eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plPrzetargiPrzetargi Krasne › Odbiór i zagospodarowanie odpadów komunalnych z nieruchomości zamieszkałych z terenu Gminy Krasne w 2020 r.

Poręczenia kontraktowe dla firm startujących w przetargach publicznych


Zobacz treść przetargu, którego dotyczy to sprostowanie



Ogłoszenie z dnia 2020-05-28

Ogłoszenie nr 540092324-N-2020 z dnia 28-05-2020 r.

Krasne:
OGŁOSZENIE O ZMIANIE OGŁOSZENIA

OGŁOSZENIE DOTYCZY:

Ogłoszenia o zamówieniu

INFORMACJE O ZMIENIANYM OGŁOSZENIU

Numer: 542555-N-2020
Data: 21/05/2020

SEKCJA I: ZAMAWIAJĄCY

Gmina Krasne, Krajowy numer identyfikacyjny 54430300000000, ul. ul. Adama Mickiewicza 23, 06-408 Krasne, woj. mazowieckie, państwo Polska, tel. 236 710 017, e-mail ug_krasne@krasne.pl, faks 236 710 017.
Adres strony internetowej (url): http://www.bip.krasne.pl/public/?id=117736

SEKCJA II: ZMIANY W OGŁOSZENIU

II.1) Tekst, który należy zmienić:

Miejsce, w którym znajduje się zmieniany tekst:
Numer sekcji: III
Punkt: III.1.3)
W ogłoszeniu jest: Zamiast lokalizatorów opisanych powyżej pojazdy mogą powinny być wyposażone w urządzenia umożliwiające rejestrowanie obrazu wideo trasy przejazdu.
W ogłoszeniu powinno być: Zamiast lokalizatorów opisanych powyżej pojazdy powinny być wyposażone w urządzenia umożliwiające rejestrowanie obrazu wideo trasy przejazdu.

