Ten przetarg został już zakończony. Zobacz wynik tego przetargu
Ogłoszenie z dnia 2019-10-18
Ogłoszenie nr 550222437-N-2019 z dnia 18-10-2019 r.
Świerklany: Świadczenie usługi oświetleniowej na terenie Gminy Świerklany w latach 2020 ÷ 2022 OGŁOSZENIE O ZAMIARZE ZAWARCIA UMOWY -
Zamówienie dotyczy projektu lub programu współfinansowanego ze środków Unii Europejskiej
nie
Postępowanie przeprowadza centralny zamawiający
nie
Postępowanie przeprowadza podmiot, któremu zamawiający powierzył/powierzyli przeprowadzenie postępowania
nie
Postępowanie jest przeprowadzane wspólnie przez zamawiających
nie
Postępowanie jest przeprowadzane wspólnie z zamawiającymi z innych państw członkowskich Unii Europejskiej
nie
Informacje dodatkowe:
SEKCJA I: ZAMAWIAJĄCY
I. 1) NAZWA I ADRES:
Gmina Świerklany, Krajowy numer identyfikacyjny 27625900800000,
ul. Kościelna
85,
44-266
Świerklany, woj.
śląskie, państwo
Polska, tel.
324 327 500, e-mail
przetargi@swierklany.pl, faks
32 43 27 501.
Adres strony internetowej (url): www.swierklany.pl
I. 2) RODZAJ ZAMAWIAJĄCEGO:
Administracja samorządowa
SEKCJA II: PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA
II.1) Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:
Świadczenie usługi oświetleniowej na terenie Gminy Świerklany w latach 2020 ÷ 2022
Numer referencyjny
RIZ.271.10.2019
Przed wszczęciem postępowania o udzielenie zamówienia nie przeprowadzono dialogu technicznego
II.2) Rodzaj zamówienia
Usługi
II.3) Informacja o możliwości składania ofert częściowych:
Zamówienie podzielone jest na części:
Nie
II.4) Krótki opis przedmiotu zamówienia
(wielkość, zakres, rodzaj i ilość dostaw, usług lub robót budowlanych lub określenie zapotrzebowania i wymagań):
Określenie wielkości lub zakresu zamówienia:
2. Zamówienie obejmować będzie:
? bieżącą konserwację oświetlenia ulicznego na terenie Gminy;
? wymianę uszkodzonych źródeł światła, elementów zabezpieczeń, wszystkich innych elementów osprzętu oświetlenia sieci napowietrznej i kablowej;
? wymianę uszkodzonych drzwiczek, tabliczek bezpiecznikowych, uzupełnianie obejm i innych elementów słupów;
? bieżące naprawy szaf oświetlenia ulicznego;
? lokalizację uszkodzeń kabli i przewodów napowietrznych, naprawę uszkodzonych kabli i przewodów napowietrznych;
? wykonywanie nastawień urządzeń sterujących oświetleniem;
? mycie kloszy opraw ulicznych przy wymianie źródeł światła;
? wycinkę gałęzi będących w kolizji z oprawami oświetlenia ulicznego;
? kontrole inspekcyjne wykonywane wg ustaleń roboczych;
? przywrócenie terenu (chodników, jezdni, zieleni) do stanu pierwotnego po wykonaniu prac eksploatacyjnych;
? utrzymanie świecenia punktów świetlnych w ilości nie mniejszej niż 95% całości;
? utylizację wyeksploatowanych źródeł światła i innych zdemontowanych elementów sieci oświetlenia ulicznego;
? coroczne informowanie Zamawiającego o planowanych i wykonanych modernizacjach sieci oświetlenia ulicznego na terenie Gminy Świerklany;
? dobudowę nowych punktów świetlnych na istniejącej sieci oświetleniowej, w miejscach wskazanych przez Zamawiającego.
II.5) Główny Kod CPV:
50.23.21.00 - Usługi w zakresie konserwacji oświetlenia ulicznego
II.6) Całkowita wartość zamówienia
(jeżeli zamawiający podaje informacje o wartości zamówienia):
Wartość bez VAT:
Waluta:
SEKCJA III: PROCEDURA
III.1) Tryb udzielenia zamówienia:
Zamówienie z wolnej ręki
III.2) Podstawa prawna
Postępowanie wszczęte zostało na podstawie 67 ust.1 pkt 1 lit. a i b ustawy Pzp.
III.3 Uzasadnienia wyboru trybu
Należy podać uzasadnienie faktyczne i prawne wyboru trybu oraz wyjaśnić, dlaczego udzielenie zamówienia jest zgodne z przepisami:
Ustawa z dnia 29 stycznia 2004 r. Prawo zamówień publicznych (Dz.U.2019.1834 ze zm.) w art. 67 ust. 1 pkt 1 stanowi, że zamawiający może udzielić zamówienia z wolnej ręki, jeżeli zachodzi co najmniej jedna z następujących okoliczności:
Dostawy, usługi lub roboty budowlane mogą być świadczone tylko przez jednego wykonawcę z przyczyn:
a) o obiektywnym charakterze,
b) związanych z ochrona praw wyłącznych wynikających z odrębnych przepisów
jeżeli nie istnieje rozsądne rozwiązanie alternatywne lub rozwiązanie zastępcze, a brak konkurencji nie jest wynikiem celowego zawężenia parametrów zamówienia.
