eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plPrzetargiPrzetargi Wieluń › Przebudowa drogi powiatowej nr 4510E Wieluń-Toplin w miejscowości Mokrsko

Poręczenia kontraktowe dla firm startujących w przetargach publicznych




Ogłoszenie z dnia 2020-04-02

Ogłoszenie nr 560058163-N-2020 z dnia 02-04-2020 r.

Wieluń: Przebudowa drogi powiatowej nr 4510E Wieluń-Toplin w miejscowości Mokrsko
OGŁOSZENIE O ZMIANIE UMOWY - Roboty budowlane

Zamieszczanie ogłoszenia:

obowiązkowe.

Ogłoszenie dotyczy:

zamówienia publicznego

Zamówienie dotyczy projektu/programu finansowanego ze środków Unii Europejskiej

nie

Zamówienie było przedmiotem ogłoszenia w Biuletynie Zamówień Publicznych:

tak
Numer ogłoszenia: 594372-N-2019

Zostało opublikowane ogłoszenie o zmianie ogłoszenia:

nie

Zostało opublikowane ogłoszenie o udzieleniu zamówienia:

tak
Numer ogłoszenia: 510232088-N-2019

SEKCJA I: ZAMAWIAJĄCY



I. 1) NAZWA I ADRES: Starostwo Powiatowe w Wieluniu, Krajowy numer identyfikacyjny 73093489000000, ul. Pl. Kazimierza Wielkiego 2, 98-300 Wieluń, woj. łódzkie, państwo Polska, tel. 438 434 280, e-mail zam_pub@powiat.wielun.pl, faks 438 434 263.
Adres strony internetowej (url): www.bip.powiat.wielun.pl

I. 2) RODZAJ ZAMAWIAJĄCEGO:

Administracja samorządowa

SEKCJA II: PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA

II.1) Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:

Przebudowa drogi powiatowej nr 4510E Wieluń-Toplin w miejscowości Mokrsko

Numer referencyjny (jeżeli dotyczy):

ON.272.18.2019

II.2) Rodzaj zamówienia:

Roboty budowlane

II.3) Krótki opis zamówienia (wielkość, zakres, rodzaj i ilość dostaw, usług lub robót budowlanych lub określenie zapotrzebowania i wymagań) - a w przypadku partnerstwa innowacyjnego - określenie zapotrzebowania na innowacyjny produkt, usługę lub roboty budowlane:

Przedmiotem zamówienia jest wykonanie robót budowlanych polegających na przebudowie drogi powiatowej nr 4510E Wieluń-Toplin w m. Mokrsko przewidzianych do dofinansowania z Funduszu Dróg Samorządowych. Wykonanie robót budowlanych obejmuje trzy projekty: - na zgłoszenie AB.6743.199.2019 z dnia 05.04.2019r.: na odcinku od skrzyżowania do m. Chotów do skrzyżowania na osiedle od km 0+000 do km 0+594 tj. 594 m - na zgłoszenie AB.6743.533.2018 z dnia 04.09.2018r. od ulicy Majorat do wjazdu na boisko "ORLIK" od km 0+000 do km 0+1+464 tj. 1.464 m - na zgłoszenie AB.6743.198.2019 z dnia 05.04.2019r. : na odcinku od skrzyżowania do m. Słupsko do końca terenu zabudowanego od km 0+000 do km +0+994 tj. 994 m - Projekty stałej organizacji ruchu do w/w projektów Zakres robót budowlanych: A. ODC. I. (odcinek od skrzyżowania do m. Chotów do skrzyżowania na osiedle) - roboty rozbiórkowe i przygotowawcze, - roboty ziemne, - krawężniki, oporniki, obrzeża, - konstrukcja drogi, - chodniki, - zjazdy, - zatoka autobusowa, - pobocza, - oznakowanie, - roboty inne, B. ODC. II ( od drogi na osiedle do wjazdu na Orlik) - roboty przygotowawcze, - roboty ziemne, - odwodnienie korpusu drogowego, - podbudowy- nawierzchnie, - roboty wykończeniowe, - oznakowanie dróg i urządzenia bezpieczeństwa ruchu, - elementy ulic, - zieleń drogowa. C. ODC. III ( od skrzyżowania na Słupsko do końca terenu zabudowanego) - roboty rozbiórkowe i przygotowawcze, - roboty ziemne, - odwodnienie, - krawężniki, oporniki, obrzeża, - konstrukcja drogi, - chodniki, - zjazdy, - zatoki postojowe + opaska bezpieczeństwa, - brama wjazdowa - wyspa dzieląca, - pobocza, - oznakowanie, - roboty inne, D. tablice informacyjne E. inwentaryzacja powykonawcza F. stała organizacja ruchu na wszystkich odcinkach G. Tablice informacyjne - wykonanie oraz montaż tablic informacyjnych zawierających m.in. nazwę programu, nazwę zadania, kwotę dofinansowania, rok w którym dotacja została przyznana zlokalizowanych na początku oraz na końcu przebudowy Szczegółowy opis przedmiotu zamówienia zawiera dokumentacja projektowa i specyfikacje techniczne wykonania i odbioru robót budowlanych, które stanowią załącznik do SIWZ. Przedmiot zamówienia musi być wykonany zgodnie z obowiązującymi przepisami i normami. Zamawiający informuje, że posiada potwierdzenie o nie wniesieniu sprzeciwu właściwego organu do zgłoszenia robót budowlanych. Wykonawca przed podpisaniem umowy przygotuje i uzgodni z Zamawiającym harmonogram rzeczowo-finansowy przedmiotu zamówienia uwzględniający postanowienia SIWZ. Przedmiot zamówienia obejmuje również poniesienie kosztów naprawy dróg powiatowych, użytkowanych w związku z realizacją inwestycji w wielkości 3000 ton betonu asfaltowego ułożonego w miejscach wskazanych przez Zamawiającego wraz z przygotowaniem nawierzchni przez frezowanie korekcyjne gr. 4 cm, oczyszczenie i skropienie emulsją asfaltową, ułożenie masy asfaltowej, obsypanie poboczy destruktem z frezowania wraz z ścinką zawyżonych poboczy, odtworzenie oznakowania poziomego w miejscach remontowanych odcinków dróg.