Miejsce, w którym znajduje się zmieniany tekst:
Numer sekcji: IV
Punkt: IV.5
W ogłoszeniu jest: Wszelkie istotne postanowienia umowy, w tym charakter i warunki jej zmian określa wzór umowy, stanowiący załącznik nr 9 do SIWZ. 1. Zmiany niniejszej umowy wymagają formy pisemnej pod rygorem nieważności, zgodnie z art. 144 ust. 1 pkt 1 ustawy Prawo zamówień publicznych. 2. Przewiduje się zmiany postanowień zawartej umowy w stosunku do treści oferty w myśl art. 144 ust. 1 pkt 1 ustawy Prawo zamówień publicznych w sposób przewidziany poniżej. Oprócz przypadków zaistnienia okoliczności, o których mowa w art. 144 ust. 1 pkt 2-6 ustawy Prawo zamówień publicznych oraz w art. 15r ust. 4 ustawy z dnia 2 marca 2020 r. o szczególnych rozwiązaniach związanych z zapobieganiem, przeciwdziałaniem i zwalczaniem COVID-19, innych chorób zakaźnych oraz wywołanych nimi sytuacji kryzysowych (t.j. Dz. U. z 2020 r. poz. 374 z późn. zm.), Zamawiający dopuszcza możliwość dokonania zmiany w zawartej umowie w stosunku do treści oferty, na podstawie której dokonano wyboru wykonawcy, w tym w zakresie terminu realizacji zamówienia, sposobu realizacji zamówienia, zakresu wykonania przedmiotu umowy oraz wysokości wynagrodzenia, stosownie do treści art. 144 ust. 1 pkt 1 Pzp, w następujących przypadkach opisanych w ust. 3-6: 3. Zmiany w zakresie terminu realizacji zamówienia, sposobu realizacji zamówienia oraz zakresu wykonania przedmiotu umowy: a) jeżeli w uzasadnionych przypadkach, w okolicznościach niezależnych od Zamawiającego lub Wykonawcy, jak również w sytuacji przedłużającego postępowania przetargowego dotyczącego wyłonienia wykonawcy na dalszy niż wskazany w niniejszej umowie okres świadczenia usług z zakresu odbioru i zagospodarowania odpadów komunalnych z nieruchomości zamieszkałych, konieczna będzie zmiana terminu realizacji zamówienia, Zamawiający przewiduje możliwość przedłużenia terminu realizacji zamówienia; b) jeżeli w uzasadnionych przypadkach, w innych okolicznościach niezależnych od Zamawiającego lub Wykonawcy konieczna będzie zmiana terminu realizacji zamówienia, Zamawiający może skrócić termin realizacji zamówienia; c) w innych uzasadnionych przypadkach, gdy zajdzie konieczność wprowadzenia zmian wynikających z okoliczności, których nie można było przewidzieć w chwili zawarcia umowy; d) w przypadku, gdy zmiany postanowień zawartej umowy będą korzystne dla Zamawiającego, a wynikły one w trakcie realizacji zamówienia; e) w przypadku gdy zajdzie uzasadniona konieczność ograniczenia lub rezygnacji z części umownego zakresu usług, Zamawiający zastrzega sobie możliwość zmniejszenia wynagrodzenia umownego poprzez korektę wartości przedmiotu umowy po cenach i stawkach wynikających z formularza ofertowego Wykonawcy, pod warunkiem wystąpienia obiektywnych okoliczności, które powodują, że wykonanie przedmiotu zamówienia bez ograniczenia zakresu zamówienia, byłoby niecelowe lub powodowałoby dla Zamawiającego niekorzystne skutki z uwagi na zamierzony cel realizacji przedmiotu zamówienia i związane z tym racjonalne wydatkowanie środków publicznych; f) wystąpienie sytuacji niemożliwych do przewidzenia w czasie prowadzenia usługi, tj."siły wyższej" rozumianej jako zdarzenia zewnętrznego, nagłego, nieuchronnego, o charakterze nadzwyczajnym, niezależnego od woli Stron, którego nie można było przewidzieć i któremu nie można było zapobiec, a które ma wpływ na wykonanie niniejszej Umowy zgodnie z warunkami w niej określonymi. Zmiana umowy w takim przypadku nastąpić będzie mogła w drodze wzajemnych ustaleń, w granicach obowiązujących wówczas przepisów prawa. g) przedłużającego się stanu epidemii lub wprowadzenia stanu zagrożenia epidemicznego lub wprowadzenia stanu klęski żywiołowej lub wystąpienia innych sytuacji niemożliwych do przewidzenia w czasie zawarcia niniejszej umowy lub prowadzenia usługi w związku z zapobieganiem oraz zwalczaniem zakażenia wirusem SARS-CoV-2 i rozprzestrzenianiem się choroby zakaźnej u