eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plPrzetargiPrzetargi Piecki › Zimowe utrzymanie dróg gminnych na terenie gminy Piecki w sezonie 2020/2021, zadanie Nr 2-4.

Ten przetarg został już zakończony. Zobacz wynik tego przetargu



Ogłoszenie z dnia 2020-11-04

Ogłoszenie nr 550219001-N-2020 z dnia 04-11-2020 r.

Piecki: Zimowe utrzymanie dróg gminnych na terenie gminy Piecki w sezonie 2020/2021, zadanie Nr 2-4. OGŁOSZENIE O ZAMIARZE ZAWARCIA UMOWY -

Zamówienie dotyczy projektu lub programu współfinansowanego ze środków Unii Europejskiej

nie


Postępowanie przeprowadza centralny zamawiający

nie

Postępowanie przeprowadza podmiot, któremu zamawiający powierzył/powierzyli przeprowadzenie postępowania

nie


Postępowanie jest przeprowadzane wspólnie przez zamawiających

nie


Postępowanie jest przeprowadzane wspólnie z zamawiającymi z innych państw członkowskich Unii Europejskiej

nie


Informacje dodatkowe:

SEKCJA I: ZAMAWIAJĄCY

I. 1) NAZWA I ADRES: Gmina Piecki, Krajowy numer identyfikacyjny 51074275800000, ul. ul. Zwycięstwa 34, 11-710 Piecki, woj. warmińsko-mazurskie, państwo Polska, tel. 897 422 029, e-mail gmina@piecki.com.pl, faks 897 422 065.
Adres strony internetowej (url): www.bip.piecki.com.pl

I. 2) RODZAJ ZAMAWIAJĄCEGO:

Administracja samorządowa


SEKCJA II: PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA

II.1) Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego: Zimowe utrzymanie dróg gminnych na terenie gminy Piecki w sezonie 2020/2021, zadanie Nr 2-4.
Numer referencyjny RZK.271.15.2.2020

Przed wszczęciem postępowania o udzielenie zamówienia nie przeprowadzono dialogu technicznego


II.2) Rodzaj zamówienia

Usługi


II.3) Informacja o możliwości składania ofert częściowych:
Zamówienie podzielone jest na części:

