Ogłoszenie z dnia 2020-07-27
Ogłoszenie nr 560136460-N-2020 z dnia 27-07-2020 r.
Kielce: Budowa budynku Radioterapii z bunkrem dla akceleratora, placem manewrowym i drogą pożarową wraz z przyłączami do budynku w ramach POIiŚ "Wymiana jednego akceleratora oraz rozbudowa Kliniki Radioterapii Świętokrzyskiego Centrum Onkologii w Kielcach z zakupem dodatkowego akceleratora.".
OGŁOSZENIE O ZMIANIE UMOWY - Roboty budowlane
Zamieszczanie ogłoszenia:
obowiązkowe.
Ogłoszenie dotyczy:
zamówienia publicznego
Zamówienie dotyczy projektu/programu finansowanego ze środków Unii Europejskiej
tak
Należy wskazać projekt/program: Zamówienie realizowane jest w ramach Projektu nr POIiS.09.02.00-00-0133/17 "Wymiana jednego akceleratora oraz rozbudowa Kliniki Radioterapii Świętokrzyskiego Centrum Onkologii w Kielcach z zakupem dodatkowego akceleratora" w ramach działania 9.2 Infrastruktura ponadregionalnych podmiotów leczniczych oś priorytetowa IX Wzmocnienie strategicznej infrastruktury ochrony zdrowia Programu Operacyjnego Infrastruktura i Środowisko 2014-2020
Zamówienie było przedmiotem ogłoszenia w Biuletynie Zamówień Publicznych:
tak
Numer ogłoszenia: 548079-N-2018
Zostało opublikowane ogłoszenie o zmianie ogłoszenia:
tak
Numer ogłoszenia: 500092945-N-2018
Zostało opublikowane ogłoszenie o udzieleniu zamówienia:
tak
Numer ogłoszenia: 500178812-N-2018
SEKCJA I: ZAMAWIAJĄCY
I. 1) NAZWA I ADRES:
Świętokrzyskie Centrum Onkologii, Krajowy numer identyfikacyjny 12632330000000,
ul. ul. Artwińskiego
3,
25-734
Kielce, woj.
świętokrzyskie, państwo
Polska, tel.
(041) 3674280, e-mail
sco@onkol.kielce.pl, faks
(041) 36 74 071.
Adres strony internetowej (url): http://www.bip2.onkol.kielce.pl
I. 2) RODZAJ ZAMAWIAJĄCEGO:
Inny: Samodzielny Publiczny Zakład Opieki Zdrowotnej
SEKCJA II: PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA
II.1) Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:
Budowa budynku Radioterapii z bunkrem dla akceleratora, placem manewrowym i drogą pożarową wraz z przyłączami do budynku w ramach POIiŚ "Wymiana jednego akceleratora oraz rozbudowa Kliniki Radioterapii Świętokrzyskiego Centrum Onkologii w Kielcach z zakupem dodatkowego akceleratora.".
Numer referencyjny (jeżeli dotyczy):AZP 241-50/18
II.2) Rodzaj zamówienia:
Roboty budowlane
II.3) Krótki opis zamówienia (wielkość, zakres, rodzaj i ilość dostaw, usług lub robót budowlanych lub określenie zapotrzebowania i wymagań) - a w przypadku partnerstwa innowacyjnego - określenie zapotrzebowania na innowacyjny produkt, usługę lub roboty budowlane:1) Przedmiotem zamówienia jest: budowa budynku Radioterapii z bunkrem dla akceleratora, placem manewrowym i drogą pożarową wraz z przyłączami do budynku w ramach zadania POIiŚ "Wymiana jednego akceleratora oraz rozbudowa Kliniki Radioterapii Świętokrzyskiego Centrum Onkologii w Kielcach z zakupem dodatkowego akceleratora.", w oparciu o dokumentacją projektową oraz specyfikację techniczną wykonania i odbioru robót stanowiących załączniki do SIWZ, a w tym: 1. Zorganizowanie placu budowy. 2. Wykonanie robót ziemnych zgodnie z dokumentacją. 3. Wykonanie obiektów zgodnie z dokumentacją techniczną, wraz z ich inwentaryzacją geodezyjną. 4. Wykonanie i przekazanie Zamawiającemu kompletnej dokumentacji powykonawczo-odbiorowej zrealizowanych obiektów oraz instrukcji użytkowania dostarczonych i wbudowanych urządzeń. 5. Opracowanie świadectwa charakterystyki energetycznej budynku na podstawie projektu powykonawczego. 6. Opracowanie instrukcji bezpieczeństwa pożarowego.
