eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plPrzetargiPrzetargi Warszawa › zamówienie dodatkowe dotyczące kompleksowego wykonania zadania inwestycyjnego pn.Przebudowa budynków koszarowych nr 6 i 7 na potrzeby Komendy Głównej Policji w Warszawie przy ul. Podchorążych 38, w zakresie określonym w protokole konieczności nr 2 z dnia 15 marca 2016 r

Poręczenia kontraktowe dla firm startujących w przetargach publicznych




Ogłoszenie z dnia 2016-05-19

Warszawa: zamówienie dodatkowe dotyczące kompleksowego wykonania zadania inwestycyjnego pn.: Przebudowa budynków koszarowych nr 6 i 7 na potrzeby Komendy Głównej Policji w Warszawie przy ul. Podchorążych 38, w zakresie określonym w protokole konieczności nr 2 z dnia 15 marca 2016 r
Numer ogłoszenia: 55979 - 2016; data zamieszczenia: 19.05.2016
OGŁOSZENIE O UDZIELENIU ZAMÓWIENIA - Roboty budowlane

Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe.

Ogłoszenie dotyczy: zamówienia publicznego.

Czy zamówienie było przedmiotem ogłoszenia w Biuletynie Zamówień Publicznych: nie.

Czy w Biuletynie Zamówień Publicznych zostało zamieszczone ogłoszenie o zmianie ogłoszenia: nie.

SEKCJA I: ZAMAWIAJĄCY

I. 1) NAZWA I ADRES: Komenda Główna Policji, ul. Puławska 148/150, 02-642 Warszawa, woj. mazowieckie, tel. 022 6012044, 601 59 75, faks 022 6011857.

I. 2) RODZAJ ZAMAWIAJĄCEGO: Administracja rządowa centralna.

SEKCJA II: PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA

II.1) Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego: zamówienie dodatkowe dotyczące kompleksowego wykonania zadania inwestycyjnego pn.: Przebudowa budynków koszarowych nr 6 i 7 na potrzeby Komendy Głównej Policji w Warszawie przy ul. Podchorążych 38, w zakresie określonym w protokole konieczności nr 2 z dnia 15 marca 2016 r.

II.2) Rodzaj zamówienia: Roboty budowlane.

II.3) Określenie przedmiotu zamówienia: zamówienie dodatkowe dotyczące kompleksowego wykonania zadania inwestycyjnego pn.:Przebudowa budynków koszarowych nr 6 i 7 na potrzeby Komendy Głównej Policji w Warszawie przy ul. Podchorążych 38, w zakresie określonym w protokole konieczności nr 2 z dnia 15 marca 2016 r.

II.4) Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 45.21.61.10 - Roboty budowlane w zakresie obiektów budowlanych dla służb porządku publicznego 45.33.20.00 - Roboty instalacyjne wodne i kanalizacyjne 45.31.20.00 - Instalowanie systemów alarmowych i anten 45.31.40.00 - Instalowanie urządzeń telekomunikacyjnych 51.21.20.00 - Usługi instalowania urządzeń do rejestrowania obecności 45.31.10.00 - Roboty w zakresie okablowania oraz instalacji elektrycznych .

SEKCJA III: PROCEDURA

III.1) TRYB UDZIELENIA ZAMÓWIENIA: Zamówienie z wolnej ręki

III.2) INFORMACJE ADMINISTRACYJNE

  • Zamówienie dotyczy projektu/programu finansowanego ze środków Unii Europejskiej: nie

SEKCJA IV: UDZIELENIE ZAMÓWIENIA

Część NR: 1   

Nazwa: zamówienie dodatkowe dotyczące kompleksowego wykonania zadania inwestycyjnego pn.: Przebudowa budynków koszarowych nr 6 i 7 na potrzeby Komendy Głównej Policji w Warszawie przy ul. Podchorążych 38, w zakresie określonym w protokole konieczności nr 2 z dnia 15 marca 2016 r

IV.1) DATA UDZIELENIA ZAMÓWIENIA: 25.04.2016.

IV.2) LICZBA OTRZYMANYCH OFERT: 1.

IV.3) LICZBA ODRZUCONYCH OFERT: 0.

IV.4) NAZWA I ADRES WYKONAWCY, KTÓREMU UDZIELONO ZAMÓWIENIA:

  • SKANSKA S.A., ul. Gen Zajączka 9, 01-518 Warszawa, kraj/woj. mazowieckie.

IV.5) Szacunkowa wartość zamówienia (bez VAT): 2069276,20 PLN.

