eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plPrzetargiPrzetargi Kraków › Remont 5 lokali mieszkalnych zasobu Gminy Miejskiej Kraków, w podziale na 5 części

Poręczenia kontraktowe dla firm startujących w przetargach publicznych




Ogłoszenie z dnia 2020-08-05

Ogłoszenie nr 560144091-N-2020 z dnia 05-08-2020 r.

Kraków: Remont 5 lokali mieszkalnych zasobu Gminy Miejskiej Kraków, w podziale na 5 części
OGŁOSZENIE O ZMIANIE UMOWY - Roboty budowlane

Zamieszczanie ogłoszenia:

obowiązkowe.

Ogłoszenie dotyczy:

zamówienia publicznego

Zamówienie dotyczy projektu/programu finansowanego ze środków Unii Europejskiej

nie

Zamówienie było przedmiotem ogłoszenia w Biuletynie Zamówień Publicznych:

tak
Numer ogłoszenia: 536867-N-2020

Zostało opublikowane ogłoszenie o zmianie ogłoszenia:

nie

Zostało opublikowane ogłoszenie o udzieleniu zamówienia:

tak
Numer ogłoszenia: 510106883-N-2020

SEKCJA I: ZAMAWIAJĄCY



I. 1) NAZWA I ADRES: Zarząd Budynków Komunalnych, Krajowy numer identyfikacyjny 35076836500000, ul. Bolesława Czerwieńskiego 16, 31-319 Kraków, woj. małopolskie, państwo Polska, tel. 126 166 222, e-mail barbara.batko@zbk.krakow.pl, faks 12 616 61 29.
Adres strony internetowej (url): www.zbk-krakow.pl

I. 2) RODZAJ ZAMAWIAJĄCEGO:

Administracja samorządowa

SEKCJA II: PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA

II.1) Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:

Remont 5 lokali mieszkalnych zasobu Gminy Miejskiej Kraków, w podziale na 5 części

Numer referencyjny (jeżeli dotyczy):

52/2020

II.2) Rodzaj zamówienia:

Roboty budowlane

II.3) Krótki opis zamówienia (wielkość, zakres, rodzaj i ilość dostaw, usług lub robót budowlanych lub określenie zapotrzebowania i wymagań) - a w przypadku partnerstwa innowacyjnego - określenie zapotrzebowania na innowacyjny produkt, usługę lub roboty budowlane:

Przedmiotem zamówienia jest standardowy remont lokali mieszkalnych (pustostanów) w zakresie prac budowlanych, elektrycznych i instalacji wodno-kanalizacyjnych i gazowych wg specyfikacji technicznej wykonania i odbioru robót budowlanych, z podziałem na 5 części. Zamawiający dopuszcza składanie ofert częściowych. Opis poszczególnych części zamówienia: Część 1: ul. Miłkowskiego 14/41 wg Załącznika nr 10 do SIWZ, Szacunkowa wartość zamówienia netto 42.984,48 zł; Część 2: ul. Wolska 4/24 wg Załącznika nr 11 do SIWZ, Szacunkowa wartość zamówienia netto 32.196,01 zł; Część 3: ul. Józefińska 24a/33 wg Załącznika nr 12 do SIWZ, Szacunkowa wartość zamówienia netto 23.677,67 zł; Część 4: os. Na Skarpie 61/16 wg Załącznika nr 13 do SIWZ, Szacunkowa wartość zamówienia netto 33.423,18 zł; Część 5: os. Szkolne 36/78 wg Załącznika nr 14 do SIWZ, Szacunkowa wartość zamówienia netto 51.084,54 zł. UWAGA! Ilość pustostanów może ulec zmniejszeniu w związku z możliwością decyzji właściciela (Gminy Miejskiej Kraków) przenoszącej warunek remontu lokalu na przyszłego najemcę.


II.4) Główny kod CPV: 45453000-7
Dodatkowe kody CPV:

45330000-9,

45310000-3,

45333000-0

II.5) Okres na jaki została zawarta umowa w sprawie zamówienia publicznego/ umowa ramowa/dynamiczny system zakupów:
do 30.07.2020 r.

SEKCJA III: PROCEDURA

III.1) TRYB W JAKIM UDZIELONO ZAMÓWIENIA

Przetarg nieograniczony


SEKCJA V: ZMIANA UMOWY

V.1) DATA ZMIANY UMOWY:
28/07/2020

V.2) RODZAJ I ZAKRES ZMIAN:

podstawa prawna zmiany określona w art. 144 ust. 1 pkt 2 ustawy Pzp:
Zmiana zakresumumowy wynika z konieczności wykonania przez dotychczasowego Wykonawcę w ramach zamówienia podstawowego, robót dodatkowych nieobjętych zamówieniem podstawowym. Konieczność wykonania tych robót nie była możliwa do przewidzenia na etapie typowania robót, ponieważ identyfikaja konieczności wykonania tych robót wykraczała poza czynności, do których wykonania zobowiązany jest Inspektor Nadzoru Inwestorskiego na etapie typowania robót. Wprowadzenie zmian w umowie zostało przewidziane przez Zamawiającego w umowie, a ich wykonanie stało się niezbędne w celu prawidłowego i należytego wykonania przedmiotu zamówienia, tj. wyremontowania kompleksowo lokalu mieszkalnego w zakresie pozwalającym na przekazanie lokalu do zasiedlenia.

