eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plPrzetargiPrzetargi Stalowa Wola › Wykonanie robót budowlanych w ramach inwestycji Zamawiającego pn. "REMONT KUCHNI WRAZ Z POMIESZCZENIAMI PRZYLEGŁYMI ORAZ POMIESZCZENIEM WĘZŁA CIEPLNEGO W ZAKRESIE ROBÓT BUDOWLANYCH, ROBÓT BRANŻY SANITARNEJ, ROBÓT BRANŻY ELEKTRYCZNEJ I WENTYLACYJNEJ W PUBLICZNEJ SZKOLE PODSTAWOWEJ NR 12 W STALOWEJ WOLI "

Poręczenia kontraktowe dla firm startujących w przetargach publicznych




Ogłoszenie z dnia 2020-05-14

Ogłoszenie nr 560082568-N-2020 z dnia 14-05-2020 r.

Stalowa Wola: Wykonanie robót budowlanych w ramach inwestycji Zamawiającego pn. "REMONT KUCHNI WRAZ Z POMIESZCZENIAMI PRZYLEGŁYMI ORAZ POMIESZCZENIEM WĘZŁA CIEPLNEGO W ZAKRESIE ROBÓT BUDOWLANYCH, ROBÓT BRANŻY SANITARNEJ, ROBÓT BRANŻY ELEKTRYCZNEJ I WENTYLACYJNEJ W PUBLICZNEJ SZKOLE PODSTAWOWEJ NR 12 W STALOWEJ WOLI "
OGŁOSZENIE O ZMIANIE UMOWY - Roboty budowlane

Zamieszczanie ogłoszenia:

obowiązkowe.

Ogłoszenie dotyczy:

zamówienia publicznego

Zamówienie dotyczy projektu/programu finansowanego ze środków Unii Europejskiej

nie

Zamówienie było przedmiotem ogłoszenia w Biuletynie Zamówień Publicznych:

tak
Numer ogłoszenia: 556310-N-2019

Zostało opublikowane ogłoszenie o zmianie ogłoszenia:

nie

Zostało opublikowane ogłoszenie o udzieleniu zamówienia:

tak
Numer ogłoszenia: 510157094-N-2019

SEKCJA I: ZAMAWIAJĄCY



I. 1) NAZWA I ADRES: Publiczna Szkoła Podstawowa nr 12 im. Jana Pawła II w Stalowej Woli, Krajowy numer identyfikacyjny 830003591000000, ul. Poniatowskiego 55, 37-450 Stalowa Wola, woj. podkarpackie, państwo Polska, tel. 158422886, e-mail gim5@stalowawola.pl, faks 158422886.
Adres strony internetowej (url): psp12.stalowawola.szkolnastrona.pl
Adres profilu nabywcy: www.psp12stalowawola.cba.pl

I. 2) RODZAJ ZAMAWIAJĄCEGO:

Jednostki organizacyjne administracji samorządowej

SEKCJA II: PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA

II.1) Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:

Wykonanie robót budowlanych w ramach inwestycji Zamawiającego pn. "REMONT KUCHNI WRAZ Z POMIESZCZENIAMI PRZYLEGŁYMI ORAZ POMIESZCZENIEM WĘZŁA CIEPLNEGO W ZAKRESIE ROBÓT BUDOWLANYCH, ROBÓT BRANŻY SANITARNEJ, ROBÓT BRANŻY ELEKTRYCZNEJ I WENTYLACYJNEJ W PUBLICZNEJ SZKOLE PODSTAWOWEJ NR 12 W STALOWEJ WOLI "

Numer referencyjny (jeżeli dotyczy):

PSP12.26.1.2019

II.2) Rodzaj zamówienia:

Roboty budowlane

II.3) Krótki opis zamówienia (wielkość, zakres, rodzaj i ilość dostaw, usług lub robót budowlanych lub określenie zapotrzebowania i wymagań) - a w przypadku partnerstwa innowacyjnego - określenie zapotrzebowania na innowacyjny produkt, usługę lub roboty budowlane:

