eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plPrzetargiPrzetargi Zawiercie › Przeprowadzenie warsztatów dla uczestników/czek projektu, w ramach zajęć w Centrum Usług Senioralnych (Klubie Seniora) dla 4 zadań realizowanych w ramach projektu pn.: "Rozwój usług społecznych na terenie Zawiercia - Etap II", realizowanego w ramach Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Śląskiego na lata 2014-2020 (EFS) Oś priorytetowa: IX. Włączenie społeczne dla działania: 9.2. Dostępne i efektywne usługi społeczne i zdrowotne Poddziałanie: 9.2.1. Rozwój usług społecznych i zdrowotnych - ZIT.

Poręczenia kontraktowe dla firm startujących w przetargach publicznych


To jest wynik przetargu. Zobacz także treść przetargu, którego dotyczy to ogłoszenie



Ogłoszenie z dnia 2021-02-19

Ogłoszenie nr 510417391-N-2021 z dnia 2021-02-19 r.
Miejski Ośrodek Pomocy Społecznej:

Przeprowadzenie warsztatów dla uczestników/czek projektu, w ramach zajęć w Centrum Usług Senioralnych (Klubie Seniora) dla 4 zadań realizowanych w ramach projektu pn.: "Rozwój usług społecznych na terenie Zawiercia - Etap II", realizowanego w ramach Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Śląskiego na lata 2014-2020 (EFS) Oś priorytetowa: IX. Włączenie społeczne dla działania: 9.2. Dostępne i efektywne usługi społeczne i zdrowotne Poddziałanie: 9.2.1. Rozwój usług społecznych i zdrowotnych - ZIT.

OGŁOSZENIE O UDZIELENIU ZAMÓWIENIA - Usługi
Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe
Ogłoszenie dotyczy: zamówienia publicznego
Zamówienie dotyczy projektu lub programu współfinansowanego ze środków Unii Europejskiej: Tak

Nazwa projektu lub programu: Zamówienie realizowane w ramach w projektu pn.: „Rozwój usług społecznych na terenie Zawiercia – Etap II”, realizowanego w ramach Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Śląskiego na lata 2014-2020 (EFS) Oś priorytetowa: IX. Włączenie społeczne dla działania: 9.2. Dostępne i efektywne usługi społeczne i zdrowotne Poddziałanie: 9.2.1. Rozwój usług społecznych i zdrowotnych – ZIT.
Zamówienie było przedmiotem ogłoszenia w Biuletynie Zamówień Publicznych: Tak
Numer ogłoszenia: 767945-N-2020
Ogłoszenie o zmianie ogłoszenia zostało zamieszczone w Biuletynie Zamówień Publicznych: Nie

SEKCJA I: ZAMAWIAJĄCY



Informacje dodatkowe:
Zgodnie z zamieszczonymi zasadami sporządzania rocznego sprawozdania o udzielonych zamówieniach publicznych dostępnego na stronie Urzędu Zamówień Publicznych, przepisy ustawy z dnia 6 marca 2018 r. Prawo przedsiębiorców – (Dz. U. z 2019 r. poz. 1292) klasyfikują przedsiębiorców prowadzących działalność gospodarczą w Polsce w szczególności w ramach kategorii mikro, małych i średnich przedsiębiorstw (art. 7 ustawy). Na gruncie prawa wspólnotowego do małych i średnich przedsiębiorstw (MŚP), którymi posługują się również Rozporządzenie Ministra Rozwoju z dnia 26 lipca 2016 r. w sprawie wzorów ogłoszeń zamieszczanych w Biuletynie Zamówień Publicznych (Dz. U. z 2016 r. poz. 1127), a także Rozporządzenie wykonawcze Komisji (UE) 2015/1986 z dnia 11 listopada 2015 r. ustanawiające standardowe formularze do publikacji ogłoszeń w dziedzinie zamówień publicznych i uchylające rozporządzenie wykonawcze (UE) nr 842/2011, należą przedsiębiorstwa mikro, małe i średnie (art. 2 Załącznika nr 1 do zaleceń Komisji z dnia 6 maja 2003 r. dotyczących definicji mikroprzedsiębiorstw oraz małych i średnich przedsiębiorstw (notyfikowanych jako dokument nr C(2003)1422). W konsekwencji, zamawiający zamieszczając informację o liczbie ofert złożonych w postępowaniu przez małe i średnie przedsiębiorstwa zobowiązany jest do uwzględnienia również ofert złożonych przez mikro przedsiębiorcę. Obowiązek ten dotyczy zarówno zamówień o wartości równej lub przekraczającej kwoty określone w przepisach wydanych na podstawie art. 11 ust. 8 ustawy, jak i zamówień, których wartość przekracza kwotę, o której mowa w art. 4 pkt 8 ustawy Pzp.
W postępowaniu na Zad. nr 1 wpłynęła 1 oferta od małego przedsiębiorcy oraz 2 oferty od mikro przesięborcy.
Wykonawca, któremu udzielono zamówienia jest mikro przedsiębiorcą.
W postępowaniu na zad. 2 wpłynęła 1 oferta od małego przedsiębiorcy oraz 3 oferty od mikro przesięborcy.
Na zad.nr 2 nie zostało udzielone zamówienie.
W postępowaniu na zad. 3 wpłynęła 1 oferta od małego przedsiębiorcy oraz 1 oferta od mikro przesięborcy.
W postępowaniu na zad. 4 wpłynęła 1 oferta od małego przedsiębiorcy oraz 4 oferty od mikro przesięborcy.
Na zad.nr 4 nie zostało udzielone zamówienie.

I. 1) NAZWA I ADRES:
Miejski Ośrodek Pomocy Społecznej, krajowy numer identyfikacyjny 34620430000000, ul. Piłsudskiego 47, 42-400 Zawiercie, woj. śląskie, państwo Polska

telefon: 326 722 134
faks: 326 727 701
e-mail: mops_zawiercie@wp.pl
www: www.mopszawiercie.pl

adres profilu nabywcy: Nie dotyczy

adres strony internetowej pod którym można uzyskać dostęp do narzędzi i urządzeń lub formatów plików, które nie są ogólnie dostępne: Nie dotyczy
I.2) RODZAJ ZAMAWIAJĄCEGO:
Jednostki organizacyjne administracji samorządowej

SEKCJA II: PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA

II.1) Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:
Przeprowadzenie warsztatów dla uczestników/czek projektu, w ramach zajęć w Centrum Usług Senioralnych (Klubie Seniora) dla 4 zadań realizowanych w ramach projektu pn.: "Rozwój usług społecznych na terenie Zawiercia - Etap II", realizowanego w ramach Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Śląskiego na lata 2014-2020 (EFS) Oś priorytetowa: IX. Włączenie społeczne dla działania: 9.2. Dostępne i efektywne usługi społeczne i zdrowotne Poddziałanie: 9.2.1. Rozwój usług społecznych i zdrowotnych - ZIT.

