Kompleksowe przygotowanie terenu inwestycyjnego w Tucznawie: Etap IV - zamówienie podobne.
OGŁOSZENIE O UDZIELENIU ZAMÓWIENIA - Roboty budowlane
Numer ogłoszenia: 550551232-N-2020
SEKCJA I: ZAMAWIAJĄCY
I. 1) NAZWA I ADRES:telefon: 322 956 700
faks: 32 2625032, 2956700
e-mail: zamowienia_publiczne@dabrowa-gornicza.pl
www: www.bip.dabrowa-gornicza.pl
SEKCJA II: PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA
Kompleksowe przygotowanie terenu inwestycyjnego w Tucznawie: Etap IV - zamówienie podobne.
Numer referencyjny (jeżeli dotyczy): ZP.WID.271.4.67.2020
II.2) Rodzaj zamówienia: Roboty budowlane
II.3) Krótki opis przedmiotu zamówienia (wielkość, zakres, rodzaj i ilość dostaw, usług lub robót budowlanych lub określenie zapotrzebowania i wymagań) a w przypadku partnerstwa innowacyjnego - określenie zapotrzebowania na innowacyjny produkt, usługę lub roboty budowlane:
Określenie wielkości lub zakresu zamówienia: 1. Zamówienie podobne będzie polegało na: 1)
wykonaniu nawierzchni drogi na wydłużonym i wyposażonym w uzbrojenie podziemne tj.
kanalizacja deszczowa, sanitarna, wodociąg odcinku drogi lokalnej DL1, 2) rozbudowie i
zwiększeniu nośności i parametrów drogi technologicznej do parametrów drogi o kategorii ruchu
KR 3 i zwiększeniu szerokości do 6 mb, 3) podniesienie parametrów drogi oraz dopuszczenie
ruchu wszystkich pojazdów na zasadach ustawy Prawo o ruchu drogowym wymusiło
oznakowanie tego odcinka drogi i wprowadzeni nowej docelowej organizacji ruchu, 4) budowie
dodatkowego sieci zasilającej oświetlenie i dodatkowej szafy zasilająco/przyłączeniowej, 5)
zastosowaniu wyposażenia pompowni P2 o zwiększonych parametrach tłocznych
umożliwiających transport ścieków sanitarnych do tłoczni „Tworzeń”, 6) zabudowę dodatkowych
ilości studni regulacyjnych z montażem kształtek GRP związanych ze zmianą konstrukcji drogi i
parametrów drogi, 7) wprowadzeniu zabezpieczeń na kablach zasilających NGK. 2. Szczegółowy
opis przedmiotu stanowią szkice, rysunki i przedmiar - załącznik nr 7 do zaproszenia do udziału
w negocjacjach. 3. Zamówienie będzie realizowane na podstawie: 1) postanowień zawartych w
treści przyszłej umowy, 2) przedmiarów robót stanowiących podstawę sporządzenia oferty, 3)
szkice, rysunki 4) obowiązujących przepisów i norm 5) treści zaproszenia do udziału w
negocjacjach. 4. Zamówienie musi być realizowane zgodnie z: - Ustawą z dnia 07.07.1994r.
Prawo budowlane (Dz. U. z 2019 r., poz. 1186 z późn. zm.) - Rozporządzeniem Ministra Pracy
i Polityki Socjalnej z dnia 26 września 1997 r. w sprawie ogólnych przepisów bezpieczeństwa i
higieny pracy( Dz.U. z 2003 r. Nr 169,poz.1650 z późn. zm.). 5. Gwarancja i rękojmia 1.
Wykonawca udzieli gwarancji jakości dla robót budowlanych i instalacyjnych oraz urządzeń i
sprzętu na okres 7 lat licząc od daty podpisania protokołu końcowego odbioru robót
budowlanych. 2. Na wykonane roboty budowlane Wykonawca udzieli rękojmi za wady na
okres 7 lat od daty podpisania protokołu końcowego odbioru robót budowlanych. 3. Pozostałe
regulacje w zakresie gwarancji i rękojmi zawarte zostały w § 16 projektu umowy. 6.