" REMONT KUCHNI WRAZ Z POMIESZCZENIAMI PRZYLEGŁYMI ORAZ POMIESZCZENIEM WĘZŁA CIEPLNEGO W ZAKRESIE ROBÓT BUDOWLANYCH, ROBÓT BRANŻY SANITARNEJ, ROBÓT BRANŻY ELEKTRYCZNEJ I WENTYLACYJNEJ W PUBLICZNEJ SZKOLE PODSTAWOWEJ NR 12 W STALOWEJ WOLI" 1) Zakres prac o Wykonanie wszystkich robót budowlanych (z urządzeniami technologii) o Wykonanie dokumentacji powykonawczej (w terminie 30 dni od daty wykonania wszystkich robót, o którym mowa w pkt 4)) o Uzyskanie pozwolenia na użytkowanie obiektu 2) Zasadniczy zakres robót obejmuje wykonanie: o Zakres prac budowlanych wewnętrznych Wewnętrzne prace budowlane obejmują: - roboty rozbiórkowe i wyburzeniowe, - roboty murarskie, - roboty budowlane polegające na wzmocnieniu istniejącego stropu, - roboty tynkarskie i malarskie, - roboty w zakresie stolarki budowlane wewnętrznej, - roboty okładzinowe ścian, - roboty podłogowe, izolacyjne i posadzkarskie. o Zakres prac sanitarnych zewnętrznych Prace sanitarne zewnętrzne obejmują: - przebudowę zewnętrznej instalacji kanalizacji sanitarnej, - przebudowę instalacji kanalizacji technologicznej wraz z przebudową separatora tłuszczu o Zakres prac sanitarnych wewnętrznych Prace sanitarne wewnętrzne obejmują: - przebudowę wewnętrznej instalacji kanalizacji sanitarnej, - przebudowę wewnętrznej instalacji wody zimnej, ciepłej i cyrkulacji - przebudowę instalacji wentylacji mechanicznej z chłodzeniem, - przebudowę instalacji gazowej, o Zakres prac elektrycznych Prace elektryczne obejmują: - instalacji oświetlenia - instalacji gniazd wtyczkowych i siłowych - montaż tablic i rozdzielnic elektrycznych - instalacji zasilania urządzeń wentylacji - instalacji połączeń wyrównawczych o Wykonanie kompleksowej dokumentacji powykonawczej oraz przekazanie do Eksploatacji W dokumentacji powykonawczej należy uwzględnić następujące elementy: - opracowanie instrukcji rozruchu - 5 egz. w wersji papierowej i 1 egz. elektroniczny (płyta CD) - opracowanie instrukcji eksploatacji obiektu wraz z kompleksowym pełnobranżowym projektem powykonawczym obiektu wraz z niezbędnymi uzgodnieniami - 5 egz. w wersji papierowej i 1 egz. elektroniczny(płyta CD) - opracowanie instrukcji bezpieczeństwa pożarowego - 5 egz. w wersji papierowej i 1 egz. elektroniczny(płyta CD); - uzyskanie w imieniu inwestora wszelkich niezbędnych uzgodnień i dokumentów wymaganych do otrzymania pozwolenia na użytkowanie i złożenie kompleksowego wniosku o pozwolenie na użytkowanie; Dla sprawnego i prawidłowego przeprowadzenia rozruchu wykonanych instalacji, Wykonawca zobowiązany jest opracować i przedłożyć Zamawiającemu Instrukcje rozruchu, obejmujące zakresy i sposób prowadzenia rozruchu wraz ze szczegółowym harmonogramem uruchamiania. Instrukcje rozruchu należy opracować w języku polskim i dostarczyć w terminie 14 dni przed planowanym rozruchem. Wykonawca opracuje i dostarczy Zamawiającemu Instrukcję eksploatacji lokalu, która powinna zawierać: - charakterystykę podstawową; - zabezpieczenie materiałowe, sprzętowe, osobowe i logistyczne na potrzeby eksploatacji; - pełne i wyczerpujące instrukcje obsługi wszystkich wykonanych instalacji wraz z zaleceniami eksploatacyjnymi; 3) Szczegółowy zakres rzeczowy Robot przewidzianych do wykonania w ramach obowiązków Wykonawcy jest przedstawiony w Projektach budowlanych, STWiOR, przedmiarach robót 4) Wymagania zatrudnienia przez wykonawcę i podwykonawców na podstawie umowy o pracę: Wykonawca lub podwykonawcy będą zobowiązani zatrudniać na umowę o pracę osoby odpowiedzialne za: Roboty remontowo-budowlane Roboty instalacyjne - elektryczne Roboty instalacyjne - wod. kan. Roboty instalacyjne - c.o. Roboty instalacyjne - wentylacji mechanicznej Zamawiający zastrzega możliwość fakturowania wykonanego zamówienia do maksymalnej kwoty 200 000 zł w roku 2019, co winien uwzględniać harmonogram robót przedłożony przez wybranego wykonawcę.


