To jest wynik przetargu. Zobacz także treść przetargu, którego dotyczy to ogłoszenie
Ogłoszenie z dnia 2021-01-11
Budowa ścieżki rowerowej w Strzemieszycach Wielkich w ramach zadania inwestycyjnego pn. "Promowanie zielonej mobilności na terenie gminy Dąbrowa Górnicza - Etap III" - zamówienie podobne
OGŁOSZENIE O UDZIELENIU ZAMÓWIENIA - Roboty budowlane
Numer ogłoszenia: 529851-N-2020
Numer ogłoszenia: 540065993-N-2020
SEKCJA I: ZAMAWIAJĄCY
I. 1) NAZWA I ADRES:telefon: 322 956 700
faks: 32 2625032, 2956700
e-mail: zamowienia_publiczne@dabrowa-gornicza.pl
www: ww
SEKCJA II: PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA
Budowa ścieżki rowerowej w Strzemieszycach Wielkich w ramach zadania inwestycyjnego pn. "Promowanie zielonej mobilności na terenie gminy Dąbrowa Górnicza - Etap III" - zamówienie podobne
Numer referencyjny (jeżeli dotyczy): ZP.WID.271.4.63.2020
II.2) Rodzaj zamówienia: Roboty budowlane
II.3) Krótki opis przedmiotu zamówienia (wielkość, zakres, rodzaj i ilość dostaw, usług lub robót budowlanych lub określenie zapotrzebowania i wymagań) a w przypadku partnerstwa innowacyjnego - określenie zapotrzebowania na innowacyjny produkt, usługę lub roboty budowlane:
1. Przedmiotem zamówienia podobnego jest wykonanie robót budowlanych analogicznych do wykonywanych w ramach zamówienia podstawowego, wpisujących się w zakres rzeczowy realizowanego zadania pn.: Budowa ścieżki rowerowej w Strzemieszycach Wielkich w ramach zadania inwestycyjnego pn. „Promowanie zielonej mobilności na terenie gminy Dąbrowa Górnicza - Etap III” zgodnie z dokumentacją projektową oraz obowiązującymi przepisami i normami.
2. Zakres robót obejmuje wykonanie brakującego odcinka ciągu pieszo-rowerowego ok. 240m od zakresu zrealizowanego w ramach umowy podstawowej do cmentarza przy ul. Myśliwskiej.
3. Zamówienie musi być realizowane zgodnie z:
• Ustawą z dnia 7 lipca 1994r. Prawo budowlane (Dz.U.2020. poz. 1333 z póżn. zm),
• Rozporządzenie Ministra Pracy i Polityki Socjalnej z dnia 26 września 1997 r. w sprawie ogólnych przepisów bezpieczeństwa i higieny pracy( Dz.U. z 2003 r. Nr 169, poz.1650 z późn. zm.).
4. Gwarancja i rękojmia
Wykonawca udzieli gwarancji jakości dla robót budowlanych i instalacyjnych oraz urządzeń i sprzętu na okres 5 lat licząc od daty podpisania protokołu końcowego odbioru robót budowlanych.
Na wykonane roboty budowlane Wykonawca udzieli rękojmi za wady na okres 5 lat od daty podpisania protokołu końcowego odbioru robót budowlanych.
Pozostałe regulacje w zakresie gwarancji i rękojmi zawarte zostały w § 17 projektu umowy.
6. Rozwiązania równoważne.
1) Przedmiotu zamówienia nie można opisywać przez wskazanie znaków towarowych, patentów lub pochodzenia, źródła lub szczególnego procesu, który charakteryzuje produkty lub usługi dostarczane przez konkretnego wykonawcę, jeżeli mogłoby to doprowadzić do uprzywilejowania lub wyeliminowania niektórych wykonawców lub produktów, chyba że jest to uzasadnione specyfiką przedmiotu zamówienia i zamawiający nie może opisać przedmiotu zamówienia za pomocą dostatecznie dokładnych określeń, a wskazaniu takiemu towarzyszą wyrazy „lub równoważny.
2) W związku z powyższym dopuszczalne jest złożenie oferty równoważnej w stosunku do przedmiotu zamówienia przedstawionego w dokumentacji technicznej - zgodnie z art. 30 ust. 4 i 5 ustawy Pzp.
3) Opisując przedmiot zamówienia przez odniesienie do norm, europejskich ocen technicznych, aprobat, specyfikacji technicznych i systemów referencji technicznych, o których mowa w ust. 1 pkt 2 i ust. 3 Ustawy, Zamawiający dopuszcza rozwiązania równoważne opisywanym, a odniesieniu takiemu towarzyszą wyrazy „lub równoważne”.
