eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plPrzetargiPrzetargi Bytom › Świadczenie w 2020 roku usług utrzymania porządku i czystości w nieruchomościach wchodzących w skład zasobu Gminy Bytom zarządzanych przez Bytomskie Mieszkania

Poręczenia kontraktowe dla firm startujących w przetargach publicznych


To jest wynik przetargu. Zobacz także treść przetargu, którego dotyczy to ogłoszenie



Ogłoszenie z dnia 2021-04-21

Ogłoszenie nr 510429092-N-2021 z dnia 2021-04-21 r.
Gmina Bytom - Bytomskie Mieszkania:

Świadczenie w 2020 roku usług utrzymania porządku i czystości w nieruchomościach wchodzących w skład zasobu Gminy Bytom zarządzanych przez Bytomskie Mieszkania

OGŁOSZENIE O UDZIELENIU ZAMÓWIENIA - Usługi
Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe
Ogłoszenie dotyczy: zamówienia publicznego
Zamówienie dotyczy projektu lub programu współfinansowanego ze środków Unii Europejskiej: Nie
Zamówienie było przedmiotem ogłoszenia w Biuletynie Zamówień Publicznych: Tak
Numer ogłoszenia: 633379-N-2019
Ogłoszenie o zmianie ogłoszenia zostało zamieszczone w Biuletynie Zamówień Publicznych: Tak
Numer ogłoszenia: 540273622-N-2019

SEKCJA I: ZAMAWIAJĄCY

I. 1) NAZWA I ADRES:
Gmina Bytom - Bytomskie Mieszkania, krajowy numer identyfikacyjny 24261540600000, Zielna 25B, 41-907 Bytom, woj. śląskie, państwo Polska

telefon: 32 532 59 10
faks: 32 532 50 10
e-mail: zamowienia@bm.bytom.pl
www: www.bm.bytom.pl
I.2) RODZAJ ZAMAWIAJĄCEGO:
Jednostki organizacyjne administracji samorządowej

SEKCJA II: PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA

II.1) Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:
Świadczenie w 2020 roku usług utrzymania porządku i czystości w nieruchomościach wchodzących w skład zasobu Gminy Bytom zarządzanych przez Bytomskie Mieszkania

Numer referencyjny (jeżeli dotyczy): DZ-PN-49/2019

II.2) Rodzaj zamówienia: Usługi

II.3) Krótki opis przedmiotu zamówienia (wielkość, zakres, rodzaj i ilość dostaw, usług lub robót budowlanych lub określenie zapotrzebowania i wymagań) a w przypadku partnerstwa innowacyjnego - określenie zapotrzebowania na innowacyjny produkt, usługę lub roboty budowlane:

1. Przedmiotem zamówienia jest świadczenie w 2020 roku usług utrzymania
porządku i czystości w nieruchomościach wchodzących w skład zasobu Gminy Bytom
zarządzanych przez Bytomskie Mieszkania. 2. Przedmiot zamówienia obejmuje: utrzymanie
porządku i czystości wewnątrz budynków (w częściach wspólnego użytkowania budynków tj.
klatkach schodowych, piwnicach, strychach itp.); utrzymanie porządku i czystości na
terenach zewnętrznych nieruchomości (w miejscach gromadzenia odpadów komunalnych –
przy kontenerach na odpady tzw. Placykach gospodarczych, w bramach przejazdowych /
prześwitach pomiędzy budynkami, na chodnikach, miejscach utwardzonych, trawnikach,
terenach zielonych itp.). 3. Przedmiot zamówienia jest podzielony na 6 części. 4. Zamawiający
dopuszcza możliwość składania ofert częściowych. 5. Jeden Wykonawca może złożyć ofertę na
dowolną ilość części zamówienia. 6. Szczegółowy opis przedmiotu zamówienia zawiera
Załącznik nr 1 do SIWZ – Opis przedmiotu zamówienia. 7. Wykazy adresowe wraz z
wielkościami powierzchni do utrzymania porządku i czystości w każdej części zamówienia,
stanowią odpowiednio Załączniki od 1.1. do 1.6. do SIWZ. 8. Szczegółowe warunki realizacji
zamówienia zawarte zostały w Istotnych postanowieniach umownych stanowiących Załącznik
nr 2 do SIWZ. Wymagania Zamawiającego dotyczące zatrudnienia osób na podstawie umowy
o pracę 1. Zamawiający zgodnie z art. 29 ust. 3a ustawy Pzp w związku z art. 22 § 1 ustawy z
dnia 26 czerwca 1974 r. Kodeks pracy (tj. Dz. U. z 2019 r., poz. 1040 ze zm.) wymaga, aby
Wykonawca lub Podwykonawca (pod pojęciem Podwykonawcy, Zamawiający rozumie
również dalszych Podwykonawców) przy realizacji zamówienia zatrudniał na podstawie
umowy o pracę osoby (w rozumieniu rozporządzenia Ministra Pracy i Polityki Społecznej z
dnia 7 sierpnia 2014 r. w sprawie klasyfikacji zawodów i specjalności na potrzeby rynku pracy
oraz zakresu jej stosowania Dz. U. z 2018 r., poz. 227) wykonujące prace proste obejmujące
czynności usuwania zanieczyszczeń, zamiatania powierzchni wewnątrz i na zewnątrz
nieruchomości, mycia powierzchni wewnątrz nieruchomości, usuwania oblodzeń, odśnieżania.
2. W trakcie realizacji zamówienia Zamawiający uprawniony jest do wykonywania czynności
kontrolnych wobec Wykonawcy odnośnie spełniania przez Wykonawcę, Podwykonawcę lub dalszego Podwykonawcę wymogu zatrudnienia na podstawie umowy o pracę osób
wykonujących wskazane w pkt 1 powyżej czynności. W tym celu Zamawiający uprawniony
jest w szczególności do: a) żądania oświadczeń i dokumentów w zakresie potwierdzenia
spełniania ww. wymogów i dokonywania ich oceny; b) żądania wyjaśnień w przypadku
wątpliwości w zakresie potwierdzenia spełniania ww. wymogów; c) przeprowadzania kontroli
na miejscu wykonywania świadczenia. 3. W trakcie realizacji zamówienia na każde wezwanie
Zamawiającego w wyznaczonym w tym wezwaniu terminie Wykonawca przedłoży
Zamawiającemu nw. dowody w celu potwierdzenia spełnienia wymogu zatrudnienia na
podstawie umowy o pracę przez Wykonawcę, Podwykonawcę lub dalszego Podwykonawcę
osób wykonujących wskazane w pkt 1 czynności w trakcie realizacji zamówienia: a)
oświadczenie Wykonawcy, Podwykonawcy lub dalszego Podwykonawcy o zatrudnieniu na
podstawie umowy o pracę osób wykonujących czynności, których dotyczy wezwanie
Zamawiającego. Oświadczenie to powinno zawierać w szczególności: dokładne określenie
podmiotu składającego oświadczenie, datę złożenia oświadczenia, wskazanie, że objęte
wezwaniem czynności wykonują osoby zatrudnione na podstawie umowy o pracę wraz ze
wskazaniem liczby tych osób, rodzaju umowy o pracę i wymiaru etatu oraz podpis osoby
uprawnionej do złożenia oświadczenia w imieniu Wykonawcy lub Podwykonawcy; b)
poświadczoną za zgodność z oryginałem odpowiednio przez Wykonawcę, Podwykonawcę lub
dalszego Podwykonawcę kopię umowy/umów o pracę osób wykonujących w trakcie realizacji
zamówienia czynności, których dotyczy oświadczenie wskazane w lit. a powyżej (wraz z
dokumentem regulującym zakres obowiązków, jeżeli został sporządzony). Kopia
umowy/umów powinna zostać zanonimizowana w sposób zapewniający ochronę danych
osobowych pracowników, zgodnie z powszechnie obowiązującymi przepisami prawa (tj. w
szczególności bez adresów, nr PESEL pracowników). Imię i nazwisko pracownika nie podlega
anonimizacji. Informacje takie jak: data zawarcia umowy, rodzaj umowy o pracę i wymiar
etatu powinny być możliwe do zidentyfikowania; c) zaświadczenie właściwego oddziału ZUS,
potwierdzające opłacanie przez Wykonawcę, Podwykonawcę lub dalszego Podwykonawcę
składek na ubezpieczenia społeczne i zdrowotne z tytułu zatrudnienia na podstawie umów o
pracę za ostatni okres rozliczeniowy; d) poświadczoną za zgodność z oryginałem odpowiednio
przez Wykonawcę, Podwykonawcę lub dalszego Podwykonawcę kopię dowodu
potwierdzającego zgłoszenie pracownika przez pracodawcę do ubezpieczeń, zanonimizowaną
w sposób zapewniający ochronę danych osobowych pracowników, zgodnie z powszechnie obowiązującymi przepisami prawa. 4. Niezłożenie przez Wykonawcę w wyznaczonym przez
Zamawiającego terminie żądanych przez Zamawiającego dowodów w celu potwierdzenia
spełnienia przez Wykonawcę lub Podwykonawcę lub dalszego Podwykonawcę wymogu
zatrudnienia na podstawie umowy o pracę traktowane będzie jako niespełnienie przez
Wykonawcę, Podwykonawcę lub dalszego Podwykonawcę wymogu zatrudnienia na podstawie
umowy o pracę osób wykonujących wskazane w pkt III.B.1. czynności. 5. Sankcje z tytułu
niespełnienia wymagań postawionych Wykonawcy stosownie do art. 29 ust. 3a ustawy Pzp
Zamawiający określił w Załączniku nr 2 do SIWZ – Istotnych postanowieniach umownych. 6.
W przypadku uzasadnionych wątpliwości co do przestrzegania prawa pracy przez Wykonawcę,
Podwykonawcę lub dalszego Podwykonawcę, Zamawiający może zwrócić się o
przeprowadzenie kontroli przez Państwową Inspekcję Pracy. Dodatkowe informacje związane
z realizacją zamówienia – klauzule społeczne 1. Na podstawie art. 29 ust. 4 ustawy Prawo
zamówień publicznych Zamawiający będzie wymagał, aby wśród osób bezpośrednio
uczestniczących w wykonywaniu każdej Części zamówienia zatrudniona była co najmniej 1
osoba bezrobotna, wykonująca prace proste wskazane w pkt B.1. SIWZ (na każdą jedną Część
zamówienia) na podstawie skierowania Powiatowego Urzędu Pracy zgodnie z ustawą z dnia 20
kwietnia 2004 r. o promocji zatrudnienia i instytucjach rynku pracy (j.t. Dz. U. z 2019 r., poz.
1482 ze zm.) lub na postawie właściwego dokumentu kierującego bezrobotnego do
pracodawcy wystawionego przez organ zajmujący się realizacją zadań z zakresu rynku pracy
określony w analogicznych przepisach państwa członkowskiego UE lub Europejskiego
Obszaru Gospodarczego. 2. Wykonawca, w przypadku uznania jego oferty za najkorzystniejszą
w danej Części zamówienia, zobowiązany będzie do zatrudnienia co najmniej 1 osoby
bezrobotnej oraz zobowiązany będzie do zatrudnienia osób bezrobotnych ponad ww. 1 osobę
bezrobotną w ilości wynikającej z oferty. 3. Wykonawca zobowiązany będzie w terminie do 14
dni od daty zawarcia umowy w sprawie realizacji zamówienia publicznego, do przedłożenia
Zamawiającemu zgłoszeń ofert pracy przedstawionych Powiatowemu Urzędowi Pracy,
odpisów skierowania bezrobotnych przez Powiatowy Urząd Pracy do pracodawcy oraz
zawartej umowy o pracę. 4. Wskazana wyżej osoba, musi być zatrudniona w terminie nie
dłuższym niż 14 dni kalendarzowych od daty zawarcia umowy w sprawie realizacji
zamówienia publicznego. 5. Zatrudnienie osoby bezrobotnej bezpośrednio przy realizacji
przedmiotu zamówienia musi trwać przez cały okres jego realizacji z zastrzeżeniem zapisów
zawartych w pkt. 4 powyżej. 6. W przypadku rozwiązania stosunku pracy z bezrobotnym przed zakończeniem realizacji przedmiotu zamówienia, Wykonawca zobowiąże się zatrudnić na to
miejsce inną osobę bezrobotną. 7. Zamawiający uprawniony będzie do kontroli spełniania
przez Wykonawcę wymagań dotyczących zatrudniania osoby bezrobotnej. 8. Na każde żądanie
Zamawiającego, Wykonawca obowiązany będzie niezwłocznie udokumentować fakt
zatrudniania osoby bezrobotnej. 9. W przypadku niezatrudniania w sposób nieprzerwany przy
realizacji zamówienia osoby bezrobotnej, Wykonawca będzie zobowiązany do zapłacenia
Zamawiającemu kary umownej w wysokości: iloczynu liczby dni kalendarzowych
niezatrudniania przez Wykonawcę osoby bezrobotnej i kwoty 100,00 złotych (słownie: sto
złotych 00/100), chyba że Wykonawca wykaże, że w terminie umożliwiającym zrealizowanie
obowiązku zatrudnienia bezrobotnego przedstawił zgłoszenie oferty pracy Powiatowemu
Urzędowi Pracy albo odpowiedniemu organowi zajmującemu się realizacją zadań z zakresu
rynku pracy w państwie, w którym ten Wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania, a
niezatrudnienie osób bezrobotnych nastąpiło z przyczyn nieleżących po jego stronie. 10.
Postanowienia punktów od III.C.3. do III.C.9. niniejszej SIWZ dotyczą wszystkich osób
bezrobotnych, które Wykonawca zgodnie ze złożoną ofertą w przypadku uznania jego oferty za
najkorzystniejszą w danej Części zamówienia zobowiązany będzie zatrudnić przy realizacji
zamówienia.