Numer referencyjny (jeżeli dotyczy): ZP/PN/8/2020

II.2) Rodzaj zamówienia: Usługi

II.3) Krótki opis przedmiotu zamówienia (wielkość, zakres, rodzaj i ilość dostaw, usług lub robót budowlanych lub określenie zapotrzebowania i wymagań) a w przypadku partnerstwa innowacyjnego - określenie zapotrzebowania na innowacyjny produkt, usługę lub roboty budowlane:

1. Przedmiotem zamówienia jest: Przeprowadzenie warsztatów dla uczestników/czek projektu, w ramach zajęć w Centrum Usług Senioralnych (Klubie Seniora) w ramach 4 zadań (części):

Zadanie nr 1:
Warsztaty z zakresu dbania o wygląd zewnętrzny i higienę osobistą dla uczestników/czek projektu, w ramach zajęć w Centrum Usług Senioralnych (Klubie Seniora).
1) Przedmiotem zamówienia są: Warsztaty z zakresu dbania o wygląd zewnętrzny i higienę osobistą dla uczestników/czek projektu, w ramach zajęć w Centrum Usług Senioralnych (Klubie Seniora). Zamawiający udostępni salę do przeprowadzenia zajęć przy ulicy Niedziałkowskiego 22 w Zawierciu.
2) Warsztaty zostanę przeprowadzone dla mieszkańców mieszkań wspomaganych/wspieranych w celu stworzenia nawyków zdrowego stylu życia, poprawy psychofizycznego samopoczucia, aktywizowania osób starszych do podejmowania aktywności fizycznej i społecznej oraz podniesienia wiedzy i świadomości z zakresu problematyki senioralnej. Zakłada się, że zajęcia będą powadzone dla 22 uczestników/czek projektu w łącznym wymiarze 616 godzin dydaktycznych, z podziałem na 2 grupy (po 11 osób w grupie). Na 1 grupę przypada po 308 godzin dydaktycznych - (godzina dydaktyczna 45min).

3) Sposób realizacji przedmiotu zamówienia: warsztaty dla mieszkańców mieszkań wspomaganych/wspieranych będzie prowadzony będą prowadzone dla 22 osób z podziałem na 2 grupy (po 11 osób w grupie). Na 1 grupę przypada po 308 godzin dydaktycznych. Planuje się przeprowadzenie zajęć w okresie od podpisania umowy do 29.11.2021r. – zgodnie z ustalonym wraz z zamawiającym harmonogramem spotkań. Zamawiający planuje przeprowadzić 616 godzin wsparcia (godzina lekcyjna – 45 min.) tj. 28 godzin dla każdego uczestnika. Warsztaty dla każdej z grup mogą odbywać się przeciętnie dwa razy w tygodniu po 4 godziny w dni robocze, zarówno w godzinach dopołudniowych jak i popołudniowych.

4) Zamawiający zastrzega, iż podana ilość godzin warsztatów z zakresu dbania o wygląd zewnętrzny i higienę osobistą dla uczestników/czek projektu, w ramach zajęć w Centrum Usług Senioralnych (Klubie Seniora) jest ilością szacunkową i może ulec zmniejszeniu maksymalnie o 40%. Jeżeli w trakcie wykonywania zamówienia okaże się, że ilość godzin będzie mniejsza niż podana w zapytaniu jak również w zawartej umowie, wykonawca nie będzie z tego tytułu rościł żadnych roszczeń w stosunku do Zamawiającego. Zamawiający pokryje koszty tylko za faktycznie przeprowadzone i odbyte godziny zajęć w trakcie realizacji zamówienia.

5) Zakres warsztatów obejmować będzie w szczególności:
a) zaznajomienie się z zasadami dbania o higienę osobistą, obejmujące n/w zakresy tematyczne:
• higiena jamy ustnej,
• dbanie o włosy, mycie, strzyżenie,
• pielęgnacja dłoni i paznokci,
• posługiwanie się środkami higieny osobistej,
• nauka dbania o higienę intymną z zastosowaniem preparatów do higieny intymnej,
• odpowiednie mycie rąk i poszczególnych części ciała,
• nadpotliwość – zapobieganie, leczenie, antyperspiranty,
• edukacja na temat chorób skórnych oraz uświadamianie konsekwencji zaniedbań w tej sferze (choroby z brudu),
• wskazanie jak zaniedbania higieniczne mogą zagrażać prawidłowemu funkcjonowaniu organizmu.
b) przedstawienie jaki ma wpływ higiena osobista na samopoczucie i kondycję fizyczną, obejmujące n/w zakresy tematyczne:
• mniejsze ryzyko zakażeń,
• zdrowsza skóra, włosy i paznokcie,
• opóźnienie w rozwoju antybiotykoodporności,
• wzmocnienie zdrowia.
c) dobieranie ubioru do warunków atmosferycznych, obejmujące n/w zakresy tematyczne:
• wyjaśnienie konieczności dostosowania ubioru do temperatury i pory roku,
• ubieranie "na cebulkę",
• omówienie skutków złego doboru ubrań do warunków atmosferycznych (przeziębienie, grypa itp.)
d) dobieranie odpowiednich kosmetyków do wieku seniora, obejmujące n/w zakresy tematyczne:
• jak dbać o skórę starszych osób,
• jak nawilżać skórę dojrzałą,
• jakie kosmetyki są najlepsze dla skóry dojrzałej,
• pielęgnacja skóry osoby obłożnie chorej.
e) przedstawienie wpływu kolorów na podkreślanie atutów urody i sylwetki, obejmujące n/w zakresy tematyczne:
• analiza kolorystyczna;
• przedstawienie wpływu kolorów na podkreślanie atutów urody i sylwetki;
• korygowanie niedoskonałości za pomocą fasonów, tkanin, dodatków i kolorów.
f) przedstawienie jak utrzymać odpowiednią kondycję skóry twarzy zarówno kobiet jak i mężczyzn, obejmujące n/w zakresy tematyczne:
• jak dbać o cerę – zasady pielęgnacji,
• pielęgnacja twarzy zgodnie z typem cery,
• pielęgnacja twarzy poprzez dokładne oczyszczanie,
• pielęgnacja twarzy poprzez odpowiednie nawilżanie skóry,
• jak dobrać odpowiedni krem do twarzy,
• jak dobrać odpowiedni balsamu do ciała.