Nie



II.4) Krótki opis przedmiotu zamówienia (wielkość, zakres, rodzaj i ilość dostaw, usług lub robót budowlanych lub określenie zapotrzebowania i wymagań):
Określenie wielkości lub zakresu zamówienia: Przedmiotem zamówienia jest wykonanie zadania pod nazwą: Zimowe utrzymanie dróg gminnych na terenie gminy Piecki w sezonie 2020/2021, zadanie Nr 2-4. Nazwa i kod określony we Wspólnym Słowniku Zamówień Główny przedmiot: CPV: 90.62.00.00 - Usługi odśnieżania - usługi odśnieżania. 3.2 Opis zamówienia: Zadanie II 1) Przedmiot zamówienia obejmuje utrzymywanie przejezdności dróg poprzez odśnieżanie. 2) Sołectwa objęte przedmiotem zamówienia: Gant oraz miejscowość Gajne, zgodnie z załącznikiem nr 1.2a do SIWZ. 3) Szacunkowy zakres zamówienia obejmuje : a) 25 godzin pracy sprzętu różnego rodzaju, do odśnieżania. Zadanie III 1) Przedmiot zamówienia obejmuje utrzymywanie przejezdności dróg poprzez odśnieżanie. 2) Sołectwo objęte przedmiotem zamówienia: Bobrówko oraz miejscowość Nowy Most, zgodnie z załącznikiem nr 1.3a do SIWZ. 3) Szacunkowy zakres zamówienia obejmuje : a) 24 godzin pracy sprzętu różnego rodzaju, do odśnieżania. Zadanie IV 1) Przedmiot zamówienia obejmuje utrzymywanie przejezdności dróg poprzez odśnieżanie. 2) Sołectwa objęte przedmiotem zamówienia: Goleń, Czaszkowo i Łętowo, zgodnie z załącznikiem nr 1.4a do SIWZ. 3) Szacunkowy zakres zamówienia obejmuje : a) 25 godzin pracy sprzętu różnego rodzaju, do odśnieżania. 3.3 Zakres zamówienia 3.3.1 Przedmiotem zamówienia jest świadczenie usługi utrzymywania dróg gminnych na terenie gminy Piecki w sezonie zimowym 2020/2021, mającej na celu zmniejszenie lub ograniczenie zakłóceń ruchu drogowego, wywołanych takimi czynnikami atmosferycznymi jak opady śniegu oraz śliskość zimowa. Realizacja przedmiotu zamówienia będzie odbywać się poprzez utrzymywanie przejezdności wszystkich dróg. 3.3.2 Szczegółowy zakres oraz warunki zamówienia zawierają formularze cenowe (odrębne dla każdej części zamówienia) oraz wykazy dróg, a także wzór umowy, które stanowią integralną część SIWZ. Natomiast zakres ilościowy usług jest zakresem szacunkowym, ustalonym przez Zamawiającego i może ulec zmniejszeniu bądź zwiększeniu w zależności od warunków atmosferycznych panujących na drogach w okresie wykonania zamówienia, wskazanym w ust. 4 SIWZ. 3.3.3 Wykonawca nie będzie wnosił żadnych roszczeń z tytułu zmniejszenia wynagrodzenia, które zostanie ustalone na podstawie faktycznie wykonanych usług i ich cen jednostkowych, określonych w formularzu cenowym. 3.3.4 Zamawiającemu przysługuje prawo zmniejszenia ilości usług w przypadku gdy warunki atmosferyczne w czasie trwania umowy będą korzystne na tyle, że nie będzie potrzeby realizacji usługi zimowego utrzymania dróg. 3.3.5 W przypadku składania oferty na więcej niż jedną część, Wykonawca powinien dysponować takim potencjałem technicznym i kadrowym, aby móc jednocześnie realizować usługę na wszystkich częściach z zachowaniem wyznaczonych terminów. 3.3.6 Zaleca się, aby Wykonawca dokonał wizji lokalnej na terenie objętym przedmiotem zamówienia w celu dokonania oceny dokumentów i informacji przekazanych przez Zamawiającego w ramach niniejszego postępowania. 3.4 Zamawiający informuje, że: 3.4.1 Przedstawione w ust. 3.2 niniejszej SIWZ część zmówienia, uwzględnia teren objęty przedmiotem zamówienia w każdej z części oraz szacunkowy zakres realizacji usługi w okresie obowiązywania umowy. Szczegółowe wykazy dróg objętych przedmiotem zamówienia zawiera załącznik do SIWZ o nr 1.1a. 3.4.2 Wykonawca może złożyć ofertę na jedną, kilka wybranych lub wszystkie części zamówienia. 3.4.3 Realizacja przedmiotu zamówienia obejmie utrzymywanie przejezdności wyznaczonych dróg, poprzez odśnieżanie sprzętem własnym. Do odśnieżania dróg, w zależności od grubości zalegającego śniegu należy używać ciągnika, w tym: pług lemieszowy lub odśnieżarka wirnikowa lub inny sprzęt równoważny, a także w zależności od potrzeb spychacz lub ładowarka lub równiarka (różnego typu z zamontowanym pługiem czołowym jednostronnym bądź dwustronnym) itp. 3.4.4 Wymagana minimalna liczba jednostek sprzętowych oraz ich rodzaj dla poszczególnych części zamówienia zostały określone w ust. 5.3.3 SIWZ. 3.4.5 Pozostałe informacje dla Wykonawcy: a) Wykonawca zobowiązany jest do utrzymania w pełnej gotowości technicznej i eksploatacyjnej środków materiałowych i sprzętowych wraz z osprzętem, przewidzianym do zwalczania skutków zimy, b) Realizacja przedmiotu