych w pomieszczeniu Nr 3.02, 3.04 i 4.04 stwierdzono, że ścianki osłaniające więźbę dachową wykonane są z desek mocowanych do konstrukcji dachowej i wykończone tynkiem na trzcinie. Konstrukcja ta nie spełnia wymogów p.poż oraz nie zapewnia odpowiedniego docieplenia pomieszczeń. Projektant po dokonaniu oceny technicznej stwierdził konieczność rozbiórki ścianek i odtworzenie ścianek kolankowych, osłaniających więźbę dachową w systemie GKF z ociepleniem wełną co zapewni wymagane zabezpieczenie ppoż i izolację termiczną. Wykonawca przedłożył kosztorys ofertowy na wykonie ww. robót, który został zweryfikowany i zatwierdzony przez Inspektora Nadzoru Inwestorskiego. W związku z powyższym wynagrodzenie Wykonawcy zostanie zwiększone o kwotę brutto ?34 964,59 zł brutto.
W związku z powyższymi zmianami wysokość wynagrodzenia ulegnie zwiększeniu
o kwotę 202 605,55 zł brutto i wynosi 6 462 978,19 zł łącznie z podatkiem VAT (słownie złotych: sześć milionów czterysta sześćdziesiąt dwa tysiące dziewięćset siedemdziesiąt osiem 19/100).
Pozostałe warunki umowy nie ulegają zmianie.
V.4) INFORMACJE DODATKOWE:
INNE PRZETARGI Z SZCZECINA
- Usunięcie i naprawa skarpy po uderzeniu statku GINGA OCELOT ze skarpą toru wodnego przy skarpie E Kanału Mielińskiego na pozycji 53 stopni 52'37''N, 014 stopni16'28''E
- Zakup i sukcesywne dostawy wody mineralnej dla pracowników Policji garnizonu woj. zachodniopomorskiego i jednostek zamiejscowych KGP
- Remont pomieszczeń oraz toalet w budynku Wydziału Architektury ZUT przy ul. Żołnierskiej 50 w Szczecinie
- Wsparcie i obsługa działań w mediach społecznościowych promujących walory i potencjał gospodarczy Pomorza Zachodniego oraz ideę uczenia się przez całe życie
- Dostawa gadżetów promocyjnych (butelek termicznych) dla Politechniki Morskiej w Szczecinie w ramach projektu o numerze 2022-1-PL01-KA131-HED-000063234
- Sukcesywna dostawa mięsa na potrzeby spółki Fabryka Wody Sp. z o.o. w Szczecinie
więcej: przetargi w Szczecinie »
PRZETARGI Z PODOBNEJ KATEGORII
- Przebudowa istniejącej infrastruktury sportowej (bieżnia okólna, skocznia oraz rzutnia) przy szkole Podstawowej w Szczytnikach Duchownych - etap II
- Remont części ogrodzenia na warsztatach szkolnych w Zespole Szkół Centrum Kształcenia Rolniczego im. Stanisława Szumca w Bielsku-Białej
- Budowa nowego boiska wielofunkcyjnego wraz z zadaszeniem o stałej konstrukcji przy Publicznej Szkole Podstawowej w Polskiej Nowej Wsi
- Budowa nowego boiska wielofunkcyjnego wraz z zadaszeniem o stałej konstrukcji przy Publicznej Szkole Podstawowej w Wawelnie
- "PRZEBUDOWA ORAZ ZMIANA SPOSOBU UŻYTKOWANIA CZĘŚCI BUDYNKU SZKOŁY PODSTAWOWEJ NA PRZEDSZKOLE - ETAP I",
- Budowa zbiorników do magazynowania wody pitnej na stacjach uzdatniania wody w gminie Iława
więcej: Roboty budowlane »
Uwaga: podstawą prezentowanych tutaj informacji są dane publikowane przez Urząd Zamówień Publicznych w Biuletynie Zamówień Publicznych. Treść ogłoszenia widoczna na eGospodarka.pl jest zgodna z treścią tegoż ogłoszenia dostępną w BZP w dniu publikacji. Redakcja serwisu eGospodarka.pl dokłada wszelkich starań, aby zamieszczone tutaj informacje były kompletne i zgodne z prawdą. Nie może jednak zagwarantować ich poprawności i nie ponosi żadnej odpowiedzialności za jakiekolwiek szkody powstałe w wyniku korzystania z nich.