6) OBOWIĄZKI WYKONAWCY:

W ramach realizacji zamówienia Wykonawca zobowiązuje się do:
a) Przeprowadzenia zajęć grupowych w miejscu wskazanym przez Zamawiającego, zgodnie z zasadą równości szans i niedyskryminacji;
b) Opracowania programu zajęć. Program powinien być dostosowany do zamierzonego celu i zakresu podanego w Opisie Przedmiotu Zamówienia (zamawiający zastrzega sobie prawo do wprowadzania uwag do programu). Wykonawca doręczy program zajęć po uprzednim uzyskaniu wcześniejszej akceptacji jego formy i zapisu przez Zamawiającego do dnia zawarcia umowy. Uzgodniona z Zamawiającym zmiana programu zajęć nie stanowi zmiany umowy;
c) Prowadzenia: miesięcznego dziennika zajęć, miesięcznej karty czasu pracy, indywidualnych list obecności uczestników i bieżącego przekazywania informacji o każdym uczestniku opuszczającym zajęcia;
d) Stałego kontaktu z Zamawiającym;
e) Informowania Zamawiającego o pojawiających się problemach i innych zagadnieniach istotnych do realizacji zamówienia;
f) Realizacji przedmiotu umowy w wymaganym wymiarze godzinowym;
g) Oznakowania wszystkich dokumentów sporządzanych w związku z realizacją przedmiotu umowy odpowiednimi logotypami wraz z informacją o współfinansowaniu ze środków unijnych;
h) Przestrzegania tajemnicy służbowej oraz obowiązków w zakresie ochrony danych osobowych;
i) Opracowania harmonogramu realizacji zajęć. Zamawiający zastrzega sobie prawo do wprowadzenia uwag do harmonogramu. Harmonogram może ulec zmianie (po uzgodnieniach Wykonawcy z Zamawiającym) w czasie trwania zajęć (w terminie realizacji zamówienia) w niezbędnym zakresie – związanym z dostosowaniem do potrzeb uczestników projektu. Wykonawca sporządzi harmonogram, który zostanie doręczony Zamawiającemu do dnia zawarcia umowy, z uzyskaniem wcześniejszej akceptacji jego formy i zapisu przez Zamawiającego. Opracowanie tego dokumentu jest niezbędne Zamawiającemu w celu kontroli realizacji zamówienia;
j) Przekazywania Zamawiającemu comiesięcznego rachunku/faktury, miesięcznego dziennika zajęć oraz miesięcznej karty czasu pracy do 3 (trzech) od zakończenia miesiąca, którego dotyczą;
k) Sporządzenia sprawozdania z przeprowadzonych zajęć dla każdej z grup po zakończeniu warsztatów;
l) Sporządzenie ankiety ewaluacyjnej dla uczestników wraz z wynikami;
m) Przekazania Zamawiającemu – w terminie do 3 (trzech) dni od zakończenia zajęć - dokumentacji z przeprowadzonych zajęć, na którą złożą się:
− listy obecności,
− ankiety ewaluacyjne,
− sprawozdanie z przeprowadzanych warsztatów,
− inne dokumenty związane z realizacją wsparcia (np. dzienniki zajęć, programy zajęć itp).

n) Zapewnienia przestrzegania bezpieczeństwa i higieny pracy oraz ochrony zdrowia na etapie realizacji umowy.
7) Wykonawca zapewni niezbędny sprzęt oraz materiały do prowadzenia warsztatów
8) Kod CPV: 80570000-0 Usługi szkolenia w dziedzinie rozwoju osobistego.
9) Zamówienie realizowane w ramach w projektu pn.: „Rozwój usług społecznych na terenie Zawiercia – Etap II”, realizowanego w ramach Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Śląskiego na lata 2014-2020 (EFS) Oś priorytetowa: IX. Włączenie społeczne dla działania: 9.2. Dostępne i efektywne usługi społeczne i zdrowotne Poddziałanie: 9.2.1. Rozwój usług społecznych i zdrowotnych – ZIT.

ZADANIE NR 2:
Zajęcia z muzykoterapii dla uczestników/czek projektu, w ramach zajęć w Centrum Usług Senioralnych (Klubie Seniora).

1) Przedmiotem zamówienia są: Zajęcia z muzykoterapii dla uczestników/czek projektu, w ramach zajęć w Centrum Usług Senioralnych (Klubie Seniora).
Zamawiający udostępni salę do przeprowadzenia zajęć przy ulicy Niedziałkowskiego 22 w Zawierciu.
2) Warsztaty zostaną przeprowadzone dla uczestników/czek projektu, w ramach zajęć w Centrum Usług Senioralnych (Klubie Seniora), tj. 616h (godzina lekcyjna – 45 min.).
Zakłada się, że zajęcia będą powadzone dla 22 uczestników/czek projektu w łącznym wymiarze 616 godzin dydaktycznych, z podziałem na 2 grupy (po 11 osób w grupie). Na 1 grupę przypada po 308 godzin dydaktycznych - (godzina dydaktyczna 45min).
3) Celem warsztatów jest pobudzanie wspomnień, stymulowanie funkcji pamięci, pomocy w utrzymaniu koncentracji, ułatwienie utrzymywania właściwych relacji z otoczeniem, poprawa orientacji przestrzennej, stymulowanie procesu koncentracji werbalnej, rozwijanie umiejętności i indywidualnych zainteresowań, łagodzenie stanów lękowych, stresu i napięcia, wprowadzanie Uczestnika w pogodny nastrój, nauka rozładowywania napięć i emocji oraz rozwijanie uzdolnień.
4) Sposób realizacji przedmiotu zamówienia: Zajęcia z muzykoterapii będą prowadzone dla 22 osób z podziałem na 2 grupy (po 11 osób w grupie). Na 1 grupę przypada po 308 godzin dydaktycznych. Planuje się przeprowadzenie zajęć w okresie od podpisania umowy do 29.11.2021r. – zgodnie z ustalonym wraz z zamawiającym harmonogramem spotkań. Zamawiający planuje przeprowadzić 616 godzin wsparcia (godzina lekcyjna – 45 min.) tj. 28 godzin dla każdego uczestnika. Warsztaty z muzykoterapii dla każdej z grup mogą odbywać się przeciętnie dwa razy w tygodniu po 4 godziny w dni robocze, zarówno w godzinach dopołudniowych jak i popołudniowych.