zamówienia będzie odbywała się w trudnych warunkach atmosferycznych, w dni robocze oraz święta, a także o różnych porach dnia i nocy (w zależności od potrzeb). c) Wykonawca będzie zobowiązany do przekazywania Zamawiającemu informacji w formie meldunków przekazywanych e-mailem, fax-em lub telefonicznie o stanie dróg, podejmowanych czynnościach, interwencjach itp., d) Zakres usługi oraz faktyczna ilość godzin pracy sprzętu będą uzależnione od warunków atmosferycznych na drogach. e) Wykonawca winien we własnym zakresie zabezpieczyć sprzęt do załadunku materiału uszorstniającego oraz miejsce jego składowania. f) Usługi będą wykonywane sprzętem własnym Wykonawcy (wymagania sprzętowe zostały określone dla poszczególnych zadań oddzielnie w ust. 5.3.3 SIWZ). g) Wykonawca wyposaży jednostki sprzętowe w liny holownicze, łopaty oraz zainstaluje dodatkowo sygnał ostrzegawczy - (sygnał świetlny błyskowy barwy żółtej), oświetlenie samochodu/ciągnika - zgodnie z ustawą z dnia 20.06.1997r. - Prawo o ruchu drogowym (t.j. Dz. U. z 2020 r. poz. 110 z późn. zm.). h) Wykonawca w trakcie wykonywania umowy, ponosi odpowiedzialność za właściwe zabezpieczenie usług, bezpieczeństwo ruchu na drodze, oznakowanie miejsca usług oraz ewentualne szkody wyrządzone osobom trzecim w związku z wykonywaniem przedmiotu zamówienia. i) Wynagrodzenie Wykonawcy ma charakter ilościowy (za godzinę pracy sprzętu). j) Rozliczenie należności za wykonanie usługi dokonywane będzie w odstępach miesięcznych, na podstawie faktur, rachunków wraz z dołączonymi kartami drogowymi, potwierdzającymi wykonanie usługi w ujęciu ilościowym, zatwierdzone przez Sołtysa. 3.4.6 Celem niniejszego postępowania jest otrzymanie usług o określonej w SIWZ jakości. Z tych względów Zamawiający dołożył należytej staranności, aby przedmiot zamówienia nie został opisany przez wskazanie znaków towarowych, patentów lub pochodzenia, źródła lub szczególnego procesu, które mogłoby doprowadzić do uprzywilejowania lub wyeliminowania niektórych wykonawców lub produktów. Jeżeli, pomimo tego, okaże się, że w jakimkolwiek miejscu SIWZ oraz w załącznikach do niej występują takie wskazania, nie należy ich traktować jako wymagań odnoszących się do przedmiotu zamówienia, a należy je rozpatrywać wyłącznie w kategoriach wskazań o charakterze informacyjnym (niewiążących dla Wykonawców). Z tych względów, oferta, która nie będzie odpowiadała takim wskazaniom nie będzie uznawana za niezgodną z treścią SIWZ i nie zostanie z tych powodów odrzucona. 3.4.7 Zamawiający dopuszcza możliwość zaoferowania materiałów i urządzeń równoważnych w stosunku do określonych w dokumentacji, przez wskazanie znaków towarowych, patentów lub pochodzenia, źródła lub szczególnego procesu, którym charakteryzują się produkty lub usługi dostarczone przez konkretnego wykonawcę. Przez ofertę równoważną należy rozumieć ofertę o parametrach technicznych, wytrzymałościowych, jakościowych, wydajnościowych równoważnych z opisem wskazanym przez Zamawiającego. Pod pojęciem "parametry" rozumie się funkcjonalność, przeznaczenie, strukturę, materiały, kształt, wielkość, bezpieczeństwo i wytrzymałość itp. W związku z powyższym Zamawiający dopuszcza możliwość zaoferowania produktów, materiałów o innych znakach towarowych, patentach lub pochodzeniu, natomiast nie o innych właściwościach i funkcjonalności niż określone w niniejszej SIWZ. 3.4.8 Wykonawca powołujący się na rozwiązania równoważne stosownie do dyspozycji art. 30 ust. 5 ustawy musi wykazać, że oferowane materiały spełniają warunki określone przez Zamawiającego. 3.4.9 W przypadku zaoferowania rozwiązań równoważnych dokumenty dołączone do oferty na potwierdzenie równoważności będą podlegały ocenie przez przedstawiciela Zamawiającego, który sporządzi stosowną opinię. Opinia ta będzie podstawą do podjęcia przez Zamawiającego decyzji o przyjęciu oferty lub jej odrzuceniu z powodu nierównoważności zaproponowanych rozwiązań równoważnych. 3.4.10 W przypadku gdy Wykonawca nie złoży w ofercie dokumentów o zastosowaniu innych materiałów i urządzeń, to rozumie się przez to, że do kalkulacji ceny oferty ujęto materiały i urządzenia zaproponowane w opisie przedmiotu zamówienia. 