II.4) Główny kod CPV: 45233220-7
Dodatkowe kody CPV:

45233221-4,

45233222-1,

45233290-8

II.5) Okres na jaki została zawarta umowa w sprawie zamówienia publicznego/ umowa ramowa/dynamiczny system zakupów:
11.10.2019r. - 31.03.2021r.

SEKCJA III: PROCEDURA

III.1) TRYB W JAKIM UDZIELONO ZAMÓWIENIA

Przetarg nieograniczony


SEKCJA V: ZMIANA UMOWY

V.1) DATA ZMIANY UMOWY:
24/03/2020

V.2) RODZAJ I ZAKRES ZMIAN:

podstawa prawna zmiany określona w art. 144 ust. 1 pkt 2 ustawy Pzp:
Zmiana dotyczy realizacji dodatkowych robót budowlanych od dotychczasowego wykonawcy, nieobjętych zamówieniem podstawowym, niezbędnych do wykonania zamówienia podstawowego.

podstawa prawna zmiany określona w art. 144 ust. 1 pkt 6 ustawy Pzp:
Zmiana dotyczy wartości zmian mniejszych od 15% wartości zamówienia określonej pierwotnie w umowie

V.3) PRZYCZYNY DOKONANIA ZMIAN W UMOWIE:
- na odcinku od skrzyżowania do m. Chotów do skrzyżowania na osiedle lewa krawędź jezdni jest nierówna i posiada liczne ubytki. Po wykonaniu wykopów kontrolnych okazało się, że podbudowa pod jezdnią kończy się równo z nawierzchnią i nie ma zastosowanego schodkowania podbudowy. W celu zabezpieczenia krawędzi przed degradacją konieczne jest ułożenie oporu z krawężnika najazdowego 15x22. Wody opadowe należy odprowadzić wpustami ulicznymi do istniejącej kanalizacji deszczowej; - na odcinku od ulicy Majorat do wjazdu na boisko "ORLIK" zaprojektowano opór chodnika jako obrzeże 8x30 na podsypce cementowo-piaskowej, natomiast na pozostałych odcinkach obrzeże 8x30 na ławie betonowej z oporem o powierzchni 0,039 m3/mb. Obrzeże bez oporu podczas zagęszczania podbudowy i nawierzchni chodnika może się przemieszczać i pofalować. Także podczas użytkowania na podstawie obserwacji obrzeża bez ławy często się przemieszczają a nawierzchnia chodnika czy ścieżki rowerowej przy krawędziach zaczyna się rozchodzić na boki i osiadać. W celu zapewnienia odpowiedniej stabilności obrzeży konieczne jest wykonanie ławy betonowej tak jak na pozostałych odcinkach; - na odcinku od ulicy Majorat do wjazdu na boisko "ORLIK" na zjazdach i parkingach zaprojektowano wykonanie podbudowy z kruszywa łamanego gr. 15 cm i warstwę odcinającą z geowłókniny, natomiast na pozostałych odcinkach drogi zaprojektowano podbudowę z kruszywa stabilizowanego cementem gr 20 cm i podbudowę z kruszywa gr. 15 cm. Po wykorytowaniu zjazdów okazało się, że grunt jest słabonośny i konstrukcja zaprojektowana może nie wytrzymać obciążeń pojazdów. Z uwagi na to iż droga przebiega przez teren wiejski i do gospodarstw wjeżdżają ciężkie sprzęty rolnicze, konieczne jest zwiększenie konstrukcji podbudowy o podbudowę z mieszanki stabilizowanej cementem gr. 15 cm co poprawi nośność podbudowy; - na odcinku od ulicy Majorat do wjazdu na boisko "ORLIK" zaprojektowano zakończenie wjazdów do posesji poprzez dołożenie kostki brukowej do istniejącej nawierzchni i nie przewidziano oporu dla podbudowy i nawierzchni. Jednak na części działek posesje mają nawierzchnię gruntową i brak zamknięcia opornikiem zjazdu spowoduje