5) Zamawiający zastrzega, iż podana ilość godzin Zajęć z muzykoterapii dla uczestników/czek projektu, w ramach zajęć w Centrum Usług Senioralnych (Klubie Seniora) jest ilością szacunkową i może ulec zmniejszeniu maksymalnie o 40%. Jeżeli w trakcie wykonywania zamówienia okaże się, że ilość godzin będzie mniejsza niż podana w zapytaniu jak również w zawartej umowie, wykonawca nie będzie z tego tytułu rościł żadnych roszczeń w stosunku do Zamawiającego. Zamawiający pokryje koszty tylko za faktycznie przeprowadzone i odbyte godziny zajęć w trakcie realizacji zamówienia.
6) Zakres zajęć obejmować będzie w szczególności:
a) MUZYKOTERAPIĘ RECEPTYWNĄ:
• słuchanie odpowiednio przygotowanych programów muzycznych w sposób wyobrażeniowy, bez wykonywania czynności,
• wywoływanie skojarzeń pozamuzycznych,
• neutralizowanie świadomości i uwalnianie jej od nieprzyjemnych stanów napięciowych,
• ćwiczenia zaburzonych sfer psychicznych,
• rozładowanie napięcia poprzez usuwanie napięcia psychofizycznego,
• uzewnętrznienie swojego nastroju polegające na wyzwoleniu zablokowanej energii emocjonalnej,
• dyskusja na temat odczuć, towarzyszących emocji, przeżyć, wspomnień, skojarzeń.
b) MUZYKOTERAPIA AKTYWNA:
• wykonywanie muzyki przez uczestników,
• nauka tekstów piosenek,
• nauka śpiewania piosenek,
• śpiewanie utworów ludowych i biesiadnych,
• śpiew przy karaoke,
• wykonywanie przy śpiewaniu ćwiczeń oddechowych,
• ruch przy muzyce,
• ćwiczenia rytmiczne,
• ilustrowanie muzyki ruchem,
• muzyczne improwizacje,
• zabawy i tańce integracyjne.
7) Wykonawca zapewni niezbędny sprzęt, materiały, instrumenty do prowadzenia zajęć.
8) OBOWIĄZKI WYKONAWCY:

W ramach realizacji zamówienia Wykonawca zobowiązuje się do:
a) Przeprowadzenia zajęć grupowych w miejscu wskazanym przez Zamawiającego, zgodnie z zasadą równości szans i niedyskryminacji;
b) Opracowania programu zajęć. Program powinien być dostosowany do zamierzonego celu i zakresu podanego w Opisie Przedmiotu Zamówienia (zamawiający zastrzega sobie prawo do wprowadzania uwag do programu). Wykonawca doręczy program zajęć po uprzednim uzyskaniu wcześniejszej akceptacji jego formy i zapisu przez Zamawiającego do dnia zawarcia umowy. Uzgodniona z Zamawiającym zmiana programu zajęć nie stanowi zmiany umowy;
c) Prowadzenia: miesięcznego dziennika zajęć, miesięcznej karty czasu pracy, indywidualnych list obecności uczestników i bieżącego przekazywania informacji o każdym uczestniku opuszczającym zajęcia;
d) Stałego kontaktu z Zamawiającym;
e) Informowania Zamawiającego o pojawiających się problemach i innych zagadnieniach istotnych do realizacji zamówienia;
f) Realizacji przedmiotu umowy w wymaganym wymiarze godzinowym;
g) Oznakowania wszystkich dokumentów sporządzanych w związku z realizacją przedmiotu umowy odpowiednimi logotypami wraz z informacją o współfinansowaniu ze środków unijnych;
h) Przestrzegania tajemnicy służbowej oraz obowiązków w zakresie ochrony danych osobowych;
i) Opracowania harmonogramu realizacji zajęć. Zamawiający zastrzega sobie prawo do wprowadzenia uwag do harmonogramu. Harmonogram może ulec zmianie (po uzgodnieniach Wykonawcy z Zamawiającym) w czasie trwania zajęć (w terminie realizacji zamówienia) w niezbędnym zakresie – związanym z dostosowaniem do potrzeb uczestników projektu. Wykonawca sporządzi harmonogram, który zostanie doręczony Zamawiającemu do dnia zawarcia umowy, z uzyskaniem wcześniejszej akceptacji jego formy i zapisu przez Zamawiającego. Opracowanie tego dokumentu jest niezbędne Zamawiającemu w celu kontroli realizacji zamówienia;
j) Przekazywania Zamawiającemu comiesięcznego rachunku/faktury, miesięcznego dziennika zajęć oraz miesięcznej karty czasu pracy do 3 (trzech) od zakończenia miesiąca, którego dotyczą;
k) Sporządzenia sprawozdania z przeprowadzonych zajęć dla każdej z grup po zakończeniu warsztatów;
l) Sporządzenia ankiety ewaluacyjnej dla uczestników wraz z wynikami;
m) Przekazania Zamawiającemu – w terminie do 3 (trzech) dni od zakończenia zajęć - dokumentacji z przeprowadzonych zajęć, na którą złożą się:
− listy obecności,
− ankiety ewaluacyjne,
− sprawozdanie z przeprowadzanych warsztatów,
− inne dokumenty związane z realizacją wsparcia (np. dzienniki zajęć, programy zajęć itp).

n) Zapewnienia przestrzegania bezpieczeństwa i higieny pracy oraz ochrony zdrowia na etapie realizacji umowy.
9) Kod CPV: 80570000-0 Usługi szkolenia w dziedzinie rozwoju osobistego.
10) Zamówienie realizowane w ramach w projektu pn.: „Rozwój usług społecznych na terenie Zawiercia – Etap II”, realizowanego w ramach Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Śląskiego na lata 2014-2020 (EFS) Oś priorytetowa: IX. Włączenie społeczne dla działania: 9.2. Dostępne i efektywne usługi społeczne i zdrowotne Poddziałanie: 9.2.1. Rozwój usług społecznych i zdrowotnych – ZIT.