II.4) Informacja o częściach zamówienia
Zamówienie było podzielone na części: Tak

II.5) Główny kod CPV: 90.60.00.00

SEKCJA III: PROCEDURA

III.1) TRYB UDZIELENIA ZAMÓWIENIA: Przetarg nieograniczony

III.2) Ogłoszenie dotyczy zakończenia dynamicznego systemu zakupów: nie

SEKCJA IV: UDZIELENIE ZAMÓWIENIA

CZĘŚĆ NR: 1
NAZWA: Świadczenie usług utrzymania porządku i czystości w nieruchomościach administrowanych przez POM Nr 1 – 41-902 Bytom, ul. Powstańcow Warszawskich 30.

Postępowanie / część zostało unieważnione: tak

Podstawa i przyczyna unieważnienia postępowania:
Uzasadnienie faktyczne:
Zamawiający dokonał stosownych zmian w treści SIWZ. Zmiany polegały na usunięciu pkt III.C.SIWZ –
tj. Dodatkowych informacji związanych z realizacją zamówienia – klauzule społeczne.
Zgodnie z wyjaśnieniami udzielonymi na Pytanie 1, Zamawiający dokonał również zmian w pkt XIII.2.b SIWZ, tj. w kryterium K2 – Zatrudnienie bezpośrednio przy realizacji zamówienia więcej niż jednej osoby bezrobotnej.
Zmiany polegały na usunięciu klauzul społecznych, zgodnie z których brzmieniem, Zamawiający wymagał na podstawie art. 29 ust. 4 ustawy Pzp, aby wśród osób bezpośrednio uczestniczących w wykonywaniu każdej Części zamówienia zatrudniona była co najmniej 1 osoba bezrobotna, wykonująca prace proste wskazane w pkt B.1.SIWZ (na każdą jedną Część zamówienia) na podstawie skierowania Powiatowego Urzędu Pracy zgodnie z ustawą z dnia 20 kwietnia 2004 r. o promocji zatrudnienia i instytucjach rynku pracy (j.t. Dz. U. z 2019 r. poz. 1482 ze zm.) lub na podstawie właściwego dokumentu kierującego bezrobotnego do pracodawcy wystawionego przez organ zajmujący się realizacją zadań z zakresu rynku pracy określony w analogicznych przepisach państwa członkowskiego UE lub Europejskiego Obszaru Gospodarczego. Wykonawca, w przypadku uznania jego oferty za najkorzystniejszą w danej Części zamówienia, zobowiązany był do zatrudnienia co najmniej 1 osoby bezrobotnej oraz zobowiązany był do zatrudnienia osób bezrobotnych ponad ww. 1 osobę bezrobotną w ilości wynikającej ze złożonej oferty (Kryterium – K2 – zatrudnienie bezpośrednio przy realizacji zamówienia więcej niż jednej osoby bezrobotnej).
Zmiany polegały również na zmianie sposobu oceny złożonych ofert w kryterium K2, poprzez rozszerzenie zapisów w „Uwagach” dot. powyższego kryterium, tj. poprzez wprowadzenie zapisów dotyczących terminów, jakich Wykonawca musi dotrzymać w celu spełnienia kryterium oraz sankcji na wypadek niezatrudnienia wskazanej w ofercie ilości osób bezrobotnych.