ludzi, wywołanej tym wirusem, h) zmian po zawarciu umowy przepisów prawa lub wprowadzenia nowych przepisów prawa lub zmiany lub wprowadzenia nowej bezwzględnie obowiązującej normy powodującej konieczność zmiany, modyfikacji lub odstępstwa w odniesieniu do przedmiotu zamówienia; i) w przypadku ustawowej zmiany stawki podatku od towarów i usług (podatku VAT) cena ofertowa netto pozostanie bez zmian, a kwota podatku od towarów i usług (podatku VAT) i wartość brutto zostanie odpowiednio skorygowana zgodnie z aktualnie obowiązującymi przepisami podatkowymi - jeżeli zmiany te będą miały wpływ na koszty wykonania zamówienia przez Wykonawcę; j) w przypadku zmiany wysokości minimalnego wynagrodzenia za pracę albo minimalnej stawki godzinowej ustalonych na podstawie przepisów ustawy z dnia 10 października 2002 r. o minimalnym wynagrodzeniu za pracę, gdy minimalne wynagrodzenie wzrośnie lub spadnie co najmniej o 20%, wówczas cena ofertowa netto, zostanie zwaloryzowana proporcjonalnie do wzrostu lub spadku co najmniej o 20% minimalnego wynagrodzenia -jeżeli zmiany te będą miały wpływ na koszty wykonania zamówienia przez Wykonawcę; k) w przypadku zmiany zasad podlegania ubezpieczeniom społecznym lub ubezpieczeniu zdrowotnemu lub wysokości stawki składki na ubezpieczenia społeczne lub zdrowotne, gdy stawka wzrośnie lub spadnie co najmniej o 20%, wówczas cena ofertowa netto, zostanie zwaloryzowana proporcjonalnie do wzrostu lub spadku co najmniej o 20% stawki składki na ubezpieczenia społeczne lub zdrowotne -jeżeli zmiany te będą miały wpływ na koszty wykonania zamówienia przez Wykonawcę; l) aktualizacji rozwiązań stosowanych w realizacji zamówienia z uwagi na postęp techniczny lub technologiczny; m) zmiany stanu prawnego, w tym przepisów prawa powszechnie obowiązującego, n) dopuszcza się zmianę umowy w zakresie sposobu spełniania przez Wykonawcę świadczenia odbierania i zagospodarowania odpadów w przypadku zmiany przepisów prawa powszechnie obowiązującego wpływającej na sposób spełnienia świadczenia. o) zmiany części zamówienia powierzonej podwykonawcom, a także rozszerzenia zakresu podwykonawstwa w porównaniu do wskazanego w ofercie wykonawcy; p) zmiany podmiotu, o którym mowa w art. 22a ustawy Pzp, na inny pod warunkiem udowodnienia Zamawiającemu, że Wykonawca jest obowiązany wykazać Zamawiającemu, iż proponowany nowy podmiot spełnia warunki udziału określone w niniejszym w postępowaniu, 4. Zamawiający dopuszcza również zmianę umowy w zakresie wynagrodzenia: Zmiana postanowień zawartej umowy w stosunku do treści oferty Wykonawcy w zakresie wynagrodzenia, o którym mowa w § 7 umowy dopuszczalna jest w przypadku: a) zmiany szacunkowej wartości wynagrodzenia określonego w § 7 ust. 2 niniejszej umowy w przypadku, gdy faktyczna masa odebranych i zagospodarowanych odpadów w okresie realizacji umowy będzie wyższa niż zakładana do obliczenia szacunku, a Zamawiający będzie w stanie zwiększyć środki przeznaczone na realizację niniejszej umowy. b) w przypadku gdy zajdzie uzasadniona konieczność ograniczenia lub rezygnacji z części umownego zakresu usług, Zamawiający zastrzega sobie możliwość zmniejszenia wynagrodzenia umownego poprzez korektę wartości przedmiotu umowy po cenach i stawkach wynikających z formularza ofertowego Wykonawcy, pod warunkiem wystąpienia obiektywnych okoliczności, które powodują, że wykonanie przedmiotu zamówienia bez ograniczenia zakresu zamówienia, byłoby niecelowe lub powodowałoby dla Zamawiającego niekorzystne skutki z uwagi na zamierzony cel realizacji przedmiotu zamówienia i związane z tym racjonalne wydatkowanie środków publicznych, c) konieczności zmiany terminu realizacji zamówienia i skrócenia przez Zamawiającego terminu realizacji zamówienia, kwota wynagrodzenia brutto zostanie zmniejszona proporcjonalnie do okresu obowiązywania umowy na realizację zamówienia publicznego; d) w przypadkach wskazanych w ust. 3 lit. a)- p), e) w przypadku ustawowej zmiany stawki podatku