ZADANIE NR 3:
Warsztaty ruchowo-relaksacyjne dla uczestników/czek projektu, w ramach zajęć w Centrum Usług Senioralnych (Klubie Seniora)

1) Przedmiotem zamówienia są: Warsztaty ruchowo-relaksacyjne dla uczestników/czek projektu, w ramach zajęć w Centrum Usług Senioralnych (Klubie Seniora).
Zamawiający udostępni salę do przeprowadzenia zajęć przy ulicy Niedziałkowskiego 22 w Zawierciu.
2) Warsztaty zostaną przeprowadzone dla uczestników/czek projektu, w ramach zajęć w Centrum Usług Senioralnych (Klubie Seniora), tj. 616h (godzina lekcyjna – 45 min.).
Zakłada się, że zajęcia będą powadzone dla 22 uczestników/czek projektu w łącznym wymiarze 616 godzin dydaktycznych, z podziałem na 2 grupy (po 11 osób w grupie). Na 1 grupę przypada po 308 godzin dydaktycznych - (godzina dydaktyczna 45min).
3) Celem warsztatów jest poprawa i utrzymanie poziomu sprawności i wydolności organizmu, zapobieganie chorobom cywilizacyjnym jak otyłość, choroby układu krążenia, usprawnianie indywidualnych dysfunkcji ruchowych.

4) Sposób realizacji przedmiotu zamówienia: Warsztaty ruchowo-relaksacyjne będą prowadzone dla 22 osób z podziałem na 2 grupy (po 11 osób w grupie). Na 1 grupę przypada po 308 godzin dydaktycznych. Planuje się przeprowadzenie zajęć w okresie od podpisania umowy do 29.11.2021r. – zgodnie z ustalonym wraz z zamawiającym harmonogramem spotkań. Zamawiający planuje przeprowadzić 616 godzin wsparcia (godzina lekcyjna – 45 min.) tj. 28 godzin dla każdego uczestnika. Warsztaty ruchowo-relaksacyjne dla każdej z grup mogą odbywać się przeciętnie dwa razy w tygodniu po 4 godziny w dni robocze, zarówno w godzinach dopołudniowych jak i popołudniowych.

5) Zamawiający zastrzega, iż podana ilość godzin warsztatów ruchowo-relaksacyjnych dla uczestników/czek projektu, w ramach zajęć w Centrum Usług Senioralnych (Klubie Seniora) jest ilością szacunkową i może ulec zmniejszeniu maksymalnie o 40%. Jeżeli w trakcie wykonywania zamówienia okaże się, że ilość godzin będzie mniejsza niż podana w zapytaniu jak również w zawartej umowie, wykonawca nie będzie z tego tytułu rościł żadnych roszczeń w stosunku do Zamawiającego. Zamawiający pokryje koszty tylko za faktycznie przeprowadzone i odbyte godziny zajęć w trakcie realizacji zamówienia.

6) Zakres warsztatów obejmować będzie w szczególności:
• ćwiczenia koordynacyjne,
• ćwiczenia ogólnousprawniające,
• ćwiczenia równowagi,
• ćwiczenia manualne,
• ćwiczenia rozciągające,
• ćwiczenia gimnastyczne,
• ćwiczenia przy muzyce z elementami choreografii,
• nauka prostych układów choreograficznych,
• nauka reagowania ciałem na różne sygnały,
• ćwiczenia profilaktyczne nietrzymania moczu,
• ćwiczenia izometryczne kończyn górnych i dolnych,
• aerobik,
• ćwiczenia stawów biodrowych - kręcenie hula hop,
• gry i zabawy sportowe,
• ćwiczenia ogólnokondycyjne,
• ćwiczenia oddechowe,
• ćwiczenia relaksacyjne,
• ćwiczenia rozluźniające,
• rozluźnienie mięśni i zmniejszenie napięcia po wysiłku fizycznym,
• relaksacja psychiczna - poprawa ukrwienia mięśni.

7) Wykonawca zapewni niezbędne przyrządy, urządzenia oraz sprzęt do ćwiczeń.

8) OBOWIĄZKI WYKONAWCY:

W ramach realizacji zamówienia Wykonawca zobowiązuje się do:
a) Przeprowadzenia zajęć grupowych w miejscu wskazanym przez Zamawiającego, zgodnie z zasadą równości szans i niedyskryminacji;
b) Opracowania programu zajęć. Program powinien być dostosowany do zamierzonego celu i zakresu podanego w Opisie Przedmiotu Zamówienia (zamawiający zastrzega sobie prawo do wprowadzania uwag do programu). Wykonawca doręczy program zajęć po uprzednim uzyskaniu wcześniejszej akceptacji jego formy i zapisu przez Zamawiającego do dnia zawarcia umowy. Uzgodniona z Zamawiającym zmiana programu zajęć nie stanowi zmiany umowy;
c) Prowadzenia: miesięcznego dziennika zajęć, miesięcznej karty czasu pracy, indywidualnych list obecności uczestników i bieżącego przekazywania informacji o każdym uczestniku opuszczającym zajęcia;
d) Stałego kontaktu z Zamawiającym;
e) Informowania Zamawiającego o pojawiających się problemach i innych zagadnieniach istotnych do realizacji zamówienia;
f) Realizacji przedmiotu umowy w wymaganym wymiarze godzinowym;
g) Oznakowania wszystkich dokumentów sporządzanych w związku z realizacją przedmiotu umowy odpowiednimi logotypami wraz z informacją o współfinansowaniu ze środków unijnych;
h) Przestrzegania tajemnicy służbowej oraz obowiązków w zakresie ochrony danych osobowych;
i) Opracowania harmonogramu realizacji zajęć. Zamawiający zastrzega sobie prawo do wprowadzenia uwag do harmonogramu. Harmonogram może ulec zmianie (po uzgodnieniach Wykonawcy z Zamawiającym) w czasie trwania zajęć (w terminie realizacji zamówienia) w niezbędnym zakresie – związanym z dostosowaniem do potrzeb uczestników projektu. Wykonawca sporządzi harmonogram, który zostanie doręczony Zamawiającemu do dnia zawarcia umowy, z uzyskaniem wcześniejszej akceptacji jego formy i zapisu przez Zamawiającego. Opracowanie tego dokumentu jest niezbędne Zamawiającemu w celu kontroli realizacji zamówienia;
j) Przekazywania Zamawiającemu comiesięcznego rachunku/faktury, miesięcznego dziennika zajęć oraz miesięcznej karty czasu pracy do 3 (trzech) od zakończenia miesiąca, którego dotyczą;
k) Sporządzenia sprawozdania z przeprowadzonych zajęć dla każdej z grup po zakończeniu warsztatów;
l) Sporządzenia ankiety ewaluacyjnej dla uczestników wraz z wynikami;
m) Przekazania Zamawiającemu – w terminie do 3 (trzech) dni od zakończenia zajęć - dokumentacji z przeprowadzonych zajęć, na którą złożą się:
− listy obecności,
− ankiety ewaluacyjne,
− sprawozdanie z przeprowadzanych warsztatów,
− inne dokumenty związane z realizacją wsparcia (np. dzienniki zajęć, programy zajęć itp).