4) Zgodnie z art. 30 ust. 5 ustawy Pzp „Wykonawca, który powołuje się na rozwiązania równoważne opisywanym przez zamawiającego, jest obowiązany wykazać, że oferowane przez niego dostawy, usługi lub roboty budowlane spełniają wymagania określone przez zamawiającego”. Równoważność pod względem parametrów technicznych, użytkowych oraz eksploatacyjnych ma w szczególności zapewnić uzyskanie parametrów technicznych nie gorszych od założonych w dokumentacji technicznej.
5) Zamawiający wymaga zastosowania materiałów, urządzeń lub rozwiązań technicznych o parametrach równoważnych lub wyższych pod względem parametrów technicznych, użytkowych oraz eksploatacyjnych pod warunkiem, że zagwarantują one realizacje robót w zgodzie z wydanym pozwoleniem na budowę oraz zapewnią uzyskanie parametrów technicznych nie gorszych od założonych w dokumentacji technicznej.
6) Równoważność rozwiązań zostanie oceniona na etapie badania złożonej oferty, przy czym Zamawiający wymaga od Wykonawcy złożenia wraz z ofertą zestawienia materiałów zamiennych w stosunku do dokumentacji technicznej (t.j. opracowanie zawierające co najmniej: katalog producenta, nazwę producenta, opis materiałów i dokumenty zawierające szczegółowe dane techniczne oraz parametry określające urządzenia i materiały).
7. Obowiązek zatrudnienia na umowę o pracę.
1) Zamawiający wymaga, aby pełen zakres rzeczowy zamówienia ujęty w przedmiarach robót realizowany był przez osoby zatrudnione przez Wykonawcę i Podwykonawcę/ów na podstawie umowy o pracę w rozumieniu przepisów ustawy z dnia 26 czerwca 1974 r.- Kodeks pracy (Dz.U.2020., poz. 1320 z późn. zm).
2) Wymaganie nie dotyczy Kierownika Budowy.
3) Pozostałe uregulowania w tym zakresie zostały ujęte w § 5 projektu umowy.
8. Wymagania w zakresie dostępności dla osób niepełnosprawnych.
Mając na względzie fakt, iż roboty budowlane w zakresie opisanego przedmiotu zamówienia w pkt. I.1 nie wymagają dostosowania ich wykonania dla osób niepełnosprawnych nie wprowadza się zapisów regulacji w zakresie art. 29 ust 5 ustawy Pzp.
9. Personel obcojęzyczny
W przypadku zatrudnienia przez Wykonawcę personelu obcojęzycznego, Wykonawca zapewni ciągłą możliwość porozumiewania się personelu Zamawiającego z personelem Wykonawcy w języku polskim.
II.4) Informacja o częściach zamówienia
Zamówienie było podzielone na części: Nie
II.5) Główny kod CPV: 45.23.32.00
SEKCJA III: PROCEDURA
III.2) Ogłoszenie dotyczy zakończenia dynamicznego systemu zakupów: nie
SEKCJA IV: UDZIELENIE ZAMÓWIENIA
IV.2) Całkowita wartość zamówienia (wartość bez VAT): 169558.26 PLN
IV.3) INFORMACJE O OFERTACH
w tym:
liczba otrzymanych ofert od małych i średnich przedsiębiorstw: 1
liczba otrzymanych ofert od wykonawców z innych państw członkowskich Unii Europejskiej: 0
liczba otrzymanych ofert od wykonawców z państw niebędących członkami Unii Europejskiej: 0
liczba ofert otrzymanych drogą elektroniczną: 0
IV.5) NAZWA I ADRES WYKONAWCY, KTÓREMU UDZIELONO ZAMÓWIENIA
Nazwa wykonawcy: DROMAR Sp. z o.o.