od towarów i usług ( podatku VAT) cena ofertowa netto pozostanie bez zmian, a kwota podatku od towarów i usług ( podatku VAT) i wartość brutto zostanie odpowiednio skorygowana zgodnie z aktualnie obowiązującymi przepisami podatkowymi - jeżeli zmiany te będą miały wpływ na koszty wykonania zamówienia przez Wykonawcę; f) w przypadku zmiany wysokości minimalnego wynagrodzenia za pracę albo minimalnej stawki godzinowej ustalonych na podstawie przepisów ustawy z dnia 10 października 2002r. o minimalnym wynagrodzeniu za pracę, gdy minimalne wynagrodzenie wzrośnie lub spadnie co najmniej o 20%, wówczas cena ofertowa netto, zostanie zwaloryzowana proporcjonalnie do wzrostu lub spadku co najmniej o 20% minimalnego wynagrodzenia - jeżeli zmiany te będą miały wpływ na koszty wykonania zamówienia przez Wykonawcę; g) w przypadku zmiany zasad podlegania ubezpieczeniom społecznym lub ubezpieczeniu zdrowotnemu lub wysokości stawki składki na ubezpieczenia społeczne lub zdrowotne, gdy stawka wzrośnie lub spadnie co najmniej o 20%, wówczas cena ofertowa netto, zostanie zwaloryzowana proporcjonalnie do wzrostu lub spadku co najmniej o 20% stawki składki na ubezpieczenia społeczne lub zdrowotne - jeżeli zmiany te będą miały wpływ na koszty wykonania zamówienia przez Wykonawcę. 5. W związku ze wskazanymi w ust. 4 lit. a, b, c, d, e, f) okolicznościami dopuszczalne jest odpowiednio zmniejszenie lub zwiększenie wynagrodzenia, przy czym zwiększenie wynagrodzenia dopuszczalne jest o kwotę nie większą niż uzasadniony, udokumentowany wzrost kosztów świadczenia usługi. 6. Dopuszcza się również w uzasadnionych przypadkach zmiany instalacji wskazanych w § 6 ust. 1, do których Wykonawca przekazywać będzie zebrane odpady komunalne, na inne instalacje odpowiadające wymogom zgodnym ze Szczegółowym opisem przedmiotu zamówienia, stanowiącym załącznik nr 1 do umowy oraz zgodnym z przepisami prawa, w tym wynikającym z przepisów ustawy z dnia 14 grudnia 2012 r. o odpadach (t.j. Dz. U. z 2020 r. poz. 797), 7. Wszelkie zmiany umowy (z wyjątkiem zawartym w ust.10) pod rygorem nieważności, wymagają formy pisemnej i mogą być dopuszczalne tylko w granicach unormowanych w art. 144 i art. 145 ustawy Prawo zamówień publicznych oraz w art. 15r ust. 4 ustawy z dnia 2 marca 2020r. o szczególnych rozwiązaniach związanych z zapobieganiem, przeciwdziałaniem i zwalczaniem COVID-19, innych chorób zakaźnych oraz wywołanych nimi sytuacji kryzysowych (Dz. U. z 2020 r. poz. 374 ze zm.). 8. Ponadto, w związku z występowaniem epidemii COVID-19, Zamawiający przewiduje możliwość zmiany niniejszej umowy o udzielenie zamówienia publicznego w granicach i na zasadach opisanych w ustawie z dnia 2 marca 2020 r. o szczególnych rozwiązaniach związanych z zapobieganiem, przeciwdziałaniem i zwalczaniem COVID-19, innych chorób zakaźnych oraz wywołanych nimi sytuacji kryzysowych (t.j. Dz. U. z 2020 r. poz. 374 z późn. zm.) 9. Zmiany umowy dokonywane będą na pisemny wniosek Zamawiającego lub Wykonawcy, zawierający uzasadnienie dla ich wprowadzenia. 10. Zmiany umowy obejmujące zmiany w stosunku do szczegółowego opisu przedmiotu zamówienia w zakresie wykonania prac, które nie wykraczają poza zakres przedmiotu zamówienia, zmiany ilości nieruchomości (posesji, z których zbierane i zagospodarowywane są odpady komunalne), zmiany ilości lub pojemności pojemników, worków, zmiany harmonogramu odbioru odpadów, zmiany danych teleadresowych, Zamawiającego i Wykonawcy np. zmiana adresu, konta bankowego, nr REGON, osób do kontaktu przy realizacji niniejszej umowy - nie wymagają sporządzenia aneksu do umowy, lecz wymagają niezwłocznego pisemnego powiadomienia drugiej Strony.