Zamawiający nie dotrzymał wszelkiej staranności, aby prawidłowo dokonać zmiany treści SIWZ oraz Ogłoszenia o zamówieniu, gdyż nie wprowadził zarówno w SIWZ jak i treści Ogłoszenia o zamówieniu, zmiany nazwy Kryterium K2. (…)Zgodnie z art. 93 ust. 1 pkt 7 ustawy Pzp, Zamawiający ma obowiązek unieważnienia postępowania, jeżeli postępowanie obarczone jest wadą, która:
– po pierwsze – jest niemożliwa do usunięcia,
– po drugie – uniemożliwia zawarcie umowy niepodlegającej unieważnieniu.

Zamawiający bierze również pod uwagę orzecznictwo, z którego wynika, że konieczne jest wystąpienie związku przyczynowego pomiędzy zaistniałą wadą, a niemożnością zawarcia ważnej umowy. Przy czym należy tu brać pod uwagę zarówno wady postępowania stypizowane w art. 146 ust. 1 Pzp, jak i wady postępowania polegające na dokonaniu przez Zamawiającego czynności lub zaniechania dokonania czynności z naruszeniem przepisu ustawy, które miało lub mogło mieć wpływ na wynik prowadzonego postępowania, a więc mieszczące się w klauzuli art. 146 ust. 6 Pzp.

Zamawiający unieważnił zatem niniejsze postępowanie z powodu ujawnienia wady w postępowaniu
o udzielenie zamówienia, która stanowi przesłanki uzasadniające unieważnienie postępowania.
Reasumując, ujawniona wada mogłaby mieć wpływ na wynik prowadzonego postępowania, oraz mogłaby skutkować pojawieniem się okoliczności z powodu których Prezes UZP mógłby wystąpić o unieważnienie umowy zawartej w wyniku jego przeprowadzenia.
Uzasadnienie prawne:
Zamawiający unieważnił postępowanie w Części I postępowania, na podstawie art. 93 ust. 1 pkt 7 ustawy Pzp – tj. postępowanie obarczone było niemożliwą do usunięcia wadą uniemożliwiającą zawarcie niepodlegającej unieważnieniu umowy w sprawie zamówienia publicznego.

UWAGA: W związku z ograniczoną ilością znaków, pełna treść uzasadnienia znajduje się w zawiadomieniu o unieważnieniu postępowania.
CZĘŚĆ NR: 2
NAZWA: Świadczenie usług utrzymania porządku i czystości w nieruchomościach administrowanych przez POM Nr 2 – 41-909 Bytom, ul. Armii Krajowej 54b

Postępowanie / część zostało unieważnione: tak

Podstawa i przyczyna unieważnienia postępowania:
Uzasadnienie faktyczne:
Zamawiający dokonał stosownych zmian w treści SIWZ. Zmiany polegały na usunięciu pkt III.C.SIWZ –
tj. Dodatkowych informacji związanych z realizacją zamówienia – klauzule społeczne.
Zgodnie z wyjaśnieniami udzielonymi na Pytanie 1, Zamawiający dokonał również zmian w pkt XIII.2.b SIWZ, tj. w kryterium K2 – Zatrudnienie bezpośrednio przy realizacji zamówienia więcej niż jednej osoby bezrobotnej.
Zmiany polegały na usunięciu klauzul społecznych, zgodnie z których brzmieniem, Zamawiający wymagał na podstawie art. 29 ust. 4 ustawy Pzp, aby wśród osób bezpośrednio uczestniczących w wykonywaniu każdej Części zamówienia zatrudniona była co najmniej 1 osoba bezrobotna, wykonująca prace proste wskazane w pkt B.1.SIWZ (na każdą jedną Część zamówienia) na podstawie skierowania Powiatowego Urzędu Pracy zgodnie z ustawą z dnia 20 kwietnia 2004 r. o promocji zatrudnienia i instytucjach rynku pracy (j.t. Dz. U. z 2019 r. poz. 1482 ze zm.) lub na podstawie właściwego dokumentu kierującego bezrobotnego do pracodawcy wystawionego przez organ zajmujący się realizacją zadań z zakresu rynku pracy określony w analogicznych przepisach państwa członkowskiego UE lub Europejskiego Obszaru Gospodarczego. Wykonawca, w przypadku uznania jego oferty za najkorzystniejszą w danej Części zamówienia, zobowiązany był do zatrudnienia co najmniej 1 osoby bezrobotnej oraz zobowiązany był do zatrudnienia osób bezrobotnych ponad ww. 1 osobę bezrobotną w ilości wynikającej ze złożonej oferty (Kryterium – K2 – zatrudnienie bezpośrednio przy realizacji zamówienia więcej niż jednej osoby bezrobotnej).
Zmiany polegały również na zmianie sposobu oceny złożonych ofert w kryterium K2, poprzez rozszerzenie zapisów w „Uwagach” dot. powyższego kryterium, tj. poprzez wprowadzenie zapisów dotyczących terminów, jakich Wykonawca musi dotrzymać w celu spełnienia kryterium oraz sankcji na wypadek niezatrudnienia wskazanej w ofercie ilości osób bezrobotnych.

Zamawiający nie dotrzymał wszelkiej staranności, aby prawidłowo dokonać zmiany treści SIWZ oraz Ogłoszenia o zamówieniu, gdyż nie wprowadził zarówno w SIWZ jak i treści Ogłoszenia o zamówieniu, zmiany nazwy Kryterium K2. (…)Zgodnie z art. 93 ust. 1 pkt 7 ustawy Pzp, Zamawiający ma obowiązek unieważnienia postępowania, jeżeli postępowanie obarczone jest wadą, która:
– po pierwsze – jest niemożliwa do usunięcia,
– po drugie – uniemożliwia zawarcie umowy niepodlegającej unieważnieniu.

