eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plPrzetargiPrzetargi Warszawa › Realizacja badania pn. "Środowiskowe uwarunkowania funkcjonowania szkół branżowych I stopnia w kontekście wdrażania Zintegrowanego Systemu Kwalifikacji"

Poręczenia kontraktowe dla firm startujących w przetargach publicznych




Ogłoszenie z dnia 2020-07-28

Ogłoszenie nr 560138342-N-2020 z dnia 28-07-2020 r.

Warszawa: Realizacja badania pn. "Środowiskowe uwarunkowania funkcjonowania szkół branżowych I stopnia w kontekście wdrażania Zintegrowanego Systemu Kwalifikacji"
OGŁOSZENIE O ZMIANIE UMOWY - Usługi

Zamieszczanie ogłoszenia:

obowiązkowe.

Ogłoszenie dotyczy:

zamówienia publicznego

Zamówienie dotyczy projektu/programu finansowanego ze środków Unii Europejskiej

tak
Należy wskazać projekt/program: "Wspieranie realizacji II etapu wdrażania Zintegrowanego Systemu Kwalifikacji na poziomie administracji centralnej oraz instytucji nadających kwalifikacje i zapewniające jakość nadawania kwalifikacji."

Zamówienie było przedmiotem ogłoszenia w Biuletynie Zamówień Publicznych:

tak
Numer ogłoszenia: 595761-N-2019

Zostało opublikowane ogłoszenie o zmianie ogłoszenia:

nie

Zostało opublikowane ogłoszenie o udzieleniu zamówienia:

tak
Numer ogłoszenia: 510261117-N-2019

SEKCJA I: ZAMAWIAJĄCY



I. 1) NAZWA I ADRES: Instytut Badań Edukacyjnych, Krajowy numer identyfikacyjny 17823500000000, ul. ul. Górczewska 8, 01-180 Warszawa, woj. mazowieckie, państwo Polska, tel. 22 241 71 00, e-mail zamowienia@ibe.edu.pl, faks 22 241 71 11.
Adres strony internetowej (url): http://bip.ibe.edu.pl/index.php/zamowienia-publiczne

I. 2) RODZAJ ZAMAWIAJĄCEGO:

Podmiot prawa publicznego

SEKCJA II: PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA

II.1) Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:

Realizacja badania pn. "Środowiskowe uwarunkowania funkcjonowania szkół branżowych I stopnia w kontekście wdrażania Zintegrowanego Systemu Kwalifikacji"

Numer referencyjny (jeżeli dotyczy):

IBE/37/2019

II.2) Rodzaj zamówienia:

Usługi

II.3) Krótki opis zamówienia (wielkość, zakres, rodzaj i ilość dostaw, usług lub robót budowlanych lub określenie zapotrzebowania i wymagań) - a w przypadku partnerstwa innowacyjnego - określenie zapotrzebowania na innowacyjny produkt, usługę lub roboty budowlane:

Przedmiotem zamówienia jest usługa polegająca na realizacji badania jakościowego pn. Środowiskowe uwarunkowania funkcjonowania szkół branżowych I stopnia w kontekście wdrażania Zintegrowanego Systemu Kwalifikacji. Cele badania mają charakter eksploracyjny i obejmują pogłębienie wiedzy nt. specyfiki funkcjonowania branżowych szkół I stopnia i ich powiązań ze środowiskiem lokalnym oraz analizę zidentyfikowanych środowiskowych uwarunkowań funkcjonowania branżowych szkół I stopnia w poszczególnych regionach: ich charakterystykę i ocenę wpływu na poszczególne wymiary funkcjonowania szkoły. Efekty badania zostaną wykorzystane do prac wdrożeniowych Zintegrowanego Systemu Kwalifikacji. Szczegółowe cele badania to: A. Zidentyfikowanie i analiza środowiskowych uwarunkowań funkcjonowania szkoły branżowej I stopnia z uwzględnieniem w analizie następujących, kluczowych czynników: a) historia szkoły (w tym: jej geneza, wydarzenia (wewnętrzne i zewnętrzne) wpływające na jej rozwój/długofalowe działanie, profile kształcenia i ich ewentualne zmiany, wyniki uczniów, profil absolwenta, dalsze losy absolwentów, funkcjonalność w odniesieniu do społecznej roli szkoły); b) historia lokalnego rynku pracy po roku 1945 (w tym m.in. powstanie nowych/likwidacja dotychczasowych miejsc pracy lub pracodawców, identyfikacja inwestorów kluczowych dla regionu, innowacyjność regionu, czynniki dotyczące rynku pracy (np. bezrobocie i dochody gminy w przeliczeniu na osobę i inne wskaźniki z danych zastanych)); c) gospodarka regionu, w tym w szczególności: struktura przemysłu, rzemiosła, rynku pracy i jej wpływ na współczesny, lokalny rynek pracy . d) historia regionu (doświadczenia związane z kształceniem i rozwojem edukacji, przemysłu i rzemiosła), analizowana przez pryzmat historii regionu; e) kluczowi aktorzy instytucjonalni (np. powiatowe urzędy pracy, ośrodki pomocy społecznej, placówki pozaszkolne np. bursa, a także formalne podmioty związane z rynkiem pracy, np. Centrum Kształcenia Praktycznego, OHP, organizacje pozarządowe); f) czynniki demograficzne (struktura demograficzna) z uwzględnieniem podejścia wykorzystywanego w geografii społeczno-ekonomicznej (uwzględnienie szkoły jako części szerszego lokalnego systemu np. lokalizacja w bezpośrednim sąsiedztwie wielkich miast albo w wyludniających się wsi); znaczenie problemów wyludniania i migracji; jakości i dostępności sieci infrastruktury komunikacyjnej (np. możliwości dojazdu do szkoły); elementy kulturowe (np. kwestia etniczności i religijnych uwarunkowań regionu, obecność migrantów w szkołach); wykształcenie mieszkańców; g) prawno-instytucjonalne i polityczne uwarunkowania funkcjonowania placówek oświatowych w regionie (przekształcenia sieci szkół, model obsługi administracyjno-ekonomicznej szkół, przebieg zmian związanych z wdrażanymi reformami, w szczególności ostatnią reformą szkół branżowych); h) relacje władzy i nadrzędności (np. kluczowi aktorzy (instytucjonalni i nieinstytucjonalni) w otoczeniu szkoły, lokalny lobbing); i) regionalne i lokalne dokumenty strategiczne, sposób ich tworzenia i ich wykorzystanie na innych szczeblach władzy samorządowej, znaczenie dokumentów strategicznych dla funkcjonowania oświaty na terenie regionu (np. identyfikacja aktorów tworzących treść strategii; uwzględnienie założeń strategii województwa w planach strategicznych szkoły). B. zidentyfikowanie i analiza wyzwań, szans oraz zagrożeń związanych ze środowiskowymi uwarunkowaniami funkcjonowania szkoły; b) Opisanie szans, zagrożeń i wyzwań wynikających z wdrażania i funkcjonowania ZSK (m.in. możliwość zdobywania w trakcie nauki szkolnej kwalifikacji rynkowych jako komplementarnych do kwalifikacji uzyskiwanych w branżowych szkołach, możliwość migracji zarobkowej absolwentów branżowych szkół dzięki ułatwieniu uznawania kwalifikacji za granicą; zmiany w prowadzonej przez pracodawców polityce kadrowej związanej z zatrudnianiem absolwentów, lokalne zapotrzebowanie na kwalifikacje rynkowe; wzmocnienie konkurencyjności szkół poprzez wprowadzanie do oferty kwalifikacji rynkowych komplementarnych do kwalifikacji kształconych w szkole, przy uwzględnieniu uwarunkowań lokalnych; c) Poznanie opinii badanych na temat ZSK oraz wprowadzanej reformy szkolnictwa branżowego; d) Opisanie stopnia rozpoznawalności ZSK w poszczególnych kategoriach respondentów: pośród pracowników szkoły oraz pośród pracodawców; e) Zidentyfikowanie dobrych praktyk/success stories w zakresie współpracy szkoły branżowej I stopnia ze środowiskiem lokalnym. Badanie obejmie realizację 12 studiów przypadku w celowo dobranych szkołach branżowych pierwszego stopnia (w trzech regionach Polski, zróżnicowanych pod względem historycznie uwarunkowanej struktury rynku pracy), z zastosowaniem narzędzi przygotowanych przez Zamawiającego.