W ogłoszeniu powinno być: Wszelkie istotne postanowienia umowy, w tym charakter i warunki jej zmian określa wzór umowy, stanowiący załącznik nr 9 do SIWZ. 1. 1. Zmiany niniejszej umowy wymagają formy pisemnej pod rygorem nieważności, zgodnie z art. 144 ust. 1 pkt 1 ustawy Prawo zamówień publicznych.2 Przewiduje się zmiany postanowień zawartej umowy w stosunku do treści oferty w myśl art. 144 ust. 1 pkt 1 ustawy Prawo zamówień publicznych w sposób przewidziany poniżej. Oprócz przypadków zaistnienia okoliczności, o których mowa w art. 144 ust. 1 pkt 2-6 ustawy Prawo zamówień publicznych oraz w art. 15r ust. 4 ustawy z dnia 2 marca 2020 r. o szczególnych rozwiązaniach związanych z zapobieganiem, przeciwdziałaniem i zwalczaniem COVID-19, innych chorób zakaźnych oraz wywołanych nimi sytuacji kryzysowych (t.j. Dz. U. z 2020 r. poz. 374 z późn. zm.), Zamawiający dopuszcza możliwość dokonania zmiany w zawartej umowie w stosunku do treści oferty, na podstawie której dokonano wyboru wykonawcy, w tym w zakresie terminu realizacji zamówienia, sposobu realizacji zamówienia, zakresu wykonania przedmiotu umowy oraz wysokości wynagrodzenia, stosownie do treści art. 144 ust. 1 pkt 1 Pzp, w następujących przypadkach opisanych w ust. 3-6: 3. Zmiany w zakresie terminu realizacji zamówienia, sposobu realizacji zamówienia oraz zakresu wykonania przedmiotu umowy: a) jeżeli w uzasadnionych przypadkach, w okolicznościach niezależnych od Zamawiającego lub Wykonawcy, jak również w sytuacji przedłużającego postępowania przetargowego dotyczącego wyłonienia wykonawcy na dalszy niż wskazany w niniejszej umowie okres świadczenia usług z zakresu odbioru i zagospodarowania odpadów komunalnych z nieruchomości zamieszkałych, konieczna będzie zmiana terminu realizacji zamówienia, Zamawiający przewiduje możliwość przedłużenia terminu realizacji zamówienia; b) jeżeli w uzasadnionych przypadkach, w innych okolicznościach niezależnych od Zamawiającego lub Wykonawcy, jak również w sytuacji przedłużającego się postępowania przetargowego, konieczna będzie zmiana terminu realizacji zamówienia, Zamawiający może skrócić termin realizacji zamówienia; c) w innych uzasadnionych przypadkach, gdy zajdzie konieczność wprowadzenia zmian wynikających z okoliczności, których nie można było przewidzieć w chwili zawarcia umowy; d) w przypadku, gdy zmiany postanowień zawartej umowy będą korzystne dla Zamawiającego, a wynikły one w trakcie realizacji zamówienia; e) w przypadku gdy zajdzie uzasadniona konieczność ograniczenia lub rezygnacji z części umownego zakresu usług, Zamawiający zastrzega sobie możliwość zmniejszenia wynagrodzenia umownego poprzez korektę wartości przedmiotu umowy po cenach i stawkach wynikających z formularza ofertowego Wykonawcy, pod warunkiem wystąpienia obiektywnych okoliczności, które powodują, że wykonanie przedmiotu zamówienia bez ograniczenia zakresu zamówienia, byłoby niecelowe lub powodowałoby dla Zamawiającego niekorzystne skutki z uwagi na zamierzony cel realizacji przedmiotu zamówienia i związane z tym racjonalne wydatkowanie środków publicznych; f) wystąpienie sytuacji niemożliwych do przewidzenia w czasie prowadzenia usługi, tj."siły wyższej" rozumianej jako zdarzenia zewnętrznego, nagłego, nieuchronnego, o charakterze nadzwyczajnym, niezależnego od woli Stron, którego nie można było przewidzieć i któremu nie można było zapobiec, a które ma wpływ na wykonanie niniejszej Umowy zgodnie z warunkami w niej określonymi. Zmiana umowy w takim przypadku nastąpić będzie mogła w drodze wzajemnych ustaleń, w granicach obowiązujących wówczas przepisów prawa. g) przedłużającego się stanu epidemii lub wprowadzenia stanu zagrożenia epidemicznego lub wprowadzenia stanu klęski żywiołowej lub wystąpienia innych sytuacji niemożliwych do przewidzenia w czasie zawarcia niniejszej umowy lub prowadzenia usługi w związku z zapobieganiem oraz zwalczaniem zakażenia wirusem SARS-CoV-2 i rozprzestrzenianiem się choroby zakaźnej u ludzi, wywołanej tym wirusem, h) zmian po zawarciu umowy przepisów prawa lub wprowadzenia nowych przepisów prawa lub zmiany lub wprowadzenia nowej bezwzględnie obowiązującej normy powodującej konieczność zmiany, modyfikacji lub odstępstwa w odniesieniu do przedmiotu zamówienia; i) w przypadku