n) Zapewnienia przestrzegania bezpieczeństwa i higieny pracy oraz ochrony zdrowia na etapie realizacji umowy.

9) Kod CPV: 80570000-0 Usługi szkolenia w dziedzinie rozwoju osobistego.
10) Zamówienie realizowane w ramach w projektu pn.: „Rozwój usług społecznych na terenie Zawiercia – Etap II”, realizowanego w ramach Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Śląskiego na lata 2014-2020 (EFS) Oś priorytetowa: IX. Włączenie społeczne dla działania: 9.2. Dostępne i efektywne usługi społeczne i zdrowotne Poddziałanie: 9.2.1. Rozwój usług społecznych i zdrowotnych – ZIT.


ZADANIE NR 4:
Warsztaty rękodzielnicze dla uczestników/czek projektu, w ramach zajęć w Centrum Usług Senioralnych (Klubie Seniora).

1) Przedmiotem zamówienia są: Warsztaty rękodzielnicze dla uczestników/czek projektu, w ramach zajęć w Centrum Usług Senioralnych (Klubie Seniora).
Zamawiający udostępni salę do przeprowadzenia zajęć przy ulicy Niedziałkowskiego 22 w Zawierciu.
2) Warsztaty zostaną przeprowadzone dla uczestników/czek projektu, w ramach zajęć w Centrum Usług Senioralnych (Klubie Seniora), tj. 616h (godzina lekcyjna – 45 min.) w celu popularyzacji twórczości artystycznej z dziedziny rękodzielnictwa, rozwijaniu wyobraźni twórczej, dbałości o utrzymanie kondycji manualnej, zagospodarowania czasu wolnego, zainteresowań, aktywności życiowej, umożliwienia zaprezentowania swoich prac szerszemu gronu odbiorców i dowartościowania twórców – seniorów. Zakłada się, że zajęcia będą powadzone dla 22 uczestników/czek projektu w łącznym wymiarze 616 godzin dydaktycznych, z podziałem na 2 grupy (po 11 osób w grupie). Na 1 grupę przypada po 308 godzin dydaktycznych - (godzina dydaktyczna 45min).
3) Sposób realizacji przedmiotu zamówienia: Warsztaty rękodzielnicze będą prowadzone dla 22 osób z podziałem na 2 grupy (po 11 osób w grupie). Na 1 grupę przypada po 308 godzin dydaktycznych. Planuje się przeprowadzenie zajęć w okresie od podpisania umowy do 29.11.2021r. – zgodnie z ustalonym wraz z zamawiającym harmonogramem spotkań. Zamawiający planuje przeprowadzić 616 godzin wsparcia (godzina lekcyjna – 45 min.) tj. 28 godzin dla każdego uczestnika. Warsztaty rękodzielnicze dla każdej z grup mogą odbywać się przeciętnie dwa razy w tygodniu po 4 godziny w dni robocze, zarówno w godzinach dopołudniowych jak i popołudniowych.
4) Zamawiający zastrzega, iż podana ilość godzin warsztatów rękodzielniczych dla uczestników/czek projektu, w ramach zajęć w Centrum Usług Senioralnych (Klubie Seniora) jest ilością szacunkową i może ulec zmniejszeniu maksymalnie o 40%. Jeżeli w trakcie wykonywania zamówienia okaże się, że ilość godzin będzie mniejsza niż podana w zapytaniu jak również w zawartej umowie, wykonawca nie będzie z tego tytułu rościł żadnych roszczeń w stosunku do Zamawiającego. Zamawiający pokryje koszty tylko za faktycznie przeprowadzone i odbyte godziny zajęć w trakcie realizacji zamówienia.

5) Zakres warsztatów obejmować będzie w szczególności:

a) zapoznanie się z różnymi technikami rękodzielnictwa:
• wykonywanie prac z filcu
• wyszywanie oraz haftowanie, szycie
• malowanie na szkle
• wykonywanie prac z papierowej wikliny
• lepienie z masy solnej
• scrapbooking (tworzenie albumów, ozdabianie notesów, pudełek).

b) przygotowanie różnego rodzaju ozdób
• wykonywanie naszyjników z korali
• wykonywanie bransoletek i breloczków
• wykonywanie pudełek okazjonalnych
• wykonywanie kartek okolicznościowych
• wykonywanie pamiątek i prezentów
• wykonywanie elementów dekoracyjnych z bibuły.

c) wykonanie malowideł witrażowych
• malowanie na szkle
• tworzenie witraży szklanych
• tworzenie lampionów ze słoików.

d) przygotowanie ozdób świątecznych
• tworzenie wieńcy i stroików świątecznych,
• wykonywanie dekoracji i ozdób (ozdoby na okno, pachnące ozdoby świąteczne, dekoracje na stół, naturalne świąteczne ozdoby, ozdoby świąteczne z kordonka lub włóczki lub filcu).

e) wykonywanie drobnych elementów dekoracyjnych:
• wykonywanie pachnących woreczków
• wykonywanie świec bryłowych, mydełek glicerynowych
• nauka i tworzenie obrazów z liści, płatków kwiatów (ususzonych),
• oklejanie słoików, butelek wełną, sznurkiem
• tworzenie obrazów typu collage
• nauka zdobienia metodą decoupage
• układanie różnorodnych kompozycji w wazonie, koszykach
• tworzenie stroików okazjonalnych na „cztery pory roku”, świątecznych wg własnej inwencji.