Email wykonawcy:
Adres pocztowy: ul. Strzemieszycka 141
Kod pocztowy: 42-530
Miejscowość: Dąbrowa Górnicza
Kraj/woj.: śląskie
Wykonawca jest małym/średnim przedsiębiorcą: Tak
Wykonawca pochodzi z innego państwa członkowskiego Unii Europejskiej: Nie
Wykonawca pochodzi z innego państwa nie będącego członkiem Unii Europejskiej: Nie
Oferta z najniższą ceną/kosztem: 208556.66
Oferta z najwyższą ceną/kosztem: 208556.66
Waluta: PLN
IV.9.1) Podstawa prawna
Postępowanie prowadzone jest w trybie zamówienia z wplnej ręki na podstawie 67 ust. 1 pkt 6 ustawy Pzp
IV.9.2) Uzasadnienie wyboru trybu
I. uzasadnienie prawne:
Zgodnie z art. 67 ust 1 pkt. 6 ustawy z dnia 29 stycznia 2004 r. Prawo zamówień publicznych ( Dz.U. z 2018 r. poz. 1986 z późn. zmianami.) Pzp zgodnie z którym, Zamawiający może udzielić zamówienia
z wolnej ręki jeżeli w przypadku udzielenia w okresie 3 lat od dnia udzielenia zamówienia podstawowego, dotychczasowemu wykonawcy usług lub robót budowlanych, zamówienia polegającego na powtórzeniu podobnych usług lub robót budowlanych, jeżeli takie zamówienie było przewidziane w ogłoszeniu o zamówieniu dla zamówienia podstawowego i jest zgodne z jego przedmiotem oraz całkowita wartość tego zamówienia została uwzględniona przy obliczaniu jego wartości.
II. Uzasadnienie faktyczne:
W ramach zamówienia podstawowego na zadanie „Budowa ścieżki rowerowej w Strzemieszycach Wielkich w ramach zadania inwestycyjnego pn. „Promowanie zielonej mobilności na terenie gminy Dąbrowa Górnicza - Etap I, Etap II, Etap III” oznaczonego nr ZP.WID.272.15.2020 w trakcie realizacji jest budowa dwóch jednokierunkowych ścieżek rowerowych, budowa odcinka dwukierunkowej ścieżki rowerowej, przebudowa chodników i zjazdów, przebudowa przystanków autobusowych, montaż malej architektury. W trakcie realizacji zamówienia podstawowego zaistniała konieczność zwiększenia ilości robót polegających na przebudowie nawierzchni w rejonie skrzyżowania ul. Oddziału AK Ordona z ul. Myśliwską oraz dobudowy ciągu pieszo-rowerowego do cmentarza w ul. Myśliwskiej.
Na podstawie protokołu konieczności z dnia 17.10.2020 Zamawiający realizował zwiększony zakres robót na odcinku od skrzyżowania ulicy Oddziału AK Ordona w kierunku cmentarza.
Dla zachowania ciągłości ciągu pieszo-rowerowego pozostał do wybudowania odcinek długości ok. 240 m, co pozwoli dokończyć odcinek do cmentarza.
Dobudowany ciąg pieszo-rowerowy stanowić będzie spójny ciąg komunikacyjny z budowaną ścieżką rowerową w ulicy Oddziału AK Ordona.
Zakres zamówienia podobnego obejmuje:
- wykonanie ciągu pieszo-rowerowego łączącego zakres wykonany w ramach umowy podstawowej do cmentarza przy ul. Myśliwskiej
- przebudowę sieci energetycznej ( przestawienie slupów oświetleniowych kolidujących z ciągiem pieszo-rowerowym)
- wykonanie robot koniecznych i wynikających z przebiegu trasy ścieżki tj. remonty cząstkowe chodników, co pozwoli na sprawne i zintegrowane wykonie robót ziemnych oraz robót związanych
z wykonaniem uzbrojenia terenu bez ingerencji w zakres wykonywanych robót.
Wskazany powyżej zakres zamówienia podobnego zawiera się całkowicie w zakresie zamówienia podstawowego określonym w § 1 ust. 2 umowy ZP.WIR.272.15.2020.
W chwili obecnej kończą się prace budowlane o tożsamym zakresie w ramach zamówienia podstawowego, obejmujące obszar ul. AK Ordona- Myśliwska, zachodzi zatem konieczność dokończenia ciągu komunikacyjnego tej ulicy, co zostało przewidziane na etapie wszczęcia postępowania podstawowego w kosztorysie inwestorskim dla zamówień podobnych.
Roboty objęte przedmiotem zamówienia podobnego, które przewidziane zostało w ogłoszeniu o zamówieniu (sekcja II.7. ogłoszenia nr 529851-N-2020 z dnia 07.04.2020 r.) polegają na powtórzeniu podobnych robót budowlanych i są zgodne z jego przedmiotem, a także będą realizowane w tej samej lokalizacji co obszar przewidziany w przedmiocie zamówienia podstawowego.
Zakres rzeczowy zamówień, o których mowa w art. 67 ust. 1 pkt 6 Ustawy, zgodnie zarówno z sekcją II.7 ogłoszenia o zamówieniu, jak również pkt. 4.3. SIWZ polega „na powtórzeniu” podobnych robót budowlanych, co w zamówieniu podstawowym i zgodnych z przedmiotem zamówienia podstawowego.