ustawowej zmiany stawki podatku od towarów i usług (podatku VAT) cena ofertowa netto pozostanie bez zmian, a kwota podatku od towarów i usług (podatku VAT) i wartość brutto zostanie odpowiednio skorygowana zgodnie z aktualnie obowiązującymi przepisami podatkowymi - jeżeli zmiany te będą miały wpływ na koszty wykonania zamówienia przez Wykonawcę; j) w przypadku zmiany wysokości minimalnego wynagrodzenia za pracę albo minimalnej stawki godzinowej ustalonych na podstawie przepisów ustawy z dnia 10 października 2002 r. o minimalnym wynagrodzeniu za pracę, gdy minimalne wynagrodzenie wzrośnie lub spadnie co najmniej o 20%, wówczas cena ofertowa netto, zostanie zwaloryzowana proporcjonalnie do wzrostu lub spadku co najmniej o 20% minimalnego wynagrodzenia -jeżeli zmiany te będą miały wpływ na koszty wykonania zamówienia przez Wykonawcę; k) w przypadku zmiany zasad podlegania ubezpieczeniom społecznym lub ubezpieczeniu zdrowotnemu lub wysokości stawki składki na ubezpieczenia społeczne lub zdrowotne, gdy stawka wzrośnie lub spadnie co najmniej o 20%, wówczas cena ofertowa netto, zostanie zwaloryzowana proporcjonalnie do wzrostu lub spadku co najmniej o 20% stawki składki na ubezpieczenia społeczne lub zdrowotne -jeżeli zmiany te będą miały wpływ na koszty wykonania zamówienia przez Wykonawcę; l) aktualizacji rozwiązań stosowanych w realizacji zamówienia z uwagi na postęp techniczny lub technologiczny; m) zmiany stanu prawnego, w tym przepisów prawa powszechnie obowiązującego, n) dopuszcza się zmianę umowy w zakresie sposobu spełniania przez Wykonawcę świadczenia odbierania i zagospodarowania odpadów w przypadku zmiany przepisów prawa powszechnie obowiązującego wpływającej na sposób spełnienia świadczenia. o) zmiany części zamówienia powierzonej podwykonawcom, a także rozszerzenia zakresu podwykonawstwa w porównaniu do wskazanego w ofercie wykonawcy; p) zmiany podmiotu, o którym mowa w art. 22a ustawy Pzp, na inny pod warunkiem udowodnienia Zamawiającemu, że Wykonawca jest obowiązany wykazać Zamawiającemu, iż proponowany nowy podmiot spełnia warunki udziału określone w niniejszym w postępowaniu, 4. Zamawiający dopuszcza również zmianę umowy w zakresie wynagrodzenia: Zmiana postanowień zawartej umowy w stosunku do treści oferty Wykonawcy w zakresie wynagrodzenia, o którym mowa w § 7 umowy dopuszczalna jest w przypadku: a) zmiany szacunkowej wartości wynagrodzenia określonego w § 7 ust. 2 niniejszej umowy w przypadku, gdy faktyczna masa odebranych i zagospodarowanych odpadów w okresie realizacji umowy będzie wyższa niż zakładana do obliczenia szacunku, a Zamawiający będzie w stanie zwiększyć środki przeznaczone na realizację niniejszej umowy. b) w przypadku gdy zajdzie uzasadniona konieczność ograniczenia lub rezygnacji z części umownego zakresu usług, Zamawiający zastrzega sobie możliwość zmniejszenia wynagrodzenia umownego poprzez korektę wartości przedmiotu umowy po cenach i stawkach wynikających z formularza ofertowego Wykonawcy, pod warunkiem wystąpienia obiektywnych okoliczności, które powodują, że wykonanie przedmiotu zamówienia bez ograniczenia zakresu zamówienia, byłoby niecelowe lub powodowałoby dla Zamawiającego niekorzystne skutki z uwagi na zamierzony cel realizacji przedmiotu zamówienia i związane z tym racjonalne wydatkowanie środków publicznych, c) konieczności zmiany terminu realizacji zamówienia i skrócenia przez Zamawiającego terminu realizacji zamówienia, kwota wynagrodzenia brutto zostanie zmniejszona proporcjonalnie do okresu obowiązywania umowy na realizację zamówienia publicznego; d) w przypadkach wskazanych w ust. 3 lit. a)- p), e) w przypadku ustawowej zmiany stawki podatku od towarów i usług ( podatku VAT) cena ofertowa netto pozostanie bez zmian, a kwota podatku od towarów i usług ( podatku VAT) i wartość brutto zostanie odpowiednio skorygowana zgodnie z aktualnie obowiązującymi przepisami podatkowymi - jeżeli zmiany te będą miały wpływ na koszty wykonania zamówienia