Rozwiązania równoważne. 1) Przedmiotu zamówienia nie można opisywać przez wskazanie
znaków towarowych, patentów lub pochodzenia, źródła lub szczególnego procesu, który
charakteryzuje produkty lub usługi dostarczane przez konkretnego wykonawcę, jeżeli mogłoby
to doprowadzić do uprzywilejowania lub wyeliminowania niektórych wykonawców lub
produktów, chyba że jest to uzasadnione specyfiką przedmiotu zamówienia i zamawiający nie
może opisać przedmiotu zamówienia za pomocą dostatecznie dokładnych określeń, a
wskazaniu takiemu towarzyszą wyrazy „lub równoważny. 2) W związku z powyższym
Wykonawcy mogą składać oferty równoważne w stosunku do przedmiotu zamówienia
przedstawionego w dokumentacji technicznej - zgodnie z art. 30 ust. 4 i 5 ustawy Pzp. 3)
Opisując przedmiot zamówienia przez odniesienie do norm, europejskich ocen technicznych,
aprobat, specyfikacji technicznych i systemów referencji technicznych, o których mowa w ust.
1 pkt 2 i ust. 3 Ustawy, Zamawiający dopuszcza rozwiązania równoważne opisywanym, a
odniesieniu takiemu towarzyszą wyrazy „lub równoważne”. 4) Zgodnie z art. 30 ust. 5 ustawy
Pzp „Wykonawca, który powołuje się na rozwiązania równoważne opisywanym przez
zamawiającego, jest obowiązany wykazać, że oferowane przez niego dostawy, usługi lub
roboty budowlane spełniają wymagania określone przez zamawiającego”. Równoważność pod
względem parametrów technicznych, użytkowych oraz eksploatacyjnych ma w szczególności
zapewnić uzyskanie parametrów technicznych nie gorszych od założonych w dokumentacji
technicznej. 5) Zamawiający wymaga zastosowania materiałów, urządzeń lub rozwiązań
technicznych o parametrach równoważnych lub wyższych pod względem parametrów
technicznych, użytkowych oraz eksploatacyjnych pod warunkiem, że zagwarantują one
realizacje robót w zgodzie z wydanym pozwoleniem na budowę oraz zapewnią uzyskanie
parametrów technicznych nie gorszych od założonych w dokumentacji technicznej. 6)
Równoważność rozwiązań zostanie oceniona na etapie badania złożonej oferty, przy czym
Zamawiający wymaga od Wykonawcy złożenia wraz z ofertą zestawienia materiałów
zamiennych w stosunku do dokumentacji technicznej (t.j. opracowanie zawierające co
najmniej: katalog producenta, nazwę producenta, opis materiałów i dokumenty zawierające
szczegółowe dane techniczne oraz parametry określające urządzenia i materiały). 7.
Obowiązek zatrudnienia na umowę o pracę. 1) Zamawiający wymaga, aby pełen zakres
rzeczowy zamówienia ujęty w przedmiarach robót realizowany był przez osoby zatrudnione
przez Wykonawcę i Podwykonawcę/ów na podstawie umowy o pracę w rozumieniu
przepisów ustawy z dnia 26 czerwca 1974 r.- Kodeks pracy (Dz.U. z 2019 r., poz. 1040 z
późn. zm.). 2) Wymaganie nie dotyczy Kierowników Budowy i Kierownika Robót. 3)
Pozostałe uregulowania w tym zakresie zostały ujęte w § 5 ust. projektu umowy. 8.
Wymagania w zakresie dostępności dla osób niepełnosprawnych. Mając na względzie fakt,
iż roboty budowlane w zakresie opisanego przedmiotu zamówienia nie wymagają
dostosowania ich wykonania dla osób niepełnosprawnych nie wprowadza się zapisów
regulacji w zakresie art. 29 ust 5 ustawy Pzp. 9. Personel obcojęzyczny W przypadku
zatrudnienia przez Wykonawcę personelu obcojęzycznego, Wykonawca zapewni ciągłą
możliwość porozumiewania się personelu Zamawiającego z personelem Wykonawcy w
języku polskim.
II.4) Informacja o częściach zamówienia
Zamówienie było podzielone na części: Nie
II.5) Główny kod CPV: 45.23.31.40
SEKCJA III: PROCEDURA
III.2) Ogłoszenie dotyczy zakończenia dynamicznego systemu zakupów: nie
SEKCJA IV: UDZIELENIE ZAMÓWIENIA
IV.2) Całkowita wartość zamówienia (wartość bez VAT): 1324732.13 PLN
IV.3) INFORMACJE O OFERTACH
w tym:
liczba otrzymanych ofert od małych i średnich przedsiębiorstw: 1
liczba otrzymanych ofert od wykonawców z innych państw członkowskich Unii Europejskiej: 0
liczba otrzymanych ofert od wykonawców z państw niebędących członkami Unii Europejskiej: 0
liczba ofert otrzymanych drogą elektroniczną: 0
IV.5) NAZWA I ADRES WYKONAWCY, KTÓREMU UDZIELONO ZAMÓWIENIA
Nazwa wykonawcy: Konsorcjum firm: Lider: Przedsiębiorstwem Budowy Dróg „DROGOPOL-ZW” sp. z o.o.