osiadanie i rozsuwanie się podbudowy i nawierzchni z kostki. W celu zabezpieczenia zjazdów, na których nie ma fundamentu lub opornika, konieczne jest ułożenie opornika na ławie betonowej z oporem; - na odcinku od ulicy Majorat do wjazdu na boisko "ORLIK" od km 1+378 do km 1+447 po wizji w terenie i wytyczeniu geodezyjnym okazało się, że różnica terenu pomiędzy chodnikiem a ogrodzeniem posesji wynosi ok. 2,8m. Nie ma możliwości wykonania chodnika w sposób zaprojektowany, gdyż nasyp uszkodziłby ogrodzenie działki przyległej. Konieczne jest wykonanie robót ziemnych do poziomu ok. 1m poniżej fundamentu płotu, ułożyć ściankę czołową na ławie betonowej gr. 30cm i wykonać nasyp z gruntu G1. Ok. 1,5m wynosi różnica terenu po przeciwnej stronie jezdni i przy szkole. W celu zapobiegnięcia osuwania skarp należy wykonać roboty ziemne i umocnić skarpy płytami ażurowymi na podbudowie betonowej; - roboty dodatkowe wykazane w protokole koniczności 1/2019 z dnia 02.03.2020r. i nr 2/2019 z dnia 18.03.2020r. nie zostały objęte zamówieniem podstawowym oraz nie mogły zostać przewidziane na etapie wszczynania postępowania przetargowego, wynikają z przyczyn zewnętrznych, niezależnych od Zamawiającego oraz są niezbędne do wykonania zamówienia podstawowego; - zmiana Wykonawcy nie może zostać dokonana z powodów ekonomicznych i technicznych. Realizacja robót dodatkowych przez innego Wykonawcę spowoduje istotną niedogodność i znaczne zwiększenie kosztów dla Zamawiającego. Na terenie budowy jest zgromadzony stanowiący własność dotychczasowego Wykonawcy robót budowlanych sprzęt budowlany ustawiony w ciągu technologicznym, zgodnie z harmonogramem wykonywania robót budowlanych, zaplecze budowy, materiały budowlane i powierzenie wykonania robót dodatkowych innemu Wykonawcy spowodowałoby poniesienie przez Zamawiającego znacznych kosztów w związku z ich usunięciem przez dotychczasowego Wykonawcę na czas realizacji dodatkowych robót budowlanych przez innego Wykonawcę; - wartość robót dodatkowych nie przekracza 50% wartości zamówienia określonej pierwotnie w umowie; - zmiana o wartości mniejszej od 15% wartości zamówienia określonej pierwotnie w umowie.

V.4) INFORMACJE DODATKOWE:

 

Podziel się

Poleć ten przetarg znajomemu poleć

Wydrukuj przetarg drukuj

Dodaj ten przetarg do obserwowanych obserwuj








Uwaga: podstawą prezentowanych tutaj informacji są dane publikowane przez Urząd Zamówień Publicznych w Biuletynie Zamówień Publicznych. Treść ogłoszenia widoczna na eGospodarka.pl jest zgodna z treścią tegoż ogłoszenia dostępną w BZP w dniu publikacji. Redakcja serwisu eGospodarka.pl dokłada wszelkich starań, aby zamieszczone tutaj informacje były kompletne i zgodne z prawdą. Nie może jednak zagwarantować ich poprawności i nie ponosi żadnej odpowiedzialności za jakiekolwiek szkody powstałe w wyniku korzystania z nich.


Jeśli chcesz dodać ogłoszenie do serwisu, zapoznaj się z naszą ofertą:

chcę zamieszczać ogłoszenia

Dodaj swoje pytanie

Najnowsze orzeczenia

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.