przez Wykonawcę; f) w przypadku zmiany wysokości minimalnego wynagrodzenia za pracę albo minimalnej stawki godzinowej ustalonych na podstawie przepisów ustawy z dnia 10 października 2002r. o minimalnym wynagrodzeniu za pracę, gdy minimalne wynagrodzenie wzrośnie lub spadnie co najmniej o 20%, wówczas cena ofertowa netto, zostanie zwaloryzowana proporcjonalnie do wzrostu lub spadku co najmniej o 20% minimalnego wynagrodzenia - jeżeli zmiany te będą miały wpływ na koszty wykonania zamówienia przez Wykonawcę; g) w przypadku zmiany zasad podlegania ubezpieczeniom społecznym lub ubezpieczeniu zdrowotnemu lub wysokości stawki składki na ubezpieczenia społeczne lub zdrowotne, gdy stawka wzrośnie lub spadnie co najmniej o 20%, wówczas cena ofertowa netto, zostanie zwaloryzowana proporcjonalnie do wzrostu lub spadku co najmniej o 20% stawki składki na ubezpieczenia społeczne lub zdrowotne - jeżeli zmiany te będą miały wpływ na koszty wykonania zamówienia przez Wykonawcę, h) w związku z udokumentowaną przez Wykonawcę zmianą w II półroczu cen obowiązujących w umowie pomiędzy Wykonawcą a daną Instalacją, do której Wykonawca będzie przekazywał odpady w celu prawidłowej realizacji niniejszej umowy, a które to ceny nie były znane w dacie złożenia oferty przez Wykonawcę i zawarcia umowy z Zamawiającym, możliwa jest związana z powyższym uzasadniona i udokumentowana zmiana w zakresie wynagrodzenia należnego Wykonawcy w związku z realizacją niniejszej umowy, jednakże wyłącznie o kwotę odpowiadającą wzrostowi cen w umowie pomiędzy Wykonawcą a daną Instalacją. 5. W związku ze wskazanymi w ust. 4 lit. a, b, c, d, e, f, g, h okolicznościami dopuszczalne jest odpowiednio zmniejszenie lub zwiększenie wynagrodzenia, przy czym zwiększenie wynagrodzenia dopuszczalne jest o kwotę nie większą niż uzasadniony, udokumentowany wzrost kosztów świadczenia usługi. 6. Dopuszcza się również w uzasadnionych przypadkach zmiany instalacji wskazanych w § 6 ust. 1, do których Wykonawca przekazywać będzie zebrane odpady komunalne, na inne instalacje odpowiadające wymogom zgodnym ze Szczegółowym opisem przedmiotu zamówienia, stanowiącym załącznik nr 1 do umowy oraz zgodnym z przepisami prawa, w tym wynikającym z przepisów ustawy z dnia 14 grudnia 2012 r. o odpadach (t.j. Dz. U. z 2020 r. poz. 797), 7. Wszelkie zmiany umowy (z wyjątkiem zawartym w ust.10) pod rygorem nieważności, wymagają formy pisemnej i mogą być dopuszczalne tylko w granicach unormowanych w art. 144 i art. 145 ustawy Prawo zamówień publicznych oraz w art. 15r ust. 4 ustawy z dnia 2 marca 2020r. o szczególnych rozwiązaniach związanych z zapobieganiem, przeciwdziałaniem i zwalczaniem COVID-19, innych chorób zakaźnych oraz wywołanych nimi sytuacji kryzysowych (Dz. U. z 2020 r. poz. 374 ze zm.). 8. Ponadto, w związku z występowaniem epidemii COVID-19, Zamawiający przewiduje możliwość zmiany niniejszej umowy o udzielenie zamówienia publicznego w granicach i na zasadach opisanych w ustawie z dnia 2 marca 2020 r. o szczególnych rozwiązaniach związanych z zapobieganiem, przeciwdziałaniem i zwalczaniem COVID-19, innych chorób zakaźnych oraz wywołanych nimi sytuacji kryzysowych (t.j. Dz. U. z 2020 r. poz. 374 z późn. zm.) 9. Zmiany umowy dokonywane będą na pisemny wniosek Zamawiającego lub Wykonawcy, zawierający uzasadnienie dla ich wprowadzenia. 10. Zmiany umowy obejmujące zmiany w stosunku do szczegółowego opisu przedmiotu zamówienia w zakresie wykonania prac, które nie wykraczają poza zakres przedmiotu zamówienia, zmiany ilości nieruchomości (posesji, z których zbierane i zagospodarowywane są odpady komunalne), zmiany ilości lub pojemności pojemników, worków, zmiany harmonogramu odbioru odpadów, zmiany danych teleadresowych, Zamawiającego i Wykonawcy np. zmiana adresu, konta bankowego, nr REGON, osób do kontaktu przy realizacji niniejszej umowy - nie wymagają sporządzenia aneksu do umowy, lecz wymagają niezwłocznego pisemnego powiadomienia drugiej Strony.