II.4) Główny kod CPV: 45000000-7
Dodatkowe kody CPV:

71247000-1,

45000000-7,

45400000-1,

45600000-0,

45453000-7,

31000000-6

II.5) Okres na jaki została zawarta umowa w sprawie zamówienia publicznego/ umowa ramowa/dynamiczny system zakupów:
29 lipca 2019 r. do 28 lutego 2020 r.

SEKCJA III: PROCEDURA

III.1) TRYB W JAKIM UDZIELONO ZAMÓWIENIA

Przetarg nieograniczony

SEKCJA IV: UDZIELENIE ZAMÓWIENIA

NAZWA: .
IV.1) DATA UDZIELENIA ZAMÓWIENIA/ZAWARCIA UMOWY RAMOWEJ/USTANOWIENIA DYNAMICZNEGO SYSTEMU ZAKUPÓW: 29/07/2019
IV.2) NAZWA I ADRES WYKONAWCY, KTÓREMU UDZIELONO ZAMÓWIENIA/Z KTÓRYM ZAWARTO UMOWĘ RAMOWĄ/USTANOWIONO DYNAMICZNY SYSTEM ZAKUPÓW:

Hydro-Met Sp. z o. o., , Futoma 750D, 36-030, Błażowa, kraj/woj. podkarpackie

IV.3) Informacja na temat wartości zamówienia w chwili zawarcia umowy (bez VAT): 1870331.63 PLN.
IV.4) INFORMACJE DODATKOWE




SEKCJA V: ZMIANA UMOWY

V.1) DATA ZMIANY UMOWY:
10/01/2020

V.2) RODZAJ I ZAKRES ZMIAN:

podstawa prawna zmiany określona w art. 144 ust. 1 pkt 2 ustawy Pzp:
Opisane poniżej wszystkie zamówienia dodatkowe są w oparciu o art. 144 Pzp. Ust.l, pkt. 2), tj. "zmiany dotyczą realizacji dodatkowych dostaw, usług lub robót budowlanych od dotychczasowego wykonawcy, nieobjętych zamówieniem podstawowym

