eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plPrzetargiPrzetargi Szczecin › "Adaptacja pomieszczeń w budynku przy ul. Unisławy 26 w Szczecinie na pomieszczenia dydaktyczne Zespołu Szkół Ogólnokształcących nr 7 - Część 2"

Poręczenia kontraktowe dla firm startujących w przetargach publicznych




Ogłoszenie z dnia 2020-08-11

Ogłoszenie nr 560149526-N-2020 z dnia 11-08-2020 r.

Szczecin: "Adaptacja pomieszczeń w budynku przy ul. Unisławy 26 w Szczecinie na pomieszczenia dydaktyczne Zespołu Szkół Ogólnokształcących nr 7 - Część 2"
OGŁOSZENIE O ZMIANIE UMOWY - Roboty budowlane

Zamieszczanie ogłoszenia:

obowiązkowe.

Ogłoszenie dotyczy:

zamówienia publicznego

Zamówienie dotyczy projektu/programu finansowanego ze środków Unii Europejskiej

nie

Zamówienie było przedmiotem ogłoszenia w Biuletynie Zamówień Publicznych:

tak
Numer ogłoszenia: 567962-N-2019

Zostało opublikowane ogłoszenie o zmianie ogłoszenia:

tak
Numer ogłoszenia: 540154265-N-2019, 540170295-N-2019,540173283-N-2019

Zostało opublikowane ogłoszenie o udzieleniu zamówienia:

tak
Numer ogłoszenia: 510225507-N-2019

SEKCJA I: ZAMAWIAJĄCY



I. 1) NAZWA I ADRES: Gmina Miasto Szczecin, Krajowy numer identyfikacyjny 59982400000000, ul. pl. Armii Krajowej 1, 70-456 Szczecin, woj. zachodniopomorskie, państwo Polska, tel. 914 245 102, e-mail bzp@um.szczecin.pl, faks 914 245 104.
Adres strony internetowej (url): www.szczecin.pl

I. 2) RODZAJ ZAMAWIAJĄCEGO:

Administracja samorządowa

SEKCJA II: PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA

II.1) Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:

"Adaptacja pomieszczeń w budynku przy ul. Unisławy 26 w Szczecinie na pomieszczenia dydaktyczne Zespołu Szkół Ogólnokształcących nr 7 - Część 2"

Numer referencyjny (jeżeli dotyczy):

BZP/49/19

II.2) Rodzaj zamówienia:

Roboty budowlane

II.3) Krótki opis zamówienia (wielkość, zakres, rodzaj i ilość dostaw, usług lub robót budowlanych lub określenie zapotrzebowania i wymagań) - a w przypadku partnerstwa innowacyjnego - określenie zapotrzebowania na innowacyjny produkt, usługę lub roboty budowlane:

Przedmiotem zamówienia jest wykonanie robót budowlanych pn. "Adaptacja pomieszczeń w budynku przy ul. Unisławy 26 w Szczecinie na pomieszczenia dydaktyczne Zespołu Szkół Ogólnokształcących nr 7 - Część II".


II.4) Główny kod CPV: 45.00.00.00 - Roboty budowlane
Dodatkowe kody CPV:

II.5) Okres na jaki została zawarta umowa w sprawie zamówienia publicznego/ umowa ramowa/dynamiczny system zakupów:
360 dni

SEKCJA III: PROCEDURA

III.1) TRYB W JAKIM UDZIELONO ZAMÓWIENIA

Przetarg nieograniczony

SEKCJA IV: UDZIELENIE ZAMÓWIENIA

CZĘŚĆ NR: 1 NAZWA: "Adaptacja pomieszczeń w budynku przy ul. Unisławy 26 w Szczecinie na pomieszczenia dydaktyczne Zespołu Szkół Ogólnokształcących nr 7 - Część 2"
IV.1) DATA UDZIELENIA ZAMÓWIENIA/ZAWARCIA UMOWY RAMOWEJ/USTANOWIENIA DYNAMICZNEGO SYSTEMU ZAKUPÓW: 22/10/2019
IV.2) NAZWA I ADRES WYKONAWCY, KTÓREMU UDZIELONO ZAMÓWIENIA/Z KTÓRYM ZAWARTO UMOWĘ RAMOWĄ/USTANOWIONO DYNAMICZNY SYSTEM ZAKUPÓW:

FHU Sabpol Sebastian Lityński, , okrężna 25A, 74-100, Wirów, kraj/woj.

