eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plPrzetargiPrzetargi Sztum › "Zimowe utrzymanie dróg gminnych i wewnętrznych, chodników, parkingów, ścieżek pieszo - rowerowych, zatoczek i przystanków autobusowych na terenie Miasta i Gminy Sztum"

Poręczenia kontraktowe dla firm startujących w przetargach publicznych


Ten przetarg został już zakończony. Zobacz wynik tego przetargu



Ogłoszenie z dnia 2020-11-05

Ogłoszenie nr 550220193-N-2020 z dnia 05-11-2020 r.

Sztum: "Zimowe utrzymanie dróg gminnych i wewnętrznych, chodników, parkingów, ścieżek pieszo - rowerowych, zatoczek i przystanków autobusowych na terenie Miasta i Gminy Sztum" OGŁOSZENIE O ZAMIARZE ZAWARCIA UMOWY -

Zamówienie dotyczy projektu lub programu współfinansowanego ze środków Unii Europejskiej

nie


Postępowanie przeprowadza centralny zamawiający

nie

Postępowanie przeprowadza podmiot, któremu zamawiający powierzył/powierzyli przeprowadzenie postępowania

nie


Postępowanie jest przeprowadzane wspólnie przez zamawiających

nie


Postępowanie jest przeprowadzane wspólnie z zamawiającymi z innych państw członkowskich Unii Europejskiej

nie


Informacje dodatkowe:

SEKCJA I: ZAMAWIAJĄCY

I. 1) NAZWA I ADRES: Miasto i Gmina Sztum, Krajowy numer identyfikacyjny 17074777300000, ul. ul. Mickiewicza 39, 82-400 Sztum, woj. pomorskie, państwo Polska, tel. 556 406 303, e-mail malwina.wisniewska@sztum.pl, faks 556 406 300.
Adres strony internetowej (url): https://bip.sztum.pl/1471.html

I. 2) RODZAJ ZAMAWIAJĄCEGO:

Administracja samorządowa


SEKCJA II: PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA

II.1) Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego: "Zimowe utrzymanie dróg gminnych i wewnętrznych, chodników, parkingów, ścieżek pieszo - rowerowych, zatoczek i przystanków autobusowych na terenie Miasta i Gminy Sztum"
Numer referencyjny GKiB.271.28.2020

Przed wszczęciem postępowania o udzielenie zamówienia nie przeprowadzono dialogu technicznego


II.2) Rodzaj zamówienia

Usługi


II.3) Informacja o możliwości składania ofert częściowych:
Zamówienie podzielone jest na części:

Nie



II.4) Krótki opis przedmiotu zamówienia (wielkość, zakres, rodzaj i ilość dostaw, usług lub robót budowlanych lub określenie zapotrzebowania i wymagań):
Określenie wielkości lub zakresu zamówienia: Przedmiotem zamówienia jest zimowe utrzymanie w sezonie 2020/2021 dróg gminnych i wewnętrznych, chodników, parkingów, ścieżek pieszo-rowerowych, zatoczek i przystanków autobusowych na terenie Miasta i Gminy Sztum w szczególności: 1) Utrzymanie powierzonego terenu do zimowego utrzymania w standardzie IV. 2) Likwidacja gołoledzi bezpośrednio po jej wystąpieniu poprzez zastosowanie materiałów szorstkich dopuszczonych do stosowania zgodnie z rozporządzeniem Ministra Środowiska z dnia 27 października 2005 r. w sprawie rodzajów i warunków stosowania środków, jakie mogą być używane na drogach publicznych oraz ulicach i placach (Dz. U. z 2005 r., poz. 1960), 3) Interwencyjne odśnieżanie i posypywanie dróg, chodników i parkingów nie wymienionych w Załącznikach nr 1 i 2 na polecenie Zamawiającego w standardzie nr V, 4) Wykonawca w czasie świadczenia usługi zobowiązany jest do prowadzenia dokumentacji pracy sprzętu, 5) Wykonawca zobowiązuje się do realizacji przedmiotu umowy sumiennie z należytą starannością, bez zbędnej zwłoki zgodnie z obowiązującymi normami i zasadami wiedzy technicznej obowiązującej w tym zakresie, 6) Wykonawca zabezpieczy materiały do realizacji zamówienia we własnym zakresie, 7) Wykonawca będzie prowadził prace w zależności od występowania niekorzystnych zjawisk atmosferycznych, tak by zachowany został właściwy standard utrzymania dróg oraz na każdorazowe polecenie Zamawiającego, 8) Wykonawca zobowiązany jest do całodobowego pełnienia dyżurów przy uwzględnieniu następujących warunków: ? Dostępność telefoniczna i internetowa, ? Prowadzenie dokumentacji pracy sprzętu, ? Składanie meldunków Zamawiającemu z częstotliwością przez niego żądaną za pośrednictwem telefonu lub drogą elektroniczną, 9) Wykonawca zobowiązuje się zapewnić nadzór nad wykonywanymi usługami przez wskazanego pracownika, 10) Wszelkie powiadomienia i korespondencję pomiędzy Zamawiającym i Wykonawcą należy dostarczyć w formie pisemnej do siedziby Zamawiającego i Wykonawcy na adres wskazany w umowie, 11) Zamawiający zastrzega sobie prawo do ustalania w trakcie realizacji zadania (z odpowiednim wyprzedzeniem) kolejności wykonywania zadań na poszczególnych drogach, 12) Zamawiający zastrzega sobie prawo do odwołania lub zmniejszenia zakresu prac przewidzianych do wykonania jeżeli uzna, że ich wykonanie jest zbędne, 13) Za jakość wykonywanych robót odpowiada Wykonawca, 14) Sprzęt wykorzystywany do zimowego utrzymania powinien być przygotowany w takim stopniu, aby od dnia zawarcia niniejszej umowy mógł być gotowy do użycia w ciągu godziny od chwili powzięcia decyzji o konieczności podjęcia akcji na drogach, 15) Konieczność rozpoczęcia lub realizacji usługi przysługuje do decyzji Zamawiającemu, który telefonicznie zleca wyjazd w momencie kiedy warunki pogodowe kwalifikują się do rozpoczęcia odśnieżania, 16) Zamawiający ma prawo do wstrzymywania prac lub nakazania podjęcia pracy w zależności od występowania zjawisk atmosferycznych osobno dla każdego zadania, 17) Wykonawca przed każdorazowym rozpoczęciem usługi zobowiązany jest telefonicznie skonsultować jej zasadność z upoważnionym pracownikiem Zamawiającego w godzinach jego pracy, tj. poniedziałek, wtorek, czwartek 7:30 - 15:30, środa 7:30 - 17:00, piątek 7:30 - 14:00. Po godzinach pracy Zamawiającego, w dni ustawowo wolne od pracy oraz w uzasadnionych przypadkach, jeżeli warunki pogodowe spowodują taką konieczność, Wykonawca może samodzielnie podjąć decyzję o uruchomieniu usługi. W takim wypadku Wykonawca zobowiązany jest do niezwłocznego powiadomienia o zaistniałej sytuacji Zamawiającego najpóźniej do godziny 8:30 dnia następnego. 18) Jeżeli Zamawiający wstrzymał realizację usługi oraz nie występują opady śniegu ani oblodzenia ale pojawiają się lokalne zaspy śnieżne będące wynikiem nawiewania zalegającego na polach śniegu lub oblodzenia, Zamawiający ma prawo zlecić jednorazowy wyjazd Wykonawcy na poszczególne drogi. 19) Wykonawca może odstąpić od posypywania jezdni podczas intensywnych opadów śniegu, jednakże po ich osłabnięciu bądź ustaniu powinien niezwłocznie podjąć przerwaną czynność, 20) Wykonawca będzie realizował przedmiot zamówienia w zależności od występowania niekorzystnych warunków atmosferycznych, tak aby zachowany został właściwy standard utrzymania dróg. 21) Określa się następujące zasady usuwania śliskości: A. Jezdnia musi zostać posypana materiałami uszorstniającymi na: - dojazdach do skrzyżowań z drogami krajowymi, powiatowymi i wojewódzkimi oraz w obrębie skrzyżowań z innymi drogami gminnymi i wewnętrznymi, - ostrych zakrętach (oraz zakrętach oznakowanych tablicami U-3a, U-3b, U-3c, U-3d lub znakami bądź tablicami ostrzegawczymi), - odcinkach dróg o istotnym nachyleniu [> 6%], - odcinkach przecinających rzeki, cieki, zbiorniki wodne, obiekty mostowe, przepusty, trakcje kolejowe.

II.5) Główny Kod CPV: 90.62.00.00 - Usługi odśnieżania


II.6) Całkowita wartość zamówienia (jeżeli zamawiający podaje informacje o wartości zamówienia):
Wartość bez VAT: 250000.00
Waluta:
pln

SEKCJA III: PROCEDURA

III.1) Tryb udzielenia zamówienia:

Zamówienie z wolnej ręki

III.2) Podstawa prawna
Postępowanie wszczęte zostało na podstawie 67 ust. 1 pkt 12 ustawy Pzp.
III.3 Uzasadnienia wyboru trybu
Należy podać uzasadnienie faktyczne i prawne wyboru trybu oraz wyjaśnić, dlaczego udzielenie zamówienia jest zgodne z przepisami:
Uzasadnienie prawne: art. 67 ust. 1 pkt 12 ustawy z dnia 29 stycznia 2004 roku Prawo zamówień publicznych (Dz.U. z 2019 r. poz. 1843). Uzasadnienie faktyczne: Zgodnie z art. 67 ust. 1 pkt 12 ustawy PZP, Zamawiający może udzielić zamówienia z wolnej ręki, jeżeli zamówienie udzielane jest przez zamawiającego, o którym mowa w art. 3 ust. 1 pkt 1-3a ustawy PZP, osobie prawnej jeżeli spełnione są łącznie następujące warunki: a) zamawiający sprawuje nad tą osobą prawną kontrolę odpowiadającą kontroli sprawowanej nad własnymi jednostkami, polegającą na dominującym wpływie na cele strategiczne oraz istotne decyzje dotyczące zarządzania sprawami tej osoby prawnej, b) w kontrolowanej osobie prawnej nie ma bezpośredniego udziału kapitału prywatnego, ponad 90% działalności spółki dotyczy wykonywania zadań powierzonych jej przez zamawiającego, nad którą ten zamawiający sprawuje kontrole, o której mowa w lit. a, c) w kontrolowanej osobie prawnej nie ma bezpośredniego udziału kapitału prywatnego. Miasto i Gmina Sztum jako podmiot Zamawiający zamierza udzielić zamówienia publicznego na zimowe utrzymanie dróg gminnych i wewnętrznych, chodników, parkingów, ścieżek pieszo-rowerowych, zatoczek i przystanków autobusowych na terenie Miasta i Gminu Sztum Przedsiębiorstwu Wodociągów i Kanalizacji Sp. z o.o. w Sztumie, ul. Kochanowskiego 28, 82-400 Sztum. Miasto i Gmina Sztum jest organem założycielskim spółki Przedsiębiorstwa Wodociągów i Kanalizacji Sp. z o.o. w Sztumie. Miasto i Gmina Sztum jest jednostką sektora finansów publicznych, która posiada 100% udziałów w spółce Przedsiębiorstwa Wodociągów i Kanalizacji Sp. z o.o. w Sztumie. Ponadto Miasto i Gmina Sztum Zamawiający sprawuje nad spółką kontrolę, polegającą na dominującym wpływie na cele strategiczne oraz istotne decyzje dotyczące zarządzania sprawami tej osoby prawnej - w okresie ostatnich trzech lat ponad 90% działalności spółki Przedsiębiorstwa Wodociągów i Kanalizacji Sp. z o.o. w Sztumie dotyczy wykonywania zadań powierzonych przez Zamawiającego. Ponadto w kontrolowanej osobie prawnej nie ma bezpośredniego udziału kapitału prywatnego. Zamówienie zostanie udzielone Przedsiębiorstwu Wodociągów i Kanalizacji Sp. z o.o. w Sztumie, ul. Kochanowskiego 28, 82-400 Sztum, w celu zrealizowania przez Zamawiającego jego ustawowych zadań określonych w ustawie z dnia 8 marca 1990 r. (t.j. Dz. U. z 2019 r., poz.506 ze zm.) o samorządzie gminnym w zakresie gminnych dróg, ulic, placów oraz porządku publicznego i bezpieczeństwa obywateli poprzez zimowe utrzymania dróg gminnych i wewnętrznych, chodników, parkingów, ścieżek pieszo-rowerowych, zatoczek i przystanków autobusowych na terenie Miasta i Gminu Sztum, w trybie zamówienia z wolnej ręki na podstawie art. 67 ust. 1 pkt 12 ustawy PZP.


SEKCJA IV: ZAMIAR UDZIELENIA ZAMÓWIENIA


NAZWA I ADRES WYKONAWCY KTÓREMU ZAMAWIAJĄCY ZAMIERZA UDZIELIĆ ZAMÓWIENIA:

Przedsiębiorstwo Wodociągów i Kanalizacji Sp. z o.o., , ul. Kochanowskiego 28, 82-400, Sztum, kraj/woj. pomorskie


 

Podziel się

Poleć ten przetarg znajomemu poleć

Wydrukuj przetarg drukuj

Dodaj ten przetarg do obserwowanych obserwuj








Uwaga: podstawą prezentowanych tutaj informacji są dane publikowane przez Urząd Zamówień Publicznych w Biuletynie Zamówień Publicznych. Treść ogłoszenia widoczna na eGospodarka.pl jest zgodna z treścią tegoż ogłoszenia dostępną w BZP w dniu publikacji. Redakcja serwisu eGospodarka.pl dokłada wszelkich starań, aby zamieszczone tutaj informacje były kompletne i zgodne z prawdą. Nie może jednak zagwarantować ich poprawności i nie ponosi żadnej odpowiedzialności za jakiekolwiek szkody powstałe w wyniku korzystania z nich.


Jeśli chcesz dodać ogłoszenie do serwisu, zapoznaj się z naszą ofertą:

chcę zamieszczać ogłoszenia

Dodaj swoje pytanie

Najnowsze orzeczenia

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.