IV.6) INFORMACJA O CENIE WYBRANEJ OFERTY ORAZ O OFERTACH Z NAJNIŻSZĄ I NAJWYŻSZĄ CENĄ

  • Cena wybranej oferty: 2492562,13

  • Oferta z najniższą ceną: 2492562,13 / Oferta z najwyższą ceną: 2492562,13

  • Waluta: PLN .


ZAŁĄCZNIK I

Uzasadnienie udzielenia zamówienia w trybie negocjacji bez ogłoszenia, zamówienia z wolnej ręki albo zapytania o cenę

  • 1. Podstawa prawna

    Postępowanie prowadzone jest w trybie zamówienie z wolnej ręki na podstawie art. 67 ust. 1 pkt 5 ustawy z dnia 29 stycznia 2004r. - Prawo zamówień publicznych.

  • 2. Uzasadnienia wyboru trybu

    Należy podać uzasadnienie faktyczne i prawne wyboru trybu oraz wyjaśnić, dlaczego udzielenie zamówienia jest zgodne z przepisami.

    W trakcie prowadzonych robót budowlanych w ramach zawartej umowy 97/222/Cir/14/DG z dnia 11 maja 2015 r., której przedmiotem umowy jest kompleksowe wykonanie zadania inwestycyjnego pn.: Przebudowa budynków koszarowych nr 6 i 7 na potrzeby Komendy Głównej Policji w Warszawie przy ul. Podchorążych 38, wynikła konieczność wykonania robót objętych zamówieniem dodatkowym, nieobjętych zamówieniem podstawowym i nieprzekraczających łącznie 50% wartości realizowanego zamówienia, niezbędnych do prawidłowego wykonania zamówienia podstawowego, których wykonanie stało się konieczne na skutek sytuacji niemożliwej wcześniej do przewidzenia. Dotyczą one wykonania wielobranżowych robót dodatkowych obejmujących swoim zakresem: zewnętrzne sieci telekomunikacyjne, szalowanie wykopu w związku z kolizją z kanałem c.o., sieci wod-kan niezbędnych do prawidłowego funkcjonowania obiektu, wymianę rurociągów tranzytu sieci cieplnej w obrębie budynku nr 7, dodatkową instalację wentylacji w budynku nr 6 i 7 oraz wykonanie w budynku nr 6 i 7 warstwy wyrównawczej z zaprawy samopoziomującej pod wykładziny, dodatkowe zabudowy gips-kartonowe, rozbiórkę i odtworzenie kanału naświetlającego piwnicę, pochwyty przyścienne, ławy kominiarskie, rewizje budowlane, reprofilacja schodów, systemu sygnalizacji pożaru - moduł sterowania żaluzją pożarową, systemu sygnalizacji pożaru - puszki połączeniowe PIP, systemu kontroli dostępu - zabezpieczenie rygli i zwór, systemu monitoringu - ochronniki kamer zewnętrznych, systemu sygnalizacji pożaru - sygnalizatory w pomieszczeniach z gaszeniem, systemu sygnalizacji pożaru - sterowanie klapami ppoż., systemu okablowania strukturalnego - połączenia pomiędzy szafami, systemu RTV - dodatkowe odgałęźniki i maszt. W budynku nr 6 dodatkowo wykonanie dodatkowych ścian murowanych przy szachcie windowym, przebudowę wejść do pomieszczeń naczelników na poddaszu, systemu okablowania strukturalnego - połączenia pomiędzy szafami. W budynku nr 7 dodatkowo wykonanie ław kominiarskich, systemu kontroli dostępu - zabezpieczenie sygnalizatorów, systemu sygnalizacji pożaru - sterowanie klapami ppoż. II piętro, systemu sygnalizacji pożaru - sterowanie przepustnicami w pomieszczeniach nr 243, 244, systemu sygnalizacji pożaru - sterowanie klapami klatka schodowa, systemu sygnalizacji pożaru - sterowanie klapą w RG, LAN - dodatkowy panel i switch do połączenia z wieżą. Wyszczególnione roboty objęte zamówieniem dodatkowym nie zostały ujęte w dokumentacji projektowej oraz kosztorysach ofertowych. Projektant potwierdził konieczność wykonania tych prac. W związku z realizowaną procedurą przetargową w trybie przetargu ograniczonego na podstawie art. 10 ust. 1 ustawy z dnia 29 stycznia 2004 r. Prawo zamówień publicznych Zamawiający zawarł z Konsorcjum, które tworzą Przedsiębiorstwo Projektowo-Realizacyjne Budownictwa PION Sp. z o.o. z siedzibą w Bydgoszczy, ul. Paderewskiego 10/2, wpisaną do Krajowego