6) Wykonawca zapewni niezbędne materiały i urządzenia do prowadzenia warsztatów.

7) OBOWIĄZKI WYKONAWCY:

W ramach realizacji zamówienia Wykonawca zobowiązuje się do:
a) Przeprowadzenia zajęć grupowych w miejscu wskazanym przez Zamawiającego, zgodnie z zasadą równości szans i niedyskryminacji;
b) Opracowania programu zajęć. Program powinien być dostosowany do zamierzonego celu i zakresu podanego w Opisie Przedmiotu Zamówienia (zamawiający zastrzega sobie prawo do wprowadzania uwag do programu). Wykonawca doręczy program zajęć po uprzednim uzyskaniu wcześniejszej akceptacji jego formy i zapisu przez Zamawiającego do dnia zawarcia umowy. Uzgodniona z Zamawiającym zmiana programu zajęć nie stanowi zmiany umowy;
c) Prowadzenia: miesięcznego dziennika zajęć, miesięcznej karty czasu pracy, indywidualnych list obecności uczestników i bieżącego przekazywania informacji o każdym uczestniku opuszczającym zajęcia;
d) Stałego kontaktu z Zamawiającym;
e) Informowania Zamawiającego o pojawiających się problemach i innych zagadnieniach istotnych do realizacji zamówienia;
f) Realizacji przedmiotu umowy w wymaganym wymiarze godzinowym;
g) Oznakowania wszystkich dokumentów sporządzanych w związku z realizacją przedmiotu umowy odpowiednimi logotypami wraz z informacją o współfinansowaniu ze środków unijnych;
h) Przestrzegania tajemnicy służbowej oraz obowiązków w zakresie ochrony danych osobowych;
i) Opracowania harmonogramu realizacji zajęć. Zamawiający zastrzega sobie prawo do wprowadzenia uwag do harmonogramu. Harmonogram może ulec zmianie (po uzgodnieniach Wykonawcy z Zamawiającym) w czasie trwania zajęć (w terminie realizacji zamówienia) w niezbędnym zakresie – związanym z dostosowaniem do potrzeb uczestników projektu. Wykonawca sporządzi harmonogram, który zostanie doręczony Zamawiającemu do dnia zawarcia umowy, z uzyskaniem wcześniejszej akceptacji jego formy i zapisu przez Zamawiającego. Opracowanie tego dokumentu jest niezbędne Zamawiającemu w celu kontroli realizacji zamówienia;
j) Przekazywania Zamawiającemu comiesięcznego rachunku/faktury, miesięcznego dziennika zajęć oraz miesięcznej karty czasu pracy do 3 (trzech) od zakończenia miesiąca, którego dotyczą;
k) Sporządzenia sprawozdania z przeprowadzonych zajęć dla każdej z grup po zakończeniu warsztatów;
l) Sporządzenia ankiety ewaluacyjnej dla uczestników wraz z wynikami;
m) Przekazania Zamawiającemu – w terminie do 3 (trzech) dni od zakończenia zajęć - dokumentacji z przeprowadzonych zajęć, na którą złożą się:
− listy obecności,
− ankiety ewaluacyjne,
− sprawozdanie z przeprowadzanych warsztatów,
− inne dokumenty związane z realizacją wsparcia (np. dzienniki zajęć, programy zajęć itp).

n) Zapewnienia przestrzegania bezpieczeństwa i higieny pracy oraz ochrony zdrowia na etapie realizacji umowy.

8) Kod CPV: 80570000-0 Usługi szkolenia w dziedzinie rozwoju osobistego.
9) Zamówienie realizowane w ramach w projektu pn.: „Rozwój usług społecznych na terenie Zawiercia – Etap II”, realizowanego w ramach Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Śląskiego na lata 2014-2020 (EFS) Oś priorytetowa: IX. Włączenie społeczne dla działania: 9.2. Dostępne i efektywne usługi społeczne i zdrowotne Poddziałanie: 9.2.1. Rozwój usług społecznych i zdrowotnych – ZIT.

2. Zamawiający dopuszcza możliwość składania ofert częściowych na wymienione w niniejszej SIWZ zadania, z których każde stanowi odrębną część przedmiotu zamówienia.

3. Z prowadzonych warsztatów mogą korzystać również osoby niepełnosprawne. Budynek, w którym prowadzone będą zajęcia dostosowany jest do potrzeb osób niepełnosprawnych.

4. Ogólne zasady i sposób realizacji zamówienia określa wzór umowy: Zadanie nr 1-4 – Załącznik nr 3 do SIWZ.

5. Wykonawca zobowiązuje się do:
a) wypełniania obowiązków przewidzianych w art. 13 lub art. 14 Rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27.04.2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (Dz. Urz. UE L z 04.05.2016 r., Nr 119, s. 1 z późn. zm.), zwanego dalej w skrócie „RODO” wobec osób fizycznych, od których dane osobowe bezpośrednio lub pośrednio zostały pozyskane w związku z realizacją umowy,
b) przestrzegania przepisów ustawy z dnia 10 maja 2018 roku o ochronie danych osobowych (t.j. Dz.U. z 2019 r. poz. 1781).

II.4) Informacja o częściach zamówienia
Zamówienie było podzielone na części: Tak

II.5) Główny kod CPV: 80.57.00.00

SEKCJA III: PROCEDURA

III.1) TRYB UDZIELENIA ZAMÓWIENIA: Przetarg nieograniczony

III.2) Ogłoszenie dotyczy zakończenia dynamicznego systemu zakupów: nie

III.3) Informacje dodatkowe:
Na Zad.nr 2 nie zostało udzielone zamówienie.
Wykonawca Spółdzielnia Socjalna „OPOKA” Chechło, ul. Hutnicza 26, 32-310 Klucze
w dniu 12.02.2021r., poinformował Zamawiającego o odstąpieniu z podpisania umowy.
Na Zad.nr 4 nie zostało udzielone zamówienie.
Wykonawca Spółdzielnia Socjalna „OPOKA” Chechło, ul. Hutnicza 26, 32-310 Klucze
w dniu 12.02.2021r., poinformował Zamawiającego o odstąpieniu z podpisania umowy.