Zamawiający bierze również pod uwagę orzecznictwo, z którego wynika, że konieczne jest wystąpienie związku przyczynowego pomiędzy zaistniałą wadą, a niemożnością zawarcia ważnej umowy. Przy czym należy tu brać pod uwagę zarówno wady postępowania stypizowane w art. 146 ust. 1 Pzp, jak i wady postępowania polegające na dokonaniu przez Zamawiającego czynności lub zaniechania dokonania czynności z naruszeniem przepisu ustawy, które miało lub mogło mieć wpływ na wynik prowadzonego postępowania, a więc mieszczące się w klauzuli art. 146 ust. 6 Pzp.

Zamawiający unieważnił zatem niniejsze postępowanie z powodu ujawnienia wady w postępowaniu
o udzielenie zamówienia, która stanowi przesłanki uzasadniające unieważnienie postępowania.
Reasumując, ujawniona wada mogłaby mieć wpływ na wynik prowadzonego postępowania, oraz mogłaby skutkować pojawieniem się okoliczności z powodu których Prezes UZP mógłby wystąpić o unieważnienie umowy zawartej w wyniku jego przeprowadzenia.
Uzasadnienie prawne:
Zamawiający unieważnił postępowanie w Części II postępowania, na podstawie art. 93 ust. 1 pkt 7 ustawy Pzp – tj. postępowanie obarczone było niemożliwą do usunięcia wadą uniemożliwiającą zawarcie niepodlegającej unieważnieniu umowy w sprawie zamówienia publicznego.

UWAGA: W związku z ograniczoną ilością znaków, pełna treść uzasadnienia znajduje się w zawiadomieniu o unieważnieniu postępowania.

CZĘŚĆ NR: 3
NAZWA: Świadczenie usług utrzymania porządku i czystości w nieruchomościach administrowanych przez POM Nr 3 – 41-905 Bytom, ul. Baczyńskiego 1

Postępowanie / część zostało unieważnione: tak

Podstawa i przyczyna unieważnienia postępowania:
Uzasadnienie faktyczne:
Zamawiający dokonał stosownych zmian w treści SIWZ. Zmiany polegały na usunięciu pkt III.C.SIWZ –
tj. Dodatkowych informacji związanych z realizacją zamówienia – klauzule społeczne.
Zgodnie z wyjaśnieniami udzielonymi na Pytanie 1, Zamawiający dokonał również zmian w pkt XIII.2.b SIWZ, tj. w kryterium K2 – Zatrudnienie bezpośrednio przy realizacji zamówienia więcej niż jednej osoby bezrobotnej.
Zmiany polegały na usunięciu klauzul społecznych, zgodnie z których brzmieniem, Zamawiający wymagał na podstawie art. 29 ust. 4 ustawy Pzp, aby wśród osób bezpośrednio uczestniczących w wykonywaniu każdej Części zamówienia zatrudniona była co najmniej 1 osoba bezrobotna, wykonująca prace proste wskazane w pkt B.1.SIWZ (na każdą jedną Część zamówienia) na podstawie skierowania Powiatowego Urzędu Pracy zgodnie z ustawą z dnia 20 kwietnia 2004 r. o promocji zatrudnienia i instytucjach rynku pracy (j.t. Dz. U. z 2019 r. poz. 1482 ze zm.) lub na podstawie właściwego dokumentu kierującego bezrobotnego do pracodawcy wystawionego przez organ zajmujący się realizacją zadań z zakresu rynku pracy określony w analogicznych przepisach państwa członkowskiego UE lub Europejskiego Obszaru Gospodarczego. Wykonawca, w przypadku uznania jego oferty za najkorzystniejszą w danej Części zamówienia, zobowiązany był do zatrudnienia co najmniej 1 osoby bezrobotnej oraz zobowiązany był do zatrudnienia osób bezrobotnych ponad ww. 1 osobę bezrobotną w ilości wynikającej ze złożonej oferty (Kryterium – K2 – zatrudnienie bezpośrednio przy realizacji zamówienia więcej niż jednej osoby bezrobotnej).
Zmiany polegały również na zmianie sposobu oceny złożonych ofert w kryterium K2, poprzez rozszerzenie zapisów w „Uwagach” dot. powyższego kryterium, tj. poprzez wprowadzenie zapisów dotyczących terminów, jakich Wykonawca musi dotrzymać w celu spełnienia kryterium oraz sankcji na wypadek niezatrudnienia wskazanej w ofercie ilości osób bezrobotnych.

Zamawiający nie dotrzymał wszelkiej staranności, aby prawidłowo dokonać zmiany treści SIWZ oraz Ogłoszenia o zamówieniu, gdyż nie wprowadził zarówno w SIWZ jak i treści Ogłoszenia o zamówieniu, zmiany nazwy Kryterium K2. (…)Zgodnie z art. 93 ust. 1 pkt 7 ustawy Pzp, Zamawiający ma obowiązek unieważnienia postępowania, jeżeli postępowanie obarczone jest wadą, która:
– po pierwsze – jest niemożliwa do usunięcia,
– po drugie – uniemożliwia zawarcie umowy niepodlegającej unieważnieniu.

Zamawiający bierze również pod uwagę orzecznictwo, z którego wynika, że konieczne jest wystąpienie związku przyczynowego pomiędzy zaistniałą wadą, a niemożnością zawarcia ważnej umowy. Przy czym należy tu brać pod uwagę zarówno wady postępowania stypizowane w art. 146 ust. 1 Pzp, jak i wady postępowania polegające na dokonaniu przez Zamawiającego czynności lub zaniechania dokonania czynności z naruszeniem przepisu ustawy, które miało lub mogło mieć wpływ na wynik prowadzonego postępowania, a więc mieszczące się w klauzuli art. 146 ust. 6 Pzp.