3.4.11 Wymagania dotyczące usług: a) wszystkie prace winny być zrealizowane zgodnie z przepisami, obowiązującymi normami, warunkami technicznymi, przepisami bhp, ppoż., b) usługi należy prowadzić zgodnie z wymogami dokumentacji określającej przedmiot zamówienia, oraz wymogami niniejszej SIWZ; c) użyte materiały i urządzenia powinny być w I gatunku jakościowym i wymiarowym, które będą spełniać wszelkie wymogi Ustawy Prawo Budowlane (Art.10) - będą zgodne z kryteriami technicznymi określonymi w Polskich Normach, w zharmonizowanych lub europejskich aprobatach, posiadać będą odpowiednie certyfikaty i znaki CE lub B. 3.4.12 Wykonawca odpowiedzialny będzie za całokształt, w tym za przebieg oraz terminowe wykonanie zamówienia, za jakość, zgodność z warunkami technicznymi i jakościowymi określonymi dla przedmiotu zamówienia. Wymagana jest należyta staranność przy realizacji zamówienia, rozumiana jako staranność profesjonalisty w działalności objętej przedmiotem niniejszego zamówienia. 3.4.13 Wykonawca dla wypełnienia swoich zobowiązań powinien zapewnić doświadczone i wykwalifikowane osoby zdolne do prowadzenia wszelkich powierzonych zadań, uprawnione do wykonywania zadań objętych przedmiotem zamówienia, zgodnie z obowiązującymi przepisami prawa i w zgodzie z postanowieniami odpowiednich decyzji, uzgodnieniami i opiniami, warunkującymi prawidłową realizację zamówienia. 3.4.14 W związku z obowiązującymi przepisami ustawy z dnia 9 listopada 2018r. o elektronicznym fakturowaniu w zamówieniach publicznych, koncesjach na roboty budowlane lub usługi oraz partnerstwie publiczno - prywatnym (Dz. U. z 2018r. Poz. 2191 z późn. zm.), Wykonawca ma prawo przesyłać Zamawiającemu ustrukturyzowane faktury elektroniczne związane z realizacją przedmiotowego zamówienia publicznego. Do realizacji tego uprawnienia służy bezpłatna Platforma Elektronicznego Fakturowania (PEF), wspierająca proces obsługi faktur i innych ustrukturyzowanych dokumentów elektronicznych. W celu przesłania elektronicznie faktury, Wykonawca wystawiający fakturę będzie musiał wskazać numer PEPPOL Zamawiającego (tj. nr NIP / GLM, czyli 7422123183) jako identyfikator skrzynki do wysyłki. Wykonawca wystawiający fakturę elektroniczną powinien podać jednocześnie numer i datę zawarcia umowy w sprawie zamówienia publicznego. 3.4.15 Zamawiający wymaga aby przy realizacji przedmiotu zamówienia wskazanego w opisie przedmiotu zamówienia, Wykonawca (Podwykonawca) zatrudniał na podstawie umowy o pracę osoby wykonujące czynności w zakresie obsługi urządzeń, maszyn i sprzętu do odśnieżania oraz wykonujące inne prace fizyczne - jeżeli wykonanie tych czynności polega na wykonywaniu pracy w rozumieniu przepisów kodeksu pracy (kp), w szczególności art. 22 § 1 kp, o ile czynności te nie będą wykonywane przez osobę w ramach prowadzonej przez nią działalności gospodarczej. 3.4.16 Wykonawca aby udokumentować zatrudnienie osób o których mowa w art. 29 ust. 3a ustawy Prawo zamówień publicznych zobowiązany jest do składania Zamawiającemu wraz z fakturą oświadczenia swojego i Podwykonawcy o zatrudnieniu na podstawie umowy o pracę osób wykonujących przy realizacji przedmiotowego zamówienia czynności wskazane przez Zamawiającego. 3.4.17 W trakcie realizacji zamówienia Zamawiający będzie uprawniony do wykonywania czynności kontrolnych wobec Wykonawcy odnośnie spełniania przez Wykonawcę lub Podwykonawcę wymogu zatrudnienia na podstawie umowy o pracę osób wykonujących czynności wskazane powyżej. 3.4.18 Zamawiający uprawniony jest w szczególności do: o żądania oświadczeń i dokumentów w zakresie potwierdzenia spełniania w/w wymogów i dokonywania ich oceny - Wykonawca na żądanie Zamawiającego w ciągu 7 dni przedkłada Zamawiającemu do wglądu zanonimizowane dokumenty potwierdzające zatrudnienie przez Wykonawcę lub Podwykonawców na podstawie umowy o pracę osób wykonujących przy realizacji przedmiotowego zamówienia czynności wskazane przez Zamawiającego, o żądania wyjaśnień w przypadku wątpliwości w zakresie potwierdzenia spełniania w/w wymogów, o przeprowadzania kontroli na miejscu wykonywania świadczenia. 3.4.19 Sankcje z tytułu niespełnienia tych wymagań: o kara umowna: 500,00zł za dopuszczenie do wykonywania prac określonych w pkt. 3.4.15 osób niezatrudnionych na podstawie umowy o pracę, za każdy stwierdzony przypadek naruszenia obowiązku, o kara umowna: 300,00 zł za każdy dzień opóźnienia w złożeniu oświadczenia, o którym mowa w pkt. 3.4.16. o kara umowna: 300,00 zł za każdy dzień opóźnienia w przedstawieniu Zamawiającemu na żądanie zanonimizowanych dokumentów potwierdzających zatrudnienie przez Wykonawcę lub podwykonawców na podstawie umowy o pracę osób wykonujących przy realizacji przedmiotowego zamówienia czynności wskazane przez Zamawiającego.