Potwierdzenie powyższego stanowi również spójność rzeczowa zakresu robót ujętego w kosztorysie inwestorskim do zamówienia podstawowego, kosztorysu na roboty podobne sporządzonego w październiku 2019r. tj. na etapie szacowania wartości zamówienia oraz kosztorysu na zamówienie podobne zlecane w ramach niniejszego zamówienia.
Wartość zamówienia (w tym wartość zamówień podobnych) ustalona została na kwotę 3.573.824,18 zł, natomiast szacunkowa wartość robót polegających na powtórzeniu robót podobnych wynosi 170.182,10 zł netto co stanowi 4,8% wartości szacunkowej zamówienia podstawowego. Wartość zamówień podobnych została uwzględniona przy obliczaniu wartości zamówienia podstawowego.
Zamawiający, zgodnie z wymogiem art. 67 ust. 1a Ustawy, wskazał w opisie przedmiotu zamówienia podstawowego (pkt.4.2.SIWZ oraz sekcji II.7 ogłoszenia o zamówieniu) zarówno ewentualny zakres robót budowlanych oraz warunki, na jakich zostaną one udzielone.
Roboty budowlane, które zostaną zlecone w ramach zamówienia podobnego nie powodują zmiany charakteru zamówienia podstawowego, które swoim zakresem obejmują roboty dotyczące nawierzchni, ponadto, do ich realizacji wymagane są osoby legitymujące się uprawnieniami w specjalnościach tożsamych do wymaganych w zamówieniu podstawowym tj. do kierowania robotami budowlanymi w specjalności inżynieryjnej drogowej bez ograniczeń.
Zamówienie podobne zlecone zostanie dotychczasowemu Wykonawcy robót tj. DROMAR Sp. z o.o. z siedzibą ul. Strzemieszycka 141, 42-530 Dąbrowa Górnicza, z którym zawarto umowę o udzielenie zamówienia podstawowego w dniu 30.06.2020r. ogłoszenia o udzieleniu zamówienia nr 510143448-N-2020 z dnia 04-08-2020 r.)
Tym samym spełnione zostaną wymogi ustawowe dot. podmiotu, któremu można udzielić zamówienia, o którym mowa w art. 67 ust.1 pkt 6 Ustawy oraz terminu jego udzielenia, który nie może przekroczyć 3 lat od daty udzielenia zamówienia podstawowego.
INNE PRZETARGI Z DĄBROWY GÓRNICZEJ
- Przygotowywanie oraz wydawanie gorących posiłków dla klientów Miejskiego Ośrodka Pomocy Społecznej w Dąbrowie Górniczej korzystających z pomocy społecznej w roku 2024
- "Wymiana stolarki okiennej w lokalach mieszkalnych stanowiących własność Gminy Dąbrowa Górnicza"
- Świadczenie usług kierowcy w transporcie sanitarnym
- Modernizacja kuchni w Szkole Podstawowej nr 18 przy ul. Piłsudskiego 73 w Dąbrowie Górniczej
więcej: przetargi w Dąbrowie Górniczej »
PRZETARGI Z PODOBNEJ KATEGORII
- Budowa tężni solankowej wraz z przyłączem wodociągowym, instalacją wodociągową, elektryczną i technologiczną solanki oraz zagospodarowanie terenu przy ul. Padniewskiego w Krakowie
- POPRAWA INFRASTRUKTURY DROGOWEJ W GMINIE SUCHEDNIÓW
- Przebudowa ul. Wójtowskiej w Warce wraz z rozwiązaniem skrzyżowania ulic: Wójtowskiej, Polnej i Nowakowskiego
- Przebudowa Żłobka Samorządowego nr 5 na os. Willowym 2
- Remont boiska w Szkole Podstawowej nr 336 przy ul. Małcużyńskiego 4 w Warszawie
- Przebudowa drogi powiatowej nr 1647N dr.kraj.nr 57 - Nowe Kiejkuty
Uwaga: podstawą prezentowanych tutaj informacji są dane publikowane przez Urząd Zamówień Publicznych w Biuletynie Zamówień Publicznych. Treść ogłoszenia widoczna na eGospodarka.pl jest zgodna z treścią tegoż ogłoszenia dostępną w BZP w dniu publikacji. Redakcja serwisu eGospodarka.pl dokłada wszelkich starań, aby zamieszczone tutaj informacje były kompletne i zgodne z prawdą. Nie może jednak zagwarantować ich poprawności i nie ponosi żadnej odpowiedzialności za jakiekolwiek szkody powstałe w wyniku korzystania z nich.