Email wykonawcy:
Adres pocztowy: ul. Siemianowicka 52d,
Kod pocztowy: 40-301
Miejscowość: Katowice
Kraj/woj.: śląskie
Wykonawca jest małym/średnim przedsiębiorcą: Tak
Wykonawca pochodzi z innego państwa członkowskiego Unii Europejskiej: Nie
Wykonawca pochodzi z innego państwa nie będącego członkiem Unii Europejskiej: Nie
Nazwa wykonawcy: Przedsiębiorstwo Miejskie MZUM.PL S.A.
Email wykonawcy:
Adres pocztowy: Al.J.Piłsudskiego 74
Kod pocztowy: 41-303
Miejscowość: Dąbrowa Górnicza
Kraj/woj.: śląskie
Wykonawca jest małym/średnim przedsiębiorcą: Nie
Wykonawca pochodzi z innego państwa członkowskiego Unii Europejskiej: Nie
Wykonawca pochodzi z innego państwa nie będącego członkiem Unii Europejskiej: Nie
Oferta z najniższą ceną/kosztem: 1629420.52
Oferta z najwyższą ceną/kosztem: 1629420.52
Waluta: PLN
IV.9.1) Podstawa prawna
Postępowanie prowadzone jest w trybie z wolnej ręki na podstawie 67 ust. 1 pkt. 6 ustawy Pzp
IV.9.2) Uzasadnienie wyboru trybu
W ramach zamówienia podstawowego na zadanie Kompleksowe przygotowanie
terenu inwestycyjnego w Tucznawie: Etap IV do umowy nr ZP.WID.272.48.2019
wykonano m.in. budowę kanalizacji deszczowej i sanitarnej, budowę dwóch
zbiorników retencyjnych, budowę drogi DL3 oraz odcinka drogi DL1 . Zamówienie
podobne będzie polegało na: 1.wykonaniu nawierzchni drogi na wydłużonym i
wyposażonym w uzbrojenie podziemne tj. kanalizacja deszczowa, sanitarna, wodociąg
odcinku drogi lokalnej DL1, 2.rozbudowie i zwiększeniu nośności i parametrów drogi
technologicznej do parametrów drogi o kategorii ruchu KR 3 i zwiększeniu szerokości
do 6 mb, 3.podniesienie parametrów drogi oraz dopuszczenie ruchu wszystkich
pojazdów na zasadach ustawy Prawo o ruchu drogowym wymusiło oznakowanie tego
odcinka drogi i wprowadzeni nowej docelowej organizacji ruchu, 4.budowie
dodatkowego sieci zasilającej oświetlenie i dodatkowej szafy
zasilająco/przyłączeniowej, 5.zastosowaniu wyposażenia pompowni P2 o
zwiększonych parametrach tłocznych umożliwiających transport ścieków sanitarnych
do tłoczni „Tworzeń”, 6.zabudowę dodatkowych ilości studni regulacyjnych z
montażem kształtek GRP związanych ze zmianą konstrukcji drogi i parametrów drogi,
7.wprowadzeniu zabezpieczeń na kablach zasilających NGK. Wykonanie tych robót
wyniknęło z deklarowanej chęci pozyskania nieruchomości na terenach
inwestycyjnych przez kolejnych inwestorów (przetarg pisemny nieograniczony na
sprzedaż nieruchomości odbył się 2 grudnia 2020r.) i konieczności doprowadzenia
dróg oraz uzbrojenia terenu do tych działek jak również zmiany technologii wykonania
drogi technologicznej i podwyższeniu jej parametrów w celu umożliwienia
prowadzenia ruchu kołowego z dopuszczeniem obsługi tych terenów przez transport
zbiorowy. W chwili obecnej prace związane z realizacją zamówienia podstawowego są
wysoce zaawansowane (na ukończeniu robót) zatem zasadne jest aby roboty opisane w
powyżej były bezpośrednim następstwem realizowanych prac umożliwiających
sprawne i zintegrowane wykonanie robót związanych z wykonaniem zadania
podstawowego. Wykonanie tych prac równolegle do zamówienia podstawowego
zapewni inwestorom zewnętrznym możliwość wykonania niezbędnych przyłączy
uzbrojenia terenu pod inwestycje oraz realizację robót budowlanych związanych z
wykonaniem obiektów kubaturowych oraz wpięcie budowanych na działkach
inwestycyjnych infrastruktury w budowaną infrastrukturę miejską. Roboty objęte
przedmiotem zamówienia podobnego, które przewidziane zostało w ogłoszeniu o
zamówieniu (sekcja II.2.7. ogłoszenia nr 2019/S 217-531689 z dnia 11.11.2019 r.),
polegają na powtórzeniu podobnych robót budowlanych i są zgodne z jego
przedmiotem, a także będą realizowane w tej samej lokalizacji co obszar
przewidziany w przedmiocie zamówienia podstawowego. Zakres rzeczowy
zamówień, o których mowa w art. 67 ust. 1 pkt 6 Ustawy zgodnie z pkt. 4.2. SIWZ
polega „na powtórzeniu podobnych robót budowlanych, co w zamówieniu
podstawowym i zgodnych z przedmiotem zamówienia podstawowego.” Wartość
zamówienia ustalona została na kwotę 59.776.988,64zł, w tym wartość
przewidywanych zamówień podobnych wynosi 19.925.662,88 zł - odnośne strony
protokołu postępowania zamówienia podstawowego stanowią załącznik nr 3 do
Zawiadomienia. Szacunkowa wartość udzielanego zamówienia wynosi
1.324.698,79zł netto i jest to drugie zamówienie podobne, wartość pierwszego
zamówienia podobnego wynosiła 9.266.360,04 zł netto, łączna wartość obydwu
zamówień nie przekroczy ww. wartości przewidywanych zamówień podobnych.