W niniejszym postępowaniu występuje następujący stan faktyczny i prawny:
Zgodnie z art. 18 ust. 1 pkt 3 ustawy Prawo energetyczne (Dz.U.2019.755 ze zm.) do zadań własnych gminy w zakresie zaopatrzenia w energię elektryczną, ciepło i paliwa gazowe należy finansowanie oświetlenia znajdujących się na terenie gminy ulic, placów i dróg publicznych.
Natomiast zgodnie z art. 7 ustawy z dnia 8 marca 1990 r. - o samorządzie gminnym (Dz.U.2019.506 ze zm.) obowiązkiem gmin jest finansowanie zadań własnych.
Zgodnie z art. 9d ust. 11 ustawy Prawo energetyczne (Dz.U.2019.755 ze zm.) operator systemu przesyłowego oraz operator systemu połączonego, mając na względzie racjonalne wykorzystanie posiadanych środków trwałych, jeśli warunki techniczne i wymagania bezpieczeństwa na to pozwalają, mogą je udostępnić innym podmiotom, na zasadach równego traktowania, na cele inne niż określone w art. 9d ust. 1 pkt. 2 (tj. przesyłaniem lub dystrybucją energii elektrycznej), niezwiązane z produkcją, wytwarzaniem lub obrotem paliwami gazowymi albo wytwarzaniem lub obrotem energia elektryczną.
Pismem znak RIZ.7021.0029.2019 z dnia 1.10.2019 r. Gmina Świerklany zwróciła się do Tauron Dystrybucja Serwis S.A. z zapytaniem czy wyraża zgodę aby świadczeniem usługi oświetleniowej zajmował się innym podmiot wybrany w trybie przetargu zgodnie z ustawą Prawo zamówień publicznych. W dniu 7.10.2019 r. Gmina Świerklany otrzymała pismo znak TDS/NMG/2019-10-02/0000001, z którego jednoznacznie wynika, iż z uwagi na fakt że TAURON Dystrybucja Serwis S.A. jest prawnym właścicielem urządzeń oświetlenia drogowego na terenie Gminy Świerklany, tylko ona może prowadzić eksploatacje swojego majątku w ramach umowy zawartej z zarządcą terenu.
Dodatkowo Urząd Ochrony Konkurencji i Konsumentów w piśmie z dnia 2 lutego 2011 r. (DDO-52-282 (2)/10/MP) wyraził opinię, iż "sieci zaprojektowane z myślą o dystrybucji energii na danym terenie posiadają cechy lokalnych monopoli naturalnych".
Natomiast zgodnie z decyzją Prezesa Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów z dnia 14 lipca 2006 r. (nr RKT-411-25/06/MF): "w przypadku sieci, której przedsiębiorstwo energetyczne jest właścicielem całości urządzeń (słupów, przewodów, punktów świetlnych, źródeł światła), gmina nie ma możliwości, powołując się na konieczność realizacji zadań własnych, zlecić podmiotowi trzeciemu prac związanych z utrzymaniem punktów świetlnych bez zgody właściciela tych punktów".
Ponadto w decyzji jw. Stwierdzono, że: "zakład jako właściciel urządzeń oświetlenia drogowego, ma prawo odmówić innym przedsiębiorcom dostępu do swojej sieci, a tym samym nie wyrazić zgody, aby gminna podstawie przepisów o zamówieniach publicznych dokonywały wyboru podmiotów świadczących usługi polegające na utrzymaniu punktów świetlnych stanowiących własność Zakładu".
Wykazany stan faktyczny i prawny wskazuje na spełnienie przesłanek określonych w art. 67 ust. 1 pkt 1 lit. a (przyczyny techniczne o obiektywnym charakterze) i lit. b (przyczyny związane z ochroną praw wyłącznych) ustawy Prawo zamówień publicznych dla udzielenia przedmiotowego zamówienia publicznego w celu zapewnienia realizacji zadania własnego gminy.
Zdaniem Zamawiającego, z powodów wyżej opisanych, zastosowanie trybu zamówienia z wolnej ręki jest zasadne w oparciu o przepisy art. 67 ust. 1 pkt. 1 lit. a i b ustawy z dnia 29 stycznia 2004 r. Prawo zamówień publicznych (Dz.U.2015.2164 ze zm.).
SEKCJA IV: ZAMIAR UDZIELENIA ZAMÓWIENIA
PRZETARGI Z PODOBNEJ KATEGORII
- Świadczenie usługi oświetleniowej w zakresie infrastruktury oświetleniowej stanowiącej własność Gminy Mikołów .
- Naprawa uszkodzonych elementów i urządzeń oświetlenia ulicznego.
- Wykonywanie drobnych remontów oświetlenia dróg gminnych
więcej: Usługi w zakresie konserwacji oświetlenia ulicznego »
Uwaga: podstawą prezentowanych tutaj informacji są dane publikowane przez Urząd Zamówień Publicznych w Biuletynie Zamówień Publicznych. Treść ogłoszenia widoczna na eGospodarka.pl jest zgodna z treścią tegoż ogłoszenia dostępną w BZP w dniu publikacji. Redakcja serwisu eGospodarka.pl dokłada wszelkich starań, aby zamieszczone tutaj informacje były kompletne i zgodne z prawdą. Nie może jednak zagwarantować ich poprawności i nie ponosi żadnej odpowiedzialności za jakiekolwiek szkody powstałe w wyniku korzystania z nich.