IV.3) Informacja na temat wartości zamówienia w chwili zawarcia umowy (bez VAT): 6097949.60 pln.
IV.4) INFORMACJE DODATKOWE




SEKCJA V: ZMIANA UMOWY

V.1) DATA ZMIANY UMOWY:
21/07/2020

V.2) RODZAJ I ZAKRES ZMIAN:

podstawa prawna zmiany określona w art. 144 ust. 1 pkt 3 ustawy Pzp:

podstawa prawna zmiany określona w art. 144 ust. 1 pkt 6 ustawy Pzp:

V.3) PRZYCZYNY DOKONANIA ZMIAN W UMOWIE:
Zgodnie z protokołem konieczności nr 2/2020 z dnia 1.06.2020r. oraz mając na uwadze postanowienia art. 144 ust. 1 pkt 6 ustawy z dnia 29 stycznia 2004 r. Prawo zamówień publicznych nastąpiła konieczność: 1) ograniczenia zakresu robót polegającego na niewykonaniu robót iniekcyjnych - w związku ze stwierdzeniem, że ściany piwniczne pom. -1.02 oraz -1.03 wykonane są z betonu i brak jest oznak przenikania przez nie wilgoci, za zgodą Projektanta zrezygnowano z wykonania robót iniekcyjnych. Wykonawca przedłożył kosztorys ofertowy, który został zweryfikowany i zatwierdzony przez Inspektora Nadzoru Inwestorskiego. W związku z powyższym ogranicza się zakres przedmiotu umowy o wykonanie robót iniekcyjnych, zaś wynagrodzenie, zgodnie z § 16 ust. 4 pkt 2 lit f umowy, zostanie zmniejszone o kwotę 13.051,53 zł brutto, 2) wykonania robót dodatkowych polegających na: a) wymianie parapetów na klatce schodowej: w trakcie prowadzenia robót na klatce schodowej stwierdzono zły stan techniczny parapetów. Parapety posiadają duże, widoczne ubytki kamienia i liczne spękania. Projektant przedłożył rozwiązanie projektowe montażu nowych parapetów. Wykonawca przedłożył kosztorys ofertowy na wykonie ww. robót, który został zweryfikowany i zatwierdzony przez Inspektora Nadzoru Inwestorskiego. W związku z powyższym wynagrodzenie Wykonawcy zostanie zwiększone o kwotę brutto ??9 386,83 zł brutto; b) zszycie pęknięć ścian betowych w pomieszczeniach piwnicy: z uwagi na liczne zarysowania ścian w pomieszczeniach piwnicy podjęto decyzję o konieczności ich naprawy poprzez zszycie. Wykonawca przedłożył kosztorys ofertowy na wykonie ww. robót, który został zweryfikowany i zatwierdzony przez Inspektora Nadzoru Inwestorskiego. W związku z powyższym wynagrodzenie Wykonawcy zostanie zwiększone o kwotę brutto ?19 468,61 zł brutto; c) robotach budowlanych związanych z montażem separatora dla pomieszczeń kuchni: dokumentacja projektowa w zakresie kanalizacji ograniczała zakres robót do pomieszczeń parteru i piwnic z wyłączeniem pomieszczeń zespołu pomieszczeń kuchennych. Niemniej niniejsza dokumentacja projektowa przewidywała włączenie istniejących pionów z obszarów pomieszczeń kuchennych do projektowanego układu odbioru ścieków sanitarnych. Po dokonaniu odkrywek i przeprowadzonej wizji lokalnej na budowie stwierdzono brak możliwości wykonania zaprojektowanego układu kanalizacji grawitacyjnej w związku ze stwierdzonymi kolizjami. Wykonawca przedłożył kosztorys ofertowy na wykonie ww. robót, który został zweryfikowany i zatwierdzony przez Inspektora Nadzoru Inwestorskiego. W związku z powyższym wynagrodzenie Wykonawcy zostanie zwiększone o kwotę brutto ?32 522,49 zł brutto. W związku z powyższym nastąpiła zmiana wynagrodzenia polegająca na zwiększeniu wysokości wynagrodzenia o kwotę brutto 236 852,50 zł (aneks nr 1 i 2), co stanowi mniej niż 15% wartości wynagrodzenia umownego. Zgodnie z protokołem konieczności nr 2/2020 z dnia 1.06.2020r. oraz mając na uwadze postanowienia art. 144 ust. 1 pkt 3 ustawy z dnia 29 stycznia 2004 r. Prawo zamówień publicznych nastąpiła konieczność wprowadzenia zmiany umowy spowodowana okolicznościami, których Zamawiający działając z należytą starannością, nie mógł przewidzieć, zaś wartość tych zmian nie przekracza 50% wartości wynagrodzenia w pierwotnej umowie. Przedmiotowe zmiany polegają na: 1) wzmocnieniu stropów nad pomieszczeniem 4.03 i 4.04 sali komputerowej: w trakcie robót rozbiórkowych i demontażowych po dokonaniu pełnej odkrywki stropu stwierdzono brak docieplenia stropu drewnianego, ugięcie i zły stan belek drewnianych. Projektant w ramach nadzoru autorskiego przedstawił rozwiązanie projektowe zawierające: odpowiednie