Rejestru Sądowego pod nr: 0000120607 oraz PROMIT Sp. z o.o. z siedzibą w Bydgoszczy, ul. Pucka 3, wpisaną do Krajowego Rejestru Sądowego pod nr: 0000152060, umowę nr 53/35/Cir/14/UM z dnia 11 kwietnia 2014 r. na wykonanie: dokumentacji technicznej przebudowy budynków koszarowych nr 6 i 7 na potrzeby KGP w Warszawie przy ul. Podchorążych 38, zgodnie z opisem przedmiotu umowy oraz w oparciu o załączony program funkcjonalno - użytkowy stanowiących załącznik do niniejszej umowy. Wykonawca zgodnie z § 1 ust. 4 w/w umowy zobowiązał się i złożył oświadczenia projektantów, że dokumentacja jest wykonana zgodnie z umową z obowiązującymi przepisami w szczególności techniczno- budowlanymi, normami prawnymi, zasadami wiedzy technicznej oraz że została wykonana w stanie kompletnym z punktu widzenia celu, jakiemu ma służyć (oświadczenia stanowią zawartość teczki formalno - prawnej - identyfikacja 0414/7/FP/PBW, Bydgoszcz z dnia 30.06.2014 r.). Na uwadze należy mieć, że oświadczenia zostało opieczętowane przez projektantów branżowych oraz uprawnionych weryfikatorów branżowych. Zgodnie art. 20 ust. 2 ustawy Prawo budowlane Projektant ma obowiązek zapewnić sprawdzenie projektu architektoniczno-budowlanego pod względem zgodności z przepisami, w tym techniczno-budowlanymi, przez osobę posiadającą uprawnienia budowlane do projektowania bez ograniczeń w odpowiedniej specjalności lub rzeczoznawcę budowlanego. Z powyższego wynika obowiązek zapewnienia sprawdzenia rozwiązań zawartych w projekcie architektoniczno--budowlanym dla osoby prawnej lub osoby fizycznej, która podpisała umowę o jego wykonanie. Sprawdzanie powinno obejmować sprawdzenie rozwiązań projektowych w aspekcie ich prawidłowości technicznej, tj. zgodności z wymaganiami umowy, przepisów i wiedzy technicznej, skoordynowania międzybranżowego i ich wzajemnej spójności, kompletności projektów i opracowań w aspekcie ich zgodności z umową i spełnienia celu, któremu dane stadium ma służyć. Projektant powinien dokonać sprawdzenia swojego opracowania, tzn. przeczytania tekstu opisu i krytycznego przejrzenia rysunków oraz oceny prawdopodobieństwa istotnych danych liczbowych stanowiących podstawę rozstrzygnięć projektowych. Oprócz sprawdzenia autorskiego powinno być wykonywane sprawdzenie wynikające z dyspozycji ustawy - Prawo budowlane. W ramach ochrony interesu własnego projektanta i firmy projektowej sprawdzeniu powinny podlegać także przedmiary robót i kosztorysy inwestorskie i ich zgodność z projektami wykonawczymi i specyfikacjami technicznymi. Wynika to z faktu, że opracowania te, a szczególnie przedmiar robót, to istotne dokumenty, które stanowią podstawę określenia ceny w umowach o roboty budowlane. Na uwadze należy mieć fakt, że sprawdzenia powinna wykonać osoba spełniająca ustawowe wymagania kwalifikacyjne tj. specjalistów tworzący określoną komórkę organizacyjną, mający doświadczenie w wykonywaniu czynności sprawdzania. Projekty podlegają sprawdzeniu w aspekcie poprawności technicznej, skoordynowania międzybranżowego i kompletności projektów. Zgodnie z § 8 ust. 5 i 6 Strony ustaliły, że wszelkie koszty związane z opracowaniem, sprawdzeniem dokumentacji budowlano - wykonawczej, uzgodnieniami oraz dostarczeniem dokumentacji Zamawiającemu ponosi Wykonawca. Jeżeli w trakcie realizacji robót wykonywanych na podstawie przedmiotowego projektu budowlanego stwierdzone zostaną wady tegoż projektu, Wykonawca zobowiązuje się do ich nieodpłatnego usunięcia w terminie obustronnie uzgodnionym, lecz nie dłuższym niż 5 dni kalendarzowych, licząc od daty zgłoszenia wad przez Zamawiającego. A zatem Zamawiający posiadając powyższe oświadczenia