V.3) PRZYCZYNY DOKONANIA ZMIAN W UMOWIE:
1. Piony instalacji c.o. w piwnicy, kuchni, jadalni i pomieszczeniach toalet oraz grzejniki w WC są bardzo skorodowane. Pozostawienie tych instalacji bez przebudowy groziłoby awarią. Dokumentacja fotograficzna w załączniku protokołu. 2. Istniejące wyposażenie obieralni (zlewy, baseny) jest zużyte. Nie ma technicznych możliwości wyposażenia go w młynek do odpadków oraz baterii gastronomicznych stojących, które gwarantują zachowanie norm sanitarnych. 3. Wymiana instalacji elektrycznej w pomieszczeniach zaplecza kuchennego nieobjętego zakresem remontu wynikła po wykonaniu prac rozbiórkowych oraz konsultacjach z konserwatorem instalacji elektrycznych, zatrudnionym w PSP nr 12. Po dokonaniu wizji lokalnej stwierdzono, że obecne usytuowanie rozdzielni elektrycznej po przebudowie kuchni i zaplecza kuchennego jest niepraktyczne, a istniejąca instalacja elektryczna wymaga wymiany. Istniejąca rozdzielnia elektryczna znajduje się po drugiej stronie budynku. W związku z powyższym podjęto decyzję o wymianie w/w instalacji elektrycznej wraz z przeniesieniem i remontem rozdzielni elektrycznej. 4. Ponadto w związku z dołożeniem dodatkowego pieca konwekcyjnego, zachodzi konieczność przebudowy istniejącego układu pomiarowego energii elektrycznej oraz wykonanie dodatkowych gniazd elektrycznych pod dodatkowe piece konwekcyjne w kuchni. 5. Jednocześnie w związku z prowadzonymi robotami związanymi z montażem central wentylacyjnych na dachu doszło do zalania opraw oświetleniowych w salach 229 i 230. W związku z powyższym wykonawca zobowiązał się, że sale te odremontuje w ramach prowadzonej inwestycji. Jednak mając na względzie konieczność wymiany opraw oświetleniowych oraz instalacji elektrycznej uzgodniono, że w ramach robót dodatkowych wykonawca wymieni instalację elektryczną w zakresie osprzętu i opraw oświetleniowych - co zostanie zaliczone na poczet robót dodatkowych. Natomiast roboty związane z odnowieniem sal wykonawca weźmie na siebie. 6. Malowanie klatek schodowych - podczas prowadzenia prac remontowych w obrębie kuchni oraz jadalni podczas całego procesu budowlanego była mocno wykorzystywana klatka schodowa jako główna komunikacja umożliwiająca transport materiałów budowlanych. W wyniku nasilonego transportu materiałów (przy zabezpieczonej klatce schodowej) ściany klatki schodowej uległy niewielkim uszkodzeniom, które w kontekście wyremontowanych pomieszczeń bardzo źle wpływały na ogólną estetykę remontu. Mając na uwadze, całość prac i założeń wykonawczych podjęto decyzję o odświeżeniu ścian oraz sufitów klatki schodowej aby tworzyły wraz z pomieszczeniami objętymi pierwotnym projektem jedną kompletną całość w postaci zamkniętej i odciętej strefy, która została objęta remontem. 7. W wyniku demontażu ościeżnic oraz skrzydeł drzwiowych co było przewidziane w pracach remontowych, okazało się, iż otwory nie posiadają nadporoży, czego nie można było przewidzieć na etapie projektowania. Mając na uwadze aspekt konstrukcyjny i dostosowanie szerokości otworów należało podjąć decyzję o montażu nadporoży w celu wzmocnienia krawędziowego i zapobiegnięcia potencjalnym rysom oraz pęknięciom na późniejszym etapie użytkowania. 8. Na skutek potrzeby wykonania otworu nad czerpnią, okazało się iż fragment ściany zewnętrznej należy bezwzględnie wzmocnić dodatkową belką stalową, która będzie pełnić rolę nadporoża. Tego rozwiązania nie można było przewidzieć na etapie projektowania. 9. W trakcie montażu agregatu na dachu, okazało się, iż duży ciężar urządzenia nie może zostać posadowiony bezpośrednio na połaci dachowej z uwagi na jego słabą konstrukcję. W związku z tym podjęto decyzję o wykonaniu dodatkowej konstrukcji stalowej, która oprze się na stropie poniżej połaci dachowej, na skutek czego będzie mogła przenieść duże obciążenia zadane przez agregat. 10. Po konsultacji z pracownikami szkoły oraz osobami odpowiedzialnymi za wydawanie posiłków oraz przyjmowanie dostaw podjęto decyzję o zmianie parametrów windy, która w pierwotnym projekcie miała podłogę w momencie zatrzymania się około 30 cm powyżej posadzki na stropie. Tego typu wysokość w znaczący sposób utrudniała pracownikom kuchni jej obsługę, ponieważ wiązało się to z podnoszeniem dużych gabarytów oraz ciężarów na wysokość powyżej 30 cm w celu załadunku windy. Dzięki zmianom parametrów i urządzenia dźwigowego uzyskano wysokość podestu w windzie, która licuje się w tej chwili z poziomem posadzki. 11. W pomieszczeniu jadalni na skutek prac w branży sanitarnej pojawiły się sporego gabarytu kanały wentylacyjne, które z powodów funkcjonalno - użytkowych należało zabudować.