II.5) Główny Kod CPV: 90620000-9


II.6) Całkowita wartość zamówienia (jeżeli zamawiający podaje informacje o wartości zamówienia):
Wartość bez VAT:
Waluta:

SEKCJA III: PROCEDURA

III.1) Tryb udzielenia zamówienia:

Zamówienie z wolnej ręki

III.2) Podstawa prawna
Postępowanie wszczęte zostało na podstawie 66 ust. 1 w związku z art. 67 ust. 1 pkt 4 ustawy Pzp.
III.3 Uzasadnienia wyboru trybu
Należy podać uzasadnienie faktyczne i prawne wyboru trybu oraz wyjaśnić, dlaczego udzielenie zamówienia jest zgodne z przepisami:
W postępowaniach prowadzonych uprzednio w trybie przetargu nieograniczonego, którego przedmiotem było "Zimowe utrzymanie dróg gminnych na terenie gminy Piecki w sezonie 2020/2021 z podziałem na 14 części", a następnie na 10 części (nr ogłoszenie w BZP 586888-N-2020 oraz 593141-N-2020) w wyznaczonym terminie składania ofert na realizację zadań (w tym m.in. niniejszych zadań) nie wpłynęły żadne oferty, wobec tego unieważniono postępowania we wskazanych częściach. A z uwagi na to, że pierwotne warunki uprzednich zamówienia w zakresie przedmiotu zamówienia jak i warunków udziału w postępowań nie zostały zmienione, Zamawiający dokonał wyboru trybu wyłonienia Wykonawcy niniejszego przedmiotu zamówienia w trybie z wolnej ręki, zgodnie z art. 66 ust. 1 w związku z art. 67 ust. 1 pkt 4 ustawy Prawo zamówień publicznych (tj.: Dz. U. z 2019 r., poz. 1843 ze zm.).


SEKCJA IV: ZAMIAR UDZIELENIA ZAMÓWIENIA


NAZWA I ADRES WYKONAWCY KTÓREMU ZAMAWIAJĄCY ZAMIERZA UDZIELIĆ ZAMÓWIENIA:

Spółka Jawna ŻWIREK Katarzyna Skwiot Adam Skwiot, , Brejdyny 68, 11-710, Piecki, kraj/woj. warmińsko - mazurskie


 

Podziel się

Poleć ten przetarg znajomemu poleć

Wydrukuj przetarg drukuj

Dodaj ten przetarg do obserwowanych obserwuj








Uwaga: podstawą prezentowanych tutaj informacji są dane publikowane przez Urząd Zamówień Publicznych w Biuletynie Zamówień Publicznych. Treść ogłoszenia widoczna na eGospodarka.pl jest zgodna z treścią tegoż ogłoszenia dostępną w BZP w dniu publikacji. Redakcja serwisu eGospodarka.pl dokłada wszelkich starań, aby zamieszczone tutaj informacje były kompletne i zgodne z prawdą. Nie może jednak zagwarantować ich poprawności i nie ponosi żadnej odpowiedzialności za jakiekolwiek szkody powstałe w wyniku korzystania z nich.


Jeśli chcesz dodać ogłoszenie do serwisu, zapoznaj się z naszą ofertą:

chcę zamieszczać ogłoszenia

Dodaj swoje pytanie

Najnowsze orzeczenia

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.