SEKCJA IV: UDZIELENIE ZAMÓWIENIA

CZĘŚĆ NR: 1
NAZWA: Zadanie nr 1: Warsztaty z zakresu dbania o wygląd zewnętrzny i higienę osobistą dla uczestników/czek projektu, w ramach zajęć w Centrum Usług Senioralnych (Klubie Seniora).

IV.1) DATA UDZIELENIA ZAMÓWIENIA: 03/02/2021

IV.2) Całkowita wartość zamówienia (wartość bez VAT): 36344.00 PLN

IV.3) INFORMACJE O OFERTACH
Liczba otrzymanych ofert: 4

w tym:
liczba otrzymanych ofert od małych i średnich przedsiębiorstw: 4
liczba otrzymanych ofert od wykonawców z innych państw członkowskich Unii Europejskiej: 0
liczba otrzymanych ofert od wykonawców z państw niebędących członkami Unii Europejskiej: 0
liczba ofert otrzymanych drogą elektroniczną: 0
IV.4) LICZBA ODRZUCONYCH OFERT: 0

IV.5) NAZWA I ADRES WYKONAWCY, KTÓREMU UDZIELONO ZAMÓWIENIA
Zamówienie zostało udzielone wykonawcom wspólnie ubiegającym się o udzielenie: Nie

Nazwa wykonawcy: DJM Doradztwo Szkolenia Jarosław Majdecki
Email wykonawcy: jarekzerotrzy@tlen.pl
Adres pocztowy: Wylatkowo 39A
Kod pocztowy: 62-430
Miejscowość: Powidz
Kraj/woj.: wielkopolskie

Wykonawca jest małym/średnim przedsiębiorcą: Tak
Wykonawca pochodzi z innego państwa członkowskiego Unii Europejskiej: Nie
Wykonawca pochodzi z innego państwa nie będącego członkiem Unii Europejskiej: Nie

IV.6) INFORMACJA O CENIE WYBRANEJ OFERTY/ WARTOŚCI ZAWARTEJ UMOWY ORAZ O OFERTACH Z NAJNIŻSZĄ I NAJWYŻSZĄ CENĄ/KOSZTEM
Cena wybranej oferty/wartość umowy: 36960.00

Oferta z najniższą ceną/kosztem: 36960.00
Oferta z najwyższą ceną/kosztem: 105095.80
Waluta: PLN
IV.7) Informacje na temat podwykonawstwa
Wykonawca przewiduje powierzenie wykonania części zamówienia podwykonawcy/podwykonawcom: nie
CZĘŚĆ NR: 3
NAZWA: ZADANIE NR 3: Warsztaty ruchowo-relaksacyjne dla uczestników/czek projektu, w ramach zajęć w Centrum Usług Senioralnych (Klubie Seniora)

IV.1) DATA UDZIELENIA ZAMÓWIENIA: 08/02/2021

IV.2) Całkowita wartość zamówienia (wartość bez VAT): 33110.00 PLN

IV.3) INFORMACJE O OFERTACH
Liczba otrzymanych ofert: 3

w tym:
liczba otrzymanych ofert od małych i średnich przedsiębiorstw: 2
liczba otrzymanych ofert od wykonawców z innych państw członkowskich Unii Europejskiej: 0
liczba otrzymanych ofert od wykonawców z państw niebędących członkami Unii Europejskiej: 0
liczba ofert otrzymanych drogą elektroniczną: 0
IV.4) LICZBA ODRZUCONYCH OFERT: 0

IV.5) NAZWA I ADRES WYKONAWCY, KTÓREMU UDZIELONO ZAMÓWIENIA
Zamówienie zostało udzielone wykonawcom wspólnie ubiegającym się o udzielenie: Nie

Nazwa wykonawcy: Ryszard Matuszczyk
Email wykonawcy: rysiulm@gmail.com
Adres pocztowy: ul. Paderewskiego 25B/75
Kod pocztowy: 42-400
Miejscowość: Zawiercie
Kraj/woj.: śląskie

Wykonawca jest małym/średnim przedsiębiorcą: Nie
Wykonawca pochodzi z innego państwa członkowskiego Unii Europejskiej: Nie
Wykonawca pochodzi z innego państwa nie będącego członkiem Unii Europejskiej: Nie

IV.6) INFORMACJA O CENIE WYBRANEJ OFERTY/ WARTOŚCI ZAWARTEJ UMOWY ORAZ O OFERTACH Z NAJNIŻSZĄ I NAJWYŻSZĄ CENĄ/KOSZTEM
Cena wybranej oferty/wartość umowy: 30800.00

Oferta z najniższą ceną/kosztem: 30800.00
Oferta z najwyższą ceną/kosztem: 92794.24
Waluta: PLN
IV.7) Informacje na temat podwykonawstwa
Wykonawca przewiduje powierzenie wykonania części zamówienia podwykonawcy/podwykonawcom: nie
IV.8) Informacje dodatkowe: Wykonawca Ryszard Matuszczyk ul. Paderewskiego 25B/75 42-400 Zawiercie - jest osobą fizyczną.

Podziel się

Poleć ten przetarg znajomemu poleć

Wydrukuj przetarg drukuj

Dodaj ten przetarg do obserwowanych obserwuj








Uwaga: podstawą prezentowanych tutaj informacji są dane publikowane przez Urząd Zamówień Publicznych w Biuletynie Zamówień Publicznych. Treść ogłoszenia widoczna na eGospodarka.pl jest zgodna z treścią tegoż ogłoszenia dostępną w BZP w dniu publikacji. Redakcja serwisu eGospodarka.pl dokłada wszelkich starań, aby zamieszczone tutaj informacje były kompletne i zgodne z prawdą. Nie może jednak zagwarantować ich poprawności i nie ponosi żadnej odpowiedzialności za jakiekolwiek szkody powstałe w wyniku korzystania z nich.


Jeśli chcesz dodać ogłoszenie do serwisu, zapoznaj się z naszą ofertą:

chcę zamieszczać ogłoszenia

Dodaj swoje pytanie

Najnowsze orzeczenia

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.