II.4) Główny kod CPV: 45215514-0
Dodatkowe kody CPV:
45213250-0,
45233220-6,
45310000-3,
45331200-8,
45311000-0,
45331100-7,
45111200-0,
45331000-6,
45321000-3,
45231300-8
II.5) Okres na jaki została zawarta umowa w sprawie zamówienia publicznego/ umowa ramowa/dynamiczny system zakupów:
Umowa została zawarta na czas oznaczony z terminem zakończenia 12.01.2019 r.
SEKCJA III: PROCEDURA
III.1) TRYB W JAKIM UDZIELONO ZAMÓWIENIA
Przetarg nieograniczony
SEKCJA V: ZMIANA UMOWY
V.1) DATA ZMIANY UMOWY:
05/06/2020
V.2) RODZAJ I ZAKRES ZMIAN:
podstawa prawna zmiany określona w art. 144 ust. 1 pkt 1 ustawy Pzp:
Wykonanie robót zamiennych wynikających z protokołów konieczności: - Nr 4 z dnia 21.11.2019 r. o wartości: 113 201,74 zł netto określonej w kosztorysie robót zamiennych, - Nr 5 z dnia 25.11.2019 r. o wartości: 600 552,35 zł netto określonej w kosztorysie robót zamiennych, - Nr 6 z dnia 12.12.2019 r. wartości: 361 409,02 zł netto określonej w kosztorysie robót zamiennych, - Nr 7 z dnia 06.03.2020r. o wartości: 97 210,11 zł netto określonej w kosztorysie robót zamiennych. Nr 11 z dnia 28.02.2020 r. o wartości: 113 572,23 zł netto określonej w kosztorysie robót zamiennych, Nr 13 z dnia 02.12.2019 r. o wartości: 1 592,24 zł netto określonej w kosztorysie robót zamiennych, Nr 14 z dnia 02.12.2019 r. o wartości: 30 315,41 zł netto określonej w kosztorysie robót zamiennych, Nr 17 z dnia 23.03.2020 r. o wartości: 10 715,45 zł netto określonej w kosztorysie robót zamiennych, Nr 18 z dnia 10.02.2020 r. o wartości: 22 366,64 zł netto określonej w kosztorysie robót zamiennych.
podstawa prawna zmiany określona w art. 144 ust. 1 pkt 2 ustawy Pzp:
Wykonanie robót dodatkowych wynikających w protokołów konieczności wykonania robót dodatkowych - Nr 1 z dnia 13.11.2019 r. o wartości 34 157,75 zł netto, - Nr 2 z dnia 27.11.2019 r. o wartości 92 416,54 zł netto, - Nr 3 z dnia 14.11.2019 r. o wartości 43 486,06 zł netto, - Nr 8 z dnia 20.01.2020 r. o wartości 300 172,53 zł netto, - Nr 9 z dnia 28.02.2020 r. o wartości 270 824,43 zł netto, - Nr 10 z dnia 06.03.2020 r. o wartości 472 007,90 zł netto, - Nr 12 z dnia 28.02.2020 r. o wartości 111 805,18 zł netto, - Nr 15 z dnia 02.12.2019 r. o wartości 24 010,68 zł netto, - Nr 16 z dnia 25.11.2019 r. o wartości 148 082,15 zł netto, Realizacja robót dodatkowych i zamiennych wynikających z dokumentacji projektowej: - modernizacji układu wentylacyjnego obsługującego pomieszczenie Przyspieszacza Liniowego; - instalacji automatyki dla instalacji wentylacyjno-klimatyzacyjnej - z grudnia 2019 oraz stycznia 2020; - instalacji BMS- z dnia 11.10.2019 r. z rewizją z dnia 18.11.2019.