Zamawiający, zgodnie z wymogiem art. 67 ust. 1a Ustawy, wskazał w opisie
przedmiotu zamówienia podstawowego w pkt.4.2.SIWZ zarówno ewentualny
zakres robót budowlanych oraz warunki, na jakich zostaną one udzielone. Roboty
budowlane, które zostaną zlecone w ramach zamówienia podobnego nie powodują
zmiany charakteru zamówienia podstawowego. Zamówienie podobne zlecone
zostanie dotychczasowemu Wykonawcy robót tj. Konsorcjum firm: Lider:
Przedsiębiorstwem Budowy Dróg „DROGOPOL-ZW” sp. z o.o., ul. Siemianowicka
52d, 40-301 Katowice, Partner: Przedsiębiorstwo Miejskie MZUM.PL S.A.,
Al.J.Piłsudskiego 74, 41-303 Dąbrowa Górnicza, z którym zawarto umowę o
udzielenie zamówienia podstawowego w dniu 18.02.2020r. Tym samym spełnione
zostaną wymogi ustawowe dot. podmiotu, któremu można udzielić zamówienia, o
którym mowa w art. 67 ust.1 pkt 6 Ustawy oraz terminu jego udzielenia, który nie może przekroczyć 3 lat od daty udzielenia zamówienia podstawowego.
INNE PRZETARGI Z DĄBROWY GÓRNICZEJ
- Przygotowywanie oraz wydawanie gorących posiłków dla klientów Miejskiego Ośrodka Pomocy Społecznej w Dąbrowie Górniczej korzystających z pomocy społecznej w roku 2024
- "Wymiana stolarki okiennej w lokalach mieszkalnych stanowiących własność Gminy Dąbrowa Górnicza"
- Modernizacja kuchni w Szkole Podstawowej nr 18 przy ul. Piłsudskiego 73 w Dąbrowie Górniczej
więcej: przetargi w Dąbrowie Górniczej »
PRZETARGI Z PODOBNEJ KATEGORII
- Przebudowa drogi gminnej nr 070125C Kotnowo - Józefkowo na odcinku I od km 0+000 do km 1+845 oraz na odcinku II od km 0+000 do km 0+190,13
- Modernizacja infrastruktury drogowej na terenie gminy Sułów
- Ulepszenie nawierzchni jezdni w ciągach dróg powiatowych
- Budowa i modernizacja infrastruktury kulturalnej na terenie Gminy Puławy
- Budowa ścieżki pieszo-rowerowej wzdłuż ul. Szkolnej od istniejącego chodnika do ul. Zakątek w Czerwonaku
- Remont chodników w ciągu dróg powiatowych Powiatu Wrocławskiego w podziale na zadania.
więcej: Roboty drogowe »
Uwaga: podstawą prezentowanych tutaj informacji są dane publikowane przez Urząd Zamówień Publicznych w Biuletynie Zamówień Publicznych. Treść ogłoszenia widoczna na eGospodarka.pl jest zgodna z treścią tegoż ogłoszenia dostępną w BZP w dniu publikacji. Redakcja serwisu eGospodarka.pl dokłada wszelkich starań, aby zamieszczone tutaj informacje były kompletne i zgodne z prawdą. Nie może jednak zagwarantować ich poprawności i nie ponosi żadnej odpowiedzialności za jakiekolwiek szkody powstałe w wyniku korzystania z nich.