Zamawiający unieważnił zatem niniejsze postępowanie z powodu ujawnienia wady w postępowaniu
o udzielenie zamówienia, która stanowi przesłanki uzasadniające unieważnienie postępowania.
Reasumując, ujawniona wada mogłaby mieć wpływ na wynik prowadzonego postępowania, oraz mogłaby skutkować pojawieniem się okoliczności z powodu których Prezes UZP mógłby wystąpić o unieważnienie umowy zawartej w wyniku jego przeprowadzenia.
Uzasadnienie prawne:
Zamawiający unieważnił postępowanie w Części III postępowania, na podstawie art. 93 ust. 1 pkt 7 ustawy Pzp – tj. postępowanie obarczone było niemożliwą do usunięcia wadą uniemożliwiającą zawarcie niepodlegającej unieważnieniu umowy w sprawie zamówienia publicznego.

UWAGA: W związku z ograniczoną ilością znaków, pełna treść uzasadnienia znajduje się w zawiadomieniu o unieważnieniu postępowania.

CZĘŚĆ NR: 4
NAZWA: Świadczenie usług utrzymania porządku i czystości w nieruchomościach administrowanych przez POM Nr 4 – 41-902 Bytom, ul. Alojzjanów 4

Postępowanie / część zostało unieważnione: tak

Podstawa i przyczyna unieważnienia postępowania:
Uzasadnienie faktyczne:
Zamawiający dokonał stosownych zmian w treści SIWZ. Zmiany polegały na usunięciu pkt III.C.SIWZ –
tj. Dodatkowych informacji związanych z realizacją zamówienia – klauzule społeczne.
Zgodnie z wyjaśnieniami udzielonymi na Pytanie 1, Zamawiający dokonał również zmian w pkt XIII.2.b SIWZ, tj. w kryterium K2 – Zatrudnienie bezpośrednio przy realizacji zamówienia więcej niż jednej osoby bezrobotnej.
Zmiany polegały na usunięciu klauzul społecznych, zgodnie z których brzmieniem, Zamawiający wymagał na podstawie art. 29 ust. 4 ustawy Pzp, aby wśród osób bezpośrednio uczestniczących w wykonywaniu każdej Części zamówienia zatrudniona była co najmniej 1 osoba bezrobotna, wykonująca prace proste wskazane w pkt B.1.SIWZ (na każdą jedną Część zamówienia) na podstawie skierowania Powiatowego Urzędu Pracy zgodnie z ustawą z dnia 20 kwietnia 2004 r. o promocji zatrudnienia i instytucjach rynku pracy (j.t. Dz. U. z 2019 r. poz. 1482 ze zm.) lub na podstawie właściwego dokumentu kierującego bezrobotnego do pracodawcy wystawionego przez organ zajmujący się realizacją zadań z zakresu rynku pracy określony w analogicznych przepisach państwa członkowskiego UE lub Europejskiego Obszaru Gospodarczego. Wykonawca, w przypadku uznania jego oferty za najkorzystniejszą w danej Części zamówienia, zobowiązany był do zatrudnienia co najmniej 1 osoby bezrobotnej oraz zobowiązany był do zatrudnienia osób bezrobotnych ponad ww. 1 osobę bezrobotną w ilości wynikającej ze złożonej oferty (Kryterium – K2 – zatrudnienie bezpośrednio przy realizacji zamówienia więcej niż jednej osoby bezrobotnej).
Zmiany polegały również na zmianie sposobu oceny złożonych ofert w kryterium K2, poprzez rozszerzenie zapisów w „Uwagach” dot. powyższego kryterium, tj. poprzez wprowadzenie zapisów dotyczących terminów, jakich Wykonawca musi dotrzymać w celu spełnienia kryterium oraz sankcji na wypadek niezatrudnienia wskazanej w ofercie ilości osób bezrobotnych.

Zamawiający nie dotrzymał wszelkiej staranności, aby prawidłowo dokonać zmiany treści SIWZ oraz Ogłoszenia o zamówieniu, gdyż nie wprowadził zarówno w SIWZ jak i treści Ogłoszenia o zamówieniu, zmiany nazwy Kryterium K2. (…)Zgodnie z art. 93 ust. 1 pkt 7 ustawy Pzp, Zamawiający ma obowiązek unieważnienia postępowania, jeżeli postępowanie obarczone jest wadą, która:
– po pierwsze – jest niemożliwa do usunięcia,
– po drugie – uniemożliwia zawarcie umowy niepodlegającej unieważnieniu.

Zamawiający bierze również pod uwagę orzecznictwo, z którego wynika, że konieczne jest wystąpienie związku przyczynowego pomiędzy zaistniałą wadą, a niemożnością zawarcia ważnej umowy. Przy czym należy tu brać pod uwagę zarówno wady postępowania stypizowane w art. 146 ust. 1 Pzp, jak i wady postępowania polegające na dokonaniu przez Zamawiającego czynności lub zaniechania dokonania czynności z naruszeniem przepisu ustawy, które miało lub mogło mieć wpływ na wynik prowadzonego postępowania, a więc mieszczące się w klauzuli art. 146 ust. 6 Pzp.

Zamawiający unieważnił zatem niniejsze postępowanie z powodu ujawnienia wady w postępowaniu
o udzielenie zamówienia, która stanowi przesłanki uzasadniające unieważnienie postępowania.
Reasumując, ujawniona wada mogłaby mieć wpływ na wynik prowadzonego postępowania, oraz mogłaby skutkować pojawieniem się okoliczności z powodu których Prezes UZP mógłby wystąpić o unieważnienie umowy zawartej w wyniku jego przeprowadzenia.
Uzasadnienie prawne:
Zamawiający unieważnił postępowanie w Części IV postępowania, na podstawie art. 93 ust. 1 pkt 7 ustawy Pzp – tj. postępowanie obarczone było niemożliwą do usunięcia wadą uniemożliwiającą zawarcie niepodlegającej unieważnieniu umowy w sprawie zamówienia publicznego.