V.3) PRZYCZYNY DOKONANIA ZMIAN W UMOWIE:
I. W trakcie realizacji prac budowlanych, a więc po wyborze wykonawcy robót budowlanych, wszczęto i przeprowadzono postępowanie przetargowe na zakup akceleratora, w którym dokonano zakupu urządzenia słabszego o mocy 6 MV. Należy zatem przyjąć, że zakup innego niż planowanego urządzenia było okolicznością nieprzewidywalną dla Stron. Zmiana urządzenia z 15MV na 6MV spowodowana była pojawieniem się na rynku urządzeń nowszej generacji o mniejszej mocy, które spełniają oczekiwania Zamawiającego w zakresie możliwości terapeutycznych oraz posiadają dodatkową funkcjonalność pozwalającą napromieniować szpik kostny przed transplantacją. Z uwagi na zmianę parametrów wyjściowych akceleratora mających wpływ na niniejszą Umowę, zaszła konieczność opracowania projektu zamiennego robót budowalnych w zakresie ochrony radiologicznej, z dostosowaniem do akceleratora o mocy 6 MV. Zmiana dotyczyła robót konstrukcyjnych ścian i stropu bunkra, a także wszystkich instalacji umożliwiających montaż i funkcjonowanie nowo zakupionego akceleratora, w tym wykonania instalacji C.O, CT. C.W.U. i cyrkulacji z rur preizolowanych, robót dodatkowych i zamiennych w zakresie wykonania ślusarki aluminiowej zewnętrznej, wykonania instalacji wentylacji, klimatyzacji i chłodu, odwodnienia pom. wentylatorowni, klap p. poż. na kanałach wentylacyjnych, instalacji napowietrzenia klatki schodowej, konstrukcji wsporczych pod centralę wentylacyjną i jednostki klimatyzacyjne, agregaty chłodu, regulatory stałego wydatku, wykonania dodatkowych robót związanych z instalacją BMS, robót dodatkowych związanych z wykonaniem instalacji automatyki dla urządzeń wentylacyjnych oraz instalacją okablowania strukturalnego z wraz z dostawą i montażem urządzeń aktywnych, w zakresie wynikającym z protokołów konieczności nr 1-18.
Roboty te są konieczne dla prawidłowej realizacji i zakończenia prac podstawowych. Bez zmian w zakresie instalacji pod nowo zakupiony akcelerator, oddanie budynku mimo wykonania w całości prac konstrukcyjnych i wykończeniowych nie będzie spełniało swoich zakładanych funkcji. Jednoczesne zrealizowanie zakresu podstawowego zamówienia bez wprowadzenia koniecznych robót zamiennych i dodatkowych spowoduje konieczność rozbiórki i ponownego wykonania części robót wykończeniowych przez nowego wykonawcę.
Konieczność uprzedniego wykonania właściwych prac instalacyjnych uzasadnia, zatem konieczność wstrzymania prac podstawowych na rzecz realizacji robót zamiennych i dodatkowych, co stanowi przesłankę do zmiany terminu wykonania umowy zgodnie z § 20 ust. 4 tiret 1 i 2 Umowy.
Zmiany polegające na wykonaniu powyższych prac zamiennych są dopuszczalne na postawie postanowień § 6 ust. 1, 2, 3 § 8 i § 20 ust 3 zawartej Umowy w związku z art. 144 ust. 1 pkt. 1 ustawy Prawo zamówień publicznych (Pzp) oraz spełniają wymagania § 12a ust. 6 umowy o dofinansowanie nr POIS.09.02.00-00-0133/17-00/38/2017/1441 z dnia 14 grudnia 2017 roku.