warstwy sufitu uzgodnione z rzeczoznawcą p.poż., odciążenie istniejących belek drewnianych (które nie przeniosą założonych obciążeń - centrali wentylacyjnej) poprzez wzmocnienie ich ceownikami ekonomicznymi CE200, skręcanymi z obu stron do belki. Wykonawca przedłożył kosztorys ofertowy na wykonie ww. robót, który został zweryfikowany i zatwierdzony przez Inspektora Nadzoru Inwestorskiego. W związku z powyższym wynagrodzenie Wykonawcy zostanie zwiększone o kwotę brutto ?80 287,92 zł brutto; 2) wykonaniu wymiany istniejących podkładów pod posadzki: po zdemontowaniu istniejących okładzin z terakoty i PCV, stwierdzono iż istniejące posadzki magnezjowe są słabej jakości i wątpliwej nośności (wykruszenia, spękania, ubytki). W związku z zaistniałą sytuacją Projektant dokonał oceny przyczepności wszystkich podkładów pod posadzki i podjął decyzję o skuciu osłabionych podkładów i wykonaniu nowych o pożądanych parametrach wytrzymałościowych. Projektant nie był w stanie na etapie projektowania ocenić przyczepności podkładów pod istniejącymi posadzkami. Wykonawca przedłożył kosztorys ofertowy na wykonie ww. robót, który został zweryfikowany i zatwierdzony przez Inspektora Nadzoru Inwestorskiego. W związku z powyższym wynagrodzenie Wykonawcy zostanie zwiększone o kwotę brutto ?28 236,65 zł brutto; 3) demontażu i wykonaniu nowej ścianki w pomieszczeniu 2.06: po skuciu tynków ze ściany działowej w pomieszczeniu Nr 2.06 stwierdzono brak jej stabilności. Ściana nie jest zakotwiona w ścianach nośnych i grozi zawaleniem. Projektant w ramach pełnionego nadzoru dokonał oceny technicznej ścianki i podjął decyzję o konieczności jej rozbiórki i wykonaniu nowej ściany działowej w systemie GK. Wykonawca przedłożył kosztorys ofertowy na wykonie ww. robót, który został zweryfikowany i zatwierdzony przez Inspektora Nadzoru Inwestorskiego. W związku z powyższym wynagrodzenie Wykonawcy zostanie zwiększone o kwotę brutto ?10 789,99 zł brutto; 4) demontażu przedścianek wykonanych z desek i wykończonych tynkiem na trzcinie w pomieszczeniach 3.02; 4.04; 3.04: po dokonaniu prac rozbiórkowych i demontażowych w pomieszczeniu Nr 3.02, 3.04 i 4.04 stwierdzono, że ścianki osłaniające więźbę dachową wykonane są z desek mocowanych do konstrukcji dachowej i wykończone tynkiem na trzcinie. Konstrukcja ta nie spełnia wymogów p.poż oraz nie zapewnia odpowiedniego docieplenia pomieszczeń. Projektant po dokonaniu oceny technicznej stwierdził konieczność rozbiórki ścianek i odtworzenie ścianek kolankowych, osłaniających więźbę dachową w systemie GKF z ociepleniem wełną co zapewni wymagane zabezpieczenie ppoż i izolację termiczną. Wykonawca przedłożył kosztorys ofertowy na wykonie ww. robót, który został zweryfikowany i zatwierdzony przez Inspektora Nadzoru Inwestorskiego. W związku z powyższym wynagrodzenie Wykonawcy zostanie zwiększone o kwotę brutto ?34 964,59 zł brutto. W związku z powyższymi zmianami wysokość wynagrodzenia ulegnie zwiększeniu o kwotę 202 605,55 zł brutto i wynosi 6 462 978,19 zł łącznie z podatkiem VAT (słownie złotych: sześć milionów czterysta sześćdziesiąt dwa tysiące dziewięćset siedemdziesiąt osiem 19/100). Pozostałe warunki umowy nie ulegają zmianie.

V.4) INFORMACJE DODATKOWE:

 

Podziel się

Poleć ten przetarg znajomemu poleć

Wydrukuj przetarg drukuj

Dodaj ten przetarg do obserwowanych obserwuj








Uwaga: podstawą prezentowanych tutaj informacji są dane publikowane przez Urząd Zamówień Publicznych w Biuletynie Zamówień Publicznych. Treść ogłoszenia widoczna na eGospodarka.pl jest zgodna z treścią tegoż ogłoszenia dostępną w BZP w dniu publikacji. Redakcja serwisu eGospodarka.pl dokłada wszelkich starań, aby zamieszczone tutaj informacje były kompletne i zgodne z prawdą. Nie może jednak zagwarantować ich poprawności i nie ponosi żadnej odpowiedzialności za jakiekolwiek szkody powstałe w wyniku korzystania z nich.


Jeśli chcesz dodać ogłoszenie do serwisu, zapoznaj się z naszą ofertą:

chcę zamieszczać ogłoszenia

Dodaj swoje pytanie

Najnowsze orzeczenia

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.