UWAGA: W związku z ograniczoną ilością znaków, pełna treść uzasadnienia znajduje się w zawiadomieniu o unieważnieniu postępowania.

CZĘŚĆ NR: 5
NAZWA: Świadczenie usług utrzymania porządku i czystości w nieruchomościach administrowanych przez POM Nr 5 – 41-902 Bytom, ul. Powstańców Warszawskich 30

Postępowanie / część zostało unieważnione: tak

Podstawa i przyczyna unieważnienia postępowania:
Uzasadnienie faktyczne:
Zamawiający dokonał stosownych zmian w treści SIWZ. Zmiany polegały na usunięciu pkt III.C.SIWZ –
tj. Dodatkowych informacji związanych z realizacją zamówienia – klauzule społeczne.
Zgodnie z wyjaśnieniami udzielonymi na Pytanie 1, Zamawiający dokonał również zmian w pkt XIII.2.b SIWZ, tj. w kryterium K2 – Zatrudnienie bezpośrednio przy realizacji zamówienia więcej niż jednej osoby bezrobotnej.
Zmiany polegały na usunięciu klauzul społecznych, zgodnie z których brzmieniem, Zamawiający wymagał na podstawie art. 29 ust. 4 ustawy Pzp, aby wśród osób bezpośrednio uczestniczących w wykonywaniu każdej Części zamówienia zatrudniona była co najmniej 1 osoba bezrobotna, wykonująca prace proste wskazane w pkt B.1.SIWZ (na każdą jedną Część zamówienia) na podstawie skierowania Powiatowego Urzędu Pracy zgodnie z ustawą z dnia 20 kwietnia 2004 r. o promocji zatrudnienia i instytucjach rynku pracy (j.t. Dz. U. z 2019 r. poz. 1482 ze zm.) lub na podstawie właściwego dokumentu kierującego bezrobotnego do pracodawcy wystawionego przez organ zajmujący się realizacją zadań z zakresu rynku pracy określony w analogicznych przepisach państwa członkowskiego UE lub Europejskiego Obszaru Gospodarczego. Wykonawca, w przypadku uznania jego oferty za najkorzystniejszą w danej Części zamówienia, zobowiązany był do zatrudnienia co najmniej 1 osoby bezrobotnej oraz zobowiązany był do zatrudnienia osób bezrobotnych ponad ww. 1 osobę bezrobotną w ilości wynikającej ze złożonej oferty (Kryterium – K2 – zatrudnienie bezpośrednio przy realizacji zamówienia więcej niż jednej osoby bezrobotnej).
Zmiany polegały również na zmianie sposobu oceny złożonych ofert w kryterium K2, poprzez rozszerzenie zapisów w „Uwagach” dot. powyższego kryterium, tj. poprzez wprowadzenie zapisów dotyczących terminów, jakich Wykonawca musi dotrzymać w celu spełnienia kryterium oraz sankcji na wypadek niezatrudnienia wskazanej w ofercie ilości osób bezrobotnych.

Zamawiający nie dotrzymał wszelkiej staranności, aby prawidłowo dokonać zmiany treści SIWZ oraz Ogłoszenia o zamówieniu, gdyż nie wprowadził zarówno w SIWZ jak i treści Ogłoszenia o zamówieniu, zmiany nazwy Kryterium K2. (…)Zgodnie z art. 93 ust. 1 pkt 7 ustawy Pzp, Zamawiający ma obowiązek unieważnienia postępowania, jeżeli postępowanie obarczone jest wadą, która:
– po pierwsze – jest niemożliwa do usunięcia,
– po drugie – uniemożliwia zawarcie umowy niepodlegającej unieważnieniu.

Zamawiający bierze również pod uwagę orzecznictwo, z którego wynika, że konieczne jest wystąpienie związku przyczynowego pomiędzy zaistniałą wadą, a niemożnością zawarcia ważnej umowy. Przy czym należy tu brać pod uwagę zarówno wady postępowania stypizowane w art. 146 ust. 1 Pzp, jak i wady postępowania polegające na dokonaniu przez Zamawiającego czynności lub zaniechania dokonania czynności z naruszeniem przepisu ustawy, które miało lub mogło mieć wpływ na wynik prowadzonego postępowania, a więc mieszczące się w klauzuli art. 146 ust. 6 Pzp.

Zamawiający unieważnił zatem niniejsze postępowanie z powodu ujawnienia wady w postępowaniu
o udzielenie zamówienia, która stanowi przesłanki uzasadniające unieważnienie postępowania.
Reasumując, ujawniona wada mogłaby mieć wpływ na wynik prowadzonego postępowania, oraz mogłaby skutkować pojawieniem się okoliczności z powodu których Prezes UZP mógłby wystąpić o unieważnienie umowy zawartej w wyniku jego przeprowadzenia.
Uzasadnienie prawne:
Zamawiający unieważnił postępowanie w Części V postępowania, na podstawie art. 93 ust. 1 pkt 7 ustawy Pzp – tj. postępowanie obarczone było niemożliwą do usunięcia wadą uniemożliwiającą zawarcie niepodlegającej unieważnieniu umowy w sprawie zamówienia publicznego.

UWAGA: W związku z ograniczoną ilością znaków, pełna treść uzasadnienia znajduje się w zawiadomieniu o unieważnieniu postępowania.