V.4) INFORMACJE DODATKOWE:
Opisane poniżej wszystkie zamówienia dodatkowe są w oparciu o art. 144 Pzp. Ust.l, pkt. 2), tj. "zmiany dotyczą realizacji dodatkowych dostaw, usług lub robót budowlanych od dotychczasowego wykonawcy, nieobjętych zamówieniem podstawowym, o ile stały się niezbędne i zostały spełnione łącznie następujące warunki: a) zmiana wykonawcy nie może zostać dokonana z powodów ekonomicznych lub technicznych, w szczególności dotyczących zamienności lub interoperacyjności sprzętu, usług lub instalacji, zamówionych w ramach zamówienia podstawowego, b) zmiana wykonawcy spowodowałaby istotną niedogodność lub znaczne zwiększenie kosztów dla zamawiającego, c) wartość każdej kolejnej zmiany nie przekracza 50% wartości zamówienia określonej pierwotnie w umowie lub umowie ramowej;" Ad. a).: Wykonawca ma w swoim zakresie prace związane z wykonaniem remontu kuchni i stołówki wraz z montażem wentylacji mechanicznej wraz z chłodzeniem. Dodatkowo w zakres prac wchodzi częściowa wymiana instalacji wod-kan, gazu i instalacji elektrycznej oraz dostawa i montaż stałego wyposażenia. Technicznie elementy dodatkowe opisywane powyżej muszą być realizowane jednocześnie z pracami objętymi pierwotną umową oraz projektem budowlanym i wykonawczym. Wprowadzenie nowego wykonawcy mocno kolidowałoby z pracami wykonywanymi na tym etapie, a ich zgranie z robotami Generalnego Wykonawcy byłoby bardzo ciężkie i zdecydowanie mogłoby wpłynąć na wydłużenie całego procesu budowlanego. Ad. b).: Zmiana wykonawcy na tak małym zakresie zamówień dodatkowych spowoduje niedogodność związaną z całą procedurą jego wyłonienia, może przedłużyć termin zakończenia całej inwestycji, a także może wprowadzić zamieszanie pod względem logistycznym na budowie. Nowy wykonawca w swojej ofercie będzie musiał uwzględnić szereg kosztów pobocznych jak transport czy koszt pomieszczenia socjalnego dla pracowników, gdzie obecny wykonawca wszystkie koszty z tego tytułu ponosi w chwili obecnej przy realizacji zadania podstawowego. Ad. c).: Poniższe zamówienia dodatkowe nie przekraczają 50% wartości zamówienia określonego pierwotnie w umowie. A także w odniesieniu do zawartej umowy z wykonawcą 7/2019 z dnia 29.07.2019 r. umowa ta przewiduje w § 18 (Zmiany postanowień umowy), Ust.l, pkt. 1.4 "Konieczność wykonania robót zamiennych lub zamówień dodatkowych", ppkt. 2.1) lit. e) "zrealizowania umowy przy zastosowaniu innych rozwiązań technicznych/technologicznych, niż wskazane w dokumentacji projektowej lub specyfikacji technicznej wykonania i odbioru robót, w sytuacji, gdyby zastosowanie przewidzianych rozwiązań groziło niewykonaniem lub wadliwym wykonaniem przedmiotu umowy". 1. Wymiana pionów instalacji c.o. w piwnicy, kuchni, jadalni i pomieszczeniach toalet budynku szkoły oraz wymiana 6 szt. grzejników w sanitariatach - 27 151,46 zł brutto 2. Montaż nowych stołów z basenem, zlewu z rozdrabniaczem oraz baterii do pomieszczenia obieralni - 17 199,55 zł brutto 3. Wymiana instalacji elektrycznej w pom. zaplecza kuchennego - 47 800, 70 zł brutto. 4. Dostosowanie układu pomiarowego do zwiększonego poboru energii elektrycznej - 24 993,64 brutto. 5. Wymiana instalacji elektrycznej w salach 229 i 230 - 11 854,68 zł brutto. 6. Malowanie klatek schodowych - 4 926,48 zł brutto. 7. Ułożenie nadproży prefabrykowanych nad drzwiami - 3 095,69 zł brutto. 8. Wykonanie nadproża z dwuteownika HEB nad czerpnią - 3 741,00 zł brutto. 9. Konstrukcja pod agregat na dachu - 5 004,05 zł brutto. 10. Montaż wind - dodatkowy koszt związany wymiana drzwi gilotynowych na drzwi ręczne wychylne z możliwością załadunku na poziomie podłogi - 19 065,00 zł brutto. 11. Zabudowa kanałów wentylacyjnych płytami G-K w pomieszczeniu jadalni - 16 359,04 zł brutto. Punkty od 6 do 11 dotyczą branży budowlanej, przy czym od tej kwoty należy odjąć koszt robót różnicowych, który wynika ze zmiany technologii wykonania ścian działowych z murowanych na ściany lekkie G-K, który opiewa na łączną kwotę : 12 685,95 zł brutto. RAZEM: 168 505,33 zł brutto

 

Podziel się

Poleć ten przetarg znajomemu poleć

Wydrukuj przetarg drukuj

Dodaj ten przetarg do obserwowanych obserwuj








Uwaga: podstawą prezentowanych tutaj informacji są dane publikowane przez Urząd Zamówień Publicznych w Biuletynie Zamówień Publicznych. Treść ogłoszenia widoczna na eGospodarka.pl jest zgodna z treścią tegoż ogłoszenia dostępną w BZP w dniu publikacji. Redakcja serwisu eGospodarka.pl dokłada wszelkich starań, aby zamieszczone tutaj informacje były kompletne i zgodne z prawdą. Nie może jednak zagwarantować ich poprawności i nie ponosi żadnej odpowiedzialności za jakiekolwiek szkody powstałe w wyniku korzystania z nich.


Jeśli chcesz dodać ogłoszenie do serwisu, zapoznaj się z naszą ofertą:

chcę zamieszczać ogłoszenia

Dodaj swoje pytanie

Najnowsze orzeczenia

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.