projektantów oraz regulacje dotyczące sprawdzenia miał przeświadczenie, że dołożył należytej staranności w zakresie opisu przedmiotu zamówienia na roboty budowlane. Tym bardziej iż na podstawie tej dokumentacji zostało udzielone pozwolenie na budowę. Mając na uwadze powyższe oraz powstałe roboty objęte zamówieniem dodatkowym proponuje się je wykonać w ramach obecnego kontraktu, z uwagi na to iż są ściśle ze sobą powiązane technologicznie. Nie można ich wydzielić i zlecić innemu podmiotowi. Realizowane roboty będą prowadzone w ramach jednego projektu budowlanego oraz pozwolenia na budowę, pod kierownictwem Pani Magdaleny Ochnickiej - kierownika budowy. Z przyczyn organizacyjnych nie jest możliwe współdzielenie placu budowy pomiędzy dwie firmy wykonujące odrębne zamówienia, a w świetle prawa budowlanego brak jest możliwości równoczesnego prowadzenia prac budowlanych przez dwóch różnych wykonawców i dwóch kierowników budowy na podstawie tego samego pozwolenia na budowę, na tym samym placu budowy i tej samej dokumentacji technicznej. Instalacje sanitarne, elektryczne oraz teletechniczne zarówno kontraktu podstawowego jak i dodatkowego wymagają przeprowadzenia stosownych prób, pomiarów, które ze względu na zapewnienie prawidłowego działania powinny być wykonane całościowo przez jednego wykonawcę. Wykonanie dodatkowych robót powinny być zatem zrealizowane w trakcie wykonania zamówienia podstawowego i są one niezbędne do osiągnięcia celu jakim jest realizacja umowy podstawowej i nie można ich wykonać po zakończeniu robót objętych umową podstawową. Odnosząc się do powyższego stanu faktycznego - mamy do czynienia z jedynym wykonawcą mogącym wykonać planowane do wykonania roboty dodatkowe, pomimo istnienia na rynku wykonawców, którzy mogliby wykonać takie zamówienie, gdyby było ono w całości wyodrębnione i stanowiło oddzielną całość pod względem technicznym, organizacyjnym i czasowym. Reasumując, roboty objęte zamówieniem dodatkowym wykraczają poza przedmiot umowy podstawowej opisanej na podstawie dokumentacji projektowej i wynikły w czasie realizacji robót podstawowych na skutek sytuacji niemożliwej do przewidzenia, muszą zostać wykonane w taki sposób aby obiekty te były kompletne, funkcjonalne i zdatne do użytkowania zgodnie z potrzebami Zamawiającego oraz przyszłego użytkownika. W odniesieniu do zamówienia podstawowego udzielonego w trybie przetargu ograniczonego (nr ref. sprawy 97/222/CIR/14/DG) pn. Przebudowa budynków koszarowych na 6 i 7 na potrzeby Komendy Głównej Policji w Warszawie przy ul. Podchorążych 38, firmie SKANSKA S.A. z siedzibą w Warszawie, ul. Gen. J. Zajączka 9, 01-518 Warszawa oraz mając na uwadze powyższe, proponujemy zlecenie w/w robót wielobranżowych na podstawie art. 67 ust 1 pkt. 5 - ustawy prawo zamówień publicznych.

Podziel się

Poleć ten przetarg znajomemu poleć

Wydrukuj przetarg drukuj

Dodaj ten przetarg do obserwowanych obserwuj








Uwaga: podstawą prezentowanych tutaj informacji są dane publikowane przez Urząd Zamówień Publicznych w Biuletynie Zamówień Publicznych. Treść ogłoszenia widoczna na eGospodarka.pl jest zgodna z treścią tegoż ogłoszenia dostępną w BZP w dniu publikacji. Redakcja serwisu eGospodarka.pl dokłada wszelkich starań, aby zamieszczone tutaj informacje były kompletne i zgodne z prawdą. Nie może jednak zagwarantować ich poprawności i nie ponosi żadnej odpowiedzialności za jakiekolwiek szkody powstałe w wyniku korzystania z nich.


Jeśli chcesz dodać ogłoszenie do serwisu, zapoznaj się z naszą ofertą:

chcę zamieszczać ogłoszenia

Dodaj swoje pytanie

Najnowsze orzeczenia

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.