CZĘŚĆ NR: 6
NAZWA: Świadczenie usług utrzymania porządku i czystości w nieruchomościach administrowanych przez POM Nr 2 – 41-902 Bytom, ul. Piekarska 77

Postępowanie / część zostało unieważnione: tak

Podstawa i przyczyna unieważnienia postępowania:
Uzasadnienie faktyczne:
Zamawiający dokonał stosownych zmian w treści SIWZ. Zmiany polegały na usunięciu pkt III.C.SIWZ –
tj. Dodatkowych informacji związanych z realizacją zamówienia – klauzule społeczne.
Zgodnie z wyjaśnieniami udzielonymi na Pytanie 1, Zamawiający dokonał również zmian w pkt XIII.2.b SIWZ, tj. w kryterium K2 – Zatrudnienie bezpośrednio przy realizacji zamówienia więcej niż jednej osoby bezrobotnej.
Zmiany polegały na usunięciu klauzul społecznych, zgodnie z których brzmieniem, Zamawiający wymagał na podstawie art. 29 ust. 4 ustawy Pzp, aby wśród osób bezpośrednio uczestniczących w wykonywaniu każdej Części zamówienia zatrudniona była co najmniej 1 osoba bezrobotna, wykonująca prace proste wskazane w pkt B.1.SIWZ (na każdą jedną Część zamówienia) na podstawie skierowania Powiatowego Urzędu Pracy zgodnie z ustawą z dnia 20 kwietnia 2004 r. o promocji zatrudnienia i instytucjach rynku pracy (j.t. Dz. U. z 2019 r. poz. 1482 ze zm.) lub na podstawie właściwego dokumentu kierującego bezrobotnego do pracodawcy wystawionego przez organ zajmujący się realizacją zadań z zakresu rynku pracy określony w analogicznych przepisach państwa członkowskiego UE lub Europejskiego Obszaru Gospodarczego. Wykonawca, w przypadku uznania jego oferty za najkorzystniejszą w danej Części zamówienia, zobowiązany był do zatrudnienia co najmniej 1 osoby bezrobotnej oraz zobowiązany był do zatrudnienia osób bezrobotnych ponad ww. 1 osobę bezrobotną w ilości wynikającej ze złożonej oferty (Kryterium – K2 – zatrudnienie bezpośrednio przy realizacji zamówienia więcej niż jednej osoby bezrobotnej).
Zmiany polegały również na zmianie sposobu oceny złożonych ofert w kryterium K2, poprzez rozszerzenie zapisów w „Uwagach” dot. powyższego kryterium, tj. poprzez wprowadzenie zapisów dotyczących terminów, jakich Wykonawca musi dotrzymać w celu spełnienia kryterium oraz sankcji na wypadek niezatrudnienia wskazanej w ofercie ilości osób bezrobotnych.

Zamawiający nie dotrzymał wszelkiej staranności, aby prawidłowo dokonać zmiany treści SIWZ oraz Ogłoszenia o zamówieniu, gdyż nie wprowadził zarówno w SIWZ jak i treści Ogłoszenia o zamówieniu, zmiany nazwy Kryterium K2. (…)Zgodnie z art. 93 ust. 1 pkt 7 ustawy Pzp, Zamawiający ma obowiązek unieważnienia postępowania, jeżeli postępowanie obarczone jest wadą, która:
– po pierwsze – jest niemożliwa do usunięcia,
– po drugie – uniemożliwia zawarcie umowy niepodlegającej unieważnieniu.

Zamawiający bierze również pod uwagę orzecznictwo, z którego wynika, że konieczne jest wystąpienie związku przyczynowego pomiędzy zaistniałą wadą, a niemożnością zawarcia ważnej umowy. Przy czym należy tu brać pod uwagę zarówno wady postępowania stypizowane w art. 146 ust. 1 Pzp, jak i wady postępowania polegające na dokonaniu przez Zamawiającego czynności lub zaniechania dokonania czynności z naruszeniem przepisu ustawy, które miało lub mogło mieć wpływ na wynik prowadzonego postępowania, a więc mieszczące się w klauzuli art. 146 ust. 6 Pzp.

Zamawiający unieważnił zatem niniejsze postępowanie z powodu ujawnienia wady w postępowaniu
o udzielenie zamówienia, która stanowi przesłanki uzasadniające unieważnienie postępowania.
Reasumując, ujawniona wada mogłaby mieć wpływ na wynik prowadzonego postępowania, oraz mogłaby skutkować pojawieniem się okoliczności z powodu których Prezes UZP mógłby wystąpić o unieważnienie umowy zawartej w wyniku jego przeprowadzenia.
Uzasadnienie prawne:
Zamawiający unieważnił postępowanie w Części VI postępowania, na podstawie art. 93 ust. 1 pkt 7 ustawy Pzp – tj. postępowanie obarczone było niemożliwą do usunięcia wadą uniemożliwiającą zawarcie niepodlegającej unieważnieniu umowy w sprawie zamówienia publicznego.

UWAGA: W związku z ograniczoną ilością znaków, pełna treść uzasadnienia znajduje się w zawiadomieniu o unieważnieniu postępowania.

Podziel się

Poleć ten przetarg znajomemu poleć

Wydrukuj przetarg drukuj

Dodaj ten przetarg do obserwowanych obserwuj








Uwaga: podstawą prezentowanych tutaj informacji są dane publikowane przez Urząd Zamówień Publicznych w Biuletynie Zamówień Publicznych. Treść ogłoszenia widoczna na eGospodarka.pl jest zgodna z treścią tegoż ogłoszenia dostępną w BZP w dniu publikacji. Redakcja serwisu eGospodarka.pl dokłada wszelkich starań, aby zamieszczone tutaj informacje były kompletne i zgodne z prawdą. Nie może jednak zagwarantować ich poprawności i nie ponosi żadnej odpowiedzialności za jakiekolwiek szkody powstałe w wyniku korzystania z nich.


Jeśli chcesz dodać ogłoszenie do serwisu, zapoznaj się z naszą ofertą:

chcę zamieszczać ogłoszenia

Dodaj swoje pytanie

Najnowsze orzeczenia

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.