Zmiany dodatkowe wprowadzane zostają na podstawie art. 144 ust. 1 pkt 1 w związku z § 6 ust 1, 2, 3, § 8 oraz § 20 ust 3 Umowy, z zachowaniem wymogów § 12a umowy o dofinansowanie nr POIS.09.02.00-00-0133/17-00/38/2017/1441 z dnia 14 grudnia 2017 roku.
II. W związku z koniecznością wykonania prac zamiennych i dodatkowych w okolicznościach gwałtownego rozprzestrzenianiem się w Polsce i na Świecie koronawirusa SARS-Cov-2 wywołującego chorobę COVID-19 oraz wprowadzeniem w Polsce w dniu 13.03.2020 r. stanu zagrożenia epidemicznego, a w dniu 20.03.2020 r. stanu epidemii oraz powstaniem wielu istotnych ograniczeń i utrudnień z tym związanych zmianie ulega termin zakończenia całości prac zakresu rzeczowego zamówienia: do dnia 30.06.2020 r., przy czym udostępnienie pomieszczenia bunkra dla potrzeb dostawcy akceleratora nastąpi do dnia 08.06.2020 r." - potwierdzone protokołem z przekazania pomieszczenia z udziałem Dostawcy akceleratora, Nadzoru Inwestorskiego i Zamawiającego.
V.4) INFORMACJE DODATKOWE:
Po zmianie umowy wartość umowy wynosi netto: 11.983.313,56 pln
INNE PRZETARGI Z KIELC
- Roboty interwencyjno-remontowe systemu odwodnienia dróg wojewódzkich będących w zarządzie ŚZDW w Kielcach z podziałem na zadania częściowe
- Zakup produktów betonowych na potrzeby Rejonowego Przedsiębiorstwa Zieleni i Usług Komunalnych Sp. z o.o.
- Świadczenie usług medycznych w zakresie medycyny pracy i profilaktycznej opieki zdrowotnej dla pracowników Uniwersytetu Jana Kochanowskiego w Kielcach
- Remont wiaduktu nad drogą ekspresową S7 w km 1+305 w m. Jędrzejów
- Sukcesywne dostawy zużywalnych elementów do zestawów automatycznych wstrzykiwaczy kontrastu dla potrzeb Wojewódzkiego Szpitala Zespolonego w Kielcach
- Dostawa zestawów: wyświetlacze interaktywne z podstawą mobilną i kamerą w ramach projektu Przedszkolne Inkubatory Świętokrzyskiej Dwujęzyczności nr FESW.08.01-IZ.00-0055/23
więcej: przetargi w Kielcach »
PRZETARGI Z PODOBNEJ KATEGORII
- Modernizacja budynku mieszkalnego przy ul. Nad Bobrem 9
- Bieżące remonty infrastruktury technicznej Gminy Nowa Ruda
- Budowa wodociągu wiejskiego Łabętnik - Pomiany wraz z budową przydomowych oczyszczalni ścieków na terenie Gminy Bargłów Kościelny
- PAN Dom Seniora - Budynek Główny - Przebudowa budynku PAN z dostosowaniem do obowiązujących przepisów - Dom Seniora PAN przy ul. Chodkiewicza 3/5 w Konstancinie-Jeziornie
- Remont pomieszczeń budynku Zespołu Szkół centrum Kształcenia Rolniczego im. Jana Pawła II w Brzostku - sala gimnastyczna
- Budowa sali gimnastycznej przy SP 3 w Lędzinach
więcej: Roboty w zakresie przygotowania terenu pod budowę i roboty ziemne »
Uwaga: podstawą prezentowanych tutaj informacji są dane publikowane przez Urząd Zamówień Publicznych w Biuletynie Zamówień Publicznych. Treść ogłoszenia widoczna na eGospodarka.pl jest zgodna z treścią tegoż ogłoszenia dostępną w BZP w dniu publikacji. Redakcja serwisu eGospodarka.pl dokłada wszelkich starań, aby zamieszczone tutaj informacje były kompletne i zgodne z prawdą. Nie może jednak zagwarantować ich poprawności i nie ponosi żadnej odpowiedzialności za jakiekolwiek szkody powstałe w wyniku korzystania z nich.