II.4) Główny kod CPV: 79.31.50.00 - Usługi badań społecznych
Dodatkowe kody CPV:

II.5) Okres na jaki została zawarta umowa w sprawie zamówienia publicznego/ umowa ramowa/dynamiczny system zakupów:
Na okres 147 dni roboczych.

SEKCJA III: PROCEDURA

III.1) TRYB W JAKIM UDZIELONO ZAMÓWIENIA

Przetarg nieograniczony


SEKCJA V: ZMIANA UMOWY

V.1) DATA ZMIANY UMOWY:
18/05/2020

V.2) RODZAJ I ZAKRES ZMIAN:

podstawa prawna zmiany określona w art. 144 ust. 1 pkt 3 ustawy Pzp:
Termin - do dnia 31 października 2020r. zmianę metodologii przeprowadzenia badania właściwego w ten sposób, że Wykonawca przeprowadzi wywiady, które miały być pierwotnie realizowane metodą IDI metodą TDI (Telephone-Depth-Interviewing) albo telefoniczno-video on-line, a wywiady FGI metodą FGI on-line z wykorzystaniem narzędzi przeznaczonych do tego typu badań np. Zoom, w zakresie w jakim nie będzie możliwym ich przeprowadzenie z wykorzystaniem metod określonych pierwotnie w umowie. 2. Strony zgodnie postanawiają, iż dopuszczają w odniesieniu do pierwotnych założeń metodologii badania możliwość rezygnacji lub zmiany w zakresie realizowanych przez Wykonawcę spacerów badawczych i rozpytek.

V.3) PRZYCZYNY DOKONANIA ZMIAN W UMOWIE:
4. Aneks zawierany jest z uwagi na trudności, jakie strony napotkały przy realizacji przedmiotowej umowy w związku z rozwojem pandemii Covid-19 w Polsce, mając na uwadze ustawodawstwo i decyzje przyjęte w celu ograniczenia i zwalczania pandemii, w szczególności zamknięcie placówek szkolnych uniemożliwiające zakończenie badania zgodnie z treścią zawartej umowy. 5. Strony zgodnie potwierdzają, że postanowienia umowne dotyczące niewykonanie lub nienależyte wykonanie Umowy (§8) oraz rozwiązania umowy (§9), a także pozostałe zapisy Umowy będą interpretowane z uwzględnieniem odstępstw od pierwotnego brzmienia umowy wprowadzonego w niniejszym aneksie.

V.4) INFORMACJE DODATKOWE:
3. Strony zgodnie postanawiają, iż dokonują zmiany Umowy na podstawie art. 144 ust. 1 pkt 3) ustawy Prawo zamówień publicznych w związku z art. 15r ust. 4 pkt 1 i pkt 2 Ustawy z dnia 2 marca 2020 r. o szczególnych rozwiązaniach związanych z zapobieganiem, przeciwdziałaniem i zwalczaniem COVID-19, innych chorób zakaźnych oraz wywołanych nimi sytuacji kryzysowych (Dz. U. z 2020 r. poz. 374).

 

Podziel się

Poleć ten przetarg znajomemu poleć

Wydrukuj przetarg drukuj

Dodaj ten przetarg do obserwowanych obserwuj








Uwaga: podstawą prezentowanych tutaj informacji są dane publikowane przez Urząd Zamówień Publicznych w Biuletynie Zamówień Publicznych. Treść ogłoszenia widoczna na eGospodarka.pl jest zgodna z treścią tegoż ogłoszenia dostępną w BZP w dniu publikacji. Redakcja serwisu eGospodarka.pl dokłada wszelkich starań, aby zamieszczone tutaj informacje były kompletne i zgodne z prawdą. Nie może jednak zagwarantować ich poprawności i nie ponosi żadnej odpowiedzialności za jakiekolwiek szkody powstałe w wyniku korzystania z nich.


Jeśli chcesz dodać ogłoszenie do serwisu, zapoznaj się z naszą ofertą:

chcę zamieszczać ogłoszenia

Dodaj swoje pytanie

Najnowsze orzeczenia

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.