Miejsce, w którym znajduje się zmieniany tekst:
Numer sekcji: IV
Punkt: IV. 6.2)
W ogłoszeniu jest: Termin składania ofert lub wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu: Data: 2020-05-29, godzina: 11:00
W ogłoszeniu powinno być: Termin składania ofert lub wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu: Data: 2020-06-03, godzina: 11:00

 

Podziel się

Poleć ten przetarg znajomemu poleć

Wydrukuj przetarg drukuj

Dodaj ten przetarg do obserwowanych obserwuj








Uwaga: podstawą prezentowanych tutaj informacji są dane publikowane przez Urząd Zamówień Publicznych w Biuletynie Zamówień Publicznych. Treść ogłoszenia widoczna na eGospodarka.pl jest zgodna z treścią tegoż ogłoszenia dostępną w BZP w dniu publikacji. Redakcja serwisu eGospodarka.pl dokłada wszelkich starań, aby zamieszczone tutaj informacje były kompletne i zgodne z prawdą. Nie może jednak zagwarantować ich poprawności i nie ponosi żadnej odpowiedzialności za jakiekolwiek szkody powstałe w wyniku korzystania z nich.


Jeśli chcesz dodać ogłoszenie do serwisu, zapoznaj się z naszą ofertą:

chcę zamieszczać ogłoszenia

Dodaj swoje pytanie

Najnowsze orzeczenia

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.