V.3) PRZYCZYNY DOKONANIA ZMIAN W UMOWIE:
Zakres zmian: 1) Wymiana stolarki okiennej - w dniu przekazania lokalu do remontu stwierdzono zniszczenie stolarki okiennej w kuchni, pokoju małym i drzwi balkonowych w pokoju dużym. Stolarka (szyby, ramiaki i futryny) porysowana, zabrudzona od zewnątrz środkiem chemicznym, który spowodował wżery niemożliwe do naprawy. 2) Usunięcie warstwy płyty pilśniowej w kuchni i przedpokoju - W pomieszczeniu kuchni i przedpokoju posadzka wykończona była wykładziną PCV przyklejoną do podłoża wraz z listwami wykończeniowymi. Po zdemontowaniu wykładziny odsłonięto następną warstwę PCV, a pod nią zawilgoconą i spleśniała płytę pilśniową i deski nabite na legarach. Ponieważ w zaistniałej sytuacji wykonanie wylewki samopoziomującej i ułożenie terakoty z cokolikami (jak zostało przyjęte w zakresie prac) wiązałoby się z rozebraniem wszystkich warstw podłogi ślepej do samej płyty stropowej i wykonaniem nowych warstw posadzki (izolację przeciwwilgociową, cieplną i wylewkę cementową) co spowodowałoby znaczne podniesienie kosztów remontu. Zdecydowano, że po zerwaniu wykładzin PCV i spleśniałej płyty pilśniowej zostanie położona płyta OSB, a na niej w kuchni wykładzina PCV, a w przedpokoju panele podłogowe. 3)Wymiana odparzonych tynków ścian i sufitów.

V.4) INFORMACJE DODATKOWE:
Na obecnym etapie robót, nie jest możliwe dokonanie zmiany wykonawcy czy też wprowadzenie drugiego Wykonawcy na teren budowy z powodów ekonomicznych i technicznych. Zmiany takie spowodowałyby również istotne niedogodności dla Zamawiającego. Wykonawca zamówienia podstawowego ma zorganizowany, będący w toku proces robót budowlanych oraz zespół pracowników znających przedmiot zamówienia, co daje możliwość i gwarancję wykonania przedmiotu zamówienia z należytą starannością oraz w możliwie szybkim terminie, na czym zależy Zamawiającemu. Lista osób oczekujących na lokale do zasiedlenia jest bardzo długa i ze względów społecznych wyremontowanie tzw. pustostanu przez GMK w możliwie krótkim czasie ma istotne znaczenie. Konieczność wyłonienia nowego Wykonawcy znacznie wydłużyłaby okres remontu lokalu, m.in. o czas niezbędny do wyboru Wykonawcy zgodnie z obowiązującymi przepisami, a także o czas niezbędny do zmiany harmonogramu i organizacji robót prowadzonych przez aktualnego Wykonawcę. Wiązałoby się to m.in. z koniecznością wstrzymania robót przez aktualnego Wykonawcę do czasu zawarcia umowy przez nowego Wykonawcę, a także wprowadziłoby utrudnienia w realizacji robót chociażby ze względu na konieczność wydzielenia stref zgromadzenia odpowiednich materiałów i sprzętu (zaplecze) przez dwóch Wykonawców. Ponadto, z przyczyn organizacyjnych wykonywanie w tym samym miejscu robót, o podobnym charakterze, na dodatek powiązanych ze sobą, przez dwóch różnych Wykonawców byłoby znacznie utrudnione, gdyż w celu wykonania robót przez kolejnego Wykonawcę następowałaby ingerencja w roboty poprzednio wykonane przez Wykonawcę realizującego zamówienie podstawowe, co wymuszałoby konieczność inwentaryzacji robót (kolejna strata czasu). Z uwagi na technologiczne powiązanie robót, sytuacja taka mogłaby również wywoływać wątpliwości, co do zakresu odpowiedzialności poszczególnych Wykonawców, w przypadku konieczności egzekwowania praw wynikających z gwarancji i rękojmi. Wartość robót dodatkowych nie przekracza 50% wartości zamówienia podstawowego określonej pierwotnie w umowie, gdyż wynosi 11.473,68 zł (brutto), co stanowi 36,78% wartości zamówienia określonej pierwotnie w umowie. Wartość wynagrodzenia w umowie pierwotnej - 31.194,76 zł. Wartość robót dodatkowych brutto - 11.473,68 zł. Wartość wynagrodzenia brutto po zmianach - 42.668,44 zł.

 

Podziel się

Poleć ten przetarg znajomemu poleć

Wydrukuj przetarg drukuj

Dodaj ten przetarg do obserwowanych obserwuj








Uwaga: podstawą prezentowanych tutaj informacji są dane publikowane przez Urząd Zamówień Publicznych w Biuletynie Zamówień Publicznych. Treść ogłoszenia widoczna na eGospodarka.pl jest zgodna z treścią tegoż ogłoszenia dostępną w BZP w dniu publikacji. Redakcja serwisu eGospodarka.pl dokłada wszelkich starań, aby zamieszczone tutaj informacje były kompletne i zgodne z prawdą. Nie może jednak zagwarantować ich poprawności i nie ponosi żadnej odpowiedzialności za jakiekolwiek szkody powstałe w wyniku korzystania z nich.


Jeśli chcesz dodać ogłoszenie do serwisu, zapoznaj się z naszą ofertą:

chcę zamieszczać ogłoszenia

Dodaj swoje pytanie

Najnowsze orzeczenia

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.